Vekka Group tiedottaa

Anonyymi-ap

Eilen on näköjään tullut Vasilijevin lyhyt aika Vekka Groupissa päätökseen.
Suuret puheet ja vauhdikkaat käänteet eivät riittäneet, vaan omistaja päätti ottaa tilanteen haltuunsa.
Tämäkin omistaja on kyllä sellainen, että en povaa pitkää stinttiä näissä hommissa.

98

4508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No kuka yllättyi? Ei varmasti kukaan. Jätkä on ihan täysi pelle. Jotenkin tulee mieleen muuan Lauri. Tai eräs markkinointipäällikkö.

      • Anonyymi

        Älkää nyt näin alas painako Vaseliinia. Hän on tehnyt paljon vääriä päätöksiä ja voittanut liikennettä alihinnoilla, mutta silti jonkinlainen liikemies Lauriin ja markkinointipäällikköön verrattuna.


      • Anonyymi

        Itse olen kuullut hänen olevan ihan fiksu kaveri, nyt vain oli liikaa vauhtia.
        Uskon että hänestä kuullaan vielä.


      • Anonyymi

        Noniin…. ai sama markkinointipäällikkö mikä on ollut ehdokkaana kuntavaaleissakin? Sen hommathan meni ihan puihin kun kännipäissään yritti hoitaa virkaa pohjoisessa,, sai ihan hiljattain kenkää sen takia…!!!! eihän viina ja lääkkeet sovi yhteen vai kuis o?

        …Onko tästä jollain parempaa tietoa,, kiinnostaisi tietää!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen kuullut hänen olevan ihan fiksu kaveri, nyt vain oli liikaa vauhtia.
        Uskon että hänestä kuullaan vielä.

        Äärimmäisen fiksu ja aikaansaava johtaja oli yrityksessä. Hänellä oli aina aikaa kuunnella meidän kuljettajien murheita ja kovin ne heti pyrki korjailemaankin. Vastasi monesti iltaisin puhelimeenkin. Ei vastailla enää virmassa. Ei ollut vieras näky viikonloppujen myöhäisvuoroja ajamassakaan ja taisi ajella niitä eri kaupungeissakin monesti. Työtovereita sikisi vuosittain kovasti lisää. Tilausajoasiakkailta kuulin monilla keikoilla kovin kehuja neuvottelutaidoista ja myyntitaidoista. Sanoisin kaverin olevan kovanluokan ammattilainen ja parhain esimies mikä minulla on 20 vuoden aikana ollut. Loppuvaiheessa oli kovin tuskastuneen oloinen mutta silloinkin jaksoi kuunnella ja hymyillä. Ehkä nyt googlettaneeni pääomistajan epämääräisen taustan selvisi itsellenikin syy.


    • Anonyymi

      Kakka group onkin ajatunut kriisiyhtiöksi. Kassa on tyhjä, palkkojen maksu on onnistunut mutta ei ole helppoa ollut. On tehty pitkiä, huonokatteisia sopimuksia, kalusto on muilta hankittua loppuunajettua romua joka ei tahdo kestää vaan viettää aikaansa korjaamohalleissa. Toiminta-alue on kuin haulikolla kartalle ammuttu. Ongelmat on vaikeita.

      • Anonyymi

        Minä ihmettelen kovin, kuinka Vekka voi edelleen osallistua tarjouskilpailuihin, vaikka Vaasassa sen liikennöintisopimus irtisanottiin laiminlyöntien vuoksi???
        Tarjousasiakirjoissa kysytään tätäkin asiaa ja jos myöntää irtisanomisen, sen pitää automaattisesti johtaa hylkäykseen.
        Tuota Vaasaa lukuunottamatta, Vekka on tainnut muuten onnistua toiminnallisesti ihan ok.


      • Anonyymi

        Länsilinjoilla sama. Samaa kakkaa eri paketissa.


      • Anonyymi

        Jos Vekka Kurppa kaatuu niin Pupu on valmiina syömään sen ruohot!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Vekka Kurppa kaatuu niin Pupu on valmiina syömään sen ruohot!

        Jos tarvitaan luotettava liikennöitsijä Nyssen kuuskymppiselle niin Huhtakadulta löytyy!


    • Anonyymi

      Vekka lopettaa nyt myös
      Hämeenlinnan joukkoliikenteen

      • Anonyymi

        Tarkoittaa Vekka Groupin konkurssia lähipäivinä ellei Capman ahneuksissaan hotkaise.
        Vekallahan on Vaasassakin asiat solmussa, kaupunki on pidättänyt liikennekorvauksista yli 300000 euroa kesästä lähtien.
        Tutun oloinen kaava Oulusta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaa Vekka Groupin konkurssia lähipäivinä ellei Capman ahneuksissaan hotkaise.
        Vekallahan on Vaasassakin asiat solmussa, kaupunki on pidättänyt liikennekorvauksista yli 300000 euroa kesästä lähtien.
        Tutun oloinen kaava Oulusta..

        Tässä taas yksi PirTil, ehkä KA ostaa lisää tappiollista toimintaa. Jos Lauri olisi välttynyt potkuilta, hän olisi jo hieromassa tappiollisia kauppoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaa Vekka Groupin konkurssia lähipäivinä ellei Capman ahneuksissaan hotkaise.
        Vekallahan on Vaasassakin asiat solmussa, kaupunki on pidättänyt liikennekorvauksista yli 300000 euroa kesästä lähtien.
        Tutun oloinen kaava Oulusta..

        Pikku hiljaa alkavat nämä hinnanpolkijayritykset tippua pelistä pois. Onkohan Valkeakosken Liikenne seuraava, joka kohtaa noutajan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikku hiljaa alkavat nämä hinnanpolkijayritykset tippua pelistä pois. Onkohan Valkeakosken Liikenne seuraava, joka kohtaa noutajan?

        VL on oikeamielinen liikennöitsijä!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä taas yksi PirTil, ehkä KA ostaa lisää tappiollista toimintaa. Jos Lauri olisi välttynyt potkuilta, hän olisi jo hieromassa tappiollisia kauppoja.

        Joukkoliikenteen päivittäisen käyttäjän näkökulmasta Vekka on ollut paljon parempi kuin oli PirTil. Mahtoiko tällä PirTilillä olla joku suojelija tilaajaorganisaatiossa, kun sen harjoittama toiminta kaikkine puutteineen sai niin pitkään jatkua. Mielestäni puutteisiin tulisi puuttua viipymättä, kun on kyseessä toiminta jota kustannetaan verovaroista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä taas yksi PirTil, ehkä KA ostaa lisää tappiollista toimintaa. Jos Lauri olisi välttynyt potkuilta, hän olisi jo hieromassa tappiollisia kauppoja.

        Ei bussiyrityksen tarvitse aina tuottaa voittoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaa Vekka Groupin konkurssia lähipäivinä ellei Capman ahneuksissaan hotkaise.
        Vekallahan on Vaasassakin asiat solmussa, kaupunki on pidättänyt liikennekorvauksista yli 300000 euroa kesästä lähtien.
        Tutun oloinen kaava Oulusta..

        Vaasa
        Kajaani
        Tampere
        Hämeenlinna (ja varmasti kaikki muutkin paikat missä vaan toimivat)

        Linja-autokonserni Vekka Group oy:n ja Hämeenlinnan kaupungin välinen riita on paisunut siihen pisteeseen, että Hämeenlinna syyttää reklamaatiossaan yhtiötä epäluotettavaksi toimijaksi, jonka tarjouksiin, sopimuksiin ja lupauksiin ei voi missään tilanteessa luottaa.

        Tässä on Vekalle ja Lehtimäelle oiva mainoslause kaikkiin kilpailutuksiin ja kotisivuille jollei tuolla irtoa soppareita niin sitten ei millään.

        Mikäli Niämisen Timbe eli Lease Dealin omistaja ei maksa rästissä olevia laskuja pois niin firmat ei tule kevättä näkemään jos maksaa niin siltikin selviäminen ensi vuoteen on sula mahdottomuus.

        Tämä surina on nyt nähty ja kärpänen pitäisi liiskata hengiltä.


    • Anonyymi

      Lauri tiesi kertoa ihan julkisesti että polttoaineen kanssa oli pelattu vilppiä.

      • Anonyymi

        LAL ensin houkutteli Niskasen ajamaan venäläisellä dieselillä ja sitten vasikoi viranomaisille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LAL ensin houkutteli Niskasen ajamaan venäläisellä dieselillä ja sitten vasikoi viranomaisille

        LAL ihannoi neuvostoliittoa


    • Anonyymi

      Tämä Vekan homma muistuttaa suuresti Onnibussin kompurointia Laurin aikakaudella. Kaluston kunto on täysin ala-arvoista ja toiminnan kannattavuus on laskettu pahasti pieleen. Ilmeisesti Vekan johtoporras on uskonut Laurin oppeihin.

      • Anonyymi

        Onhan siellä yhteys olemassa, Helke, Pekka ja Vasilijev.
        Onnistuivat huijaamaan Lease Planin rahoittamaan, mutta tulos on nyt nähtävillä.


      • Anonyymi

        Kaikki kuulevat KUNINKAAN ääntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki kuulevat KUNINKAAN ääntä.

        Eivät kaikki, mutta jokunen näköjään ja tuossahan tuo kuuntelun vaikutus näkyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät kaikki, mutta jokunen näköjään ja tuossahan tuo kuuntelun vaikutus näkyy.

        Paunu ei kuunnellut ja onkin selvitystilassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paunu ei kuunnellut ja onkin selvitystilassa

        Vekka kuunteli ja onkin syytteessä vähän kaikesta mahdollisesta suhmuroinnista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan siellä yhteys olemassa, Helke, Pekka ja Vasilijev.
        Onnistuivat huijaamaan Lease Planin rahoittamaan, mutta tulos on nyt nähtävillä.

        Yhteistä Onnibussin kanssa on sekin, että nämä huijarit pelaavat toisten rahoilla. Omiaan eivät uskalla euroakaan sijoittaa. Saattaa myös olla niinkin, että omia ei ole, on vain suuret puheet. Jos leikkii toisten rahoilla, pitäisi olla varma että onistuu. Sekä Vekka että Onnibus ovat pahasti epäonnistuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteistä Onnibussin kanssa on sekin, että nämä huijarit pelaavat toisten rahoilla. Omiaan eivät uskalla euroakaan sijoittaa. Saattaa myös olla niinkin, että omia ei ole, on vain suuret puheet. Jos leikkii toisten rahoilla, pitäisi olla varma että onistuu. Sekä Vekka että Onnibus ovat pahasti epäonnistuneet.

        Onnibus on markkinajohtaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paunu ei kuunnellut ja onkin selvitystilassa

        Paunu on yksi niistä yrityksistä, jotka näkivät mihin ala on menossa ja lopetti toiminnan. Paunu ehkä hieman liian myöhään ja ajankohtaan vaikutti omistajan kuolema. Entistä enemmän kunnioitan ja arvostan niitä yrittäjiä, jotka näkivät mihin ala on menossa ja myivät hyvään aikaan (Sukula, Rajala, Lehtonen, Hämeen Linja, Satakunnan Liikenne, Lauttakylän Auto ja monta muuta). Näiden yritysten omistajat olivat todellisia tulevaisuuden näkijöitä ja varmasti nyt itsekin ymmärtävät miten oikeassa olivat.

        Paunusta vielä sen verran, että lopetetun yrityksen varat ovat selvästi velkoja suuremmat, liiketoiminnat, kalusto ja varikot myytiin hyvään hintaan ja myös henkilökunnalle järjestyi työsuhteet. Talouspäällikölle täydet kymmenen pistetttä, hienoa työtä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paunu on yksi niistä yrityksistä, jotka näkivät mihin ala on menossa ja lopetti toiminnan. Paunu ehkä hieman liian myöhään ja ajankohtaan vaikutti omistajan kuolema. Entistä enemmän kunnioitan ja arvostan niitä yrittäjiä, jotka näkivät mihin ala on menossa ja myivät hyvään aikaan (Sukula, Rajala, Lehtonen, Hämeen Linja, Satakunnan Liikenne, Lauttakylän Auto ja monta muuta). Näiden yritysten omistajat olivat todellisia tulevaisuuden näkijöitä ja varmasti nyt itsekin ymmärtävät miten oikeassa olivat.

        Paunusta vielä sen verran, että lopetetun yrityksen varat ovat selvästi velkoja suuremmat, liiketoiminnat, kalusto ja varikot myytiin hyvään hintaan ja myös henkilökunnalle järjestyi työsuhteet. Talouspäällikölle täydet kymmenen pistetttä, hienoa työtä!

        Paunu oli erinomainen firma. Kaikki loppui tyylikkäästi. Onnibussille, valkeakosken liikenteelle, vekkalle jne. jäivät vain tappiolliset, halpuutetut bussidiilit niin Nyssellä kuin muualla Suomessa - pikavuoroja unohtamatta.

        Jännityksellä odotan, koska Valkeakosken liikenne tajuaa lopettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paunu on yksi niistä yrityksistä, jotka näkivät mihin ala on menossa ja lopetti toiminnan. Paunu ehkä hieman liian myöhään ja ajankohtaan vaikutti omistajan kuolema. Entistä enemmän kunnioitan ja arvostan niitä yrittäjiä, jotka näkivät mihin ala on menossa ja myivät hyvään aikaan (Sukula, Rajala, Lehtonen, Hämeen Linja, Satakunnan Liikenne, Lauttakylän Auto ja monta muuta). Näiden yritysten omistajat olivat todellisia tulevaisuuden näkijöitä ja varmasti nyt itsekin ymmärtävät miten oikeassa olivat.

        Paunusta vielä sen verran, että lopetetun yrityksen varat ovat selvästi velkoja suuremmat, liiketoiminnat, kalusto ja varikot myytiin hyvään hintaan ja myös henkilökunnalle järjestyi työsuhteet. Talouspäällikölle täydet kymmenen pistetttä, hienoa työtä!

        "Sukula, Rajala, Lehtonen, Hämeen Linja, Satakunnan Liikenne, Lauttakylän Auto ja monta muuta"

        Sukuoikeussyöttiläitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paunu on yksi niistä yrityksistä, jotka näkivät mihin ala on menossa ja lopetti toiminnan. Paunu ehkä hieman liian myöhään ja ajankohtaan vaikutti omistajan kuolema. Entistä enemmän kunnioitan ja arvostan niitä yrittäjiä, jotka näkivät mihin ala on menossa ja myivät hyvään aikaan (Sukula, Rajala, Lehtonen, Hämeen Linja, Satakunnan Liikenne, Lauttakylän Auto ja monta muuta). Näiden yritysten omistajat olivat todellisia tulevaisuuden näkijöitä ja varmasti nyt itsekin ymmärtävät miten oikeassa olivat.

        Paunusta vielä sen verran, että lopetetun yrityksen varat ovat selvästi velkoja suuremmat, liiketoiminnat, kalusto ja varikot myytiin hyvään hintaan ja myös henkilökunnalle järjestyi työsuhteet. Talouspäällikölle täydet kymmenen pistetttä, hienoa työtä!

        Kyllä on ollut suhmurointeja ja paljon. Selvitystila yhä käynnissä ties kuinka monetta kuukautta kun paskatunkiota perataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paunu on yksi niistä yrityksistä, jotka näkivät mihin ala on menossa ja lopetti toiminnan. Paunu ehkä hieman liian myöhään ja ajankohtaan vaikutti omistajan kuolema. Entistä enemmän kunnioitan ja arvostan niitä yrittäjiä, jotka näkivät mihin ala on menossa ja myivät hyvään aikaan (Sukula, Rajala, Lehtonen, Hämeen Linja, Satakunnan Liikenne, Lauttakylän Auto ja monta muuta). Näiden yritysten omistajat olivat todellisia tulevaisuuden näkijöitä ja varmasti nyt itsekin ymmärtävät miten oikeassa olivat.

        Paunusta vielä sen verran, että lopetetun yrityksen varat ovat selvästi velkoja suuremmat, liiketoiminnat, kalusto ja varikot myytiin hyvään hintaan ja myös henkilökunnalle järjestyi työsuhteet. Talouspäällikölle täydet kymmenen pistetttä, hienoa työtä!

        Minä kunnioitan ja arvostan Pekkaa ja Lauria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on ollut suhmurointeja ja paljon. Selvitystila yhä käynnissä ties kuinka monetta kuukautta kun paskatunkiota perataan.

        Eli sinulla ei ole edelleenkään tietoa selvitystilamenettelystä?
        Siinä selvitetään yhtiön omaisuuden määrä, sitten omaisuus muutetaan rahaksi eli myydään esim. kalusto, kiinteistöt, tontit, metsät jne.
        Tätä ennen on velkojille julkaistu julkinen haaste, jossa voivat ilmoittaa mahdollisesta velasta selvitysmiehelle.
        Selvitysmies maksaa velat velkojille ja mikäli jotain jää yli, se tilitetään
        yhtiön osakkeenomistajille.
        Kun nämä (hieman oikaistuna) on tehty, selvitysmies ilmoittaa asian PRH:lle ja
        yhtiö katsotaan puretuksi ja lakkaa olemasta.
        Koska tässä tapauksessa Paunu haki itse selvitystilamenettelyyn, on syytä olettaa yhtiön varojen olevan suuremmat kuin velat.
        Muutenhan yhtiö olisi hakenut suoraan konkurssia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinulla ei ole edelleenkään tietoa selvitystilamenettelystä?
        Siinä selvitetään yhtiön omaisuuden määrä, sitten omaisuus muutetaan rahaksi eli myydään esim. kalusto, kiinteistöt, tontit, metsät jne.
        Tätä ennen on velkojille julkaistu julkinen haaste, jossa voivat ilmoittaa mahdollisesta velasta selvitysmiehelle.
        Selvitysmies maksaa velat velkojille ja mikäli jotain jää yli, se tilitetään
        yhtiön osakkeenomistajille.
        Kun nämä (hieman oikaistuna) on tehty, selvitysmies ilmoittaa asian PRH:lle ja
        yhtiö katsotaan puretuksi ja lakkaa olemasta.
        Koska tässä tapauksessa Paunu haki itse selvitystilamenettelyyn, on syytä olettaa yhtiön varojen olevan suuremmat kuin velat.
        Muutenhan yhtiö olisi hakenut suoraan konkurssia.

        Olisiko kummituslinnan ostajakin alkanut vaatia kaupan purkua selvitysmieheltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko kummituslinnan ostajakin alkanut vaatia kaupan purkua selvitysmieheltä?

        Ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paunu on yksi niistä yrityksistä, jotka näkivät mihin ala on menossa ja lopetti toiminnan. Paunu ehkä hieman liian myöhään ja ajankohtaan vaikutti omistajan kuolema. Entistä enemmän kunnioitan ja arvostan niitä yrittäjiä, jotka näkivät mihin ala on menossa ja myivät hyvään aikaan (Sukula, Rajala, Lehtonen, Hämeen Linja, Satakunnan Liikenne, Lauttakylän Auto ja monta muuta). Näiden yritysten omistajat olivat todellisia tulevaisuuden näkijöitä ja varmasti nyt itsekin ymmärtävät miten oikeassa olivat.

        Paunusta vielä sen verran, että lopetetun yrityksen varat ovat selvästi velkoja suuremmat, liiketoiminnat, kalusto ja varikot myytiin hyvään hintaan ja myös henkilökunnalle järjestyi työsuhteet. Talouspäällikölle täydet kymmenen pistetttä, hienoa työtä!

        "olivat todellisia tulevaisuuden näkijöitä"

        Eivät ne mitään nähneet. Sukuoikeushanasta vain oli suvuille ehditty heruttaa niin paljon mammonaa että suvut tulevia sukupolvia myöten pystyivät elämään vain sijoittamalla varat tuottaviin kphteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "olivat todellisia tulevaisuuden näkijöitä"

        Eivät ne mitään nähneet. Sukuoikeushanasta vain oli suvuille ehditty heruttaa niin paljon mammonaa että suvut tulevia sukupolvia myöten pystyivät elämään vain sijoittamalla varat tuottaviin kphteisiin.

        Kyllähän nyt eräitä ketuttaa, kun Paunu lopetti toimintansa ja varallisuutta oli selvästi enemmän kuin velkoja. Erityinen ketutuksen aihe on se, että omaisuus meni helposti kaupaksi ja vielä hyvään hintaan.

        Samoja henkilöitä harmittaa myös se, että alalla on ollut tulevaisuuden visionäärejä jo vuosia sitten. He ymmärsivät, että pahimmat skenaariot saattavat eskaloitua ja myivät liiketoiminnat oikeaan aikaan. Miksi pitää olla harmissaan siitä, että jollakin toisella on ollut parempi ennuste tulevasta kuin itsellä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko kummituslinnan ostajakin alkanut vaatia kaupan purkua selvitysmieheltä?

        Hyvin mahdollista, jos on jo tajunnut että ostamansa tontin omistaakin Tampereen kaupunki ja sillä nököttävä rötiskö on purkukuntoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin mahdollista, jos on jo tajunnut että ostamansa tontin omistaakin Tampereen kaupunki ja sillä nököttävä rötiskö on purkukuntoinen.

        Kaupan purkamista ei voi vaatia sen perusteella, että ostaja on tyhmä.
        Mikäli ostaja ei ole punapöksykategoriaa, niin en usko ostajan olleen niin tyhmä, että ei olisi kauppaa tehdessä saanut tietoa tontin omistajasta tai kiinteistön kunnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupan purkamista ei voi vaatia sen perusteella, että ostaja on tyhmä.
        Mikäli ostaja ei ole punapöksykategoriaa, niin en usko ostajan olleen niin tyhmä, että ei olisi kauppaa tehdessä saanut tietoa tontin omistajasta tai kiinteistön kunnosta.

        Ostaja ei ollut tyhmä. Hän sai sellaiset tilat joita oli etsinyt ja ja sellaiselta paikalta mikä sopi hyvin ostajalle. Hintakin oli molemmille osapuolille sopiva, joten ikävä tuottaa punapöksyille karvas pettymys.


    • Anonyymi

      JOS Vekka kaatuu, niin myös VL pääsee haaskalle.

      • Anonyymi

        Tuskin pääsee, VL:n koko kunnossa oleva kalusto on sidottu kolmostielle tekemään tappiota. Tuskin nopeasti näitä vuoroja lopettavat ja siirtävät autot takaisin lähiliikenteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin pääsee, VL:n koko kunnossa oleva kalusto on sidottu kolmostielle tekemään tappiota. Tuskin nopeasti näitä vuoroja lopettavat ja siirtävät autot takaisin lähiliikenteeseen.

        Heini ostaa uudet autot, ehkä jopa sähköbussit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heini ostaa uudet autot, ehkä jopa sähköbussit?

        Unissaan varmasti. Mutta todellisuudessa ei. Rahaa kassasta ei löydy ja kriisiyhtiö ei saa lainaa pankistakaan. Eli se siitä kaluston ostamisesta.


    • Anonyymi

      Veikka omistaa myös surullisen kuuluisan Lehtimäen liikenteen. Joka toimii linja liikenteen puolella Lahden seudulla. Mitenkähän tämän Lehtimäen saisi pois linjaliikenteestä. Ja tilalle ammattitaitoisia toimijoita. Ja ammattikuljettajia töihin. Lehtimäen nykyiset kuskipoloiset voisivat toimia vaikka luuta Uunoina Lahden torilla. Vähiten vaaraa muille vai riittäisikö kuskeilla ammattitaito edes luudan kanssa touhuamaan.

      • Anonyymi

        Siis tämä Vekka omistaa. Perhanan ennakoiva tekstin syöttö.


      • Anonyymi

        Missä näitä "ammattikuljettajia" on varastossa?

        Jos jossain heitä on, niin kannattaa vihjata bussifirmoille, ne ovat varmasti kiinnostuneita heistä, voivat maksaa jopa vihjepalkkion tuollaisesta tiedosta


    • Anonyymi

      Velkaa Groupilla ongelmia myös Tampereella.

      Tampereen kaupunkiliikenne vuokrasi viime vuonna Vekalle merkittävän määrän busseja. Vuokramaksujen saaminen oli kuitenkin hyvin vaikeaa ja lopulta Vekka Group oli velkaa 85 000 euroa, joita alettiin jo periä.

      Tampereella jouduttiin lopulta turvautumaan samaan keinoon, mistä Vaasassa kerrottiin.

      • Anonyymi

        Kyllä näyttää pahalta Vekan kannalta


      • Anonyymi

        Maalaisjärjellä ajateltuna hyvin tehty Tampere, mutta olisikohan juridisesti kestävällä pohjalla?
        Itse olisin tehnyt kyllä samalla tavalla, mutta pykäläniilot ja haluton velallinen saattaisivat kumota tuollaisen ratkaisun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä näyttää pahalta Vekan kannalta

        Miksei sijoittajat anna Vekalle rahaa?


      • Anonyymi

        Otsikko hieman vääristi totuutta, kuten uutisessa kyseisen liikenne yhtiön edustaja totesi että maksua sai odottaa. Ei tarkoita että sitä olisi pidätetty maksuista Vekka Groupille.

        Ikävä kun toisen epäonni on teidän onni. Ehkä on hyvä että alalla tapahtuu ennalta näkemättömiä toimia. Liian paljon ajetaan tappiollisia kohteita, hinnat senkun laskevat. Tarjouksista halvin aina voittaa. Jolloin jätetään usein jotain maksamatta.

        Vekka groupin takana seisoo tukevasti sijoitusyhtiö joka varmasti sanelee miten tehdään. Sijoituksen idea lyhyellä matematiikalla on tuottaa. Muutenhan se olisi ry toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otsikko hieman vääristi totuutta, kuten uutisessa kyseisen liikenne yhtiön edustaja totesi että maksua sai odottaa. Ei tarkoita että sitä olisi pidätetty maksuista Vekka Groupille.

        Ikävä kun toisen epäonni on teidän onni. Ehkä on hyvä että alalla tapahtuu ennalta näkemättömiä toimia. Liian paljon ajetaan tappiollisia kohteita, hinnat senkun laskevat. Tarjouksista halvin aina voittaa. Jolloin jätetään usein jotain maksamatta.

        Vekka groupin takana seisoo tukevasti sijoitusyhtiö joka varmasti sanelee miten tehdään. Sijoituksen idea lyhyellä matematiikalla on tuottaa. Muutenhan se olisi ry toimintaa.

        Kyllähän se otsikko oli oikea, Vekka oli vuokrannut busseja Tampereen kaupungin liikennelaitokselta, mutta ei halunnut/pystynyt maksamaan vuokria ja siispä kaupunki teki kuten Vaasan tapauksessa ja vähensi liikennöintikorvauksista vuokrasummia.
        Eli kukaan ei varsinaisesti hävinnyt tai voittanut, vaan oikaistiin maksuliikenne ajan tasalle.
        On selvää, että liikenteen ylläpitäminen Vekalle on entistäkin haasteellisempaa näissä kaupungeissa, koska kulut liikenteestä juoksevat täysimääräisenä, mutta liikenteestä ei saa rahaa, koska rahat on käytetty ennakkoon.


    • Anonyymi

      Täällä Valkeakoskella (missä Vekka ajaa Nysseä) on jo kauan ounasteltu ettei Vekan toiminta voi olla kestävällä pohjalla. Ei taloudellisesti eikä moraalisesti. On myös laajoin rintamin toivottu että oman kaupungin yritys alkaisi hoitaa Nyssen liikennettä myös Tampereelle. Kyllä siinä olisi ihan eri ilo matkustaa kun alla olisi oman kaupungin yrityksen bussin pehmeä ja mukavaksi muotoiltu penkki.

      • Anonyymi

        Jos Vekan liikennöinti loppuu myös Valkeakoskella, voitaisiin Tampereen suunta hoitaa markkinaehtoisena. Kaikille parasta olisi, jos viranomaispelleily jäisi kokonaan pois. Tällöin kaikki voittaisivat ja liikennöitsijöillä olisi intressi hoitaa liikennöinti parhaalla mahdollisella tavalla.


      • Anonyymi

        Laajoin rintamin? Kimmo, Heini ja Ville siis.
        Muut toivoisivat oikeaa, kunnollista operaattoria tilalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laajoin rintamin? Kimmo, Heini ja Ville siis.
        Muut toivoisivat oikeaa, kunnollista operaattoria tilalle

        "On myös laajoin rintamin toivottu että oman kaupungin yritys alkaisi hoitaa Nyssen liikennettä myös Tampereelle"

        Toivoa aina sopii, mutta tosiasia on, että sukuoikeudet on kaadettu, eikä paluuta niihin ole,
        paikka paronitar-mieliset niistä vielä haaveilevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Vekan liikennöinti loppuu myös Valkeakoskella, voitaisiin Tampereen suunta hoitaa markkinaehtoisena. Kaikille parasta olisi, jos viranomaispelleily jäisi kokonaan pois. Tällöin kaikki voittaisivat ja liikennöitsijöillä olisi intressi hoitaa liikennöinti parhaalla mahdollisella tavalla.

        Millähän rahalla? Valkeakosken liikenne ei näe montaa vuotta. Tulos on miljoonan tappiolla ollut viimeiset pari vuotta. Omavaraisuus laskee kun lehmän häntä. Menee nurin varmasti ennen Vekkaa. Jos yrityksen liikevaihto on n. 5milj ja siitä tehdään 20% tappiota jopa suomi24 älypäät osaa laskea toiminnan täysin absurdin kannattamattomuuden. Autot on vanhoja ruoskia joita on muutamia maalattu vihdoin kun pellit pysyny paikallaan.


    • Anonyymi

      Milloin saamme kuulla lopullisen ilmoituksen? Milloin Vekan toiminta loppuu?

      • Anonyymi

        Viikon sisällä saamme vahvistuksen, että Capman on ottanut Vekan haltuunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viikon sisällä saamme vahvistuksen, että Capman on ottanut Vekan haltuunsa.

        Sopisi hyvin kuvaan. Paskafirma ostaa toisen paskafirman.
        Nimeksi sopisi Koiviston Auto Paska Oy


    • Anonyymi

      Joko vekka gruupin varikko on myyty omaisuudesta?

      • Anonyymi

        Kaikki mikä on ollut omaa on varmasti myyty. Mutta muiden omaisuutta ei saisi myydä, niin se aiheuttaa kovin ongelmia.


    • Anonyymi

      Vekka Group ei näköjään tehnyt edes tarjousta viimeisimpään Hämeenlinnan tarjouskisaan, jonka Länsilinjat voitti.

      • Anonyymi

        Olisiko luottoluokitus sellainen, että ei voinut tarjota?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko luottoluokitus sellainen, että ei voinut tarjota?

        Mikä tulee olemaan Vekka Groupin loppu/kohtalo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tulee olemaan Vekka Groupin loppu/kohtalo?

        Sama kuin hartsan firmojen. Surkea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kuin hartsan firmojen. Surkea

        Harrihan on LIIKEMIES.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harrihan on LIIKEMIES.

        Voipa olla, mutta en tiedä ketään Harria Vekan omistajissa.

        Mutta Hämeen Sanomat kertoo tänään, että kaupunki alkoi epäillä Vekan tarjouksien järkevyyttä vasta hankintasopimuksen solmimisen jälkeen.
        Epäilen, että sopimuksia on mietitty vasta joulukuun lopulla, Vekan irtisanottua sopimuksensa..
        Eihän virkamiehillä ole mitään käsitystä sopimuksista, sinne on vaan kiva laittaa kaikkia vaatimuksia ja sanktiopykäliä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Onkohan Vekalla harkittu kutsua Lauri apuun? Kun vain palkasta sovitaan, niin Lauri voisi pelastaa Vekan samalla kun johtaa Fenniarailia. Hän on tottunut kovaan työntekoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan Vekalla harkittu kutsua Lauri apuun? Kun vain palkasta sovitaan, niin Lauri voisi pelastaa Vekan samalla kun johtaa Fenniarailia. Hän on tottunut kovaan työntekoon.

        Loistava ajatus! Näin joudutettaisiin Vekan konkurssia huomattavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loistava ajatus! Näin joudutettaisiin Vekan konkurssia huomattavasti.

        Hyvin sanottu !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu !

        Voi voi, nyt olivat liikennevakuutuksetkin jääneet maksamatta!
        Onneksi lupasivat maksaa ihan heti ja sitten kaikki laskut ovat taas ajan tasalla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, nyt olivat liikennevakuutuksetkin jääneet maksamatta!
        Onneksi lupasivat maksaa ihan heti ja sitten kaikki laskut ovat taas ajan tasalla..

        Seuraavaa paljastusta odotellessa...

        Vai onko seuraavana jo vuorossa lopullinen ilmoitus?


      • Anonyymi

        Miksei Vekan sugardaddy anna lisää rahaa että tuo pelleily loppuisi ja Vekka voisi hoitaa liikenteensä kunnialla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei Vekan sugardaddy anna lisää rahaa että tuo pelleily loppuisi ja Vekka voisi hoitaa liikenteensä kunnialla?

        Ehkä hän on huomannut, että tuota menoa rahat menevät kaikki sinne eivätkä tule takaisin.
        Capmanilla tätä ei ole vielä huomattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei Vekan sugardaddy anna lisää rahaa että tuo pelleily loppuisi ja Vekka voisi hoitaa liikenteensä kunnialla?

        Luulenpa rahoitussuunnitelman pettäneen ainakin hetkellisesti.
        Vekka on investoinut kohtalaisen paljon ja kohtalaisen lyhyessä ajassa, kassanhallinta on ollut pielessä.
        Näin voi käydä yrityksessä, jossa omistaja ei ole "kädet savessa" aktiivisesti, vaan omistaja on holding-yhtiöiden takana oleva kasvoton hallinnoija. Tatsi puuttuu.
        Päinvastaisia esimerkkejä on esim. turkulaisten liikennöitsijöiden yhteisyritykset, Härmän Liikenne, Soisalon Liikenne, Kososen Matkat, jotka ovat kasvaneet viime vuosina hallitusti
        ja pystyneet rahoittamaan kasvunsa ilmeisen järkevästi.
        En toki tiedä minkälaista vanhaa varallisuutta näissä mainituissa yhtiöissä on.


    • Anonyymi

      Onko Vekka-saagassa mitään uutta?

      • Anonyymi

        Vekka kaatuu pian, Heini hieroo jo käsiään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vekka kaatuu pian, Heini hieroo jo käsiään

        Katsoppas VL tulosta. Se kaatuu varmasti ennen Vekkaa. Yhtiö tekee miljoona tappiota muutaman hassun miljoonan liikevaihdolla. Päälle aivan romu kalusto ja omavaraisuus aste on laskenut puoleen viime vuodesta. Yhtiö pyörii pyhällä hengellä


    • Anonyymi

      Ylöjärven liikenne saa kilpailuttaa SAMAN TIEN. Vekka Grouppi on tuonut vain harmia, jota eivät edes uudet sähköbussit korvaa, LÄNSILINJAT hoiti liikenteen paremmin ja saisi voittaa takaisin menettämänsä linjat. Eiköhän vuoden sisään kaikki Vekka groupin autot on myynnissä ja firma konkurssissa. Ja hyvä niin, en jää kaipaamaan.

      • Anonyymi

        Vekka tekee Tampereella tulosta. En usko että väitteesi pitää mitenkään paikkaansa, Länsilinjat sen sijaan ampuu tyhjää omalla haulikollaan kun Turun seutukin floppasi. Puhumattakaan Jyväskylän näytelmästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vekka tekee Tampereella tulosta. En usko että väitteesi pitää mitenkään paikkaansa, Länsilinjat sen sijaan ampuu tyhjää omalla haulikollaan kun Turun seutukin floppasi. Puhumattakaan Jyväskylän näytelmästä

        Lahdessa Capman vei koko potin ja Vekka luisuu sielläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahdessa Capman vei koko potin ja Vekka luisuu sielläkin.

        Vekka kyllä voitti lahdessa kolme linjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vekka kyllä voitti lahdessa kolme linjaa.

        Ai tänään ratkenneessa kisassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai tänään ratkenneessa kisassa?

        Rahoittaja on taas antanut vähän rahaa ja voidaan taas huijata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahoittaja on taas antanut vähän rahaa ja voidaan taas huijata.

        Milloin Vekan tarina päättyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahdessa Capman vei koko potin ja Vekka luisuu sielläkin.

        Korjaus: eipä vielä vienytkään! Kilpailuttaja on tunaroinut jälleen ja tarjouskisa menee uusiksi.
        Miten nuo kilpailuttamiset voidaan munata lähes joka kerta? Ei vaan Lahdessa, vaan kaikkialla Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus: eipä vielä vienytkään! Kilpailuttaja on tunaroinut jälleen ja tarjouskisa menee uusiksi.
        Miten nuo kilpailuttamiset voidaan munata lähes joka kerta? Ei vaan Lahdessa, vaan kaikkialla Suomessa.

        Osaamattomat amatöörit asialla, eihän siihen muuta selitystä ole.


    • Anonyymi

      Kuka yllättyi, että tämä onnibus-mielinen pelle koki nolon lopun

      • Anonyymi

        No ei ehkä monikaan.
        On hän toki paljon fiksumpi, mutta menee ehkä nuoruuden piikkiin; tahtoi asioita tapahtuvan liian paljon liian lyhyessä ajassa.


    • Anonyymi

      Tulkaa kertomaan lisää viisauksia tänään perjantaina Pub Parisiin Helsingin Kontulaan. Kaljatarjoilu, mutta ei saa isännänmyönteinen olla.

      Parta-Jugi

    • Anonyymi

      Vasiliv oli loistava johtaja isolla J:llä. Sen jälkeen firma meni alaspäin. Loppua odotellessa.

      • Anonyymi

        Et ehkä ymmärrä, että juuri tämä iso J teki päätökset, joiden vuoksi alkoi Vekan jyrkkä alamäki.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Janne Ahonen E R O A A

      Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      3498
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

      En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1516
    3. Miksi ihmeessä?

      Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1259
    4. Ootko huomannut miten

      pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1222
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

      Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      978
    6. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

      Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      971
    7. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

      Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      16
      953
    8. Kuinka kauan

      Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      57
      832
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

      Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      91
      788
    10. Se olisi ihan

      Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      745
    Aihe