Ääneni toisella kierroksella Haavistolle

Anonyymi-ap

Äänestin Olli Rehniä presidentiksi. Nyt, kun ykkösehdokkaani ei mennyt läpi, annan ääneni Pekka Haavistolle. Tiedän, että moni muukin vanhoillislestadiolainen toimii näin. Ne vanhoillislestadiolaiset, jotka antoi äänensä Halla-aholle, äänestävät nyt Stubbia. Osa voi jättää äänestämättäkin. Itse toivon näist kahdesta vaihtoehdosta Pekkaa. Sekä Stubb, että Haavisto ovat liberaaleja. Itse olen keskustakonservatiivi, mutta kun näistä kahdesta liberaalista on valittava parempi, oma valintani on Haavisto.

116

995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pekka on enempi rauhanrakentaja, kokeneempi, rauhallisempi kuin Stubb!

      • Anonyymi

        Pekka on kokeneempi likaisissa peräpuolen touhuissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pekka on kokeneempi likaisissa peräpuolen touhuissa.

        Mistä tiedät ettei hän käy pesulla?


      • Anonyymi

        Juuri näin. Juuri tämän vuoksi useat meikäläiset haluavat antaa äänensä toisella kierroksella Haavistolle. Tiedän, että muutamat meikäläiset äänestivät Haavistoa jo ensimmäiselläkin kierroksella. Yrittäjätaustaiset meikäläiset äänestivät joko Rehniä, tai Stubbia. Ite maatilallisena äänestin Rehniä ja toisella kierroksella tulen äänestämään Haavistoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Juuri tämän vuoksi useat meikäläiset haluavat antaa äänensä toisella kierroksella Haavistolle. Tiedän, että muutamat meikäläiset äänestivät Haavistoa jo ensimmäiselläkin kierroksella. Yrittäjätaustaiset meikäläiset äänestivät joko Rehniä, tai Stubbia. Ite maatilallisena äänestin Rehniä ja toisella kierroksella tulen äänestämään Haavistoa.

        Kylläpä Haaviston trollitehdas aloitti nopeasti ja yrittää valehtelulla päästä niskanpäälle. Vihreät ovat kieroja ja tekevät paljon myyrän työtä, Ville Niinistö on hyvä esimerkki. Tietää heti ketkä kuuluvat vasureihin, vaikka kuinka väittävät olevansa jotakin muuta. Rehellisen ei tarvitse muuta kuin olla oma itsensä paljastamatta minkä puolueen kannattaja on. Onneksi tätä kestää lyhyen aikaa ja sitten saa olla 6-vuotta rauhassa, jos Suomea yleensä on enää olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Juuri tämän vuoksi useat meikäläiset haluavat antaa äänensä toisella kierroksella Haavistolle. Tiedän, että muutamat meikäläiset äänestivät Haavistoa jo ensimmäiselläkin kierroksella. Yrittäjätaustaiset meikäläiset äänestivät joko Rehniä, tai Stubbia. Ite maatilallisena äänestin Rehniä ja toisella kierroksella tulen äänestämään Haavistoa.

        Sikalanomistajalle tuoksu voi olla tutumpi.


      • Anonyymi

        Pekka on Putinin kavereit.


      • Anonyymi

        Stubb on enemmän kehonrakentaja, kuin rauhanrakentaja.


    • Anonyymi

      Sodoman ja Gomorran kauhut odottavat sinua!

      • Anonyymi

        Perhesuhteet on täysin toisarvoisia asioita. Haavisto tulee saamaan useitakin ääniä meikäläisiltä ja muiltakin konservatiivikristityiltä. Osa konservatiivikristityistä ei aio toisella kierroksella äänestää kumpaakaan. Oma ääneni menee Haavistolle.


      • Anonyymi

        Kylläpäs pelottaa 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂


      • Anonyymi

        Sehän on jo, ei meitä pelasta korkeintaan Päivi Räsänen. Se on harmi kun sitä ei voi äänestää, että pääsisi tästä kirouksesta.


    • Anonyymi

      Lue vaikka 3.Moos:

      • Anonyymi

        Miksi? Valhetta vaan


    • Anonyymi

      Haavisto on puolustusvastainen mutta varmempi valinta muutoin. Ei siksi ole väliä kumpaa äänestää ja äänestin jo persun ulos enkä näe syytä toistaa ääntäni, varsinkaan kun on jo matemaattisti selvää, että persut äänestää kokoomusta ja vasurit vasureita.

    • Näin se keskustakonservatiivi on epävakaa, pilaa jopa konservatiivien maineen markkinoimalla hippaheikkiä, heitähän on SRK,ssa paljon piilossa.

    • Anonyymi

      Kerron erään raamatun jakeen! Joh 5:4 pala lintuja pallata kukkia ja aamulla nänniesi pihat puhuvat ääniä jolle puheet eivät riitä sen jälkeen kun olin jo unohtanut sinut viimeksi !

      • Muuten jae kuuluu; 4 Aika ajoin näet Herran enkeli laskeutui lammikkoon ja pani veden kuohumaan, ja se, joka ensimmäisenä astui kuohuvaan veteen, tuli terveeksi, sairastipa hän mitä tautia tahansa.

        Älä usko SRK;n perverssiin raamattuun.


      • Lukeeko tämä lesta raamatussa?
        Oikeassa se lukee; 4Aika ajoin näet Herran enkeli laskeutui lammikkoon ja pani veden kuohumaan, ja se, joka ensimmäisenä astui kuohuvaan veteen, tuli terveeksi, sairastipa hän mitä tautia tahansa.

        Ei ole kummakaan kun oppinne pelkästä paholaisesta.

        Pysy linjalla, on ainesta puhveliksi.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Lukeeko tämä lesta raamatussa?
        Oikeassa se lukee; 4Aika ajoin näet Herran enkeli laskeutui lammikkoon ja pani veden kuohumaan, ja se, joka ensimmäisenä astui kuohuvaan veteen, tuli terveeksi, sairastipa hän mitä tautia tahansa.

        Ei ole kummakaan kun oppinne pelkästä paholaisesta.

        Pysy linjalla, on ainesta puhveliksi.

        Harhapastorilla vaikeuksia vastata asiallisiin kommentteihin. Vain pöljä alkaa vakavissaan vastailemaan Raamatulla ala-arvoisiin viesteihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhapastorilla vaikeuksia vastata asiallisiin kommentteihin. Vain pöljä alkaa vakavissaan vastailemaan Raamatulla ala-arvoisiin viesteihin.

        Missä tuo kommentti meni pieleen??


    • Anonyymi

      Haavistoa äänestin ensimmäisellä kierroksella, ettei Halla-aho pääse. Toisella kierroksella äänestän Haavistoa, koska Stubb on niin oikeistolainen ehdokas.

      • Anonyymi

        Pää asia ettei äänestä lestaa.


      • Anonyymi

        Oikeisto on hyvä, mutta ehdokas ei, voi mikä lipevä hymy a-studiossa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pää asia ettei äänestä lestaa.

        Joo ei kannata ei tee syntia seksi on aina synti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ei kannata ei tee syntia seksi on aina synti

        Korvakorut meikki musiikinkuuntelu ritetas halaus kadesta kiinni pitaminen suutelu ehkaisy nukkuminen etc


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korvakorut meikki musiikinkuuntelu ritetas halaus kadesta kiinni pitaminen suutelu ehkaisy nukkuminen etc

        Jos yhden kohdan rikoo rikloo myos muissa niin on pedofiili rika voi zullla samaan sankyyn nukkumaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pää asia ettei äänestä lestaa.

        Ei meikäläinen voi asettua edes pressaehdokkaaksi. Presidentin tehtäviin kuuluu paljon velvotteita ja menemisiä, jotka ovat pois siionin työstä. Presidentillä ei ole toisinsanoen aikaa hoitaa omaa uskonelämää. Lisäksi edustuksellisissa tehtävissä on paljon kristillisyydellemme vieraita elementtejä. Joutuu osallistuu paljon sellaisiinkin toimintoihin, joissa istuu pääosin vain pilkkaajia ja viettelyksissä eläviä. Uskovainen voi äänestää itelle sopivaa pressaehokasta ja se voi olla puoluetaustaltaan mikä tahansa. Pressanvaaleissa puolueilla ei oo mitään merkitystä. Eikä presidentiltä vaadita uskomisen asioita, koska uskovainenhan ei voi toimia pressana. Esivalta on Jumalalta, vaikka isoimmat hallitsijat olisi hyvä olla epäuskoisia. Itse äänestin näissä vaaleissa Haavistoa hänen sovittelevan ja asiallisen tyylinsä vuoksi. Haavisto ei keikaroi, ei snobbaile, eikä asetu kenenkään yläpuolelle tai varpaille. Haavisto on täten edustuksellinen ja sopii erittäin hyvin Suomen seuraavaksi presidentiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pää asia ettei äänestä lestaa.

        Eihän lestoista ole alalle, ei edes ehdolle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei meikäläinen voi asettua edes pressaehdokkaaksi. Presidentin tehtäviin kuuluu paljon velvotteita ja menemisiä, jotka ovat pois siionin työstä. Presidentillä ei ole toisinsanoen aikaa hoitaa omaa uskonelämää. Lisäksi edustuksellisissa tehtävissä on paljon kristillisyydellemme vieraita elementtejä. Joutuu osallistuu paljon sellaisiinkin toimintoihin, joissa istuu pääosin vain pilkkaajia ja viettelyksissä eläviä. Uskovainen voi äänestää itelle sopivaa pressaehokasta ja se voi olla puoluetaustaltaan mikä tahansa. Pressanvaaleissa puolueilla ei oo mitään merkitystä. Eikä presidentiltä vaadita uskomisen asioita, koska uskovainenhan ei voi toimia pressana. Esivalta on Jumalalta, vaikka isoimmat hallitsijat olisi hyvä olla epäuskoisia. Itse äänestin näissä vaaleissa Haavistoa hänen sovittelevan ja asiallisen tyylinsä vuoksi. Haavisto ei keikaroi, ei snobbaile, eikä asetu kenenkään yläpuolelle tai varpaille. Haavisto on täten edustuksellinen ja sopii erittäin hyvin Suomen seuraavaksi presidentiksi.

        Mutta Haavistohan on Homo, ja Raamattu käskee tappaa heidät.

        Toora, Mooseksen laki, kieltää homoseksuaalisuuden selvästi: ”Älä makaa miehen kanssa, niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko.” (3. Moos. 18:22). ”Jos mies makaa miehen kanssa, niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava.” (3. Moos. 20:13).

        Tämä koskee myös Haavistoa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mutta Haavistohan on Homo, ja Raamattu käskee tappaa heidät.

        Toora, Mooseksen laki, kieltää homoseksuaalisuuden selvästi: ”Älä makaa miehen kanssa, niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko.” (3. Moos. 18:22). ”Jos mies makaa miehen kanssa, niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava.” (3. Moos. 20:13).

        Tämä koskee myös Haavistoa.

        Tietääkö presidentti
        -entiset maanviljelijät ja kuorma-auton omistajat kyseli ; ))


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mutta Haavistohan on Homo, ja Raamattu käskee tappaa heidät.

        Toora, Mooseksen laki, kieltää homoseksuaalisuuden selvästi: ”Älä makaa miehen kanssa, niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko.” (3. Moos. 18:22). ”Jos mies makaa miehen kanssa, niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava.” (3. Moos. 20:13).

        Tämä koskee myös Haavistoa.

        Ei Raamattu käske tappaa homoja. Luepa koko kirja ajatuksen kanssa. Raamatun mukaan uskovainen ei voi olla homo, mutta samassa kirjassa kielletään toisien tuomitseminen. Kaikilla on oikeus olla ja elää. Yksin Jumala lopulta tietää, kuka pelastuu ja kuka ei. Näin itse vanhoillislestadiolaisena ajattelen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Raamattu käske tappaa homoja. Luepa koko kirja ajatuksen kanssa. Raamatun mukaan uskovainen ei voi olla homo, mutta samassa kirjassa kielletään toisien tuomitseminen. Kaikilla on oikeus olla ja elää. Yksin Jumala lopulta tietää, kuka pelastuu ja kuka ei. Näin itse vanhoillislestadiolaisena ajattelen.

        Ekö?
        . Mooseksen 3. kirja 18:22; ”Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko”.'

        Kun ihminen on tehnyt kauhistuttavan teon, on Hänet surmattava kautta Raamatun.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ekö?
        . Mooseksen 3. kirja 18:22; ”Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko”.'

        Kun ihminen on tehnyt kauhistuttavan teon, on Hänet surmattava kautta Raamatun.

        Luet ku piru Raamattua. Ei se ihan noin mee!


    • Anonyymi

      Iteki annan ääneni Haavistolle. En ole siionissamme ainut. Osa jättää äänestämätä

      • Nehän hyväksyvät homouden, jotka hyväksyvät omien lastenkin nainnin.

        On se erikoinen lahko?


    • Anonyymi

      Köyhän uskovaisen ei kannata Stubbia äänestää

      • Miten Hän sinun köyhyyttä lisää??????


    • Anonyymi

      Annathan kaikille satsin?

    • Anonyymi

      Kunnon vl fariseus äänestää ja kannattaa homoutta harjoittava ja kun on muistoissa yimmän johdon suojelema kauhistus lapsia, jopa omia lapsia kohtaan. Onhan se SRK linjan mukaista ?

    • Anonyymi

      Rikas Juha Sipilä on mennyt Stubbin taakse. Yrittää, että köyhät keskustalaiset äänestäisivät Stubbia.

      • Anonyymi

        Sipilä ajoi jo keskustan alas, toivottavasti samoin käy Stubin kohdalla


      • Anonyymi

        Huomio! Nyt äänestetään persoonaa eikä puoluetta, onhan näillä ehdokkailla valtava ero, Haavistolla hyvin sivistynyt käytös, Stubb saa aikaan konflikteja joka paikassa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sipilä ajoi jo keskustan alas, toivottavasti samoin käy Stubin kohdalla

        Ei mitenkään, Hän ei ole KePusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomio! Nyt äänestetään persoonaa eikä puoluetta, onhan näillä ehdokkailla valtava ero, Haavistolla hyvin sivistynyt käytös, Stubb saa aikaan konflikteja joka paikassa!

        Kerro mm. missä?


      • pinnasänky kirjoitti:

        Ei mitenkään, Hän ei ole KePusta.

        Mistä sitten?


    • Anonyymi

      Kyllä kansa on tyhmää tietäisivätpä mikä mies Stubb on oikeasti, niin tapahtuisi täydellinen kannatuksen romahdus.

    • Anonyymi

      Toisella ehdokkaalla on lisäksi henkilökohtainen
      vihasuhde naapuriin.

      • Anonyymi

        Kummalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummalla?

        Haavisto ainakin puhuu diplomatian keinoista ja rauhan asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haavisto ainakin puhuu diplomatian keinoista ja rauhan asiasta.

        Darfur jäi kesken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Darfur jäi kesken.

        keta synti anestaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haavisto ainakin puhuu diplomatian keinoista ja rauhan asiasta.

        Meneekö Haavisto sitomaan itsensä naapurin tykkiin. Kokemustahan sitomisesta on.


    • Anonyymi

      Kaikki ei ehkä muista mutta nykyinenkin pressa oli ennen valintaansa vaikka missä mukana. Mm. ex-missin kanssa suhde, suututti valtionhallintoa, tupakoi ja oli ylimielinenkin. Kummasti työ sittemmin kouli niin että pyydettiin kolmannellekin kaudelle...

    • Anonyymi

      Kausi kestää kuusi vuotta. Niinistö astui tosiaan valtaan maaliskuun ensimmäinen 2012, mutta kolmannen kauden pressakdi iäkäs, kaksi kautta mennyt hyvin. Ikää jo 75, haukiolla muistaakseni 46. Haukio on tohtori, kelpasi täten Niinistölle, huomasi sale että Jenni tytöllä leikkaa ihan hyvin.

      • Anonyymi

        paha...joutu joskus tekemään nuoren vaimon mieliksi lausumia.Näki jennin ajatuksen takana monesti.
        Jenni vissiin haavistolaisia!


    • Anonyymi

      Kyllä. Siknä on pariskunta joilla leikkaa. Varmasti Aaro pojallakin. Mutta liekö uskonnollisia, eivöt ole ainakaan vl ihmisiä, tavallidua kirkkouskovaisua. Yksi yhteinen lapsi, mutta kyllä he kirkossa käyvät, rukoilevat ja sadella on aiemmasta liitosta lapsia enrmmänkin, joten on mine lapsen isukki kyllä. Tohtori haukipn ikäinen poika on.

    • Anonyymi

      Ku tuli vedenpaisumus tsunamissa, pylväs pelasti niinistön. Tarttui kiinni, vähän kuten monet tarttuu raamattuun. Joke.

    • Anonyymi

      Kokoomus on rikkaiden puolue, ajaa rikkaiden asioita. En voi äänestää.

    • Anonyymi

      suomalaisilla on median ostamat silmälasit.onneksi Ylen rahoitusta leikataan!

      mukvaaa lakko päivää.Hölmöt

      • Anonyymi

        Ylen rahoitusta ei pidä leikata, Persut haluaa, että ihmiset seuraavat vaan tiktok:a.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylen rahoitusta ei pidä leikata, Persut haluaa, että ihmiset seuraavat vaan tiktok:a.

        Jos ylen rahoitusta leikataan niin toistoja joudutaan vähentämään.


    • Anonyymi

      äännestää haavistoa,ettei J.Halla-aho pääse presidentiksi!
      Aika erikoinen ajatus!
      Suomelle tässä parasta valitaan.!

      • Anonyymi

        Onneksi Halla-aho hävisi jo kisan!


    • Anonyymi

      Ääneni menee Stubbille. Galluppien mukaan homo-Pekkea saa selkäsaunan. Me maalla asuvat ratkaisemme tämän pressanvaalin.

      • Anonyymi

        Niinhän te Keskustalaiset, haluatte äänestää Kokoomusta, rikkaiden puoluetta, joka ajaa vain rikkaiden asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän te Keskustalaiset, haluatte äänestää Kokoomusta, rikkaiden puoluetta, joka ajaa vain rikkaiden asioita.

        Ite oon keskustalainen, enkä äänestä Stubbia toisellakaan kierroksella. Ekalla kierroksella ääneni meni Rehnille ja toisella kierroksella Haavistolle. Stubb on liian elitistinen. Ei sovi minun, maalaisen makuun. Haavisto on näistä parempi vaihtoehto minulle.


    • Anonyymi

      Haaviston toiminta on ollut sellaista ettei saa minun ääntä.

      • Anonyymi

        Kerro lisää, mikä toiminta.


      • Anonyymi

        Haaviston toiminta on ollut sellaista, että saa minun ääneni. Olen keskustalainen ja vanhoillislestadiolainen. Mitä olen henkilökohtaisestikin tutustunut Haavistoon, hän on todella lämmin henkinen ihminen. Toki olisin halunnut Rehnistä pressan, mutta kun nyt näistä joutuu valitsee, valintani on ilman muuta Haavisto!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pekka Haavisto on maailmalla hyvin arvostettu rauhan rakentaja ja neuvottelija. En voi sietää Stubb kun se avaa suunsa. Minä minä minä.... Minä olin... Minä tein... Plaa Plaa...

      • Anonyymi

        Suuren turvamiesjoukon keskeltä homma jäi Darfurissa


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Joo tv tentissä Stubb ei vastaa moneen kysymykseen ja kiemurtelee kuin käärme tuolilla. Samat ulkoa opitut fraasit tentistä toiseen. Pekka vastaa kaikkeen suoraan. Rehn oli samanlainen.

      • Anonyymi

        Totta joka sana, ei lieroja presidentiksi!


      • Anonyymi

        Johtajaksi juoppo koska se ei kiermurtele jeesus tykkaa ja kansa nauraa saadaan jeesus mainetta kun meilla on hurskas presidentti humalaisen kieli laulaa kauniimmin kuin yhdenkaan kristityn perse


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtajaksi juoppo koska se ei kiermurtele jeesus tykkaa ja kansa nauraa saadaan jeesus mainetta kun meilla on hurskas presidentti humalaisen kieli laulaa kauniimmin kuin yhdenkaan kristityn perse

        Juoppous on pyha asia ja jeesus piru laulaa humalaisen kanssa hoosianna daavidin poika


    • Anonyymi

      Siis tikahtuu nauruun

    • Anonyymi

      Kumpi on alkoholisti

      • Anonyymi

        😂😂😂


    • Anonyymi

      Haavistosta on piirtynyt minulle erittäin myönteinen kuva. Tapasin hänet myös Lopen suviseuroissa ja hän vaikutti erittäin mukavalta ihmiseltä. Vaikka äänestin ekalla kierroksella Rehniä, nyt ääneni menee Haavistolle. Hän on jäljelle jääneistä lähempänä Rehniä, mitä Stubb. Moni meistä vanhoillislestadiolaisista arpoo Stubbin ja Haaviston välillä. Itselleni valinta oli helppo. Olen itse vanhempi vanhoillislestadiolainen joka on kasvatettu lujasti keskustaan. Syyt johtuvat tietenkin siitä, että uskovaiset asuivat tuolloin pääosin maakunnissa ja kepu on maakuntien puolue. Olen silti äänestänyt välillä muidenkin puokueiden ehdokkaita silloinkin, kun omastakin puolueesta on ollut ehdokas. Itse maalaisena ja työläisenä en mielelläni äänestä porvaria, vaikka se olisi omassa puolueessa. Rehnistä olisi saatu hyvä presidentti Suomelle, mutta miksei Haavistostakin. Tiedän, että toisella kierroksella useammatkin vanhoillislestadiolaiset antavat äänensä Haavistolle. Ompa hänen tukijoukoissaankin sekä entisiä, että nykyisi- vanhoillislestadiolaisia.

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/8395417e-f2dd-41d9-8bc7-58bdef03d572

      • Anonyymi

        Itekki näin Haavistoa Porin suviseuroissa. Fiksulta mieheltä vaikutti. Kävin äänestää ennakkoon Haavistoa. Edellisissä vaaleissa äänestin Niinistöä, koska osottautui hyväksi eka kaudella. Nyt kun Niinistö ei oo enää mukana, niin äänestän Haavistoa. Stubbista ei oo Niinistön korvaajaksi, mutta Haavistosta on.


    • Anonyymi

      Stubbia äänestin samoin tekee lähipiirinikin.

      • Anonyymi

        Äänestin Haavistoa välittämättä, ketä muut äänestää. Osaan tehä itsenäisiä ratkasuita, kuten useammat muutki vl:t nykyaikana.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minusta kumpi vaan hyvä. Itse äänestin Haavistoa vankemman ulkopoliittisen kokemuksen ja diplomaattisien kykyjen vuoksi.

      Herran tähden, ei me mitään Johtajaa valita vaan Presidentti.
      Suomi on tasavalta, meillä edustajamme ovat demokraattisesti valittuja.
      Pressalla omat hommat. Kansainväliset suhteet.

      Se, mikä minua on kovasti ihmetyttänyt. Voi, olla, että heitä ei ole kuin kourallinen, mutta todella ala-arvoista on tuo homottelu. Siis ehdokkaan tai molempien seksuaalisien suuhtautumisien nostaminen edes esille.
      Tiedämme, että homoseksuaalisuus ei ole sairaus, ei rikollista, ei epänormaalia, ei pokkeavaa, mutta heitä on aika vähän. Silti se on vain seksuaalisen käyttäytymisen yksi ilmenemismuoto. Eli saa syrjiä, jos oli pienilukuinen vähemmistö?Onkohan samaa porukkaa, jotka syrjivät ihonvärin. äidinkielen,syntymämaan takia? Eli asioiden, joihin ei voi itse vaikuttaa? Who knows?

      • Anonyymi

        Vähän sama. Siksi toivon Pekalle äänisaalista. Että meitä tavallisia olisi enemmistö.


    • Anonyymi

      SRK-lestadiolaiset ovat samanlaisia kuin muslimit, eivät hyväksy homoja uskonnollisista syistä.

    • Anonyymi

      Vanhoillislestadiolaiset eivät äänestä Haavistoa. Kaikki sen tietävät.

      • Anonyymi

        Tietosi perustuu sun omaan olettamukseen. Tiedän sen iteki, ku sattuneesta syystä tiedän paremmin kuin sinä, ketä äänestin! Tiedän useampia vl:iä, jotka äänesti Haavistoa jo silloin, ku se oli eka kertaa ehdolla. Vaikka suuri osa meikäläisistä on ollu keskustalaisia, nyt äänestetään paljon muitaki puolueita. Meikäläisiä on ollu puolueaktiiveina ja/tai ehdokkaina mm. Kokoomuksessa, kristillisissä, perussuomalaisissa ja vasemmistoliitossa. Tämän lisäksi moni kannattaa vihreitä, liike nytiä, sdp:tä jne. Kepu taitaa vielä olla suosituin, mutta ei se enää nauti 95% kannatusta meikäläisten keskuudessa. Ennenhän se meni niin, että 95% kannatti keskustaa ja 5% kokoomusta. Nyt meikläisten äänet hajaantuvat usean puolueen kesken. Kärkikolmikko oman empiirisen havaintoni perusteella lienee nykyään keskusta, perussuomalaiset ja kristillisdemokraatit. Ääniä heruu silti myös muille puolueille.


      • Anonyymi

        Älä luule.Äänestys on salaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä luule.Äänestys on salaisuus.

        Haavistoa voivat äänestää yhtä hyvin.


    • Anonyymi

      Voi vittu mitä valetta vihervasuri kirjoittaa.hätä on suuri mutta stubbi on jo voittanut.tämän illan gallupit jo kertoo sen.

      • Anonyymi

        En ole vihervasuri, vaik pidän Haavistoa parempana näistä kahdesta. Olen edelleen keskustalainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole vihervasuri, vaik pidän Haavistoa parempana näistä kahdesta. Olen edelleen keskustalainen.

        Keskustassa on vielä viisaitakin ihmisiä!👍


    • Anonyymi

      Täällähän Pekan taustajoukot vauhdissa. Lienee sama kirjoittaja monessa jutussa. Toivottavasti Suomen puolustusvoimien alasajaja ei voita vaaleja. Pelottaa, jos sellainen tuuliviiri puolustusvoimien ylipäällikkönä! Siksi äänestin numeroa 8! Ei sekään paras ole, mutta kahdesta parempi!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olen katolinen 47 vuotias insinööri Helsingistä, reslut.
      Ja akateeminen. (Ja homo vimosen päälle)

      Toivon että te vl,t voitatte ennakkoluulonne ja äänestätte presidentiksi Pekka Haavistoa numero 10.

      • Anonyymi

        Anteeksi, olenkin ekonomi ja juristi.


      • Anonyymi

        Jelena ruotsalais kansanedustaja on meidän mieleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jelena ruotsalais kansanedustaja on meidän mieleen

        Siis jellona walbäg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, olenkin ekonomi ja juristi.

        Ei kun, nyt en muista, olenko juristi vai insinööri, no kai se selviää joskus!


    • Anonyymi

      Iteki tiedän useita meikäläisiä, eli vl:iä, jotka aikovat äänestää, tai ovat jo antaneet äänensä Haavistolle. Minun mielestä jokainen saakin valita vapaasti, ketä äänestää. Oma ääneni meni pitkän harkinnan jälkeen Stubbille. Valinta ei ollut helppo. Vaimoni äänesti Haavistoa, eikä meidän parisuhde siihen tuu kaatumaan. Haavistossa näen itekki paljon hyviä puolia. Molemmil on omat miinuksensa ja omat plussansa. Perhesuhteet eivät meidän äänestyspäätöksiin vaikuttanut, koska sillä ei oo tässä tehtävässä mitään merkitystä.

    • Anonyymi

      Olen itse vanhoillislestadiolaisesta perheestä lähtöisin. Pois olen jäänyt siitä yli 20 vuotta sitten. Siihen aikaan ei kyllä olisi tullut kuuloonkaan, että olisi voinut äänestää Haavistoa. Olisi mukava saada asiallisia vastauksia siitä, että onko vanhoillislestadiolaisuus todellakin muuttunut avoimemmaksi ja suvaitsevammaksi? Minulla on ollut todella nihkeä suhtautuminen lestadiolaisiin, mutta nyt kun naapurissa asuu muutama perhe, niin olen iloisesti yllättynyt heistä. Siis tosiaankin varmasti omasta taustasta johtuen minulla on ollut jokin asennevamma heitä kohtaan.

      • Anonyymi

        vanhoillislestadiolaisuudessa on heitä, jotka edelleen noudattavat tiukasti syntilistaa ja he eivät voi äänestää Haavistoa.
        Sitten on meitä, joiden mielestä Haavisto on parempi ehdokas ja esim. minä olen äänestänyt Haavistoa.
        Kukaan ei tiedä, ketä sillä äänestyskopissa äänestät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        vanhoillislestadiolaisuudessa on heitä, jotka edelleen noudattavat tiukasti syntilistaa ja he eivät voi äänestää Haavistoa.
        Sitten on meitä, joiden mielestä Haavisto on parempi ehdokas ja esim. minä olen äänestänyt Haavistoa.
        Kukaan ei tiedä, ketä sillä äänestyskopissa äänestät.

        Mutta entä jos vellut tekevät sinulle omantunnonkysymyksen?
        Ennen sellaistakin harrastivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vanhoillislestadiolaisuudessa on heitä, jotka edelleen noudattavat tiukasti syntilistaa ja he eivät voi äänestää Haavistoa.
        Sitten on meitä, joiden mielestä Haavisto on parempi ehdokas ja esim. minä olen äänestänyt Haavistoa.
        Kukaan ei tiedä, ketä sillä äänestyskopissa äänestät.

        Tehkää vaalikone testi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehkää vaalikone testi.

        Vaalikone YLE.fi


    • Anonyymi

      Ite menin antaa ääneni Stubbille ja nyt kaduttaa. Pitiki äänestää ennakkoon. Ääneni menisi nyt Haavistolle. Kyllä hän on viimesimmissä tenteissä vaikuttanut paremmalta.

    • Anonyymi

      Oikein!

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      99
      1981
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1568
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      117
      1090
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      32
      1019
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      939
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      839
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      774
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      751
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      731
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      653
    Aihe