Nerokas otsikko, eikö? :)
Minulla on kaksi lomaketta Form1 ja Form2.
Form1:ssa minulla on CommandButton eli painike.
Jos kirjoitan esim. Form1:n Form_Load tapahtumaan "Command1_Click" niin silloinhan se painaa tuosta napista ohjelmallisesti joka on siinä samaisessa lomakkeessa.
Ongelma onkin nyt siinä kuinka onnistun painamaan Form1:ssa olevasta Command1 napista Form2:n kautta?
Jos siis kirjoitan jonnekin kohtaan tuonne Form2 lomakkeeseen vaikkapa "Form1.Command1_Click" tai jotain niin eihän se toimi eli se ei siis paina Form1 lomakkeessa olevasta napista.
Kuinka saisin tämän toimimaan?
Muuten ihan sama ongelma on myös valikoiden kanssa.
Kaksi lomaketta ja nappi
klikkailija
2
376
Vastaukset
- Orwell
En tiedä, mutta voiko johtua siitä, että sinulla on tuo Form1:llä oleva metodi "Command1_Click" Private muodossa. Muuta se muotoon Public. Eli näin: Public Sub Command1_Click().
- klikkailija
Olipas taas yksinkertainen ratkaisu :)
Kiitos paljon avusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.354289Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1141586Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481546Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2181400- 351266
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ881078Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1321072Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain471054Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671031- 62994