Poliisi jakoi videon tilanteesta, jollaisia on nyt "aivan liikaa"

Anonyymi-ap

39

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä tuo on oikeesti pyöräilijöiden syy. Ne kun on ihan tyhmejä.

      • Anonyymi

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.

        Ilman konkreettisia faktoja, niin kirjoituksesi on pelkkää puppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.

        Pyöräliitto
        https://pyoraliitto.fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.

        Pyöräliitto kiittää tästäkin julkisuudesta.

        Väitteissä ei ole perää, mutta tulipahan taas kerran julkaistuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräliitto kiittää tästäkin julkisuudesta.

        Väitteissä ei ole perää, mutta tulipahan taas kerran julkaistuksi.

        Tykkäsi pyöräliittoa asiasta mitä tahansa, niin esitetty väite on paikkansa pitävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tykkäsi pyöräliittoa asiasta mitä tahansa, niin esitetty väite on paikkansa pitävä.

        Jos ei pystytä esittämään faktoja asian suhteen, niin väite on silloin pelkkä mielipide, joka ei lopulta vaikuta mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei pystytä esittämään faktoja asian suhteen, niin väite on silloin pelkkä mielipide, joka ei lopulta vaikuta mitenkään.

        2024-01-20 18:53:29 esitetyssä kommentissa, on asia siltä osin mitä tulee pyöräliiton toimintaan, esitetty sellaisella selkeydellä jota on syytä pitää faktana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2024-01-20 18:53:29 esitetyssä kommentissa, on asia siltä osin mitä tulee pyöräliiton toimintaan, esitetty sellaisella selkeydellä jota on syytä pitää faktana.

        Jos ei ole osoittaa paikkaa tai lähdettä, mistä faktat löytyvät, niin kirjoitus on pelkkä mielipide.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole osoittaa paikkaa tai lähdettä, mistä faktat löytyvät, niin kirjoitus on pelkkä mielipide.

        Olet jälleen kerran jäänyt valehtelusta kiinni. Etkä varmasti tälläkään kerralla tajua, miten kiusallista se sinulle on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet jälleen kerran jäänyt valehtelusta kiinni. Etkä varmasti tälläkään kerralla tajua, miten kiusallista se sinulle on.

        En tiedä mistä valheesta tuossa puhutaan. Ilmeisesti tarkoitetaan ylempänä löytyvää pyöräliittoon liittyvää oksennusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mistä valheesta tuossa puhutaan. Ilmeisesti tarkoitetaan ylempänä löytyvää pyöräliittoon liittyvää oksennusta.

        Homotollo yrittää taas selittää itsensä kuiville mutta epäonnistuu nolosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homotollo yrittää taas selittää itsensä kuiville mutta epäonnistuu nolosti.

        Kyllä håmå aina toisen tunnistaa. Pusuja 🌈😍.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä håmå aina toisen tunnistaa. Pusuja 🌈😍.

        Mitä tarkoittaa håmå?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräliitto
        http://pyoraliitto.fi/

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Pyöräliitto kiittää tuestasi.

        http://pyoraliitto.fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräliitto kiittää tuestasi.

        http://pyoraliitto.fi/

        Sinulla on varmaan jonkin asteinen lukihäiriö, jos ja kun kommentoimaasi kirjoitusta pidät lähinnä terroristijärjestöksi luokitellun pyöräliiton tukemisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on varmaan jonkin asteinen lukihäiriö, jos ja kun kommentoimaasi kirjoitusta pidät lähinnä terroristijärjestöksi luokitellun pyöräliiton tukemisena.

        Ihanaa pyöräliitto ihanaa.

        http://pyoraliitto.fi/


    • Anonyymi

      Mää vedän ainakin punasii päin.👩‍🚒👮💂

      • Anonyymi

        Vasemmistolainen gay?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasemmistolainen gay?

        Oh jes, puppelboi! Nyt on perjantai ja kohta on ilta, ja sitten lähtee taas! 🌈😍👉👌


    • Anonyymi

      Olihan vaarallista ja läheltä piti tilanne, wauh!

      • Anonyymi

        Jos tuolla kertaa ei ollut, niin on monta muuta tilannetta, jossa on paukahtanut. Asennevammaista on toimia liikennesääntöjen vastaisesti.


    • Anonyymi

      Valo-ohjausta käytetään paljon väärin ja punaisten kunnioitus vähenee.
      Ihan luonnollista.

      Yksin yöllä voi ihan hyvin ajaa punaisia päin.

      Tosi paljon on poliittisia valoja eli ei mitään tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa.

      • Anonyymi

        Jos ei kykenen noudattamaan liikennesääntöjä yöllä, niin kannattaa jättää se ajaminen sitten päiväsaikaan tapahtuvaksi.


      • Anonyymi

        Kerro ihmeessä lisää siitä, miten liikennevaloja käytetään väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro ihmeessä lisää siitä, miten liikennevaloja käytetään väärin.

        Esimerkiksi pitämällä ne päällä ja ajastetulla kierrolla sellaisina aikoina, kun liikennettä on vähän. Silloin niiden ainoa funktio on liikenteen hidastaminen ja päästöjen kasvattaminen, eli niitä käytetään väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi pitämällä ne päällä ja ajastetulla kierrolla sellaisina aikoina, kun liikennettä on vähän. Silloin niiden ainoa funktio on liikenteen hidastaminen ja päästöjen kasvattaminen, eli niitä käytetään väärin.

        Mikä on sitten niiden pääfunktio?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi pitämällä ne päällä ja ajastetulla kierrolla sellaisina aikoina, kun liikennettä on vähän. Silloin niiden ainoa funktio on liikenteen hidastaminen ja päästöjen kasvattaminen, eli niitä käytetään väärin.

        Liikenne valoissa seisotatuttaminen on todella raivostuttavaa ! Siis perkele seisot tyhjässä risteyksessä ilman että muista suunnista tulee yhtään ketään ja hyvin voisit mennä mutta valot on säädety siten perseelteen että muille suunnille mistä ei ole tulossa ketään palaa helvetti vihreä ja sille suunnalle mistä joku olisi tulossa paistaa punanen ja se yksi sitten joutuu siinä seisomaan. Onko missään yhtään ketään jonka mielestä tämä on jotenkin järkevää ja fiksua? Ei tässä jumalauta ole mitään järkeä perkele ! Pelkkkää kyykytystä byrograattien toimesta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on sitten niiden pääfunktio?

        Liikenteenohjaus.

        ...siis ei liikenteen tai yksinäisten ajoneuvojen seisottaminen.
        Jollain vihreällä liikennesuunnittelijalla ehkä voi nöpöttää tietysti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteenohjaus.

        ...siis ei liikenteen tai yksinäisten ajoneuvojen seisottaminen.
        Jollain vihreällä liikennesuunnittelijalla ehkä voi nöpöttää tietysti...

        Niiden pääfunktio on myös liikenteen määrien hallinta. Jaksotetaan liikennettä ja päästetään sivuttainen liikenne myös kulkemaan. Liikenteen hallinta sekä liikenteen ohjaus ovat liikennevalojen pääfunktioita. Toki öiseen aikaan on vähempää liikennettä, mutta silloin hallitaan lisäksi nopeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niiden pääfunktio on myös liikenteen määrien hallinta. Jaksotetaan liikennettä ja päästetään sivuttainen liikenne myös kulkemaan. Liikenteen hallinta sekä liikenteen ohjaus ovat liikennevalojen pääfunktioita. Toki öiseen aikaan on vähempää liikennettä, mutta silloin hallitaan lisäksi nopeuksia.

        Helsingissä liikennesuunnittelun puolella on puhuttu täysin avoimesti, että mietitään suhteellisen edun luomista joukkoliikenteelle.

        Ohjaus, hidastetöyssyt, pysäkit, yms niin, ettei bussin tarvitse hidastaa, kuten henkilöautolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsingissä liikennesuunnittelun puolella on puhuttu täysin avoimesti, että mietitään suhteellisen edun luomista joukkoliikenteelle.

        Ohjaus, hidastetöyssyt, pysäkit, yms niin, ettei bussin tarvitse hidastaa, kuten henkilöautolla.

        Tämähän onkin ihan oikein. Toimiva julkinen liikenne on kaikkien etu, myös meidän autoilijoiden. Mitä useampi kulkee bussilla, sitä vähemmän on ruuhkia.

        Se ei kuitenkaan millään tavalla perustele henkilöautojen seisottamista tyhjissä risteyksissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsingissä liikennesuunnittelun puolella on puhuttu täysin avoimesti, että mietitään suhteellisen edun luomista joukkoliikenteelle.

        Ohjaus, hidastetöyssyt, pysäkit, yms niin, ettei bussin tarvitse hidastaa, kuten henkilöautolla.

        Ja hyvä niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän onkin ihan oikein. Toimiva julkinen liikenne on kaikkien etu, myös meidän autoilijoiden. Mitä useampi kulkee bussilla, sitä vähemmän on ruuhkia.

        Se ei kuitenkaan millään tavalla perustele henkilöautojen seisottamista tyhjissä risteyksissä.

        "Tämähän onkin ihan oikein. Toimiva julkinen liikenne on kaikkien etu, myös meidän autoilijoiden. Mitä useampi kulkee bussilla, sitä vähemmän on ruuhkia.
        Se ei kuitenkaan millään tavalla perustele henkilöautojen seisottamista tyhjissä risteyksissä."
        En enää paljoakaan autoile pääkaupunkiseudulla, mutta hyvin vähän, jos ollenkaan, olen nähnyt liikennevalo-ohjattuja risteyksiä, joissa punainen valo koskee vain henkilöautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän onkin ihan oikein. Toimiva julkinen liikenne on kaikkien etu, myös meidän autoilijoiden. Mitä useampi kulkee bussilla, sitä vähemmän on ruuhkia.

        Se ei kuitenkaan millään tavalla perustele henkilöautojen seisottamista tyhjissä risteyksissä.

        Suhteellisen edun parantaminen tarkoittaa juuri sitä, ettei joukkoliikennettä kyetä kehittämään ja kavennetaan muiden kilpailuetua sabotoimalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämähän onkin ihan oikein. Toimiva julkinen liikenne on kaikkien etu, myös meidän autoilijoiden. Mitä useampi kulkee bussilla, sitä vähemmän on ruuhkia.
        Se ei kuitenkaan millään tavalla perustele henkilöautojen seisottamista tyhjissä risteyksissä."
        En enää paljoakaan autoile pääkaupunkiseudulla, mutta hyvin vähän, jos ollenkaan, olen nähnyt liikennevalo-ohjattuja risteyksiä, joissa punainen valo koskee vain henkilöautoja.

        "En enää paljoakaan autoile pääkaupunkiseudulla, mutta hyvin vähän, jos ollenkaan, olen nähnyt liikennevalo-ohjattuja risteyksiä, joissa punainen valo koskee vain henkilöautoja."

        Jos ei liiku ja näe, niin ei havaitse.

        ....koska minä muualla pyörivä en havaitse, niin...


    • Anonyymi

      Kaveri piittasi kovasti. Ei siinä muuta kuin odottakaa joulupukkia oikealta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe