Suomessa niin kuin muuallakin maailmassa esitellään Ukrainassa syntynyt Ilja Repin Ukrainalaisena .
Tämä on nostanut raivon venäjällä jossa väitettä syytetään russofobiaksi koska venäläiset haluavat että Ilja Repin esitellään venäläisenä loistavan taiteilijana.
Ilja Repin on siis syntyperäinen Ukrainalainen ja kirkon kirjojen mukaan myös hänen isänsä ja isoisänsä syntyivät Ukrainassa.
Mikä ei enään olisi russofobiaa venäläisten mielestä ?
Tapaus Ilja Repin russofobiaa
4
177
Vastaukset 4
- Anonyymi
Sekin vielä, ettei Ilja koskaan asunut Neuvostoliitossa. Hän jäi asumaan Suomeen, kun Venäjä muuttui Neuvostoliitoksi eikä lukuisista houkutteluista huolimatta koskaan halunnut muuttaa Neuvostoliittoon.
- Anonyymi
Loppuelämänsähän hän asui Terijoen Kuokkalassa vuodesta 1903, mutta ei saanut koskaan Suomen passia tai kansalaisuutta vaan eli siellä ns. Nansenin muukalaispassi henkilöpaperinaan.
Venäjällä ironista kyllä Repinin Suomen-aikaa vähätellään eikä sitä haluta muistella.
https://www.is.fi/suomi100/art-2000005152316.html - Anonyymi
Repin oli Ukrainalainen. Ukraina on oma valtio ja kansa. Eivät ole venäläisiä. Eivätkö sellaiksiksi muutu
- Anonyymi
Monet tutkijat, tiedemiehet ja taiteilijat tulevat vähemmistökansallisuuksista, ei ne mitään venäläisiä ole. Neukkuaikana luotiin mielikuva, että kaikki piikkilangan takaa tuleva on venäläistä Neuvostoliiton tuotetta.
Sitä samaa se Putinkin nyt tavoittelee isovenäläisellä sotimisella.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri391188- 83899
Koska tulet minulle näkyväksi
Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi44727Nainen, olet ihanin maan päällä
Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa40720Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven
Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviilipoliisiauton oven Mies kuvasi keskiviikkoiltana bus215593- 48533
- 43499
Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?
Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,176488jumala ei auta hittojakaan..
kuka tahansa voi kirjottaa lapulle mitä vaan ja väittää että jumala olisi sen kirjoittanut... onko yksikään raamatun kir204483" Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?
Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied59476