Kolams taivas tai toinen

Anonyymi-ap

josta Raamatussa sanotaan. Mikä se on?
Oliko Elia , Mooses, Samuel siellä koska he he eivät kuolleet omana aikanaan?
Miten tuo pitäisi tulkita?
Eivätkö he kuolleet niinkuin Jumala määräsi? Mutta he olivat elosssa.
Kuitenkin Raamattu sanoo että ennen Jeesusta ei kukaan ole noussut taivaaseen.
Miten tämän selittää?
Kiitos, kuka osaa selittää?

19

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kävin kolmannessa taivaassa 2003. Siellä oli Aabraham ja Neitsyt Maria sekä myös Kristus kuului asiaan. Silmäni voiteli Aabraham. Sain suukon poskelle Marialta. Etc.

      Se tuli Etelä-Amerikasta ja oli sieltä ottanut kopioita luonnosta esim. Joista haltuunsa.

      Salvador Dalin kuuluisa maalaus jossa mies Risti kädessä pysäyttää elefantit kertoo että Dalin aikana kolmas taivas oli vieraillut jossain siellä missä Dali vaikutti.

      Taivaasta ei voi kertoa tyhjentävästi asioita. Ihmeet siellä ovat melko suuria. Kolmas taivas tulee siis KUN KRISTUS tai MARIA ilmestyy.
      Ilmestyminen pitää sisällään taivaaseen tai paratiisiin tempauksia. Esim. Paavali kerskui tuntevansa sellaisen henkilön. Tuo henkilö oli luultavasti Dionysios Areiopagita.

      Ilmestykset ovat odotettuja tapahtumia joihin usein liittyy kirjan tai taiteen saaminen. Tai jopa tieteen. Mutta eräät piispat pitävät USKOON TULEMISTA jossa Jeesus on kanssa joka päivä maailman loppuun asti merkittävämpänä.

      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        😍 ­­­N­y­m­f­­­o­­­m­­­a­­­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Selitys on se, että älä sekoita päätäsi tuollaisissa uskissaduissa.

    • Anonyymi

      En osaa näitä taivaita, mutta Lemmen seitsemäs taivas on ihanin!

    • Anonyymi

      Raamattu kertoo, että Jeesus keskusteli Mooseksen ja Elian kanssa. Mark. 9:4. Vartiotorni opettaa, että nämä olivat näkyjä. Mutta miksi Jeesus olisi keskustellut näkyjen kanssa?

      Missä Mooses ja Elia sitten olivat, jos kukaan ei ollut noussut taivaaseen? Ehkäpä ei tarvitse nousta aivan taivaaseen asti, perille asti, jotta voisi olla elossa henkimaailmassa.

      Samuel ilmestyi henkienmanaajan kutsumana, 1. Sam. 28 luku. Raamattu nimenomaan sanoo, että olento oli Samuel. Tämäkään ei Vartiotornille kelpaa, vaan se selittää, että kyseessä ei ollut oikeasti Samuel vaan sellaisena esiintynyt pahan henki. Miksi Raamattu sanoisi pahaa henkeä Samueliksi?

      Jehovan todistajien opissa ratkaisevaa on se, mitä Vartiotorni sanoo. Ei se, mitä Raamattu sanoo. Kun järjestö muuttaa oppiaan, todistajan tulee toistaa se perässä, kuin opetettu papukaija.

    • Anonyymi

      "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa"(Joh 3:13)

      "taivaallinen valtakunta" (2 Tim 4:18), "taivaallinen kaupunki" (Heb 11:16) on talletettuna ja valmistettuna taivaissa niitä varten, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat.

      • Anonyymi

        Taivas ja paikka, joka on ikäänkuin välitila. Haades.


    • Anonyymi

      Vartiotorni sanoo että se ei ollut Samuel. Sehän on Raamatussa! Ja Jeesus näki Elian ja Mooseksen?
      Mutta ensin nousi taivaaseen Jeesus. Missä siis nämä muut olivat? Siellä toisessa taivaassa vai kolmennessa?
      Osaako kukaan vastata?

      • Anonyymi

        Raamattu kertoo, että esiin manattu olento oli Samuel, ja tämä on ollut Vartiotornille niin kova pala, että sen on pitänyt omaan raamatunkäännökseensä laittaa Samuel lainausmerkkeihin, vaikka tuollaisia merkkejä ei tietenkään alkutekstissä ole, eikä mikään muukaan kertomuksessa viittaa siihen, että kyseessä olisi ollut jokin Samuelina esiintynyt henkiolento.

        1. Sam. 28 (Kirkkoraamattu 1992):
        11 Nainen kysyi: "Kenet minun pitäisi manata esiin?" Saul vastasi: "Manaa Samuel."
        12 Kun nainen näki Samuelin, hän parkaisi ja sanoi Saulille: "Miksi petit minua? Sinähän olet Saul!"
        13 Mutta kuningas vastasi: "Ole rauhassa! Mitä sinä oikein näet?" Nainen sanoi: "Näen jumalolennon nousevan maasta."
        14 Saul kysyi: "Minkä näköinen hän on?" Nainen vastasi: "Sieltä nousee vanha mies. Hän on kääriytynyt viittaan." Silloin Saul tiesi, että se oli Samuel, ja hän kumartui kunnioittavasti maahan saakka.
        15 Samuel sanoi Saulille: "Miksi häiritsit minua ja kutsuit minut esiin?" Saul vastasi: "Olen suuressa ahdingossa. Filistealaiset käyvät sotaa minua vastaan, ja Jumala on väistynyt minusta eikä enää vastaa minulle profeettojen kautta eikä unissa. Minä kutsuin sinua, jotta ilmoittaisit, mitä minun pitää tehdä."

        1. Sam. 28 (Uuden maailman käännös 2018):
        11 Tällöin nainen sanoi: ”Kenet minä kutsun esiin sinua varten?” Hän vastasi: ”Kutsu Samuel.”
        12 Nähdessään ”Samuelin” nainen huusi kovalla äänellä ja sanoi Saulille: ”Miksi olet petkuttanut minua? Sinähän olet Saul!”
        13 Kuningas sanoi hänelle: ”Älä pelkää. Mitä sinä näet?” Nainen vastasi Saulille: ”Näen, että maasta nousee joku jumalan kaltainen.”
        14 Hän kysyi heti: ”Minkä näköinen hän on?”, mihin nainen vastasi: ”Vanha mies nousee, ja hänellä on päällään hihaton vaate.” Silloin Saul käsitti, että se oli ”Samuel”, ja hän polvistui ja heittäytyi kasvoilleen maahan.
        15 Silloin ”Samuel” sanoi Saulille: ”Miksi olet häirinnyt minua kutsumalla minut esiin?” Saul vastasi: ”Olen suurissa vaikeuksissa. Filistealaiset taistelevat minua vastaan, ja Jumala on jättänyt minut eikä enää vastaa minulle profeettojen kautta eikä unissa. Niinpä kutsun sinua, jotta ilmoittaisit minulle, mitä minun pitää tehdä.”


      • Anonyymi

        "Mutta ensin nousi taivaaseen Jeesus. Missä siis nämä muut olivat? Siellä toisessa taivaassa vai kolmennessa?"

        Juutalaisilla oli useita taivaita, peräti seitsemän. Kuolleet eivät kuitenkaan olleet taivaassa, vaan tuonelassa, syvyydessä maan alla.


    • Anonyymi

      Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa"(Joh 3:13).

      -Vartiotonriuskonnossa Jeesus on palannut, 1874, mutta myös 1914, riippuen mistä vartiotornista tarkistat.

      Näin taas Raamatun Jeesus palaa, Matt. 24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

      Vartiotorni korostaa, että sen Jeesus tuli näkymättömästi.

      Korostuksensa puolesta se vetoaa myöhempään jakeeseen,
      Matt. 24:45 Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen orja, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?

      -Tuolloin oli orjuus "laillista", ja taloudenpitäjinä pidettiin orjia.

      • Anonyymi

        Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa"(Joh 3:13).


        Voi olla. Yleensä kolmas taivas on sellainen että se laskeutuu alas maan päälle. Jonkun kaupunkin kohdalle. Myös Hindujen Vrdnava taivaalla on tuo ominaisuus.

        Luin Ensyklopediaa Egyptin muinaisuudesta ja sain käsityksen että Atlantis oli sekin maan päälle laskeutunut taivas. Siis eräänlainen kolmannen taivaan esikuva. Atlantis lienee ollut henkinen rakennelma taivaasta alas tullut.

        Mikä taivas on siis kaikkein oikein? Jumala kykenee luomaan keinotaivaita koemielessä ja jopa keinomaapalloja. Dimensioita tai braaneja.

        Miksi taivas on niin salattu paikka? En tiedä. Tutkin vasta asiaa.


    • Anonyymi

      Jumala herätti Jeesuksen kuoleman jälkeen. Jeesuksella oli ruumis kuoleman jälkeen, koska Hän puhui, söi ja joi.

      Jeesus nousi ruumiillisesti taivaaseen ja oli siis ensimmäinen ylösnoussut.

    • Anonyymi

      Matt. 24 luvun lopussa on myös pahan orjan kohtalo.

      24:48 Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy'
      24:49 ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,
      24:50 niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa,
      24:51 ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

      Katso myös Matt. 8:12 "itku ja hammasten kiristys":
      8:12 "mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
      ja vertaa edeltä 8:11: monet tulevat idästä ja lännestä ja aterioitsevat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin kanssa taivasten valtakunnassa;

      -Mutta ei tunneta jellonain hymyiltäväksi päässeitä.

    • Anonyymi

      Raamattu on kokoelma satojen vuosien akana kirjoitettuja tekstejä.
      Niissä on eroja, joska tarinankertojilla on ollut erilaisia uskomuksia.

      • Anonyymi

        Raamattu on kristitylle Jumalan Sana.

        Lahkojohdolle se ei sitä ole, onhan se keksinyt Raamatun väärentääkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on kristitylle Jumalan Sana.

        Lahkojohdolle se ei sitä ole, onhan se keksinyt Raamatun väärentääkin.

        soopaa!


    • Kärsämäen opbservtoorion astdrolokit ovat löytäneet Flatulus-galangsin suunnasta uuden taivaan. Se sai nimen ja järjestysnumeron Peräilman 10. taivas. Näkyvyys sinne on Peräilmastosta johtuen heikko, mutta arvatenkin kaikkeinsta viisaimmat ja pyhimmät rofeetat ja sielut päästelevät siellä Peräilmaa ikuisesti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2048
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      233
      1800
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      59
      1403
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      113
      1281
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1238
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      1085
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      940
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      907
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      847
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      811
    Aihe