Sapatti on lauantai

Anonyymi-ap

Oletko ajatellut sitä, että minä päivänä Jeesus naulittiin ristiin? Pitkäperjantaina "Ja silloin oli valmistuspäivä, ja sapatti oli alkamaisillaan."Luuk.23:54. Perjantaita luonnollisesti seuraa lauantai, jonka Jeesuksen seuraajat pyhittivät. "sapatin he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan." Luuk.23:56.
Jumalan lopun ajan omista kerrotaan tuntomerkkinä se, että he uskovat Jeesukseen ja pyhittävät sapatin "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon." Ilm.14:12. Heitä on miljoonia kaikkialla maailmassa ja heidän lukunsa kasvaa kohisten Pyhän Hengen voimassa." kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen." Joh.16:13
Bilia sanoo kymmenessä käskyssä: "Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit."2Moos.20:8

422

1708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo on tärkeää, että uskoo Jeesukseen ja Jeesusta. "Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni." Joh.14:15

      • Anonyymi

        ""sapatin he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan." Luuk.23:56.

        Ei tuossa puhuta pyhittämisestä mitään, ja kyseessähän oli JUUTALAISET!
        Kristitylle ei kuulu lain käskyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""sapatin he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan." Luuk.23:56.

        Ei tuossa puhuta pyhittämisestä mitään, ja kyseessähän oli JUUTALAISET!
        Kristitylle ei kuulu lain käskyt.

        Vankilat ovat täynnä laittomuuden tekijöitä. Kalliiksi tulee yhteiskunnalle.

        Kymmenenkäskyn lakia ei tule kumota !

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""sapatin he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan." Luuk.23:56.

        Ei tuossa puhuta pyhittämisestä mitään, ja kyseessähän oli JUUTALAISET!
        Kristitylle ei kuulu lain käskyt.

        Ei todellakaan kuulu sellaisenaan, koska Jeesus kaiken täytti. Ei saa ottaa Sapatin merkitystä Vanhasta Testamentista 'Jeesuksen täydellisen Teon puolestamme' rinnalle missään nimessä. Se on kadottava synti ja loukkaus.
        Sapattia saa pitää pyhäpäivänä vapaasti, jos on juutalaisten tai muslimien kanssa tekemisissä. Suomessakin voi pitää, mutta se on skismaattista muiden kristittyjen kanssa, mutta ei muuten syntiä.
        Kristitylle lailla on muu ja hyvä merkitys, jota voit opeista opiskella, mutta ei pelasta eikä saa olla 'lainalla', se kadottaa, jos ei koskaan usko Ilosanomaa Jeesuksesta Kristuksesta.
        Ihminen on luonnostaan 'lainalainen' ja lankeilee siihen vähän väliä armon löytäneenäkin!
        Kristitty ei saa kuitenkaan elää synnissä, antinomismi on toinen allikko. Kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla, mutta saavat lahjaksi... (Room. 2)
        Pyhää Henkeä ei ole sellaisessa, joka yrittää lailla pelastua ja naurettavaa, että ottaa yhden lain pykälän, jossa onnistuu ja luulee, että kaikki on hyvin Jumalan kanssa, höh!
        Siksihän Jeesuksen täytyi..., koska kaikki olemme toivottomia tapauksia Jumalan edessä ja vielä kehtaamme loukkaantua, kun joku siitä huomauttaa. Pyhityksemmekin jää vajaaksi, jos ei Jeesuksen ansio riittäisi peittämään senkin.
        Joka ei pysty uskomaan ansiottomaan armoon puolestamme, on vielä paholaisen pauloissa.

        PKTNH


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vankilat ovat täynnä laittomuuden tekijöitä. Kalliiksi tulee yhteiskunnalle.

        Kymmenenkäskyn lakia ei tule kumota !

        1234567---

        Yahashua kumosi kymmenet käskyt & kumosi ehdollisviinit tuulensuojaan. LECHAJIM!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan kuulu sellaisenaan, koska Jeesus kaiken täytti. Ei saa ottaa Sapatin merkitystä Vanhasta Testamentista 'Jeesuksen täydellisen Teon puolestamme' rinnalle missään nimessä. Se on kadottava synti ja loukkaus.
        Sapattia saa pitää pyhäpäivänä vapaasti, jos on juutalaisten tai muslimien kanssa tekemisissä. Suomessakin voi pitää, mutta se on skismaattista muiden kristittyjen kanssa, mutta ei muuten syntiä.
        Kristitylle lailla on muu ja hyvä merkitys, jota voit opeista opiskella, mutta ei pelasta eikä saa olla 'lainalla', se kadottaa, jos ei koskaan usko Ilosanomaa Jeesuksesta Kristuksesta.
        Ihminen on luonnostaan 'lainalainen' ja lankeilee siihen vähän väliä armon löytäneenäkin!
        Kristitty ei saa kuitenkaan elää synnissä, antinomismi on toinen allikko. Kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla, mutta saavat lahjaksi... (Room. 2)
        Pyhää Henkeä ei ole sellaisessa, joka yrittää lailla pelastua ja naurettavaa, että ottaa yhden lain pykälän, jossa onnistuu ja luulee, että kaikki on hyvin Jumalan kanssa, höh!
        Siksihän Jeesuksen täytyi..., koska kaikki olemme toivottomia tapauksia Jumalan edessä ja vielä kehtaamme loukkaantua, kun joku siitä huomauttaa. Pyhityksemmekin jää vajaaksi, jos ei Jeesuksen ansio riittäisi peittämään senkin.
        Joka ei pysty uskomaan ansiottomaan armoon puolestamme, on vielä paholaisen pauloissa.

        PKTNH

        Kävihän Jeesuskin sapattisin synagogassa tapansa mukaan. Jeesuksen tulisi olla esimerkkimme kaikessa.

        Tässä on katsomisen arvoinen video siitä, onko sapatti vain juutalaisille vai kaikille Jumalaan ja Jeesukseen uskoville: https://youtu.be/mrgKvk1Dhsw?si=8XvpE64UekmQwhrn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vankilat ovat täynnä laittomuuden tekijöitä. Kalliiksi tulee yhteiskunnalle.

        Kymmenenkäskyn lakia ei tule kumota !

        1234567---

        Niin siellä on ns uskovia monesta lahkosta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävihän Jeesuskin sapattisin synagogassa tapansa mukaan. Jeesuksen tulisi olla esimerkkimme kaikessa.

        Tässä on katsomisen arvoinen video siitä, onko sapatti vain juutalaisille vai kaikille Jumalaan ja Jeesukseen uskoville: https://youtu.be/mrgKvk1Dhsw?si=8XvpE64UekmQwhrn

        >> Jeesuksen tulisi olla esimerkkimme kaikessa.

        Senkö takia uskovaiset ovat niin lovia valehtelemaan?

        12 "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo,

        - Ei yhtä ainutta todennettua ihmetekoa, saati että vielä suuria.

        28 Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana

        - Kaikki kuolleet, mutta Jeesusta ei vaan kuulunut.

        13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.

        - Jeesus ei ole koskaan antanut kenellekään yhtään mitään, saati mitä hyvänsä.


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        ❤️ ­­­N­y­m­f­­o­­­m­­a­­­a­­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        ❤️ ­N­­­y­­m­­­f­­­o­­­m­­­a­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18219562

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        ❤️ ­N­­­y­­m­­­f­­­o­­­m­­­a­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18219562

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

        Jumalan tuomiot lähenee ihmiskuntaa.

        Ilm.21:8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja SAASTAISTEN ja murhaajien ja HUORINTEKIJÄIN ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valehtelijain OSA ON OLEVA SIINÄ JÄRVESSÄ JOKA TULTA JA TULIKIVEÄ PALAA. TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA.

        JUMALAN TUOMIOT OVAT OIKEAT.

        Jeesus ei tule maanpäälle syntisten saastaisten joukkoon 1000 vuotiskautta viettämään. Jeesus on omiensa kanssa 1000 vuotta taivaassa. Taivaassa ei ole syntiä, kukaan ei joudu kiroukseen 100 vuotiaana.


    • Anonyymi

      Ei lain käskyt kuulu myöskään juutalaisille uudessa liitossa. Laki on naulittu aivan kaikille ristille, aivan kaikki ovat vapautettu lain kirouksesta ja siitä rangaistuksesta, joka lain rikkomisesta seuraa. Mutta tietenkin vain uskon kautta Jeesukseen ja Jumalan armo Hengessä. Muutoin laki, sapattilaki ja kaikki muut ihmiset tuomitseva. Itse lakia ei kumottu, vaan se jäi tuomioksi niille, jotka eivät ota pelastusta Kristuksessa vastaan, ovat joko jumalattomia tai pyrkivät pelastukseen omien keinoin.

      Lakihenkisyydessä tulee se ongelma, että se johtaa vain riitoihin eri tulkinnoista, lahkoontumiseen ja muiden tuomitsemiseen, eikä kukaan siinä pelastu Jeesuksen Kristuksen kautta.

      Kukaan ei voi tulla ylväänä kehumaan, että minä olen pitänyt kaikki käskyt, minulla on se todistus Jumalalta ja pääsen tässä siellä keinolla taivaaseen. Tai voi tietenkin jos omatunto on oikein poltinraudalla merkitty, mutta rehelliselle ihmiselle sellainen on mahdoton ajatus.

    • Anonyymi

      Jumalan kansa seuraa Jeesusta ja kokoontuu kiittämään Jumalaa samana päivänä kuin Jeesus, joka siunaa lapsiaan Pyhän Hengen läsnäololla. Sapatin Herra sanoo: "Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen." Joh.10:9

      • Anonyymi

        Onneksi Jumala siunaa joka päivä pelastuksella ihmisiä.

        Ei vain tiettynä viikonpäivänä.
        Eihän siinä ole eroa, onko sitten sapatinpäivä, vaiko jokin toinen päivä.

        46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
        47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. ( Apt 2)

        Kysymyksessä ei siis ole ovi, joka on avoinna vain sapatinpäivänä, vaan joka päivä.

        1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2Kor 1)

        Se on siis "nyt", ja tuo "nyt", on silloin kun ihminen kääntyy Herran puoleen, olipa sitten mikä aika viikosta tai päivästä hyvänsä.

        Ei ole ollenkaan Pyhän Hengen vaikuttamaa opettaa vastoin Raamatun ilmoitusta, se on lihallista, ihmisestä, ihmisen määrittämästä opista kumpuavaa väärää evankeliumia.

        Opit sommittelevat sanoja "kauniisti", mutta niissä on mukana opin myrkky.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Jumala siunaa joka päivä pelastuksella ihmisiä.

        Ei vain tiettynä viikonpäivänä.
        Eihän siinä ole eroa, onko sitten sapatinpäivä, vaiko jokin toinen päivä.

        46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
        47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. ( Apt 2)

        Kysymyksessä ei siis ole ovi, joka on avoinna vain sapatinpäivänä, vaan joka päivä.

        1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2Kor 1)

        Se on siis "nyt", ja tuo "nyt", on silloin kun ihminen kääntyy Herran puoleen, olipa sitten mikä aika viikosta tai päivästä hyvänsä.

        Ei ole ollenkaan Pyhän Hengen vaikuttamaa opettaa vastoin Raamatun ilmoitusta, se on lihallista, ihmisestä, ihmisen määrittämästä opista kumpuavaa väärää evankeliumia.

        Opit sommittelevat sanoja "kauniisti", mutta niissä on mukana opin myrkky.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Tämä on hienoa. Jumala pyhittää sapatinpäivän pyhänä pitävät.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on hienoa. Jumala pyhittää sapatinpäivän pyhänä pitävät.

        1234567---

        Missä kohden Raamatun ilmoitusta on noin kirjoitettu?

        >> Jumala pyhittää sapatinpäivän pyhänä pitävät >>

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohden Raamatun ilmoitusta on noin kirjoitettu?

        >> Jumala pyhittää sapatinpäivän pyhänä pitävät >>

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        2.Moos.31:12. Ja Herra puhui Moosekselle sanoen : Puhu Israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, ETTÄ MINÄ OLEN HERRA JOKA PYHITÄN TEIDÄT.

        Jeesus sanoi: Sapatti on asetettu ihmistä varten. 2000 vuotta, ennenkuin juutalaisia oli edes olemassa.

        Tämähän on itsestään selvä, että Jumala pyhittää sapatin pyhänä pitävät, koska sapatti on ihmistä varten.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2.Moos.31:12. Ja Herra puhui Moosekselle sanoen : Puhu Israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, ETTÄ MINÄ OLEN HERRA JOKA PYHITÄN TEIDÄT.

        Jeesus sanoi: Sapatti on asetettu ihmistä varten. 2000 vuotta, ennenkuin juutalaisia oli edes olemassa.

        Tämähän on itsestään selvä, että Jumala pyhittää sapatin pyhänä pitävät, koska sapatti on ihmistä varten.

        1234567---

        No ei aivan.

        Näin kirjoitit:

        >> Jumala pyhittää sapatinpäivän pyhänä pitävät >>

        Ja näin on kirjoitettu.

        12 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        13 "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät. ( 2Moos 31:12)

        Tässä Herra sanoo olevansa Hän, joka pyhittää.

        Eikä pyhitys ole pelkästään sapatinpäivän pyhänä pitämisestä.

        Sellaista lupausta ei Raamatussa ole.

        Ja esim. Paavalihan todistaa, ettei kukaan voi tulla vanhurskaaksi lain teoista.

        16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista. ( Gal 2)

        9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
        10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
        11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
        12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
        13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
        14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen ( Gal 3)

        Pyhitys:

        7 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen-kirjakääröön on minusta kirjoitettu-tekemään sinun tahtosi, Jumala'."
        8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
        9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
        10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan. ( Hep 10)

        29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! ( Hep 10)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei aivan.

        Näin kirjoitit:

        >> Jumala pyhittää sapatinpäivän pyhänä pitävät >>

        Ja näin on kirjoitettu.

        12 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        13 "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät. ( 2Moos 31:12)

        Tässä Herra sanoo olevansa Hän, joka pyhittää.

        Eikä pyhitys ole pelkästään sapatinpäivän pyhänä pitämisestä.

        Sellaista lupausta ei Raamatussa ole.

        Ja esim. Paavalihan todistaa, ettei kukaan voi tulla vanhurskaaksi lain teoista.

        16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista. ( Gal 2)

        9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
        10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
        11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
        12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
        13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
        14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen ( Gal 3)

        Pyhitys:

        7 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen-kirjakääröön on minusta kirjoitettu-tekemään sinun tahtosi, Jumala'."
        8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
        9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
        10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan. ( Hep 10)

        29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! ( Hep 10)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Raamatun mukaan pyhiä ovat ne, jotka pitävät Jumalan käskyt ja uskon Jeesukseen (ilm 14:12)

        1Joh 5:3 Rakkaus Jumalaan on sitä, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä hänen käskynsä ole raskaat.

        Jumala kirjoittaa lakinsa uskovan sydämeen. (Hepr 10:16) ja sapatin vietto on yksi kymmenestä käskystä.

        Käskyjä pitämällä ja teoilla ei voi ostaa pelastusta. Käskyjen pitäminen on SEURAUSTA uskosta ja siitä, että Jeesus asuu uskovan sydämessä. Silloin Jumalan laki on sydämeen kirjoitettu ja tällainen ihminen haluaa olla kaikessa Jumalalle kuuliainen. Jumala on se, joka vahvistaa, auttaa ja pyhittää. Raamatun mukaan ilman pyhitystä kukaan ei ole näkevä Herraa. (Hepr 12:14)

        Hebr 12:1-3 Koska meillä on ympärillämme näin suuri todistajien pilvi, pankaamme mekin pois kaikki, mikä painaa, ja synti, joka niin helposti kietoo. Juoskaamme kestävinä kilpailussa, joka on edessämme, katse kiinnitettynä uskon alkajaan ja täydelliseksi tekijään, Jeesukseen, joka edessään olevan ilon vuoksi kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istuu nyt Jumalan valtaistuimen oikealla puolella. Ajatelkaa häntä, joka niin paljon kesti syntisten vastustusta itseään kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi rohkeuttanne.


    • Sapattina saana lämmetä. Kapanossit kiukkaalle kihiseen eli raatvurstit. Olutta. Ja eiku ääntä kohti… Njamnjam! & SHABBAT SHALOM!

      • Anonyymi

        Ja paranoidi soimaan!


    • Anonyymi

      Ja keskiviikko on keskiviikko. Laskekaa siitä.
      koska keskiviikko on keskiviikko niin lauantai on lyhyen matikan perusteella viikon seitsemäs päivä.

    • Anonyymi

      On se tämäkin keskustelupalsta, lahkolaiset väittelevät viikonpäivistä ja ihmeparantajien taidoista.

    • Anonyymi

      Onhan se aivan naurettavaa että usko liittyisi jotenkin siihen mikä päivä viikosta on ja mitä silloin tekee. Ei voi edes kuvitella että se jotenkin voisi liittyä uskoon vuonna 2024 kun on jo kauan, kauan kulunut siitä kun Jeesus on vapauttanut lain kirouksesta.

      Asia ei vain ole joillekin vieläkään selvinnyt.

      • Anonyymi

        Mistäköhän on kyse ? oletko käynyt katsomassa Media7


      • Anonyymi

        Vapauttiko Jeesus meidät niin että olemme vapaat tekemään syntiä? Ei, vaan synnin orjuudesta meidät on vapautettu niin ettei synti enää hallitse meitä! Voimme Jumalan avulla voittaa synnin ja Raamatun mukaan olemme velvollisia vaeltamaan kuten Jeesus vaelsi (1 joh 2:6). Miksi Jeesus sanoi "mene äläkä enää syntiä tee" jos se olisi mahdotonta?

        Sapatti on asetettu jo luomisessa. Millään muulla päivällä ei ole sitä siunausta kuin viikon seitsemännellä päivällä eli lauantailla. Se on ilon päivä, jolloin meidän ei tarvitse ajatella maallisia asioita, ei tarvi tehdä töitä. Sapatti on yksi kymmenestä käskystä eikä kymmenen käskyn laki ole vanhentunut, vaan Jumala kirjoittaa sen jokaisen uskovan sydämeen.


    • Anonyymi

      Jeesuksen Kristuksen käskyt ovat veri asia kuin Mooseksen laki.
      "Laki on annettu Mooseksen kautta. Armo ja TOTUUS on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta." Joh. 1.

      Jeesuksen käskyt ovat kaikki Joh,. 13:34,35. Room. 13:8-10.
      "Sillä KOKO LAKI sisältyy tähän yhteen käskyyn: `Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi`." GAL. 5:14.

    • Anonyymi

      Kiitetty olkoon Jumala taivaassa.

    • Anonyymi

      Sapattina surut väistyy.

    • Anonyymi

      Mooses se toi sapattikäskyn ja se oli kansalle muistutus siitä että Jumala vapautti heidät egyptiläisten orjuudesta. Siksi siinä on se, että MUISTA. Se vietettiin egyptiläisten orjuudesta vapautumisen muistoksi ja joka ei sitä muistanut, se tapettiin, koska silloin häpäisi Jumalan eikä Häntä Jumalan kunnioittanut, vaan ajatteli että oli omin voimin päässyt pois orjuudesta. Siksi käsky oli niin ankara ja sadistinen. Ja se oli ankara vain sille, joka ei sitä noudattanut. Ei ketään tapettu jos muisti viettää sapatin. Joskin itse Jumalan Poika joutui sen käskyn uhriksi kun fariseukset syyttivät Häntä sapattirikkomuksista.

      Mutta juuri tämän vuoksi se armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta ja uudessa liitossa julistetaan Jeesusta eikä lakia. Eikä silti olla laittomuuden tekijöitä, kun Jumala armossaan lahjoittaa Pyhän Hengen, rakkauden Jumala lahjoittaa lapsilleen Pyhän Hengen jossa he vaeltavat pyhyydessä. Sadistiset käskyt ovat vain muisto enää.

      • Anonyymi

        Valhetta !


    • Anonyymi

      Mikä on tämän sapatin raamattutunnin aihe?

    • Anonyymi

      Psalmeja siellä käsiteltiin ja hyvää opetusta olikin.

    • Anonyymi

      Kyllä kannatti tulla sanan kuuloon sapattina.

    • Anonyymi

      Eikö voisi lukea UT:kin? Joko galatalaiskirjettä tai kolossalaisille. Niissä on hyvää tarinointia.

    • Anonyymi

      Ne osattaan jo melkein ulkoa.

    • Anonyymi

      Sapattina saa sielulleen vahvaa sanan ravintoa. "vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten" Hep.5:14

    • Anonyymi

      Sapatin lepo edistää terveyttä. Kun sen vielä iloisesti viettää, niin "Terveydeksi on iloinen sydän, mutta murtunut mieli kuivuttaa luut." Sanl.17:22

      • Anonyymi

        Miksihän se ei ole tehnyt sinusta iloista, vaan tuollaisen katkeranpuoleisen papukaijan, joka toistaa noita samoja fraaseja?


    • Anonyymi

      Koska niitä hengen hedelmiä ei ole. Ei edes uskota Pyhään Henkeen. Tai uskotaan että Pyhä Henki on sitä kun yritetään noudattaa lakia tietämättä miten se tehdään eikä uskalleta lukea Raamatusta oikeasti mihin usko johdattaa.

      • Anonyymi

        Joka kääntää korvansa lakia kuulemasta, sen rukouskin on kauhistus.

        Monilla on kuviteltu Pyhä Henki, ja niin he kääntävät korvansa lakia kuulemasta.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka kääntää korvansa lakia kuulemasta, sen rukouskin on kauhistus.

        Monilla on kuviteltu Pyhä Henki, ja niin he kääntävät korvansa lakia kuulemasta.

        1234567---

        Pyhä henki kirkastaa Jeesusta Kristusta.

        1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
        ( Gal 3)

        10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
        11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta". ( Gal 3)

        8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
        9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
        ( Ef 2)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä henki kirkastaa Jeesusta Kristusta.

        1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
        ( Gal 3)

        10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
        11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta". ( Gal 3)

        8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
        9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
        ( Ef 2)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Mitä ovat ne lain teot ?


    • Anonyymi

      Sapatti muistuttaa Jumalasta Luojana.2 Moos 31:17 "Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

    • Anonyymi

      Ei harhaoppisen Raamatussa ole kuin pari lehteä mitä hän lukee. Ei siellä ole galatalaiskirjettä eikä paljon muutakaan. Ne ovat hänelle tyhjää ja täysin merkityksettömiä. VT:sta voi luomisen kuutena päivänä, mutta Mooses oli jo paha setä kun toi lain taulussa myös kuolemanrangaistuksen sapatista. Jeesuskaan ei oikein sapatin kanssa ollut linjassa kuin joutui sen rikkomisesta ristille. Saulus oli kyllä aivan ok kun oli fariseus ja piti sapatin sekä vainosi niitä, jotka eivät pitäneet ja uskoivat Jeesukseen. Meni sitten piloille kun tuli muka uskoon ja alkoi loruilla kovin hengen juttuja eikä muistanut enää sapattia korostaa.

      Lakihenkisen harhaoppislle Koraani olisi parempaa luettavaa. Siellä ei ole juuri muuta kuin lakia.

    • Anonyymi

      "Voi syntistä sukua, raskaasti rikkonutta kansaa, pahantekijäin siementä, kelvottomia lapsia! He ovat hyljänneet Herran, pitäneet Israelin Pyhää pilkkanansa, he ovat kääntyneet pois." Jes.1:4

    • Anonyymi

      Eikä harhaoppisen Raamatussa ole muuta kuin tuomiota. Ei siellä ole UT:n ilosanomaa ja kaikki sellainen valuu hänestä kun vesi hanhen selästä. Vain tuomion sana, vaikka se tietenkin eniten sattuu hänen itseensä ja harhaoppiinsa kun luopunut uskosta Jeesukseen ja sitä kautta Jumalaan ja Pyhään Henkeen, niin siten kaikki tuomiot ovat hänelle itselleen tarkoittettuja.

      Kaikki ilo, riemu, vapaus, rakkaus on Raamatussa harhaoppisen mukaan vain vääristelyä mitä täytyy vastustaa ja vain syntiset ottavat sen sanan todesta. Laittomuuden tekijät uskovat hänen mielestään Raamatun siten kuten kirjoitettu on eikä siten kun tutkiskeltu on että vain muutama sivu on tärkeää.

      • Anonyymi

        Ethän sinä vain itse tuomitse ?


    • Anonyymi

      Ketään ei saa tuomita sapatin vietosta "Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta," Kol.2:16

    • Anonyymi

      Tuo on hyvä neuvo.

    • Anonyymi

      Kunpa kaikki noudattaisivat sitä neuvoa.

      • Anonyymi

        Silloin ei olisi harhaoppisia tuomisemasta muita sapatilla laittomuuden tekijöiksi.

        Se jo hetkauttasi ja olisi hyvä pointti.


    • Anonyymi

      Jumala asettaa ajan lopussa ihmiskunnan valinnan paikalle, halutaanko uskoa Jeesukseen ja seurata Jumalan käskyä vai halutaanko ottaa pedon merkki ja kumartaa petoa. Jumala varoittaa: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä, niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin." Ilm.14:9-11. Nyt on korkea aika ottaa selvää, mikä on pedon merkki, ettei joutuisi kadotukseen.

    • Anonyymi

      Tuo on hyvä pontti.

    • Anonyymi

      Paras pointti kun ei sotkeudu harhaoppiin.

    • Anonyymi

      Kyllä tuo pedon merkki on on hyvä tietää ja välttää. Se on varmaan jotain Jumalan lain vastaista, koska niistä, jotka eivät ota tuota merkkiä, sanotaan, että he pitävät Jumalan käskyt. "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon." Ilm.14:12

      • Anonyymi

        Yhden jakeen uskovaisuutta ja kaiken lisäksi Ilmestyskirjasta, joka on näkyjä tulevaisuuteen. Siitä kun ottaa itselleen kuvitelman, niin aivan varmasti on oikeilla jäljillä. Voi rakentaa uskon hiekalle ilmestyksistä yhden jakeen perusteella. Jossa ei edes sanota mitää käytännöllistä, vaan asian voi kukin kuvitella aivan kuten haluaa. Juuri harhaoppiin sopivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhden jakeen uskovaisuutta ja kaiken lisäksi Ilmestyskirjasta, joka on näkyjä tulevaisuuteen. Siitä kun ottaa itselleen kuvitelman, niin aivan varmasti on oikeilla jäljillä. Voi rakentaa uskon hiekalle ilmestyksistä yhden jakeen perusteella. Jossa ei edes sanota mitää käytännöllistä, vaan asian voi kukin kuvitella aivan kuten haluaa. Juuri harhaoppiin sopivaa.

        Eiköhän me kaikki olla vähän harhassa ! ei ole yhtään täydelistä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän me kaikki olla vähän harhassa ! ei ole yhtään täydelistä !

        Jumalan Hengessä ihminen ei ole harhassa. Tai silloin myös Jumala olisi harhassa.

        Eri asia on sitten jos ei usko Pyhään Henkeen ja herjaa vain sitä.

        Mutta siinä tapauksessa ei kannattaisi edes uskosta mitään puhua.


    • Anonyymi

      Ilmestyskirjassa Jumala antaa tärkeän kolmen enkelin sanoman lopun ajan Jumalan omille. Se löytyy luvusta 14.

      • Anonyymi

        Niitä on lopulta seitsemän enkeliä.

        Kyllä tärkeä sanoma pitää löytää UT:sta eikä sen hengellistä sanomaa vääristellä tarkoittamaan aivan toista mitä kirjoitettu on. Sieltä pitää löytää se Henki, joka ihmistä johdattaa eikä mistään uskoa luoda mistään omasta mielikuvituksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä on lopulta seitsemän enkeliä.

        Kyllä tärkeä sanoma pitää löytää UT:sta eikä sen hengellistä sanomaa vääristellä tarkoittamaan aivan toista mitä kirjoitettu on. Sieltä pitää löytää se Henki, joka ihmistä johdattaa eikä mistään uskoa luoda mistään omasta mielikuvituksesta.

        Oletko sinä jo tullut täydeliseksi tiedät ja osaat kaiken Raamatusta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä jo tullut täydeliseksi tiedät ja osaat kaiken Raamatusta ?

        Sen viisauden minkä Jumala antaa. Sen varassa ihminen menee. Siis edellyttäen että uskoo että elävä Jumala on olemassa eikä rakenna mitään ihmisoppia omine selityksineen kuten poliittista ideologiaa jossa ei ole osaa eikä arpaa Jumalalla vain omilla väitteillä ja mielipiteillä. Usko ei kuitenkaan ole mielipiteitä, vaan uskoa.


    • Anonyymi

      Ilmestyskirja kertoo, että piru vihaa Jumalan sapattia. "Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus." Ilm.12:17. Tässä vaimo edustaa oikeaa seurakuntaa, jonka tuntomerkkinä ovat "Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus."

      • Anonyymi

        Tämä viha on jo nykyään selvästi nähtävillä.


    • Anonyymi

      hittooko melskaatte sapatista. tottakai se on lauanai koska keskiviikko on keskiviikko.
      Mitä hemmetin lakihenkistä fasiseus porukkaa täälä oikeen vaahtoo. eikö teillä ole parempaa tekemistä.

    • Anonyymi

      Kun ei tahdo mennä joidenkin jakeluun kertaheitolla, niin kertaus on opetuksen äiti.

    • Anonyymi

      Kuis on? "Ymmärtäväisen huulilta löytyy viisaus, mutta joka on mieltä vailla, sille vitsa selkään!" Sanl.10:13

    • Anonyymi

      Jeesus joutui sapattivihan kohteeksi ja tuli tapatuksi kun ei viettänyt sapattia.

      Sama viha jatkuu sapatistit samalla vihalla vihaa uskovia.

      Ei sapatissa ole muuta kuin farisealaista vihaa.

      Mitään muuta se ei tarjoa.

    • Anonyymi

      Ei Jeesus sapatin takia ristille joutunut, se luulo on olkihatusta otettu, vaan "Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan," 1Kor.15:3

      • Anonyymi

        Fariseukset halusivat tappaa Jeesuksen kun paransi sairaan sapattina. Niin kertoo Raamattu.

        Laki saa aikaan vihaa kirjoittaa Paavali.

        Siksi sapatinviettäjät ovat täynnä vihaa. Ei heidän uskossaan ole muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fariseukset halusivat tappaa Jeesuksen kun paransi sairaan sapattina. Niin kertoo Raamattu.

        Laki saa aikaan vihaa kirjoittaa Paavali.

        Siksi sapatinviettäjät ovat täynnä vihaa. Ei heidän uskossaan ole muuta.

        Montako adventistia tunnet jos saa kysyä, ja jos olet tavannut ikäviä advareita niin ymmärrät varmaan että ei kaikki ole samanlaisia niinkuin ei kaikki Helluntalaisetkaan
        eikä kaikki Suomalaiset vaikka jotkut Ruotsalaiset niin ajattelevat.


    • Anonyymi

      Lakihenkinen oppi on täynnä vihaa. Ei ihminen välttämättä, vaan vain silloin kun omaksuu opin, joka ei voi tuoda ihmiseen mitään muuta kuin vihaa. Toisten tuomitsemista, herjaamista ja itsensä korostamista, miten noudattaa lakia, mutta muut eivät. Lakihenkisyydellä pukee päälleen saatanan. Sen voi aivan vapaasti valita tekeekö niin eikä siinä tarvitse ryhtyä itkemään että ei kai nyt sentään joku ole sellainen, vaan niin käy lakihenkiselle. Minkä kyllä ihmisen hedelmistä huomaa mitä se tuottaa.

    • Anonyymi

      Room.14:
      4. Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu - mutta kyllä hän pysyy pystyssä, sillä Herra kykenee pitämään hänet pystyssä.
      5. Toinen pitää yhtä päivää toista parempana, toinen pitää kaikkia päiviä yhtä hyvinä. Kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
      6. Joka kiinnittää huomionsa tiettyihin päiviin, tekee sen Herran tähden. Joka syö, syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa. Joka ei syö, on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
      7. Eihän kukaan meistä elä itseään varten eikä kukaan kuole itseään varten.
      8. Jos me elämme, elämme Herralle. Jos kuolemme, kuolemme Herralle. Elämmepä siis tai kuolemme, me olemme Herran omat.
      9. Juuri sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleiden että elävien Herra.
      10. Mutta miksi sinä tuomitset veljeäsi? Tai sinä toinen, miksi halveksit veljeäsi? Kaikki me joudumme Jumalan tuomioistuimen eteen,
      11. onhan kirjoitettu:
      "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, jokainen polvi tulee notkistumaan- minun edessäni ja jokainen kieli tulee ylistämään Jumalaa."
      12. Meidän jokaisen on siis tehtävä Jumalalle tili itsestämme.

    • Anonyymi

      Tietenkin jokainen lakihenkinen vihaaja, herjaaja, joutuu itse vastaamaan teoistaan ja siitä ettei ole vaeltanut Jumalan Pyhässä Hengessä, vaan pilkannut sitä. Ei häntä kukaan toinen ihminen tuomitse, vaan se laki jokaista piirtoa myöten tuomitsee millä hän muita herjaa. Armoton saa armottoman tuomion. Ei se siitä miksikään muutu, vaikka miten sitä vesittelemme ja paapomme sellaista että oman Jumalansa edessä se vain on paha ja täynnä kyykäärmeen myrkkyä. Emme tuomitse, mutta näemme kyllä mistä on kyse, minkä vaatteen on päälleen pukenut ja on aivan oikein sanoa se ettei joku erehdy luulemaan että noin Jumalan tietä kuljetaan ja UT:n sanoma on lakihenkisen vihamielinen. Se kun ei ole, vaan Jumala on rakkaus.

    • Anonyymi

      Pyhä sapatti on Jumalan omalla sormellaan kirjoittama siunaus ihmisille ja Jeesus siunasi sapatin ihmistä varten "mitä sinä, Herra, siunaat, se on oleva siunattu iäti."" 1Aik.17:27

    • Anonyymi

      Sapatti oli Jeesukselle kirous samalla tavalla kuin se on ihmiselle. Sen kirouksen vuoksi Jeesus joutui ristille, kuten Paavali kirjoitti että kirottu jokainen, joka on puuhun ripustettu. Samalla kuitenkin kirous poistui meidän päältä, eikä sapatilla voi meitä enää kirota eikä tuomita. Se ei toimi.

      • Anonyymi

        Millä tavalla 1 kymmenestä käskystä on kirous ? onko meillä vain 9 käskyä voimassa ?


    • Anonyymi

      Miksi herjaat sapatin Herraa ja väität siunausta kiroukseksi ja teet Jumalan valehtelijaksi? Jumala siunasi eikä kironnut sapatin. Sapatti on Jumalan omalla sormellaan kirjoittama siunaus ihmisille ja Jeesus siunasi sapatin ihmistä varten ja "mitä sinä, Herra, siunaat, se on oleva siunattu iäti."" 1Aik.17:27

    • Anonyymi

      No en ole ajatellut enkä niin aio tehdäkään.

    • Anonyymi

      Laki on ollut ihmiselle kiroukseksi siitä asti kun se on annettu. Kaikki lait ja ne annettu ihmisen tottelemattomuuden tähden kuten Paavali kirjoittaa. Ei niillä ole tarkoitus ollut ihmistä siunata ne ovat olleet vain varjo uskosta ollen tarkoitus kadota sitten kun Jeesus ilmestyy. Siksi laki ja profeetat ovat Jeesukseen asti.

      Jos sen kirouksen haluaa yhtä sälyttää ihmisten päälle, niin joutuu vääristelemään UT:n ilmoituksen siitä mitä usko Jeesukseen on, miten pelastus siinä tapahtuu ja miten ihminen vaeltaa uudessa Hengen tilassa, eikä lihan vanhassa.

      Voi sitä kirousta yrittää sälyttää ihmisten päälle, mutta se ei ole mikään kiitollinen tehtävä tehdä eikä siitä saa mitään voittopalkintoa.

    • Anonyymi

      Laki on siunaus eikä kirous. "Minä ikävöitsen pelastusta sinulta, Herra, ja sinun lakisi on minun iloni....Kuinka sinun lakisi onkaan minulle rakas! Kaiken päivää minä sitä tutkistelen...Avaa minun silmäni näkemään sinun lakisi ihmeitä." Pa.119:174,97,18
      Jeesus rakasti Jumalan lakia ja pyhitti sapatin.

    • Anonyymi

      Kuka on saannut laista, joka on rikkomusten tähden asetettu, siunauksen?

      Jeesus tapettiin sapatin vuoksi eikä mikään laki ole ketään siunannut kuin mielikuvituksessa.

      Laki on asetetetty synnin tähden että rikkomus suureksi tulisi. Jeesus vapauttanyt ne jotka uskovat synnin ja kuoleman laista.

      Jos haluaa ottaa ikeen päälleen mitä Israel ei jaksanut kantaa, niin siitä vain.

      Mutta pitää sen omana tietonaan.

    • Anonyymi

      Jos noudatat esimerkiksi liikennesääntöjä ja poliisiauto tulee vastaan, niin sinulla ei ole mitää pelättävää, koska köröttelet säätöjen mukaisesti. Mutta jos 60km:n nopeusrajoitusalueella ajelet 100 tunnissa ja poliisiauto tulee vastaan, niin huonosti käy.
      Kyllä 10 käskyä ovat voimassa ja ne ovat siunaus niille, jota niitä noudattavat, mutta kirous rikkojille.

      • Anonyymi

        Liikennesäännöt pitää opettaa ihmiselle, pitää koko ajan seurata miten nopeusrajoitukset vaihtuu, pitää muistaa miten liikenneympäyrässä vaihdetaan kaistaa, pitää tietää miten vuoropysäköidään kadulle ja aina jossain vaiheessa tulee rikkomuksia. Vanha liitto Isralin kansalla oli tätä ja miten kävi. Ei liikenne sujunut ja vielä tappoivat Jeesuksen liikennerikkomuksista.

        Uudessa liitossa Jumala ottaa ohjat, Jumala tietää mikä on oikea nopeus kusssakin tilanteessa riippumatta nopeusrajoituksista. Matka on varmasti turvallista ja saavuttaa päämäärän kun matka on Jumalan turvaama eikä oman ajotaidon, vaikka sitä kuinka kehuisi ja olisi varma että kaikkien taiteen sääntöjen mukaan, mennään, niin varmasti tulee lipsumista.

        Mutta kun uskossa matkanteko perustuu uskoon ja juuri se harhaoppiselta puuttuu. Hän vaeltaa omien tekojensa mukaan ja siksi matkanteko on vaarallista eikä päämäärän saavuttaminen ole ollenkaan varmaa.


    • Anonyymi

      Armosta pelastettu uskova iloitsee Jeesuksen täytetystä työstä ja lepää Jeesuksen seurassa viettäen laatuaikaa jokaisena sapattina, sillä "sapatti on ihmistä varten." Mark.2:27

    • Anonyymi

      Tuo on hyvä pointti.

      • Anonyymi

        Mutta ihminen ei ole sapattia varten. Ei täytetyssä työssä tarvitse levätä. Se on täytetty eikä siitä ole vaivaa eikä syytöstä tuomioksi.


    • Anonyymi

      Kyllä kuuden työpäivän jälkeen sapatin lepo on ihanaa : ) "Tässä on lepopaikka. Sallikaa väsyneiden hengähtää, täällä on lepo ja virvoitus."Jes.28:12

      • Anonyymi

        Kun kuusi päivää herjaa, niin lepo onkin paikallaan. Jos vain malttaa.


    • Anonyymi

      Jeesuksen seuraajat sapattina eivät ketään "herjaa, eivät riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan."Tiit.3:2

      • Anonyymi

        Mutta sapatin jälkeen tuomitsevat kaikki hurmahenget sekä keksivät mitä sairaampia herjoja muista kun hengellä kumoavat Jumalan lait. Oikein herjojen patoutuma tulee sapatin jälkeen. Ja tietenkin mitä muuta voi tehdäkään kun itse on paras lain noudattaja ikinä ja muut ovat laittomuuden tekijöitä. Ei siinä voi muuta kuin herjata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sapatin jälkeen tuomitsevat kaikki hurmahenget sekä keksivät mitä sairaampia herjoja muista kun hengellä kumoavat Jumalan lait. Oikein herjojen patoutuma tulee sapatin jälkeen. Ja tietenkin mitä muuta voi tehdäkään kun itse on paras lain noudattaja ikinä ja muut ovat laittomuuden tekijöitä. Ei siinä voi muuta kuin herjata.

        Kuten olen aikaisemminkin kirjoittanut. Epätäydellisille Adventisteille on kymmenenkäskyn laki kasvattaja Kristukseen.
        Yhtäkään käskyä ei tule kumota, eikä muutella.

        1234567---


    • Anonyymi

      Jeesus ja hänen seuraajansa ovat jatkuvan herjan kohteina pyhittäesään sapattia ja se vain osittaa heidän kulkevan Jeesuksen viitoittamaa tietä " ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi." Joh.13:16

    • Anonyymi

      Mikä on huomisen raamattutunnin aihe?

    • Anonyymi

      Aiheena on: "Herra kuulee ja vapauttaa."

    • Anonyymi

      Jeesus joutui sapatistien herjattavaksi ja tapettavaksi.
      Galatalaiskirjeestä vois lukea vapaudesta, hengen vapaudesta, mutta todennäköisesti opetus sitoo lain ikeeseen.

    • Anonyymi

      Jokin aika sitten sapattina oli raamattutuntisarja, jonka aikana monet opettelivat Galatalaiskirjeen ihan ulkoa. "Vapauteen Kristus vapautti meidät" Gal.5:1 ja tässä iloisessa vapaudessa saamme tänäkin sapattina kokoontua palvomaan Jeesusta, joka on sapatin Herra.

    • Anonyymi

      Niin sitä pitää!

      • Anonyymi

        Hyvää opetusta on sitten ollut jos on opetettu galatalaiskirjeestä miten vanhurskautta ei voi saavuttaa lain kautta ja miten ei pidä laatia itselleen käskyjä eikä vaeltamaan lihan mukaan, vaan hengessä. Hyvä kun opetettu miten galatalaisia varoitettu lakihenkisyydestä ja sen kautta luopumisesta Hengen vaelluksesta.

        Harhaoppiset taasen opettavat ettei galatalaiskirjeessä sanota mitään laista, vaan. korostetaan lakia ja käskyä uskoa Jeesukseen. Selllaisiakin harhaoppisia on, jotka eivät halua ymmärtää sitä mitä kirjoitettu on.


    • Anonyymi

      Tänään otan auton täyteen kuulijoita matkan varrelta ja ajelen sanan kuuloon. "Herra, Herra on minulle antanut opetuslasten kielen, niin että minä taidan sanalla virvoittaa väsynyttä; hän herättää aamu aamulta, herättää minun korvani kuulemaan opetuslasten tavalla." Jes.50:4

    • Anonyymi

      Sapatti on siis ensisijaisesti saunapäivä.

      • Anonyymi

        Saunominen on sellainen synti lauantaina että kun siitä ei voi nykymaailmassa tappaa, niin langetetaan kadotustuomio. Tosin vähemmästäkin sen jo saa.

        Mutta nyt sapatistit ovat pyhittämässä sapattiaan ja pahanteko alkaa vasta illalla. Vasta silloin kyykäärmeen myrkky vapautetaan.


    • Anonyymi

      Oliko paljon vieraita tänä sapattina mukana?

    • Anonyymi

      Kiitos Jumalan, ihan ilahduttavasti ja nuoria innokkaita Jeesukseen uskovia sapattina ylistämässä Jumalaa. Kyllä Jeesus on hyvä.

    • Anonyymi

      Tuo oli ilo kuulla.

    • Minulla on joka päivä Pelastus= sapatti !!!! Ei pelkästään Lauantaina.

      • Anonyymi

        Savis Istuppas nyt koulunpenkille kuuntelemaan opetusta !

        Kansakoulun uskontokirja. Kouluhallituksen hyväksymä 22.2. 1950.

        Kun Jumala nyt kuuden pitkän luomispäivän jälkeen katsoi kaikkea, mitä oli tehnyt, niin hän näki, että kaikki oli kovin hyvää.
        Silloin Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä, ja siksi Jumala siunasi sen päivän ja pyhitti sen MEIDÄNKIN LEPOPÄIVÄKSEMME.

        1234567---


      • Anonyymi kirjoitti:

        Savis Istuppas nyt koulunpenkille kuuntelemaan opetusta !

        Kansakoulun uskontokirja. Kouluhallituksen hyväksymä 22.2. 1950.

        Kun Jumala nyt kuuden pitkän luomispäivän jälkeen katsoi kaikkea, mitä oli tehnyt, niin hän näki, että kaikki oli kovin hyvää.
        Silloin Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä, ja siksi Jumala siunasi sen päivän ja pyhitti sen MEIDÄNKIN LEPOPÄIVÄKSEMME.

        1234567---

        Sulla on kaluhalltus joka sinua opettaa ja minulla on Elävä Jumala joka minua oettaa..


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Sulla on kaluhalltus joka sinua opettaa ja minulla on Elävä Jumala joka minua oettaa..

        Minulle Jumala on opettanut antamansa sapatin pyhäpäiväksi.

        Koulukirjassa oli ihan oikein: Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä, ja siksi Jumala siunasi sen päivän ja pyhitti sen MEIDÄNKIN LEPOPÄIVÄKSEMME.

        Saviksen opetukseen en luota alkuunkaan.

        1234567---


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulle Jumala on opettanut antamansa sapatin pyhäpäiväksi.

        Koulukirjassa oli ihan oikein: Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä, ja siksi Jumala siunasi sen päivän ja pyhitti sen MEIDÄNKIN LEPOPÄIVÄKSEMME.

        Saviksen opetukseen en luota alkuunkaan.

        1234567---

        Enkä minä taas luota ollenkaan 1234567--- opetos joka menee joku tai jonkun koulukirjan mukaan eikä Pyhä Raamattu jossa ei löydy että ihminen joutuu helvettiin jos ei pidä lepopäivänä..


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Enkä minä taas luota ollenkaan 1234567--- opetos joka menee joku tai jonkun koulukirjan mukaan eikä Pyhä Raamattu jossa ei löydy että ihminen joutuu helvettiin jos ei pidä lepopäivänä..

        Kyllä löytyy Raamatusta kun tarkasti tutkii. Jumala pyhitti ja siunasi seitsemännen päivän, lauantain pyhäpäiväksi. Jumala oikein muistuttaa sapatista: MUISTA. Sapatin yllä on pyhyys ja pysyy.

        Saviksen tulee julistaa totuutta.

        1234567---


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä löytyy Raamatusta kun tarkasti tutkii. Jumala pyhitti ja siunasi seitsemännen päivän, lauantain pyhäpäiväksi. Jumala oikein muistuttaa sapatista: MUISTA. Sapatin yllä on pyhyys ja pysyy.

        Saviksen tulee julistaa totuutta.

        1234567---

        Jaa että sun mielestä uskova joutuu helvettiinjos ei pitää sapatti ? On se raaka syntikysymys.. Ymmärrän että sä kakana orjana pidät sapattia.. Ja mua tuomitset helvettiin..!!


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Jaa että sun mielestä uskova joutuu helvettiinjos ei pitää sapatti ? On se raaka syntikysymys.. Ymmärrän että sä kakana orjana pidät sapattia.. Ja mua tuomitset helvettiin..!!

        Tuomioiden antaja on Jumala, en minä.

        1234567---


    • Anonyymi

      Joskin kannattaisi lukea koko UT mitä siinä sanotaan uskosta, mitä siinä sanotaan päivien valikoimisesta, lakivanhurskaudesta ja pelastuksen sinetistä. Kannattaisi lukea se ilosanoma ja vastaanottaa se hengessä. Tosin sen hylkääminen ei ole vain sapatistien ongelma. Eivät he ole sen kanssa yksin.

      • Anonyymi

        Jumala valitsi pyhäpäiväksi viikon seitsemännenen päivän, lauantain. Sapatin yllä on pyhyys ja pysyy, koska se on Jumalan siunaama ja pyhittämä. Jumalan merkki.

        1234567---


    • Anonyymi

      Uusi testamentti ei puhu muista pyhäpäiväivistä kuin sapatista, jolloin seurakunta oli koolla joka viikko (sis lauantaina) "Sapattina he menivät synagogaan ja asettuivat istumaan....heitä pyydettiin puhumaan näistä asioista seuraavanakin sapattina....Seuraavana sapattina melkein koko kaupunki kerääntyi kuulemaan Herran sanaa...
      Sapattina menimme kaupungin ulkopuolelle joen rantaan; arvelimme, että siellä olisi rukouspaikka....
      ja tapansa mukaan Paavali meni sinne. Kolmena sapattina hän keskusteli heidän kanssaan pyhien kirjoitusten pohjalta..
      Joka sapattina Paavali kävi keskusteluja synagogassa ja koetti taivuttaa uskoon sekä juutalaisia että kreikkalaisia."Apt.13:14,43,44,16:13,17:2,18:4 jne.

    • Anonyymi

      Juutalaisia tietenkin yritettiin käännyttää sapattina, se oli aivan luonnollista.

      Ja heitä yritettiin käännyttää pois lakihenkisyydestä ja sapatin viettämisestä. Miksi heille muutoin yleensä tarvitse mennä mitään selittämään, vaan olisi vain menty kuuntelemaan mitä he opettavat sapatista ja omaksuttu se, eikä mitään omia juttuja olisi menty heille sapattina kertomaan.

      Kun sitten juutalaisille kerrottiin sapattina että ei tämä aivan näin mene kuten te uskotte, ei ole lakihenkisyyttä, ei ole sapattia, vaan on uskoa Jeesukseen Kristukseen niin se johti riitoihin sapatistien kanssa. Stefanos kivitettiin kun oli puhunut vastoin pyhää paikkaa ja Jumalan lakia. Paavali luvattiin tappaa kun oli opettanut myös vastoin juutalaista oppia ja lakeja.

      Niin siinä kävi eikä mitään rinnakkaiseloa juutalaisten ja alkuseurakunnan välillä ollut vaan vainoa. Juuri sen vuoksi muuan Saulus vainosi heitä. Ei tosiaan oltu tervetulleita sapattina kertomaan uskosta, vaan sapatistit olivat kiihkoissaan siitä että mitä tänne tullaan opettamaan vastoin Jumalan lakeja.

      Tilanne oli aivan sama kuin tänä päivänä. Joskin yhteiskunta on meillä pohjolassa sen verran sivistynyt ettei sapatin vuoksi voi toisille tehdä kovin paljon pahaa jos sitä ei vietä. Lähi-idässä taasen sivistys ei vielä ole kovin kehittynyt kun siellä tapetaan sapatin vuoksi ja myös aivan huvin vuoksi koko ajan ihmisiä. Sapatin viettäjät ovat siellä nyt oikein hurjistuneet.

      • Anonyymi

        Ilm.12:17. Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.

        1234567---


    • Anonyymi

      Tottakai seurakunta pyhitti sapattia kaikkialla Rooman valtakunnan alueella ennen kuin keisari Konstantinus v 321 määräsi "auringon kunnioittetavana päivänä" sulkemaan työpaikat ja palvomaan aurinkoa Luojan asemasta. "ja he kumarsivat maahan saakka ja palvoivat nousevaa aurinkoa. ..ja sulkevat silmänsä minun sapateiltani, niin että minä tulen häväistyksi heidän keskellänsä.[2. Kun. 23:5,11]" Hes.8:16,22:26
      Kysymys on tänä lopun aikana siitä, palvommeko Jumalaa kaiken Luojana (sapattina) vai luotua aurinkoa. (sunday=auringon päivä).

    • Anonyymi

      Siionin viisaat tietävät, että jos muutos sapattiin olisi tehty jo alkuseurakunnan aikana, niin voi vain kuvitella, millainen metakka siitä olisi syntynyt, sillä "Sinä näet, veli, kuinka monta tuhatta juutalaista on tullut uskoon, ja he ovat kaikki lainkiivailijoita." Apt.21.20
      Mitään tälläistä metakkaa ei kuitenkaan kerrota syntyneen, joten EI SAPATTIA SIIRETTY
      millekkään toiselle päivälle, vaan ihan kiltisti kokoonnuttiin sapattina, niin kuin ennenkin.

    • Anonyymi

      Juutalaiset lainkiivailijat vainosivat alkuseurakuntaa kuten Jeesus sanoi että seuraajille käy kuten Hänelle, vainotaan sapatin vuoksi. Mitään muuta syytähän ei vainoille ollut.

      • Anonyymi

        Kyllä ne vainot sapatin pyhänä pitäviä kohtaavat, kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi. Vastakkain tulevat olemaan pedonmerkki sunnuntai ja Jumalan merkki sapatti. Näissä vainoissa ennen Jeesuksen toista tulemista tulevat viimeiset marttyyrit.

        Ilm.12:17. Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne vainot sapatin pyhänä pitäviä kohtaavat, kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi. Vastakkain tulevat olemaan pedonmerkki sunnuntai ja Jumalan merkki sapatti. Näissä vainoissa ennen Jeesuksen toista tulemista tulevat viimeiset marttyyrit.

        Ilm.12:17. Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.

        1234567---

        Noita vainoja ei ole kuin harhaoppisen päässä.
        Sapatilla on vainottu ja tullaan vainoamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita vainoja ei ole kuin harhaoppisen päässä.
        Sapatilla on vainottu ja tullaan vainoamaan.

        Kun peto saa vallan ja voiman, alkaa sapatinpyhittäjien vainot, ennen Jeesuksen toista tulemista . Näissä vainoissa tulevat viimeiset marttyyrit.

        1234567---


    • Anonyymi

      Israelissa kyllä soditaan, mutta ei siellä sapatista kukaan mitään ajattele ja ihmisiä tapetaan aivan samalla tavalla oli sapatti vai ei. Ei sapatilla tule yhtään sankarikuolemaa.

      Sapatti on Jeesuksen ajoista asti ollut kirous minkä kohteeksi ihmiset ovat joutuneet ja myös Jeesus. Niin kävi Jeesuksen seuraajille kuten oli ennustettu, mutta eivät he koskaan tule vainoamaan ketään eikä missään ja Stefanos kun sapattirikkomusten vuoksi kivitettiin, niin pysyi Jumalalta anteeksi kivittäjiensä puolesta.

      Sapatistit pelkästään ovat vainonneet eikä heitä koskaan tulla missään vainoamaan vaikka miten tyrkyttäisivät harhaoppiaan oudoin perustein ja suoranaisilla valheilla. Sivistynyt yhteiskunta kyllä kestää sen.

      • Anonyymi

        Sapatti ei ole kirous. Sapatti on siunaus Jumalan lapsille.

        PSALMI 92. Ylistyslaulu vanhurskaan Jumalan kunniaksi.
        Virsi, sapatinpäivä-laulu.

        7. Järjetön mies ei tätä ymmärrä, eikä sitä älyä tomppeli.

        1234567---


    • Anonyymi

      Jumalako valehteli, kun käski pyhittää sapatin? Onko outoa opettaa samaa sapattia, jota Jeesus opetti ja pyhitti? Noinko kaus on hurmanhenki vienyt kristinuskosta? "Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja"1Tim.4:10

    • Anonyymi

      No en.

    • Anonyymi

      Hyvin levätyn sapatin jälkeen on virtaa arjen keskellä palvella Jumalaa ja lähimmäisiä.

      • Anonyymi

        Lähimmäisiä herjataan laittomuuden tekijöiksi ja hurmashengille annetaan tuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähimmäisiä herjataan laittomuuden tekijöiksi ja hurmashengille annetaan tuta.

        Jumalan sana toteaa: Joka kääntää korvansa lakia kuulemasta, sen rukouskin on kauhistus.

        1234567---


    • Anonyymi

      Harhaoppinen löytää Raamatusta vain aineksia herjaan. Mieleisintä on varmaam kun joitain sanotaan kyykäärmeen sikiöksi. On niin raamtullista nimitellä muita niin. Sillei pyhittyy.

    • Anonyymi

      Herjausteologille vaarmaan mieluinen kohta Rasmatussa, missä Paabali toivoo että lakihenkiset kuohitsee itsensä.
      Mutta ilosanomasta UT enimmäkseen kertoo.

    • Anonyymi

      Onhan UT:ssa paljon kuvattu miten lakihenkiset eksyvät, mutta ei siihen pidä keskittyä vaan hengen ilosanomaan.

      • Anonyymi

        Outo sana tuo lakihenkiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outo sana tuo lakihenkiset.

        Yhtä outo kuin uskonpuhdistus. Sitäkään ei ole Raamatussa ja silti käytetään.


    • Anonyymi

      Huomenna on jo keskiviikko ja sitten körötellään loppuviikko kohti sapattia. Kyllä Jeesus on hyvä.

    • Anonyymi

      Lakihenkinen ottaa vaarin päivistä vaikkei se ole uskon kuva UT:ssa.

      Lakihenkisyys on vastakohta sille, että ihminen uskoo UT:n hengellisen sanoman, sen että usko on ihmisen sisäinen uudistunut maailmaa Jumalan yhteydessä eikä lakihenkisiä kuolleita iskulauseiden toistoa ja keskittymistä uskossa lihallisiin asioihin pitäen oikeaa hengellisyyttä herjattavana.

      • Anonyymi

        Joka kääntää korvansa lakia kuulemasta, sen rukouskin on kauhistus. Tämä on Jumalan sanaa.

        1234567---


    • Anonyymi

      Nin on. "Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus." San.28:9

    • Anonyymi

      Pitäisi sitten lakia noudattaa ei olla vain sen puhuja. Pitäisi Moosekselle annettu laki täyttää viimeistä piirtoa myöten ja vasta sitten tulla aukomaan muille päätään laittomuuksista.

      Farisealaissuus se vasta kauhistus onkin.

    • Anonyymi

      Kyllä Jeesus on hyvä ja hyvä Jeesus pyhitti sapatin.

      • Anonyymi

        Riivaajat puhuvat yhä edelleen adventistin kautta. Et pysy lopetttamaan hokemistasi, sillä olet antanut elämäsi pahojen henkien käyttöön.


    • Anonyymi

      Adventisteille sapatti on uskontunnustus.
      Sillä tunnustetaan usko Ellen G. Whiten opillisiin käsityksiin.

    • Anonyymi

      Jeesus pyhitti sapatin ristillä. Se ei vaivaa meitä eikä sillä ole puoleen eikä toiseen vaikutusta. Ei hyvyydessä eikä pahuudessa.

    • Anonyymi

      Ei sapatti ole paha asia itsessään. Mennyt muistojuhla orjuudesta.
      Pahan siitä tekee jos sen vuoksi vääristelee Jumalan pelatussuunnitelmaa.

      Voi vain kuvitella mitä siitä saa päällensä.

    • Anonyymi

      Jos sapatti kadottaa, niin silloin Jeesuskin olisi kadotettu, mutta kun ei ole. "Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden." Joh.8:45

      • Anonyymi

        Jeesushan ei viettänyt sapattia,ja siitähän fariseukset syyttivät häntä.Samoin nykypäivän fariseukset syyttävät uskovaisia samasta syystä.


    • Anonyymi

      Muslimit tunnustavat uskonsa kumartumalla Mekkaan päin viisi kertaa päivässä.
      Adventistit tunnustavat uskonsa korostamalla sapattia Ellen G. Whiten tapaan.

    • Anonyymi

      Aloittajalle: Montako viikkoa aiot sönköttää täällä jostain olemattomasta?

    • Anonyymi

      Muslimeilla on perjantai rukous tärkeä. Mutta muutoin voi touhuta mitä laki ei kiellä.

    • Anonyymi

      "Sillä me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta." 2Kor.13:8
      "Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit."2Moos.20:8 Biblia

    • Anonyymi

      Tuo on kirkasta Jumalan sanaa..

    • Anonyymi

      "Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua." Sanl.12:7 "Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit."2Moos.20:8 Biblia

    • Anonyymi

      Aamen, aamen, aamen

    • Anonyymi

      Mooseksen lain mukaan jos ei pyhittänyt tapettiin sapatin vuoksi. Kuten fariseukset tekivät Jeesukselle. Uuden liiton teksteistä pitäisi sapatti löytää. Uusi liitto ei enää rankaise sapatista kuolemalla. Joskin pitää sapattia harhaoppina, jolla ei saa tuomita.

    • Anonyymi

      Sapatin avulla Jeesus muistuttaa Jumalasta kaiken Luojana. ""Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut"." Ilm.4:11

    • Anonyymi

      Vähäsanaisia ovat Jeesuksen tai Paavalin ohjeet sapatin viettoon.
      Omasta päästä ne pitää nykiä.

      • Anonyymi

        Luterilainen katekismus antaa hyvät ohjeet lepopäivän vietolle.
        Jeesus näytti myös hyvää esimerkkiä lepopäivän vietolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen katekismus antaa hyvät ohjeet lepopäivän vietolle.
        Jeesus näytti myös hyvää esimerkkiä lepopäivän vietolle.

        Jeesuksen ohjeen mukaan ei lakihenkisten fariseusten jorinoille sapatista tarvitse kallistaa korvaansa. He ovat valkeaksi kalkittuja hautoja, sokeita sokeiden taluttajia heidän kielensä on kyykäärmeen myrkkyä ja pahuuteen on heidän mielensä. Senkaltaisia tulee karttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen katekismus antaa hyvät ohjeet lepopäivän vietolle.
        Jeesus näytti myös hyvää esimerkkiä lepopäivän vietolle.

        Adventisti, harhojesi ja uskontosi perusta lepää katolisen kirkon kymmenessä käskyssä.
        OSAATKO AJATELLA EDES HETKEN OMILLA AIVOILLASI. Osaatko tehdä google haun?
        Laita hakukenttään: Katolinen kirkko, kymmenen käskyä
        Löydät mm. "katolisen-uskon-kulmakivet
        Tärkeät kymmenen käskyä sisältävät muun muassa ajatuksen..."
        NÄETKÖ SILMILLÄSI . ADVETTIKIRKOLLA JA KATOLILAISUUDELLA ON SAMA PERUSTA KYMMENNEN KÄSKY!!!!
        MAHTUUKO KALLOOSI: ADVENTISMIN TÄRKEIN OPPI ON KOPIOITU KATOLISELTA KIRKOLTA!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen katekismus antaa hyvät ohjeet lepopäivän vietolle.
        Jeesus näytti myös hyvää esimerkkiä lepopäivän vietolle.

        Luterilaisten katekismus on ihmisoppia, eikä perustu Sanaan. Katekismus on suoraan valheiden isältä.


    • Anonyymi

      Heprealaiset käyttivät kuukiertoon perustuvaa kalenteria joka erosi oleellisesti meidän Roomalaiseen auringonkiero kalenteriin.

      https://byjus.com/question-answer/find-out-five-differences-between-a-lunar-and-a-solar-calendar/

      Tuossa on myös aika hyvä artikkeli kyseisestä aiheesta

      https://www.astrotraits.com/lunar-calendar-vs-regular-calendar

      Heprealaisten saptit oli luultatavasti ihan eri paikoissa kuin meidän Lauantait tai Sunnuntait. Puhumattakaan sitten siitä että Jeesus ristiinaulittiin ristille juhlasapattina...mikä käytännössä olisi ollut keskiviikkona.

      • Anonyymi

        Jeesus ristiinnaulittiin keskellä viikkoa, keskiviikkona. Torstaina oli suuri sapatti ja perjantai arkipäivä, lauantaina viikkosapatti. Jeesus nousi kuolleista heti sapatin päätyttyä eli lauantai-iltana, auringon laskettua.


    • Anonyymi

      Paljon olennaisempaa on se, että Jeesus joutui sapatin vuoksi ristille. Kun Jeesus ei viettänyt sapattia, kulki missä sattui sapattina, pitkin viljapeltoja ja sairaita parantelemassa, lakihenkiset kiihkofariseukset hermostuivat siitä ja haluisivat tappaa Jeesuksen. Siten Jeesus vei sapatin ja lain ristille ja täytti sen puolestamme. Sapatin vaatiminen on Kristuksen ristintyön häpäisyä.

      • Anonyymi

        Yksityiskohdat ovat myös tärkeitä. Katolinen kirkko on tehnyt omine selityksineen Raamatun tapahtumista järjen vastaista kummallista sotkua. Kuinka järkevä ja omilla aivoillaan ajatteleva voi pitkäperjain satuihin? Vaikka kuinka vääntäisi, niin yhä edelleen pitkäperjantaista sunnuntaiaamuun on yksi päivä ja kaksi yötä. Katolinen kirkko yrittää saduilla estää ihmisiä uskomasta! Mutta keskiviikkoillasta lauantai-iltaan on kolme päivää ja kolme yötä, aivan kuten Sanan ilmoittaa. Jeesuksen ylösnousemus osuu täsmälleen hetkeen, jolloin temppelissä ensimmäiset uutislyhteet nostettiin esille. niin viekää papille viljastanne uutislyhde.
        Ja hän toimittakoon sen lyhteen heilutuksen Herran edessä, että hänen mielisuosionsa tulisi teidän osaksenne; sapatin jälkeisenä päivänä pappi toimittakoon sen heilutuksen.
        Yksikohdat Sanan totuuksista näyttävät valoa Jeesuksen luo ja lisäävät uskoa.


    • Anonyymi

      Mikä on tämän sapatin raamattutunnin aihe?

      • Anonyymi

        Kuinka valehtelu ja kristityn näytteleminen onnistuvat parhaiten adventisteilta.


    • Anonyymi

      Tänään tutkittiin psalmeja, joita laulettiin vieraalla maalla.

    • Anonyymi

      Sapatti..ei sillä ole mitään väliä mikä päivä.Te tartuute kuin kärpäset paskaam ja piru kirjaimeen.
      Teille kaikki muu on tärkeämpää,kuin mitä Jesus Kristus opettaa meille ihmisille!
      No,nyplätkää vaikka sapattinne kanssa tai kuka tekee mitä taikatemppuja.
      Mutta Kristuksen perimmäistä sanomaa te ette näköjään tunne.
      Taistelkaa uskonlahkon orjat,sillä jos ette ymmärrä..

    • Anonyymi

      Sanan tutkiskelijalle käy kuten kunnon fariseukselle, että sanaa kyllä tutkiskelee ja siitä väittelee, mutta itseään ei tutkiskele eikä katso itseään että onko yhteneväinen sanan kanssa siinä millainen on uuden liiton uskova. Usko ei ole asioita ja tietämistä vain, vaan sydämen uskoa jossa Jumalan Pyhä Henki muuttaa ihmisen taivaskelpoiseksi. Sitä ei sana itsessään tee vaikka sitä miten pää kallellaan tutkiskelisi.

      • Anonyymi

        Voiko noita adventisteja enää sanoa kristityiksi, kun joku väittää että Jeesus joutui ristille sen tähden että hän ei viettänyt sapattia. Kristittyjen mielestä Jeesus ristiinnaulittiin meidän syntimme sovitukseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko noita adventisteja enää sanoa kristityiksi, kun joku väittää että Jeesus joutui ristille sen tähden että hän ei viettänyt sapattia. Kristittyjen mielestä Jeesus ristiinnaulittiin meidän syntimme sovitukseksi.

        Jeesus sovitti myös sapatin ristillä eikä syyttäjä enää siitä syytä uskovaa. Tai syyttää jos hän ei usko siihen, jos hän ei usko sitä että Jeesus poisti lain kirouksen ihmisen päältä, mikä syyttää häntä ja vapautti hänet uuteen elämään Jumalan yhteydessä.

        Jos ei usko Jeesuksen sovitukseen ristillä, on kuin islamisti, joka kyllä uskoo Jeesukseen, mutta ei mihinkään sovitukseen, vaan laki on silti ihmisen tuomitsija ilman mitään sovituksia. Perinnäissäännöt ja tulkinnat laista ovat edellä Jeesusta.

        Jos ei usko että Jeesus ristiinnaulitsi sapatin säädöksineen, niin silloin laki on ihmiselle tuomitsija viimeisenä päivänä. Laki tulee silloin todella tuomitsemaan ihmisen kun sovitusta ei ole eikä sen kautta pääsyä Jumalan yhteyteen Hengessä.


    • Anonyymi

      Hyvin levätyn sapatin jälkeen on taas kiitollinen ja virkeä olo lähteä uuteen arkiseen viikkoon Jeesuksen seurassa. "Sillä Herran sana on oikea, ja kaikki hänen tekonsa ovat tehdyt uskollisuudessa."Ps.33:4

    • Anonyymi

      Kyllä Jeesus on hyvä.

      • Anonyymi

        Oh oh: Jeesus sovitti myös sapatin????". Tuollainen on jumalnpilkkaa!!!! Hyvin levätyn sunnuntain jälkeen ei tarvitse riehua tällä palstalla sapattia tyrkyttämässä. Miksihän adventistit eivät ole kasvaneet Kristukseen vaan sapatin palvomiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oh oh: Jeesus sovitti myös sapatin????". Tuollainen on jumalnpilkkaa!!!! Hyvin levätyn sunnuntain jälkeen ei tarvitse riehua tällä palstalla sapattia tyrkyttämässä. Miksihän adventistit eivät ole kasvaneet Kristukseen vaan sapatin palvomiseen?

        Tuo oli hyvä pointti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oh oh: Jeesus sovitti myös sapatin????". Tuollainen on jumalnpilkkaa!!!! Hyvin levätyn sunnuntain jälkeen ei tarvitse riehua tällä palstalla sapattia tyrkyttämässä. Miksihän adventistit eivät ole kasvaneet Kristukseen vaan sapatin palvomiseen?

        Tunnetko ketään advaria ? kuuntelin eilen Radio Dei plus ja sieltä Jippu haastattelee
        Teemu Topra. Tämän kun kuuntelee niin tietää enemän advareista.


      • Anonyymi

        Riivattu adventisti hokee aina vain pahojen henkien viemänä: "Kyllä Jeesus on hyvä."


    • Anonyymi

      Anna linkki Jipun ohjelmaan.

    • Anonyymi

      Kuunnellaan Jipun ohjelma.

    • Anonyymi

      RadioDei plus Jippu ja Teemu Topra kuka osaa laittaa linkin tänne.

    • Anonyymi

      Tämä Jipuuko esiintyi konsertissa asunaan toppahousut ja aamutohvelit. Mistä osa yleisöstä ei pitänyt ja lähti pois.

    • Anonyymi

      Ei väliä minä päivänä mutta oli sille ihan oikein se naulaaminenen.

    • Anonyymi

      Kyllä se sapatti on vain se viikon seitsemäs päivä, jonka Jumala aikojen aamuna jo siunasi ja "mitä sinä, Herra, siunaat, se on oleva siunattu iäti.""1Aik.17:27

    • Anonyymi

      Kerro nyt adventisti, miten lainkaan pärjäätte ja jopa uskallatte kirjoittaa netissä ja julkisesti ilmoittaa kouksistanne? Olethan hirvittävien vainojen kohteena ainaisessa kuoleman vaarassa, ettekä voi myydä mitäää ettäkä ostaa ruokaa?

      • Anonyymi

        Suomalaiset rakastavat Adventisteja. Ei pelkoa.


    • Anonyymi

      Jeesus opetti rakastamaan kaikkia ihmisiä kuuluivat sitten mihin suuntaan tahansa.
      Siunausta kaikille.

      • Anonyymi

        Mutta siihen Jeesuksen sapatinviettoon liitetään muiden herjaaminen laittomuuden tekijöiksi sekä kaikenlaisen hengellisten asioiden herjaaminen että ovat lain kieltämistä.

        Mitä Jeesus eikä kukaan apostoleista ei opettanut, vaan on ihmisten perinnäissääntöjä. Kuten kunnon fariseuksella täytyykin olla. Eihän lakia muutoin voi noudattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siihen Jeesuksen sapatinviettoon liitetään muiden herjaaminen laittomuuden tekijöiksi sekä kaikenlaisen hengellisten asioiden herjaaminen että ovat lain kieltämistä.

        Mitä Jeesus eikä kukaan apostoleista ei opettanut, vaan on ihmisten perinnäissääntöjä. Kuten kunnon fariseuksella täytyykin olla. Eihän lakia muutoin voi noudattaa.

        David Wilkerson ja monet muut opettivat että 10 käskyä kuuluu meille kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        David Wilkerson ja monet muut opettivat että 10 käskyä kuuluu meille kaikille.

        David Wilkerson ei ole Jumala, pöhöttynyt amerikkalainen bisnesmies ja eksyttäjä..


    • Anonyymi

      Jumala sanoo laittomuuden opettajista. "Sen papit tekevät väkivaltaa minun lailleni ja häpäisevät sitä, mikä on minulle pyhitetty, eivät tee erotusta pyhän ja epäpyhän välillä, eivät tee tiettäväksi, mikä on saastaista, mikä puhdasta, ja sulkevat silmänsä minun sapateiltani, niin että minä tulen häväistyksi heidän keskellänsä." Hes.22:26

    • Anonyymi

      Joskaan Jeesus ei opettanut laittomuudella herjaajaksi, vaan joutui itse sellaisen farisealaisuuden uhriksi. Vaikka lain korostamisella pyrkii olemaan hurskas, niin usein se johtaa vain pahoihin tekohin, muiden herjaamiseen, tuomitsemiseen ja rankaisemiseen. Jeesus joutui juuri lakihenkisen farisealaisuuden vuoksi ristille ja siitä syystä meidät on vapautettu niistä syytöksistä. Meidät on lunastettu Jeesuksen verellä taivasten valtakuntaan, johon syyttäjän syytökset ja pahuudet eivät ulotu. Vasta silloin jos epäuskossamme annamme periksi uskolle Jeesukseen, niin koskettavat meitä ja laki tulee tuomioksi samalla tavalla kuin se fariseukset tuomitsee sillä tuomilla millä itse mittaavat.

      • Anonyymi

        Mutta miksi nämä lain orjuudessa olevat adventistit pilkkaavat täällä jatkuvasti Jeesukseen uskovia?
        Tulevatko hekin tuomituksi lain yksipuolisesta noudattamisesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miksi nämä lain orjuudessa olevat adventistit pilkkaavat täällä jatkuvasti Jeesukseen uskovia?
        Tulevatko hekin tuomituksi lain yksipuolisesta noudattamisesta?

        Kaikki muut paitsi ne jotka ovat hengessä Jumalan lapsia tulevat lain mukaan tuomituksi.

        Siten pelastus on Jumalan teko.

        Ei ihmisen omia tekemisiä.


    • Anonyymi

      Tämä Jumalan sana on kyllä puhutteleva. "Sen papit tekevät väkivaltaa minun lailleni ja häpäisevät sitä, mikä on minulle pyhitetty, eivät tee erotusta pyhän ja epäpyhän välillä, eivät tee tiettäväksi, mikä on saastaista, mikä puhdasta, ja sulkevat silmänsä minun sapateiltani, niin että minä tulen häväistyksi heidän keskellänsä." Hes.22:26

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu.


    • Anonyymi

      Miten totta tämä on tälläkin palstalla. . "Sen papit tekevät väkivaltaa minun lailleni ja häpäisevät sitä, mikä on minulle pyhitetty, eivät tee erotusta pyhän ja epäpyhän välillä, eivät tee tiettäväksi, mikä on saastaista, mikä puhdasta, ja sulkevat silmänsä minun sapateiltani, niin että minä tulen häväistyksi heidän keskellänsä." Hes.22:26

    • Anonyymi

      Jumalan sana on totuus. "Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus." Joh.17:17

    • Anonyymi

      Vanhan liiton mukaan jos eletään pitää sapatin rikkoja tappaa. Kuten Jeesukselle kävi. Kannattaisi herätä tähän päivään.

      • Anonyymi

        Onko 10 käskyä voimassa niinkuin David Wilkerson ja monet muut opettava ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko 10 käskyä voimassa niinkuin David Wilkerson ja monet muut opettava ?

        Kuka olisi kumonnut yhtään käskyä tai rangaistusta?

        Kaikki ovat voimassa viimeistä piirtoa myöten kuten Jeesus sanoo ja niiden mukaan ihminen joutuu tuomiolle ellei usko siihen että Jeesus on poistanut lain kirouksen. Lakia ei ole kumottu, vaan Jumalan lapset ovat vapautettu tuomiosta silloin kun heillä on Pyhä Henki, pelastuksen sinetti. Mutta vain ja ainoastaan silloin. Ei millään opilla, ei millään mihinkään liittymällä, rituaalilla tai edes kasteella ei ajeta taivaaseen vaikka ihminen niin kovin mielellään sen itse tekisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka olisi kumonnut yhtään käskyä tai rangaistusta?

        Kaikki ovat voimassa viimeistä piirtoa myöten kuten Jeesus sanoo ja niiden mukaan ihminen joutuu tuomiolle ellei usko siihen että Jeesus on poistanut lain kirouksen. Lakia ei ole kumottu, vaan Jumalan lapset ovat vapautettu tuomiosta silloin kun heillä on Pyhä Henki, pelastuksen sinetti. Mutta vain ja ainoastaan silloin. Ei millään opilla, ei millään mihinkään liittymällä, rituaalilla tai edes kasteella ei ajeta taivaaseen vaikka ihminen niin kovin mielellään sen itse tekisi.

        Ei Jumalan käskyjä voi kukaan kumota, vaikka kuinka yrittäisikin.


    • Anonyymi

      Sapatti on Jumalan omalla sormella kirjoitettu tahto johon suhtautuminen kertoo jotakin uskon aitoudesta. "Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut." Jaak.2:17

    • Anonyymi

      Sapatti on ilon päivä ja edistää terveyttä, sillä "Terveydeksi on iloinen sydän, mutta murtunut mieli kuivuttaa luut." Sanl.17:22

    • Anonyymi

      Kaikkihan terveinä haluaisi olla.

    • Anonyymi

      Jumala, sapatin antaja, sanoo: "Jos sinä kuulet Herraa, Jumalaasi, ja teet, mikä on oikein hänen silmissänsä, tarkkaat hänen käskyjänsä ja noudatat kaikkea hänen lakiansa, niin minä en pane sinun kärsittäväksesi yhtäkään niistä vaivoista, jotka olen pannut egyptiläisten kärsittäviksi, sillä minä olen Herra, sinun parantajasi"."2Moos.15:26

      • Anonyymi

        Kaikkia lakeja pitää noudattaa eikä vain yhdestä kiihkoilla.

        Tai vanhassa liitossa piti.

        Uusi liitto on hengen liitto Kristuksen vapaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkia lakeja pitää noudattaa eikä vain yhdestä kiihkoilla.

        Tai vanhassa liitossa piti.

        Uusi liitto on hengen liitto Kristuksen vapaudessa.

        Miksihän adventistit eivät täytä lain määräyksiä ympärileikkauksen suhteen.

        Siksikö he sairastavat niin paljon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän adventistit eivät täytä lain määräyksiä ympärileikkauksen suhteen.

        Siksikö he sairastavat niin paljon?

        Jos rikkoo yhtä kohtaa, on syyllinen kaikkiin. He ovat siis todellisia laittomuuden tekijöitä eikä heillä on Jumalan käskyjä eikä Jeesuksen todistusta.


    • Anonyymi

      Sapatin avulla Jumala antaa ihmisille aikaa unohtaa arki ja ajatella Jumalaa, lukea hänen sanaansa ja kokoontua yhteen kiittämään Jeesusta. "se on, että me yhdessä ollessamme virkistyisimme yhteisestä uskostamme, teidän ja minun." Room.1:12

      • Anonyymi

        Tosin ilman henkeä, ilman Pyhän Hengen uskoa mitä Paavali tarkoitti, ei kokoontuminen tee teitä yhtään paremmaksi missään muussa kuin muiden herjaamisessa.


    • Anonyymi

      Pyhä Henki on siellä, missä Jeesuskin, joka " meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan." Luuk.4:16

    • Anonyymi

      Tuo on hyvä pontti.

    • Anonyymi

      Toisaalta Pyhä Henki on sapatisteille sitä että herjataan muita miten ovat muka hengellä kumonneet Jumalan lait, miten ovat hurmoshenkisiä vailla mitään kunnollisuutta tai Raamatun sanaa. Vaikka toisaalta juuri se on UT:n sanoma että uskon sana täytyy olla vastaan hengessä ja totuudessa eikä farisealaisessa kuollessa kirjaimessa siitä vain väitellen mitä muka usko on, mutta omaamatta sitä itse.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hyvä depatti. Aimo veti pidemmän korren.

    • Jeesus ei pyhittänyt sapattia vaan paransi sairaita sapattina.

      • Anonyymi

        Niin tekevät Adventistitkin sairaaloissa sapattina vuorollaan.


    • Anonyymi

      Kyllä Jeesus pyhitti sapatin, mutta ei Fariseusten sapattia vaan Raamatun sapatin ja Raamattu ei kieltänyt parantamasta sapatina.

    • Anonyymi

      Tuo on hyvä pointti "Kyllä Jeesus pyhitti sapatin, mutta ei Fariseusten sapattia vaan Raamatun sapatin ja Raamattu ei kieltänyt parantamasta sapatina."

      • Anonyymi

        Joskin usko ei pitäisi olla mitään omia pointteja, vaan uskoa Jumalaan, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Ei omiin keksimiin lakeihin.

        Ei Jeesus missään erottanut fariseusten sapattia ja omaa sapattiaan. Vanhan liiton aikaan Hän sanoi että uskokaa kaikki mitä fariseukset opettavat. Ei Hän sanonut että älkää uskoko sitä mitä he sapatista opettavat, vaan minä sanon teille mikä on oikea sapatti ja minä näytän teille miten oikea sapatti vietetään. Siitä tosin joutuu lakihenkisten fariseusten ristiinnaulittavaksi, mutta mitä siitä.

        Jeesus tarkensi siten ohjetta että uskokaa fariseusten opetuksia, mutta heidän tekojaan älkää tehkö. Heidän opetuksensa sapatista oli siis aivan oikein mitä silloin sai tehdä, mutta heidän tuomionsa siitä ei ollut oikein. Sapatti tuli siis viettää juuri siten kuten he opettivat eikä se koskaan miksikään muuksi muuttunut. Ei yksikään piirto siitä eikä ranngaistuksesta ole kumoutunut silloin kun sapattia vietetään. Jeesus sitten ristillä vapautti Häneen uskovat siitä sapatin ja lain kirouksesta ja avasi tien hengessä Isän valtakuntaan. Siinä ei ole enää saivartelua laista, ei sitä uskonnollista epätoivoa miten lakia oikein pitää noudattaa, eikä päättömiä selityksiä laista ja sen noudattamisesta, vaan Pyhän Hengen iloa, rauhaa ja rakkautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskin usko ei pitäisi olla mitään omia pointteja, vaan uskoa Jumalaan, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Ei omiin keksimiin lakeihin.

        Ei Jeesus missään erottanut fariseusten sapattia ja omaa sapattiaan. Vanhan liiton aikaan Hän sanoi että uskokaa kaikki mitä fariseukset opettavat. Ei Hän sanonut että älkää uskoko sitä mitä he sapatista opettavat, vaan minä sanon teille mikä on oikea sapatti ja minä näytän teille miten oikea sapatti vietetään. Siitä tosin joutuu lakihenkisten fariseusten ristiinnaulittavaksi, mutta mitä siitä.

        Jeesus tarkensi siten ohjetta että uskokaa fariseusten opetuksia, mutta heidän tekojaan älkää tehkö. Heidän opetuksensa sapatista oli siis aivan oikein mitä silloin sai tehdä, mutta heidän tuomionsa siitä ei ollut oikein. Sapatti tuli siis viettää juuri siten kuten he opettivat eikä se koskaan miksikään muuksi muuttunut. Ei yksikään piirto siitä eikä ranngaistuksesta ole kumoutunut silloin kun sapattia vietetään. Jeesus sitten ristillä vapautti Häneen uskovat siitä sapatin ja lain kirouksesta ja avasi tien hengessä Isän valtakuntaan. Siinä ei ole enää saivartelua laista, ei sitä uskonnollista epätoivoa miten lakia oikein pitää noudattaa, eikä päättömiä selityksiä laista ja sen noudattamisesta, vaan Pyhän Hengen iloa, rauhaa ja rakkautta.

        " Perjantaita luonnollisesti seuraa lauantai, jonka Jeesuksen seuraajat pyhittivät. "sapatin he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan." Luuk.23:56.

        Jeesuksen omat juhlivat Hänen YLÖSNOUSEMUSTAAN, mutta sapatin orjat eivät vietä edes sapattia hiljaisuudessa, vaan riehuvat tälläkin palstalla tyrkyttäen harhaoppiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskin usko ei pitäisi olla mitään omia pointteja, vaan uskoa Jumalaan, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Ei omiin keksimiin lakeihin.

        Ei Jeesus missään erottanut fariseusten sapattia ja omaa sapattiaan. Vanhan liiton aikaan Hän sanoi että uskokaa kaikki mitä fariseukset opettavat. Ei Hän sanonut että älkää uskoko sitä mitä he sapatista opettavat, vaan minä sanon teille mikä on oikea sapatti ja minä näytän teille miten oikea sapatti vietetään. Siitä tosin joutuu lakihenkisten fariseusten ristiinnaulittavaksi, mutta mitä siitä.

        Jeesus tarkensi siten ohjetta että uskokaa fariseusten opetuksia, mutta heidän tekojaan älkää tehkö. Heidän opetuksensa sapatista oli siis aivan oikein mitä silloin sai tehdä, mutta heidän tuomionsa siitä ei ollut oikein. Sapatti tuli siis viettää juuri siten kuten he opettivat eikä se koskaan miksikään muuksi muuttunut. Ei yksikään piirto siitä eikä ranngaistuksesta ole kumoutunut silloin kun sapattia vietetään. Jeesus sitten ristillä vapautti Häneen uskovat siitä sapatin ja lain kirouksesta ja avasi tien hengessä Isän valtakuntaan. Siinä ei ole enää saivartelua laista, ei sitä uskonnollista epätoivoa miten lakia oikein pitää noudattaa, eikä päättömiä selityksiä laista ja sen noudattamisesta, vaan Pyhän Hengen iloa, rauhaa ja rakkautta.

        Voit varmaan kertoa missä kohtaa Raamattu kieltää parantamasta sapatina tai syömästä tähkäpäitä nälkäänsä sapatina ?
        Odotellaan vastausta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Toivottavasti ei ole mitkään fariseusten kokoontumisajot.


    • Anonyymi

      Joo. oli asiallinen depatti, jonka Aimo voitti.

      • Anonyymi

        Vain fariseuksille usko on väittelykilpailu.

        Uusi liitto ei ole sanakiistojen kipeyttä, vaan iloa, rauhaa ja rakkautta hengessä.


    • Anonyymi

      Oli miten oli, mutta sapatti on oikea pyhäpäivä.

      • Anonyymi

        Uskovalle KAIKKI päivät ovat pyhiä ja silloin voi kokoontua ylistämään Jeesusta.
        Tuollainen sapatista inttäminen kertoo, että et tunneJeesusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovalle KAIKKI päivät ovat pyhiä ja silloin voi kokoontua ylistämään Jeesusta.
        Tuollainen sapatista inttäminen kertoo, että et tunneJeesusta.

        Mutta kun se ylistäminenkin on paha juttu. Hurmahenkisyyttä mitä pitää kovin sanoin herjata. Ei farisealaisen usko ole aivan niin yksinkertaista että sitä vain iloitaan Herrasta, vaan siinä on kaikenlaisia mutkia matkassa miten asioihin pitää suhtautua miten muita niistä tuomita. Itseasiassa farisealaisuus ei ole edes sitä miten itse uskoo, vaan miten muista tuomitsee ja syyllistää heidän omasta uskostaan. Se on fariselaisuuden ydintä.


    • Anonyymi

      Mikä on tämän sapatin raamattutunnin aihe?

      • Anonyymi

        Miten herjata hurmahenkiä?


    • Anonyymi

      Aiheena on "Jumala puolustaa sorrettuja."
      Kyllä Psalmit avautuvat ihanasti tänä sapattina.

    • Anonyymi

      No sitä pitää tulla kuulemaan ihan isolla joukolla.

    • Anonyymi

      Sitten kiva kun Jumala on niiden puolella joita hurmahengistä herjataan. Jumala ei ole niiden puolella, jotka muita laittomuuden tekijöiksi herjaavat ja keksivät valehdelleen kaikkea pahaa.

      Aivan hyvä juttu tutkia Raamattua siltä kannalta eikä aivan pyrkiä sillä lyömään.

    • Anonyymi

      Niitä sorrettuja kyllä tässä maailmassa riittää.

    • Anonyymi

      Onko sapattina oma pyhäkoulu lapsille?

      • Anonyymi

        Ei sapattina voi olla pyhäkoulua. Koulua ei voi käydä sapattina, koska se olisi laittomuuden tekemistä. Lasten pitää antaa levätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sapattina voi olla pyhäkoulua. Koulua ei voi käydä sapattina, koska se olisi laittomuuden tekemistä. Lasten pitää antaa levätä.

        Opettaminen on työtä!


    • Anonyymi

      Kyllä lapsille on oma pyhäkoulu sapattina, niin että lapsiperheet voivat tulla koko perheenä jumalanpalvelukseen kiittämään Jeesusta. "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta." Luuk.18:16

    • Anonyymi

      Kyllä oli paljon lapsia ja nuoria tänä sapattina kokouksessa ja iltakokouksessa suurin osa nuoria. Heistä kasvaa Jumalan työn vastuunkantajia, sillä "vilja saa kasvamaan nuorukaiset ja rypälemehu neitsyet!" Sak.9:17

    • Anonyymi

      Nuoret miehet omaksuvat helposti Jumalan sanan totuuden myös sapatista.""Teitä minä kutsun, miehet, ja ihmislapsille kaikuu minun ääneni." Sanl.8:4

      • Anonyymi

        Adventisti ja jumaloton mato, sinun äänesi on riivaajien puhetta ja käärmeen sanomaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventisti ja jumaloton mato, sinun äänesi on riivaajien puhetta ja käärmeen sanomaa!

        Adventistit eivät ikinä arvaakaan, kuinka irvokkailta he näyttävät esiintyessään palstalla pyhinä ja niin täydellisinä ja uskovaisina. Adventistit ovat ällöttäviä näyttelijöitä, joiden raateluhampaat ja suden karvat pilkistävät ulkokultaisuuden alta.


    • Anonyymi

      Raamattu ei käske herjata eksyneitä, vaan neuvomaan kuin veljiä että he löytäisivät oikealle tielle. Ymmärtäisivät pelastuksen sanoman Kristuksessa ja tulisivat tuntemaan Jumalan koko suuruuden Hengessä ja totuudessa.

      Eksytyksen tarkoitus on saada muutkin eksymään ja vaikka se ei tapahtuisi uskomalla Raamatun vääristelyä, niin sama henki voi heistä tarttua, sama herjaajan ja tekopyhyyden henki voi tarttua jos alistuu samaan lihalliseen alhaisuuteen.

    • Anonyymi

      Kun Jeesusta seuraa myös sapattina, niin ei eksy oikealta taivas tieltä " Joka sitä tietä kulkee, ei eksy-eivät hullutkaan." Jes.35:8

      • Anonyymi

        Mihin adventistit voivat eksyä sapattina, kun kokoontuvat vain omassa porukassaan? Onko heidän keskuudessaan paljon harhaanjohtajia?


    • Anonyymi

      Eivät eksy mihinkään, kun seuraavat sapattina Jeesusta ""Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä on tie, sitä käykää"." Jes.30:21

    • Anonyymi

      Kyllä Jeesus on hyvä.

    • Anonyymi

      Heillä on kauhea riita keskenäänkin siitä miten sapattia tulee korostaa ja mitä siitä sanoa sekä miten suhtautua profetioihin joiden mukaan Jeesus tuli jo vuonna 1844, mutta kääntyi puolimatkassa takaisin ja jäi suorittamaan matkalle jotain tehtävää.

      Ei ole olemassakaan sellaista harhaoppia joissa ei olisi jotain hajaannusta, jossa ei olisi pinnan alla kyteviä riitoja miten eri opillisia asioita pitää käsitellä ja mitä niistä sanoa. Harhaoppi johtaa aina siihen kun on ihmislähtöisiä oppeja, niin on myös ihmislähtöisiä riitoja.

      Tietenkin myös hengen uskossa on omat vaaransa, mutta siinä ei koko yhteisö ole jonkin yhden sanan tai kirjaimen tulkinnan takana ja jokaisella on oma Puolustaja Pyhä Henki, joka sitten lopulta johdattaa taivastielle eikä se mille kannalle jonkin käännösvirheen kanssa asettuu.

      Onhan aivan selvää että on usko on sanakiistoja, jos se on pelkkää erikoisia tulkintoja, niin ei voi välttyä myöskään keskenään siltä että jokainen sitten kuitenkin omaksuu juuri sen sopivasti vääristellyn opin. Joku haluaa vääristellä vähän enemmän tai joku haluaa vetää mutkia suoraksi.

      • Anonyymi

        Itse pidän erittäin tärkeänä kymmenenkäskyn lakia, ja tietenkin sapatti mukaan lukien. Jumalan antama.

        Aika vakavat sanat nämäkin Raamatussa: Joka kääntää korvansa lakia kuulemasta, sen rukouskin on kauhistus.

        1234567---


    • Anonyymi

      On täysin mahdotonta että lakihenkiset harhaoppiset olisivat edes keskenään yksimieliset tai heillä olisi joku hengen yhteys, yhteinen usko joka heitä ravitsisi. Heillä on vain pakolla määrätyt opinkappaleet joissa tulee pysyä. Ei niinkään ole väliä lain noudattamisella tai millään käytännön tekemisellä miten se menee, vaan sillä miten oppia julistetaan ja miten laista puhutaan. Siinä ei sallita pilkunkaan virhettä tai muutoin alkaa riita ja erimielisyys että mitenkä nyt olet tuota mieltä, miten voi olla tuota mieltä kun vuosikymmenet on opetettu tietyllä tavalla etkä enää ole sitä mieltä.

      Harhaoppiset eivät siksi puhu juurikaan koskaan siitä että joku tulee uskoon, eikä varsinkaan että jollakin on joku hengellinen kokemus. Ei toisen hengellistä hätää tai huonoa oloa edes tunnusteta eikä sielunhoidollista tarvetta, vaan ainoastaan se, että oppi taotaan päähän tavalla tai toisella.

      Harhaoppinen ei tule uskoon, vaan hänelle syötetään harhaoppi, opetetaan miten sana pitää vääritellä, mitkä kohdat ovat tärkeitä, mitä tulee korostaa, miten vastata niille, jotka väittävät sapatista vastaan. Se ei ole uskoontuloa, vaan se on kuin psyykkistä valmentamista, jossa ei sallita ripeämistä ei epäilyä eikä hankalia kysymyksiä, vaan oppi pitää niellä aivan sellaisenaan. Ja koko ajan tarkkaillaan haukan katseella että onko oppi omaksuttu, onko jutut juuri sopivia siihen mitä on opetettu ja eikä kai Raamatusta ole luettu jotain ominpäin siten kuten kirjoitettu on.

      • Anonyymi

        Et taida nyt oikein tuntea advareita ja mitä he puhuvat.
        Jos haluat tietää niin katso Media7


    • Anonyymi

      Jeesus on tie ja Jeesuksen tie vei sapattina sinne, minne pitääkin. "sapattina hän meni synagoogaan ja opetti" Luuk.6:6

      • Anonyymi

        Miksihän adventistit eivät mene synagoogaan opettamaan lakia?
        He ovat lain rikkojia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän adventistit eivät mene synagoogaan opettamaan lakia?
        He ovat lain rikkojia.

        Ei lakihenkinen noudata lakia, vaan kiihkoilee siitä. Sitä se oppi on, että sillä lailla voi tuomita muut laittomuuden tekijöiksi sekä tuntea miten paljon erinomaisempi on kuin muut sitä lakia kuitenkaan noudattamatta.


    • Anonyymi

      Kyllä Jeesus on hyvä.

      • Anonyymi

        Riivaaja jatkaa hokemistaan: Kyllä Jeesus on hyvä!


    • Anonyymi

      Siitä ollaan jo yhtä mieltä, että Jeesus on hyvä. Kun vain nyt Pyhä Henki saisi valaista pimentyneet mielet näkemään Raamatun totuuden myös sapatin pyhyydessä. Niinhän tapahtuu kaiken aikaa kaikkialla maailmassa, kun Pyhä Henki valmistaa Jumalan kansaa ylöstempausta varten.

    • Anonyymi

      Ei Pyhä Henki koskaan lue Raamattua kuten harhaoppinen että löytää sieltä sellaista mitä ei ole kirjoitettu ja kumoaa sellaisen mitä kirjoitettu on. Niin salamyhkäisesti Pyhä Henki ei Raamattua tutkiskele, joten turha päiväuni että sapatin UT:sta kukaan oikeasti löytäisi.

      • Anonyymi

        Kenellä on paksu peite silmillä, niin ei varmasti löydä.

        1234567---


    • Anonyymi

      Raamatussa sanotaan että valejuutalaisilla on peite eikä Pyhää Henkeä.

    • Anonyymi

      Jumalan sana on selkeä. "Apt.20-luvun väärä tulkitsija ei taida tajuta sitä tosiasiaa, että vuorokausi vaihtui Raamatun mukaan illalla " illasta iltaan, pitäkää tämä sapatti.""3Moos.23:32, joten Apt. 20 luvussa mainittu viikon ensimmäinen päivä alkoi sapatti-iltana. Paavalilla oli sama hyvä tapa kuin Jeesuksella, että hän TAPANSA MUKAAN mukaan meni sapattina jumalanpalvelukseen "Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille ...Ja TAPANSA MUKAAN Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa, lähtien kirjoituksista," Apt.16:13.
      Tästä hyvästä ja oikeasta tavasta Paavali ei poikennut myöskään Apt.20-luvussa kerrotussa tapauksessa, vaan pyhitti sapatin yhdessä seurakunnan kanssa ja venytti sitten puhettaan yön yli seuraavaan aamuun ja lähti sitten pitkälle matkalle millään tavoin auringon päivää pyhittämättä. Tämä on Herran sana. Jumalalle kiitos!"

      • Anonyymi

        Adventisti, riivaajat puhuvat sinun kauttasi !Et pysty kieltämään, voit valehdella niin paljon kuin vain ehdit, mutta et koskaan pysty kieltämään herraasi saatanaa!


      • Anonyymi

        Kenen raamatussa on kirjoitetuna: "pyhitti sapatin yhdessä seurakunnan kanssa ja venytti sitten puhettaan yön yli seuraavaan aamuun. "
        Keero Sanassa on kirjoitetuna: Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali,
        Jos kokoonnutaan viikon ensimmäisenä päivänä, niin mikä päivä kokoonnuttiin?


    • Anonyymi

      "Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua." Sanl.12:7

      • Anonyymi

        Olen erittäin hämmästynyt, kuinka helluntailaiset voivat pitää riivattuja ja jumalattomia Jumalan pilkkaajia adventisteja, kristittyinä. Adventistit väite: "Ellen Whiten Totuuden Valoksi ja oikeaksi profeetaksi", on Sanan valossa suoraan pahan hengen puhetta ja ellenin asettamista Jumalaksi, Jeesuksen sijaan.
        PAHAT HENGET PUHUVAT ADVENTISTIEN SUULLA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen erittäin hämmästynyt, kuinka helluntailaiset voivat pitää riivattuja ja jumalattomia Jumalan pilkkaajia adventisteja, kristittyinä. Adventistit väite: "Ellen Whiten Totuuden Valoksi ja oikeaksi profeetaksi", on Sanan valossa suoraan pahan hengen puhetta ja ellenin asettamista Jumalaksi, Jeesuksen sijaan.
        PAHAT HENGET PUHUVAT ADVENTISTIEN SUULLA!

        Adventistit elävät lihan mukaan, ovathan he uskosta osattomia: Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin. Maailman lapset eli adventistit pilkkaavat Jumalan lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistit elävät lihan mukaan, ovathan he uskosta osattomia: Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin. Maailman lapset eli adventistit pilkkaavat Jumalan lapsia.

        Kaikki lähti Jeesuksen sapattivainoista. Sitä saavat Jeesuksen seuraajat yhä osakseen.


    • Anonyymi

      Sapatti ja Jeesus pysyvät Raamatun lehdillä niin kuin on kirjoitettu "Sillä me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta."2Kor.13:8

      • Anonyymi

        Onko adventisti koskaan nähnyt, mitä kymmeneen käskyyn on kirjoitettuna: Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        Adventistit laittavat Jeesuksen rinnalle sapatin, oman jumalansa.
        ADVENTISTIT OVAT KAMALIA!!!


    • Anonyymi

      Sapattivaino lähti Jeesuksesta ja jatkuu yhä.

    • Anonyymi

      Jeesus joutui sapattivainon kohteeksi. Siten hän vei lain kirouksen ristille.
      Sapatti ei siten ole pyhä eikä suinaus, vaan kirous.

      • Anonyymi

        Vai on Jumalan pyhittämä ja siunaama sapatti mielestäsi kirous. Kaikkea sitä saa lukeakin tänä päivänä. Minulle sapatti on siunaus, myöskin Jumalan johdatus on ollut siunaus. Suurempi siunaus kuin osaat kuvitellakaan.

        1234567---


    • Anonyymi

      Raamatussa ei ketään vainota kun viettää sapattia.
      Aina sapatistit vainosi Jeesusta ja sitten alkuseurakuntaa.

    • Anonyymi

      Alkuseurakunnan kokema vaino ei suinkaan johtunut juutalaisten ja kristittyjen yhteisestä pyhäpäivästä, sapatista, joka päin vastoin yhdisti heitä. Vainon sai aikaan kristittyjen usko Jeesukseen luvattuna Messiaana. Missään Raamatussa ei kerrota seurakunnan joutuneen vainotuksi sapatin vuoksi. Sellainen ajatus on puhdasta mielikuvitusta.

      • Anonyymi

        Adventisit, valehtelet päin silmiä. . Olet paha ja jumalaton ja häijyytesi ja valhettelusi näkyy koko maailmalle!
        SINÄ SAPATISTI OLET PALSTALLAS VAINOAMASSA JEESUKSEN OMIA!


    • Anonyymi

      Tuo on hyvä pointti.

    • Anonyymi

      Kun Paavalia ja muita syytetään heidän opettaessaan syngagoogassa, sanotaan että puhuvat vastoin tätä pyhää paikkaa ja lakia. Ja aika selväsanaisesti Jeesusta syytetään sapatista. Todella selväsanaisesti ja voi vain kuvitella että jos Jeesusta siitä juutalaiset syytti, niin miksi heidän käsityksensä olisi muuttunut Jeesuksen seuraajien suhteen. Niiden suhteen jotka uskovat sapattirikkoja Jeesukseen. Ja oli aivan sama miten meidän perinnäissääntöjemme mukaan Jeesus rikkoi sapatin. Fariseukset joka tapauskessa sen vuoksi Jeesusta vainosivat ja päättivät tappaa kun paransi sairaan sapattina.

      Miksi juutalaiset olisivat lopettaneet saman sapattivainon apostolien osalta, jotka seurasivat Jeesuksen esimerkkiä? Eivät apostolit heille kertoneet, että hei kuultaa tuomitsitte Jeesuksen aivan väärin perustein sapatista, kyllä sapattina voi tehdä mitä haluaa kuten Jeesus sanoi ja tehdä töitä alati. Aivan sama meno jatkui kuin Jeesuksenkin osalta. Miksi juutalaiset fariseukset olisivat miksikään muuttuneet.

      Ja miksi heitä olisi pitänyt vainota Messiaan vuoksi, joka oli jo kuollut? Ei sellainen voinut enää mitään hallita eikä ollut vaaraksi kellekään.

      Paavalikin kieltää sapatilla vainoamisen ettei sillä saa tuomita ihmisiä ja miksi olisi niin sanonut jos itse olisi sapatista kiivaillut ja sen pitänyt. Eikö silloin nimenomaan pitänyt sillä tuomita ja valita päiviä eikä voida yhden pitää toista päivää parepana ja jotkut kaikkia päiviä yhtä hyvänä. Ei sellainen opetus käynyt millään tavalla sapatin viettämiseen. Kieroon sen voi tietenkin selittää, mutta niin vain Raamattuun on kirjoitettu.

    • Anonyymi

      Ja on aivan sama onko fariseusten tuomio oikea. Sapatilla he kuitenkin tuomitsivat ja siitä muodostui kirous.

      • Anonyymi

        muutamat fariseuksista sanoivat: "Se mies ei ole Jumalasta, koska hän ei pidä sapattia".
        Samanmoiset adventistit ja fariseukset ovat palstalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        muutamat fariseuksista sanoivat: "Se mies ei ole Jumalasta, koska hän ei pidä sapattia".
        Samanmoiset adventistit ja fariseukset ovat palstalla!

        Olen tavannut elämäni aikana sunnuntai fariseuksia. Mielenkiintoista sinänsä tavata sunnuntai fariseuksia.

        1234567---


    • Anonyymi

      Juutalaisten synagoogissa, joihin kokoonnuttiin jo sapatti, vainottiin Jeesuksen omia: "synagoogissaan he teitä ruoskivat"
      Adventisti kerro, valhteliko Jeesus? Ruoskittiinko synagoogissa Jeesuksen todsitajia?

    • Anonyymi

      Ei missään kerrota, että sapatin vuoksi opetuslapsia olisi ruoskittu juutalaisten taholta, koska siihen ei ollut mitään syytä, sillä kristityt viettivät sapattia niin kuin pitääkin. Syy ruoskintaan oli kristittyjen usko Jeesukseen. "teitä piestään synagoogissa, ja teidät asetetaan maaherrain ja kuningasten eteen, MINUN TÄHTENI, todistukseksi heille." Mark.13:9
      Sapatti oli apostolien ja alkuseurakunnan pyhäpäivä niin kuin se on tämä lopun aikana Jumalan lasten yhteinen päivä Jeesuksen kanssa. Jeesus sanoo: " Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit...Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä." 2Moos.20:8,Joh.15:14

      • Anonyymi

        Sinä vainoat Jeesuksen omia sapattisi tähden. Olet herjaamassa ja pilkkaamassa ja kiusaamassa Jeesuksen omia sapattiuskontosi kiihkossa.
        Et ole uskossa Jeesukseen, vaan elät sapattiuskonnossasi. Et ole koskaan kokenut vainoa eikä sinusta ei puhuta pahaa Jeesuksen takia, vaan sinä olet helluntaipalstalla isäsi lohikäärmeen tavoin ajamassa takaa Jeesuksen omia!!! Mahtuuko kalloosi?


      • Anonyymi

        Jumalasi on Saturnus, totta kai Saturnuksen lapset pyhittävät lauantain eli Saturnuksnen päivän.


      • Anonyymi

        Missään ei myöskään kerrota, että Jumala olis asettanut adventistit ja muut maailman ihmiset Jeesuksen omien opettajaksi.
        jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?


      • Anonyymi

        Nyt siis jo myönnät, ettei alkuseurkunnat kokoontuneet lauantaina synagoogissa.
        "Syy ruoskintaan oli kristittyjen usko Jeesukseen. "teitä piestään synagoogissa",


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalasi on Saturnus, totta kai Saturnuksen lapset pyhittävät lauantain eli Saturnuksnen päivän.

        Vapaakirkollisen todistus:
        1) Raamatun sapattikäsky koskee lauantaita. 2) KRISTUS JA APOSTOLIT PITIVÄT LAUANTAIN SAPATTINAAN. 3) Uudessa Testamentissa ei löydy käskyä sunnuntain pyhittämisestä sapattina. P. Waldenström Uuden Testamentin selitysteoksessa.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaakirkollisen todistus:
        1) Raamatun sapattikäsky koskee lauantaita. 2) KRISTUS JA APOSTOLIT PITIVÄT LAUANTAIN SAPATTINAAN. 3) Uudessa Testamentissa ei löydy käskyä sunnuntain pyhittämisestä sapattina. P. Waldenström Uuden Testamentin selitysteoksessa.

        1234567---

        Valheen isän todistus:
        1) Raamatun sapattikäsky koskee lauantaita. 2) KRISTUS JA APOSTOLIT PITIVÄT LAUANTAIN SAPATTINAAN. 3) Uudessa Testamentissa ei löydy käskyä sunnuntain pyhittämisestä sapattina. P. Waldenström Uuden Testamentin selitysteoksessa.


    • Anonyymi

      Jeesus sasetti ehtoollisen 14. Nisan illalla, joka tuohon aikaan oli tiistai-ilta.
      Jeesus naulattiin ristille 14. Nisan aamulla, joka silloin oli keskiviikko-aamu.

      Illalla alkoi uusi vuorokausi, 15. Nisan eli pääsiäispäivä, jolloin on aina täysikuu.
      Tuota iltaa seuraava yö oli Jeesuksen 1. yö haudassa, eli ke-/to-yö.

      Seuraava yö, eli to-/pe-yö, oli hänen 2. yönsä haudassa.

      Viimeinen, eli 3. yö haudassa, oli oli pe-/la-yö.
      Lauantaina eli sapatinpäivänä hän nousi ylös.

      Sunnuntaiaamuna hän ilmestyi ennen auringonnousua haudalle tulijoille.

      Kiirastorstai on siis itse asiassa ollut kiiras-tiistai.
      Pitkäperjantai on siis itse asiassa ollut pitkä-keskiviikko.

      • Anonyymi

        Valehtelet päin silmiä, adventisti, Mooseksen lain antaman esikuvan mukaan Jeesus nousi kuolleista heti sapatin päätyttyä, lauantai-iltana auringon laskettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet päin silmiä, adventisti, Mooseksen lain antaman esikuvan mukaan Jeesus nousi kuolleista heti sapatin päätyttyä, lauantai-iltana auringon laskettua.

        Mene sinä adventistisoopasi kanssa vaikka leikkimään hiekkalaatikolle. 😂 Jos yksi ajankohta sepustuksessa meni sinusta pieleen, se ei tee kenestäkään adventistia. Eikä sinusta raitista uskovaa, että huomautat sellaisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene sinä adventistisoopasi kanssa vaikka leikkimään hiekkalaatikolle. 😂 Jos yksi ajankohta sepustuksessa meni sinusta pieleen, se ei tee kenestäkään adventistia. Eikä sinusta raitista uskovaa, että huomautat sellaisesta.

        Adventismia tungit palstalla. Korjasin yhden ainoan kohdan sepustuksestasi, päälle solvaat!
        Kakarta et osaa laske kolmeen, niin mene sinä adventistisoopasi kanssa vaikka leikkimään hiekkalaatikolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene sinä adventistisoopasi kanssa vaikka leikkimään hiekkalaatikolle. 😂 Jos yksi ajankohta sepustuksessa meni sinusta pieleen, se ei tee kenestäkään adventistia. Eikä sinusta raitista uskovaa, että huomautat sellaisesta.

        Toinen kohta jossa kirjoitit löperöä: "Sunnuntaiaamuna hän ilmestyi ennen auringonnousua haudalle tulijoille". Sanan mukaan Maria meni haudalla heti sapatin päätyttyä (meidän lauantai-iltana), jolloin oli vielä pimeä, siis aurinko oli laskenut, mutta kuu ei vielä antanut valoa. Kuunvalossa Maria ei heti tuntenut Jeesusta, vaan luuli Häntä puutarhuriksi.


    • Sapatti Israelin kalenterin mukaan on lauvantai suomees on sunnutain.

      • Anonyymi

        On maita joiden kalentereissa mainitaan lauantain kohdalla SABATO.

        Vuonna 364 jKr. katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita. Seuraajia riittää !

        Huom. Sapatin sijasta. Näin ei saa olla.

        Jumalan antama sapatti on pyhäpäivä.

        1234567---


    • Anonyymi

      Kyllä minä alan kallistua jo siihen, että lauantai on se oikea sapatti.

    • Anonyymi

      Sitä mieltä minäkin.

      • Anonyymi

        Adventistit ovat samaa mieltä antikristuksen kanssa!


    • Anonyymi

      Ei, vaan samaa mieltä Jumalan kanssa. "Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät." Hes.20:12 Antikristuksella on oma merkkinsä.

      • Anonyymi

        Jumala ei ole tehnyt mitään liittoa adventistien kanssa!


      • Anonyymi

        Ymmärätkö sinä hevonkukku adventisti sen, mitä kopiot: "Herra, joka pyhitän heidät'¨ SAPATTI MEKASTUS EI PYHITÄ ADVENTISTEJA, EIKÄ EDES JUMALA PYHITÄ EPÄJUMALIEN PALVOJIA, ADVENTISTEJA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärätkö sinä hevonkukku adventisti sen, mitä kopiot: "Herra, joka pyhitän heidät'¨ SAPATTI MEKASTUS EI PYHITÄ ADVENTISTEJA, EIKÄ EDES JUMALA PYHITÄ EPÄJUMALIEN PALVOJIA, ADVENTISTEJA.

        Mistähän tuo adventistien riehuminen kertoo?

        Se sapatin orjuus ei ole kasvattanutkaan heitä Kristukseen, vaan sielunviholliseen, joka käy ympäri kuin kiljuva jalopeura.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän tuo adventistien riehuminen kertoo?

        Se sapatin orjuus ei ole kasvattanutkaan heitä Kristukseen, vaan sielunviholliseen, joka käy ympäri kuin kiljuva jalopeura.

        Kymmenenkäskyn laki on epätäydellisille Adventisteille kasvattaja Kristukseen, elämän loppuun saakka.

        Saarnaaja 7:21. Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää, eikä tekisi syntiä.

        1234567---


    • Anonyymi

      Ei ne sapatin vastustajatkaan kovin pyhittyneiltä näytä ainakaan sanoistaan päätellen. "Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."" Matt.12:37

      • Anonyymi

        Jumala pyhittää sapatinpäivän pyhänä pitävät.

        1234567---


    • Anonyymi

      Ei sapattia kukaan vastusta. Ei päiviä voi edes vastustaa. Harhaoppia, epäraamatullista harhaoppia pitää vastustaa. Se on Jumalan valtakunnan työtä. Jumala kutsuu siihen ihmisiä.

    • Anonyymi

      Sapatti on yksi Jumalan kymmenestä käskystä ja Jumala sanoo: "En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt." Ps.89:35

    • Anonyymi

      Lakihenkisen harhaopin, epäraamatullisen tekopyhyyden ilmituominen on saatanan vastustamista.
      Että mahdollisimman moni pelastuisi siitä pois oikeaan Jumalan valtakuntaan hengessä ja totuudessa.

    • Anonyymi

      Hyvää ystävänpäivää kaikille ! Rakastakaa toisianne älkää vihatko.

    • Anonyymi

      Harhaoppia ei pidä rakastaa. Eihän ihmisistä kukaan mitään tiedä.

      Harhaopit ovat saatanan juonia. Niitä pitää vastustaa jos on uskossa.

    • Anonyymi

      Ne joissa on Pyhä Henki, vastustavat harhaoppeja.

    • Anonyymi

      Pyhä Henki ymmärtää vain totuuden. Ei mitään harhaoppisten ihmesepustuksia.

    • Anonyymi

      Kolme totuuden lähdettä:
      "Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." Joh.14:6
      "Sinun sanasi on kokonansa totuus," Ps.119:160
      "ja sinun lakisi on totuus" Ps.119:149
      Kaikki nämä kolme totuuden lähdettä korottavat sapatin Jumalan lasten oikeaksi pyhäpäiväksi.

      • Anonyymi

        Eivät kerro sapatista yhtään mitään.

        Myös UT varsin vaitonainen sapatista ja sen viettämisestä.

        Ainut oikea sapatti on harhaoppisen päässä. UT:ssa sitä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät kerro sapatista yhtään mitään.

        Myös UT varsin vaitonainen sapatista ja sen viettämisestä.

        Ainut oikea sapatti on harhaoppisen päässä. UT:ssa sitä ei ole.

        Minkä takia olisi pitänyt puhua sapatista ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä takia olisi pitänyt puhua sapatista ?

        Täh: "Jumala pyhittää sapatinpäivän pyhänä pitävät.
        1234567---"?????

        Kyllä saatana on iloinen kun ristintyötä turhennetaan tuolla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "Jumala pyhittää sapatinpäivän pyhänä pitävät.
        1234567---"?????

        Kyllä saatana on iloinen kun ristintyötä turhennetaan tuolla tavalla.

        Jeesus sanoi: Sapatti on asetettu ihmistä varten.

        2.Moos.31:12. Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: Puhu Israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ MINÄ OLEN HERRA, JOKA PYHITÄN TEIDÄT.

        Koska Jeesus sanoi, että sapatti on ASETETTU IHMISTÄ VARTEN, niin Jumala pyhittää sapatin pitäjät.

        1234567---


    • Anonyymi

      Sitten sapattia ei voi vastustaa kun sitä ei ole Raamatussa eikä sitä vietetä UT:ssa.

      Ei voi vastustaa mitä ei ole.

    • Anonyymi

      Sapatti on ja pysyy Jumalan lasten pyhänä ajan loppuun asti.
      Kolme totuuden lähdettä:
      "Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." Joh.14:6
      "Sinun sanasi on kokonansa totuus," Ps.119:160
      "ja sinun lakisi on totuus" Ps.119:149
      Kaikki nämä kolme totuuden lähdettä korottavat sapatin Jumalan lasten oikeaksi pyhäpäiväksi.
      Jeesus meni TAPANSA MUKAAN sapattina jumalanpalvelukseen.
      Sekä Vanha-että Uusi testamentti puhuvat sapatin vietosta.
      Jumalan laki sanoo: "Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit."2Moos.20:8 Biblia
      Tämä on Herran sana. Jumalalle kiitos!

    • Anonyymi

      Missä UT:ssä vietetään sapattia muutoin kuin että Jeesus rikkoi sitä?

      • Anonyymi

        Puusepän verstaan ovet pysyivät sapattisin kiinni. Jeesus meni tapansa mukaan sapattisin synagoogaan tekemään hengellistä työtä, opettamaan ja parantamaan sairaita.

        Tee sinä samoin.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puusepän verstaan ovet pysyivät sapattisin kiinni. Jeesus meni tapansa mukaan sapattisin synagoogaan tekemään hengellistä työtä, opettamaan ja parantamaan sairaita.

        Tee sinä samoin.

        1234567---

        Jeesus joutui siitä sapattirikkomusten vuoksi ristille.
        Enää ei tarvitse sitä tehdä kun Jeesus täytti sen.

        Olisi tekopyhää edes yrittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus joutui siitä sapattirikkomusten vuoksi ristille.
        Enää ei tarvitse sitä tehdä kun Jeesus täytti sen.

        Olisi tekopyhää edes yrittää.

        Juutalaiset pitivät Jeesusta sapatin kumoajana, syystä kun Jeesus paransi sapattisin sairaita.

        Jeesukseen uskovat kristityt, jotka pitävät Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä, ovat Jeesuksen kanssa samaa mieltä, että sapattinakin parannetaan sairaita, sammutetaan tulipaloja, härkä nostetaan kaivosta. Poliisit ja vartijat työvuorossa sapattina, koska elämme maailmassa, jossa tehdään paljon laittomia tekoja.

        Jumalan antama sapatti on kristitylle pyhäpäivä. Sapatin yllä on pyhyys ja pysyy.

        1234567---


    • Anonyymi

      Jeesusta on ilo seurata myös sapattina yhteiseen juhlaan "minä kuljin väentungoksessa, astuin sen kanssa Jumalan huoneeseen riemun ja kiitoksen raikuessa juhlivasta joukosta." Ps.42:5

    • Anonyymi

      Jeesusta kun seuraa sapatistit syyttää laittomuuden tekijäksi kuten Jeesusta ja mistä alkuseurakuntaa vainottiin.

      • Anonyymi

        Jeesus ei hyväksy nykyistä viikkojärjestystä. Jeesus tulee kerran sanomaan: Menkää pois minun edestäni, te laittomuuden tekijät, minä en ole koskaan tuntenut teitä.

        1234567---


    • Anonyymi

      Jumalan sanasta loistaa kirkas sapattitotuus.

      • Anonyymi

        Sitä ei vain ole sinne kirjoitettu kun on niin itsestään selvä.

        Pitää vain kuvitella ettei vietä sapattia kuin fariseus, eikä aivan kuten Jeesus joutuen siitä ristille, vaan kultaista keskitietä, mikä on silti kirkas totuus vaikkei sitä kukaam ymmärrä.


    • Anonyymi

      Totuus mitä ei ole missään julkituotu.

    • Anonyymi

      Totuus, joka kirkastuu vain harhaoppisen päässä-

    • Anonyymi

      Miten osuvasti Hesekiel osasi kuvailla lopun ajan laittomien suhtautumista Jumalan sanaan ja sapattiin." he sanojasi kyllä kuuntelevat, mutta eivät tee niitten mukaan." Hes.33:32

    • Anonyymi

      Totuutta tosin on vaikea ymmärtää jos sitä ei ole mihinkään kirjoitettu.

      Jos on vain harhaoppisten kuvitelmaa.

      He joutuvat Raamatunkin kohdalla kuvittelmaan että nyt tässä puhutaan sapattitotuudesta, vaikka itseasiassa siitä ei ole sanakaan. Ainoastaan Mooseksen laissa on ankara sapattikäsky ja kuolema sen rikkomisesta.

    • Anonyymi

      Kaikki, mitä Jumala loi alussa (siis myös sapatti) oli sangen hyvää ja sellaisena sapatti pysyy Jumalan lasten kohdalla nytkin. "Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää."1Moos.1:31

    • Anonyymi

      Se voisi olla jännä tapahtuma kun sapatti on luotu. Annos farisealaisuutta, tekopyhyyttä, omavanhurskautta, kuolemantuomiota ja omahyväisyyttä sotketaan hyvin sekaisin, annetaan muhia viikon verran ja soppa on valmis syötäväksi sille, jolla ei ole enää maku-eikä hajuaistia jäljellä.

      • Anonyymi

        Jumala pyhittää sapatinpäivän pyhänä pitävät.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala pyhittää sapatinpäivän pyhänä pitävät.

        1234567---

        Jumala ei pyhitä yhtä a noaa Jumalan pilkkaajaa, ei sinuakaan adventisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei pyhitä yhtä a noaa Jumalan pilkkaajaa, ei sinuakaan adventisti.

        On Jumalan pilkkaa, julistaa, että sapatti ei kuulu enää Uuden Liiton kristityille.

        1700-luvun Luterilaisen virren sanoin: Ken tahtoo olle kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo, peitetty saa Herran laki olla, jonk' antoi itse Jumala.

        1234567---


    • Anonyymi

      Sapattijuhla alkaa jo illalla. ", illasta iltaan, pitäkää tämä sapatti.""3Moos.23:32

    • Anonyymi

      Kyllä Jeesus on hyvä.

    • Anonyymi

      Taas se arkinen viikko alkaa olla jälleen takanapäin ja huomenna tulemme "Jumalan huoneeseen juhlakansan kohinassa!" Ps.55:15. Useimmat pystyvät tulemaan sapattina jumalanpalvelukseen niin kuin Jeesus ja Paavali ja alkuseurakunta tekivät. ""Tämä tapahtuu Herran sanan mukaan; huomenna on levon päivä, Herralle pyhitetty sapatti.."2Moos.16:23

      • Anonyymi

        Adventistit saavat levätä vain lauantaina...


    • Anonyymi

      Sapattina ovat aina kokoontuneet vain juutalaiset ja valejuutalaiset. Eivät Jeesuksen Kristuksen kristityt koskaan muulloin kuin silloin kun yrittivät viedä sanomaa Jeesuksen Kristuksen vapaudesta juutalaisille, mutta eihän siitä mitään tullut kun kiihkofariseukset hermostuivat sapatista ja halusivat tapaa kristityt. Sapatin historia on veren tahraama eikä siinä ole mitään pyhää eikä pyhitystä. Se on vainon, tuomitsemisen ja tappamisen päivä historian mukaan.

      • Anonyymi

        Sinulla on aina nuo tappamiset vaan mielessä.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on aina nuo tappamiset vaan mielessä.

        1234567---

        Jeesuksella vain kävi niin ikävästi että tapettiin sapattirikkomuksista.

        Ei sille voi mitään millaisia sapattikiihkoilijat olivat.


    • Anonyymi

      Mikä on tämän sapatin raamattutunnin aihe?

    • Anonyymi

      Jumalan armosta siellä luvattiin puhua.

    • Anonyymi

      Armoahan aina tarvitaan elämän matkalla ja siitä on tarpeen puhua. Tullaan kuulolle.

    • Anonyymi

      Tänään otan matkan varrelta muitakin sanan kuuloon. Hyvää sapattia kaikille.
      "Tulo kuulemaan on parempi kuin tyhmäin teurasuhrin-anto" Saar,4:17

      • Anonyymi

        "Tänään otan matkan varrelta muitakin sanan kuuloon".

        Hyvä. sittenhän siellä on ainakin kaksi kuulijaa. Papin ei tarvitse puhua tyhjille seinille.


      • Anonyymi

        Jeesus itse antoi käskyn ja Jeesuksen antaman käskyn ADVENTISTIT ovat polkeneet jalkoihinsi: tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
        viimeisellä tuomiolla kysytään, ei vanhan lakkautetun liiton käskyjen noudattamista, vaan uuden Kristuksen lain täyttämistä: Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain. Kansojen tuomiolla ei puhu yhtään mitään ellenin sapatin vietosta.
        Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        Uudessa liitossa Pyhä Henki kirjoittaa Kristuksen lain Jumalan lasten sydämiin.
        jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        Adventismi perustuu harhaluuloihin: Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. Harhaluuloa sellaisenaan ei kuitenkaan pidetä sairautena. (wikipedia)
        Raamatussa ei ole käskyä viettää luomisen muistojuhlaa.
        Sapattikäsky, joka oli kirjoitettuna vanhan liiton lain tauluihin, on kumottu. Sapattia vietettiin Egyptin orjuudesta vapautumisen muistoksi: muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.


      • Anonyymi

        Adventistit viettävät lauantaisin ellen-sapattia, joka ei kuulu Jeesuksen omille, sillä ellen-sapatti on riivaajien oppia ja pahojen henkien orjuutta. Ellen sapatti ei pohjaudu Mooseksen lakiin, tai Raamatun ilmoitukseen ylipäätään. Adventistit toimittavat lauantaisin omia askareita, kantavat laissa kiellettyjä kantamuksia. Adventistit ostavat ja teettävät työtä lauantaisin ja selitysten kera jopa tekevät ansiotyötä heidän oman jumalansa Saturnuksen eli saatanan päivänä.


    • Anonyymi

      Jos selitetään että Jumalan armo on sitä että voi noudattaa sapattia, että armosta voi saa olla fariseus, joka noudattaa lakia ja jonka mielestä muut ovat laittomuuden tekijöitä, niin ei kannata mennä kuulolle, kuuntelemaan valheita.

      Uudessa liitossa Jumalan armo koskettaa ihmistä sillä tavalla, että armosta Jumala suo ihmiselle Pyhän Hengen. Nöyrryttyään Jeesuksen ristinkuoleman edessä siihen, että mitkään omat teot eivät riitä, oma tietämys ei riitä, saa synnit anteeksi, lain kirous poistetaan ja niin Jumala armossaan voi lahjoittaa ihmiselle Pyhän Hengen. Jumala siis tekee sen, se ei tule kenenkään selittämisellä, ei omilla toiveille, tietämisellä, vaan todellisesta armosta, joka sitten vaikuttaa käytännön elämään. Se pelastuksen sinetti tuntuu ja vaikuttaa ihmisessä. Se on suurinta ja ihmeellisintä mitä ihmiselle voi elämässä tapahtua. Todellista Jumalan armoa.

      • Anonyymi

        Sana varoittaa: Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
        Jos osaat lukea: niin huomaat että Sana puhu uskosta luopumista.
        valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty
        Adventismi on valehtelua. Tässäkin ketjussa voi nähdä adventistien kirjoittamia monia erittäin törkeitä ja ilmiselviä valheita.
        ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.
        Sapattiuskonto kieltää syömästä sitä hyvää, minkä Jumala on omilleen luonut.a jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.
        Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan.
        Adventistit ovat syvällä pimeydessä ja riivaajien opeissa. He ovat maailman ihmisiä, jotka näyttelevät hurskasta ja pyhää.

        Voi kertoa esimerkiksi ellenin olleen todistetusti yhteydessä vainajahenkiin. Adventismi perusta on Ellen G. White.
        "Kenelläkään ei ole suurempaa vaikutusvaltaa seitsemännen päivän adventisteihin kuin Ellen G. Whitella. He opettavat hänen olleen Jumalan innoittama profeetta, jonka virka on verrattavissa Mooseksen, Johannes Kastajan, Jeremian ja Jeesuksen palvelutehtävään (katso Adventist Review, kesäkuu 4, 1992, kansi ja sivut 3, 9)."
        "Ellen White oli yhteydessä kuolleeseen mieheensä, sai neuvoja häneltä, ja teki liiton hänen kanssaan - toisin sanoen, hän oli sekaantunut yhteyden ottoon ja neuvon kysymiseen kuolleelta henkilöltä".
        On hyvin loogista väittää adventistien olevan edelleen yhteydessä samoihin henkivaltoihin kuin Ellen G. White.

        Adventisti ja valhejuutalainen, et ole lukenut Raamattua, niin että tietäisit, mitkä käskyt Jeesus antoi. Sapattikäskyn antoi Mooses, eikä Mooses ole sama henkilö kuin Jeesus.
        Mooseksen laissa on kirjoitettu kymmeniä kertoja, 'puhu israelilaisille ja sano', siis koska ja milloin Mooses määräsi koko maailman noudattamaan lakia?
        Sen sijaa Jeesus sanoo: Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Evankeliumi ei ole yhtä kuin Mooseksen laki, vaan niin kuin Paavali kertoo: Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen EVANKELIUMIN, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös PELASTUTTE, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
        Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
        Evankeliumi on sanoma Jeesuksen ylösnousemuksesta, syntien sovituksesta. Niin kuin on kirjoitettu: nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Ilman laki tarkoittaa ilman Mooseksen lakia, ilman sapattikäskyä.


    • Anonyymi

      Sapattilaulut ovat ihania. "Minä veisaan armosta ja oikeudesta; sinun ylistystäsi, Herra, minä laulan." Ps.110:1

      • Anonyymi

        ja adventIstIen korkein on SAPATTI


    • Anonyymi

      Ps. 92 on otsikoitu sanoilla: Virsi, sapatinpäivä laulu. "Hyvä on Herraa kiittää ja veisata kiitosta sinun nimellesi, sinä Korkein..."

      • Anonyymi

        dventismi on spiritismiä ja pahojen henkien palvontaa. Adventistit eivät ole Jeesuksen seuraajia. Adventistien jumala on riivaaja, josta adventistit käyttävät nimeä, sapatti.
        adventti(pastori) itse kirjoitti: "Sapatti on vastassa Jumalan luomassa Uudessa taivaassa ja maassa, joten et sitä karkuun pääse sielläkään, vaan se yhä kummittelee ja pelottelee sinua yhtä paljon kuin täälläkin, koska vihaat ja halveksit Jumalan tahtoa ja käskyjä. Heille sana sapatti on kuin punainen vaate härän eteen, alkaa kova mylmiminen ja loan heitto niitä kohtaan".
        SAPATTI ON ADVENTISTIEN MUKAAN ELÄVÄ HENKIOLENTO.

        Olen erittäin hämmästynyt, kuinka helluntailaiset voivat pitää riivattuja ja jumalattomia Jumalan pilkkaajia adventisteja, kristittyinä. Adventistit väite: "Ellen Whiten Totuuden Valoksi ja oikeaksi profeetaksi", on Sanan valossa suoraan pahan hengen puhetta ja ellenin asettamista Jumalaksi, Jeesuksen sijaan.
        PAHAT HENGET PUHUVAT ADVENTISTIEN SUULLA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        dventismi on spiritismiä ja pahojen henkien palvontaa. Adventistit eivät ole Jeesuksen seuraajia. Adventistien jumala on riivaaja, josta adventistit käyttävät nimeä, sapatti.
        adventti(pastori) itse kirjoitti: "Sapatti on vastassa Jumalan luomassa Uudessa taivaassa ja maassa, joten et sitä karkuun pääse sielläkään, vaan se yhä kummittelee ja pelottelee sinua yhtä paljon kuin täälläkin, koska vihaat ja halveksit Jumalan tahtoa ja käskyjä. Heille sana sapatti on kuin punainen vaate härän eteen, alkaa kova mylmiminen ja loan heitto niitä kohtaan".
        SAPATTI ON ADVENTISTIEN MUKAAN ELÄVÄ HENKIOLENTO.

        Olen erittäin hämmästynyt, kuinka helluntailaiset voivat pitää riivattuja ja jumalattomia Jumalan pilkkaajia adventisteja, kristittyinä. Adventistit väite: "Ellen Whiten Totuuden Valoksi ja oikeaksi profeetaksi", on Sanan valossa suoraan pahan hengen puhetta ja ellenin asettamista Jumalaksi, Jeesuksen sijaan.
        PAHAT HENGET PUHUVAT ADVENTISTIEN SUULLA!

        Minkähän hengen alaisena sinä oikein kirjoittelet ?


    • Anonyymi

      "Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa!" Jes.56:2

      • Anonyymi

        Adventistimi on harhaoppi. Toista evankeliumia, jota tulee välttää. Adventtikirkon opetuksissa nähdään että ( tämäkin on muuten merkittävä osa adventtikirkon opetuksissa liittyen "Tutkivaa tuomiota")

        "Jeesuksen ristinkuolema ei tehnyt syntejä tyhjäksi, vaan Jeesus jatkoi uhripalvelusta pyhäkön 1. osassa taivaassa vuoteen 1844. Kristuksen veri, jonka kyllä oli vapautettava parannuksen nörtyvä syntinen lain kadotustuomioista, ei ollut poistava syntiä; se oli oleva pyhäkön kirjassa lopulliseen sovitukseen asti. Tämä heidän kirjasta(Patriarchs and Prophets, s.357)

        Tämä tarkoittaa heidän mukaan sitä että Jeesus ei suorittanut työtään täydellisesti loppuun vaan sovitus on vielä keskeneräinen. Heidän mukaansa sovitusta jatketaan vielä taivaassa Jeesuksen toimesta, ja ihan lopussa ihmisten synnit pannaan saatanan päälle. Lopussa siis saatanasta tulee syntiemme sovittaja heidän profeettansa E. Whiten mukaan. Tämän kaltaisiin opetuksiin adventtikirkko nojaa. Saisivat hävetä!
        Tämä adventismi on kavala oppi joka on rinnastettavissa jehovantodistajiin. Ei mikään ns. kristillinen yhteisö opeta kuin adventistit. Väittävät itsestään että ovat mukamas ainoa oikea "Jumalan seurakunta" ja ainoa "pyhä jäännös".
        Jokainen voi jo tällä palstalla huomata heidän pursuavaa ihmispalvontaa jota heillä on E. Whitea kohtaan. Näkevät raamatun opetukset vain tämän E. Whiten harhojensa opastamana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistimi on harhaoppi. Toista evankeliumia, jota tulee välttää. Adventtikirkon opetuksissa nähdään että ( tämäkin on muuten merkittävä osa adventtikirkon opetuksissa liittyen "Tutkivaa tuomiota")

        "Jeesuksen ristinkuolema ei tehnyt syntejä tyhjäksi, vaan Jeesus jatkoi uhripalvelusta pyhäkön 1. osassa taivaassa vuoteen 1844. Kristuksen veri, jonka kyllä oli vapautettava parannuksen nörtyvä syntinen lain kadotustuomioista, ei ollut poistava syntiä; se oli oleva pyhäkön kirjassa lopulliseen sovitukseen asti. Tämä heidän kirjasta(Patriarchs and Prophets, s.357)

        Tämä tarkoittaa heidän mukaan sitä että Jeesus ei suorittanut työtään täydellisesti loppuun vaan sovitus on vielä keskeneräinen. Heidän mukaansa sovitusta jatketaan vielä taivaassa Jeesuksen toimesta, ja ihan lopussa ihmisten synnit pannaan saatanan päälle. Lopussa siis saatanasta tulee syntiemme sovittaja heidän profeettansa E. Whiten mukaan. Tämän kaltaisiin opetuksiin adventtikirkko nojaa. Saisivat hävetä!
        Tämä adventismi on kavala oppi joka on rinnastettavissa jehovantodistajiin. Ei mikään ns. kristillinen yhteisö opeta kuin adventistit. Väittävät itsestään että ovat mukamas ainoa oikea "Jumalan seurakunta" ja ainoa "pyhä jäännös".
        Jokainen voi jo tällä palstalla huomata heidän pursuavaa ihmispalvontaa jota heillä on E. Whitea kohtaan. Näkevät raamatun opetukset vain tämän E. Whiten harhojensa opastamana.

        Veli hyvä sinä liioittelet nyt minäkin tunnen heitä.


    • Anonyymi

      Olennaisinta on se ettei Raamattua voida lukea siten kuten kirjoitettu on. UT:ta ei voida lukea sellaisena hengellisenä kirjana kuten se on kirjoitettu, vaan siitä pitää nähdä asioita mitä siellä ei ole ja olla näkemättä sitä mitä siellä on. Ei rehellinen ja vilpitön ihminen voi mitenkään omaksua sellaista oppia eikä sillä tavalla suhtautua Raamattuun.

    • Anonyymi

      Miten Johanna voi olla veli?

    • Anonyymi

      No jo minä ajattelinkin, että ei kukaan uskon veli noin rumaa tekstiä kirjoita toisista uskovista.

    • Anonyymi

      Sapattilahkolaiset ovat pakotettu uskomaan että taivaassa 1000-vuotisessa valtakunnassa he pastorinsa johdolla tuomitsevat muita ihmisiä.

    • Anonyymi

      Tässä ketjussa puhutaan sapatista eikä mistään 1000 vuodesta.

    • Anonyymi

      Sapatista on paljon hyvää sanottavaa, koska se on Jumalan siunaama. Jeesus arvosti sitä niin suuresti, että pyysi rukoilemaan "rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina."Matt.24.20. Onhan se merkki ihmisen ja Jumalan välillä. "Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät." Hes.20:12

      • Anonyymi

        Adventismi nostaa kusta päähän. Mutta muuta adventismi ei tarjoa, et ymmärrystä ja järkeä, ei jumalan tuntemista, vaan pimeyttä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventismi nostaa kusta päähän. Mutta muuta adventismi ei tarjoa, et ymmärrystä ja järkeä, ei jumalan tuntemista, vaan pimeyttä!

        Sana sanoo: Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        Jokainen, joka julistaa adventistien sapattivaatimusta, olkoon kirottu.


    • Anonyymi

      Jumala ei siunaustaan muuta sapatin päivältä "En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt... Sillä mitä sinä, Herra, siunaat, se on oleva siunattu iäti."" Ps.89:35,1Aik.17:27

      • Anonyymi

        Miksihän adventistit rikkovat Jumalan liiton, eivät harrasta ympärileikkausta.
        Paavalin mukaan he ovat kirottuja.
        "Kirottu on se, joka ei pysy kaikessa lain määräyksissä."


    • Anonyymi

      Jumala on muuttumaton.

    • Jeesus tuskin naulittiin ristille perjantaina.

    • Anonyymi

      Jeesus on surullinen, kun monet uskovat eivät vielä vietä sapattia, vaikka hokevat tarpeettoman usein Herra, Herra. "Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?...Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä...Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit." Luuk.6:46,Joh.15:14, 2Moos.20:8

      • Anonyymi

        Jeesus eikä kukaan apostoleista ei kyllä käskenyt kenenkään viettää sapattia. Jeesus rikkoi sen näyttävästi ja joutui maksamaan siitä ristinkuolemallaan ja Paavali sanoi ettei sapatin vuoksi saa ketään sanoa laittomuuden tekijäksi.

        Eikä uudessa liitossa ole mitään pyhimysriutuaaleja. Katolisessa kirkossa voi olla että on joku pyhimys, mutta muuten ei ihminen, asia tai päivä ole mikään pyhimys, vaan kaikki päivät ovat yhtä hyviä Kristuksessa. Pyhittäminen on katolinen rituaali, jota tietenkin saa harrastaa omassa seurassaan aivan niin paljon kuin haluaa, mutta turha sitä on kaikille muille syöttää varsinkin kun Raamattu ei tunne asiaan uudessa liitossa. Ja vanha liitossa se oli lain kirous, josta piti tappaa jos ei muistanut levätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus eikä kukaan apostoleista ei kyllä käskenyt kenenkään viettää sapattia. Jeesus rikkoi sen näyttävästi ja joutui maksamaan siitä ristinkuolemallaan ja Paavali sanoi ettei sapatin vuoksi saa ketään sanoa laittomuuden tekijäksi.

        Eikä uudessa liitossa ole mitään pyhimysriutuaaleja. Katolisessa kirkossa voi olla että on joku pyhimys, mutta muuten ei ihminen, asia tai päivä ole mikään pyhimys, vaan kaikki päivät ovat yhtä hyviä Kristuksessa. Pyhittäminen on katolinen rituaali, jota tietenkin saa harrastaa omassa seurassaan aivan niin paljon kuin haluaa, mutta turha sitä on kaikille muille syöttää varsinkin kun Raamattu ei tunne asiaan uudessa liitossa. Ja vanha liitossa se oli lain kirous, josta piti tappaa jos ei muistanut levätä.

        No no älähän nyt liioittele asioilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No no älähän nyt liioittele asioilla.

        Noin vain kirjoitettu on ,kun ei tutkiskele Raamattua siten miten ei ole kirjoitettu ja löydä sieltä ei ole sanottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin vain kirjoitettu on ,kun ei tutkiskele Raamattua siten miten ei ole kirjoitettu ja löydä sieltä ei ole sanottu.

        No mitä ei ole sanottu ?


    • Anonyymi

      Mietippä tätä, että MIkä on raamatullinen oikea pyhäpäivä? Pyhäpäivän vietto on säädetty Jumalan 10 käskyn laissa ja se on lain neljäs käsky. Mikä on oikea pyhäpäivä, tästä on kiistaa kristikunnassa, toiset väittävät sen olevan sunnuntain, toiset sapattilauantain, toiset taas että voi valita minkäpäivän tahansa ja jotkut ettei pyhäpäiväkäsky ole enää voimassa. Kolmannen vaihtoehdon voimme hylätä lähes suoralta käsin, koska neljäs käskyhän määrittelee pyhäpäivän viikon seitsemänneksi päiväksi. Jeesuksen opetus vuorisaarnassa, ettei laista katoa yksikään kirjain tai piirto heittää myös neljännen vaihtoehdon roskiin jopa valtavana röyhkeytenä. Eli jää kaksi vaihtoehtoa: sapattilauantai tai sunnuntai. No....täähän ratkee niin, että meidän tulee vain saada selville, mitä pyhäpäivää Jumalan kansa vietti Vanhan Testamentin aikana. Vanhan Testamentin aikana Jumalan valittu kansa oli Israelin kansa ja Juutalaiskansa. Ja kaikkihan tietää, että juutalaiset ovat aina läpi historiansa viettäneet pyhäpäivänään sapatti-lauantaita, joka alkaa perjantain auringonlaskusta ja päättyy lauantain auringonlaskuun. Ja kun Jeesus opetti, ettei laista katoa yksikään kirjain tai piirto, niin tämä tarkoittaa myös sitä, että raamatullinen pyhäpäivä on edelleen sama kuin Vanhan Testamentin aikaankin, eli sapatti-lauantai. Eli vastaus kysymykseemme on: Oikea raamatullinen pyhäpäivä on Sapatti-Lauantai.
      Miksi sitten suurin osa kristikuntaa viettää pyhäpäivänään sunnuntaita. Kirkkohiistoria kertoo, että tämä juontaa juurensa 300-luvun alusta. Tällöin v.321 rooman keisari Konstantinus lailla määräsi sunnuntain, silloisen auringonpalvojien pyhäpäivän, aurinkopäivän Rooman imperiumin yleiseksi pyhäpäiväksi. Vain muutama vuosi tämän jälkeen, jos sitäkään, Rooman kirkon johtaja piispa Sylvester nimesi tekemässään kalenterissa viikon ensimmäisen päivän Herran päiväksi, ja kehotti kristittyjä alkamaan pyhittämään Herran päivää sapatin asemesta. Laodikean kirkolliskokouksessa muutamia vuosia myöhemmin, tämä säädös vahvistettiin, ja julistettiin jopa kirous niille, jotka jatkavat sapatin viettämistä.
      Tämä röyhkeä ja antikristillinen muutos ilmoitettiin Danielille tapahtuvaksi pien sarven toimesta. Pieni sarvi tukitaan yleisesti tarkoittavan Katolista kirkkoa.
      Sunnuntain pyhyyden takana on siis Katolisen kirkon arvovalta, ja monet Katoliset johtajat opettavatkin, että sunnuntai on heidän kirkkonsa arvovallan merkki.

      • Anonyymi

        Näin kehitellään harhaoppi siitä mitä UT:n ei ole kirjoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin kehitellään harhaoppi siitä mitä UT:n ei ole kirjoitettu.

        Sinä et ymmärrä totuutta. Kirjoittaja kirjoitti totuuksia.

        1234567---


    • Anonyymi

      Uudesta testamentista ei löydy muita pyhäpäiviä kuin sapatti. "Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa!" Jes.56:2

      • Anonyymi

        Muuten, tiedätkö Jesaja ei elänyt uuden liiton aikaan. ADVENTISTI VALEHTELI!


    • Anonyymi

      Juutalaisilla oli kahdenlaisia sapatteja. Viikkosapatti perustui jumalalliseen esimerkkiin ja annettiin jo luomisessa ihmiselle.
      Israelille annettiin myös vuosisapatteja, joita vietettiin määrättyinä päivinä kerran vuodessa. Kuten suuri sovintopäivä ja soittamisen sapatti, uudenkuun juhlapäiviä ja vuosisapatteja, jotka viittasivat Kristukseen ja kumoutuivat Hänessä täyttymyksenä.

      Kristityillä on vapaus valita päiviä erilaisiin tarkoituksiin, kunhan ei tee niistä käskyjä.

      Mutta lepopäivän viikon seitsemännen päivän on Jumala valinnut pyhä/lepopäiväksi. Tämä on kymmenenkäskyn laissakin.

      Jeesus ei tullut kumoamaan lakia ja profeettoja.

    • Anonyymi

      Kirjoitus oiva esimerkki miten harhaopit kehitelään.


      Hyvä varoitus kaikille.

      • Anonyymi

        On harhaoppia julistaa, että sapatti ei kuulu enää Uuden Liiton kristityille. Tätä harhaoppia on julistettu vuosikymmeniä.

        1234567---


    • Anonyymi

      Sapattia ei edes mainitse kuin harhaoppiset. Muille se ei vaikuta mitenkään. Ei sitä vastusteta eikä kumota kun sitä ei ole Raamatussa ja sillä kielletään muita tuomisemasta. Vain harhaoppiset tekevät sitä syntiä.

      • Anonyymi

        Olette te aika sokeaa porukkaa, ei voi muuta sanoa.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olette te aika sokeaa porukkaa, ei voi muuta sanoa.

        1234567---

        Selvästi näkyy: adventistien valo on pimeyttä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvästi näkyy: adventistien valo on pimeyttä!

        Adventistit melskaavat jumalansa Saturnuksen päivää pahojen henkien vallassa. Kukaan, edes kiihkoluterilainen, ei melskaa sunnuntaista adventistien tapaan hullun kiihko silmissä!
        Jokainen voi todeta adventistien mielettömyyden, koko adventistien elämä on pelkkää jonninjoutavaa höpötystä viikonpäivästä!
        Adventistien sapatti, Saturnus on elävä, paha henkiolento, joka pelottelee ja kummittelee.
        Saturnus liittyy saatanaan pedon luvun kautta ja lisäksi Saturnus on esimerkiksi iirin kielellä "Satarn" ja xhosan kielellä "iSateni". Saatanan väri on tietenkin musta ja niin on myös Saturnuksen, jonka symboleita on myös musta neliö/kuutio. Saturnus on siis yksi saatanan vastineista.


    • Anonyymi

      Adventistien sapattisääntöjä ei löydy Raamatusta. Kristityille ei ole annettu käskyä tai esimerkkiä pyhittää ja viettää jotain päivää pyhäpäivänä. Opit ja väitteet päivän pyhittämistä ovat tyhjän jauhamista.
      Apostolien teoissa mainitaan mm. muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa. Ja sitä kesti kaksi vuotta, niin että kaikki Aasian asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset, saivat kuulla Herran sanan. 'JOKA PÄIVÄ' Paavali toteutti Heran käskyä saarnata evankeliumia kaikille kansoille: Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'."
      Paavali todisti myös: Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin.
      Paavali ei erotellut päiviä pyhiin ja arkipäiviin tai viikonpäivään joka kadottaa, vaan opetti lakkaamatta yötä päivää. "en ole vetäytynyt pois julistamasta teille kaikkea Jumalan tahtoa". Uuden testamentin kirjeistä löytyy koko Jumalan tahto.
      Varoituksen sana: "teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,vetääkseen opetuslapset mukaansa.
      Adventistit puhuvat väärää puhetta, he ovat julmia susia, susia lammasten turkissa.

      • Anonyymi

        Oletko rukoillut adventistien puolesta ? Onko sinulla rakkautta kaikille ihmisille ?


      • Anonyymi

        Teidän uskon näkemyksiin, en pitäydy alkuunkaan. Näin veisataan 1700-luvun Luterilaisessa virressä: Nää käskysanaa KYMMENEN, ne MEILLE, kautta Mooseksen, Jumala itse ilmoitti, JA SIINAILLA KIRJOITTI. AH HERRA ARMAHDA.

        1234567---


    • Anonyymi

      Totuutta rakastavien silmät avautuvat kaiken aikaa näkemään sapatin Jeesuksen antamana siunauksena, niin kuin pitääkin " rakastakaa totuutta ja rauhaa...mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus."Sak.8:19, Room.2:8

    • Anonyymi

      Raamatussa sanotaan myös syntinen se mies joka ei auta kiimaista naista. Kokemukseni mukaan monia helvetti odottaa sen mukaan.

    • Anonyymi

      Lakiusko ei tosiaan saa aikaam kuin riitaa ja toraa. Se täysinpäinvastainen sanoma kuin mitä UT esittää. Joskin sielläkin sapatistit melskasi ja tappoivat Jeesuksen.

      • Anonyymi

        Niin Uudessa Testamentissa puhutaan, että rakastakaa kaikkia ihmisiä olivat he sitten minkä suunan edustajia tahansa. Älkää eläkö vihassa !


      • Anonyymi

        Siksikö sinä käännät selkäsi Jumalan siunaamalle ja pyhittämälle sapatille.

        Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo hukkuisi.

        Joka kääntää korvansa Jumalan lakia kuulemasta, sen rukouskin on kauhistus.

        1234567---


    • Anonyymi

      Sapatin pyhittäjät "eivät ketään herjaa, eivät riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan."Tiit.3:2. Miten liene niiden leirissä, jotka vastustavat Jeesusta ja hänen sapattiaan?

      • Anonyymi

        Kukaan ei vastusta Jeesusta eikä Hänen sapattiaan kun sellaista ei ole olemassa. Jeesus meni sapatteineen ristille, joutui sapattirikkomuksista ristille ja sapatti on naulittu sinne. Ei sitä tarvitse eikä edes voi vastustaa kun Jeesusta ja sapattia ei ole yhdessä.

        Harhaoppiset vain tyrkyttävät sapattia innoissaan ja kun muut eivät ole samaa mieltä, heidän mielestään vastustetaan Jeesusta ja sapattia ja he ovat siitä oikein innoissaan, aivan kuin Raamatun ennustukset käyvät toteen, kun lohikäärme käy niiden kimppuun joilla on Jumalan käskyt.

        Kyse on kuitenkin vain harhaisuudesta, oman pään sisällä olevasta harhasta, sellaisesta mitä ei edes ole olemassa. Sapattia ei voi julistaa muuta kuin väittämällä, olemalla eri mieltä ja he oikein odottavat että joku sanoo jotain vastoin sapattia, miten kumoaa muka Jumalan lain. Mutta sellaista lakia mitä he esittävät ei ole olemassakaan eikä Jeesus ole missään asettanut mitään sapattia eikä näyttänyt esimerkkiä miten se vietetään. Kyse on harhasta ja siitä että sanotaan harha harhaksi. Ei minkään vastustamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei vastusta Jeesusta eikä Hänen sapattiaan kun sellaista ei ole olemassa. Jeesus meni sapatteineen ristille, joutui sapattirikkomuksista ristille ja sapatti on naulittu sinne. Ei sitä tarvitse eikä edes voi vastustaa kun Jeesusta ja sapattia ei ole yhdessä.

        Harhaoppiset vain tyrkyttävät sapattia innoissaan ja kun muut eivät ole samaa mieltä, heidän mielestään vastustetaan Jeesusta ja sapattia ja he ovat siitä oikein innoissaan, aivan kuin Raamatun ennustukset käyvät toteen, kun lohikäärme käy niiden kimppuun joilla on Jumalan käskyt.

        Kyse on kuitenkin vain harhaisuudesta, oman pään sisällä olevasta harhasta, sellaisesta mitä ei edes ole olemassa. Sapattia ei voi julistaa muuta kuin väittämällä, olemalla eri mieltä ja he oikein odottavat että joku sanoo jotain vastoin sapattia, miten kumoaa muka Jumalan lain. Mutta sellaista lakia mitä he esittävät ei ole olemassakaan eikä Jeesus ole missään asettanut mitään sapattia eikä näyttänyt esimerkkiä miten se vietetään. Kyse on harhasta ja siitä että sanotaan harha harhaksi. Ei minkään vastustamisesta.

        Lohikäärme vihaa Jumalan käskyjä, ja levittää sitä vihaansa ympärilleen.

        1234567---


    • Anonyymi

      Kun usko on harhaisia kuvitelmia, niin silloin se ei enää ole edes harhaoppi. Kun se perustuu vain kuvitelmiin miten pahoja ihmisiä kaikki muut ihmiset ovat, miten taistelevat vastaan asioita mitä ei edes ole ja itsensä korostamista asioilla joita ei ole, niin ei voi puhua toisiaankaan edes harhaopista eikä edes uskosta. Kyse on ihmisen päässä olevista harhoista mitä hän toistaa.

    • Anonyymi

      Sapatti on hyvä muistuttaja siitä, että "kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen." 2Moos.20:11

    • Anonyymi

      Jos kaikki viettäisivät sapattia, niin maailmassa olisi vähemmän ateisteja.

    • Anonyymi

      Tuo on hyvä pointti.

    • Anonyymi

      Jos vietettäisiin vanhan liiton sapattia, niin kaikki jotka eivät vietä sapattia, olisi tapettu.

      • Anonyymi

        Kuka olisi se tappaja ?


    • Anonyymi

      Me vietämmekin Uuden liiton sapattia ja ylistämme Jeesusta.

    • Anonyymi

      Lakihenkiset fariseukset tappavat sapatin vuoksi. Kuten tekivät Jeesukselle. Mitä enemmän sapatisteja, sitä enemmän murhanhimoa, tuomiota, vihaa vainoa. Olisi kauhistuttava asia jos sapatistit pääsisivät määräämään myös maallisia lakeja. Se olisi hirveämpää kuin mitä Islam.

      • Anonyymi

        Sapatin päivän pyhänäpitäviä on niin vähän, vähän. Saa aikaan ketkä eivät kumarra petoa, ne tapettaisiin. Mistähän päin ne tappotuomiot ajan lopulla tulevat ?

        On niitä tappotuomioita tullut valtaa pitäviltä aiemminkin 50 miljoonaa on menettänyt henkensä, valtaa pitäjien toimesta.
        Kun lukee lehdistöä, niin tämän tästä murhataan ihmisiä, usein asialla valtaa pitävät.

        1234567---


      • Anonyymi

        Mitä adventistit puhuvat katso Media7


    • Anonyymi

      Sapatti on pisin kymmenestä käskystä ja Jeesus sanoi, että ei edes pieni kirjain katoa saati sitten pisin käsky.

    • Anonyymi

      Tuo on hyvä pointti.

    • Anonyymi

      On täysin omasta hatusta otettu väite, että Jeesus meni sapatin takia ristille. Raamattu sanoo todellisen syyn: "Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,"1Kor.15:3
      Huomasit varmaan, miten pohja putosi rymisten alas sapatin vastustajien valheelisilta väitteiltä.

      • Anonyymi

        Sapatin vastustajilta pohja on pudonnut tosi useasti, ja tulee putoamaan.


    • Anonyymi

      Ei sapatissa ole mitään vastustamista kun sellaista ei ole. Juuri sen Jeesus vei ristille ettei meillä ole sapattia eikä sen tuomaa kirousta. Jos Jeesus ei olisi joutunut fariseusten syyttämäksi sapattirikkomuksista, ei kukaan olisi vaatinut Häntä ristille ja silloin meillä olisi yhä ankara sapattisäädös, jonka perusteella tappaisimme ne, jotka eivät vietä sapattia. Sen Jeesus nimenomaan kantoi ristillä. Hän poisti sen synnin ihmisen päältä etteivät he enää tuomitse toisiaan sapatin vuoksi eivätkä tapa toisiaan jos joku ei vietä sapattia. Se asia on täytetty, se eises on poistettu ja meidät on siten otettu Jumalan valtakuntaan hengen kautta, joka luo meidät uudeksi emmekä jää kirjaimen vanhan kirouksen varaan.

    • Anonyymi

      Vain idiootti kuvittelee että sapattia uudessa liitossa vastustetaan. Aivan samalla voisi kuvitella että kun keksittäisiin miten täytyy keskiviikkona olla tunti kyykyssä Jumalaa palvellen, niin kun sitä ei löydy Raamatusta, ei kukaan sitä vastustaisi, vaan antaisi niiden, jotka sellaisen harhaopin ovat kehittäneet tehdä sitä aivan vapaasti. Sitten jos joku alkaisi muilta vaatia, että pitää kyykytellä jotta täyttää Jumalan lain, niin hänelle tietenkin sanottaisiin, että ei tuota sinun epäjumalanpalveusta viitsi muut harrastaa, ei se olisi kyykyn vastustamista kyllä silti jokainen voisi mennä kyykyyn kun haluaa, mutta ei vain lähtisi mukaan toisten harhaoppiin. Siten ei kukaan sapattia vastusta, voi levätä tai olla lepäämättä sapattina Herran hengessä.

      Sapatin vastustaminen, se, että he puolustavat oikein Jumalaa sapatillaan, on vain harhaoppisten oman pään kuvitelmia, mikä saa heidät psykoosiin ja innokkana julistamaan sapattia, että jos joku vaikka sitä vastustaisi ja voitaisiin olla innoissaan miten lohikäärme hyökkää kimppuun.

      • Anonyymi

        Rauhoitu hyvä veli ! verenpaine nousee ei hyvä !


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6273
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3808
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1975
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1478
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1468
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe