Sapatin käsky kieltää hyvän tekemisen sapattina. Kaikki työ ja kotiaskareet ovat sallittua kuutena päivänä viikossa. Se on siis hyvän tekemistä.
En vietä sapattia sen takia, että se kieltää hyvän tekemisen ja tekee ihmisten elämästä vaikean. Ei saa viedä roskia ulos, ei siivota, ei tiskata, ei sytyttää tulta takkaan tai kiukaaseen, (suomalaisten lauantaisauna) ei käydä kaupassa, ei luoda lunta, ei käydä kalassa tai harrastuksissa...
aivan idioottimainen käsky siis.
Mitä lepäämiseen tulee, niin levätä saa kahtena päivänä viikosta ihan riittävästi. Adventistit eivät itse asiassa noudata sapatin käskyä, kun tekevät töitä vain viitenä päivänä viikossa. Jumala käski tehdä työtä kuutena päivänä viikossa.
Miksi en vietä sapattia?
8
185
Vastaukset 8
- Anonyymi
Onhan aivan selvää että nykypäivänä lakihenkisyys kuuluu ainoastaan islamiin. Joskin vaikka siellä on moni melko älyttömiä lakeja, niin mitään niin tyhmää kuin sapattilakia siellä ei ole. On kyllä perjantairukous mihin on hyvä osallistua, mutta ennen sitä sekä sen jälkeen saa elää sitä normaalia elämää mikä islamistin elämään kuuluu eikä jonain päivänä olla kuin sukkasillaan Allahin edessä ja lopettaa normaali eläminen.
- Anonyymi
"Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin."Sanl.26:4
- Anonyymi
Sananl 26:5 FinRK Vastaa tyhmälle hänen typeryytensä mukaan, ettei hän pitäisi itseään viisaana.
- Anonyymi
Lakihenkisyys tänä päivänä kuuluu enää islamisteille. Kristinuskosta uusi liitto sen aika hyvin puhdisti eikä siihen harhaoppiin sotkennut kuin ne joilla on islamistilainen luonne sekä halua tuomita ja hallita muita.
- Anonyymi
Aivan idioottimainen aloitus.
- Anonyymi
Lakihenkisyys on idioottimaista. Se on saatanallinen eksytys katalilla juonilla ja kauniisti sommitelluilla loruilla pyrkiä eksyttämään Jumalan lapsia.
Hyvä että kaikki huomaavat se eikä kukaan lankea siihen. - Anonyymi
Miten niin idioottimainen aloitus?
Et voi mitenkään osoittaa sitä, että työn ja kotiaskareiden tekeminen olisi itsessään pahan tekemistä. Se on uskoville pahan tekemistä vain siksi, että joku kirjoitti satukirjaan sen olevan pahantekemistä sapattina. Ei siis saa tehdä työtä ja kotiaskareita sapattina, mutta saa tehdä sitä hyvää muina päivinä. Jos ei tekisi muina päivinä, niin se olisi syntiä.
- Anonyymi
Uusien perinnäissääntöjen mukaan sapattina saa kuitenkin herjata lähimmäisiä. Tai oikeastaan pitääkin kun se kuuluu suuren taistelun mukaan oppiin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän521053Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll211000Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl514838- 49801
- 45712
- 37649
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30616Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE181595Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan60583Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37560