Mikä hemmetin avustusruletti Suomesta on tullut

Anonyymi-ap

Viime vuonna yli 400 000 ruokakuntaa sai asumistukea. Yhtenä tämän poliittisen pelleilyn ja vaalikarjalaiduntamisen maksajana minua vituttaa ja lujasti.
Orpo ja Purra, pankaa loppu tähän puhallukseen.
Älkää antako periksi lakkoilulle ja pilkkalaululle. Maassa on Perustuslaki ja Valtiosääntö. Niiden mukaan hallitaan maata.

66

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Avustusten tarpeen nousuhan on täysin nykyisen hallituksen aikaan saamaa. Edellisen hallituksen aikana työllisyys oli parempi ja alijäämä pienempi, ihmisillä riitti rahaa arjen pyörittämiseen.

      Kauhukabinetti tuhlasi valtion rahat rikkaiden rajuihin kulutusjuhliin ja nosti työttömyyden ennätyslukemiin, sen seurauksena on nyt sitten tukien tarvekin kasvanut, ja juuri työssäkäyvien porukassa.

      Kyllä tässä tosiaan kaipaa aikaa, jolloin meillä oli pääministeri, joka hoiti maan asiat kunnolla ja vielä sen lisäksi ilahdutti silmää bikinikuvilla. Mikä niissä bikinikuvissa muuten niin kummallista on, lukemattomat naiset julkaisevat niitä, kuten miehetkin uimarantakuviaan lomiltaan? Eikö pääministeri saisi julkaista, varsinkaan jos sattuu olemaan katseen kestävä ulkonäöltään?

      Oleellista Marinin hallituskaudessa oli, että huolimatta kovista ajoista, maa selvisi aika hyvin. Eikä minulla ole mitään sitä vastaan, että Orpokin esiintyisi bikineissä. Ehkä saisi kerrankin huomiota jostain muustakin kuin negatiivisesta asioiden sotkemisesta.

      • SS viisikoineen ei tuonut yhtäkään tuottavaa työpaikkaa lisää tähän maahan, se on varma juttu. Jos jotain tuli se oli Sipilän kauden jälkivaiktysta sillä ei yritysten muutokset ole päivän vaan vuosien juttuja. Jos olet eri mieltä niin kerro mitä toimia SS viisikoineen teki, jotta yritysmaailma olisi lähtenyt parempaan vauhtiin? Minä en mista yhtäkään isompaa uudistusta sillä saralla!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        SS viisikoineen ei tuonut yhtäkään tuottavaa työpaikkaa lisää tähän maahan, se on varma juttu. Jos jotain tuli se oli Sipilän kauden jälkivaiktysta sillä ei yritysten muutokset ole päivän vaan vuosien juttuja. Jos olet eri mieltä niin kerro mitä toimia SS viisikoineen teki, jotta yritysmaailma olisi lähtenyt parempaan vauhtiin? Minä en mista yhtäkään isompaa uudistusta sillä saralla!

        Minä muistan yhden ison uudistuksen, johon SS viisikon työllisyyden parantaminen pääosin perustui. Se oli työttömäksi laskettavien ikärajan nostaminen. Myös oppivelvollisuusikää nostettiin. Ja Hups! Taas he paransivat työllisyyttä....
        Oudointa on kuitenkin se, jos kerran kaikki meni hyvin ja talous veti ennätyksissä, MIKSI helevatissa ottivat 40 000 000 000€velkaa.... Tuolloinhan, kun "taloudella meni noin hyvin", velkaa olisi pitänyt maksaa pois...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä muistan yhden ison uudistuksen, johon SS viisikon työllisyyden parantaminen pääosin perustui. Se oli työttömäksi laskettavien ikärajan nostaminen. Myös oppivelvollisuusikää nostettiin. Ja Hups! Taas he paransivat työllisyyttä....
        Oudointa on kuitenkin se, jos kerran kaikki meni hyvin ja talous veti ennätyksissä, MIKSI helevatissa ottivat 40 000 000 000€velkaa.... Tuolloinhan, kun "taloudella meni noin hyvin", velkaa olisi pitänyt maksaa pois...

        Tuo ikäraja oli vain feikki, koska se ei tuottanut ensimmäistäkään uutta tuottavaa työpaikkaa!


      • Anonyymi

        Orpo ja Purra meni valheella valtaan. Purran sanomaa, "mandaatti tuli ja kansa halusi muutosta". Täyttä valetta Purralta äänestäjiään kohtaan.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        SS viisikoineen ei tuonut yhtäkään tuottavaa työpaikkaa lisää tähän maahan, se on varma juttu. Jos jotain tuli se oli Sipilän kauden jälkivaiktysta sillä ei yritysten muutokset ole päivän vaan vuosien juttuja. Jos olet eri mieltä niin kerro mitä toimia SS viisikoineen teki, jotta yritysmaailma olisi lähtenyt parempaan vauhtiin? Minä en mista yhtäkään isompaa uudistusta sillä saralla!

        Papparaisella on taas masu kovalla. Pyydä hoitajalta jotain vatsantoimitus lääkettä. Kuulemma auttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Papparaisella on taas masu kovalla. Pyydä hoitajalta jotain vatsantoimitus lääkettä. Kuulemma auttaa.

        Jospa palaisit pois sieltä mielikuvitusmaailmastasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä muistan yhden ison uudistuksen, johon SS viisikon työllisyyden parantaminen pääosin perustui. Se oli työttömäksi laskettavien ikärajan nostaminen. Myös oppivelvollisuusikää nostettiin. Ja Hups! Taas he paransivat työllisyyttä....
        Oudointa on kuitenkin se, jos kerran kaikki meni hyvin ja talous veti ennätyksissä, MIKSI helevatissa ottivat 40 000 000 000€velkaa.... Tuolloinhan, kun "taloudella meni noin hyvin", velkaa olisi pitänyt maksaa pois...

        Ensimmäisten joukossa pitäisi perua oppivelvollisuuden ikärajan nosto 18-vuoteen. Se oli pelkkää rahan tuhlausta. Asiantuntijatkin pitivät sitä aivan turhana. Samaten oppimateriaalien maksuttomuus kaikille. Sekin olisi voinut olla vanhempien tuloihin sidottu.


      • Anonyymi

        Kirjoitat roskaa syyttämällä tästä Orpon hallitusta. Tämä poliittinen, ihmisiä inaktivoiva lahjonta on vuosien varrella rakennettu. Orpon hallituksella ei ole tähän osaa eikä arpaa.
        Lopeta tyhjänpäiväinen valehtelu. Tuo tieto on viime vuoden tilastosta, joten Orpon hallitus ja tämä Eduskunta ei ehtinyt siihen vaikuttaa.


    • On se vähän kummaa miten kansa ei enää osaa elää tuloillaan. Olen jo kohtuu pitkän elämän koko ajan kotoa lähtöni jälkeen elänuyt omalla kustannuksella. En edes opiskeluaikoinani saanut/hakenut mitään tukiaisia vaan säästöt ja pankkilaina rahoittivat elämääni. Miksi nykyään ei osata asua tulojen muikaan? Olisihan siinä yksi kimmoke nostaa tuottavuuttaan, mistä sitten koko kansa hyötyisi lopulta!

      • Anonyymi

        Suomi romahtaisi muutamassa vuodessa ellei nuorille olisi asumistukea ja opintolainoja.
        Koska silloin ei maakunnista lähdettäisi opiskeleen yliopistoihin joista sitten valmistuu niitä uusia osaajia, kehittään entistäkin parempaa yhteiskuntaa.
        Maailma katos on muuttunut sieltä 60-luvulta ja onneksi niin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi romahtaisi muutamassa vuodessa ellei nuorille olisi asumistukea ja opintolainoja.
        Koska silloin ei maakunnista lähdettäisi opiskeleen yliopistoihin joista sitten valmistuu niitä uusia osaajia, kehittään entistäkin parempaa yhteiskuntaa.
        Maailma katos on muuttunut sieltä 60-luvulta ja onneksi niin!

        Kuinkahan moni opiskelija ottaa tänä päivänä opintolainaa opiskeluja varten????? Taitaa olla todella harva... Opintorahojakin laitetaan osakkeisiin ja muihin sijoituksiin...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomi romahtaisi muutamassa vuodessa ellei nuorille olisi asumistukea ja opintolainoja.
        Koska silloin ei maakunnista lähdettäisi opiskeleen yliopistoihin joista sitten valmistuu niitä uusia osaajia, kehittään entistäkin parempaa yhteiskuntaa.
        Maailma katos on muuttunut sieltä 60-luvulta ja onneksi niin!

        En minäkään romahtanut ilman asumistukea ja opintolainoja valtiolta. Minä vokrasin vinttiasunnon ja otin lainaa pankista jonka tosin isäni takasi. Olin myös ollut työssä ja siitä oli jäänyt säästöjä, koska olen aina osannut hoitaa talouteni kunnialla.

        Ei yhteiskunta näytä parantuneen vaan päin vastoin, kun porukka ei enää osaa tulla toimeen omillaan! Minä tulen edelleen.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        En minäkään romahtanut ilman asumistukea ja opintolainoja valtiolta. Minä vokrasin vinttiasunnon ja otin lainaa pankista jonka tosin isäni takasi. Olin myös ollut työssä ja siitä oli jäänyt säästöjä, koska olen aina osannut hoitaa talouteni kunnialla.

        Ei yhteiskunta näytä parantuneen vaan päin vastoin, kun porukka ei enää osaa tulla toimeen omillaan! Minä tulen edelleen.

        Mekään ei ole saatu asumistukia eikä muita vastaavia. Mutta minä osasinkin työelämässä väistelemään EK:n ja Kokoomuksen halut ja ansat. Kaikilla ei ole ollut samoja mahdollisuuksia ja heidän on ollut pakko hakea tukia itselleen kun palkka pieni. Lopultahan nuo on yritystukia sille yritykselle missä ovat töissä, sekin pitää ymmärtää. Jos lähtee tuolle linjalle että syyttä ettei porukka osaa tulla toimeen omillaan, niin varmasti myös kannattaa lakia vähimmäispalkasta jolla saadaan ruotuun nämä yritykset jotka toimii häikäilemättömästi ilman mitään vastuuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mekään ei ole saatu asumistukia eikä muita vastaavia. Mutta minä osasinkin työelämässä väistelemään EK:n ja Kokoomuksen halut ja ansat. Kaikilla ei ole ollut samoja mahdollisuuksia ja heidän on ollut pakko hakea tukia itselleen kun palkka pieni. Lopultahan nuo on yritystukia sille yritykselle missä ovat töissä, sekin pitää ymmärtää. Jos lähtee tuolle linjalle että syyttä ettei porukka osaa tulla toimeen omillaan, niin varmasti myös kannattaa lakia vähimmäispalkasta jolla saadaan ruotuun nämä yritykset jotka toimii häikäilemättömästi ilman mitään vastuuta.

        Minun palkkaamani yrityksessäni eivät tukia tarvinneet. Sen verran katsoimme töihin pestaamisessa, jotta uskoimme kaverin/tytön pärjäävän ja ansaitsevan palkkansa.

        Palkka ei voi perustua rahan tarpeeseen vaan siihen mitä saa aikaan!


      • Anonyymi

        Suomalaiset yrittäjät hamuaa 9euron orjia töihin maksaisivat ihmisille inhimillisen elämän mahdollistavan palkan niin asumistukiakin tarvittaisiin vähemmän.


      • Anonyymi

        Oletko syntynyt kultalusikka suussa ja vihaat työväkeä. Miksette puhu akateemisista työttömistä. Kyllä työväessäkin on paljon lukeneita ihmisiä.
        Taidat olla äkkirikastunut persu.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        En minäkään romahtanut ilman asumistukea ja opintolainoja valtiolta. Minä vokrasin vinttiasunnon ja otin lainaa pankista jonka tosin isäni takasi. Olin myös ollut työssä ja siitä oli jäänyt säästöjä, koska olen aina osannut hoitaa talouteni kunnialla.

        Ei yhteiskunta näytä parantuneen vaan päin vastoin, kun porukka ei enää osaa tulla toimeen omillaan! Minä tulen edelleen.

        Kyllä omakehu sitten voi haista pahalle. Kuka muka uskoo kun kirjoittelet anonyymina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mekään ei ole saatu asumistukia eikä muita vastaavia. Mutta minä osasinkin työelämässä väistelemään EK:n ja Kokoomuksen halut ja ansat. Kaikilla ei ole ollut samoja mahdollisuuksia ja heidän on ollut pakko hakea tukia itselleen kun palkka pieni. Lopultahan nuo on yritystukia sille yritykselle missä ovat töissä, sekin pitää ymmärtää. Jos lähtee tuolle linjalle että syyttä ettei porukka osaa tulla toimeen omillaan, niin varmasti myös kannattaa lakia vähimmäispalkasta jolla saadaan ruotuun nämä yritykset jotka toimii häikäilemättömästi ilman mitään vastuuta.

        Kumpi johtaa Suomea EK vai kauhukabinetti? On saksalaisten antama nimi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset yrittäjät hamuaa 9euron orjia töihin maksaisivat ihmisille inhimillisen elämän mahdollistavan palkan niin asumistukiakin tarvittaisiin vähemmän.

        Aikaansaavana ammattilkaisena saat tuon aikaan vartissa! Toinen juttu jos olet ay tuhnu!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko syntynyt kultalusikka suussa ja vihaat työväkeä. Miksette puhu akateemisista työttömistä. Kyllä työväessäkin on paljon lukeneita ihmisiä.
        Taidat olla äkkirikastunut persu.

        Ei ole kultalusikkaa mutta hopeinen on jossain kun joskus -50 luvulla voitin hiihtokilpailuissa. On ihka sama mitä on lukenut/opiskellut jos sitä ei osaa käyttää hyväkseen ja tehdä töitä.

        En ole persu, en äkki mitään vaan työläinen, joka on osannut hoitaa taloutensa vähän joka suhteessa ja siksi kohtuu vauras.

        Näkee tuostakin kommentistasi jottei se järki Lyylin päätä pakota, tietyt ajattelumallit jotka olet oppinut, näyttävät sitovan sinut orjakseen, eikä uusia ajatuksia pääse syntymään!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kumpi johtaa Suomea EK vai kauhukabinetti? On saksalaisten antama nimi.

        Linnanmäelläkö mielestäsi se hallitus nykyään istuu?


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Aikaansaavana ammattilkaisena saat tuon aikaan vartissa! Toinen juttu jos olet ay tuhnu!

        Saisikohan tämän suomennettuna vai onko tämä persunkieltä en ymmärrä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saisikohan tämän suomennettuna vai onko tämä persunkieltä en ymmärrä.

        Kun sinä kirjoitit Lyyli: "Suomalaiset yrittäjät hamuaa 9euron orjia töihin maksaisivat ihmisille inhimillisen elämän mahdollistavan palkan niin asumistukiakin tarvittaisiin vähemmän." niin siihen se oli vastaus. Sinulla vaan tuo ymmärrys ja muisti tuppaavat olemaan hakusassa! Taitaja tekee tuon 9€ vartissa!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Minun palkkaamani yrityksessäni eivät tukia tarvinneet. Sen verran katsoimme töihin pestaamisessa, jotta uskoimme kaverin/tytön pärjäävän ja ansaitsevan palkkansa.

        Palkka ei voi perustua rahan tarpeeseen vaan siihen mitä saa aikaan!

        Etkö lukenut vai et ymmärtänyt?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö lukenut vai et ymmärtänyt?

        Sinä Lyyli kirjoitit: "Mekään ei ole saatu asumistukia eikä muita vastaavia. Mutta minä osasinkin työelämässä väistelemään EK:n ja Kokoomuksen halut ja ansat. Kaikilla ei ole ollut samoja mahdollisuuksia ja heidän on ollut pakko hakea tukia itselleen kun palkka pieni. Lopultahan nuo on yritystukia sille yritykselle missä ovat töissä, sekin pitää ymmärtää. Jos lähtee tuolle linjalle että syyttä ettei porukka osaa tulla toimeen omillaan, niin varmasti myös kannattaa lakia vähimmäispalkasta jolla saadaan ruotuun nämä yritykset jotka toimii häikäilemättömästi ilman mitään vastuuta."

        Kommenttini oli vastaus tuohon!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Kun sinä kirjoitit Lyyli: "Suomalaiset yrittäjät hamuaa 9euron orjia töihin maksaisivat ihmisille inhimillisen elämän mahdollistavan palkan niin asumistukiakin tarvittaisiin vähemmän." niin siihen se oli vastaus. Sinulla vaan tuo ymmärrys ja muisti tuppaavat olemaan hakusassa! Taitaja tekee tuon 9€ vartissa!

        No sinä tunnut olevan persuyrittäjä joka ei edes kirjoittaa osaa ja uhoat maksavasi 6200euroa palkkaa työntekijälle kerrohan firmasi nimi totuus taitaa olla tes minimi tai 9euron orja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi romahtaisi muutamassa vuodessa ellei nuorille olisi asumistukea ja opintolainoja.
        Koska silloin ei maakunnista lähdettäisi opiskeleen yliopistoihin joista sitten valmistuu niitä uusia osaajia, kehittään entistäkin parempaa yhteiskuntaa.
        Maailma katos on muuttunut sieltä 60-luvulta ja onneksi niin!

        Paskat, ei Suomi romahtaisi. Opittaisiin taas vastaamaan itsestämme.
        Tämä sosialistien hyysäyspolitiikka on SDP:n vaalilaiduntamista ja tulonsiirtoa valtiolta asuntosijoittajana toimivalle ay-rintamalle.
        Kuvottavaa valtioon kohdistuvaa kauppaamista. Milloin joku saadaan häkkiin tästä yhteisen varojen nussimisesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sinä tunnut olevan persuyrittäjä joka ei edes kirjoittaa osaa ja uhoat maksavasi 6200euroa palkkaa työntekijälle kerrohan firmasi nimi totuus taitaa olla tes minimi tai 9euron orja.

        Firma on jo myyty ja rahat sijoitettun tuottavasti!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paskat, ei Suomi romahtaisi. Opittaisiin taas vastaamaan itsestämme.
        Tämä sosialistien hyysäyspolitiikka on SDP:n vaalilaiduntamista ja tulonsiirtoa valtiolta asuntosijoittajana toimivalle ay-rintamalle.
        Kuvottavaa valtioon kohdistuvaa kauppaamista. Milloin joku saadaan häkkiin tästä yhteisen varojen nussimisesta.

        Ei romahtaisi, en minäkään romahtanut vaan olen aina maksanut asumiseni kuten ruuen ja vaatteetkin sitten kun otoani omilleni läksin! Työ on aina helpottanut noissa ongelmissa ja se, etten ole alkanut ay orjaksi vaan hoitanut asiani itse!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Firma on jo myyty ja rahat sijoitettun tuottavasti!

        Mitä täällä sitten enää hämmennät ja valehtelet paskahousu!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä täällä sitten enää hämmennät ja valehtelet paskahousu!

        Mitä olen valehdellut ja mikä siinä on sinun totuutesi?


    • Anonyymi

      joo mäki saan asumistukee

      ja sellasta kelan rahaa ku ei oo töissä

      kivaa on aamulla saa nukkua pitkään

      eikä työt tressaa

    • Anonyymi

      Rikkaat yritysjohtajat ja maatukiaisjussit sitä kilvan nostavat täytyyhän heille aina porsaanreikä järjästää.

      • Anonyymi

        Eikö voisi lakata mussuttamasta maatalouden tukemisesta! Me ei ikinä tulla pärjäämään millään lailla ilman omaa maataloutta ja maanviljelijöitä ja karjankasvattajia. KUKAAN tässä maailmassa ei meitä ja meidän lapsia vaikeina aikoina ruoki, jos ei itse pidetä ruoantuotannosta huolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö voisi lakata mussuttamasta maatalouden tukemisesta! Me ei ikinä tulla pärjäämään millään lailla ilman omaa maataloutta ja maanviljelijöitä ja karjankasvattajia. KUKAAN tässä maailmassa ei meitä ja meidän lapsia vaikeina aikoina ruoki, jos ei itse pidetä ruoantuotannosta huolta.

        Mutta oletpas sinä tyhmä tyypillinen tukijussi tyhmine mielipiteineen!loinen sinä olet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta oletpas sinä tyhmä tyypillinen tukijussi tyhmine mielipiteineen!loinen sinä olet!

        Hyi, miten rumaa haukkumista toista kirjoittajaa kohtaan? Mistä otat ruokaa lapsillesi, jos Suomen maatalous ei sitä tuota? Mistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi, miten rumaa haukkumista toista kirjoittajaa kohtaan? Mistä otat ruokaa lapsillesi, jos Suomen maatalous ei sitä tuota? Mistä?

        Jollet viellä tiedä niin maataloutta harjoitetaan myös muualla kuin suomessa suomen liityttyä natoon suomen maatalouden huoltovarmuudelta putosi pohja.


    • Anonyymi

      Vuosina 2022 ja 2023 maahamme saapui ENNÄTYSMÄÄRÄ maahanmuuttajia, ihan vai siksi, että äärivihervasudemut eivät olleet 100 varmoja jatkokaudestaan... ottivat loppukirin.

    • Anonyymi

      Se on pikkuraha verattuna ukrainaavustukseen siellä rupeaa olemaan paljon miljonäärejä,nääs

    • Anonyymi

      Eikös se ole niin, että AY-liitot on osaomistajina näissä isoissa asunnonvuokrausfirmoissa? Eli mitä korkeammat vuokrat asukkaille laitetaan, sitä vähemmän normikansalainen pystyy omalla palkallaan maksamaan sitä. Näinollen sitä enemmän AY-liitot lypsää asumistukina veronmaksajien rahoja omiin taskuihinsa.

      Ei siis ihme, että kynsin ja hampain pitävät kiinni nykyisistä, järjettömän suurista asumistuista. Ja lietsovat jäseniään vastustamaan mm. asumistukien leikkauksia.

      • Anonyymi

        asumistuet maksetaan suoraan Kojamon tilille
        josta ay-pamput nostavat ne VEROttomina

        ja maksattavat itselleen 200 000 euroa palkkaa vuodessa
        ja

        vaaleissa vaaliatustusta sdp:lle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        asumistuet maksetaan suoraan Kojamon tilille
        josta ay-pamput nostavat ne VEROttomina

        ja maksattavat itselleen 200 000 euroa palkkaa vuodessa
        ja

        vaaleissa vaaliatustusta sdp:lle

        Kaikkea muuta kuin tavallisen kansalaisen puolella selkeästi nuo AY-pomot! Oma kukkaro vaan kiinnostaa, vaikka kovasti esittävät olevansa kansan puolella. Hyi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea muuta kuin tavallisen kansalaisen puolella selkeästi nuo AY-pomot! Oma kukkaro vaan kiinnostaa, vaikka kovasti esittävät olevansa kansan puolella. Hyi!

        Oma kukkaro kiinnostaa myös hallituksen ministereitä. Velkarahalla nostivat palkkojaan.
        On se kiva matkustella veronmaksajien rahoilla ja ottaa lisää köyhiltä, että pääsevät 5 tähden hotelleihin. Isoja summia laskutetaan oman auton käytöstä. Jos kerta Suomi velkaantuu niin miksi näihin ei kosketa. Järkyttävää on hallituksen meno.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei kiitos!


    • Anonyymi

      Et voi sille mitään, että hallitus istuu valheiden perusteella aitiossaan. Ei näin törkeetä ole ennen Suomen vaaleissa nähty.
      Kehdataan vielä mainita mandaatista mikä on valehtelulla äänestäjilleen saatu. Ei nauti hallitus mitään luottamusta.
      Tämä hallitus ei velaksi elä ja silti nostetaan omaa ostovaraa ja vielä velkarahalla.

    • Anonyymi

      Mutta valheella on yleensä lyhyet jäljet.

    • Anonyymi

      Palkat on niin pieneti riittää elämiseen

    • Anonyymi

      Voiko enää tyhmempää kirjoitusta olla. Persu asialla. Pääsitkö Purran suosioon?
      Taitaa olla tenavatähti asialla joka ei tiedä työelämästä.mitään.ä ja kehtaa puhua narikkatotilla, naurettava tapaus oli.

    • Anonyymi

      Sama kirjoittaja taas asialla. Etkö nyt vieläkään ole oppinut, että isoja kirjaimia ei käytetä keskellä lausetta. Sun juttujasi ei enää viitsi lukea edes kukaan. Samaa paskaa kirjoitat koko ajan.
      Sivistä jo itseäsi, että tulet toimeen sivistyspuolueen Kokoomuksen kanssa.

    • Anonyymi

      Oletko nyt saanut jo jonkun sätkyn? Varo ettei verisuoni jo katkea päästäsi.

    • Anonyymi

      Sitä asumistukea maksetaan myös paljon niille jotka ovat töissä julkisella puolella.
      Orpo pajattaa ja Purra viedessä kikattaa, että sinne ei ainakaan palkankorotuksia jaeta.
      Joten turha vinkua, että asumistukea maksetaan joka on kuitenkin ihan järkevää kaikkiaan.

      Työpaikat kun eniten tulee kuitenkin pääkaupunkiseutu, Tampere ja Turku silloin siellä tarvitaan myös vuokra-asuntoja ja rutkasti.
      Työnantajat tarvitsee työntekijöitä ja siten pitää olla myös asuntoja näille ihmisille jotka sinne muuttavat.
      Ensin opiskeleen ja sitten työhön, siten Suomi ja suomalaiset pärjää ja menestyy.
      Ei siten, että irvistellään jostain hirsienvälistä ja muistellaan 60-lukua ja unohtavat tyystin sen köyhyyden että kurjuuden, joka silloin riivasi kansakuntaa.
      Ainut helpotus oli muutto Ruotsiin jossa ihmisillä oli teollisia työpaikkoja eikä heitä sidottu kiinni turpeeseen, kuokka kourassa.

    • Anonyymi

      Taidat sinäkin saada jotakin tukea, tuosta mesoamisestasi päätellen.. Terve, sanoi persu toisilleen..
      Tää sulle aloittaja..

    • Anonyymi

      Ei helvetti. Kaltaisiasi pikku idiootteja tosiaankin löytyy ihan oikeasti. Lienet syntynyt anaaliyhdynnän seurauksena koska mielipiteesi ovat niin perseestä. Koko politiikan oikea laita on ilmeisesti syntynyt saman metodin mukaisesti.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Niin, mikä?

      Kokoomus 30 vuotta vallankahvassa.

      Suhmurit kuppaavat kansan hengiltä.

      • Anonyymi

        Suurella osalla kansasta rahat riittävät vain asumiseen, ruokaan ja lääkkeisiin sekä joskus tarvittaessa vaatteisiin. Muuhun ei yksinkertaisesti ole varaa. Tämä on tilanne monilla eläkeläisillä, työttömillä, mutta myös työssäkäyvillä. Kas kummaa, kun kulutusta ei ole muualla kuin petturihallituksen puheissa.


    • Anonyymi

      "Mikä hemmetin avustusruletti Suomesta on tullut"

      Suomesta on tullut sitä, minkä oikeisto aina saa aikaan. Venäjän etäpesäke.

      Mitäs muuta Che Guevara-Purran ja Karasev-Orpon "johtama" Suomi voisi olla.

    • Anonyymi

      MINÄ HALUAN : on nyt päivän teema .

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vuonna 2022 yritystukia jaettiin 1,84 miljardia euroa ja verotukia 7,2 miljardia euroa veronmaksajien lompakosta. Valtion kassa saataisiin kerralla kuntoon, jos kaikista yritystuista luovuttaisiin.

      Nyt kovimmassa rahan puutteessa Riikka voisi napsaista tukiaisia pois suuryrityksiltä. Annettaisiin niille mahdollisuus pärjätä omillaan, terveellä pohjalla.

    • Anonyymi

      Aina hallitusvuorollaan demarit laajentavat vaalilaiduntaan ostamalla asumistuella uusia ruokakuntia kannattamaan puoluetta.
      Ei tämä mitään rulettia ole vaan poliittisen Mafian ylläpitämistä jakamalla lahjaksi vastikkeettomia tulonsiirtoja valtiolta ihmisille, jotka ovat alttiita ja taipuvaisia kannattamaan puoluetta.
      Tosi paska juttu, mutta totta.

      • Anonyymi

        Ai ne yrittäjät ja maatukiloiset äänestääkin vasemmistoa.


    • Anonyymi

      oho

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      231
      16695
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      22
      2108
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      189
      1709
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1443
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      847
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      211
      728
    Aihe