Mihin sitä menisi?

Anonyymi-ap

Täällä syytetään todistajia samasta asiasta, mitä itse tehdään suuremmassa määrin!
Toisten karttaminen ja kiusaaminen alkaa jo perheessä, kouluissa, työpaikoilla, poliittisissa puolueissa...kaikissa on laulettava sen vahvimman sanelemasti!
Eri tavalla ajattelevalle osoitetaan halveksuntaa, pilkataan, kartetaan,
suljetaan pois yhteisöstä, mutta todistajista tehdään syntipukkeja.
Entä ne raskaampien syntien tekijät; pedofiilit, väkivallan käyttäjät...
Vain todistajien keskuudessako sitä tapahtuu?

Me elämme Saatanan hallitsemassa yhteiskunnassa perisynnin alaisena.
Tarvitaan 1000 vuotta Jeesuksen oikeudenmukaista hallintoa,
ennen kuin ihmiskunta saavuttaa täydellisyyden, moitteettomuuden.

En tiedä, mitä muissa huonekunnissa tapahtuu, mutta itse arvostan
jw.org:n tutkisteluohjelmaa, mahdollisuutta käydä julistamassa
Jumalan valtakuntaa Jeesuksen opetuksen mukaan, täyttää
päiväni Raamatun tutkimisella ja rukouksella hyvien ihmisten kanssa.

Raamatussa kerrotaan eri profeetojen paljastamisina pappien
väärinkäytökset, jopa esiripun takana, jonne kansalla ei ollut pääsyä.
Se ei vapauttanut kansalaisia tulemasta Jerusalemiin määrättyinä aikoina uhraamaan ja kuuntelemaan Jumalan lain luentaa, eivätkä kansalaiset olleet vastuussa pappien teoista, joista itsekukin sai ansionsa mukaan Jumalan määräaikana.

Paljonko helluntailaiset ja luterilaiset lukevat Raamattua ja käyvät julistamassa Jumalan Valtakuntaa, kuten Jeesuksen seuraajilta odotetaan? En ole nähnyt, kuullut.
Itse rippikoulun käyneenä luterilaisena, siis Lutherin seuraajana, meillä ei luettu Raamattua kotona koskaan, ei ruokarukouksia, mutta äiti opetti lapsille iltarukouksen, jonka tuli kai riittää aina aikuisuuteen sen lapsikasteen jatkona.

Mitä nyt olen nähnyt noita evankelistoja julistamassa, niin Jippu julistaa itseään sirotellen jonkun raamatunkohdan puheeseensa ja tämä Johanna Tukiainen on
tyypillinen helluntailainen evankelista. Sitten on joku One Way pastori, joka saa mielestään liian vähän palkkaa, Tapani Suontoko hän oli?
Pastorit, joita olen tavannut eri yhteyksissä, tuovat esille juuri huonon palkkansa ja valittavat ihmisten vaivaavan heitä jopa iltaisin tai yli konttoriajan.
Kirkon piirissa on ollut jatkuvasti moraalittomuutta kaikessa muodoissa.
Siitä ovat työntekijät ja hyväksikäytetyt lapset valittaneet.
Joten pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

44

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Myönnät sentään, että JW:n kylki on musta. Sekin on alku.

      Saatana ei muuten hallitse maailmaa, ainakaan jos Raamattuun on uskominen:

      Dan. 4:14 Valvojaenkelit ovat tämän asian päättäneet, pyhät enkelit tästä sanansa sanoneet, jotta elävät tulisivat tietämään, että Korkein hallitsee ihmisten valtakuntia ja että hän antaa kuninkuuden kenelle tahtoo ja voi nostaa valtaan alhaisimmankin ihmisistä.

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😋 ­N­y­­­m­­­f­­­o­m­a­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      "Ihmisen ääni" radio dei, jossa Jippu julistaa, pyytää heti 20€ lahjoituksena!
      Lahjan tulisi olla vapaaehtoinen ja itse valittu.
      Jippu julistaa muuallakin koko Suomessa ristiin rastiin, keräten sievoisen summan.
      Ilmaiseksi olette saaneet, ilmaiseksi antakaa.
      Jehovat todistajat maksavat itse julistuksensa, kenttätyökin maksaa.

      • Anonyymi

        JT-järjestö pyytää lahjoituksia jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT-järjestö pyytää lahjoituksia jatkuvasti.

        Se on täysin vapaaehtoista.
        Minä en ole koskaan laittanut rahaa laatikkoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on täysin vapaaehtoista.
        Minä en ole koskaan laittanut rahaa laatikkoon!

        Radio deille lahjoittaminen on myös vapaaehtoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on täysin vapaaehtoista.
        Minä en ole koskaan laittanut rahaa laatikkoon!

        Kun korttia maksupäätteelle vilauttaa, sielu taivaaseen iloisena vilahtaa.


    • Anonyymi

      Sitä on kiitollinen siitä opetuksesta, jota saan Jehovan todistajien keskuudessa, että "joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu!" Jeesuksen sanat Pietarille, kun tämä puolusti Mestariaan miekan avulla sotilaiden tullessa vangitsemaan häntä.

      Nyt joka Euroopan maassa valmistaudutaan sotaan valmistaen aseita, ammuksia.
      Entä Raamattuun perustuvat uskonnot, niin moninaisia kuin ovatkin oppeineen?
      Juu, papit ovat nousseet siunaamaan ja kannustamaan vihollisen tappamista!
      Sitä kutsutaan maan puolustukseksi, mitä suomalaisena olen oppinut.
      Muutama vuosi sitten naapurikansat olivat kanssaihmisiä, joiden kanssa elettiin sovussa toimittaen asioita; nyt osa on vihollisia, joita valmistaudutaan tappamaan.
      Kenttäpastorit ovat astuneet esiin sotilaiden rinnalle sankoin joukoin.

      Mitä tekevät Jehovan todistajat samaan aikaan, jopa maissa, joissa soditaan?
      Vievät sanomaa Jumalan Valtakunnasta rauhan kuninkaan Jeesuksen tulevasta valtakaudesta! Olivatpa he vankiloissa, Siperiassa, missä tahansa, niin he todistavat!
      Miksi? Koska he ovat Jehova Jumalan työtovereita ja Jumala omistaa koko maanpallon!
      Jehovan todistajilla ei ole rajoja, kuten kesän konventeissa tullaan taas näkemään.
      Jehova Jumalan henkeä ei estä vankiloiden muurit tai Siperian välimatkat.
      Se on kaikkien sitä anovien käytettävissä sen Universumin vahvimman voiman lisäksi - rakkauden, joka tulee Jumalalta vahvistaen ja opastaen toimimaan itseään uhraavasti.

      • Anonyymi

        "Kiitollinen"?
        Minä ole surullinen jatkuvasta valehtelemisesta mitä järjestö suoltaa.
        Siksi häippäsen.
        Hyvästi järjestö.


    • Anonyymi

      Anonyymi-ap 2024-01-30 02:12:45

      " syytetään todistajia samasta asiasta, mitä itse tehdään suuremmassa määrin! "

      -Lahkosi tekee sinut sokeaksi.
      Murhataan värvättyjä verensiirtokieltoa käyttäen, kun

      1 kor. 10:27 Jos joku pakana kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan
      -siis myös veriruokia

      Hyvä tapa tutustua lahkoon on Turusen kirja, esittelee lahkon vartiotornisitaatein.
      Tiesitkö esim. että vartiotorni kieltää itsenäisen ajattelun ?
      En minäkään tiennyt, kunnes tuli katsottua Turusen kirjaa

      • Anonyymi

        Apostolit eivät jahdanneet kirjanoppineita ja fariseuksia uhoten, miten väärässä nämä olivat monen muun ryhmän lisäksi. Eivätkä todistajat käy toisten uskontojen foorumeilla katkerasti heitä herjaten ja pilkaten.
        Minäkin synnyin Lutheria seuraavaan perheeseen, kadun rippikouluani, mutta en uhraa aikaani luterilaisten pilkkaamiseen. Otan sen ajan opetuksena ymmärtää maan valtaosan ajattelua pakanauskontoihin sekoitettuna heidän juhlapäivinään.

        Jeesuksen opetuslapset julistivat Jumalan Valtakuntaa ja rukoilivat sen tuloa!
        Vain, kun joutuivat viranomaisten eteen, apostolit antoivat todistusta kirjoituksien mukaan.
        Jehovan todistajat toimivat samalla tavalla tänä päivänä.
        Rukoilevat, lukevat Raamattua ja kertovat siitä lähimmäisilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolit eivät jahdanneet kirjanoppineita ja fariseuksia uhoten, miten väärässä nämä olivat monen muun ryhmän lisäksi. Eivätkä todistajat käy toisten uskontojen foorumeilla katkerasti heitä herjaten ja pilkaten.
        Minäkin synnyin Lutheria seuraavaan perheeseen, kadun rippikouluani, mutta en uhraa aikaani luterilaisten pilkkaamiseen. Otan sen ajan opetuksena ymmärtää maan valtaosan ajattelua pakanauskontoihin sekoitettuna heidän juhlapäivinään.

        Jeesuksen opetuslapset julistivat Jumalan Valtakuntaa ja rukoilivat sen tuloa!
        Vain, kun joutuivat viranomaisten eteen, apostolit antoivat todistusta kirjoituksien mukaan.
        Jehovan todistajat toimivat samalla tavalla tänä päivänä.
        Rukoilevat, lukevat Raamattua ja kertovat siitä lähimmäisilleen.

        Hyvä jehovan todistaja, tahtoisin tietää millä perusteella sinä mielestäsi pelastut?
        Kysymykseni on aito ja viaton. Kysyn siksi, koska en tiedä järjestön opetuksen sisältöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä jehovan todistaja, tahtoisin tietää millä perusteella sinä mielestäsi pelastut?
        Kysymykseni on aito ja viaton. Kysyn siksi, koska en tiedä järjestön opetuksen sisältöä.

        Niin, sinä, joka kysyt vilpittömästi tai et, niin joku voi hyötyä vastauksestani.

        Ensiksi en kuulu niihin, jotka pitävät pelastumistaan varmana!
        Mutta jos apostoli Paulus sanoo kilvoittelevansa voittopalkintoa kohti,
        vuosien todistuksien jälkeen, niin pidän omaa asennettani hyväksyttävänä.

        Lapsille tapaa herätä ne suuret elämänkysymykset, joista vanhemmat häkeltyvät.
        Käskevät lapsen kasvaa aikuiseksi ja sitten valita itse, mihin uskoo.
        Kuten Halla-Aho ei kehoittanut valitsijoitaan äänestämään nimeltä kumpaakaan.
        Vanhemmat tuntevat olevansa valistuneita eivätkä halua loukkata lapsen ja Luojan välistä suhdetta.
        Joten, kun näin kuolleen linnun ja kysyin kuolemasta niin, en saanut vastauksia heiltä, mitä tapahtuu meille kuoleman jälkeen, niin päätin ottaa itse siitä selvää ja menin kouluun oppiakseni lukemaan. Lisä kannustuksena oli myös kaunis luonto - kuka sen oli luonut?
        Isi ja äitykkä eivät tienneet, vaan hämmentyivät.

        Rukouksien kautta minä sain ohjauksen Jehovan todistajien luo, mutta
        Jeesus sanoi, että lammastarhoja on useita ja jokainen lammas kuulee vain oman paimenensa ääntä. Vierasta ne kavahtavat! Jeesus kutsui itseään Hyväksi Paimeneksi.
        Näin olen tullut ohjatuksi Jehovan todistajien yhteyteen monta kertaa elämässäni
        ja uskon heidän perusopetuksiinsa.
        Usko on ihmisen ja Jumalan välinen henkilökohtainen asia Jeesus välimiehenä.

        Minulla on mielenrauha tuntiessani toimivani oikein.
        Emme ole Mooseksen lain alaisina enää tässä muuttuvassa yhteiskunnassa.
        Kristittyjen on noudatettava näitä väliaikaisia lakeja, missä maassa asuvatkin.
        Jeesus jätti seuraajilleen tehtäväksi julistaa Jumalan Valtakuntaa, kunnes Hän tulee.
        Ilotsen, että voin kertoa Hänen kuninkuudestaan vaihtoehtona näille ihmisten hallituksille.
        Vaikka ihmiset tekevät parhaansa hallitus kysymyksissä, niin heidän kykynsä eivät riitä oikaisemaan asioita kansalaisten hyväksi. Ihmistä ei ole luotu hallitsemaan toista ihmistä!
        Kristityille riittää noudattaa maan lakeja siinä, missä ne eivät loukkaa omaatuntoa ja Jumalan antamia lakeja ja osoittaa kunnioitusta hallitsijoita kohtaan.

        Olen lapsesta asti kulkenut kentällä todistajien kanssa omasta tahdostani.
        Saan tänäkin päivänä kiitosta niiltä, joille välitän Raamatusta opetusta.
        Ihmiset lähettävät postilaatikkoon ja sms viestejä, että haluavat kuulla lisää.
        Se on eräs tapa, jota Jehova Jumala käyttää lohduttaakseeen ja rauhoittaakseen minua näinä ahdistusta herättävinä aikoina, jolloin valmistaudutaan sotaan jokaisessa maassa.

        Valtiomiehet puhuvat ilmaston tasapainottomuudsta ja ihmisen vastuuttomuudesta.
        Samaan aikaan maapallon materiaa ja ihmisten voimavaroja käytetään toistensa tappamiseen puolustautumisen nimessä.
        Jehovan todistajat eivät uhkaa takaisin aseella niitä, jotka kohdistavat aseensa heihin.
        Todistajilla on niin vahva usko Jumalaan, että he jättävät itsensä rukouksessa pyhän hengen ohjattaviksi ja toimivat Jeesuksen käskyn mukaan Pietarille:
        "Pistä miekkasi tuppeen, sillä joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu!"
        Jeesus odotti pelastusta, vapautusta Taivaalliselta Isältään ja
        niin tekevät Hänen seuraajansa, Jehova Jumalan maalliset lapset.

        No, vaikken ole varma pelastumisestani, niin olen varma siitä, että
        Taivaan Isäni tykkää minusta ainakin vähän ;-).
        Terveiset Jeesuksen maksaman uhrin perusteella
        Hyvän Paimenen manttelin kätköstä. :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä jehovan todistaja, tahtoisin tietää millä perusteella sinä mielestäsi pelastut?
        Kysymykseni on aito ja viaton. Kysyn siksi, koska en tiedä järjestön opetuksen sisältöä.

        Käy itse googlaamassa jw.org:n kotisivua, niin voit lukea ja vetää omat johtopäätöksesi uskoako Raamatun opetuksiin vai ei!
        Sieltä löydät raamatunkurssin, joko käydä läpi itse tai keskustellen jonkun kanssa.
        Tervetuloa katsomaan ajankohtaisia artikkeleita, uutisia maailman eri maista,
        videoita, miten soveltaa Raamatun periaatteita omaan arkielämäänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, sinä, joka kysyt vilpittömästi tai et, niin joku voi hyötyä vastauksestani.

        Ensiksi en kuulu niihin, jotka pitävät pelastumistaan varmana!
        Mutta jos apostoli Paulus sanoo kilvoittelevansa voittopalkintoa kohti,
        vuosien todistuksien jälkeen, niin pidän omaa asennettani hyväksyttävänä.

        Lapsille tapaa herätä ne suuret elämänkysymykset, joista vanhemmat häkeltyvät.
        Käskevät lapsen kasvaa aikuiseksi ja sitten valita itse, mihin uskoo.
        Kuten Halla-Aho ei kehoittanut valitsijoitaan äänestämään nimeltä kumpaakaan.
        Vanhemmat tuntevat olevansa valistuneita eivätkä halua loukkata lapsen ja Luojan välistä suhdetta.
        Joten, kun näin kuolleen linnun ja kysyin kuolemasta niin, en saanut vastauksia heiltä, mitä tapahtuu meille kuoleman jälkeen, niin päätin ottaa itse siitä selvää ja menin kouluun oppiakseni lukemaan. Lisä kannustuksena oli myös kaunis luonto - kuka sen oli luonut?
        Isi ja äitykkä eivät tienneet, vaan hämmentyivät.

        Rukouksien kautta minä sain ohjauksen Jehovan todistajien luo, mutta
        Jeesus sanoi, että lammastarhoja on useita ja jokainen lammas kuulee vain oman paimenensa ääntä. Vierasta ne kavahtavat! Jeesus kutsui itseään Hyväksi Paimeneksi.
        Näin olen tullut ohjatuksi Jehovan todistajien yhteyteen monta kertaa elämässäni
        ja uskon heidän perusopetuksiinsa.
        Usko on ihmisen ja Jumalan välinen henkilökohtainen asia Jeesus välimiehenä.

        Minulla on mielenrauha tuntiessani toimivani oikein.
        Emme ole Mooseksen lain alaisina enää tässä muuttuvassa yhteiskunnassa.
        Kristittyjen on noudatettava näitä väliaikaisia lakeja, missä maassa asuvatkin.
        Jeesus jätti seuraajilleen tehtäväksi julistaa Jumalan Valtakuntaa, kunnes Hän tulee.
        Ilotsen, että voin kertoa Hänen kuninkuudestaan vaihtoehtona näille ihmisten hallituksille.
        Vaikka ihmiset tekevät parhaansa hallitus kysymyksissä, niin heidän kykynsä eivät riitä oikaisemaan asioita kansalaisten hyväksi. Ihmistä ei ole luotu hallitsemaan toista ihmistä!
        Kristityille riittää noudattaa maan lakeja siinä, missä ne eivät loukkaa omaatuntoa ja Jumalan antamia lakeja ja osoittaa kunnioitusta hallitsijoita kohtaan.

        Olen lapsesta asti kulkenut kentällä todistajien kanssa omasta tahdostani.
        Saan tänäkin päivänä kiitosta niiltä, joille välitän Raamatusta opetusta.
        Ihmiset lähettävät postilaatikkoon ja sms viestejä, että haluavat kuulla lisää.
        Se on eräs tapa, jota Jehova Jumala käyttää lohduttaakseeen ja rauhoittaakseen minua näinä ahdistusta herättävinä aikoina, jolloin valmistaudutaan sotaan jokaisessa maassa.

        Valtiomiehet puhuvat ilmaston tasapainottomuudsta ja ihmisen vastuuttomuudesta.
        Samaan aikaan maapallon materiaa ja ihmisten voimavaroja käytetään toistensa tappamiseen puolustautumisen nimessä.
        Jehovan todistajat eivät uhkaa takaisin aseella niitä, jotka kohdistavat aseensa heihin.
        Todistajilla on niin vahva usko Jumalaan, että he jättävät itsensä rukouksessa pyhän hengen ohjattaviksi ja toimivat Jeesuksen käskyn mukaan Pietarille:
        "Pistä miekkasi tuppeen, sillä joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu!"
        Jeesus odotti pelastusta, vapautusta Taivaalliselta Isältään ja
        niin tekevät Hänen seuraajansa, Jehova Jumalan maalliset lapset.

        No, vaikken ole varma pelastumisestani, niin olen varma siitä, että
        Taivaan Isäni tykkää minusta ainakin vähän ;-).
        Terveiset Jeesuksen maksaman uhrin perusteella
        Hyvän Paimenen manttelin kätköstä. :-)

        Kiitos vastauksestasi. Uskon myös että Jumala sinua rakastaa. Siunausta elämääsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi. Uskon myös että Jumala sinua rakastaa. Siunausta elämääsi.

        Sinulle samoin Jumalan siunausta, rauhaa, luottamusta!
        Psalmi 24:1 "Jehovan on maa ja kaikki, mitä siinä on.
        tuottoisa maa ja ne jotka siinä asuvat."
        Psalmi 146:3,5-7,9,10
        "Älkää panko luottamustanne jalosukuisiin, älkääkä ihmisen poikaan,
        jolle pelastus ei kuulu.
        Onnellinen on se, jolla on apunaan Jaakobin Jumala,
        jonka toivo on Jehovassa, hänen Jumalassaan,
        taivaan ja maan, meren ja kaiken niissä olevan Tekijässä,
        joka pysyy totuudellisena ajan hämärään saakka,
        joka toimittaa oikeuden petollisesti riistetyille,
        joka antaa leipää nälkäisille.
        Jehova vapauttaa sidotut.
        Jehova varjelee muukalaisasukkaita,
        isättömälle pojalle ja leskelle hän antaa huojennusta,
        mutta jumalattomien tien hän tekee kiemuraiseksi.
        Jehova on kuningas ajan hämärään asti.
        Sinun Jumalasi sukupolvesta sukupolveen.
        Ylistäkää Jahia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolit eivät jahdanneet kirjanoppineita ja fariseuksia uhoten, miten väärässä nämä olivat monen muun ryhmän lisäksi. Eivätkä todistajat käy toisten uskontojen foorumeilla katkerasti heitä herjaten ja pilkaten.
        Minäkin synnyin Lutheria seuraavaan perheeseen, kadun rippikouluani, mutta en uhraa aikaani luterilaisten pilkkaamiseen. Otan sen ajan opetuksena ymmärtää maan valtaosan ajattelua pakanauskontoihin sekoitettuna heidän juhlapäivinään.

        Jeesuksen opetuslapset julistivat Jumalan Valtakuntaa ja rukoilivat sen tuloa!
        Vain, kun joutuivat viranomaisten eteen, apostolit antoivat todistusta kirjoituksien mukaan.
        Jehovan todistajat toimivat samalla tavalla tänä päivänä.
        Rukoilevat, lukevat Raamattua ja kertovat siitä lähimmäisilleen.

        "Apostolit eivät jahdanneet kirjanoppineita ja fariseuksia uhoten, miten väärässä nämä olivat monen muun ryhmän lisäksi."

        Jos julistaa tiettyä uskontoa oikeaksi, samalla julistaa muita vääräksi, vaikka tätä ei erikseen alleviivaisikaan. Näitä asioita ei voi erottaa toisistaan, vaan ne ovat saman asian kaksi eri puolta. Sitä paitsi Jeesus itse arvosteli fariseuksia ja kirjanoppineita hyvinkin kiivaasti.

        Jos Jehovan todistajilla olisi totuus, heillä ei olisi mitään pelättävää, koska totuus ei pala tulessakaan. Totuuden ei tarvitse pelätä mitään, mutta valheen tarvitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Apostolit eivät jahdanneet kirjanoppineita ja fariseuksia uhoten, miten väärässä nämä olivat monen muun ryhmän lisäksi."

        Jos julistaa tiettyä uskontoa oikeaksi, samalla julistaa muita vääräksi, vaikka tätä ei erikseen alleviivaisikaan. Näitä asioita ei voi erottaa toisistaan, vaan ne ovat saman asian kaksi eri puolta. Sitä paitsi Jeesus itse arvosteli fariseuksia ja kirjanoppineita hyvinkin kiivaasti.

        Jos Jehovan todistajilla olisi totuus, heillä ei olisi mitään pelättävää, koska totuus ei pala tulessakaan. Totuuden ei tarvitse pelätä mitään, mutta valheen tarvitsee.

        Jos hyväksyt sen, että Jeesus tuomitsi Fariseukset ja vastaavat kiivaasti,
        jopa kutsuen heidän olevan isästään perkeleestä, ja kyykäärmeiden poikasia,
        koska he olivat Jeesuksen mukaan värillä opeillaan harhaanjohtavia,
        niin miksi tuomitset Jehovan todistajat, jot varsinkin ennen käyttivät
        vastaavaa puhetapaa papeista, joita he tunsivat samoin olevan harhaanjohtavia?
        Silloinhan todistajat ovat toimineet Jeesuksen esimerkin mukaan!
        Nyt tosin sellaista käytöstä ei hyväksytä todistajilta, vaan vaaditaan
        Raamatulla perusteltua puhetta, kunnioittaen Jeesus Kristus sydämessä!
        Näin ovat ajat muuttuneet ja kansaa koulutetaan edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hyväksyt sen, että Jeesus tuomitsi Fariseukset ja vastaavat kiivaasti,
        jopa kutsuen heidän olevan isästään perkeleestä, ja kyykäärmeiden poikasia,
        koska he olivat Jeesuksen mukaan värillä opeillaan harhaanjohtavia,
        niin miksi tuomitset Jehovan todistajat, jot varsinkin ennen käyttivät
        vastaavaa puhetapaa papeista, joita he tunsivat samoin olevan harhaanjohtavia?
        Silloinhan todistajat ovat toimineet Jeesuksen esimerkin mukaan!
        Nyt tosin sellaista käytöstä ei hyväksytä todistajilta, vaan vaaditaan
        Raamatulla perusteltua puhetta, kunnioittaen Jeesus Kristus sydämessä!
        Näin ovat ajat muuttuneet ja kansaa koulutetaan edelleen.

        Eri tilanteisiin sopii erilainen puhetapa. Tällä foorumilla esitetään paljon perusteltua kritiikkiä Jehovan todistajien uskontoa ja järjestöä kohtaan, eikä tällä ole mitään tekemistä herjaamisen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri tilanteisiin sopii erilainen puhetapa. Tällä foorumilla esitetään paljon perusteltua kritiikkiä Jehovan todistajien uskontoa ja järjestöä kohtaan, eikä tällä ole mitään tekemistä herjaamisen kanssa.

        Jeesus ei vastannut mitään Pilatuksen edessä seisoessaan syytettynä.
        "Ei saa heittää helmiä sioille", koska ne tallovat helmet jalkoihinsa
        ilman arvoa niille.
        Provosoiville ihmisille, jotka eivät arvosta todistajien sanomaa
        ei tule myöskään vastata, vaan jatkaa etsien kuuntelevia.
        "Kun tulette taloon, toivottakaa sille rauhaa.
        Jos teitä ei oteta rauhaisasti vastaan, niin poistukaa ja
        rauha palautuu teille. Pyyhkikää tomukin jaloistanne".
        Minä saan valita henkilöt, joiden kanssa keskustella.
        Ei tarvitse jäädä riitaisten repimäksi ja saada heidän asenteensa.
        Tämä periaate tiedoksi muille kuin sinulle, joka sen tiedät.
        Kristuksen sotilaan ei tarvitse riidellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle samoin Jumalan siunausta, rauhaa, luottamusta!
        Psalmi 24:1 "Jehovan on maa ja kaikki, mitä siinä on.
        tuottoisa maa ja ne jotka siinä asuvat."
        Psalmi 146:3,5-7,9,10
        "Älkää panko luottamustanne jalosukuisiin, älkääkä ihmisen poikaan,
        jolle pelastus ei kuulu.
        Onnellinen on se, jolla on apunaan Jaakobin Jumala,
        jonka toivo on Jehovassa, hänen Jumalassaan,
        taivaan ja maan, meren ja kaiken niissä olevan Tekijässä,
        joka pysyy totuudellisena ajan hämärään saakka,
        joka toimittaa oikeuden petollisesti riistetyille,
        joka antaa leipää nälkäisille.
        Jehova vapauttaa sidotut.
        Jehova varjelee muukalaisasukkaita,
        isättömälle pojalle ja leskelle hän antaa huojennusta,
        mutta jumalattomien tien hän tekee kiemuraiseksi.
        Jehova on kuningas ajan hämärään asti.
        Sinun Jumalasi sukupolvesta sukupolveen.
        Ylistäkää Jahia!

        Kiitos. Jeesus ei tosin mielestäni ole Isää alempiarvoisempi. En pidä häntä pelkkänä välikappaleena. Minusta he ovat yhtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. Jeesus ei tosin mielestäni ole Isää alempiarvoisempi. En pidä häntä pelkkänä välikappaleena. Minusta he ovat yhtä.

        Sinä olet varmasti hengellinen ihminen, joka on
        tutkinut Raamattua ja miettinyt rukouksessa.
        Olemme tulleet eri tulokseen ja olisi minulta
        röyhkeää väittää sinun olevan väärässä!
        On vain niin monia raamatunkohtia, joissa
        Jeesusta kutsutaan Jumalan Esikois/Pojaksi.
        Jopa Jeesuksen syntymän yhteydessä,
        jota moni on juuri viettänyt.
        Jumala korjaa ymmärryksen, jos ja kun
        Hän sen tarpeelliseksi näkee.

        Jehovan todistajat käyttävät monia eri raamatunkäännöksiä.
        Joillakin kielillä on käännetty vain osa Raamattua.
        Sanavalintaa verratessa tulee usein hämmentyneeksi.
        Meillä on mainio mahdollisuus vertailla niitä keskenään.
        Myös netissä eri kielillä. Niistä voi itse valita luotettavimman.

        Koen itseni kuin postinkantaja, joka vie kirjeitä Jumalalta
        lähimmäisilleni kehoittaen heitä lukemaan niitä heille tarkoitettuna.
        Tunnet varmasti 1 Korintolaisille 3:5-9 ...minä istutin, Apollos kasteli,
        mutta Jumala sai aikaan jatkuvan kasvun...mutta kumpikin
        tulee saamaan oman palkkansa oman vaivan näkönsä mukaan.
        Sillä me olemme Jumalan työtovereita..."
        Jatketaan molemmat siinä työssä lähimmäistemme keskuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. Jeesus ei tosin mielestäni ole Isää alempiarvoisempi. En pidä häntä pelkkänä välikappaleena. Minusta he ovat yhtä.

        Kirjoitit, että mielestäsi Jumala ja Jeesus on yhtä.
        En minäkään pidä Jeesusta pelkkänä välikappaleena!
        Jeesus välittää epätäydellisten ihmisten rukoukset Jumalalle.
        Hebrealaisille 5:5; 9:11-15-25 kuvaillaan Jeesuksen asemaa
        ylimmäisenä Pappina ja uuden liiton Välittäjänä.

        Viimeisellä ehtoollisella Jeesus rukoilee opetuslapsiensa, sekä
        läsnäolevien, että tulevien opetuslapsien puolesta, jotka uskovat,
        että he olisivat kaikki yhtä. Koko Johannes 17 luku on rukousta.
        Joh. 17:20,21 "En pyydä ainoastaan näiden puolesta,
        vaan myös niiden puolesta, jotka uskovat minuun
        heidän sanojensa kautta, jotta he olisivat kaikki yhtä,
        niinkuin sinä, Isä, olet minun yhteydessäni ja minä olen
        sinun yhteydessäsi, että hekin olisivat meidän yhteydessämme,
        jotta maailma uskoisi, että sinä olet lähettänyt minut."

        Tässä oli yksi käännös, mutta suosittelen, että luet sen omasta
        Raamatustasi, johon luotat, sillä siten me vahvistamme uskoamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet varmasti hengellinen ihminen, joka on
        tutkinut Raamattua ja miettinyt rukouksessa.
        Olemme tulleet eri tulokseen ja olisi minulta
        röyhkeää väittää sinun olevan väärässä!
        On vain niin monia raamatunkohtia, joissa
        Jeesusta kutsutaan Jumalan Esikois/Pojaksi.
        Jopa Jeesuksen syntymän yhteydessä,
        jota moni on juuri viettänyt.
        Jumala korjaa ymmärryksen, jos ja kun
        Hän sen tarpeelliseksi näkee.

        Jehovan todistajat käyttävät monia eri raamatunkäännöksiä.
        Joillakin kielillä on käännetty vain osa Raamattua.
        Sanavalintaa verratessa tulee usein hämmentyneeksi.
        Meillä on mainio mahdollisuus vertailla niitä keskenään.
        Myös netissä eri kielillä. Niistä voi itse valita luotettavimman.

        Koen itseni kuin postinkantaja, joka vie kirjeitä Jumalalta
        lähimmäisilleni kehoittaen heitä lukemaan niitä heille tarkoitettuna.
        Tunnet varmasti 1 Korintolaisille 3:5-9 ...minä istutin, Apollos kasteli,
        mutta Jumala sai aikaan jatkuvan kasvun...mutta kumpikin
        tulee saamaan oman palkkansa oman vaivan näkönsä mukaan.
        Sillä me olemme Jumalan työtovereita..."
        Jatketaan molemmat siinä työssä lähimmäistemme keskuudessa.

        Me varmasti toimimme molemmat oman vakauksemme pohjalta. Uskon että olet hyvä ja nöyrä rivitodistaja, enkä minäkään sinua mitenkään moiti.

        Toivon sinulle hyvää jatkoa. Ainoastaan Jumalan totuus voi vapauttaa näkemään Kristuksen sellaisena, kun Hänet on sanassa ilmoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit, että mielestäsi Jumala ja Jeesus on yhtä.
        En minäkään pidä Jeesusta pelkkänä välikappaleena!
        Jeesus välittää epätäydellisten ihmisten rukoukset Jumalalle.
        Hebrealaisille 5:5; 9:11-15-25 kuvaillaan Jeesuksen asemaa
        ylimmäisenä Pappina ja uuden liiton Välittäjänä.

        Viimeisellä ehtoollisella Jeesus rukoilee opetuslapsiensa, sekä
        läsnäolevien, että tulevien opetuslapsien puolesta, jotka uskovat,
        että he olisivat kaikki yhtä. Koko Johannes 17 luku on rukousta.
        Joh. 17:20,21 "En pyydä ainoastaan näiden puolesta,
        vaan myös niiden puolesta, jotka uskovat minuun
        heidän sanojensa kautta, jotta he olisivat kaikki yhtä,
        niinkuin sinä, Isä, olet minun yhteydessäni ja minä olen
        sinun yhteydessäsi, että hekin olisivat meidän yhteydessämme,
        jotta maailma uskoisi, että sinä olet lähettänyt minut."

        Tässä oli yksi käännös, mutta suosittelen, että luet sen omasta
        Raamatustasi, johon luotat, sillä siten me vahvistamme uskoamme.

        Uskoani vahvistaa Joh.1: 1-5
        ..."ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on"

        Jeesus - Jumalan ikuinen Sana - Logos, on kaiken Luoja. En mitenkään voi pitää häntä luotuna. Hän on myös arkkienkeli Mikaelin Luoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskoani vahvistaa Joh.1: 1-5
        ..."ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on"

        Jeesus - Jumalan ikuinen Sana - Logos, on kaiken Luoja. En mitenkään voi pitää häntä luotuna. Hän on myös arkkienkeli Mikaelin Luoja.

        Ymmärrän hyvin, että olet vahvassa uskossa ja
        tunnet vastuuta lähimmäisiäsi kohtaan.
        Tunnet myös Jehovan todistajien opit ja
        haluat oikaista meitä monista asioista.
        En jaksaisi alkaa selittää omaa näkökulmaani.
        Emme kuitenkaan tule tästä yhteisymmärrykseen.
        Minun vastuuni lähimmäisiini rajoittuu yksinkertaisesti
        kylvämiseen ja kastelemiseen Raamattulla perustellen.
        Jehova Jumalan vastuu on antaa kasvu itse kullekin.
        Sinulle se kasvu on tapahtunut toisaalle rönsyillen
        Raamattua lukiessasi ja omassa ryhmässä tutkiessasi.
        Minulla on kiinnostuneita, joihin haluan nyt keskittyä,
        koska he arvostavat jw.org:n näkemyksiä.
        Keskity sinäkin vastaanottaviin kiinnostuneisiin.
        Jos haluat tietää jotain Jehovan todistajista, niin
        käy jw.org:n sivuilla ja löydät heidän näkemyksensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me varmasti toimimme molemmat oman vakauksemme pohjalta. Uskon että olet hyvä ja nöyrä rivitodistaja, enkä minäkään sinua mitenkään moiti.

        Toivon sinulle hyvää jatkoa. Ainoastaan Jumalan totuus voi vapauttaa näkemään Kristuksen sellaisena, kun Hänet on sanassa ilmoitettu.

        Juuri näin! Vain Jumala voi valaista ihmisen kuvaanolliset
        silmät näkemään ja sydämen ymmärtämään.
        Tärkeää on vain, että olemme rehellisiä ja
        toimimme omantuntomme mukaan vilpittömästi,
        kuten Saul toimi ja sai aikanaan Jeesuksen kutsun
        Pauluksena julistamaan Jumalan Valtakuntaa.
        Se, joka toimii vastoin omaa omaatuntoaan,
        menettää uskonsa; ne on yhteydessä keskenään.
        Voi hyvin tässä alkavassa keväässä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän hyvin, että olet vahvassa uskossa ja
        tunnet vastuuta lähimmäisiäsi kohtaan.
        Tunnet myös Jehovan todistajien opit ja
        haluat oikaista meitä monista asioista.
        En jaksaisi alkaa selittää omaa näkökulmaani.
        Emme kuitenkaan tule tästä yhteisymmärrykseen.
        Minun vastuuni lähimmäisiini rajoittuu yksinkertaisesti
        kylvämiseen ja kastelemiseen Raamattulla perustellen.
        Jehova Jumalan vastuu on antaa kasvu itse kullekin.
        Sinulle se kasvu on tapahtunut toisaalle rönsyillen
        Raamattua lukiessasi ja omassa ryhmässä tutkiessasi.
        Minulla on kiinnostuneita, joihin haluan nyt keskittyä,
        koska he arvostavat jw.org:n näkemyksiä.
        Keskity sinäkin vastaanottaviin kiinnostuneisiin.
        Jos haluat tietää jotain Jehovan todistajista, niin
        käy jw.org:n sivuilla ja löydät heidän näkemyksensä.

        Saat toki keskittyä aivan miten itse parhaiten koet. Minua kiinnostaa erilaiset uskonnolliset näkemykset ketään väheksymättä, asioiden pohdiskelu ei mielestäni ketään vahingoita.

        Ihminen on aikojen alusta etsinut totuutta, niin minäkin teen. Ja jos kyseenalaistan jonkin olettamuksen eihän se totuutta mihinkään muuta. Ainoastaan mahdollisesti tuo totuuden meitä lähemmäksi.

        Raamattu itse kehoittaa meitä etsimään totuutta. Vieläpä sanoo kun sen löydämme, se tekee meistä vapaita.


    • Anonyymi

      Miksi olisi mentävä – missä vaaditaan, että olisi liityttävä johonkin?

      • Anonyymi

        Uskonnolliset johtajat nauttivat vallasta ja usein tienaavatkin sillä. Tähän he tarvitsevat alistuvia ihmisiä, joilla on tarve antaa jonkun päättää puolestaan. Siksi siitä on tehty hyve, että "menee jonnekin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnolliset johtajat nauttivat vallasta ja usein tienaavatkin sillä. Tähän he tarvitsevat alistuvia ihmisiä, joilla on tarve antaa jonkun päättää puolestaan. Siksi siitä on tehty hyve, että "menee jonnekin".

        Missä tahansa järjestössä on ihmisiä, jotka nauttivat omasta vallastaan esiintyessään toisten edessä. Sama koskee politiikkaa ja viihdemaailmaa.

        Uskonnollisissa järjestöissä siitä tulee erittäin vaarallista, kun hjohtavat ovat menettäneet luottamuksensa Jumalaan ja alkavat katkeruudessaan halveksimaan uskovia ihmisiä ja käyttämään heitä hyväkseen kaikin tavoin.
        Heitä kuvaillaan sattuvasti raateleviksi susiksi lammasten vaatteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tahansa järjestössä on ihmisiä, jotka nauttivat omasta vallastaan esiintyessään toisten edessä. Sama koskee politiikkaa ja viihdemaailmaa.

        Uskonnollisissa järjestöissä siitä tulee erittäin vaarallista, kun hjohtavat ovat menettäneet luottamuksensa Jumalaan ja alkavat katkeruudessaan halveksimaan uskovia ihmisiä ja käyttämään heitä hyväkseen kaikin tavoin.
        Heitä kuvaillaan sattuvasti raateleviksi susiksi lammasten vaatteissa.

        Uskonto on erityisen vaarallista myös siksi, että se voi saada ihmisen unohtamaan normaalin selviytymisvaistonsa ja muunkin etunsa. Tuonpuoleisen palkinnon toivossa ollaan valmiita uhraamaan kaikki ja tekemään vaikka mitä.


    • Anonyymi

      Sanonta seura tekee kaltaisekseen pitää paikkansa. Sen takia jokaisen pitäisi lukea Raamattu huolella rukoillen ennekuin liittyy mihinkään järjestöön.

      Jos alat vasta tutkimaan Raamattua jt kanssa, varmasti eksyt väärälle tielle. Jeesus sanoi Minä olen tie, totuus ja elämä. Pidä Jeesuksen ristinkuoleman merkitys itsellesi selvänä, niin löydät Jumalan luo.

      • Anonyymi

        soopaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        soopaa

        Itse olet soopaa.


      • Anonyymi

        Ehkä siihen Raamattuunkin kannattaisi suhtautua kriittisesti. Ihmisten kirjoittama ja valikoima myyttikokoelma, joka on toistaiseksi aiheuttanut lähinnä riitoja ja turhaa odottelua. Jeesus ei palannut, vaikka lupasi, mutta jätti seuraajansa riitelemään keskenään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä siihen Raamattuunkin kannattaisi suhtautua kriittisesti. Ihmisten kirjoittama ja valikoima myyttikokoelma, joka on toistaiseksi aiheuttanut lähinnä riitoja ja turhaa odottelua. Jeesus ei palannut, vaikka lupasi, mutta jätti seuraajansa riitelemään keskenään.

        Niinpä! Olen samaa mieltä, että sitä "oikeaa käännöstä" on vaikeaa löytää.
        Sen lisäksi, että emme tiedä tuhansia vuosia sitten käytettyjen sanojen täsmällistä ilmaisua, niin ajatuksien ilmaisutapa on merkityksellistä.
        Tämä ongelma on kellä tahansa kielenkääntäjällä tänäkin päivänä.
        Esim. kirjailijan teosta voi lukea alkuperäisenä ja käännettynä ja niissä on aivan "eri henki".
        Näemme sanojen merkityksen muuttumisen nopeasti myös omassa kielessämme ja muutoksia kieliopissamme. Uusia sanoja tulee vuosittain satoja useampiin kieliin.
        Itselläni vanhempana ihmisenä on vaikeaa suomen kieliopin muutokset.

        Toinen hankaluus seuraa, kun Raamattua käännetään ja käytetään synonyymisanoja.
        Silloin on vaikeaa käyttää sanalistoja löytääkseen jonkun tietyn asian.

        Kun käyn hautausmaalla, niin tapaan käyttää kirkon käännöksiä esittäessäni toivoa ylösnousemuksesta surijoille. Olen kuitenkin huomannut, että kirkon käännöksissä pyhä henki on kirjoitettu suurella alkukirjaimella. Se korostaa henkeä persoonana.
        Kun taas todistajien käännöksissä henki kirjoitetaan pienellä tuoden se esiin voimana.
        Pääasiana pidän sitä, että Jumalan henkeä kunnioitettaisiin, kun sitä pyydetään avuksi.
        Minulla ei ole todisteita oikeasta tavasta monessa vastaavassa asiassa.
        Jätän sen Jumalan ja henkilön väliseksi asiaksi.

        Jeesus käytti myös paljon kuvauksia, joita eivät edes opetuslapset aina ymmärtäneet.
        He kysyivät monta kertaa Jeesukselta jälkeenpäin, mitä hän puheellaan tarkoitti?
        Vihollistensa tähden Jeesuksen oli pakko puhua näin ja sitä samaa tapaa on käytetty
        vihamielisten ihmisten ympäröimänä.
        Monet kirjailijat ovat kuvailleet eri tyyppisiä ihmisiä eläinten hahmossa saadakseen sanomansa sanottua.

        Nämä seikat eivät muuta sitä tosiasiaa, että itse olen saanut lohdutusta, oivallusta ja voimaa lukiessani Raamattua.
        Monet profeetat tuovat esille myös sen, että tulevaisuudessa saamme uusia kirjoja.
        Kun saatanan hallitsema maailmanjärjestys on poistettu ja ihmiset täydellistyvät,
        heidän tarpeensa muuttuvat yhteiskunnan uudistuksien mukaan.
        Raamattu on aivan Mooseksen 3:ta luvusta lähtien kertomusta ihmisen lankeamisesta
        moraalittomuuteen, syytöksiin toisia kohtaan, veljesmurhaan, mikä meillekin tuodaan esiin päivittäin uutisissa kansojen noustessa toisiaan vastaan itsekkäässä murhanhimossa.
        Tuntuu huojentavalta ajatella, että saa aikanaan heittää ihmiskunnan vanhan historian roskiin "menneen talven lumina", joilla ei ole enää mitään merkitystä meille.

        Entä, kun Jeesus ylösnousemuksensa jälkeen ilmestyi eri opetuslapsille?
        He tunnistivat Mestarinsa ilmaisutavoista ja hänen hengestään.
        Jeesus ei voinut esiintyä tunnistettavassa olevassa lihamuodossaan voidakseen rohkaista opetuslapsia julkisilla paikoilla. Hänen vihollisensa olisivat tunnistaneet hänet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä siihen Raamattuunkin kannattaisi suhtautua kriittisesti. Ihmisten kirjoittama ja valikoima myyttikokoelma, joka on toistaiseksi aiheuttanut lähinnä riitoja ja turhaa odottelua. Jeesus ei palannut, vaikka lupasi, mutta jätti seuraajansa riitelemään keskenään.

        Raamattua on minullekin esitetty myyttikokoelmana monta kertaa.
        Aivan rippikoulusta asti papit ovat nauraneet minulle, lapselle päin naamaa,
        että Raamattu on kirjoitettu kansan kurissa pitämiseksi.
        Mitään neitsyt synnytystä ei ole ollut, vaan Jeesuksen syntymä oli luonnollisesti tapahtunutta. Jeesus ja Maria-Magdaleenalla oli lapsia ja jälkeläisiä jossain Ranskassa.
        Tällaisia vastaavia asioita on vaikka kuinka paljon! Kirkon henkilökunta erikoisesti.
        Muistutta naapurimaan johtajan ja erään Donald Ankan esiintymisiä.
        Viihdyttävää yhdelle ja traagista toiselle.
        Jos papit eivät usko Jumalaan ja Jeesukseen, niin mitä muuta kirkko on yhteiskunnassa kuin mikä tahansa voittoa vetävä OY?
        Vielä toistaiseksi, ennen kuin poliitikot ottavat sen rikkaudet muihin tarkoituksiin Kustaa Vaasan tavoin muuttaessaan maan katolisen kirkon luterilaiseksi.

        Tässä yksi kannustin, miksi pidän tarpeellisena todistaa Jumalan olemassaolosta.
        Luojan ihmiselle antamasta vastuusta Hänen luomaansa luomakuntaa kohtaan.
        Niin tekevät monet muutkin vilpittömät ihmiset, vaikka käsityksemme oppikysymyksissä eroavat. Olen itsekin muuttanut näkemykseni asioista monta kertaa.

        Mutta ei ole minun asiani poistaa kenenkään katkeruutta siitä,
        että Jeesus ei ole palannut hänen elämäänsä.
        Monien muiden elämässä Jeesus ristua on mitä elävin ja voimakkain Persoona!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattua on minullekin esitetty myyttikokoelmana monta kertaa.
        Aivan rippikoulusta asti papit ovat nauraneet minulle, lapselle päin naamaa,
        että Raamattu on kirjoitettu kansan kurissa pitämiseksi.
        Mitään neitsyt synnytystä ei ole ollut, vaan Jeesuksen syntymä oli luonnollisesti tapahtunutta. Jeesus ja Maria-Magdaleenalla oli lapsia ja jälkeläisiä jossain Ranskassa.
        Tällaisia vastaavia asioita on vaikka kuinka paljon! Kirkon henkilökunta erikoisesti.
        Muistutta naapurimaan johtajan ja erään Donald Ankan esiintymisiä.
        Viihdyttävää yhdelle ja traagista toiselle.
        Jos papit eivät usko Jumalaan ja Jeesukseen, niin mitä muuta kirkko on yhteiskunnassa kuin mikä tahansa voittoa vetävä OY?
        Vielä toistaiseksi, ennen kuin poliitikot ottavat sen rikkaudet muihin tarkoituksiin Kustaa Vaasan tavoin muuttaessaan maan katolisen kirkon luterilaiseksi.

        Tässä yksi kannustin, miksi pidän tarpeellisena todistaa Jumalan olemassaolosta.
        Luojan ihmiselle antamasta vastuusta Hänen luomaansa luomakuntaa kohtaan.
        Niin tekevät monet muutkin vilpittömät ihmiset, vaikka käsityksemme oppikysymyksissä eroavat. Olen itsekin muuttanut näkemykseni asioista monta kertaa.

        Mutta ei ole minun asiani poistaa kenenkään katkeruutta siitä,
        että Jeesus ei ole palannut hänen elämäänsä.
        Monien muiden elämässä Jeesus ristua on mitä elävin ja voimakkain Persoona!

        Jeesus Kristus (ei ristua).


    • Anonyymi

      Mene rakentamaan lumilinnaa!

    • Anonyymi

      Tässähän oli hyvä kirjoitus, kiitos puolestani:

      -Lahkosi tekee sinut sokeaksi.
      Murhataan värvättyjä verensiirtokieltoa käyttäen, kun

      1 kor. 10:27 Jos joku pakana kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan
      -siis myös veriruokia

      Hyvä tapa tutustua lahkoon on Turusen kirja, esittelee lahkon vartiotornisitaatein.
      Tiesitkö esim. että vartiotorni kieltää itsenäisen ajattelun ?
      En minäkään tiennyt, kunnes tuli katsottua Turusen kirjaa

      Tässä vielä kristityn huomioita lahkoaapisesta, opetukseensa käytetystä kirjasta "puhu perustellen käyttäen Raamattua"

      https://docplayer.fi/7127281-Puhu-perustellusti-kayttamalla-raamattua.html

      • Anonyymi

        Ei s....sitten yhtään verensiirtoja enää


    • Anonyymi

      Älä mene tule sylille
      valtakunnan salille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      348
      3091
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      113
      2292
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1660
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      74
      1193
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1087
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1013
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      42
      986
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      153
      983
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      289
      858
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      806
    Aihe