Lääkäri kirjoitti reseptin mutta odottaa saa yhäti vaan. Ei ole korvaavaa.
https://laakehakupalvelu.apteekkariliitto.fi/LaakkeenTiedot.aspx?DVnr=513490&ehto=SAXENDA
Laihdutuslääkettä ei ole juuri missään apteekissa
26
2061
Vastaukset
- Anonyymi
kauppojen heviosastot on täynnä laihdutuslääkkeitä
- Anonyymi
En kuuntele kyseistä sontaa
- Anonyymi
Tässä Kuopion KYS lääkäri Ari Miettinen puhuu aiheesta.
https://www.youtube.com/watch?v=dzNsbMW6sOQ - Anonyymi
mee ulos ja liiku, syö oikein ja nuku hyvin. Et tarvitse mitään mömmöjä.
- Anonyymi
En jaksa liikkua, pitäisi ensin saada lihavuutta pois..n. 20 kg
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En jaksa liikkua, pitäisi ensin saada lihavuutta pois..n. 20 kg
Diabeetikot tarvitsevat lääkettä säilyäkseen hengissä. Hoitamaton diabetes tuhoaa munuaiset ja saattaa viedä liikuntakyvyn.
- Anonyymi
Myös diabeteksen hoitoon tarkoitettu pistos Ozempic on loppu usein apteekeista. Lääkärit määräävät tätä lääkettä myös laihduttajille.
Lääkettä ei riitä diabetikoille.- Anonyymi
Toi aloittajan mainitsema SAXENDA on samaa ainetta eri nimellä. Sama valmistaja Novo Nordisk tanskalainen firma myy sitä eri nimellä, kun jotkut lääkärit määrää ozempicia vain diabetekseen sen huonon saatavuuden vuoksi.
- Anonyymi
Syö vähemmän.
Tee seuraabat muutokset
- sokerit pois
- viljatuotteet pois
- kohtuudella rasvoja koska rasvassa paljon kaloreita
Näet tuloksia jo parissa viikossa, haluat jatkaa ja laihdut lisää.
Salille rautaa nostamaan, muuta liikuntaa ei tarvi laihdutuksen aikana, eikä kannata, liikunta vaatii sokereita ja sokerit estää laihtumista.
Mulla ollu rasvaprossa alle 5 tommosella dieetillä, säkin pystyt.
Taas olis rarkoitus aloittaa kropan kiristäminen Mulla olis ylimääräisenä 3 arvaamatonta kynää. Ei sopinut minulle
- Anonyymi
Sopiiko kysyä, miten ei sopinut? :). Olen nyt toista päivää liraglutidikuurilla, 0,6 mg siis se annos aluksi..
Anonyymi kirjoitti:
Sopiiko kysyä, miten ei sopinut? :). Olen nyt toista päivää liraglutidikuurilla, 0,6 mg siis se annos aluksi..
Pidin tauon sen kanssa ja kun aloitin uudelleen niin tuli huono olo ja se väsytti
- Anonyymi
mikkens kirjoitti:
Pidin tauon sen kanssa ja kun aloitin uudelleen niin tuli huono olo ja se väsytti
Mihin lähtee?
- Anonyymi
Se on diabeteslääke. Kamalaa, että sitä myydään laihduttajille, kun toiset tarvii sitä elääkseen.
Laita sinä suu kiinni niin laihdut.- Anonyymi
Taas sitä vastakkainasettelua....kysehän on tuotantokapasiteetista, se lienee ohimenevää, joten pullonkaula on voitettu.
Eikä sitä Saxendaa millään laihduttamistoiveella saa lääkäristä. BMI on oltava > 30 tai vähän alempi jos on diabetes.
"Laita sinä suu kiinni niin laihdut." Nyt puhutaan lihavuudesta sairautena. Ei kaikkien paino laske vain kaloreita vähentämällä. Ilmankos ne Painonvartijatkin katosivat. - Anonyymi
Diabetes on myös usein itse hankittu omilla elämäntavoilla..liikasyönti, alkoholi jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diabetes on myös usein itse hankittu omilla elämäntavoilla..liikasyönti, alkoholi jne.
Diabetes on aineenvaihduntasairaus. Siihen voi olla myös perinnöllinen taipumus. Insuliinin tehtävänä on varastoida sokeria kehon kudoksiin ja sitä kautta laskea verensokeri normaalitasolle. Insuliiniresistenssissä kudokset eivät pysty varastoimaan sokeria, koska energian tarjonta ylittää solujen energian tarpeen. Verensokeri pysyy korkealla.
Jatkuva mussuttaminen on hyvä tapa aiheuttaa insuliiniresistenssi. Aterioilla pitäisikin olla noin 4 tunnin väli. Jos sekään ei toimi, niin pätkäpaasto voi rauhoittaa elimistön tilanteen. Olen aina syönyt terveellisesti, mutta silti verensokeri nousi. Nykyään syön ateriat 9-18 välillä, ja sen jälkeen en syö 13 tuntiin mitään. Olo on hyvä ja painokin putoaa ilman yrittämistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diabetes on aineenvaihduntasairaus. Siihen voi olla myös perinnöllinen taipumus. Insuliinin tehtävänä on varastoida sokeria kehon kudoksiin ja sitä kautta laskea verensokeri normaalitasolle. Insuliiniresistenssissä kudokset eivät pysty varastoimaan sokeria, koska energian tarjonta ylittää solujen energian tarpeen. Verensokeri pysyy korkealla.
Jatkuva mussuttaminen on hyvä tapa aiheuttaa insuliiniresistenssi. Aterioilla pitäisikin olla noin 4 tunnin väli. Jos sekään ei toimi, niin pätkäpaasto voi rauhoittaa elimistön tilanteen. Olen aina syönyt terveellisesti, mutta silti verensokeri nousi. Nykyään syön ateriat 9-18 välillä, ja sen jälkeen en syö 13 tuntiin mitään. Olo on hyvä ja painokin putoaa ilman yrittämistä."Insuliinin tehtävänä on varastoida sokeria kehon kudoksiin.."
Nyt isäntä taisi kehittää aivan uuden määritelmän insuliinin toiminnalle..:)
- Anonyymi
Täältä näkee kaikki lääkkeet mistä on saatavuushäiriöitä ja milloin ne loppuvat:
https://fimea.fi/laakehaut_ja_luettelot/saatavuushairio-uusi- Anonyymi
Tuosta aloituksen linkistä näkee kunkin suomalaisen apteekin sen hetken tilanteen saatavuudessa.
- Anonyymi
tuolta rautakaupasta ku ostat jeesjees teippiä ja vetelet siihen suun kohalle
että suu pysyy kiinni
niin kyllä laihtuu
yleensä kun pitää suunsa kiinni niin estyy lihomiselta- Anonyymi
Poliisi sanoi Sydämen asialla-sarjassa Greengrassille tämän koirasta, että sille pitäisi laittaa kuonokoppa.
Greengrass vastasi: "Kaikille poliiseille pitäisi myös laittaa kuonokoppa".
- Anonyymi
Mä en laihduta, muutan vain kehon koostumusta. Muutokseen motivoi ylimääräinen rasvakerros jota tulee kun syö liikaa viljatuotteita, sokerituotteita ja hedelmiä, käytännössä raju hiilarien vähehennys riittää ja kroppa aökaa muuttua jo muutamassa päivässä.
Ruolavalion muutos ei vaadi kuntoilemaan enemmän, vaan kuntoilua voi jopa vähentää ja silti kroppa palautuu läskistä lihaksikkaaksi. Painoharjoittelu riittää, ei tarvi juosta. Ilman suuria hiilarimääriä ei edes kannata urheilla kuin sopivasti, nälkäkin pysyy loitolla. - Anonyymi
teillä youtubessa äänitys todella hiljaisella .
säätäkää siellä isomaksi kuuntelijat säätää riittävän voimakuuden itse. - Anonyymi
Pomminvarma neuvo: Älä syö enemmän kuin kulutat. Tuolla vältät lihomisen.
Toinen neuvo: Syö vähön vähemmän kuin kulutat. Tuolla laihdut.
Voit toki syödä entiseen malliin ja istuskella odottamassa ihmelääkettäsi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei235903- 602027
- 271499
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2401267- 741135
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️691128Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531107- 511072
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1441067Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58995