Kun uskovat lähestyvät viikonlopun ehtoollista, heidän on ratkaistava pulmallinen kysymys: valitsevatko he viinin, jotain väkevämpää vai ehkäpä kossua? Kyseessä on tietysti hengellinen pohdinta, joka pitää heidät mietteliäinä paitsi kirkon päättymisen lisäksi myös Alkon edessä.
Ensinnäkin, onko viini riittävän pyhää, vai pitäisikö etsiä jotain, joka olisi vielä enemmän pyhää? Ehkä viini on liian tavanomaista, ja uskovat haluavat valita juoman, joka yhdistäisi heidät enemmän Jeesuksen ajan hengen mukaiseen juhlahumuun. Viini vai väkevämpi vai ehkäpä kossua, aivan kuten valinta hohkaisi eksoottista jumalallisuutta.
Jos päätös kallistuu väkevämmän puoleen, täytyy pohtia, kuinka vahvaa juoma pitäisi olla. Onko Jeesus todella suunnitellut ehtoollisen niin, että uskovat voisivat heittäytyä hengelliseen hurmokseen? Ehkä uskovien tulisi pohtia, mihin pisteeseen pyhä alkoholi pitäisi laimentaa tai vahvistaa. Ehkäpä "vahva" on suhteellinen käsite ja riippuu siitä, kuinka monen kananmunan kokoiseen lasiin Jeesus tarkalleen ottaen laski viiniä.
Vaihtoehtoisesti, kossu voisi olla nouseva trendi ehtoollisissa. Miksi ei viettää ehtoollista kirkastetulla kossulla? Ehkä Jeesus olisi tykännyt vaihtelusta ja antanut siunauksensa tälle modernille valinnalle.
Loppujen lopuksi, ehtoollistarpeiden valinta on hyvin henkilökohtainen päätös. Viini, väkevämpi vai ehkäpä vähän kossua – uskovien on aika pohdiskella, mikä juoma heijastaa heidän hengellisiä arvojaan ja ennen kaikkea, mikä saa heidät lähemmäs sitä suurta hengellistä tarkoitusta, joka on juhlajuoman valinnassa. Hyvää ehtoollisostosten käsittelyä kaikille uskoville, ja muistakaa: ehtoollisalkoholia tulee nauttia kohtuudella.
Uskovien viikonlopun ehtoollisvalinnat: Viini, väkevämpi vai ehkäpä vähän kossua?
Anonyymi-ap
4
84
Vastaukset
- Anonyymi
Iinahöyu no huone
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
🍑 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18219605
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Uskovat viettävät laatuaikaa perheittensä kanssa raittiina
Varma Tieto - Anonyymi
Minä olen sakatissa kas tossa kissa oho sakastissa ei ruokaa ku missas
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931692
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2141359- 831298
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799