Eilen on näköjään tullut Vasilijevin lyhyt aika Vekka Groupissa päätökseen.
Suuret puheet ja vauhdikkaat käänteet eivät riittäneet, vaan omistaja päätti ottaa tilanteen haltuunsa.
Tämäkin omistaja on kyllä sellainen, että en povaa pitkää stinttiä näissä hommissa.
Vekka Group tiedottaa
51
2442
Vastaukset
- Anonyymi
No kuka yllättyi? Ei varmasti kukaan. Jätkä on ihan täysi pelle. Jotenkin tulee mieleen muuan Lauri. Tai eräs markkinointipäällikkö.
- Anonyymi
Älkää nyt näin alas painako Vaseliinia. Hän on tehnyt paljon vääriä päätöksiä ja voittanut liikennettä alihinnoilla, mutta silti jonkinlainen liikemies Lauriin ja markkinointipäällikköön verrattuna.
- Anonyymi
Itse olen kuullut hänen olevan ihan fiksu kaveri, nyt vain oli liikaa vauhtia.
Uskon että hänestä kuullaan vielä. - Anonyymi
Noniin…. ai sama markkinointipäällikkö mikä on ollut ehdokkaana kuntavaaleissakin? Sen hommathan meni ihan puihin kun kännipäissään yritti hoitaa virkaa pohjoisessa,, sai ihan hiljattain kenkää sen takia…!!!! eihän viina ja lääkkeet sovi yhteen vai kuis o?
…Onko tästä jollain parempaa tietoa,, kiinnostaisi tietää!!
- Anonyymi
Kakka group onkin ajatunut kriisiyhtiöksi. Kassa on tyhjä, palkkojen maksu on onnistunut mutta ei ole helppoa ollut. On tehty pitkiä, huonokatteisia sopimuksia, kalusto on muilta hankittua loppuunajettua romua joka ei tahdo kestää vaan viettää aikaansa korjaamohalleissa. Toiminta-alue on kuin haulikolla kartalle ammuttu. Ongelmat on vaikeita.
- Anonyymi
Minä ihmettelen kovin, kuinka Vekka voi edelleen osallistua tarjouskilpailuihin, vaikka Vaasassa sen liikennöintisopimus irtisanottiin laiminlyöntien vuoksi???
Tarjousasiakirjoissa kysytään tätäkin asiaa ja jos myöntää irtisanomisen, sen pitää automaattisesti johtaa hylkäykseen.
Tuota Vaasaa lukuunottamatta, Vekka on tainnut muuten onnistua toiminnallisesti ihan ok. - Anonyymi
Länsilinjoilla sama. Samaa kakkaa eri paketissa.
- Anonyymi
Jos Vekka Kurppa kaatuu niin Pupu on valmiina syömään sen ruohot!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Vekka Kurppa kaatuu niin Pupu on valmiina syömään sen ruohot!
Jos tarvitaan luotettava liikennöitsijä Nyssen kuuskymppiselle niin Huhtakadulta löytyy!
- Anonyymi
Vekka lopettaa nyt myös
Hämeenlinnan joukkoliikenteen- Anonyymi
Tarkoittaa Vekka Groupin konkurssia lähipäivinä ellei Capman ahneuksissaan hotkaise.
Vekallahan on Vaasassakin asiat solmussa, kaupunki on pidättänyt liikennekorvauksista yli 300000 euroa kesästä lähtien.
Tutun oloinen kaava Oulusta.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittaa Vekka Groupin konkurssia lähipäivinä ellei Capman ahneuksissaan hotkaise.
Vekallahan on Vaasassakin asiat solmussa, kaupunki on pidättänyt liikennekorvauksista yli 300000 euroa kesästä lähtien.
Tutun oloinen kaava Oulusta..Tässä taas yksi PirTil, ehkä KA ostaa lisää tappiollista toimintaa. Jos Lauri olisi välttynyt potkuilta, hän olisi jo hieromassa tappiollisia kauppoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittaa Vekka Groupin konkurssia lähipäivinä ellei Capman ahneuksissaan hotkaise.
Vekallahan on Vaasassakin asiat solmussa, kaupunki on pidättänyt liikennekorvauksista yli 300000 euroa kesästä lähtien.
Tutun oloinen kaava Oulusta..Pikku hiljaa alkavat nämä hinnanpolkijayritykset tippua pelistä pois. Onkohan Valkeakosken Liikenne seuraava, joka kohtaa noutajan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikku hiljaa alkavat nämä hinnanpolkijayritykset tippua pelistä pois. Onkohan Valkeakosken Liikenne seuraava, joka kohtaa noutajan?
VL on oikeamielinen liikennöitsijä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VL on oikeamielinen liikennöitsijä!
Mikäpä tuon parempaa mainosta oikeamieliselle yritykselle;
https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/art-2000009226613.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä taas yksi PirTil, ehkä KA ostaa lisää tappiollista toimintaa. Jos Lauri olisi välttynyt potkuilta, hän olisi jo hieromassa tappiollisia kauppoja.
Joukkoliikenteen päivittäisen käyttäjän näkökulmasta Vekka on ollut paljon parempi kuin oli PirTil. Mahtoiko tällä PirTilillä olla joku suojelija tilaajaorganisaatiossa, kun sen harjoittama toiminta kaikkine puutteineen sai niin pitkään jatkua. Mielestäni puutteisiin tulisi puuttua viipymättä, kun on kyseessä toiminta jota kustannetaan verovaroista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä taas yksi PirTil, ehkä KA ostaa lisää tappiollista toimintaa. Jos Lauri olisi välttynyt potkuilta, hän olisi jo hieromassa tappiollisia kauppoja.
Ei bussiyrityksen tarvitse aina tuottaa voittoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittaa Vekka Groupin konkurssia lähipäivinä ellei Capman ahneuksissaan hotkaise.
Vekallahan on Vaasassakin asiat solmussa, kaupunki on pidättänyt liikennekorvauksista yli 300000 euroa kesästä lähtien.
Tutun oloinen kaava Oulusta..Vaasa
Kajaani
Tampere
Hämeenlinna (ja varmasti kaikki muutkin paikat missä vaan toimivat)
Linja-autokonserni Vekka Group oy:n ja Hämeenlinnan kaupungin välinen riita on paisunut siihen pisteeseen, että Hämeenlinna syyttää reklamaatiossaan yhtiötä epäluotettavaksi toimijaksi, jonka tarjouksiin, sopimuksiin ja lupauksiin ei voi missään tilanteessa luottaa.
Tässä on Vekalle ja Lehtimäelle oiva mainoslause kaikkiin kilpailutuksiin ja kotisivuille jollei tuolla irtoa soppareita niin sitten ei millään.
Mikäli Niämisen Timbe eli Lease Dealin omistaja ei maksa rästissä olevia laskuja pois niin firmat ei tule kevättä näkemään jos maksaa niin siltikin selviäminen ensi vuoteen on sula mahdottomuus.
Tämä surina on nyt nähty ja kärpänen pitäisi liiskata hengiltä.
- Anonyymi
Lauri tiesi kertoa ihan julkisesti että polttoaineen kanssa oli pelattu vilppiä.
- Anonyymi
LAL ensin houkutteli Niskasen ajamaan venäläisellä dieselillä ja sitten vasikoi viranomaisille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LAL ensin houkutteli Niskasen ajamaan venäläisellä dieselillä ja sitten vasikoi viranomaisille
LAL ihannoi neuvostoliittoa
- Anonyymi
Tämä Vekan homma muistuttaa suuresti Onnibussin kompurointia Laurin aikakaudella. Kaluston kunto on täysin ala-arvoista ja toiminnan kannattavuus on laskettu pahasti pieleen. Ilmeisesti Vekan johtoporras on uskonut Laurin oppeihin.
- Anonyymi
Onhan siellä yhteys olemassa, Helke, Pekka ja Vasilijev.
Onnistuivat huijaamaan Lease Planin rahoittamaan, mutta tulos on nyt nähtävillä. - Anonyymi
Kaikki kuulevat KUNINKAAN ääntä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki kuulevat KUNINKAAN ääntä.
Eivät kaikki, mutta jokunen näköjään ja tuossahan tuo kuuntelun vaikutus näkyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät kaikki, mutta jokunen näköjään ja tuossahan tuo kuuntelun vaikutus näkyy.
Paunu ei kuunnellut ja onkin selvitystilassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paunu ei kuunnellut ja onkin selvitystilassa
Vekka kuunteli ja onkin syytteessä vähän kaikesta mahdollisesta suhmuroinnista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan siellä yhteys olemassa, Helke, Pekka ja Vasilijev.
Onnistuivat huijaamaan Lease Planin rahoittamaan, mutta tulos on nyt nähtävillä.Yhteistä Onnibussin kanssa on sekin, että nämä huijarit pelaavat toisten rahoilla. Omiaan eivät uskalla euroakaan sijoittaa. Saattaa myös olla niinkin, että omia ei ole, on vain suuret puheet. Jos leikkii toisten rahoilla, pitäisi olla varma että onistuu. Sekä Vekka että Onnibus ovat pahasti epäonnistuneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteistä Onnibussin kanssa on sekin, että nämä huijarit pelaavat toisten rahoilla. Omiaan eivät uskalla euroakaan sijoittaa. Saattaa myös olla niinkin, että omia ei ole, on vain suuret puheet. Jos leikkii toisten rahoilla, pitäisi olla varma että onistuu. Sekä Vekka että Onnibus ovat pahasti epäonnistuneet.
Onnibus on markkinajohtaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paunu ei kuunnellut ja onkin selvitystilassa
Paunu on yksi niistä yrityksistä, jotka näkivät mihin ala on menossa ja lopetti toiminnan. Paunu ehkä hieman liian myöhään ja ajankohtaan vaikutti omistajan kuolema. Entistä enemmän kunnioitan ja arvostan niitä yrittäjiä, jotka näkivät mihin ala on menossa ja myivät hyvään aikaan (Sukula, Rajala, Lehtonen, Hämeen Linja, Satakunnan Liikenne, Lauttakylän Auto ja monta muuta). Näiden yritysten omistajat olivat todellisia tulevaisuuden näkijöitä ja varmasti nyt itsekin ymmärtävät miten oikeassa olivat.
Paunusta vielä sen verran, että lopetetun yrityksen varat ovat selvästi velkoja suuremmat, liiketoiminnat, kalusto ja varikot myytiin hyvään hintaan ja myös henkilökunnalle järjestyi työsuhteet. Talouspäällikölle täydet kymmenen pistetttä, hienoa työtä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paunu on yksi niistä yrityksistä, jotka näkivät mihin ala on menossa ja lopetti toiminnan. Paunu ehkä hieman liian myöhään ja ajankohtaan vaikutti omistajan kuolema. Entistä enemmän kunnioitan ja arvostan niitä yrittäjiä, jotka näkivät mihin ala on menossa ja myivät hyvään aikaan (Sukula, Rajala, Lehtonen, Hämeen Linja, Satakunnan Liikenne, Lauttakylän Auto ja monta muuta). Näiden yritysten omistajat olivat todellisia tulevaisuuden näkijöitä ja varmasti nyt itsekin ymmärtävät miten oikeassa olivat.
Paunusta vielä sen verran, että lopetetun yrityksen varat ovat selvästi velkoja suuremmat, liiketoiminnat, kalusto ja varikot myytiin hyvään hintaan ja myös henkilökunnalle järjestyi työsuhteet. Talouspäällikölle täydet kymmenen pistetttä, hienoa työtä!Paunu oli erinomainen firma. Kaikki loppui tyylikkäästi. Onnibussille, valkeakosken liikenteelle, vekkalle jne. jäivät vain tappiolliset, halpuutetut bussidiilit niin Nyssellä kuin muualla Suomessa - pikavuoroja unohtamatta.
Jännityksellä odotan, koska Valkeakosken liikenne tajuaa lopettaa.
- Anonyymi
JOS Vekka kaatuu, niin myös VL pääsee haaskalle.
- Anonyymi
Tuskin pääsee, VL:n koko kunnossa oleva kalusto on sidottu kolmostielle tekemään tappiota. Tuskin nopeasti näitä vuoroja lopettavat ja siirtävät autot takaisin lähiliikenteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin pääsee, VL:n koko kunnossa oleva kalusto on sidottu kolmostielle tekemään tappiota. Tuskin nopeasti näitä vuoroja lopettavat ja siirtävät autot takaisin lähiliikenteeseen.
Heini ostaa uudet autot, ehkä jopa sähköbussit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heini ostaa uudet autot, ehkä jopa sähköbussit?
Unissaan varmasti. Mutta todellisuudessa ei. Rahaa kassasta ei löydy ja kriisiyhtiö ei saa lainaa pankistakaan. Eli se siitä kaluston ostamisesta.
- Anonyymi
Veikka omistaa myös surullisen kuuluisan Lehtimäen liikenteen. Joka toimii linja liikenteen puolella Lahden seudulla. Mitenkähän tämän Lehtimäen saisi pois linjaliikenteestä. Ja tilalle ammattitaitoisia toimijoita. Ja ammattikuljettajia töihin. Lehtimäen nykyiset kuskipoloiset voisivat toimia vaikka luuta Uunoina Lahden torilla. Vähiten vaaraa muille vai riittäisikö kuskeilla ammattitaito edes luudan kanssa touhuamaan.
- Anonyymi
Siis tämä Vekka omistaa. Perhanan ennakoiva tekstin syöttö.
- Anonyymi
Missä näitä "ammattikuljettajia" on varastossa?
Jos jossain heitä on, niin kannattaa vihjata bussifirmoille, ne ovat varmasti kiinnostuneita heistä, voivat maksaa jopa vihjepalkkion tuollaisesta tiedosta
- Anonyymi
Velkaa Groupilla ongelmia myös Tampereella.
Tampereen kaupunkiliikenne vuokrasi viime vuonna Vekalle merkittävän määrän busseja. Vuokramaksujen saaminen oli kuitenkin hyvin vaikeaa ja lopulta Vekka Group oli velkaa 85 000 euroa, joita alettiin jo periä.
Tampereella jouduttiin lopulta turvautumaan samaan keinoon, mistä Vaasassa kerrottiin.- Anonyymi
Kyllä näyttää pahalta Vekan kannalta
- Anonyymi
Maalaisjärjellä ajateltuna hyvin tehty Tampere, mutta olisikohan juridisesti kestävällä pohjalla?
Itse olisin tehnyt kyllä samalla tavalla, mutta pykäläniilot ja haluton velallinen saattaisivat kumota tuollaisen ratkaisun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä näyttää pahalta Vekan kannalta
Miksei sijoittajat anna Vekalle rahaa?
- Anonyymi
Otsikko hieman vääristi totuutta, kuten uutisessa kyseisen liikenne yhtiön edustaja totesi että maksua sai odottaa. Ei tarkoita että sitä olisi pidätetty maksuista Vekka Groupille.
Ikävä kun toisen epäonni on teidän onni. Ehkä on hyvä että alalla tapahtuu ennalta näkemättömiä toimia. Liian paljon ajetaan tappiollisia kohteita, hinnat senkun laskevat. Tarjouksista halvin aina voittaa. Jolloin jätetään usein jotain maksamatta.
Vekka groupin takana seisoo tukevasti sijoitusyhtiö joka varmasti sanelee miten tehdään. Sijoituksen idea lyhyellä matematiikalla on tuottaa. Muutenhan se olisi ry toimintaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otsikko hieman vääristi totuutta, kuten uutisessa kyseisen liikenne yhtiön edustaja totesi että maksua sai odottaa. Ei tarkoita että sitä olisi pidätetty maksuista Vekka Groupille.
Ikävä kun toisen epäonni on teidän onni. Ehkä on hyvä että alalla tapahtuu ennalta näkemättömiä toimia. Liian paljon ajetaan tappiollisia kohteita, hinnat senkun laskevat. Tarjouksista halvin aina voittaa. Jolloin jätetään usein jotain maksamatta.
Vekka groupin takana seisoo tukevasti sijoitusyhtiö joka varmasti sanelee miten tehdään. Sijoituksen idea lyhyellä matematiikalla on tuottaa. Muutenhan se olisi ry toimintaa.Kyllähän se otsikko oli oikea, Vekka oli vuokrannut busseja Tampereen kaupungin liikennelaitokselta, mutta ei halunnut/pystynyt maksamaan vuokria ja siispä kaupunki teki kuten Vaasan tapauksessa ja vähensi liikennöintikorvauksista vuokrasummia.
Eli kukaan ei varsinaisesti hävinnyt tai voittanut, vaan oikaistiin maksuliikenne ajan tasalle.
On selvää, että liikenteen ylläpitäminen Vekalle on entistäkin haasteellisempaa näissä kaupungeissa, koska kulut liikenteestä juoksevat täysimääräisenä, mutta liikenteestä ei saa rahaa, koska rahat on käytetty ennakkoon.
- Anonyymi
Täällä Valkeakoskella (missä Vekka ajaa Nysseä) on jo kauan ounasteltu ettei Vekan toiminta voi olla kestävällä pohjalla. Ei taloudellisesti eikä moraalisesti. On myös laajoin rintamin toivottu että oman kaupungin yritys alkaisi hoitaa Nyssen liikennettä myös Tampereelle. Kyllä siinä olisi ihan eri ilo matkustaa kun alla olisi oman kaupungin yrityksen bussin pehmeä ja mukavaksi muotoiltu penkki.
- Anonyymi
Jos Vekan liikennöinti loppuu myös Valkeakoskella, voitaisiin Tampereen suunta hoitaa markkinaehtoisena. Kaikille parasta olisi, jos viranomaispelleily jäisi kokonaan pois. Tällöin kaikki voittaisivat ja liikennöitsijöillä olisi intressi hoitaa liikennöinti parhaalla mahdollisella tavalla.
- Anonyymi
Laajoin rintamin? Kimmo, Heini ja Ville siis.
Muut toivoisivat oikeaa, kunnollista operaattoria tilalle - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laajoin rintamin? Kimmo, Heini ja Ville siis.
Muut toivoisivat oikeaa, kunnollista operaattoria tilalle"On myös laajoin rintamin toivottu että oman kaupungin yritys alkaisi hoitaa Nyssen liikennettä myös Tampereelle"
Toivoa aina sopii, mutta tosiasia on, että sukuoikeudet on kaadettu, eikä paluuta niihin ole,
paikka paronitar-mieliset niistä vielä haaveilevat.
- Anonyymi
Milloin saamme kuulla lopullisen ilmoituksen? Milloin Vekan toiminta loppuu?
- Anonyymi
Viikon sisällä saamme vahvistuksen, että Capman on ottanut Vekan haltuunsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viikon sisällä saamme vahvistuksen, että Capman on ottanut Vekan haltuunsa.
Sopisi hyvin kuvaan. Paskafirma ostaa toisen paskafirman.
Nimeksi sopisi Koiviston Auto Paska Oy
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262726Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee242042Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121548- 761309
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71218Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381176- 641026
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10944Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70891- 102877