Opiskelukäytäntö

Kurssin ajatusten soveltaminen käytäntöön

Kysymys [Liz Cronkhite](https://www.facebook.com/liz.cronkhite?__cft__[0]=AZXyqS8zi2mtHH2Xph0KXdzTKr5vF985fHor3Drh_oQz7LdvYAwqhGujUlWPtWiX-65UlcAKSMaYlX6ziH0w2TSg8XIm-TidW3CiJe0agPhL3xvfvUoohl6qFBpn_wuWjFQ&__tn__=-]K-R)n uutiskirjeessä 26.10.2012:

Riittääkö se, että järjellisesti hallitsee kurssin ajatukset?

...Olen lukenut, että jos ottaa tehtäväkseen Kurssin opiskelun akateemisesti, tarkoituksena hallita Kurssin ajatukset, niin tulee epäonnistumaan…Olen mukana opintoryhmässä, jossa mielestäni olemme tekemässä juuri tällä tavalla.

Vastaus:

Ihmeiden Oppikurssin tarkoituksena on soveltaa sen ajatukset käytäntöön, ei pelkästään ymmärtää sen ajatuksia.

”Tämä ei ole ideoilla leikittelyn kurssi, vaan kurssi, jossa opetetaan, miten ideoita sovelletaan käytäntöön” (T-11.VIII.5.3)

”Tämä Kurssi on hyvin selvästi määritellyt päämääräkseen sinun onnesi ja sinun rauhasi.” (T-13.II.7.1)

Tämä päämäärä voi olla kokonaan poikkeava siitä, mikä sinun tavoitteesi Kurssin opiskelun suhteen on ollut. Onnistumisen tai epäonnistumisen mittapuuna kaikissa pyrkimyksissäsi on se, mitä olet itse asettanut tavoitteeksi. Jos tavoitteesi on pelkästään järjellisesti ymmärtää Ihmeiden Oppikurssin käsitteitä, niin yksinomaan Kurssin opiskelu voi riittää sinulle päämääräsi saavuttamiseen.

Mutta jos päämääräsi on pysyvän onnellisuus ja rauha, mikä on Kurssin tarkoittama lopullinen päämäärä, niin silloin sinun tulee panna Kurssin ajatukset käytäntöön, voidaksesi saavuttaa tämän päämäärän.

Jokainen Kurssin opiskelija aloittaa opiskelun pelkästään järkiperäisenä, intellektuaalisena harjoituksena. Tämä johtuu siitä, että kun olet samaistuneena egoosi (persoonalliseen itseen), niin pelkäät sitä mitä Kurssi opettaa. Kurssi opettaa, että tie rauhaan on tulemista tietoiseksi todellisesta identiteettisi Jumalallisuudesta (Totuudessa) ja vapautuminen egoon samaistumisesta.

Siksi opiskelu tuntuu aluksi siltä, että sinun olisi vapauduttava siitä ainoasta identiteetistä, jonka luulet tuntevasi, mikä tuntuu samalta kuin kuolema. Tästä asiasta lukeminen tai sen ajatteleminen eivät poista sinun väärää samaistumistasi egon kanssa ja siksi tuntuu turvalliselta opiskella Kurssia niinkin pitkään, ilman että alat soveltamaan käytäntöön sen ajatuksia.

Opiskeluvaihe näyttää kestävän 5-10 vuotta, olen kuitenkin tavannut opiskelijoita, jotka ovat jääneet tähän vaiheeseen vielä paljon pitemmäksikin ajaksi. (Itse olin siinä 15 vuotta). Tämä vaihe ei kuitenkaan ole ajanhukkaa.

Kurssin rakkaudellinen viesti karsii pois väärinkäsitykset ja Jumalan pelon. Voit ottaa ensimmäiset askeleesi kurssin käytännön toteutuksessa kutsumalla Pyhää Henkeä (Totuuden Opettajaa) mieleesi olemaan mukana opiskeluissasi. Tämä on tarpeellista kasvaaksesi tietoisuudessa sisimmässäsi olevasta Jumaluudesta ja voidaksesi alkaa siirtämään samaistumistasi pois egosta.

Alat vähitellen saavuttamaan opiskeluissasi kohdan, jossa tajuat, että niin paljon kuin ymmärrätkin Kurssia, et kuitenkaan vielä ole rauhan tilassa. Tämä on kohta, jolloin olet todella halukas käytännössä soveltamaan Kurssin ajatuksia jokapäiväiseen elämääsi. Kurssin ajatusten käytäntöön soveltaminen merkitsee sitä, että käytännön soveltamiseen liittyvät ajatukset tulevat sisimmässäsi olevalta Pyhältä Hengeltä. Tällöin alat kokea menestystä, jos olet asettanut pysyvän rauhan ja onnellisuuden saavuttamisen päämääräksesi

1

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

      🍒 ­­­N­y­­­m­f­­­o­m­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18252479

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe