Palloteoria tulee vielä väistymään totuuden tieltä!

Tulemme vielä siihen vaiheeseen, milloin useimpien silmät tulevat aukeamaan tässä pallosumutusjutussa. Vielä palloteoria on valtavirtaa, mutta se ei tarkoita, että asia tulisi aina olemaan näin. On nimittäin viitteitä siitä, että yhä useampi on saanut päästä irti pallovalheesta. Olemme tässä maatietoisuuden polulla kuitenkin vasta alkutaipaleella. Meillä on siis tehtävä tiedottaa tätä maatietoista ajattelua laajemmalle ja laajemmalle. Itse olen omalta osaltani laittanut jo tässä tärkeässä tehtävässä korteni kekoon.
Tämä tehtävä on vain vielä toistaiseksi tänä aikana hankalaa. Kerron syyt.

Olin eräällä asematunnelilla jakamassa flyereitä ohi kulkevalle kansalle. Moni käveli laput silmille ja osa saattoi ohi mennen vain sanoa, että jehovien kanssa en puhu. He olettivat suorilta minut jehovan todistajaksi, vaikka minulla ei ollut edes sellaista ständiä, joita nämä jehovan todistajat nykyisin käyttävät. Suurin osa käveli vain ohi. Osa taas luuli minua feissariksi. Porukka väistyi edestäni, kun yritin heille tarjota maatietoisia traktaatteja. Ja näin presidentin vaalien alla moni saattoi huikata vain perään, että on jo äänestänyt. Juurikaan kukaan ei jaksanut edes vaivautua kuuntelemaan, mitä asiaa minulla heille olisi ollut.
Ja ne harvat, jotka ottivat flyerini vastaan, tokaisivat, että "#&¤##, mitä &%#"#"!
Joku totesi vielä perään, että uskotko oikeasti littumaahan!
Flyerien jako oli todella epäkiitollista. He, jotka jaksoivat lapun ottaa kätösiin, heiltä sai osakseen tällaista epäasiallista käytöstä ja osa ruttasi silmieni edessä lapun ja viskas maahan.

Mutta jotain iloistakin minulla on kerrottavana: Vaikka sain runsaasti lokaa niskaani, sekä sitäkin isompi joukko ohitti minut kylmästi, niin muutamat ilahtuivat siitä, että jaan maatietoisia lappuja ihmisille. He sattuivat itsekin olemaan flättäreitä. Eli sain huomata, että suurissa kaupungeissa on näitä flättäreitä muitakin, kuin vain me muutamat. Ja sitähän en tiedä, kuinka moni minut sivuttanut ihminenkin on flättäri. He vain luulivat minua feissariksi, jehovan todistajaksi tms.

Olen saanut kuitenkin profetian, jollaisia on saanut moni muukin. Palloteoria tulee vielä väistymään. Maatietoisuus tulee leviämään ja tästä on nyt jo annettu selkeitä viitteitä. Tämä ei välttämättä tapahdu vielä seuraavien vuosien aikana, mutta tähän suuntaan olemme menossa. Profetian mukaan lopun aikoina maatietoisuus leviää kulovalkean tavoin. Tällöin yhä useammat saavat tietää maailman kaikkeuden todellisen muodon ja sen, kuka on tämän kaiken takana. Kuten itsekin tiedän sen, kaiken mitä näemme ja mitä emme näe, ovat Jumalan luomistyön tulosta. Tämä mittaamattoman kaunis maailmankaikkeus, joka käsittää maan piirin, taivaan ja sitä erottavan "taivaan kannen". Tämä kansi ei ole lasia, vaikka monet vertauskuvallisesti niinkin toteaa. Tämä kansi on sellainen, joka vain erottaa maan ja taivaan toisistaan. Uskovaisina pääsemme kerran tämän rajan toiselle puolelle taivaan kotiin.

Pelastuminen ei vaadi maatietoisuutta, mutta maatietoisuus helpottaa uskomista aivan valtavasti. Maatietoisena meille tulee vähemmän epäilyksiä. Esimerkiksi tältä epäilykseltä maatietoiset saa olla vapaana: miksi juuri tälle pallolle luotiin elämään, eikä muille. Entä jos muillekin luotiin, niin kuka heidät loi ja onko heilläkin Jeesuksensa? Ja miksi tästä ei kerrota Raamatussa? Maatietoisen ei tarvi kamppailla tällaisten kysymysten parissa, vaan voi turvallisesti uskoa kaiken sen, mitä Raamatussa meille kerrotaan.

52

701

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjoitukseni vilisee kirjoitusvirheitä. Sori siitä.
      Olen ollut hoitojaksolla ja lääkkeet ovat tehneet tehtäviä minussa. Olen menettänyt lukuisia yöunia ja moni lääke on turruttanut myös minun aivonystyröitä. Yritetäänkö niillä jarruttaa maatietoista ajatteluani? Liekö tietoista toimintaa.

      Minä en mielelläni niitä kaikkia nappuloita nielisi, mutta kun ne annetaan "valvotusti". Eli en voi itse määrätä, nielaisenko ne alas. Valvoja vierellä huolehtii, että kaikki nappulat on nielty ja en jemmaa niitä kieleni alle, tai jonnekin hampaiden taakse. Välillä onnistun näin tekemäänkin, mutta jotku napeista on niin nopeita liukenemaan sinne. Kapselit onneksi saa jemmattua kokonaisina. On vain vaikeaa puhua, jos joka hampaan takana ja kielen alla on kapseleita. Näimpä osa näistä on pakko niellä ja koskaan en tiedä, mitkä nappulat sieltä kurkusta meni alas.

      Olen nytkin vähän höperöllä mielellä. Tarkoitan tällä sitä, että vähän heittää ja huippaa ja osittain sirittääkin. Ajatukseni katkoo ja tällöin pitkien lauseiden muotoilu on haasteellista. Etenkin maatietoisen ajattelun avaaminen riittävän selkeästi vaikeutuu huomattavasti. Ehkä lääkkeillä halutaan turruttaa minut sippiin? Kuka tietää? Kellä on kokemusta vastaavasta?

      • Kiitoksia kirjoituksestasi.

        Pidä uskosi sillä se saattaa olla totuus.


      • Anonyymi

        Tuo kyllä selittää monta asiaa näistä kirjoituksista.
        Näetkö huumepöllyissä useasti Jeesusta ?
        Jos näet, niin kerro terveisiä.


      • Anonyymi

        Sanoton
        Olen en tiedä
        Mitä sanoa
        Miksi jalkapallo on
        Pyöreä? Olen itsekin
        Hopo vaikken Hessu olekaan.


      • Anonyymi

        Hienoa! Pysy totuudessa ja elä lannistu, vaikka satais kuraa päälle. Maatietoista ajattelua kannattee edelleen pittää esillä. Ei anneta periksi. Ite pikkupaikkakunnalla asuvana teen lähetystyötä internetissä. Levitän maatietoisuutta niin paljon, kuin omalla toiminnallani vain voin. Ei anneta periksi. Profetia tulee toteutumaan ja maatietoisuus leviämään kun sen aika on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa! Pysy totuudessa ja elä lannistu, vaikka satais kuraa päälle. Maatietoista ajattelua kannattee edelleen pittää esillä. Ei anneta periksi. Ite pikkupaikkakunnalla asuvana teen lähetystyötä internetissä. Levitän maatietoisuutta niin paljon, kuin omalla toiminnallani vain voin. Ei anneta periksi. Profetia tulee toteutumaan ja maatietoisuus leviämään kun sen aika on!

        Eikö olisi tehokkaampaa järjestää vaikkapa bussiretkiä Hankoon, josta katseltaisiin Viron rannikon uimareita kaukoputkella?


      • Anonyymi

        Oletko nähnyt ufo-ukkoja sairaalasi ikkunan takana?

        Kerran, itse sairaalassa ollen, mulla oli huonekaveri, joka niitä näki.

        Koska olen ennakkoluulottoman perusteellinen, niin päätin itse tutkia asian.

        Menin ikkunan luo ja katsoin tarkkaan, mutten nähnyt kuin metsikön ikkunamme edessä sekä taivaan, ilman lentäviä kuplavolkkareita.

        Mutta aina on hyvä ottaa itse asioista selvää. Joskus nimittäin voi näin oppia jotain uutta.

        Antennipäät jäivät, ainakin sillä kertaa, itseltäni näkemättä.


    • Anonyymi

      Jäi epäselväksi uskotko muiden planeettojen olemassaoloon?
      Mitä sinulle tarkoittaa taivaankansi käytännössä?

      Ei ole mikään ihme jos sinua luullaan Jehovan todistajaksi kun vaahkoat lopun ajoista.

      Raamattu muuten varoittaa vääristä profeetoista.

      En ole muuten yllättynyt Raamatun kirjaimellisen tulkinnan henkilön olevan salaliittoteorian kaninkolossa.

      • Anonyymi

        Vain pahasti harhaiset sekoaa Raamatun "tulkinnassaan" johonkin Litteään.

        99.999999% Uskovista ei edes mieti Litteää Maata vaan keskittyvät Kristukseen.

        Litteä Maa nyt vaan ei kuulu Kristinuskoon, se on Saatanan Valeita.


      • Ei ole planeettoja. Edes maa ei ole planeetta. Taivaan kappaleita kyllä on ja ne sijaitsee tietysti taivaalla. Tyypillisimmät taivaan kappaleet ovat kuu, aurinko ja tähdet. On olemassa myös taivaan kappaleita, jotka eivät näy. Ja taivaassa on myös henkiä, kuten erilaisia enkeleitä. Serafeja, kerubeja jne. Ja jos kysyt, onko Marsia, Jupiteria yms. niin vastaan, että on. Mutta ne ovat tähtiä muiden tähtien joukossa ja niihin ei voi koskea, saatikka kävellä niissä. Kuten ei tietenkään kuussa, eikä auringossakaan. Ne kun ovat ns. taivaan valoja.


      • Anonyymi
        Maatietoinen kirjoitti:

        Ei ole planeettoja. Edes maa ei ole planeetta. Taivaan kappaleita kyllä on ja ne sijaitsee tietysti taivaalla. Tyypillisimmät taivaan kappaleet ovat kuu, aurinko ja tähdet. On olemassa myös taivaan kappaleita, jotka eivät näy. Ja taivaassa on myös henkiä, kuten erilaisia enkeleitä. Serafeja, kerubeja jne. Ja jos kysyt, onko Marsia, Jupiteria yms. niin vastaan, että on. Mutta ne ovat tähtiä muiden tähtien joukossa ja niihin ei voi koskea, saatikka kävellä niissä. Kuten ei tietenkään kuussa, eikä auringossakaan. Ne kun ovat ns. taivaan valoja.

        Minkä muotoinen tämä kappale on? Millä korkeudella taivaalle ne sijaitsevat?

        Mitkä taivaankappaleet eivät näy ja miksi?

        "Ja taivaassa on myös henkiä, kuten erilaisia enkeleitä. Serafeja, kerubeja jne."

        Onko sinulla tästä mitään todisteita antaa? Lenteleekö nämä tähdeltä tähdelle vai mitä ne siellä tekevät?
        Tämä oli ehkä yksi sekavammista lättä väitteistä mitä olen ikinä kuullut.

        Siis aurinkokuntamme planeetat ovat sinun mielestäsi samalla korkeudella olevia tähtiä kuin muut tähdet? Miten niiden erottaminen kaukoputkella toimii verrattuna muihin tähtiin?

        Siis eivätkö nämä aurinko, kuu ja tähdet ole mielestäsi valon lähteitä vai miksi niihin ei voisi koskea?

        Haluan vieläkin udella sinulta. Oletko ikinä katsonut kuuta ihan paljailla silmillä? Siinä erottaa selvästi kiinteää pintaa jos uskaltaa katsoa. Tämä jo romuttaa sinun uskomuksesi.
        Puhumattakaan siitä jos hankkii teleskoopin.

        Veikkaan ihmisten lähinnä toivovan sinun trollaavan. Koska tälläisessä harhaluuloissa elävä alkaa kuulostamaan vaaralliselta. Kyseinen henkilö on menettänyt jo täysin otteensa todellisuuteen.


    • Anonyymi

      Flättärismin raamatullinen tulkinta osoittaa viimeistään flättärismin röllismin. Tuokin aloittaja on pelkkä propagandisti trolli. Tämäkin on vain niitä tuotettuja counter-salaliittoteorioita. Älkää menkö lankaan.

      • Puhut höpöjä! Yrität saada minut näyttämään trollilta, jota ei pidä ottaa vakavasti, kun puhuu höpöjä. Todellisuudessa sinä olet se, joka tässä höpöjä puhuu. Miltä tuntuis, jos minä nimittelisin sua trolliksi? Voit olla toki trolli, mutta en minä voi sua, kasvotonta kirjoittajaa todistaa trolliksi. Joko olet, tai et. Siinä olet väärässä, että minä toteuttaisin jotain counter-salaliittoteoriaa. Taidat itse tehdä niin?


    • Anonyymi

      Olen jo pitkään ihmetellyt, kuinka paksu Maa on, ja mikä on sen halkaisija. Voitko antaa tarkkoja lukuja?

    • Anonyymi

      Kuten Sormusten Herrassa, oli Gandalfilla monta nimeä ympäri Keski-Maan. Näin myös Jeesus tunnetaan eri nimillä muilla litteillä kiekoilla taivaan kannen takana.

      • Anonyymi

        Olithan tietoinen että Jumalan Pilkasta joutuu Helvettiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olithan tietoinen että Jumalan Pilkasta joutuu Helvettiin?

        Sielläkös se on sen littumaan alla ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielläkös se on sen littumaan alla ???

        Ei Maa ole Litteä.

        Mutta Helvetti on olemassa, ja sinä menet sinne.

        Sopiiko jo tänään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Maa ole Litteä.

        Mutta Helvetti on olemassa, ja sinä menet sinne.

        Sopiiko jo tänään?

        Hyvin sopi tänään Manalaan. Huomisesta en tiedä. Mitä jumalanpilkkaa on mielestäsi siinä, että eksoplaneetoilla ei puhuta hepreaa, joten Jeesuksen nimi olisi siellä tuskin sama.


    • Anonyymi

      En tiiä onko kukaan aiemmin esittänyt tätä teoriaa &hypoteesia jonka esitän nyt;
      Maapallo on litteä siitä kohtaa missä seisomme mutta maapallo on pyöreä alaosasta.

    • Anonyymi

      Uskovana ja Raamattua tutkineena tiedät, että maa pysyy ikuisesti ja maa tehtiin ihmisiä varten ja hyvä sanoma tarkoittaa ikuista elämää. Missä? Taivaassako, miksi? Raamatussa kuvaillaan elämää maassa Jumalan hallituksen alaisuudessa, tulkoon sinun valtakuntasi, tapahtukoon sinun tahtosi myös maanpäällä niin kuin taivaassa.
      Job tiesi, palajan nuoruuteni päiviin.
      Taivaspaikka on pienelle joukolle ihmisiä, loogista, ihmisenä elänyt tietää ihmisyyden ongelmat ja on sopiva johtotehtäviin.
      Jehovan todistajat ovat oikeassa.
      Se on kyllä kysymysmerkki, he uskovat palloteoriaan! Mikään kohta Raamatussa ei yksiselitteisesti todista pallon tai litteän maan puolesta, maa ripustettiin tyhjyyden päälle, taivaan kansi, maan piiri... loogisesti ajateltuna maa olisi jotain erilaista, erityisempää kuin planeetta, siksi maa voisi olla ns. litteäkin, se taas tarkoittaisi, että valtava määrä ihmisiä olisi pallo huijauksen takana ja kuinka se olisi mahdollista?

      • Anonyymi

        raamattua jotkut tutkii liian tarkasti . oahimmat esimerkit lähi-idässä ja jos siel se niije raamattu on liian kova. Suomessakin uusi testamentti-raamattukirijjaa pitäs uudelleepäivittää viel humaanimpaan muothoon jossa suvaitaan esim seksuaalivähemmistöt nii se on kaikkein aidointa uskonjuttua se. Jumala ja jeesuskin pohojimmiltaan rakastavia ja uskoisin että niiden mukaan ei ole raamattua kirjotettu vaan kaikkein kovimmat raamatun tekstit on muiden kuin jumalan ja jeesuksen kirjoittamia vaan ne kuulostaa ihan väärinoppineiden fariseuksien rajun raadollisen julman kovilta teksteiltä, ja ihimiset ei osaa aina tulkita raamatun tekstii oikein kun esim osa ei ossaa hahamottaa sitä että jeesuksen ylösnousemus haudalla tarkoitti tietenki sitä että sen henki nousi haudasta ylös kun jotkut ihan tosissaan luulee muka, että jeesus nousi haudasta sillä eihän se käy järkeen että ihminen voi kaivaa itsensä haudasta ulos ja tulla eläväksi uudelleen.


      • Anonyymi

        toisin sanoen ; raamatun lukeminen vaatii loppupelissä paljon älyä! Pitää osata hahmottaa vertauskuvat raamatun =)


    • Anonyymi

      Maapallo ei ole mikään teoria vaan ihan todistettu fakta, se on todistettu usealla eri tavalla.
      Litteä maa ei ole edes teoria vaan satua.

      • Anonyymi

        No jos asia on 100% varma niin asia on sitten niin . En ollut niin tietoinen siitä että se on muka 100% varma fakta. Mä esitin oman teorian jonka kerroin tossa ylempänä eli litteä maa ja alta pyöreämuotoinen.

        Kiitos vastauksestasi. Pitääkin käydä lukemassa aiheesta tarkemmin. Mä kun oletin että ei se ihan 100% faktuaalinen fakta ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos asia on 100% varma niin asia on sitten niin . En ollut niin tietoinen siitä että se on muka 100% varma fakta. Mä esitin oman teorian jonka kerroin tossa ylempänä eli litteä maa ja alta pyöreämuotoinen.

        Kiitos vastauksestasi. Pitääkin käydä lukemassa aiheesta tarkemmin. Mä kun oletin että ei se ihan 100% faktuaalinen fakta ole.

        Kyllä se on usealla eri tavalla todistettu ja jos vielä ymmärtää lukemaansa.


      • Noin hyvin sinutkin on aivopesty pallovalheeseen. Ja osoitit ehkä sen, ettei sua saakaan enää irti harhasta. Olet ns. toivoton tapaus tämän asian suhteen. Tai ainakin nyt vielä vaikuttaa vähän siltä. Koskaan ei kuitenkaan voi sanoa, ei koskaan. Nimittäin sinäkin saatat tulla tässä asiassa järkiinsä. Tällaisia tapahtumia on ennenkin koettu nimimerkillä kokemusta on. Kyllä, kuten varmasti tiedätkin. itekin oon ollut palloharhassa. Ja luulin, ettei minusta ikinä tule litteän maan teorian kannattajaa. Olinhan kuullut flättäreistä jo 2000-luvun alussa. Pidin heitä kaheleina. Väärässä olin. Ei maatietoiset, eli flättärit nyt niin kaheleita olekaan. Samaa lihaa ja verta, kuin kaikki me, mutta vain tietoisia maan oikeasta olemuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on usealla eri tavalla todistettu ja jos vielä ymmärtää lukemaansa.

        mut voiko meri olla toisesta päästä alempana meren ranta?? Niin kun aloin mietti esim valtameriä että jos se maapallo ois pyöree niin miten on mahdollista silloin jonka mukaan australian ranta olisi alempana kuin toisella puolella olevan valtion ranta? Ei kai se voi olla todennäköistä mitenkään?? Niiden pitäs olla samalla tasolla kaiken järjen mukaan.

        Joku sanoi että maapallossa kun on korkeuseroja joka selittäisi sen että toisella puoliskolla maapalloa on valon aika ja toisessa pimeää mut minusta sen selittää maapallon pyöriminen joka johtaa siihen, että aurinko näyttäytyy toisessa paikassa ja toisessa ei.


      • Maapalloteoria jos mikä, on höpö höpöä. Maa ei ole pallo, vaikka kuinka poksauttelis purkkapalloja. Maa ei palloksi tule muuttumaan ikinä!


      • Anonyymi
        Maatietoinen kirjoitti:

        Maapalloteoria jos mikä, on höpö höpöä. Maa ei ole pallo, vaikka kuinka poksauttelis purkkapalloja. Maa ei palloksi tule muuttumaan ikinä!

        Minäymmärrän todisteita ja tieteitä, siksi tiedän että elämme maapallolla. Sinä olet älyllisesti erittäin matalalla tasolla, olet myös myöntänyt että olet henkisesti sairas.

        Et pysty kumoamaan maapallon vedenpitäviä todisteita, yksikään flättärdi ei ole kyennyt moiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäymmärrän todisteita ja tieteitä, siksi tiedän että elämme maapallolla. Sinä olet älyllisesti erittäin matalalla tasolla, olet myös myöntänyt että olet henkisesti sairas.

        Et pysty kumoamaan maapallon vedenpitäviä todisteita, yksikään flättärdi ei ole kyennyt moiseen.

        ei ole järkeä olla noin ilkeä ja ylimielinen. Olen itse sitä mieltä että maapallo on pyöreä. Toi sun tapasi &ajattelusi on vain ilkeää.


    • Anonyymi

      Kyllähän se on litteän maan valhe, joka tulee väistymään totuuden tieltä.

      • Joudun tuottamaan sinulle pettymyksen. Olet tässä asiassa nyt väärässä!


    • Anonyymi

      Olen tätä seuraillut jo monta vuotta, ja koko ajan ollaan oltu ihan sillä kynnyksellä että lättämaateoria lyö läpi, mutta se vain tuntuu pakenevan kuin horisontti sitä mukaan kun aika kuluu.

      • Sinä elät siinä käsityksessä. Käsityksesi on valitettavasti väärä 😔


      • Anonyymi
        Maatietoinen kirjoitti:

        Sinä elät siinä käsityksessä. Käsityksesi on valitettavasti väärä 😔

        Ei inttämällä mitään todisteta. Esittäkää yhtä hyvät todisteet kuin Maapallosta on, plus esittäkää TODISTEET mikä Maapallofaktassa on väärin?
        Kun tuon teette, lupaan ryhtyä lättäuskovaiseksi ja alkaa levittämään tuota litteän maan ilosanomaa, mutta siihen tarvitsisin työkaluja, eikä mikään väittäminen ja inttäminen ole ratkaisu tuohon ongelmaan.


      • Anonyymi
        Maatietoinen kirjoitti:

        Sinä elät siinä käsityksessä. Käsityksesi on valitettavasti väärä 😔

        No odotellaan sitten, toivottavasti niin ei kuitenkaan käy. Eikös ne ole Raamatussa niitä peloteltuja lopunaikoja kun ihmiset alkavat uskoa kaikenmaailman huuhaan levittäjiin, oliko ne niitä vääriä profeettoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei inttämällä mitään todisteta. Esittäkää yhtä hyvät todisteet kuin Maapallosta on, plus esittäkää TODISTEET mikä Maapallofaktassa on väärin?
        Kun tuon teette, lupaan ryhtyä lättäuskovaiseksi ja alkaa levittämään tuota litteän maan ilosanomaa, mutta siihen tarvitsisin työkaluja, eikä mikään väittäminen ja inttäminen ole ratkaisu tuohon ongelmaan.

        Pallouskovaiset ne inttää. Me maatietoiset edistämme tietoisuutta rauhanomaisesti, emme inttämällä.


      • Anonyymi
        Maatietoinen kirjoitti:

        Pallouskovaiset ne inttää. Me maatietoiset edistämme tietoisuutta rauhanomaisesti, emme inttämällä.

        Koska te sitten alatte esittämään niitä TODISTEITA siitä teidän rakkaasta litteästä maastanne?
        Niin kauan, kuin mitään todisteita ei näy, teidän puheenne on vain inttämistä ja väittämistä, minkäänlaista informaatiota se ei sisällä.
        Saanko arvata: olet vähäjärkinen trolli, joka ei itsekkään usko väitteisiinsä, muutenhan toisit tuon inttämisen sijaan jotain oikeita todisteita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska te sitten alatte esittämään niitä TODISTEITA siitä teidän rakkaasta litteästä maastanne?
        Niin kauan, kuin mitään todisteita ei näy, teidän puheenne on vain inttämistä ja väittämistä, minkäänlaista informaatiota se ei sisällä.
        Saanko arvata: olet vähäjärkinen trolli, joka ei itsekkään usko väitteisiinsä, muutenhan toisit tuon inttämisen sijaan jotain oikeita todisteita?

        "oikeita todisteita" ei tietenkään voi esittää, koska koko litteän maan valhe on, no valhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei inttämällä mitään todisteta. Esittäkää yhtä hyvät todisteet kuin Maapallosta on, plus esittäkää TODISTEET mikä Maapallofaktassa on väärin?
        Kun tuon teette, lupaan ryhtyä lättäuskovaiseksi ja alkaa levittämään tuota litteän maan ilosanomaa, mutta siihen tarvitsisin työkaluja, eikä mikään väittäminen ja inttäminen ole ratkaisu tuohon ongelmaan.

        Älä ruoki trollia!


    • Anonyymi

      Joka päivä ollaan lähempänä sitä päivää kun jokainen halukas, myös Litteää Maata kannattavat, voivat ottaa pikamatkan kiertoradalle lomailemaan.

      Hauska nähdä mitenkä pojat selittävät uskonsa sen jälkeen kun katsovat alla pyörivää maata.

      Ja kyllä sieltä löytyy se ilmalukko että voitte mennä ihan ulos tarkistamaan ettei kyseessä ole vääristävä ikkuna, simulaattori tms.

    • Anonyymi

      En ole viitsinyt edes lukea näitä litteä-maa -juttuja.

      Näiden motiivit tälle höpinälle kyllä mietityttää. Koska
      a) kukaan ei voi todella "uskoa", että maa olisi litteä.
      b) Jos joku taas ihan oikeasti tähän uskoo, niin... No.

      Jos nämä litteän maan julistajat taas eivät itsekään asiaansa usko, niin mitkä voisivat olla motiivit tälle höpinälle? Ja nyt päästään asian ytimeen.
      a) Näillä jutuilla he haluavat luoda mielikuvaa, että salaliittoihin uskovat ovat enemmän tai vähemmän hörhöjä.
      - Miksi? No, tietenkin: siksi.
      - Keiden toimesta? Tässä kohdin mitä tod. näköisimmin: itse "rakas", jo puuhiltaan tutuksi tullut illumiitti?
      -Miksi? Koska näin halutaan salata jotain suurempaa ja osin jo kaiketi selvästi nähtävääkin. Laittaa siitä / niistä puhujat hullun kirjoihin.

      Joten. Jokainen yksilö meistä, kukin itse valitsemme "minkä joukoissa seisomme, keiden lippua kannamme". Totuuden vai Valheen.

      Totuus vaatii rohkeutta. Valhe on heikkoutta, pelkuruutta.

      Kumpi on viisaampaa? Ehkä Valhe auttaa heikkoa mieltä jonkin matkaa, mutta lopussa Totuus voittaa ja kaiken Valheen isä, lapsineen tuomitaan. Ei ole kysymyksessä valheiden määrä tai taso, vaan vain sen hengen kannatus. Minkä hengen vallassa kukin täällä maan päällä toimi.

      Valheen voi kuka tahansa helposti valita, se ei vaivaa vaadi, mutta Totuuteen kutsutaan. Sen mahd. kutsun kuullessaan kukin kyllä itse valitsee.

      • Anonyymi

        Aloitus. Tätä kertomusta aito kristitty lukee mielenkiinnolla:

        ... >>Olen saanut kuitenkin profetian, jollaisia on saanut moni muukin. Palloteoria tulee vielä väistymään. Maatietoisuus tulee leviämään ja tästä on nyt jo annettu selkeitä viitteitä. Tämä ei välttämättä tapahdu vielä seuraavien vuosien aikana, mutta tähän suuntaan olemme menossa. Profetian mukaan lopun aikoina maatietoisuus leviää kulovalkean tavoin. Tällöin yhä useammat saavat tietää maailman kaikkeuden todellisen muodon ja sen, kuka on tämän kaiken takana.<<...
        - Ketkä "monet muutkin" ovat saaneet tuollaisia "profetioita"?
        - Maapallon nk. pyöreyttä ei ole koskaan "teoriana" esitetty.

        Aloittaja on kaikkea muuta kuin kristitty ja Itse nk. Jumalalta hän ei ole tuollaista "profetiaa" saanut. Kirjoitin "nk. Jumalalta", jolla tarkoitan tuon Jumalaksi nimeämme, koko maailmankaikkeuden "Johtajan", henkilön, Hengen todellista olemusta. Jumalan Itsensä Omankin, pyhän toiminnan voimme myös tässä maailmassa havaita.

        Aloittaja on kuitenkin selvästi "oppinut" henkilö, ei mikään turhanpäiväinen hörhö / eksyttäjä ja on selvästi asiaansa hyvin perehtynyt ja sille omistautunut. Tämä jo kertoo hänestä paljon. Ja jäljet johtavat siis, minne?

        Nuo jutustelut "lopun ajoista" ovat uususkonto helluntailaisuuden, Raamatun ennustaman "viimeisten aikojen suuren eksytyksen", innoittamia. Heistä tuo henkivalta on osin lähtenyt, mutta paholainen vielä hiukan lisää (ehkä paljonkin) asiassa omilla joukoillaan vahvistanut.

        Tämä kristittyjen vastainen, näinkin hyvin harjoiteltu aktivismi kuitenkin jo itsessään kertoo nk. vastapuolista paljonkin.

        Minuun tämä "proffa" ei mene täydestä.
        Tässä tärkeimmät. En ala jutustelemaan paholaisen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus. Tätä kertomusta aito kristitty lukee mielenkiinnolla:

        ... >>Olen saanut kuitenkin profetian, jollaisia on saanut moni muukin. Palloteoria tulee vielä väistymään. Maatietoisuus tulee leviämään ja tästä on nyt jo annettu selkeitä viitteitä. Tämä ei välttämättä tapahdu vielä seuraavien vuosien aikana, mutta tähän suuntaan olemme menossa. Profetian mukaan lopun aikoina maatietoisuus leviää kulovalkean tavoin. Tällöin yhä useammat saavat tietää maailman kaikkeuden todellisen muodon ja sen, kuka on tämän kaiken takana.<<...
        - Ketkä "monet muutkin" ovat saaneet tuollaisia "profetioita"?
        - Maapallon nk. pyöreyttä ei ole koskaan "teoriana" esitetty.

        Aloittaja on kaikkea muuta kuin kristitty ja Itse nk. Jumalalta hän ei ole tuollaista "profetiaa" saanut. Kirjoitin "nk. Jumalalta", jolla tarkoitan tuon Jumalaksi nimeämme, koko maailmankaikkeuden "Johtajan", henkilön, Hengen todellista olemusta. Jumalan Itsensä Omankin, pyhän toiminnan voimme myös tässä maailmassa havaita.

        Aloittaja on kuitenkin selvästi "oppinut" henkilö, ei mikään turhanpäiväinen hörhö / eksyttäjä ja on selvästi asiaansa hyvin perehtynyt ja sille omistautunut. Tämä jo kertoo hänestä paljon. Ja jäljet johtavat siis, minne?

        Nuo jutustelut "lopun ajoista" ovat uususkonto helluntailaisuuden, Raamatun ennustaman "viimeisten aikojen suuren eksytyksen", innoittamia. Heistä tuo henkivalta on osin lähtenyt, mutta paholainen vielä hiukan lisää (ehkä paljonkin) asiassa omilla joukoillaan vahvistanut.

        Tämä kristittyjen vastainen, näinkin hyvin harjoiteltu aktivismi kuitenkin jo itsessään kertoo nk. vastapuolista paljonkin.

        Minuun tämä "proffa" ei mene täydestä.
        Tässä tärkeimmät. En ala jutustelemaan paholaisen kanssa.

        >>Tällöin yhä useammat saavat tietää maailman kaikkeuden todellisen muodon ja sen, kuka on tämän kaiken takana.<<

        Onko peräti koko maailmankaikkeuden muodossakin jotain vikaa? No, kaikkeahan me emme suinkaanv vielä tiedä.

        Sen kyllä jo varmasti tietää, kuka näiden höpinöiden takana on.


      • Anonyymi

        Jos lukisit niitä niin tietäisit joidenkin oikeasti uskovan moiseen.

        Mitä motivaatioon tulee niin syitä voi olla useita.
        Itselleni tulee mieleen ihan puhdas huijaaminen ja vallan tunne/raha. Paremmuuden tunne, että "tietää" jotain enemmän kuin muut. Uskonnollinen vakaumus kuten aloittajalla tuntuu olevan (hänen uskonsa Jumalaan romahtaa jos maa ei olisi litteä). Puhdas tietämättömyys jota peittelee tälläisellä käytöksellä. Sosiaalisuus/kuuluvuus johonkin erikoiseen ryhmään.

        Yleensä tälläinen litteä maa ja nuoren maan kreationismi on laitettu valmiiksi purtuun muotoon, joka ei oikeasti selitä mitään. Ne pitävät sisällään ainoastaan kysymyksiä tieteellisestä teoriasta, joihin on vastauksia, mutta niitä ei saa laitettua yhteen lauseeseen. Näitä ns. kysymyksen esittäjiä ei edes kiinnosta oikea tieto. Välillä heillä on valmiina odottamassa perustelematon heitto todistetta vastaan.

        Tuon uskonnollisen litanian heittämisessä loppuun ongelma on se, että sitä voi käyttää päinvastoin, kuten aloittaja on tehnyt. Hän uskoo itse puhuvansa totta ja kaikkien muiden olevan valheen vallassa. Kuten jo aikaisemmin mainitsin, on aloittajalla uskonnollinen motiivi ihan lähtökohtaisesti jonka hän uskoo saaneensa ns. Totuuden kutsusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lukisit niitä niin tietäisit joidenkin oikeasti uskovan moiseen.

        Mitä motivaatioon tulee niin syitä voi olla useita.
        Itselleni tulee mieleen ihan puhdas huijaaminen ja vallan tunne/raha. Paremmuuden tunne, että "tietää" jotain enemmän kuin muut. Uskonnollinen vakaumus kuten aloittajalla tuntuu olevan (hänen uskonsa Jumalaan romahtaa jos maa ei olisi litteä). Puhdas tietämättömyys jota peittelee tälläisellä käytöksellä. Sosiaalisuus/kuuluvuus johonkin erikoiseen ryhmään.

        Yleensä tälläinen litteä maa ja nuoren maan kreationismi on laitettu valmiiksi purtuun muotoon, joka ei oikeasti selitä mitään. Ne pitävät sisällään ainoastaan kysymyksiä tieteellisestä teoriasta, joihin on vastauksia, mutta niitä ei saa laitettua yhteen lauseeseen. Näitä ns. kysymyksen esittäjiä ei edes kiinnosta oikea tieto. Välillä heillä on valmiina odottamassa perustelematon heitto todistetta vastaan.

        Tuon uskonnollisen litanian heittämisessä loppuun ongelma on se, että sitä voi käyttää päinvastoin, kuten aloittaja on tehnyt. Hän uskoo itse puhuvansa totta ja kaikkien muiden olevan valheen vallassa. Kuten jo aikaisemmin mainitsin, on aloittajalla uskonnollinen motiivi ihan lähtökohtaisesti jonka hän uskoo saaneensa ns. Totuuden kutsusta.

        Saattaahan hänellä tietysti olla jonkin uskonnon vakaumus.

        Mutta hän kuulostaa kyllä enämpi asiaansa hyvin kouluttautuneelta huijarilta, joka yrittää käyttää muka uskontoa huijauksensa verhona.

        Hörhöuskoiset kun eivät yleensä ole noin koulutettuja kuin aloittaja selvästi on.

        Ja aidot kristityt taas eivät tuollaiseen viimeisten aikojen mystiikkaan eksy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaahan hänellä tietysti olla jonkin uskonnon vakaumus.

        Mutta hän kuulostaa kyllä enämpi asiaansa hyvin kouluttautuneelta huijarilta, joka yrittää käyttää muka uskontoa huijauksensa verhona.

        Hörhöuskoiset kun eivät yleensä ole noin koulutettuja kuin aloittaja selvästi on.

        Ja aidot kristityt taas eivät tuollaiseen viimeisten aikojen mystiikkaan eksy.

        Juuri näin, nää jotka puhuu Litteästä ja Raamatusta on huijareita joiden ainut tavoite on halventaa Kristinuskoa.


    • Anonyymi

      Selitä miksi pohjantänti ei näy päiväntasajan eteläpuolella?

      • Anonyymi

        Jos maa olisi lätty, sen pitäisi näkyä.

        Mutta pallon toisella puolella näkyy vain vastaava, tähtikuvio Etelän risti:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Etelän_risti

        Ellei nyt joku valehtele, että se todellisuudessa on Pohjantähti, muine pikku karhuineen, jonka jenkit jollain mystisillä keinoilla on onnistuneet näyttämään muulta. Mutta entäs se Etelän ristin muu ympäröivä tähtitaivas.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Pohjantähti

        Pallo-huijareilla on ollut ihmeellinen kyky jo vuosisatojen / -tuhansien ajan muuttaa eteläinen tähtitaivas muun näköiseksi?


    • Anonyymi

      Palloteoriaa on rummutettu noin 2500vuotta joten pallopäät ovat ihmeissään kun flättärit on heränneet kyseenalaistamaan vallalla olevia totuuksia.

      • Anonyymi
        UUSI

        Miksi pitäisi olla ihmeissään, jos jotkut hörhöt valehtelevat vastoin parempaa tietoa.
        Kyllä teitä valehtelevia huijareita on ollut tuo 2500vuotta, mutta aina vain vähemmän ja vähemmän kun ihmisten koulutus lisääntyy.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe