Vain Essayah voittaisi Stubbin toisella kierroksella

Anonyymi-ap

On siis taktisen äänestämisen paikka heille, jotka eivät kannata Stubbia presidentiksi eikä Essayah ole ykkös suosikki.

Essayah saisi taakseen Aaltolan, Halla-ahon, Suurimman osan Rhenin ja Hjalliksen äänistä sekä 1/3 osan kokoomuslaisiltakin. Ehkä joku yksittäinen vihreän tai demarin ääni menisi myös Essayhille. Koska oikeisto & konservatiivi ja keskusta enemmistö Essayahille. Ei vassari äänet ja 2/3 kokoomukselta riitä nostamaan Stubbia presidentiksi.

Perustelen vielä lisää
STUBB VS Essayah
Stubb saisi taakseen suurimman osa kokoomus ja vihervasemmiston eli Urpilaisen Haaviston ja Anderssonin äänet. Essayah saisi melkein kaikkia muita äänestäneiden äänet ja päälle osan kokoomuslaisilta.

HOX VIELÄ 2. Kierrokselta
Kokoomuksessakin on oikeistolaisia ja konservatiiveja, jotka eivät tule Liberaalia kokoomusvasemmistoa edustavaa Stubbia äänestämään. KESKUSTAssa taas isoin osa edustaa konservatiiveja, keskellä tai keskusta oikeisto. Hekin valitsevat todennäköisemmin Essayahin kuin Stubbin tai Haaviston.

28

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun Essayah äänestetään toiselle kierrokselle saanee hän suuren edun. Seuraavat 2 viikkoa perinteisessä mediassa ja somessa kuumin puheenaihe on Sari Essayah. Taitavana poliitikkona Essayah eittämättä osaisi käyttää saamansa mediahuomion myös edukseen.

      Tämä tapahtunee, koska media alkaa puida syitä miten ja miksi Essayah pääsi kakkoskierrokselle. Miten emme osanneet aavistaa tätä. Samalla pohdittaisiin asiantuntijoiden kera mikä Essayhissa vetoaa kansaan.

      Esimerkiksi Jussi Halla-Ahon tai Olli Rhenin pääsy toiselöe kierrokselle ei aiheuttaisi ilmiötä, koska ei yllättäisi toimittajia.

    • Anonyymi

      Noin se vain tullee menemään halusitte tai ette. Nyt on mietittävä kumman haluat mieluummin. Stubb vai Essayah presidentiksi. Jomman kumman me saamme, mutta jos se on Essayah se vaatii ykköskierroksella sinunkin äänesi. Essayahin haaste on ykköskierros, kakkosella asetelma muuttuu täysin.

      • Anonyymi

        Essayah ei voita muita kuin Harkimon näissä presidentinvaaleissa, Sarin äänimäärä on 5 prosenttia ja Harkimon 3 prosenttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Essayah ei voita muita kuin Harkimon näissä presidentinvaaleissa, Sarin äänimäärä on 5 prosenttia ja Harkimon 3 prosenttia.

        Mihin perustat väitteesi, jos Essayah on ollut edellisissä vaaleissa maamme suosituimpien ehdokkaiden joukossa. Haavistokaan ei ole ollut eikä mainitsemasi Harkimo, vaikka nipinapin Eduskuntaan päässyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Essayah ei voita muita kuin Harkimon näissä presidentinvaaleissa, Sarin äänimäärä on 5 prosenttia ja Harkimon 3 prosenttia.

        Jos Essayahin tie tulee pystyy ensimmäisellä kierroksella taakse jää Harkimo, Aaltola, Urpilainen, Andersson ja Rhen.

        Jos Essayah pääsee 2 kierrokselle tullee hänestä presidentti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Essayah ei voita muita kuin Harkimon näissä presidentinvaaleissa, Sarin äänimäärä on 5 prosenttia ja Harkimon 3 prosenttia.

        Haavistonkin voittaa. Voitti jo EK vaaleissakin 2023.


    • Anonyymi

      Stubbin yksilötentti kuunneltu ja katseltu. Kävi entistä enemmän selväksi vain tietopankki välkky Sari Essayah todennäköisimmin voittaisi Stubbin toisella kierroksella.

      Tässä on syy miksi Essayahia yritetään pelata pois kakkoskierrokselta. Essayah on niin hyvin perillä ulkopolitiikasta ja Naton toimintatavoista, arktikloista ja DCA sopimuksesta, että Stubbin tietämättömyys nousisi jatkuvasti esille 2 kierroksen tenteissä.

      • Anonyymi

        Pelkuruuksissaan yrittävät pelata vahvimman haastajan pois kakkoskierrokselta. Toki se on hyvä taktiikka edistää omaa valintaa.

        Minä kyllä kansalaisena haluaisin nähdä taiston Essayah vs Stubb. Siksi ääneni annan numerolle 9 #pressayah


    • Anonyymi

      Kyllä presidentti pitää olla mies koska on armeijan ylipäällikkö ja tietysti itse armeijan käynyt että on tajua edes vähän .Sari on ihan hyvä nykyisessä pestissä
      Rehn on luutnantti ja siihen kuuluu jo johtamiskoulutukset

      • Anonyymi

        Sari on taitavampi neuvottelija. Sitä ominaisuutta presidentti joutuu käyttämään paljon useammin. Siksi Essayahille annan ääneni.


      • Anonyymi

        Vaikka ehdokkaana on Sari Essayah, joka on taitavin polititikko Suomessa neuvottelemaan asioita Suomen eduksi. Neuvotteleminen on presidentin yksi keskeisimpiä tehtäviö ja tulevalla 6vuotiskaudella näyttelee suurinta roolia 2000-luvulla.


      • Anonyymi

        Mies taikka nainen. Aivan sama. Kunhan pätevin & sopivin valitaan ei sukupuolella väliä.


    • Anonyymi

      Essajahan voisi olla tosi hyvä ,mutta veikkaan Rehniä.

    • Anonyymi

      No tuota aloitusta ei oikeesti usko kukaan!
      Essayh saanee ne 2% uskollista kannattajaa äänestämään.

      • Anonyymi

        Minä uskon. Haaviston kannnatus eduskuntavaaleissa oli vielä 2019 yli 20 000 ääntä. Viime vaaleissa keräsi juuri ja juuri yli 8000 ääntä häviten Harkimollekin hieman ja Essayahille yli melkein 8000 äännellä.

        Essayah on kaikissa vaaleissa ollut 2012 vuodesta eteenpäin gallupeja suositumpi selvästi.

        Sarin haaste on ykköskierros mutta kakkoskierroksella asetelma muuttuu täysin.

        Minä en ole ikinä Essayahia ennen äänestänyt, vaikka mahdollisuuksia on ollut, mutta nyt 2024 äänestän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä uskon. Haaviston kannnatus eduskuntavaaleissa oli vielä 2019 yli 20 000 ääntä. Viime vaaleissa keräsi juuri ja juuri yli 8000 ääntä häviten Harkimollekin hieman ja Essayahille yli melkein 8000 äännellä.

        Essayah on kaikissa vaaleissa ollut 2012 vuodesta eteenpäin gallupeja suositumpi selvästi.

        Sarin haaste on ykköskierros mutta kakkoskierroksella asetelma muuttuu täysin.

        Minä en ole ikinä Essayahia ennen äänestänyt, vaikka mahdollisuuksia on ollut, mutta nyt 2024 äänestän.

        Aika moni kokoomuslainenkin aikoo äänestää Essayahia eikä tue Stubbia.

        Myöskään kaikki keskustalaiset eivät mene Olli Rhenin taakse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä uskon. Haaviston kannnatus eduskuntavaaleissa oli vielä 2019 yli 20 000 ääntä. Viime vaaleissa keräsi juuri ja juuri yli 8000 ääntä häviten Harkimollekin hieman ja Essayahille yli melkein 8000 äännellä.

        Essayah on kaikissa vaaleissa ollut 2012 vuodesta eteenpäin gallupeja suositumpi selvästi.

        Sarin haaste on ykköskierros mutta kakkoskierroksella asetelma muuttuu täysin.

        Minä en ole ikinä Essayahia ennen äänestänyt, vaikka mahdollisuuksia on ollut, mutta nyt 2024 äänestän.

        Hyvä huomio.


      • Anonyymi

        Sinäkö sen päätät toisten puolesta?


    • Anonyymi

      Homopersestuppi

      • Anonyymi

        ???


    • Anonyymi

      Haavisto voitti

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nyt ei ole aika elää todellisuuden tuolla puolen utopiassa. Siksi järkisanoo Essayah, koska kehutuin ja rakastetun Poliitikko yli puoluerajojen. Sari voittaisi Stubbin.

    • Anonyymi

      Mitään satuhahmoihin uskovaa kääpiöpuolueen ehdokasta en äänestä.

    • Anonyymi

      Voi Jeesus mitä ehdokkaita. Eihän tämä voi olla totta?? Ei yhdestäkään virkaan.

    • Anonyymi

      No .Fakta on se että oppositiopuolueita ei nouse Presidenttiä .

      Jos halutaan joku muu, kuin vahva oikeistolais politiikkaa vetävä Presidentti, nykyisillä hallituksen linjauksilla varustettuna, niin äänet on ladattava jonkun muun tahon taakse.

      Tuollaisia koko kansan Presidentti ehdokkaita on vain yksi näiden ehdokkaiden joukossa, josta on koko kansan Presidentiksi ja se on Rehn.

    • Anonyymi

      Stubbin vaalimainos täynnä piiloviestejä

      Analyysissa Alexander Stubbin presidentinvaalit mainos

      Stubbin mainos käynnistyy taustamusiikilla. Musiikki on hyvin tyypillistä kevyehkö Jenkki mormonien gospelmusaa. Se porukka, joka on todella ylpeä USA:n liittovaltiosta. Tällä Stubb viestii EU:n liittovaltio kannattajille suoraan: Minä olen se henkilö joka ajan Suomea ja EU:ta kohti liittovaltiota.

      ”Suomi olisi kaikki” Lausahduksella Stubb viittaa Suomen olevan yhtä kuin Euroopan Unioni. Ei kansallisvaltio vaan osa Euroopan Unionia.

      ”Olemme murroskohdassa” tarkoittaa Minä olen johtajanne, joka kuskaa maan EU-liittovaltioon
      ”Meidän on oltava päättäväisiä ja kansana yhä yhtenäisempiä” Tämä on suora viesti EU-liittovaltio porukalle. Lähtekäämme yhdessä viemään Suomesta viestiä, EU:sta tulee tulla liittovaltio.

      ”Tavoitteeni on selkeä, Avoin, Turvallinen ja Kansainvälinen Suomi” Tässä kohtaa Stubb viestii selvästi. Kansallisvaltioiden aika on ohi.

      ”Haluan yhdistää suomalaiset ja Suomen, meille tärkeisiin areenoihin maailmalla”
      Tällä mainoksessa viitataan minun tärkein päämääräni on varmistaa että Suomesta tulee presidenttikauteni aikana osa EU-liittovaltiota.

      Lopuksi Stubb toteaa ”yksin tätä tehtävää ei voi tehdä presidenttikään”
      Tällä lauseella Stubb haluaa luoda lisää hurmosta liittovaltiotakannattaville. Tulkaa mukaan yhteiselle missiolle häivyttämään kansallisvaltiot ja tekemään EU:sta liittovaltio.

      Vaalimainoksen voit halutessasi katsoa tästä
      https://www.youtube.com/watch?v=j4W7XRffvNA

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe