Stubb on hölöttäjä

Anonyymi-ap

Stubb yrittää kaikella hölötyksellään korostaa itseään, mutta vaikutus on päin vastainen. Vastenmielinen tyyppi!

26

185

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Stubb olisi pressana kuin norsu posliinikaupassa.

      • Anonyymi

        Stubb on möläyttelijä.


      • Anonyymi

        Aika vilkas ikäisekseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stubb on möläyttelijä.

        Stuubbi haluais päästä vähän tuuppaamaan.


    • Anonyymi

      Kaiken sössinut kuin Katainen Ennustuksineen !

    • Anonyymi

      Täysi pelle koko Stubb.

    • Anonyymi

      No pitihän se taas arvata!

      Eilisessä Ylen presidenttiehdokkaiden väittelyssä korostui yksi perustavaa laatua oleva
      piirre. Tuo piirre ihastuttaa toisia, mutta vihastuttaa toisia. Olen asunut molemmissa päissä Suomea, tai no, melkein, niin olen tehnyt joitakin premissiluokan havaintoja kommunikaatiomalleista.

      Suuri ero Lapin ja etelän ihmisten välillä pitäisi saada tutkituksi kielitutkimukseenkin menetelmin, onko kysymyksessä tilastollisesti merkitsevä ero. Graduiksi ja väitöskirjoiksi.

      Ensin on kerrottava, että kun asuin Lapissa, ihmettelin monesti tuota eroa. Nimittäin etelän ihmiset ovat yleensä kokemukseni perusteella arvioiden suorapuheisempia ja sanovat suoraan mitä ajattelevat. Lapissa monesti ensinnäkin puhuttiin vertauksien kautta ja annettiin vastapuolen ja vietitettävälle lanseeratun kuvitellun yleisön ns. ymmärtää asioita, eikä sanottu suoraan. Aina jälkeenpäin voitiin sanoa, että enhän minä niin ole sanonut…
      Pohjoisessa oli ”sisäänkirjoitettuja arvoverkkoja ja säätyajattelua ja ikään kuin oletettuja arvokonteksteja”, joiden kautta, ikään kuin yleisön, eli säätykontekstin kautta kuulijan oli ymmärettävä ja asetettiin ymmärtämään oma positionsa ja sitä kautta arvosuhteensa yhteisössä ja asemansa suhteessa keskusteltavaan asiaan tai ilmiöön. Noissa keskusteluissa oli aina tuo oletuskonteksti, usein stereotyyppinen ihmisten luokittelu läsnä. Hän, joka ei tuota ilmiötä ymmärtänyt ja sanoi tai puhui suoraan keskittyen vain asiaan tai ilmiöön sinänsä objektiiviselta pohjalta arvioiden, pidettiin hiukan tyhmänä.

      Pohjoisessa ihmisten suhde ja asema arvoyhteisössä oli kommunikaatiotilanteiden dominanssi kriteeri ja itse asia oli toissijainen. Tuo piirre on paitsi ahdistava, myös erittäin luokitteleva ja stereotypisoiva. Mandaatti sanoa oli totuuden ensisijainen kriteeri. Lisäksi Lapissa oli tyypillistä, että kumarrettiin syvään herroille ja koulutuksen kautta määrittyville ihmisten arvoluokituksille. Tässä voi olla dilemma. Nimittäin Lapin ihmiset ovat sisimmässään usein ylpeitä ja kilpailuhenkisiä. Pohjoisen karut olosuhteet ovat muovanneet ihmisistä sellaisia, jotka kukin on oman elämänsä herra. Lapin ihmisissä on kuitenkin myös erittäin mukavia piirteitä ja ihmisläheisyys voi olla hyvinkin syvää ja oivaltavaa sekä parhaimmillaan hyväksyvää ja huomioivaa.

      Mutta se ei ollut kuitenkaan samanlainen kuin Savossa usein kuulemani lausahdus: ”Ei se ole kummempi kuin me muutkaan”. -Tuo lausahdus väheksyy paitsi itseään, myös kanssaihmisiä.

      Mutta entä Etelässä? Helsingin seudun ihmiset ovat minun kokemukseni mukaan kommunikaatiossaan suorempia ja ns. ”antavat ymmärtää” vähemmän. Siitä piirteestä olen nauttinut ja arvostanut. Kohteliaisuus ja positiivisuus ovat etelässä aidompia? Ehkä siinä on jotakin samaa pehmeämpää asennetta kuin esimerkiksi vertaamalla Suomen ja Ruotsin, tai eteläisten ja pohjoisten maiden mentaalisia tyypillisiä karaktäärisiä muuttujia. Mitä karummat olot, sitä enemmän myös väestötasoilla tulee esille ”pieni mutta pippurinen” -mentalistiikka. Vauraudessa, lämpimässä ja armollisessa voi piillä pehmoilun siemen? Miten sinä näet ja koet? Vihollisuuksien siemenet on kylvetty eriarvoistaviin stereotypioihin ja asenteisiin ihmisten luokitteluissa meihin ja muukalaisiin.

      • Anonyymi

        Eikös tuo ole muutenkin yleistä Suomessa. Itse asia ei merkitse mitään, vaan se kuka sanoo, sillä on merkitystä.


    • Anonyymi

      Voiko Stubbin sanomisiin luottaa?

      • Anonyymi

        Stubb on möläyttelijä asenteeltaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stubb on möläyttelijä asenteeltaan.

        Stubb plöräyttelee aivan liikaa!


    • Anonyymi

      Pelottavinta on, miten paljon se hölöttää kahdenkeskisissä tärkeissä presidenttien neuvotteluissa.
      Kun nyt ei vaan sanoisi taas: wttu mitä pskaa.

      • Anonyymi

        Pelkään että aiheuttaa sodan Venäjän kanssa koska puheidensa mukaan ei vastaa jos Putin soittaa Suomen uudelle presidentille.


    • Anonyymi

      Stubb on Suomen Ruotsin kieliseen etniseen vähemmistöön kuuluva jolle on tavanomaista hyvä itsetunto joka auttaa Suomen herrahississä etenemisessä koska kuuluu suomalaiseen minoriteettiin.

    • Anonyymi

      Haavistolla ei ole paljonkaan kokemusta ulkomailla työskentelystä, YK:n tehtävissä hän on paljon oleillut luksushotellissa Sveitsissä kun muut vastaavat politiikot kuten Ahtisaari on tehnyt työtä kansan keskellä. Jugoslaviassa Haavisto teki sotamaaperän tutkimusta, ei siinä paljon sosiaalisia taitoja tarvittu. Ministeri muodollisuudet ulkomailla sujuvat itsestään. Haasteellisemmat tehtävät Haavisto mielellään delegoi muille alaisilleen.

      Stubb on enimmäkseen tehnyt työtä ulkomailla ja on kai suoriutunut siellä hyvin omalla avoimella, valoisalla ja suorasukaisella persoonallaan. Itsevarmuus on usein eduksi, hiljaiset hissukat eivät saa ääntään kuuluviin eivätkä mitään aikaan.

      • Anonyymi

        Heppoista jargonia palstaporvarilta.


      • Anonyymi

        Stubbilla ei ole sellaisia poliittisia yhteyksiä ja kokemusta, kuin Haavistolla on. Haavisto on paljon parempi neuvottelija eikä se kokoaikaa hössötä ja puhu asioiden vierestä kuten Stubb tekee. Stubbin kiertelystä ja kaarteusta ei saa mitään selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stubbilla ei ole sellaisia poliittisia yhteyksiä ja kokemusta, kuin Haavistolla on. Haavisto on paljon parempi neuvottelija eikä se kokoaikaa hössötä ja puhu asioiden vierestä kuten Stubb tekee. Stubbin kiertelystä ja kaarteusta ei saa mitään selvää.

        Totta.


    • Anonyymi

      Ehdokkaan tehtävä on korostaa vahvuuksiaan.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Asiaa alottaja. Kauheen omahyväinen. Minä minä minä... Siksi ääneni saa Pekka.

    • Anonyymi

      Pekka Haavisto on ulkomailla hyvin suosittu ja tunnettu. Tehnyt siellä hyvää työtä. Ei tarvi hänen ostaa feikki titteleitä kun on ihan omana itsenään aina. Empaattinen ja näissä tv tenteissä ollut hyvä. Stubb ja koko Kokoomus hurahtanut pahasti sodan lietsojiksi. Ydinpommeja jo tänne tuomassa. Haaviston Pekka osaa neuvotella ja saadaan olla varmoja että saadaan elää rauhassa. Meillä on hyvä omakin armeija ei tänne jenkkejä tarvita. Suomi oli ennen Natoa rauhallinen maa. Stubb vie Suomen sotaan.

    • Anonyymi

      Golvbyxor

      • Anonyymi

        golfbyxor dam


    • Anonyymi

      Pekka on meidän presidenttimme.
      Näin sen on mentävä.
      Jokaisen joka on seurannut heidän vaalitenttejään, luulisi jo ymmärtävän sen.

    • Anonyymi

      Stubbia kannattaa varoa. Mitä pahaa ehtisi saada aikaan kuudessa vuodessa olisiko meillä täysi sota käynnissä kohta ?
      Haavisto on rauhallisempi ja vakaampi ajattelee ensin ennenkuin sanoo mitään. Stubb päästää suustaan mitä sattuu välillä ja soittelee mielijohteesta milloin kenellekin kuten Lavroville.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      234
      16730
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      26
      2133
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      190
      1712
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1453
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      731
    Aihe