Jotain tuollaisahan lienee sanottu kun puhutaan muutoksista maailmassa.
Jo monia vuosia, ehkä kymmeniäkin, on puhuttu säämuutoksista.
Runsas hiilidioksiidin tuotto on aikaansaanut maapalloa ympäröivän kerroksen, joka heijastaa, teorian mukaan, lämpösäteitä takaisin maanpinnalle kuin kasvihuoneen katto.
Ei taida maailma tietää mitä tiedemiehet ajattelevat kun kesän säätkin ovat tällaisia - kylmiä.
Mehän olemme, pitkällä tähtäimellä, menossa kohti jääkautta, lyhyellä kohti lämpökautta.
Napajäätiköt sulavat, sateet ja hirmumyrskyt lisääntyvät, tsunamejakin tulee esiintymään ja aivan uusilla alueilla.
Elikelpoinen alue maapallolla pienee huomattavasti johtuen sateiden ja kuivuuden keskittymisestä yhä pienemmille alueille.
Tarkoitukseni ei ole pilata kesä-aamuanne vaan hiukan vaan (selvin päin), havukka-ahomaisesti, pohdiskella asioita.
Maailmaiseni, Esko muuttuu!
6
858
Vastaukset
- ope
Maailma muuttuu, Eskoseni.
Eikö sinulla ollut mitään aiheeseen liittyvää sanottavaa.
Jos olisin mainitsemaani otsikkoa käyttänyt, olisivat palstalaiset nimittäneet minua plagioijaksi.Minä olen kirjoitellut vuodesta 2000 ja nämä rassaukset ovat kestäneet v:sta 2003.
Kun minut on kelvottomaksi haukuttu ja monen kertaan mustamaalattu tietämättä miksi niin saanen ainakin vastata.
Ole viikossa oppinut tietämään minut syypääksi.
- Maalaismies*
Et sinä Ruuneperi veliseni aamuani pilannut, mutta kaikki tuo mitä kerroit harmittaa niin vietävästi. Eikä sanomasi ole tulevaisuuden epämääräistä ennustelua, vaan juuri nyt tapahtuvaa todellisuutta.
Kun sanotaan, että totuus tekee vapaaksi, niin ei se tee. Totuus harmittaa ja ahdistaa - nimenomaan sellainen jolle et mitään voi. - keskiyonkehraaja
Varsinainen kauhuskenaario. Maailma muuttuu ja niin muutumme mekin.Kyllähän se välillä hirvittää ajatella millaisen maailman lapsenlapsillemme jätämme, vaikka itse emme noita muutoksia vielä selvästi omassa elämässämme huomaisikaan.
Onhan se toisaalta niin ettei asia siitä miksikään muutu vaikka kuinka huolissamme olisimme.Jokainen nyt voi kuitenkin vähän tehdä puhtaamman maaapallon puolesta..
Pienestä se kaikki alkaa... on meitä lähempänä tiedemiesten mukaan ja se on juuri nuo kasvihuonekaasujen lisääntymisestä aiheutuneet seuraamukset.
Napajäätikköjen nopea sulaminen voi aiheuttaa suuria katastroofeja.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 794014
- 473409
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512471Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3442031- 1401779
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161685Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan131491Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121309Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271307- 451224