Kitkapellet on ajotaidottomia tumpeloita

Joka talvi sama juttu.
Ajotaidottomat kitkapellet haittaa liikennettä talvesta toiseen.


KITKAPELLET HOITOON

19

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oli tuossa viikko sitten vähän lauhempaa ja meillä päin oli osa tiestösta vesijäällä, siis niin liukas kun vaan voi olla. Ei ollut kun kaksi autoa ojassa viimeisellä 5 km:llä minkä kuljin siinä tiellä. Kun siellä kaikki ajoi 20-30km/h niin oli hellpo katsoa niiden ojassa olevien renkaat jostka juuri silloin kiinnosti aikalailla. No kummassakin oli kitkarenkaat ja kummatkin olivat nelivetoja. Neliveto traktori tuli juuri toista hinaamaan kun menin ohi. Oli muuten traktorissa nastarenkaat. Turhaa kirjoittaa, että neliveto ei tarvi nastoja vaikka olisi liukasta. Kertoohan joku niinkin, että niillä pärjää.
      Täysin eriasia puolustella kitkoja kun suolapuurossa roiskutellaan paskaa toisten tuulilasiin. Nastarenkaat alle silloin kun on liukasta ja muuten pärjää kesärenkailla.

      • Anonyymi

        Yleensä ja yleisesti kuitenkin nastarenkailla ajetaan ojan pohjalle useimmiten ja enemmän.

        Tuon ohuen esimerkin voima tai sanoma ei saa minua ainakaan muuttamaan mielenpidettä vaihtamaan nastarenkaisiin!
        Se kun on opetellut ford sierralla sutimaan jäämään liikennevaloihinja ylipäätään tien tukkona vaikka kuinka parhailla nastoilla!
        Taatusti pärjään kitkoilla ja vw passatilla taatusti turvallisemmin kuin entisaikaan nastoilla ja takavetoisella jumiin ja sivuluistoon pyrkivällä 1990 luvun ajokilla.

        Ja outoa että aamuisin nastarenkailijat kertoo minulle kuinka liukasta on , joskus harvoin toki on,
        mutta varsinkin rahinasta kuulee kuinka nastarenkailija pyrkii etenemään vaikka valoista mutta kitkoilla olet jo liikkeellä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä ja yleisesti kuitenkin nastarenkailla ajetaan ojan pohjalle useimmiten ja enemmän.

        Tuon ohuen esimerkin voima tai sanoma ei saa minua ainakaan muuttamaan mielenpidettä vaihtamaan nastarenkaisiin!
        Se kun on opetellut ford sierralla sutimaan jäämään liikennevaloihinja ylipäätään tien tukkona vaikka kuinka parhailla nastoilla!
        Taatusti pärjään kitkoilla ja vw passatilla taatusti turvallisemmin kuin entisaikaan nastoilla ja takavetoisella jumiin ja sivuluistoon pyrkivällä 1990 luvun ajokilla.

        Ja outoa että aamuisin nastarenkailijat kertoo minulle kuinka liukasta on , joskus harvoin toki on,
        mutta varsinkin rahinasta kuulee kuinka nastarenkailija pyrkii etenemään vaikka valoista mutta kitkoilla olet jo liikkeellä..

        Tässäkään tapauksessa ei ollut yhtään nastarenkailla varustettua autoa ojassa.


      • Anonyymi

        Tiedät itsekin, ettet kyennyt näkemään ojassa olleita autoja niin tarkasti, että olisit havainnut kummat renkaat niissä oli, nastat vai kitkat. Etäisyyttä oli varmasti sen verran, ettei kukaan pysty niin tarkasti näkemään. Pisteet kuitenkin tarkoitushakuisesta kommentista. Teeppä ensi kerralla parempi, eli sellainen, joka voisi olla jopa totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät itsekin, ettet kyennyt näkemään ojassa olleita autoja niin tarkasti, että olisit havainnut kummat renkaat niissä oli, nastat vai kitkat. Etäisyyttä oli varmasti sen verran, ettei kukaan pysty niin tarkasti näkemään. Pisteet kuitenkin tarkoitushakuisesta kommentista. Teeppä ensi kerralla parempi, eli sellainen, joka voisi olla jopa totta.

        Miten voit noin kommentoida kun et tiedä asiasta mitään. Etäisyyttä oli sen verran että juuri mahtui ohi. Tie ei ollut mikään suolattu moottoritie jossa toopet vetää 130km/h suolapatjan päällä.
        Renkaat olivat oikein hyvin näkyvillä ja olivat käännettyinä tielle päin. Toinen oli jopa tuttu.
        Ei siellä etelässä mitään liukkaasta tiedetä kun pelkillä parkkipaikoilla ja siitäkin osataan mussuttaa kun itse ajetaan auto kiinni jopa tasaiselle.


    • Anonyymi

      Miksi hoitoon? Miksi et vaadi osaamisen lisäämistä tai sitten sitä, että tiukennetaan määreitä sille, että kenelle ylipäätään ajo-oikeus myönnetään?

      • Anonyymi

        Mites ne määreet niiden kohdalla joilla jo on ajo-oikeus?


      • Anonyymi

        No kun se olisi huonoa trollaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites ne määreet niiden kohdalla joilla jo on ajo-oikeus?

        Mitä ne on ne määreet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ne on ne määreet

        Liian heikot ne määreet ainakin tuntuvat olevan, kun liikenteen seassa on kaikenlaisia tumpeloita, jotka ovat ajo-oikeuden onnistuneet hankkimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian heikot ne määreet ainakin tuntuvat olevan, kun liikenteen seassa on kaikenlaisia tumpeloita, jotka ovat ajo-oikeuden onnistuneet hankkimaan.

        Niin huonot ajo-oikeuden hankkimisen yhteydessä, mutta miten korjattavissa niiden kohdalla joilla se ajo-oikeus jo nyt on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ne on ne määreet

        Tuotas sinun täytyy kysyä sanan lanseeranneelta anonyymiltä 2024-02-06 12:08:51


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ne on ne määreet

        Tarvitset ajokorttiluvan ennen kuin voit ilmoittautua kuljettajantutkintoon. Tarvitset ajokorttiluvan myös uudistaessasi ajokorttia sen voimassaolon päättyessä.

        Traficom voi myöntää sinulle ajokorttiluvan, jos

        - täytät ajokorttiluokkakohtaiset ikä- ja terveysvaatimukset
        - asut vakinaisesti Suomessa tai opiskelet Suomessa ja opiskelusi on jatkunut vähintään 6 kuukautta
        - et ole ajokiellossa tai väliaikaisessa ajokiellossa Suomessa etkä muussa EU- tai ETA-valtiossa.

        Ajokorttilupa voidaan myöntää aikaisintaan vuotta ennen kuin hakija täyttää ajokortin luokkaa vastaavan ikävaatimuksen. B-luokan ajokorttilupa voidaan kuitenkin myöntää aikaisintaan kaksi vuotta ennen ikävaatimuksen täyttymistä.

        Ajokorttilupa on voimassa 3 vuotta. Suoritettavalle luokalle myönnetyn ajokorttiluvan tulee olla voimassa, kun tulet teoria-, käsittely- ja ajokokeeseen.

        Loogista ajattelukykyä ei terveysvaatimuksissa taida olla, eikä erikseen taideta mitata, vaikka se on tärkeimpiä kuskin ominaisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitset ajokorttiluvan ennen kuin voit ilmoittautua kuljettajantutkintoon. Tarvitset ajokorttiluvan myös uudistaessasi ajokorttia sen voimassaolon päättyessä.

        Traficom voi myöntää sinulle ajokorttiluvan, jos

        - täytät ajokorttiluokkakohtaiset ikä- ja terveysvaatimukset
        - asut vakinaisesti Suomessa tai opiskelet Suomessa ja opiskelusi on jatkunut vähintään 6 kuukautta
        - et ole ajokiellossa tai väliaikaisessa ajokiellossa Suomessa etkä muussa EU- tai ETA-valtiossa.

        Ajokorttilupa voidaan myöntää aikaisintaan vuotta ennen kuin hakija täyttää ajokortin luokkaa vastaavan ikävaatimuksen. B-luokan ajokorttilupa voidaan kuitenkin myöntää aikaisintaan kaksi vuotta ennen ikävaatimuksen täyttymistä.

        Ajokorttilupa on voimassa 3 vuotta. Suoritettavalle luokalle myönnetyn ajokorttiluvan tulee olla voimassa, kun tulet teoria-, käsittely- ja ajokokeeseen.

        Loogista ajattelukykyä ei terveysvaatimuksissa taida olla, eikä erikseen taideta mitata, vaikka se on tärkeimpiä kuskin ominaisuuksia.

        "Loogista ajattelukykyä ei terveysvaatimuksissa taida olla, eikä erikseen taideta mitata, vaikka se on tärkeimpiä kuskin ominaisuuksia."
        Ei mitata kun sillä ei katsota olevan mitään merkitystä turvalliseen liikenteessä liikkumiseen .


    • Anonyymi

      Aloittajalla on rollaattori ..
      ja ympärileikkaus.

    • Anonyymi

      Onko suuri Rotta (TheRat) saanut jo oman stalkkerin (The-Rat)?

      Onhan se komeaa näinkin pienellä foorumilla saada oma innokas seuraaja ja kanssatrollaaja riviin. Onnea vaan molemmille pyrkimyksissänne.

    • Anonyymi

      Ei ole minulla omakohtaista ajotuntumaa kitkarenkaisiin. Mutta olen niitä kitkarengasautoja joutunut työntämään ja vetämään. Toki jos painoa paljon autolla niin ei nastat kestä. Mutta itse menen nastoilla.

      • Anonyymi

        Myös rekoissa käytetään usein nastoja ja painoa riittää.


    • Anonyymi

      Penis

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      315
      6817
    2. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      69
      3906
    3. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      207
      3106
    4. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2807
    5. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1932
    6. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      210
      1682
    7. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      146
      1682
    8. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1528
    9. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      163
      1521
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1408
    Aihe