Johonkin alikehittyneeseen maahan tuollainen vain kuuluisi, jossa diktatuuri päällä.
Suomessa valta kuuluu kansalle, jota edustaa vaaleissa valittu Eduskunta ja sen hallitus. Vaalit ovat neljän vuoden välein. Kaikki saavat osallistua, on yleinen ja yhtäläinen oikeus osallistua. Se on demokratiaa. Se on oikeusvaltion perusta. Ammattilliittojen elimiin kelpaa kuin vain VASEMMITOLAISET jäsenkirjalla, se ei ole demokratiaa. Ammattiliittojen nostattama vastakkainasettelu ja poliittiset lakot eivät ole demokratiaa. Poliittinen lakko ei ole mielenosoitus, eikä oikea lakko. On ihan oikein, että poliittisia lakkojen kestoa ollaan kriminalisoimassa yhteen päivään. Useimmissa maissa lakot ovat kielletty kokonaan. Ammattiliittojen huudahdus, että lakko-oikeus ollaan poistamassa, on yksi valhe monien joukossa.
Mitä lakkoilijat luulette saavuttavanne?
Mitä UPM:n pari vuotta sitten kolme kuukautta kestäneellä lakolla saavutettiin? Mitä Sipilän hallitusta vastaan järjestetyillä poliittisilla lakoilla saavutettiin?
Olette nyt ay-johtajat ahneuksissanne väärällä uralla, ei kuulu toimintanne demokratiaan. 300 000 € palkoilla vuodessa voisi tehdä hyödyllisempääkin.
Epädemokraattinen ay-liike yhä salllitaan
10
169
Vastaukset
- Anonyymi
Älä valehtele.
Tuo on yksiselitteisesti valhe: "Ammattilliittojen elimiin kelpaa kuin vain VASEMMITOLAISET jäsenkirjalla, se ei ole demokratiaa."
Ammattiliittojen vaaleissa ehdokas voi olla aivan minkä tahansa puolueen jäsen ja heidän kannatuksensa mitataan vaalissa. Se, että esimerkiksi ehdokas jolla on sosialidemokraattinen tausta voittaa tarkoittaa sitä, että äänestäjät (liiton jäsenet) mieltävät hänet sellaiseksi jota voi äänestää.
On useita liittoja joiden LTM:t ja liiton johdossa olevat ovat olleet muista kuin perinteisistä työväenpuolueista ja jotka toiminnallaan ovat saaneet niin paljon kannatusta, että ovat johtaviin asemiin päässeet.- Anonyymi
Kerro joku muu, SAK vasemsmitolasista ammattiliitoista, ja SAK kuka silläkin muu kuin vasemmistolainen. Saat satasen jokaisesta.
- Anonyymi
Älä jaksa nillittää. Työmies on palkkansa ansainnut. Työntekijä on yrityksen tärkein voimavara.
- Anonyymi
Tässähän ei ole kysymys AY-johtaijen palkoista eikä työehdoista.
Kysymys on TYÖNTEKIJÖIDEN ASIOISTA. D
'Ja siksi toisekseen EK:n pamput ja poliitikot vetävät tosi suurta palkkaa hekin.
Ja diktatuuriltahan tuo kuulostaa, kun hallitus yksipuolisesti kyykyttää ihmisiä.- Anonyymi
Tuon "diktatuurin" valitsee Suomen kansalaiset.
Melkoista ymmärtämyyttä pitää edustaa (Sannan hallitus) jos ei ymmärrä Suomen velkaantumisen ongelmaa.
Kun kaikessa verrataan muihin pohjoismaihin niin niissä nämä uudistukset on tehty kauan sitten , eivätkä ne ole velkaantuneet
- Anonyymi
No jo on taas ihan soopaa!
- Anonyymi
Mutta persutrolli, mites tää paskanheitto liittyy Suomen Keskustaan?
- Anonyymi
300 000 € palkoilla vuodessa voisi tehdä hyödyllisempääkin kuin lakkoilla.
- Anonyymi
Mutta eihän tämä kuulu mitenkään palstan aiheeseen.
- Anonyymi
SDP 4,3 %
Vasemmistoliitto 4,8 %
heh perään lakot.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849