Älkää koskaan menkö psykiatrille

Anonyymi-ap

Vuonna 1996 kärsin unettomuudesta ja päädyin YTHS:n psykiatrille. Hän määräsi unettomuuteen Cipramilia, sitten en nukkunutkaan enää yhtään. Vähän myöhemmin laukesi kaksiuuntainen mielialahäiriö. Siitä lähtien minut on pumpattu mömmöjä täyteen ja mm. olantsapiinia syötettiin 10 vuotta, minkä seurauksena lihoin 50 kg. Nykyään, jos menen lääkäriin, ne natseilevat ekana ylipainosta, vaikka lääkärit itse ovat minut lihottaneet. Psykiatrit ovat puoskareita ja lääketeollisuuden sätkynukkeja. Tahallaan tehdään ihminen sairaaksi ja pilataan koko elämä.

127

851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näinhän se on . Cipramil on masennuslääke joka otetaan aamulla ja ei auta unettomuuteen , Yks tuttu sai vakavaan masennukseen klorpromaania ja hän alkoi näkyä harhoja . Klorpromaania on neurolepti jolla hoidetaan skitsofreniaa .. järkyttäviä on jutut .

      • Anonyymi

        Toiset ottavat sen illalla , jos lääkäri katsoo että se on parempi potilaalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset ottavat sen illalla , jos lääkäri katsoo että se on parempi potilaalle

        Usein potilas ei tajua omaa parastaan


      • Anonyymi

        "Klorpromaania on neurolepti jolla hoidetaan skitsofreniaa .. järkyttäviä on jutut ."

        Klooripromatsiini (Klorproman) on sellainen lääke että sitä ei käytetä enää edes skistofrenian hoidossa. Sitä voivat käyttää todella vanhat potilaat mutta murskaavan suurin osa heistäkin käyttää jotain vähän nykyaikaisempaa lääkettä. Klooripromatsiinia voidaan käyttää off-label vakavien unettomuusjaksojen katkaisemisessa mutta sekään ei ole tavallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Klorpromaania on neurolepti jolla hoidetaan skitsofreniaa .. järkyttäviä on jutut ."

        Klooripromatsiini (Klorproman) on sellainen lääke että sitä ei käytetä enää edes skistofrenian hoidossa. Sitä voivat käyttää todella vanhat potilaat mutta murskaavan suurin osa heistäkin käyttää jotain vähän nykyaikaisempaa lääkettä. Klooripromatsiinia voidaan käyttää off-label vakavien unettomuusjaksojen katkaisemisessa mutta sekään ei ole tavallista.

        Klooripromatsiinia käytetään sähköhoidon tukilääkkeenä
        eli tehostetaan sähköshokista toipuvan potilaan aivojen uudelleen muokkautumista


      • Anonyymi

        Cipramil voi auttaa unettomuuteen säännöllisesti syötynä ja pidemmän ajan jälkeen. Ei ole akuuttiapu, jos ei saa nukutuksi. On masennuslääke ja toimii kuten Seronil, eli säätelee mielialoja. Unettomuuteen kun voi vaikuttaa sekin, että on masentunut.


    • Anonyymi

      sä lihoit vaikka söit terveellisesti. huh huh.

      • Anonyymi

        Olanzapin aiheuttaa pakkaus selosteen mukaan ,merkittävää painon nousua ja siinä on myös diabeteksen puhkeaminen listattuna mahdollisissa haittavaikutuksista (ks. esim. Lääkeinfo). Olanzapin hidastaa metaboliaa.

        Itse lihoin 20 kg n. 1.5 vuoden aikana ja lihominen loppui HETI kun vaihdoin Olanzapinin pois toiseen lääkkeeseen. Suosittelen että käyttää mieluummin esim. Latudaa tai Peratsinia kuin Olanzapinia (tai Ketipinoria).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olanzapin aiheuttaa pakkaus selosteen mukaan ,merkittävää painon nousua ja siinä on myös diabeteksen puhkeaminen listattuna mahdollisissa haittavaikutuksista (ks. esim. Lääkeinfo). Olanzapin hidastaa metaboliaa.

        Itse lihoin 20 kg n. 1.5 vuoden aikana ja lihominen loppui HETI kun vaihdoin Olanzapinin pois toiseen lääkkeeseen. Suosittelen että käyttää mieluummin esim. Latudaa tai Peratsinia kuin Olanzapinia (tai Ketipinoria).

        Lihavat selittää lihomistaan aina lääkkeillä

        vaikka kyseessä on ongelma sielä päänupin sisällä


    • Anonyymi

      Ei ne tahallaan pilaa kenenkään elämää. Meitä on monia, jotka olemme saaneet apua psykiatreilta ja lääkkeistä. Ei saa pelotella muita, jos itsellä on huono kokemus. Olen kuullut, että kaikki eivät hyödy lääkkeistä.

    • Anonyymi

      Miten voi lääkkeet lihottaa 50 kiloa jos syö terveellisesti. En ymmärrä tällästä.Koska itse kyllä laihdun jos ja kun haluan. Joten en ymmärrä tätä että lääkkeet lisää rasvaa kehossa.

      • Anonyymi

        Et ole kuullut mitä olantsapiini tekee? Se tekee ihan mahdottoman näläntunteen koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole kuullut mitä olantsapiini tekee? Se tekee ihan mahdottoman näläntunteen koko ajan.

        joo niin kaikki muutkin psyykelääkkeet. Esim proteiinipitoinen ruoka auttaa pitää nälän pois kun syö jokaisella aterialla proteiinia. Ja jos jää nälkä sen proteiinipitoisen ruuan jälkeen niin voi syödä sitä vähäkalorista ruokaa. Jos ei pysty nälän kanssa elää niin sitten lopettaa lääkkeet. Esim kalassa,kanassa,palkokasveissa on paljon proteiinia. ja ovat terveellisä. Kuten esim mantelit ja pähkinät ovat hyviä proteiinin lähteitä ja niitä ei tartte syödä pussitolkulla.

        Kannattaa miettiä millaista ravintoa syö. Mitä itse esim syöt proteiininipitoisista ruuista? Myös kuitu täyttää vatsaa. Voi odottaa 15-30 minuuttia normalin aterian jälkeen, että jääkö nälkä . Esim puuron kohdalla voi mennä 15-30 minuuttia ennen kuin sä tunnet että nälkä on lähtenyt.

        Ite olen sellainen ihminen joka sietää sen nälän jos tietää että sä saat tarpeeksi ravintoaineita ja sen takia tartte mättää ruokaa.

        Ite esim nukun tyhjällä vatsalla parhaiten . Eli mä en syö illalla koska mä en nuku maha täynnä hyvin. Mutta usein lukee että ihmiset nukkuu vasta kun ovat syöneet myöhään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo niin kaikki muutkin psyykelääkkeet. Esim proteiinipitoinen ruoka auttaa pitää nälän pois kun syö jokaisella aterialla proteiinia. Ja jos jää nälkä sen proteiinipitoisen ruuan jälkeen niin voi syödä sitä vähäkalorista ruokaa. Jos ei pysty nälän kanssa elää niin sitten lopettaa lääkkeet. Esim kalassa,kanassa,palkokasveissa on paljon proteiinia. ja ovat terveellisä. Kuten esim mantelit ja pähkinät ovat hyviä proteiinin lähteitä ja niitä ei tartte syödä pussitolkulla.

        Kannattaa miettiä millaista ravintoa syö. Mitä itse esim syöt proteiininipitoisista ruuista? Myös kuitu täyttää vatsaa. Voi odottaa 15-30 minuuttia normalin aterian jälkeen, että jääkö nälkä . Esim puuron kohdalla voi mennä 15-30 minuuttia ennen kuin sä tunnet että nälkä on lähtenyt.

        Ite olen sellainen ihminen joka sietää sen nälän jos tietää että sä saat tarpeeksi ravintoaineita ja sen takia tartte mättää ruokaa.

        Ite esim nukun tyhjällä vatsalla parhaiten . Eli mä en syö illalla koska mä en nuku maha täynnä hyvin. Mutta usein lukee että ihmiset nukkuu vasta kun ovat syöneet myöhään.

        lisään jos syö myöhään illalla niin aineenvaihdunta muutenkin hidastuu yöllä.


      • Anonyymi

        Kyllä mt lääkkeiden selostuksessa sanotaan jos lääke aiheuttaa painonnousua
        Luulen että sitä huomaamattaan ehkä syö enemmän ja lepää enemmän päivisinkin kun syö lääkettä. Äitini oikeintuo ainainen pelottelu , kun ei ajatella että joku voi pelätä niin kovasti ettei uskalla mennä lääkäriin. Ja vielä sanotaan että älä koskaan menkö lääkärille. Masennus lääkkeet auttavat enemmistöä joten ei ole mitään aihetta peloitella muita sillä miten itse on kokenut hoitonsa . Ei ne lääkkeet sitä kaksisuuntaista aiheuttaneet , vaan se oli jo siinä vaiheessa kun meni lääkäriin univaikeuksiansa valittamaan . Joten he jotka ovat saaneet avun masennus lääkkeistä voivat hyvin tavallisesti. Ja jokainen reagoi lääkkeisiin eri tavalla
        Joten lääkkeen voi vaihtaa toiseen jos tuntuu ettei sovi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo niin kaikki muutkin psyykelääkkeet. Esim proteiinipitoinen ruoka auttaa pitää nälän pois kun syö jokaisella aterialla proteiinia. Ja jos jää nälkä sen proteiinipitoisen ruuan jälkeen niin voi syödä sitä vähäkalorista ruokaa. Jos ei pysty nälän kanssa elää niin sitten lopettaa lääkkeet. Esim kalassa,kanassa,palkokasveissa on paljon proteiinia. ja ovat terveellisä. Kuten esim mantelit ja pähkinät ovat hyviä proteiinin lähteitä ja niitä ei tartte syödä pussitolkulla.

        Kannattaa miettiä millaista ravintoa syö. Mitä itse esim syöt proteiininipitoisista ruuista? Myös kuitu täyttää vatsaa. Voi odottaa 15-30 minuuttia normalin aterian jälkeen, että jääkö nälkä . Esim puuron kohdalla voi mennä 15-30 minuuttia ennen kuin sä tunnet että nälkä on lähtenyt.

        Ite olen sellainen ihminen joka sietää sen nälän jos tietää että sä saat tarpeeksi ravintoaineita ja sen takia tartte mättää ruokaa.

        Ite esim nukun tyhjällä vatsalla parhaiten . Eli mä en syö illalla koska mä en nuku maha täynnä hyvin. Mutta usein lukee että ihmiset nukkuu vasta kun ovat syöneet myöhään.

        On olemassa ihmisiä Kotka ottavat olutta muutaman purkin illalla ja sitten mt lääkkeen muka nukahtamista varten . Alkoholia ei käytetä koskaan saman aikaisesti lääkkeiden kanssa . Mutta moni ai sitä ymmärrä sillä alkoholi ja lääkkeet vaikuttavat samaan osaan aivoja ne sekaanustiloja tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On olemassa ihmisiä Kotka ottavat olutta muutaman purkin illalla ja sitten mt lääkkeen muka nukahtamista varten . Alkoholia ei käytetä koskaan saman aikaisesti lääkkeiden kanssa . Mutta moni ai sitä ymmärrä sillä alkoholi ja lääkkeet vaikuttavat samaan osaan aivoja ne sekaanustiloja tulee.

        Missä mainitsin alkoholin? en itse juo alkoholia joten voitko sanoa missä mainitsin alkoholin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole kuullut mitä olantsapiini tekee? Se tekee ihan mahdottoman näläntunteen koko ajan.

        Näläntunnetta voi hallita ja aina ei tarvitse syödä, vaikka olisi näläntunne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lisään jos syö myöhään illalla niin aineenvaihdunta muutenkin hidastuu yöllä.

        Illalla pitääkin syödä, koska silloin aineenvaihdunta pysyy toiminnassa, eikä mene säästöliekille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Illalla pitääkin syödä, koska silloin aineenvaihdunta pysyy toiminnassa, eikä mene säästöliekille.

        No ei mulla ole mennyt säästöliekille vaikka en syö illalla. Mulla ei ole tarvetta syödä illalla myöhään. Miksi ihmiset yleistää asioita. Kyllä minä olen laihtunut vaikke syö illalla. Jos haluaa syödä illalla raskaasti niin turha valittaa kun ei laihdu. Illalla voi syödä kevyesti mutta ite en syö illalla koska en näe sille tarvetta. Yöllä kuitenkin kuluttaa vähemmän kuin päivällä,jos ihminen nukkuu yöllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mt lääkkeiden selostuksessa sanotaan jos lääke aiheuttaa painonnousua
        Luulen että sitä huomaamattaan ehkä syö enemmän ja lepää enemmän päivisinkin kun syö lääkettä. Äitini oikeintuo ainainen pelottelu , kun ei ajatella että joku voi pelätä niin kovasti ettei uskalla mennä lääkäriin. Ja vielä sanotaan että älä koskaan menkö lääkärille. Masennus lääkkeet auttavat enemmistöä joten ei ole mitään aihetta peloitella muita sillä miten itse on kokenut hoitonsa . Ei ne lääkkeet sitä kaksisuuntaista aiheuttaneet , vaan se oli jo siinä vaiheessa kun meni lääkäriin univaikeuksiansa valittamaan . Joten he jotka ovat saaneet avun masennus lääkkeistä voivat hyvin tavallisesti. Ja jokainen reagoi lääkkeisiin eri tavalla
        Joten lääkkeen voi vaihtaa toiseen jos tuntuu ettei sovi

        En ole vielä löytänyt yhtäkään lääkettä, minkä sivuvaikutukset
        ovat lievempiä kuin syy, miksi ottaisi niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä mainitsin alkoholin? en itse juo alkoholia joten voitko sanoa missä mainitsin alkoholin

        Anteeksi, että joku uskalsi mainita muuta kuin olla sinun papukaijasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä mainitsin alkoholin? en itse juo alkoholia joten voitko sanoa missä mainitsin alkoholin

        Luin erään yleislääkärin kirjoittamia kirjoja, joissa hän kuvailee,
        miten monet tavalliset masennuksiin ja kipuihin annetut lääkkeet
        johtavat riippuvaisuuteen ja useille alkoholismiin.
        Itse sain monien leikkauksieni takia liian vahvoja kipulääkkeitä.
        Kipulääkkeitä kirjoitettiin myös liian kauan ja olen kiitollinen sille
        nuorelle lääkärille, joka kieltäytyi vihaisena uusimasta reseptiäni!
        Tajusin, että hän ei voinut tuomita toista lääkäriä vastuuttomista
        reseptien kirjoittamisista, mutta ei halunnut vahingoittaa potilasta itse.
        Kun vuosikausia joutuu kärsimään kaikenlaisista säryistä, niin
        ei sitä jaksa olla positiivinen, vaan masentuu energian hävitessä.

        Kun luin lääkärin kuvauksia eri lääkkeistä, joita valkotakkivälittäjät
        olivat minulle määränneet, niin ne olivat huumetta, jota saa kadultakin.
        Valtio hyötyy kansalaisten huumaamisesta samoin kuin lääkäritkin.
        Eräs lääkäri kysyi artikkelissa, että haluaako potilas pirteän lääkärin,
        joka leikkaa heitä piristävien lääkkein, vai väsyneen, jonka käsi lipsuu?
        Hän puolsi lääkärien huumeissa työskentelemistä.
        Monissa muissakin vastuullisissa ammateissa käytetään piristäviä huumeita.
        Se aloitetaan usein jo opiskeluaikana, että jaksaa juhlia ja lukea tentteihin.
        Sairaala henkilökunnalla on monta mahdollisuutta saada niitä huumelääkkeitä.
        Jotkut vaihtavat potilaiden lääkkeet saadakseen ne omaan käyttöönsä!
        Sellaiset puoltavat tietysti niiden käyttöä haalien lisää riippuvaisia seurakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, että joku uskalsi mainita muuta kuin olla sinun papukaijasi!

        Hän kommentoi viestiäni jossa mainitsin miten kannattaa syödä jos on jatkuva nälkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin erään yleislääkärin kirjoittamia kirjoja, joissa hän kuvailee,
        miten monet tavalliset masennuksiin ja kipuihin annetut lääkkeet
        johtavat riippuvaisuuteen ja useille alkoholismiin.
        Itse sain monien leikkauksieni takia liian vahvoja kipulääkkeitä.
        Kipulääkkeitä kirjoitettiin myös liian kauan ja olen kiitollinen sille
        nuorelle lääkärille, joka kieltäytyi vihaisena uusimasta reseptiäni!
        Tajusin, että hän ei voinut tuomita toista lääkäriä vastuuttomista
        reseptien kirjoittamisista, mutta ei halunnut vahingoittaa potilasta itse.
        Kun vuosikausia joutuu kärsimään kaikenlaisista säryistä, niin
        ei sitä jaksa olla positiivinen, vaan masentuu energian hävitessä.

        Kun luin lääkärin kuvauksia eri lääkkeistä, joita valkotakkivälittäjät
        olivat minulle määränneet, niin ne olivat huumetta, jota saa kadultakin.
        Valtio hyötyy kansalaisten huumaamisesta samoin kuin lääkäritkin.
        Eräs lääkäri kysyi artikkelissa, että haluaako potilas pirteän lääkärin,
        joka leikkaa heitä piristävien lääkkein, vai väsyneen, jonka käsi lipsuu?
        Hän puolsi lääkärien huumeissa työskentelemistä.
        Monissa muissakin vastuullisissa ammateissa käytetään piristäviä huumeita.
        Se aloitetaan usein jo opiskeluaikana, että jaksaa juhlia ja lukea tentteihin.
        Sairaala henkilökunnalla on monta mahdollisuutta saada niitä huumelääkkeitä.
        Jotkut vaihtavat potilaiden lääkkeet saadakseen ne omaan käyttöönsä!
        Sellaiset puoltavat tietysti niiden käyttöä haalien lisää riippuvaisia seurakseen.

        miten tuo liittyy minuun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vielä löytänyt yhtäkään lääkettä, minkä sivuvaikutukset
        ovat lievempiä kuin syy, miksi ottaisi niitä.

        Mulla 1,5 vuorokauden valvominen aiheutti molempien silmien valkuaisten verestämisen mitä unilääkkeeni ei tee, Joten älä yleistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä mainitsin alkoholin? en itse juo alkoholia joten voitko sanoa missä mainitsin alkoholin

        Lueppa uudestaan , en ole sinulle sanonut ainoastaan kertonut että eräät tekevät niin, joten kalahtiko jotenkin kun pitää viisastella . Kai sitä saa sanoa sellaistakin mikä on monen kiusana siis olutta naaman ja sepitteen lääkkeet . Ne ihmiset eivät parane koskaan
        Äjoten ole huoleti yleisesti vaan mainitsin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei mulla ole mennyt säästöliekille vaikka en syö illalla. Mulla ei ole tarvetta syödä illalla myöhään. Miksi ihmiset yleistää asioita. Kyllä minä olen laihtunut vaikke syö illalla. Jos haluaa syödä illalla raskaasti niin turha valittaa kun ei laihdu. Illalla voi syödä kevyesti mutta ite en syö illalla koska en näe sille tarvetta. Yöllä kuitenkin kuluttaa vähemmän kuin päivällä,jos ihminen nukkuu yöllä.

        Esim ihminen jokamottaa aamulla kilpirauhas lääkkeen ottaa usein illalla masennus lääkkeensä , monista eri syistä katsotaan mikä vuorokauden aika on paras potilaalle. Mutta eniten ottavat aamulla masennuslääkkeensä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin erään yleislääkärin kirjoittamia kirjoja, joissa hän kuvailee,
        miten monet tavalliset masennuksiin ja kipuihin annetut lääkkeet
        johtavat riippuvaisuuteen ja useille alkoholismiin.
        Itse sain monien leikkauksieni takia liian vahvoja kipulääkkeitä.
        Kipulääkkeitä kirjoitettiin myös liian kauan ja olen kiitollinen sille
        nuorelle lääkärille, joka kieltäytyi vihaisena uusimasta reseptiäni!
        Tajusin, että hän ei voinut tuomita toista lääkäriä vastuuttomista
        reseptien kirjoittamisista, mutta ei halunnut vahingoittaa potilasta itse.
        Kun vuosikausia joutuu kärsimään kaikenlaisista säryistä, niin
        ei sitä jaksa olla positiivinen, vaan masentuu energian hävitessä.

        Kun luin lääkärin kuvauksia eri lääkkeistä, joita valkotakkivälittäjät
        olivat minulle määränneet, niin ne olivat huumetta, jota saa kadultakin.
        Valtio hyötyy kansalaisten huumaamisesta samoin kuin lääkäritkin.
        Eräs lääkäri kysyi artikkelissa, että haluaako potilas pirteän lääkärin,
        joka leikkaa heitä piristävien lääkkein, vai väsyneen, jonka käsi lipsuu?
        Hän puolsi lääkärien huumeissa työskentelemistä.
        Monissa muissakin vastuullisissa ammateissa käytetään piristäviä huumeita.
        Se aloitetaan usein jo opiskeluaikana, että jaksaa juhlia ja lukea tentteihin.
        Sairaala henkilökunnalla on monta mahdollisuutta saada niitä huumelääkkeitä.
        Jotkut vaihtavat potilaiden lääkkeet saadakseen ne omaan käyttöönsä!
        Sellaiset puoltavat tietysti niiden käyttöä haalien lisää riippuvaisia seurakseen.

        No masennus lääke ei huumaa ketään m mutta muut lääkkeet ne on verrattavissa huumeisiin esim vahvat särkylääkkeet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten tuo liittyy minuun?

        Minä puhun asiasta, enkä vain sinusta!
        Eikö äitisi pidä sinua enää universumin napana, jota palvoa!
        Yritä avartaa hiukan sitä omaan napaasi katsomista.
        Älä ainakaan vaadi muilta sinun napasi tutkimista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla 1,5 vuorokauden valvominen aiheutti molempien silmien valkuaisten verestämisen mitä unilääkkeeni ei tee, Joten älä yleistä.

        En yleistänyt, vaan puhuin omasta kokemuksestani.
        Älä tohtoroi toisten mielipiteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä puhun asiasta, enkä vain sinusta!
        Eikö äitisi pidä sinua enää universumin napana, jota palvoa!
        Yritä avartaa hiukan sitä omaan napaasi katsomista.
        Älä ainakaan vaadi muilta sinun napasi tutkimista.

        No mulla on sisaruksia eli en ole ainoa keski-ikäinen lapsi meidän perheessä. Äiti on mulle erittäin rakas ja varsinkin kun hänellä on muistisairaus. Me kaikki lapset ollaan äidille yhtä tärkeitä ja hänellä ei ole ketää lempilasta joka olisi muita tärkeämpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En yleistänyt, vaan puhuin omasta kokemuksestani.
        Älä tohtoroi toisten mielipiteitä.

        niin puhuin minäkin omasta kokemuksesta. Kyllä se valvominen myös aiheuttaa heikotusta kuten unilääkkeet aiheuttaa väsymystä . Toisin kuin valvominen niin lääkkeet väsyttää toisin kuin valvominen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näläntunnetta voi hallita ja aina ei tarvitse syödä, vaikka olisi näläntunne.

        Naurattaa taas nämä vatipäät jotka toitottavat, että kyllä näläntunnetta voi hallita, okei jos sitä kerran pystyy niin hemmetin hyvin hallitsemaan niin miksi maailmassa on niin paljon ylipainoisia ihmisiä kun se kerran pitäisi olla niin yksinkertaista.

        Mutkat suoriksi täysiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurattaa taas nämä vatipäät jotka toitottavat, että kyllä näläntunnetta voi hallita, okei jos sitä kerran pystyy niin hemmetin hyvin hallitsemaan niin miksi maailmassa on niin paljon ylipainoisia ihmisiä kun se kerran pitäisi olla niin yksinkertaista.

        Mutkat suoriksi täysiä!

        koska he heillö ei olen tahdon lujuutta ja sitkeyttä. He antavat periksi ja antautuvat mieliteoilleen


      • Anonyymi

        Toiset lääkkeet hidastavat aineenvaihduntaa ja tekevät väsyneemmäksi (ja siten myös passiivisemmaksi). On joitakin lääkkeitä joilla ei ole tälläista vaikutusta. Kannattaa kysyä lisää Apteekista tai Lääkäriltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näläntunnetta voi hallita ja aina ei tarvitse syödä, vaikka olisi näläntunne.

        tiesitkö että ravinto on ihmisen perustarve? ei siihen nälkään kyllä totu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole kuullut mitä olantsapiini tekee? Se tekee ihan mahdottoman näläntunteen koko ajan.

        Ihmisen on kaikessa muussakin kyettävä hillitsemään mielihalujaan, niin myös syömisessä. Itse kukin ne lihottavat ruuat ja mömmöt tunkee kuitenkin omaan suuhunsa, joten turha ketään muuta on syytellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurattaa taas nämä vatipäät jotka toitottavat, että kyllä näläntunnetta voi hallita, okei jos sitä kerran pystyy niin hemmetin hyvin hallitsemaan niin miksi maailmassa on niin paljon ylipainoisia ihmisiä kun se kerran pitäisi olla niin yksinkertaista.

        Mutkat suoriksi täysiä!

        Onko niillä kaikilla lihavilla ihmisillä joku psykoosisairaus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko niillä kaikilla lihavilla ihmisillä joku psykoosisairaus?

        Palsta-asiantuntija on ratkaissut ihmisten lihavuudenkin. Mene lenkille ja syö terveellisesti. Esim jojolaihduttajilla on saattanut aineenvaihdunta sekoittua, nälkäsignaaleja vastaan on tosi hankala taistella. Keho usein pyrkii takaisin isompaan painoon.

        Nuorempana myös painonpudotus on helpompaa. Itsellä menee unet helposti vanhempana kun yritän laihduttaa ja olla miinuskaloreilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palsta-asiantuntija on ratkaissut ihmisten lihavuudenkin. Mene lenkille ja syö terveellisesti. Esim jojolaihduttajilla on saattanut aineenvaihdunta sekoittua, nälkäsignaaleja vastaan on tosi hankala taistella. Keho usein pyrkii takaisin isompaan painoon.

        Nuorempana myös painonpudotus on helpompaa. Itsellä menee unet helposti vanhempana kun yritän laihduttaa ja olla miinuskaloreilla.

        Luin joskus kuinka SSRI-lääkkeet olivat lisänneet joillekin alkoholinhimoa joka oli loppunut lääkityksen jälkeen. Moni kuvaa myös lihomista niissäkin pillereissä. Mietin mikä lääkkeissä laukaisee tuota? Sinänsä jos omaa kokemusta miettii niin tunne-elämä oli leikkautunut molemmista päistä. Ehkä se voi liittyä siihenkin että hakee muualta sitten jotain vapautusta tuosta lääkkeen aiheuttamasta turrutuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen on kaikessa muussakin kyettävä hillitsemään mielihalujaan, niin myös syömisessä. Itse kukin ne lihottavat ruuat ja mömmöt tunkee kuitenkin omaan suuhunsa, joten turha ketään muuta on syytellä.

        Vau. Mikä viisaus! Kiitos siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä mainitsin alkoholin? en itse juo alkoholia joten voitko sanoa missä mainitsin alkoholin

        Kun psykiatrian lääkkeitä määrätään nuorille, ja sadoilletuhansille, luuletko että siellä ei kulu alkoholiakin lääkkeiden lisäksi? Monet nuoret käyttävät alkoholia tietyssä ikävaiheessa aikuistuessaan.

        Mitä ihmettä tarkoitat vaikuttaa samaan aivojen osaan? Esim SSRIden kohdalla sanotaan lääkkeen tehon lieventyvän ja osa kuvaa alkoholi sedaatio voimistuvan tai alkoholin vaikutusten yhdessä lääkkeen käytön kanssa muuttavan käytöstä mutta ei ole mitään erityistä mainintaa että yhteiskäyttö olisi absoluuttisesti kiellettyä.

        Asia erikseen sitten ne lääkkeet jotka voimistavat alkoholin vaikutusta suoraan ja lisäävät yhdessä sedaatio ta vaikuttaen jopa samoihin reseptoreihin suoraan pääasiallisena vaikutuskanavanaan.

        Siinä olet oikeassa että psykoaktiivisten tämäntyyppisten aineiden yhdistelyssä kannatta olla varovainen ja on yksilöllistä kellä se lisää sekavuutta. Aivoille päihde-lääke yhdistelmät voi olla vielä haitallisempia kuin pelkkä lääke yksinään joka myös pitemmän päälle voi olla aivoille huonoksi

        Koskee myös psykiatrian lääkeyhdistelmiä joita kritiikittä tutkimusnäytönkin uupuessa määrätään päällekkäin koska psykiatri on mielestään nero muovaamaan ihmisaivot uudelle tolalle kemiallisesti tutkimusnäytön vähäisyydestä riippumatta.


    • Anonyymi

      Mulla on kokemusta kuinka pää sekoaa yhä pahemmin kun lääkäri alkaa sarjana määrätä rohtoja. Lähtee vieroitus unettomuudesta.

      Nykyään pää on selkeä kun pysyy kaukana psykiatrian lääke kokeiluista. Ne on toksisia psyykelle ja terveydelle ja aivoille.

    • Anonyymi

      Miten nämä ongelmat liittyvät psykiatrille menoon?

      • Anonyymi

        Siten, että psykiatri on puoskari, joka pilaa elämäsi. Fyysinen terveys menee ja kaikki mahdollisuudet elämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siten, että psykiatri on puoskari, joka pilaa elämäsi. Fyysinen terveys menee ja kaikki mahdollisuudet elämässä.

        Ei pidä yleistää. Olen saanut apua psykiatreilta, mutta olen joskus itse valinnut lääkkeet ja psykiatrit. Käytäntö on teorian kriteeri: olin työelämässä 40 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siten, että psykiatri on puoskari, joka pilaa elämäsi. Fyysinen terveys menee ja kaikki mahdollisuudet elämässä.

        Sairaus sinänsä on se joka laittaa fyysisen terveyden kokeelle , ei lääkkeet. Jotta älä viitsi peloitella muita lukijoita omakohtaisilla kokemuksillasi , sillä tavallisesti on. Iin että mt lääke auttaa. Mutta sinun kohdallasi on jotain muuta mikä on katsottu sairaudeksi, kaikki reagoivat eri tavalla lääkkeisiin siksi sinun kokemuksesi siitä ei ole verrattavissa mitenkään
        Joten lopeta peloittelemasta muita joku voi vaikka uskoa juttusi eikä ymmärtää että niitä on muitakin aiheita silloin kun ihminen tulee sairaaksi . Mikä muka siinä lääkkeessä on aiheuttanut kaksisuuntaisen mh , ajatteelppa sitä, siis se joka tarvitsee apua todella saa tarvittavan avun lääkäriltä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siten, että psykiatri on puoskari, joka pilaa elämäsi. Fyysinen terveys menee ja kaikki mahdollisuudet elämässä.

        Aika kovia syytöksiä ilman näyttöä.


      • Anonyymi

        Että sinä jaksat provosoida saadaksesi kaikki voimaan yhtä huonosti kuin itse voit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että sinä jaksat provosoida saadaksesi kaikki voimaan yhtä huonosti kuin itse voit!

        Minäkö se täällä valitan päivät pitkät sitä, että miten hyvää elämäni on ilman lääkkeitä?

        Luuletko etten minäkin ole aikanani uhriutunut? Luuletko etten tietäisi mitä se on? Miltä se tuntuu, tai mitä kaikkea olen sen jälkeen saavuttanut kun jätin sen elämän taakseni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkö se täällä valitan päivät pitkät sitä, että miten hyvää elämäni on ilman lääkkeitä?

        Luuletko etten minäkin ole aikanani uhriutunut? Luuletko etten tietäisi mitä se on? Miltä se tuntuu, tai mitä kaikkea olen sen jälkeen saavuttanut kun jätin sen elämän taakseni?

        Neiti/herra valaistunut :D

        Jonka elämäntyö on syytellä kaikkia uhriutujaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neiti/herra valaistunut :D

        Jonka elämäntyö on syytellä kaikkia uhriutujaksi

        Eikö se ole aika samanlainen jobi kun syytellä muita omista ongelmista.

        Sillonhan ollaan ihan oikeassa seurassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä yleistää. Olen saanut apua psykiatreilta, mutta olen joskus itse valinnut lääkkeet ja psykiatrit. Käytäntö on teorian kriteeri: olin työelämässä 40 vuotta.

        Se että joku lääkkeenkäyttäjä on työelämässä ei ole mulle mikään osoitus sille että lääkkeet on erityisen tehokkaita. Olen itse ollut lääkkeissä ja lääkkeettömänä työelämässä pitkään.
        Moni ihminen ei työskentele kuka käyttää psykiatrian lääkkeitä.


    • Anonyymi

      Taitaa kaikkien ongelmiesi takana olla mielenterveytesi ongelmat, myös lihomiseen.
      Toisilla on vai kumma tapa ettei osata myöntää omaa panostaan ja ongelmiaan, vaan vikoja ja syitä etsitään väkisin muualta ja muista. Tämän kun ymmärtää, niin vasta sitten voi olla mahdollisuus tervehtyä. Oma panos on tärkein asia kaikessa.

      • Anonyymi

        Oishan se perin kummallista, jos kaikenmaailman sosiaalisten tilanteiden pelot, ja muut harhaluulot ei kahlitsisi ihmistä neljän seinän sisään, ja sillä tavalla vaikuttaisi ihmisen henkiseen ja fyysiseen hyvinvointiin.

        Mutta mitäpä tuollaista pikku ongelmaa ei silä sairauden narratiivilla pystyisi aina lääkkeiden syyksi pistämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oishan se perin kummallista, jos kaikenmaailman sosiaalisten tilanteiden pelot, ja muut harhaluulot ei kahlitsisi ihmistä neljän seinän sisään, ja sillä tavalla vaikuttaisi ihmisen henkiseen ja fyysiseen hyvinvointiin.

        Mutta mitäpä tuollaista pikku ongelmaa ei silä sairauden narratiivilla pystyisi aina lääkkeiden syyksi pistämään.

        Psyykenlääkkeet tuhosi elämäni ihan täysin. Ne ovat neurotoksisia (aivoille haitallisia), ototoksisia (korvalle ja kuulolle haitallisia), tuhoavat seksuaalisuuden jopa pysyvästi (PSSD) ja saavat aikaan tiloja jossa ihmisen on pakko liikutella itseään koska ne vaikuttavat välittäjäaineisiin jotka säätelee motoriikkaa. Ne myös voivat tuhota unen, esim vieroituksessa. Ne voivat tuhota elämän perustuksiaan myöten ja jos jotain ongelmia on ollutkin ne voi olla pientä psykiatrian lääkkeiden tekemiin ongelmiin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psyykenlääkkeet tuhosi elämäni ihan täysin. Ne ovat neurotoksisia (aivoille haitallisia), ototoksisia (korvalle ja kuulolle haitallisia), tuhoavat seksuaalisuuden jopa pysyvästi (PSSD) ja saavat aikaan tiloja jossa ihmisen on pakko liikutella itseään koska ne vaikuttavat välittäjäaineisiin jotka säätelee motoriikkaa. Ne myös voivat tuhota unen, esim vieroituksessa. Ne voivat tuhota elämän perustuksiaan myöten ja jos jotain ongelmia on ollutkin ne voi olla pientä psykiatrian lääkkeiden tekemiin ongelmiin verrattuna.

        Anteeksi jos olen edelleen niin tyhmä, etten ymmärrä, että miksi terveet ihmiset lähtee vetämään niin vahvoja lääkkeitä?

        Selitä se minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi jos olen edelleen niin tyhmä, etten ymmärrä, että miksi terveet ihmiset lähtee vetämään niin vahvoja lääkkeitä?

        Selitä se minulle.

        Itse päädyin niihin kun oli alakuloa erilaisiin tapahtumiin liittyen mitä elämässä oli ja nuoruuden henkisiä kasvukipuja ts vaikea teini-iän tunne myllerrys ja tukiverkon puutetta. Minulla ei ollut tunnetta että olen toivoton, minulla oli tunnetta että elämässäni tiettyjen ulkoisten asioiden pitäisi muuttua niin elämä olisi siedeträbämpää
        Olin hakenut lääkkeitä mutta minulle määrättiin serotoniinin takaisin oton estäjä viitaten johonkin serotoniinin alhaisuuteen. Ne kyllä auttoi jollain tavalla ainakin alussa.

        Lopulta ne teki lääkekoukuttuneen ihmisen joka ei uskaltanut alasajaa lääkkeitä (jota edesauttoi itsensä kokeminen kemiallisesti vajavaisena).

        Päädyin muihin lääkkeisiin vieroitusvaiheessa kyseistä lääkettä minä aikana terveyteni romuttui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse päädyin niihin kun oli alakuloa erilaisiin tapahtumiin liittyen mitä elämässä oli ja nuoruuden henkisiä kasvukipuja ts vaikea teini-iän tunne myllerrys ja tukiverkon puutetta. Minulla ei ollut tunnetta että olen toivoton, minulla oli tunnetta että elämässäni tiettyjen ulkoisten asioiden pitäisi muuttua niin elämä olisi siedeträbämpää
        Olin hakenut lääkkeitä mutta minulle määrättiin serotoniinin takaisin oton estäjä viitaten johonkin serotoniinin alhaisuuteen. Ne kyllä auttoi jollain tavalla ainakin alussa.

        Lopulta ne teki lääkekoukuttuneen ihmisen joka ei uskaltanut alasajaa lääkkeitä (jota edesauttoi itsensä kokeminen kemiallisesti vajavaisena).

        Päädyin muihin lääkkeisiin vieroitusvaiheessa kyseistä lääkettä minä aikana terveyteni romuttui

        Psykiatria saa kaiken kärsimyksen, trauman ja kipuilun ja ei niin toimivat selviytymiskeinot (uusiakin voi oppia!!) elämässä näyttäytymään sairaana terveys ongelmana mitä pitää lääkitä. Sairas oppi koko psykiatria. Ei ole kovin paljon auttanut mt eläköitymislukuja psykiatrian opit. Nuorten ihmisten terveys sotketaan heidän kipuillessa henkisesti.

        Eikä varoiteta mitä lääkkeistä voi seurata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi jos olen edelleen niin tyhmä, etten ymmärrä, että miksi terveet ihmiset lähtee vetämään niin vahvoja lääkkeitä?

        Selitä se minulle.

        No kun luotetaan lääkäriin. Vieroitus masennuslääkkeistä voi kestää kuukausia ja aiheuttaa unettomuutta ja levottomuutta mikä voi viedä psykoosiin ja siittä skitso diagnoosiin. Siinä on sitten kuolaava neuroleptipotilas mikä tuomitaan valkotakkisten silmissä psykoosi sairaaksi josta tulee sitten hyödytön yhteiskunnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun luotetaan lääkäriin. Vieroitus masennuslääkkeistä voi kestää kuukausia ja aiheuttaa unettomuutta ja levottomuutta mikä voi viedä psykoosiin ja siittä skitso diagnoosiin. Siinä on sitten kuolaava neuroleptipotilas mikä tuomitaan valkotakkisten silmissä psykoosi sairaaksi josta tulee sitten hyödytön yhteiskunnalle.

        Niinpä. Vieroitus masennuslääkkeistä voi tuhota unta, lisätä ahdistusta, lisätä levottomuutta, lisätä huolia ja pelkoja, lisätä tunnetta että tunne-elämä on jäässä ynnä muita oireita joita ei ole välttämättä koskaan kokenut ennen. Kognitiivisia ongelmia... On luonnollista reagoida myös henkisesti siihen epämiellyttävään oloon.

        Siitä on sitten tie avattu uusiin diagnooseihin koska psykiatria ei tunnusta sitä kuinka hankalaa psykiatrian aineista voi olla päästä irti jos niitä on vetänyt vuosia ja vuosia. Eikä psykiatria tunnusta pitkittyneitä vieroitusoireita.

        Eikä lääkärit osaa vieroittaa ihmisiä oikein lääkkeistä. Osa tarvii varovaisuutta vieroituksessa.

        Jos kärsii vieroituksessa ja on huolta oireista niin sulla täytyy vähintään psykiatrian mielestä olla joku uusi diagnoosi.

        Itse sain psykoottinen masennus diagnoosin. Ainoana muka psykiatrian todistamana harhana pidettiin huolia lääkkeistä. Tie mille lääke polulle se lääkemäärä mitä minulle määrättiin jossa lääkkeen haittaa lääkittiin minut olisi voinut johtaa.

        Lopetin lääkkeet tilasta jossa tuntui kuin psykiatria olisi tuhonnut kaiken elämässäni niine kaikkine haittoineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Vieroitus masennuslääkkeistä voi tuhota unta, lisätä ahdistusta, lisätä levottomuutta, lisätä huolia ja pelkoja, lisätä tunnetta että tunne-elämä on jäässä ynnä muita oireita joita ei ole välttämättä koskaan kokenut ennen. Kognitiivisia ongelmia... On luonnollista reagoida myös henkisesti siihen epämiellyttävään oloon.

        Siitä on sitten tie avattu uusiin diagnooseihin koska psykiatria ei tunnusta sitä kuinka hankalaa psykiatrian aineista voi olla päästä irti jos niitä on vetänyt vuosia ja vuosia. Eikä psykiatria tunnusta pitkittyneitä vieroitusoireita.

        Eikä lääkärit osaa vieroittaa ihmisiä oikein lääkkeistä. Osa tarvii varovaisuutta vieroituksessa.

        Jos kärsii vieroituksessa ja on huolta oireista niin sulla täytyy vähintään psykiatrian mielestä olla joku uusi diagnoosi.

        Itse sain psykoottinen masennus diagnoosin. Ainoana muka psykiatrian todistamana harhana pidettiin huolia lääkkeistä. Tie mille lääke polulle se lääkemäärä mitä minulle määrättiin jossa lääkkeen haittaa lääkittiin minut olisi voinut johtaa.

        Lopetin lääkkeet tilasta jossa tuntui kuin psykiatria olisi tuhonnut kaiken elämässäni niine kaikkine haittoineen.

        Se oli maanpäällinen helvetti mitä koin lääkkeiden kanssa. Se opetti kaiken mitä minun pitää tietää psykiatriasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli maanpäällinen helvetti mitä koin lääkkeiden kanssa. Se opetti kaiken mitä minun pitää tietää psykiatriasta.

        Ja kokemustani kuvaa hyvin se että ennemmin kuolisin kuin koskisin yhteenkään psykiatrian lääkkeeseen enää. Haitat ovat friikkejä, epäinhimillisiä, tuhoavia ja niistä puhuminen vetää sinut marginaaliin jossa olet vain päästäsi pipi ja psykiatria on niin hyvä. Vain ne ymmärtää kellä on kokemusta pitkän ajan käytön vieroituksista, extrapyramidaalioireista, siitä kun uni on lääkkeiden seurauksena ihan sekaisin ja haluat vain nukkua, siitä kun sinusta tulee friikki jolla on PSSD ynnä muuta. Ja voit hahmottaa elämäsi ennen ja jälkeen psykiatrian harmin. Siitä kun joku lätkii lääkkeitä toisen perään kun olosi vain pahenee kun psykiatria on päässyt leikkimään välittäjäaineillasi. Sitä kun sinulla on lääkkeissä niin sisältä kuollut olo että sanat ei riitä kuvailemaan.

        Kun ajattelet että elämäsi on ohi mutta tajuatkin lääkkeitä purettuasi että kappas se ei ollutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kokemustani kuvaa hyvin se että ennemmin kuolisin kuin koskisin yhteenkään psykiatrian lääkkeeseen enää. Haitat ovat friikkejä, epäinhimillisiä, tuhoavia ja niistä puhuminen vetää sinut marginaaliin jossa olet vain päästäsi pipi ja psykiatria on niin hyvä. Vain ne ymmärtää kellä on kokemusta pitkän ajan käytön vieroituksista, extrapyramidaalioireista, siitä kun uni on lääkkeiden seurauksena ihan sekaisin ja haluat vain nukkua, siitä kun sinusta tulee friikki jolla on PSSD ynnä muuta. Ja voit hahmottaa elämäsi ennen ja jälkeen psykiatrian harmin. Siitä kun joku lätkii lääkkeitä toisen perään kun olosi vain pahenee kun psykiatria on päässyt leikkimään välittäjäaineillasi. Sitä kun sinulla on lääkkeissä niin sisältä kuollut olo että sanat ei riitä kuvailemaan.

        Kun ajattelet että elämäsi on ohi mutta tajuatkin lääkkeitä purettuasi että kappas se ei ollutkaan.

        "Kun ajattelet että elämäsi on ohi mutta tajuatkin lääkkeitä purettuasi että kappas se ei ollutkaan."

        Pitäisikö lääkkeitä sitten purkaa useammin, että tämä havainto tulisi jotenkin aikaisemmin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun ajattelet että elämäsi on ohi mutta tajuatkin lääkkeitä purettuasi että kappas se ei ollutkaan."

        Pitäisikö lääkkeitä sitten purkaa useammin, että tämä havainto tulisi jotenkin aikaisemmin?

        Viittaan tuolla elämä on ohi kommentilla siihen että oli tunne että on täysin pakko tappaa itsensä tai kitua siinä olossa. Se loppui lääkealasajoon se tunne ja vieroitusoireita kesti pitkän aikaa. Kun hermosto tasapainoittui vieroituksessa tuntui helvetin oudolta sen kamalan sotkun jälkeen se että pystyi tekemään asioita ilman että olo oli jatkuvasti fyysisesti hirveä.

        Elämäni meni pilalle psykiatrian lääkkeiden myötä monelta osin mutta sain asioita takaisinkin. Sittemmin olen menettänyt lisää kun terveys rakoilee enkä voi olla miettimättä lääke historian vaikutuksia siihenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viittaan tuolla elämä on ohi kommentilla siihen että oli tunne että on täysin pakko tappaa itsensä tai kitua siinä olossa. Se loppui lääkealasajoon se tunne ja vieroitusoireita kesti pitkän aikaa. Kun hermosto tasapainoittui vieroituksessa tuntui helvetin oudolta sen kamalan sotkun jälkeen se että pystyi tekemään asioita ilman että olo oli jatkuvasti fyysisesti hirveä.

        Elämäni meni pilalle psykiatrian lääkkeiden myötä monelta osin mutta sain asioita takaisinkin. Sittemmin olen menettänyt lisää kun terveys rakoilee enkä voi olla miettimättä lääke historian vaikutuksia siihenkin.

        Kokemukseni psykiatriasta opetti minulle että
        ihmisen keho on ihmeellinen tekele joka osaa korjata itseään tiettyyn rajaan asti mikäli kehon toimintaa on sabotoitu jollain tässä tapauksessa kehon välittäjäaineita kroonisesti muokkaamalla niin että puututaan kehon luonnollisiin säätely järjestelmiin mihin välittäjäaineet on kytköksissä. Siitä voi seurata luonnottomia, friikkejä ja ahdistavia seurauksia kun jotain niin luonnollista sotketaan tällä tavoin. Psykiatrian lääkkeet ei korjanneet yhtään mitään, eivät niin mitään elämässäni mitä en olisi pystynyt korjaamaan itsekin.

        On paljon luonnollisempia tehokkaita tapoja auttaa itseään kuin alkaa noiden synteettisten kemikaalien popsijaksi.

        Kun jotain normaalia sotketaan tavalla jota ei edes täysin ymmärretä se on vastuutonta. Kyseessä on aivot ja hermosto. Niitä ei pidä sotkea näin.

        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viittaan tuolla elämä on ohi kommentilla siihen että oli tunne että on täysin pakko tappaa itsensä tai kitua siinä olossa. Se loppui lääkealasajoon se tunne ja vieroitusoireita kesti pitkän aikaa. Kun hermosto tasapainoittui vieroituksessa tuntui helvetin oudolta sen kamalan sotkun jälkeen se että pystyi tekemään asioita ilman että olo oli jatkuvasti fyysisesti hirveä.

        Elämäni meni pilalle psykiatrian lääkkeiden myötä monelta osin mutta sain asioita takaisinkin. Sittemmin olen menettänyt lisää kun terveys rakoilee enkä voi olla miettimättä lääke historian vaikutuksia siihenkin.

        Tutkimusten mukaan somella on kielteinen vaikutus ihmisen terveyteen,

        Sen valossa, negatiivisten asioiden jatkuva märehtiminen foorumeilla pahentaa vain ihmisten oloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkimusten mukaan somella on kielteinen vaikutus ihmisen terveyteen,

        Sen valossa, negatiivisten asioiden jatkuva märehtiminen foorumeilla pahentaa vain ihmisten oloa.

        Mitä sillä on väliä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sillä on väliä?

        Aiotko kieltää somen? Laita kansalaisaloite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiotko kieltää somen? Laita kansalaisaloite.

        Miksi holhoat ihmisiä?


    • Anonyymi

      Testasin kaverin 100 mg levotsiinia. Nukuin melkein kaks päivää putkeen. Totesin vain ettei ikinä mitään psyykelääkkeitä mutta jos joutuu hoitoon niin niitä on pakko syödä. Kaverille laitetaan väkisin piikki takapuoleen ja etsitään jos on karannut Lapin erämaahan. Ambulanssi hakee vieläpä potilaan monen sadan kilometrin päästä. Tunnen tapauksen.

      • Anonyymi

        Mikset pelasta häntä ja piilota oman sänkysi alle? Eihän ambulanssi kuskin sitä tarvitse tietää että hän asuu teillä.


      • Anonyymi

        100mg annoksella olisit nukkunut neljä päivää.Aika paha unettomuus on ollut jos nukuit vaan kaks päivää 100mg annoksella.


    • Anonyymi

      Mullekkin joku lääkäri joka määräsi mulle lihottavaa masennuslääkettä sanoi että mitäs mätät kokoajan niitä herkkuja naamaas kun huomautin että olen lihonut hänen määräämänsä masennuslääkkeen takia.

      Ahdistunut Mies

    • Anonyymi

      Miksi tallainen saa yhä palstatilaa+ Psykiatriasta on hyötyä, mutta muutamat turhaan mustamaalaavat sitä

      • Anonyymi

        Niillä on oikeus puhua kenen terveyden psykiatria sotki. Karjalassa nuorten adhd diagnoosit on räjähtäneet. Kuulemma ei ole riittävästi oikeaa koulutusta tehdä diagnoosia. Oikea syy on se että psykiatria on suurelta osin pseudotieteellisrä hevonpaskaa jossa joku lääkäri voi puheen ja käytöksen perusteella heitellä jonkun diagnoosin, toinen toisen. Nuorille aloitellaan amfetamiinijohdannaisia. Tervemenoa nuoret joiden aivot on vastan kehittymässä pitkän linjan psykiatrian potilaaksi kohti antipsykootteja ja muuta paskaa jossa lopulta sinulla on lista diagnooseja ja ymmärrät itseäsi entistä vähemmän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niillä on oikeus puhua kenen terveyden psykiatria sotki. Karjalassa nuorten adhd diagnoosit on räjähtäneet. Kuulemma ei ole riittävästi oikeaa koulutusta tehdä diagnoosia. Oikea syy on se että psykiatria on suurelta osin pseudotieteellisrä hevonpaskaa jossa joku lääkäri voi puheen ja käytöksen perusteella heitellä jonkun diagnoosin, toinen toisen. Nuorille aloitellaan amfetamiinijohdannaisia. Tervemenoa nuoret joiden aivot on vastan kehittymässä pitkän linjan psykiatrian potilaaksi kohti antipsykootteja ja muuta paskaa jossa lopulta sinulla on lista diagnooseja ja ymmärrät itseäsi entistä vähemmän

        Ja tervemenoa kohti kemiallista kastraatiota. Vasta luin jonkun ulkomaalaisen pojan tarinan jossa psykiatri oli "kemiallisesti kastroinut" pojan jo nuorena. Raukka joutui viettämään vieroitusoire/haittaviidakossa aikaa jo 12-18 välillä. Adhdlääke vieroitusoireiden puhkaisemaan masennukseen oli määrätty SSRI paskaa. Raukka kipuili haitoissa jo pienenä. Sitä on psykiatria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tervemenoa kohti kemiallista kastraatiota. Vasta luin jonkun ulkomaalaisen pojan tarinan jossa psykiatri oli "kemiallisesti kastroinut" pojan jo nuorena. Raukka joutui viettämään vieroitusoire/haittaviidakossa aikaa jo 12-18 välillä. Adhdlääke vieroitusoireiden puhkaisemaan masennukseen oli määrätty SSRI paskaa. Raukka kipuili haitoissa jo pienenä. Sitä on psykiatria.

        Joskus tulevaisuudessa ehkä psykiatria joutuu vastuuseen tekosistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus tulevaisuudessa ehkä psykiatria joutuu vastuuseen tekosistaan.

        Jos et tiennyt niin terveyskeskus uusii myös psyykelääkereseptin jos ei ole hoitosuhdettae enää pskiatrian puolelle. Eli kyllä ne terveyskeskuslääkärit lon myös vastuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et tiennyt niin terveyskeskus uusii myös psyykelääkereseptin jos ei ole hoitosuhdettae enää pskiatrian puolelle. Eli kyllä ne terveyskeskuslääkärit lon myös vastuussa.

        Ja ollaan niin tieteen asialla. Hahhahhaa. Lääkkeiden pitkäaikaiskäyttöä ei ole tutkittu kovin kattavasti saatika vaikutuksia esim nuorten seksuaalisuuden kehitykseen määrätessä lapsille lääkkeitä kasvuiässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ollaan niin tieteen asialla. Hahhahhaa. Lääkkeiden pitkäaikaiskäyttöä ei ole tutkittu kovin kattavasti saatika vaikutuksia esim nuorten seksuaalisuuden kehitykseen määrätessä lapsille lääkkeitä kasvuiässä.

        Ja terveyskeskuslääkärit on yhtälailla vastuullisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ollaan niin tieteen asialla. Hahhahhaa. Lääkkeiden pitkäaikaiskäyttöä ei ole tutkittu kovin kattavasti saatika vaikutuksia esim nuorten seksuaalisuuden kehitykseen määrätessä lapsille lääkkeitä kasvuiässä.

        mä olen kylläkin keski-ikäinen eli en ole lapsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niillä on oikeus puhua kenen terveyden psykiatria sotki. Karjalassa nuorten adhd diagnoosit on räjähtäneet. Kuulemma ei ole riittävästi oikeaa koulutusta tehdä diagnoosia. Oikea syy on se että psykiatria on suurelta osin pseudotieteellisrä hevonpaskaa jossa joku lääkäri voi puheen ja käytöksen perusteella heitellä jonkun diagnoosin, toinen toisen. Nuorille aloitellaan amfetamiinijohdannaisia. Tervemenoa nuoret joiden aivot on vastan kehittymässä pitkän linjan psykiatrian potilaaksi kohti antipsykootteja ja muuta paskaa jossa lopulta sinulla on lista diagnooseja ja ymmärrät itseäsi entistä vähemmän

        Kyllä se vaan kertoo ihmisestä kaiken olennaisen, kun vihapuheen kirjoittamista vedotaan sananvapaudella.

        Ihan turhaa syytät ADHD diagnooseja ja niiden suuria eroja suomessa, se ei millään tapaa liity kenenkään psykooissairaus diagnoosiin, eikä se vähennä psykoosisairaus diagnoosin arvoa.

        ADHD diagnoosi ei ole sotkenut sinun terveyttäsi, se on vain yksi niistä säälittävistä tekosyistä, millä vihapuhettasi lietsot.


      • Anonyymi

        Täähän on vähän kaksipiippuinen juttu.

        Ensinnäkin Psykiatria ei ole ikinään valmis. Sitä tätyy kehittää eteenpäin, niin kuin kaikkea lääketiedettä. Ja kyllä tiettyjen epäkohtien käsittely kuuluu siihen.

        Ja kyllähän se sananvapaus ylipäätään kuuluu länsimaiseen yhteiskuntaan.

        No sitten tulee tietenkin se mutta.
        Täällähän on se puolentusinaa vakio "asiantuntijaa" joilla on vielä aika omintakeinen tai ahdas mielikuva asioista.

        Sanottakoon vaikka että asiantuntija on ihminen joka tietää yhä enemmän yhä vähemmästä. Tässä tapauksessa lähinnä valittamisesta. Eli sillä tiedolla ei oikein edes pysty kehittämään mitään mikä liittyy psykiatriaan.

        Mutta positiivisuuden kautta. Jos suomessa on neljännes miljoona miepä palveluiden käyttäjää, ja täällä niistä palveluista valittaa alle kymmenen henkeä, niin tilastollisestihan meillä on about täydellinen hoitojärjestelmä. No kuten jo alussa mainitsin, niin sitähän se ei ihan ole, mutta näillä statseilla aika hemmetin hyvä.

        Se miten tämä foorumi hyödyntää psykiatrian hoitomenetelmiä, niin onhan tämä foorumi ikään kuin kurkistus sinne sairaaseen mieleen. Miten ne vääristyneet ajatushimmelti lähtee rakentumaan, ikään kuin todellisuuden pohjalle ja missä se sitten karkaa käsistä.

        Tarvittaisiinko me enää tulevaisuudessa lääkkeitä, jos me voitaisiin vaikka suurien keilimallien avulla pinpointtaamaan ne kohdat missä ihmisen päättelyketju tippuu raiteiltaan ja korjaamaan ne.

        Ainoastaan aika näyttää sen. Mutta se on varma, että suurikielimalli tarvitsee suuren määrän sairauksien tuottamaa tekstiä tutkittavakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vaan kertoo ihmisestä kaiken olennaisen, kun vihapuheen kirjoittamista vedotaan sananvapaudella.

        Ihan turhaa syytät ADHD diagnooseja ja niiden suuria eroja suomessa, se ei millään tapaa liity kenenkään psykooissairaus diagnoosiin, eikä se vähennä psykoosisairaus diagnoosin arvoa.

        ADHD diagnoosi ei ole sotkenut sinun terveyttäsi, se on vain yksi niistä säälittävistä tekosyistä, millä vihapuhettasi lietsot.

        Vai vihapuhetta on jakaa jonkun nuoren kokemus joka vastaa omaani psykiatrisessa järjestelmässä. Kamalinta on että kyseessä on alaikäinen lapsi vielä.

        1. Lääkkeitä
        2. Pahaa oloa lisää mitä lääkitään lisää. Lisää lääkkeitä.
        3. Elämänlaatu pilalla, terveyshaittaa.
        4. Se on tietenkin sairaus mikä selittää kaiken pahan olon
        5. Lopputulos: Irrottautuminen psykiatriasta sellaisena kuin se on tai loputon määrä lääkkeitä ja lisääntyvää invaliditeettia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai vihapuhetta on jakaa jonkun nuoren kokemus joka vastaa omaani psykiatrisessa järjestelmässä. Kamalinta on että kyseessä on alaikäinen lapsi vielä.

        1. Lääkkeitä
        2. Pahaa oloa lisää mitä lääkitään lisää. Lisää lääkkeitä.
        3. Elämänlaatu pilalla, terveyshaittaa.
        4. Se on tietenkin sairaus mikä selittää kaiken pahan olon
        5. Lopputulos: Irrottautuminen psykiatriasta sellaisena kuin se on tai loputon määrä lääkkeitä ja lisääntyvää invaliditeettia

        Nykypsykiatria on alinta paskaa ikinä mielestäni. Se on mielipide eikä vihapuhetta. Ja toivon että psykiatrit joutuvat vastuuseen nuorten ihmisten elämän pilaamisesta vielä joskus jossa

        A) Eivät kerro lääkkeistä mitä ne on ja antavat tieteellisesti ei paikkaansapitäviä selityksiä miksi lääkettä kannattaa käyttää
        B) ihmiset on tietämättään osa ei kontrolloitua lääke koetta pitkäaikaiskäytössä ja nuorena
        C) kun ongelmia alkaa ilmetä lääkkeiden kanssa psykiatria näyttää todelliset kasvonsa
        D) koko typerä tieteenala ja sen promoaminen on aiheuttanut suuren normaalien elämän reaktioiden medikalisaation ja diagnosoinnin

        Jne.

        Minua hirvittää että joku lapsi joutuisi käymään mitään paskaa läpi mitä minä jouduin plaseboon teholtaan verrattavista olevista aineista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykypsykiatria on alinta paskaa ikinä mielestäni. Se on mielipide eikä vihapuhetta. Ja toivon että psykiatrit joutuvat vastuuseen nuorten ihmisten elämän pilaamisesta vielä joskus jossa

        A) Eivät kerro lääkkeistä mitä ne on ja antavat tieteellisesti ei paikkaansapitäviä selityksiä miksi lääkettä kannattaa käyttää
        B) ihmiset on tietämättään osa ei kontrolloitua lääke koetta pitkäaikaiskäytössä ja nuorena
        C) kun ongelmia alkaa ilmetä lääkkeiden kanssa psykiatria näyttää todelliset kasvonsa
        D) koko typerä tieteenala ja sen promoaminen on aiheuttanut suuren normaalien elämän reaktioiden medikalisaation ja diagnosoinnin

        Jne.

        Minua hirvittää että joku lapsi joutuisi käymään mitään paskaa läpi mitä minä jouduin plaseboon teholtaan verrattavista olevista aineista

        Eikä minua kiinnosta kehittää kyseistä tieteenalaa. Paras kehitys on että saa ihmiset kyseenalaistamaan kannattaako tuosta paska systeemistä hakea apua. Jos hakeekin satsatkaa yksityiseen että todennäköisemmin pääsee tehokkaammin terapiaan ja voi välttää pahimmat sattumalta tulevat lääkärit ja saa ehkä jonkun järkevän hoitosuhteenkin joka kestää pitemmänkin aikaa vaihtumatta jolloin olette vaihtuvien lääkäreiden armoilla lääke määräyksien kanssa. Voi valita esim kriittisemmin psykoterapiaorientoituneen psykiatrin joka ei saa niin paljoa tuhoa aikaan leikkiessään aivoillanne kemikaaleilla kuin muovailuvahalla.

        Jos on rahaa satsatkaa vaikka ravitsemus ja kunto-ohjaajaan ja vaikka johonkin stressi mittauksiin missä voi hoksata palautumisen ja muun. Siitä hyvinvointi lähtee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niillä on oikeus puhua kenen terveyden psykiatria sotki. Karjalassa nuorten adhd diagnoosit on räjähtäneet. Kuulemma ei ole riittävästi oikeaa koulutusta tehdä diagnoosia. Oikea syy on se että psykiatria on suurelta osin pseudotieteellisrä hevonpaskaa jossa joku lääkäri voi puheen ja käytöksen perusteella heitellä jonkun diagnoosin, toinen toisen. Nuorille aloitellaan amfetamiinijohdannaisia. Tervemenoa nuoret joiden aivot on vastan kehittymässä pitkän linjan psykiatrian potilaaksi kohti antipsykootteja ja muuta paskaa jossa lopulta sinulla on lista diagnooseja ja ymmärrät itseäsi entistä vähemmän

        Ehdotan, että ratkaisuksi ylidiagnosointiongelmaan Suomessa perustettaisiin Ruotsin tavoin yksityisiä klinikoita adhd-diagnoosien purkamiseksi. Kysytään, josko hallitus haluaisi rahoittaa sitä jollain rikkaiden ohituskaistalla!?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä minua kiinnosta kehittää kyseistä tieteenalaa. Paras kehitys on että saa ihmiset kyseenalaistamaan kannattaako tuosta paska systeemistä hakea apua. Jos hakeekin satsatkaa yksityiseen että todennäköisemmin pääsee tehokkaammin terapiaan ja voi välttää pahimmat sattumalta tulevat lääkärit ja saa ehkä jonkun järkevän hoitosuhteenkin joka kestää pitemmänkin aikaa vaihtumatta jolloin olette vaihtuvien lääkäreiden armoilla lääke määräyksien kanssa. Voi valita esim kriittisemmin psykoterapiaorientoituneen psykiatrin joka ei saa niin paljoa tuhoa aikaan leikkiessään aivoillanne kemikaaleilla kuin muovailuvahalla.

        Jos on rahaa satsatkaa vaikka ravitsemus ja kunto-ohjaajaan ja vaikka johonkin stressi mittauksiin missä voi hoksata palautumisen ja muun. Siitä hyvinvointi lähtee.

        Ymmärrän. Aika paljonhan se on vaadittu kehittää jotain ulkoista asiaa, kuten vaikka psykiatriaa, jos ei pysty kehittämään edes omaa elämää, vaan kasetti jää niin sanotusti jumiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdotan, että ratkaisuksi ylidiagnosointiongelmaan Suomessa perustettaisiin Ruotsin tavoin yksityisiä klinikoita adhd-diagnoosien purkamiseksi. Kysytään, josko hallitus haluaisi rahoittaa sitä jollain rikkaiden ohituskaistalla!?!

        Sinne vaan sitä kansalaisaloitetta tekemään.
        Ensin toki joutuu vähän aikaa tutkimaan, että mistä kaikesta ne ADHD:n diagnosointi erot johtuvat.

        Kas jos skitsofreniaakin esiintyy sysimetsässä enemmän kun rikkaiden rantaruottalaisten alueella. Liekkö perää vanhoilla jutuilla, että ennen lääkkeitä sekopäät vaan ajettiin mettään.

        No kuka semmoiseen uskoisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän. Aika paljonhan se on vaadittu kehittää jotain ulkoista asiaa, kuten vaikka psykiatriaa, jos ei pysty kehittämään edes omaa elämää, vaan kasetti jää niin sanotusti jumiin.

        Säkö kehität jotain mt systeemiä haukkumalla harmia saaneita ja kyseenalaistamalla niiden mielenterveyttä?

        Lääkehaitat on niin pitkään kestäviä olleet kohdallani että ne tuhosivat koko elämäni ja en tiedä onko elämänlaatu niiden jälkeen enää mitään. Ei minua kiinnosta kehittää enää systeemiä. Se on täysin turhaa.

        Varokaa vain tuota systeemiä ja olkaa kriittisiä lääkkeiden kanssa koska ne voi aikojen saatossa romuttaa koko elämänne. Se on ainut neuvoni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän. Aika paljonhan se on vaadittu kehittää jotain ulkoista asiaa, kuten vaikka psykiatriaa, jos ei pysty kehittämään edes omaa elämää, vaan kasetti jää niin sanotusti jumiin.

        Mitä * sä tarkoitat oman elämän kehittämisellä? Mistä sinä tiedät * miten kukakin omaa elämäänsä kehittää joka tänne kirjoittaa?

        Kuka sä kuvittelet olevasi?

        Itse prosessoin vielä sitä että psykiatrian lääkkeet tuhosivat ainutkertaisen elämäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä * sä tarkoitat oman elämän kehittämisellä? Mistä sinä tiedät * miten kukakin omaa elämäänsä kehittää joka tänne kirjoittaa?

        Kuka sä kuvittelet olevasi?

        Itse prosessoin vielä sitä että psykiatrian lääkkeet tuhosivat ainutkertaisen elämäni.

        "niin tilastollisestihan meillä on about täydellinen hoitojärjestelmä."

        Joo niillä eläköitymisluvuilla joo. Sovitaan niin. Tosi toimiva systeemi. Iso osa kansasta psykoaktiivisissa pillereissä.

        Keskustelu esim PSSD:stä ilmiönä vaan kasvaa. Lääkkeitä määrätään miljoonia reseptejä länsimaissa. Ihmiset on saaneet tämän haitan ilman mitään informaatiota sen mahdollisuudesta.

        Toki psykiatriassa tämäkin on ihan hyvää hoitoa.

        Jatkakaa vaan kemiallista kastraatiota ja uhrienne haukkumista psykiatriassa! Tämä on ihmisoikeusasia josta ihmiset ei tule lopettamaan puhumista vaikka kuinka "kasetti heillä jäänyt päälle"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai vihapuhetta on jakaa jonkun nuoren kokemus joka vastaa omaani psykiatrisessa järjestelmässä. Kamalinta on että kyseessä on alaikäinen lapsi vielä.

        1. Lääkkeitä
        2. Pahaa oloa lisää mitä lääkitään lisää. Lisää lääkkeitä.
        3. Elämänlaatu pilalla, terveyshaittaa.
        4. Se on tietenkin sairaus mikä selittää kaiken pahan olon
        5. Lopputulos: Irrottautuminen psykiatriasta sellaisena kuin se on tai loputon määrä lääkkeitä ja lisääntyvää invaliditeettia

        Kenen nuoren terveystietoja täällä taas reposterllaan?

        Entä jos vaan keskittyisi urheilutermein siihen oman pään peliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säkö kehität jotain mt systeemiä haukkumalla harmia saaneita ja kyseenalaistamalla niiden mielenterveyttä?

        Lääkehaitat on niin pitkään kestäviä olleet kohdallani että ne tuhosivat koko elämäni ja en tiedä onko elämänlaatu niiden jälkeen enää mitään. Ei minua kiinnosta kehittää enää systeemiä. Se on täysin turhaa.

        Varokaa vain tuota systeemiä ja olkaa kriittisiä lääkkeiden kanssa koska ne voi aikojen saatossa romuttaa koko elämänne. Se on ainut neuvoni.

        Hei, no leikitäämpäs sillä ajatuksella, että jos täällä foorumilla olisikin sellainen ihminen joka aktviivisesti olisi mukana mielenterveyteen liittyvissä kehityshankkeissa, niin luuletko, että tämä sinun ulosanti antaisi hänelle jotain työkaluja siihen tehtävään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä * sä tarkoitat oman elämän kehittämisellä? Mistä sinä tiedät * miten kukakin omaa elämäänsä kehittää joka tänne kirjoittaa?

        Kuka sä kuvittelet olevasi?

        Itse prosessoin vielä sitä että psykiatrian lääkkeet tuhosivat ainutkertaisen elämäni.

        Tiedän vain sen mitä tänne foorumille kirjoitetaan.

        Jos tänne kirjotettaessa on prosessi vähän kesken, niin eikö se ole aika turvallista olettaa että se on sitä myös ruudun ulkopuolella.

        Ja luulen olevani sellainen ihminen jota on vähän vaikeampi virtsata iirikseen prykiatriaan liittyvillä atribuutioharhoilla.

        mutta kerrankos sitä erehtyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän vain sen mitä tänne foorumille kirjoitetaan.

        Jos tänne kirjotettaessa on prosessi vähän kesken, niin eikö se ole aika turvallista olettaa että se on sitä myös ruudun ulkopuolella.

        Ja luulen olevani sellainen ihminen jota on vähän vaikeampi virtsata iirikseen prykiatriaan liittyvillä atribuutioharhoilla.

        mutta kerrankos sitä erehtyy.

        Joo pätijän tunnusmerkit täyttyy sinussa.

        Vai että atribuutioharhoilla. Lol.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo pätijän tunnusmerkit täyttyy sinussa.

        Vai että atribuutioharhoilla. Lol.

        Ja vielä kerran sama kysymys: kuka kuvittelet olevasi? Kun lähdetään henkilökohtaiselle linjalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen nuoren terveystietoja täällä taas reposterllaan?

        Entä jos vaan keskittyisi urheilutermein siihen oman pään peliin.

        Minua kammottaa että kukaan nuori ihminen kokee saman tason haittoja lääkkeistä kuin minä. Sillä ei ole väliä kenestä on kysymys. Haitat voi koskea ihmisiä iästä riippumatta, myös siitä jotka on lapsia koska psykiatria lääkitsee myös lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä kerran sama kysymys: kuka kuvittelet olevasi? Kun lähdetään henkilökohtaiselle linjalle.

        Kuvittelen olevani se joka tietää että sinä tai sinun ajattelumaailmasi ei edusta kaikkia meitä kuntoutujia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvittelen olevani se joka tietää että sinä tai sinun ajattelumaailmasi ei edusta kaikkia meitä kuntoutujia.

        Pahinta paskaa on se että täällä on joku mt alan työntekijältä kuulostava ihminen joka kertoo menestystarinoista kuin vain luottaa lääkäriin ja syö lääkkeitä ja seuraa psykiatrian polkua luottavaisin mielin ja puskee läpi haittavaikutusten ja ne on ohi kahdessa viikossa. Kuulemma haitatkin on vain oman pään sisällä.

        Tuo on kuin joku uskonto heidän uskonsa pyhään psykiatriaan ja sen autuaaksitekevyyteen ja suuriin Jumaliin eli lääkäreihin.

        Siksi tästä asiasta pitää puhua. Tuota ajattelutapaa nimittäin löytyy mt-palveluista.

        Luuleeko tuo ihminen oikeasti että ne monet ihmiset ketkä on saaneet harmia olisi olleet lääke kielteisiä (veikkaan että monet on olleet aika myönteisiä lääkkeitä kohtaan) , eivät olisi luottaneet psykiatriin, eivät olisi kokeilleet puskea niiden lääkkeiden kanssa eteenpäin tai olisivat välttämättä edes lukeneet haitoista saadessaan niitä.

        Kyllä minulle psykiatrian lääkkeet joita myös psykiatrian ulkopuolella määrätään eivät loppupeleissä olleet asia mitä pidän terveellisenä henkisesti tai fyysisestikään. Ja mitä seuraan monia mt kuntoutujia useine pillereinene niin ero meissä on esim se että minulla ei ole annosten välisiä oireita, oloni ei heittelehdi jos en muista ottaa lääkkeitäni. Olen ikuisesti kiitollinen että lähdin etenkin psykiatrian polyfarmasiareitiltä pois johon päädyin kun olin kokenut jo harmia lääkkeistä ja vieroituksesta. Se pelasti henkeni.

        Tiedän tarinoita missä ihmiset on täysin loukussa lääkkeidensä kanssa. Heille on puhjennut jossain vaiheessa haitta esim vieroituksesta mitä lääkäri on alkanut lääkitä, ja jossain vaiheessa heillä on paha olla lääkkeissä mutta vieroittautuminenkin on helvettiä. Suo siellä vetelä täällä.


    • Anonyymi

      Miksi aina annetaan palstatilaa tallaiselle asioiden paisuttelulle.

      • Anonyymi

        Tunge asioiden paisuttelu sinne minne aurinko ei paista.


    • Anonyymi

      Rikospoliisi heille vastalääkettä ja potilas vahinko korvaus!

    • Anonyymi

      Tämmöisen otsikon voisi jo lopettaa. Jos ihmisellä on ongelmia, hän menee psykiatrille Siinä voisi teoriassa olla kaksi linjaa, niille omansa, jotka uskovat pystyvänsä työhön. Heille psykiatri on enemmän Iso-veli, tai-sisko. Sitten niille, joiden elämä on niin kurjaa, että uskovat, ettei heistä tule työntekijöitä. . Silloin psykiatri joutuu ottamaan isomman roolin.

      • Anonyymi

        Mutta eihän kenenkään psykoosidiagnoosin saaneen tarvitse olla työelämässä. Ongelma on se jos haluaa ja pystyy töihin mutta töihin ei pääse. Monet ovet sulkeutuvat edestäsi ja ajattelet olevasi turhake. Itsellä on pari lyhyttä psykoosia takana. Ei sen pahempaa mutta syynä oli kyllä ulkoiset tekijät. Mä hyväksyn jollakin tavalla tän "sairauden" mutta en halua leimautua potilaaksi. Ja mä oon jo sen ikäinen että luulisin että saisin eläkkeenkin helposti mutta mä en halua jäädä makaamaan mutta hyväksyn kyllä sen että psykoosin läpikäyneet eivät tee töitä.


    • Anonyymi

      toiset 10 vuotta niin aloittaja on lihonut 100 kiloa. kannattaisko aloittajan lopettaa lääkitys jos ei halua lihoa toista 50 kiloa 10 vuodessa

    • Anonyymi

      Lopettakaa tämä jokapäiväinen marina psykiatreista, jotka auttavat ihmisiä

      • Anonyymi

        Ehkä luulevat auttavansa mutta oikeasti tekevät myös paljon tuhoa.


      • Anonyymi

        Auttoi kyllä saamaan työkyvyttömyys etua mutta ei kyllä mitenkään muuten.Lääkkeet lensi roskiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttoi kyllä saamaan työkyvyttömyys etua mutta ei kyllä mitenkään muuten.Lääkkeet lensi roskiin.

        Psykiatriset lääkkeet kuuluu just roskiin kun ei ole mitään objektiibvista näyttöä niitten tomivuudesta.


    • Anonyymi

      Millä perusteilla psykiatria on tiedettä?
      1. Sen määrittelemien sairauksien reliabiliteetti? Esim masennus?
      2. Määrätään lääkkeitä pitkiksi ajoiksi ja päällekkäin milloin potilas on tietämättään usein osa ei kontrolloitua lääketutkimusta
      3. Hermoston ja aivojen muokkaaminen aineilla joiden vaikutusmekanismia spekuloidaan edelleen ja välillä se on sitä välillä tätä. Ehkä tulevaisuudessa se selviää :D
      4. Eksistentiaalisen tuskan, kärsimyksen, yhteiskunnan mikä ei välttämättä tue sisäisiä tarpeitamme ja voi lisätä pahoinvointia, merkityksen puutteen, puutteelliset selviytymiskeinot ynnä muu (joita voi kehittää) tulkitseminen sairauksina joissa pitää alkaa muokata aivoja.

      Miten tämä on tiedettä?

      • Anonyymi

        Eiköhän tämän ole jo valistuneet psykiatrit todenneet jo vuosikymmeniä sitte että psykiatria ei ole millään tavalla mitään tiedettä,Vaan täysin puhasta puoskarointia.


    • Anonyymi

      Olet oikeassa. Suurin osa nykyisestä mielenterveyskriisistä johtuu niistä kemikaaleista, joilla muka hoidetaan mielenterveysongelmia.

      Monilla ihmisillä tulee elämässä pettymyksiä, vastoinkäymisiä tai ongelmia. Kun niihin aloitetaan vaaralliset kemialliset hoidot niin seurauksena aiheutetaan pysyvää tuhoa aivoihin. Jo ensimmäinen käyttökerta voi aiheuttaa pysyviä aivovaurioita niin kuin huumekokeiluissakin.

    • Anonyymi

      Emminä tuosta niin tiijjä.

      Masennuksesta nyt kuitenniin enää (ENÄÄ )

      aika vähän.

      Sukupuoli eroja tässäkin.

      Mitäpä mieltä nyt tuosta olisit.

      , kun omakin.ääni lähtee äänihuulia myöten pois jo alle nelikymppisenä.

      Ei kule eikä lähe.

    • Anonyymi

      Millään lääkkeillä ei hoideta, eikä paranneta oireiden aiheuttajaa/aiheuttavia tekijöitä ja asioita. Juurisyitä, yhteiskunnan, yhteisön, tms aiheuttamia oireita lääkkeet eivät poista, ne korkeintaan vain lievittävät oireita. Psykiatriassa toimivien pitäisi keskittyä enemmän kohtaamansa potilaan/kohtaamiensa potilaiden historiaan, elämässä tapahtuneisiin asioihin, sekä mikä ja millainen elämäntilanne on tällä hetkellä. Psykososiaalisten tekijöiden vaikus, sekä sosiaalisen tukiverkoston olemassa olemisen järjestäminen ovat tärkeimpiä jokaisen hyvinvointia lisääviä asioita. Sen merkitystä ei voi millään vähätellä, eikä ylikorostaa.

      Ylidiagnosointia ja päällekkäisiä ylilääkityksiä pitää välttää. Useimmilla lääkkeillä on aivan liikaa haitta ja sivuvaikutuksia, jotka aiheuttavat mm. metabolista oireyhtymää, eli painonnousua ja sitä kautta siitä aiheutuu lisäsairauksia, kuten sydän ja verisuonitauteja. Mitään psyykelääkettä ei pitäisi käyttää koskaan liian pitkään, eikä missään nimessä koko elämänaikaa.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. 24 vuotta sitten kun mulla oli todettu masennus niin sain masennuslääkityksen. Samana vuonna tuli työhönosoitus. Koska minulla oli lääkitys niin uskoin olevani työkykyinen. En ehtinyt olee töissä pitkään kun huomasin ettei lääkitys tehonnutkaan. Sain potkut tuosta työstä. Lopetin lääkityksen kun lääkärin kanssa yhdessä tultiin siihen lopputulokseen ettei masennuslääkitys poista masennuksen aiheuttajaa. Sama oli rauhottavien kanssa. Söin niitä silloin tällöin työharjoittelussa kun tilanne meni niin pahaksi. Siinä oli vaan se ongelma ettei ne rauhottavat poistaneet edelleenkään niitä aiheuttajia. Lopetin myös rauhottavat. Unettomuuteen on lääkitys mutta muuten pystyn elää ahdistuneisuushäiriön kanssa koska pääsin 13 vuotta sitten pois oravanpyörästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. 24 vuotta sitten kun mulla oli todettu masennus niin sain masennuslääkityksen. Samana vuonna tuli työhönosoitus. Koska minulla oli lääkitys niin uskoin olevani työkykyinen. En ehtinyt olee töissä pitkään kun huomasin ettei lääkitys tehonnutkaan. Sain potkut tuosta työstä. Lopetin lääkityksen kun lääkärin kanssa yhdessä tultiin siihen lopputulokseen ettei masennuslääkitys poista masennuksen aiheuttajaa. Sama oli rauhottavien kanssa. Söin niitä silloin tällöin työharjoittelussa kun tilanne meni niin pahaksi. Siinä oli vaan se ongelma ettei ne rauhottavat poistaneet edelleenkään niitä aiheuttajia. Lopetin myös rauhottavat. Unettomuuteen on lääkitys mutta muuten pystyn elää ahdistuneisuushäiriön kanssa koska pääsin 13 vuotta sitten pois oravanpyörästä.

        Eli lääkkeillä ei ollut mitään tekemistä sinun työkyvyn kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli lääkkeillä ei ollut mitään tekemistä sinun työkyvyn kanssa?

        No mä luulin että ne tekee mut työkyiseksi mutta huomasin ettei ne poistaneetkaan niitä masennuksen syitä,jotka seurasi mua sitten kuntoutuksessakin. Silloin en syönyt masennuslääkkeitä vaan tarvittaessa rauhottavia. Kuten sanoin niin ei ne rauhottavatkaan poistaneet ahdituksen syitä. Ne määrättiin mulle että voi tarvittaessa ottaa kuntoutuksessa jos alkaa ahdistaa. Niissä ei ollut mitään tehoa eikä se ahditus lähtenyt vaikka mut määrättiin pukuhuoneeseen kuluttaa aikaa.


    • Anonyymi

      Kovia kokeneet mielenterveys hoitajat on suojatyöpaikassa. Syövät samoja lääkkeitä kun hoidettavat. Ero että hoitaja saa palkkaa, kaikkien hoitajien mielenterveys pitäisi tutkia. Ettei mömmöjä syövät , ent, lääkkeillä läträäjät hoitaisi . Voi olettaa että hoito ei oo asianmukaista

      • Anonyymi

        Miksi olet antanut hoitajasi kokea kovia? Pitäisikö sinun hoidosta hoitajan saada jotain haittatyö lisää?


    • Anonyymi

      Kovanluokan voimatreenajille, jotka tottakai tarvitsevat massaa, suosittelisin ZYPREXA-lääkitystäni. Paino lähtee hurjaan nousuun ja nälän tunnetta ei voi tyydyttää enää mitenkään.

      • Anonyymi

        Zyprexa vei endorfiinit liikunnasta, aiheutti seksuaalipuolen häiriöitä, hankaloitti ajattelua ja sotki hermostoa. Joillekin se puhkaisee diabeteksen ja apinakokeissa se kiristi apinoiden aivoja. Miksi ihmeessä kukaan voimatreenaaja tuota käyttäisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Zyprexa vei endorfiinit liikunnasta, aiheutti seksuaalipuolen häiriöitä, hankaloitti ajattelua ja sotki hermostoa. Joillekin se puhkaisee diabeteksen ja apinakokeissa se kiristi apinoiden aivoja. Miksi ihmeessä kukaan voimatreenaaja tuota käyttäisi?

        *kutisti. Damn you autocorrect.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      323
      2668
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      87
      2012
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1590
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1124
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      69
      981
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      953
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      910
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      853
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      275
      789
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      714
    Aihe