Uskovien viikonlopun ehtoollisvalinnat: Viini, väkevämpi vai ehkäpä vähän kossua?

Anonyymi-ap

Kun uskovat lähestyvät viikonlopun ehtoollista, heidän on ratkaistava pulmallinen kysymys: valitsevatko he viinin, jotain väkevämpää vai ehkäpä kossua? Kyseessä on tietysti hengellinen pohdinta, joka pitää heidät mietteliäinä paitsi kirkon päättymisen lisäksi myös Alkon edessä.

Ensinnäkin, onko viini riittävän pyhää, vai pitäisikö etsiä jotain, joka olisi vielä enemmän pyhää? Ehkä viini on liian tavanomaista, ja uskovat haluavat valita juoman, joka yhdistäisi heidät enemmän Jeesuksen ajan hengen mukaiseen juhlahumuun. Viini vai väkevämpi vai ehkäpä kossua, aivan kuten valinta hohkaisi eksoottista jumalallisuutta.

Jos päätös kallistuu väkevämmän puoleen, täytyy pohtia, kuinka vahvaa juoma pitäisi olla. Onko Jeesus todella suunnitellut ehtoollisen niin, että uskovat voisivat heittäytyä hengelliseen hurmokseen? Ehkä uskovien tulisi pohtia, mihin pisteeseen pyhä alkoholi pitäisi laimentaa tai vahvistaa. Ehkäpä "vahva" on suhteellinen käsite ja riippuu siitä, kuinka monen kananmunan kokoiseen lasiin Jeesus tarkalleen ottaen laski viiniä.

Vaihtoehtoisesti, kossu voisi olla nouseva trendi ehtoollisissa. Miksi ei viettää ehtoollista kirkastetulla kossulla? Ehkä Jeesus olisi tykännyt vaihtelusta ja antanut siunauksensa tälle modernille valinnalle.

Loppujen lopuksi, ehtoollistarpeiden valinta on hyvin henkilökohtainen päätös. Viini, väkevämpi vai ehkäpä vähän kossua – uskovien on aika pohdiskella, mikä juoma heijastaa heidän hengellisiä arvojaan ja ennen kaikkea, mikä saa heidät lähemmäs sitä suurta hengellistä tarkoitusta, joka on juhlajuoman valinnassa. Hyvää ehtoollisostosten käsittelyä kaikille uskoville, ja muistakaa: ehtoollisalkoholia tulee nauttia kohtuudella.

4

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Iinahöyu no huone

• Anonyymi

😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

🍑 ­­­N­­­y­m­f­­o­­m­­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18219605

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Uskovat viettävät laatuaikaa perheittensä kanssa raittiina
      Varma Tieto

• Anonyymi

Minä olen sakatissa kas tossa kissa oho sakastissa ei ruokaa ku missas

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1692
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      214
      1359
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      83
      1298
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      962
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe