Mitähän tommoinen n.5,2m x 1.8m kokoinen avofiskari mahtaa painaa noin suunnilleen kun pitäis semmosta hinailla auton perässä, kone joku kiinalainen 4-tahti "aggregaattikone" eli se ei paina paljoa mutta mitä tuo itse vene?
avofiskarin paino?
8
1228
Vastaukset
- designaattori
Yhtään tietämättä venettä niin 400-600 kg on valistunut arvio. Onko vene puuta vai lujitemuovia, onko se lujarakenteinen vai kevyt ym. ym? Painoon vaikuttaa niin moni asia
- veneilijäukko
limilautainen mäntyvene se on ja ei ole niitä järeimmän näköisiä. Rakennettu kuulemma 60-luvulla.
Eipä tuota tarkkaa painoa selville kun puntarilla mutta pitää vähän mietiskellä millasella yhdistelmällä tuota siirtelee ettei tule tien päällä kalliiksi. Ja tietty montako ukkoa pitää olla apuna. - Veneilijä
veneilijäukko kirjoitti:
limilautainen mäntyvene se on ja ei ole niitä järeimmän näköisiä. Rakennettu kuulemma 60-luvulla.
Eipä tuota tarkkaa painoa selville kun puntarilla mutta pitää vähän mietiskellä millasella yhdistelmällä tuota siirtelee ettei tule tien päällä kalliiksi. Ja tietty montako ukkoa pitää olla apuna.venettäsi??
Tuollainen kevyt vene on hyvin helppo "punnita kun vain nostat sitä sopivalla vivulla ja mittaat varsien pituudet ja painon toisessa päässä tiedät
niin voit hyvin helposti laskea veneesi painon.
Muistathan vanhan lausekkeen voima kertaa varsi
ja tulos on sama molemmissa päissä.
(Näin olen tehnyt 3000kg. veneellekin ja tarkkuus riittänyt hyvin). - designaattori
veneilijäukko kirjoitti:
limilautainen mäntyvene se on ja ei ole niitä järeimmän näköisiä. Rakennettu kuulemma 60-luvulla.
Eipä tuota tarkkaa painoa selville kun puntarilla mutta pitää vähän mietiskellä millasella yhdistelmällä tuota siirtelee ettei tule tien päällä kalliiksi. Ja tietty montako ukkoa pitää olla apuna.Veikkaan noin 400 kiloa ilman moottoria. On mahdollista että pilssissä on ylimääräiset kölipainot, silloin tietysti niiden painojen verran enemmän.
Se on kuitenkin varmaa että kevyttrailerilla et pysty sitä vetämään. Hanki suosiolla jarruvaunu. - Viki
designaattori kirjoitti:
Veikkaan noin 400 kiloa ilman moottoria. On mahdollista että pilssissä on ylimääräiset kölipainot, silloin tietysti niiden painojen verran enemmän.
Se on kuitenkin varmaa että kevyttrailerilla et pysty sitä vetämään. Hanki suosiolla jarruvaunu.Neljäsataa kiloa viisimetriselle limisaumaiselle avomeriläiselle on paljon painoa. Tosin rakenteet vaihtelevat rakentajasta ja venetyypistä riippuen ja painot samoin. Esim perussummalainen eli Philjärtan 17 ft pelkkä vene ei paina paljon yli kahdensadan kilon. Jos painokaarien sijaan on veistokaaret niin paino lisääntyy heti, samoin varalaidan korkeus vaikuttaa. Neljäsataa kiloa on jo paljon.
Kevytperäkärrillä tietysti voi hinata tuollaista venettä painakoon kaksi tai neljäsataa, kunnon kärry kantaa kuutisensataa kiloa (kokonaispaino max 750). - heh
Viki kirjoitti:
Neljäsataa kiloa viisimetriselle limisaumaiselle avomeriläiselle on paljon painoa. Tosin rakenteet vaihtelevat rakentajasta ja venetyypistä riippuen ja painot samoin. Esim perussummalainen eli Philjärtan 17 ft pelkkä vene ei paina paljon yli kahdensadan kilon. Jos painokaarien sijaan on veistokaaret niin paino lisääntyy heti, samoin varalaidan korkeus vaikuttaa. Neljäsataa kiloa on jo paljon.
Kevytperäkärrillä tietysti voi hinata tuollaista venettä painakoon kaksi tai neljäsataa, kunnon kärry kantaa kuutisensataa kiloa (kokonaispaino max 750).Harvalla autolla vaan saa laillisesti vetää 750kg jarrutonta perävaunua. Toki niitäkin löytyy.
heh kirjoitti:
Harvalla autolla vaan saa laillisesti vetää 750kg jarrutonta perävaunua. Toki niitäkin löytyy.
milä saa?
- veneilijäukko
yllättävän kevythän tuo onkin ja ei tullut siirron aikana tienvarsipunnitusta joten jäi tarkka paino sitten arvauksen varaan mutta parempi niin...
Pitääpä laskeskella joskus vesirajan alaisen osan tilavuutta, eikös sen painon saa sitenkin selville Arkimedeksen mukaan. Taitaa mennä sekin vähän sinne päin kun tuo integraalilaskenta ei ole aivan tuoreessa muistissa.
Mutta kiitos vastauksista, mukava lueskella asiallisia kommentteja tällä palstalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673