Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Anonyymi-ap

”Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.”
Mark 16:16

50

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vain uskovaisilla on helvetti.
      Kukaan muu ei sinne voi joutua kun sitä ei ole.

      • Anonyymi

        Kyllä sinä aikanaan näet onko helvettiä vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä aikanaan näet onko helvettiä vai ei.

        Riittäkö, jos kävelee vesisateessa?
        Eikös se ole ihan tehokas kaste?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä aikanaan näet onko helvettiä vai ei.

        Sinä et tule koskaan näkemään helvettiä etkä taivasta, kun sinulla on silmät suu ja korvat multaa täynnä. Varmuudenvuoksi on muutama kuutio maata painona, että pysyt aloillasi.


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan pelkkä usko ei ketään pelasta.

      Jokainen tuomitaan tekojensa mukaan.

      Jaak. 2:20

      Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

    • Anonyymi

      Jeesus varoitti taivaan valtakunnan julistajista ja pelkän julistuksen perusteella taivaaseen tunkeutumisesta väkisin omilla uskonratkaisuilla.

      Jeesus varoitti lakien ja käskyjen hylkäämisestä.

      Luuk. 16:17

      Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

    • Anonyymi

      Matt. 5:17

      "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

      Matt. 5:19

      Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]

      • Anonyymi

        Kuuliaisuus tuo onnen ja siunauksen
        1 "Jos kaikessa tottelette Herraa, Jumalaanne, ja tarkoin noudatatte hänen käskyjään, jotka minä teille annan, niin Herra asettaa teidät maan kaikkien kansojen yläpuolelle.

        Paavali valehteli törkeästi ja kirosi Jumalan lait ja tuli heitetyksi Saatanan haltuun.

        Paavali kirosi Jeesuksenkin, että lakeja ei tarvi noudattaa ja kirosi ne, jotka noudatti Jumalan lait, ,eikä siten tehnyt syntiä. Eikä se ollut edes vaikea tehtävä ollenkaan Jeesuksen sanojen mukaan.

        Paavali: "Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirja käskee."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuliaisuus tuo onnen ja siunauksen
        1 "Jos kaikessa tottelette Herraa, Jumalaanne, ja tarkoin noudatatte hänen käskyjään, jotka minä teille annan, niin Herra asettaa teidät maan kaikkien kansojen yläpuolelle.

        Paavali valehteli törkeästi ja kirosi Jumalan lait ja tuli heitetyksi Saatanan haltuun.

        Paavali kirosi Jeesuksenkin, että lakeja ei tarvi noudattaa ja kirosi ne, jotka noudatti Jumalan lait, ,eikä siten tehnyt syntiä. Eikä se ollut edes vaikea tehtävä ollenkaan Jeesuksen sanojen mukaan.

        Paavali: "Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirja käskee."

        Uskominen ei korvaa Jumalan lakien noudattamista on Jeesuksen selvä ilmoitus.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.


    • Anonyymi

      Totta!
      Se oli miekalla pää poikki jos ei "uskonut" sitä mitä käskettiin uskoa, tai otettiin ja myytiin orjiksi.
      Naiset raiskattiin.
      Jeesuksen nimeen.
      1500-1600-luvulla.

    • Anonyymi

      Jumalan LAIT on hakattu kiveen. Ne ovat ikuisia.

      Ei Jumalan lakeja joku Tarsolainen murhamies eikä tämän ajan hihhulit voi särkeä ja hajottaa ja tanssia omia hurmostanssejaan särjettyjen laintaulujen ympärillä.

      1. Kun. 18:29

      Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!

      Hes. 13:17

      Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.

      • Anonyymi

        Oikeassa olet!

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.


    • Anonyymi

      Eksyttäjät siteeraa ahkeraan Markuksen evankeliumin lopun lisäystä "uskotaan ja kastetaan", mitä teksti on paljastunut väärennökseksi. Ei se ole Jeesuksen puhetta ollenkaan.

      Ei Jeesus kuolemansa jälkeen kehota naisia juomaan myrkkyä ja pistättämään itseään käärmeillä, kun vaan uskotaan ja kastetaan, niin mitään haittaa niistä teoista ei ole.

      Asiasta on varoitus - 92 painoksessa Mark.16:9 kohdalla näin sanoen:

      Jeesus ilmestyy lähimmilleen

      Mark.16:9 "Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.

      [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

    • Anonyymi

      Raamatun mukaan laintaulut ovat tallessa liitonarkussa, mikä tuodaan maan päälle uudessa temppelissä, mikä laskeutuu alas taivaasta, ja siellä vietetään Jeesuksen häitä maan päällä, ei missään pilven päällä, kuten Paavali luo niitä omia illuusioitaan.

      • Anonyymi

        Hepr. 9:4

        Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja LIITONARKKU, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. [2. Moos. 16:33, 25:10,16, 30:1; 4. Moos. 17:25]

        Ilm. 11:19

        Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva LIITONARKKU voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui. [2. Moos. 25:9; Hepr. 9:4 | 2. Moos. 19:16; Ilm. 4:5, 8:5]

        Ilm. 3:12

        Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, JOKA LASKEUTUU TAIVAASTA Jumalani luota, ja oman uuden nimeni. [Gal. 2:9 | Jes. 62:2, 65:15 | Gal. 4:26+]

        Eikä Jeesus ole taivaassa enää Jeesus-niminen. Siksi Jeesus pyysi rukoilemaan suoraan Isäänsä, Isä meidän, joka olet taivaassa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hepr. 9:4

        Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja LIITONARKKU, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. [2. Moos. 16:33, 25:10,16, 30:1; 4. Moos. 17:25]

        Ilm. 11:19

        Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva LIITONARKKU voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui. [2. Moos. 25:9; Hepr. 9:4 | 2. Moos. 19:16; Ilm. 4:5, 8:5]

        Ilm. 3:12

        Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, JOKA LASKEUTUU TAIVAASTA Jumalani luota, ja oman uuden nimeni. [Gal. 2:9 | Jes. 62:2, 65:15 | Gal. 4:26 ]

        Eikä Jeesus ole taivaassa enää Jeesus-niminen. Siksi Jeesus pyysi rukoilemaan suoraan Isäänsä, Isä meidän, joka olet taivaassa...

        Kenenkään taivaan asukkaan oikeata taivaassa käytettävää nimeä ei paljastettu, ettei sitä olisi häpäisty ja pilkattu.

        Tuom. 13:18

        Mutta Herran enkeli vastasi: "Miksi kysyt minun nimeäni? Minun nimeni on salattu ja ihmeellinen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenenkään taivaan asukkaan oikeata taivaassa käytettävää nimeä ei paljastettu, ettei sitä olisi häpäisty ja pilkattu.

        Tuom. 13:18

        Mutta Herran enkeli vastasi: "Miksi kysyt minun nimeäni? Minun nimeni on salattu ja ihmeellinen."

        LAINTAULUT ON TALLESSA

        Hepr. 9:4

        Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja LIITONARKKU, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen,SEKÄ LIITON TAULUT. [2. Moos. 16:33, 25:10,16, 30:1; 4. Moos. 17:25]


    • Anonyymi

      Ohoh!
      Olen ihan äimänkäkenä.
      Mitä näillä taikakaluilla tehdään?

      • Anonyymi

        Sitä, mitä varten ne on aikanaan tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä, mitä varten ne on aikanaan tehty.

        "Kuinka rakastankaan sinun lakiasi! Kaiken päivää minä sitä tutkin."


    • Anonyymi

      Room. 2:13

      Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

      • Anonyymi

        Viimeisellä tuomiolla avataan tekojen kirja ja lainkirjat ja jokainen tuomitaan tekojensa mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeisellä tuomiolla avataan tekojen kirja ja lainkirjat ja jokainen tuomitaan tekojensa mukaan.

        Kyllä se on ulkokullattujen hyvä muistaa, että tulee vielä aika jolloin pe*seet tervataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeisellä tuomiolla avataan tekojen kirja ja lainkirjat ja jokainen tuomitaan tekojensa mukaan.

        Jeesukseen luottamuksensa laittaneet voivat luottaa siihen, ettei heitä enää toista kertaa tuomita. Jeesus on heidän edestään jo tuomittu. Sitä tarkoittaa sijaiskärsimys ja -tuomio.


    • Anonyymi

      Jaakob kirjoittaa, että ei pelkkä usko ole se autuaaksi tekevä asia.

      Jaak. 2:20

      Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

    • Anonyymi

      Suurin eksymys on se että ei ymmärrä sitä maailman aikaa jossa elää ja sitä myöden sanomaa jonka Jumala on sille ajalle tarkoittanut. Toivottavasti ihmeet seuraavat teitä jotka uskotte ja olette kastetut, muuten olette valehtelijoita.

      • Anonyymi

        ....
        Jos te ette tee ihmeitä, niin väitätte Jeesusta valehtelijaksi:

        Markuksen evankeliumi 16:17-18
        "Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

        No miten on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....
        Jos te ette tee ihmeitä, niin väitätte Jeesusta valehtelijaksi:

        Markuksen evankeliumi 16:17-18
        "Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

        No miten on?

        Markuksen lopun teksti ei ole Jeesuksen puhetta.

        Markuksen loppuosa on paljastunut huijarin kirjoittamaksi satojen vuosien perästä, edes kirjoittajan nimeä ei tiedetä. Tesksti on sinne riitaisassa kirkolliskokouksessa joidenkin vaatimuksesta sinne lisätty.

        Jeesus ei kehottanut kuolemansa jälkeen naisia juomaan myrkkyä ja pistättämään itseään käärmeillä, kun vaan uskotaan ja kastetaan,niin siitä ei aiheudu mitään vaaraa.

        Asiasta on varoitus -92 käännöksen Mark.16:9 kohdassa

        Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

        Uskonkulteissa on tehty tuon kohdan perusteella ns. tosiuskovan testejä juomalla myrkkyä kohtalokkain seurauksin, esim. helluntailaisen Mansonin lahko Amerikassa.


    • Anonyymi

      Ihmeistä kannattaa ottaa huomioon, mitä Jeesus sanoi, ettei Jeesus enää tee niitä ihmeitä.

      Mark. 8:12

      Jeesus huokasi syvään ja sanoi: "Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti: tälle sukupolvelle ei merkkiä anneta." [Mark. 9:19+]

      Ihmeiden alkuperän sanotaan tänä lopun aikana tulevan pahoista eksyttävistä hengistä.

      Ilm. 16:14

      "Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä...

      • Anonyymi

        Faaraon hovissakin pahat henget tekivät samanalaisia ihmeitä okkultismin avulla.

        Jeesuksen nimen hokeminen ei takaa, että toiminta on Jumalasta.

        Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'


    • Anonyymi

      On aika kornia väittää että ihminen pelastuu lain tekoja tekemällä. Nimenomaan sanotaan ettei vanhurskautta voi saavuttaa lain kautta. Lakihenkisyys on harhaoppi jos eletään siten että älä, maista älä koske. Vaikka sinällään käskyt ovat aivan oikein eikä niitä ihminen hengen tilassa niitä riko, niin niiden mukaan ojentautuessaan ihminen hylkää uskon ja luottaa omaan itseensä. Hän vanhurskautta itse itsensä ja Jeesus on silloin turhaan kuollut kuten Paavali kirjoittaa.

      Harhaoppiset vain kiilottavat tekohurskauttaan sillä että jos ihminen ei muka lain mukaan vanhurskaudu, niin elää laittomasti ja synnissä. Ei se sitä tarkoita, vaan sitä että Jumala luo ihmisen uskon ja teot Pyhässä Hengessä. Sitä ne Jaakobin teot ovat. Eivät lain tekoja, koska eivät ne ole tekoja, vaan se että Pyhässä Hengessä tekee Jumalan tahdon.

      Mutta Raamattua kukin voi lukea tyylillään ja löytää vaikka mitä päähänpinttymiä yhden jakeen väärintulkiinan perusteella sekä väittämällä että epämieluisat kohdat ovat käännösvirheitä tai että jopa Paavali valehtelee. Ne ovat lakihenkisyyden vakiojuttuja.

      • Anonyymi

        Juuri niin. Lainopettajat eivät ymmärrä, mitä opettavat.

        1 Tim 1:7
        ” tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.”


    • Anonyymi

      Niinpä. Ei sanota, että joka kastetaan ja uskoo, se pelastuu.

      • Anonyymi

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Kristittyjen Yksi Kaste on se Jumalan pelastusteko, jossa Jumala pesee synnit pois ja siitä alkaa uusi liitto Kristuksessa. Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa kasteessa.

        1.Piet.3
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun ARKKIA rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA veden kantamana.

        21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"

        Uusi liitto alkaa kasteesta.

        Kristittyjen yksi kaste on se Jumalan teko, missä sovitus tulee henkilökohtaiseksi sovitukseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Kristittyjen Yksi Kaste on se Jumalan pelastusteko, jossa Jumala pesee synnit pois ja siitä alkaa uusi liitto Kristuksessa. Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa kasteessa.

        1.Piet.3
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun ARKKIA rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA veden kantamana.

        21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"

        Uusi liitto alkaa kasteesta.

        Kristittyjen yksi kaste on se Jumalan teko, missä sovitus tulee henkilökohtaiseksi sovitukseksi.

        Joka kerta pappina työskentelevällä Sonjalla käy mielessä, millainen porukka häntä odottaa yleisössä.

        – Junnaan vuodesta toiseen hautajaisia, kasteita ja avioliittoon vihkimisiä, joissa ketään ei oikeasti kiinnosta, mitä puhun. Tärkeintä on saada asia nopeasti hoidettua, jotta he pääsevät kahville.

        Sonja huomaa tämän ihmisten eleistä ja ilmeistä. He saattavat vilkuilla kelloaan tai puhelintaan. Ihmisten katse siirtyy seinille tai he liikehtivät hermostuneesti. Silmissä ei näy iloa.

        Tällaisia tilaisuuksia on valtaosa.

        Välillä Sonja kertoo näkevänsä kummeista, ketkä ovat olleet viihteellä ristiäisiä edeltävänä iltana. He huohottavat, hiki valuu ja he eivät haluaisi pidellä enää vauvaa sylissä.

        Lisäksi osa vanhemmista supattaa keskenään, kun Sonja puhuu. Hänen on vaikeaa sulattaa sitä.

        – Vanhemmat vaivautuvat kastamaan lapsensa, mutta se ei kuitenkaan merkitse heille mitään.

        Sonja kokee työssään merkityksettömyyden tunnetta viikoittain.

        Hän ei ole kertonut ajatuksiaan kellekään. Papin työssä merkityksettömyyden tunne on hänestä tabu, josta ei saa puhua ääneen.

        – Se liittyy ennen kaikkea kutsumukseen, että tässä pitäisi pysyä ja olla onnellinen, kun saa työtä tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka kerta pappina työskentelevällä Sonjalla käy mielessä, millainen porukka häntä odottaa yleisössä.

        – Junnaan vuodesta toiseen hautajaisia, kasteita ja avioliittoon vihkimisiä, joissa ketään ei oikeasti kiinnosta, mitä puhun. Tärkeintä on saada asia nopeasti hoidettua, jotta he pääsevät kahville.

        Sonja huomaa tämän ihmisten eleistä ja ilmeistä. He saattavat vilkuilla kelloaan tai puhelintaan. Ihmisten katse siirtyy seinille tai he liikehtivät hermostuneesti. Silmissä ei näy iloa.

        Tällaisia tilaisuuksia on valtaosa.

        Välillä Sonja kertoo näkevänsä kummeista, ketkä ovat olleet viihteellä ristiäisiä edeltävänä iltana. He huohottavat, hiki valuu ja he eivät haluaisi pidellä enää vauvaa sylissä.

        Lisäksi osa vanhemmista supattaa keskenään, kun Sonja puhuu. Hänen on vaikeaa sulattaa sitä.

        – Vanhemmat vaivautuvat kastamaan lapsensa, mutta se ei kuitenkaan merkitse heille mitään.

        Sonja kokee työssään merkityksettömyyden tunnetta viikoittain.

        Hän ei ole kertonut ajatuksiaan kellekään. Papin työssä merkityksettömyyden tunne on hänestä tabu, josta ei saa puhua ääneen.

        – Se liittyy ennen kaikkea kutsumukseen, että tässä pitäisi pysyä ja olla onnellinen, kun saa työtä tehdä.

        Eivät kovin vakaumuksellisia ihmisiä nuo kastattajat näy olevan.


    • Anonyymi

      Harhaopeissa Kristittyjen yksi pelastava kaste revitään hajalle useiksi erilaisiksi ja eriaikaisiksi kasteiksi, jotta yhden kasteen merkitys saadaan hävitettyä ja kaste saadaan siten tehtyä mitättömäksi. Sitä lahkot harrastaa.

      Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma, hen on numeraali yksi, kasteiden lukumäärää tarkoittava termi, ett, one (1) kaste. Jumalan ei tarvi uusia tekojaan.

      1. Joh. 5:8

      Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

      • Anonyymi

        Hurmoslahkoissa ihminen joutuu saatanallisten hurmoshenkien valtaan, joita he pitävät jeesuksina.
        Menevät hurmoshenkien voimasta sekaisin päästään ja molisevet järjettömiä molotuksia henkivaltojen voimasta.

        Terve kristinusko ja sakramentit eivät enää riitä, vaan halutaan kovempaa kamaa ja henkien voimavaikutuksia elämään.

        1. Tim. 4:1

        Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

        Jenkkkilahkoissaa saattavat ryömiä hurmoshenkien voimasta lattialla penkkirivien välissä etsimässä sitä jeesusta.

        Gal.5 varoittaa tämän lopu ajan reittaista uskonlahkoista, joita tuotiin Suomeen Amerikasta 100 v. sitten monta erilaista ja jatkuvasti uusia lahkoja ilmestyy tänne Suomeenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hurmoslahkoissa ihminen joutuu saatanallisten hurmoshenkien valtaan, joita he pitävät jeesuksina.
        Menevät hurmoshenkien voimasta sekaisin päästään ja molisevet järjettömiä molotuksia henkivaltojen voimasta.

        Terve kristinusko ja sakramentit eivät enää riitä, vaan halutaan kovempaa kamaa ja henkien voimavaikutuksia elämään.

        1. Tim. 4:1

        Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

        Jenkkkilahkoissaa saattavat ryömiä hurmoshenkien voimasta lattialla penkkirivien välissä etsimässä sitä jeesusta.

        Gal.5 varoittaa tämän lopu ajan reittaista uskonlahkoista, joita tuotiin Suomeen Amerikasta 100 v. sitten monta erilaista ja jatkuvasti uusia lahkoja ilmestyy tänne Suomeenkin.

        Wikipedia
        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä.

        Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]


    • Anonyymi

      Kasteesta, siitä että joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu eikä hurmosherjoista. Joskin kun sapatti loppuu, niin ne tulevat.

      Se on tosi että joka uskoo ja kastetaan se pelastuu. Ei siihen enää mitään lakimuotoisia temppuja tarvita. Eikä ne auta mitään. Oikeastaan päinvastoin.

      Mutta pitää uskoa Jumalaan Jeesuksen kautta siten, että Jeesus on pelastanut meidät synnin ja kuoleman laista vieden armon hengen valtakuntaan jossa vaellamme. Se on se uskon teko, minkä Jumala tekee meissä. Meistä tulee Jumalan lapsia eikä mitään pahailkeisiä oman opin kanssa viivailjoita ja muiden herjaajia. Se ei ole se teko mitä Jaakob ajatteli.

      • Anonyymi

        Jumalan ikuisia lakeja ei pidä vaihtaa lahkojen epäpyhiin villitseviin hurmoshenkiin, mitä ovat henkivalloista peräisin.


    • Anonyymi

      Hurmosherjojen pitäisi kyllä jytistä aivan toisella tavalla jokaisessa keskusteluissa kun sapatti on loppunut. Kaikkien juttujen pitäisi päätyä siihen. Oli mistä tahansa kyse, niin siihen pitäisi tunkea hurmosherjat. Se on sapatistin tarvaramerkki josta ei pidä luopua. Se on sama kuin luopuisi uskosta.

      • Anonyymi

        Jeesusta meidän on uskominen, ei ketään Parhamia ja Olsenia ja niiden miesten henkiä.

        Matt. 5:18

        Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.


    • Anonyymi

      Sapatti on totisesti ohi kun hurmosherjoihin luotetaan. Ne on pyhyyden ydintä ja varmin tie pelastukseen. Niissä on oikea henki eikä mitään vääryyden siementä.

      • Anonyymi

        Lahkojen hurmostouhut on henkimaailmasta peräisin.

        Jer. 29:26

        'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina."


    • Anonyymi

      Kyllä hurmoshenkiä voi sydämensä kyllyydestä herjata. Eivät ne siitä hermostu eikä iske takaisin. Eikä varsinkaan Pyhä Henki, ei sillä ole herjaamisen armolahjaa.

      Mutta ei sapatti niin pyhity. Ei sapatti vastoin Raamatun sanaa niin muutu pyhäksi ja hyväksi.

      • Anonyymi

        Täysin maallikot, kuten Ellen G.White perusti harhaoppisen lahkon Amerikassa
        7 pv. Adventismin, josta haarautui Jehovantodistajien lahko, sen jälkeen Mormonismi ja Pentecostalismi eli Helluntailaisuus, Parhamilaisuus.

        Paavali hyväksyi Mormonien harhaoppisen kasteen kuolleitten puolesta, koska halusi olla kaikkien kaveri, kuin karavaaneri.

        1. Kor. 15:29

        Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI KAUTTA selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin maallikot, kuten Ellen G.White perusti harhaoppisen lahkon Amerikassa
        7 pv. Adventismin, josta haarautui Jehovantodistajien lahko, sen jälkeen Mormonismi ja Pentecostalismi eli Helluntailaisuus, Parhamilaisuus.

        Paavali hyväksyi Mormonien harhaoppisen kasteen kuolleitten puolesta, koska halusi olla kaikkien kaveri, kuin karavaaneri.

        1. Kor. 15:29

        Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI KAUTTA selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Mormonin Kirja, Moroni, luku-8

        Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi !


    • Anonyymi

      Uhkailua on joka lahkossa.

      • Anonyymi

        Raamattu varoittaa näistä lopun ajan lahkoista.

        Gal.5 ...sillää lihan teot ja himot ovat ilmeiset....LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6329
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      527
      3749
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      188
      3611
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2814
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2519
    6. 288
      2245
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1603
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      110
      1502
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1439
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1220
    Aihe