Lahkolaisille tiedoksi!

Anonyymi-ap

Lukekaa se Raamattu YMMÄRRETTÄVÄSTI. alusta loppuu ja tulkaa sitten vasta keskustelemaan palstalle.
Muuten kommentoinniussa ei ole mitään järkeä!!!
Onneksi muutamia poikkeuksia löytyy, jotka ovat lukeneet

16

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jehovan todistajien raamatunkäännös, ns. Uuden maailman käännös on uudistettu moneen kertaan. Jehovan todistajat ovat joutuneet lisäämään Raamatun tekstiin joitakin sanoja, jotta tekstin ymmärrettävyys lisääntyisi. Aluksi he käyttivät lisättyjen sanojen ympärillä hakasulkuja [/]. Näin lukijat tiesivät, mitkä sanat olivat lisäystä ja mitkä Raamatun alkuperäistä tekstiä.

      Mutta jostain syystä Jehovan todistajien järjestö muutti julkaisukäytäntöä. Mitä siitä seurasi? Uuden maailman käännöksestä on vähitellen häivytetty hakasulkuja, jolloin lukija ei enää voi päätellä Raamatun tekstistä, onko siihen lisätty jotain vai kuuluvatko kaikki sanat alkuperäiseen tekstiin. Onko tämä rehellistä?

      • Anonyymi

        Soopaa!


      • Anonyymi

        Samaahan on tehty vuosisatoja, esim. se kolme todistavat jotka yksi ovat, -kohta. Jota on käytetty kolminaisuusjumalan puolustamiseen, suluissa on kymmenissä Raamatunkäännöksissä, miksihän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaahan on tehty vuosisatoja, esim. se kolme todistavat jotka yksi ovat, -kohta. Jota on käytetty kolminaisuusjumalan puolustamiseen, suluissa on kymmenissä Raamatunkäännöksissä, miksihän?

        Raamatusta ei ole olemassa mitään yksiselitteisen oikeaa käsikirjoitusta, vaan tekstityyppien, saati yksittäisten fragmenttien välillä on eroja. Esimerkiksi Uuden testamentin bysanttilainen ja aleksandrialainen tekstityyppi eroavat toisistaan. Vielä suurempia eroja on Vanhan testamentin hepreankielisen masoreettisen tekstin ja Septuagintan (joka on käännös, mutta edellä mainittua vanhempi) välillä.

        Hakasulkujen käytössä ei ole mitään mystistä, vaan kääntäjät voivat niitä käyttämällä tuoda esille omia näkemyksiään. Jokin kohta voidaan panna hakasulkeisiin tai jättää kokonaan poiskin, jos halutaan nojautua pääasiassa sellaisiin käsikirjoituksiin, joissa sitä ei ole. Esimerkiksi kirkkoraamatussa (1992) on myös alaviitteitä koskien sitä, millaisia versioita eri käsikirjoituksissa kyseisestä kohdasta on.


    • Anonyymi

      Väärää profeettaa, jonka ennustukset maailmanlopusta ovat osoittautuneet vääriksi useine vuosilukuineen, minä en ainakaan usko.

      • Anonyymi

        Niin, Raamatussakin todetaan, että silloin tiedämme profeetalla olleen Pyhän Hengen ohjaus, kun ne toteutuvat. Todistajat ovat valehdelleet. Minä uskon kolmiyhteiseen Jumalaan, en mihinkään järjestön ukkoihin.


      • Anonyymi

        Soopaa!


    • Anonyymi

      Raamatulle on myös Suomi24-sivustolla oma osionsa, jossa voi keskustella Raamatusta. Täällä keskustellaan Jehovan todistajien uskonnosta.

      Jehovan todistajat eivät todellisuudessa noudata Raamattua, vaan Vartiotornia. Edes Uuden testamentin puolella kaikkea ei pidetä voimassa olevana ja nykyaikaan soveltuvana, vaan järjestö kertoo, mikä Raamatussa pitää ottaa todesta ja mikä ei. Lisäksi järjestöllä on paljon sääntöjä, joista Raamattu ei sano mitään, ja niitäkin tulee yhtä lailla noudattaa. Sisäisessä tuomioistuimessa eli "oikeuskomiteassa", joka päättää erottamisesta, ei arvioida jäsenen toimintaa Raamatun, vaan järjestön sääntöjen ja vanhinten opaskirjan valossa.

      • Anonyymi

        Koko ajan soopaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko ajan soopaa!

        Sinut voi jo nähdä viimeisellä tuomiolla Jumalan edessä. Jumalan luetellessa sinun syntejäsi tuskin edes kadut, vastaat varmaan Luojallesi: "Soopaa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinut voi jo nähdä viimeisellä tuomiolla Jumalan edessä. Jumalan luetellessa sinun syntejäsi tuskin edes kadut, vastaat varmaan Luojallesi: "Soopaa"

        Miksi Raamatun sana ei kiinnosta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinut voi jo nähdä viimeisellä tuomiolla Jumalan edessä. Jumalan luetellessa sinun syntejäsi tuskin edes kadut, vastaat varmaan Luojallesi: "Soopaa"

        Juurikin soopaa! Ei viimeisellä tuomiolla luetella mitään syntejä vaan jaetaan pukkeihin ja lampaisiin. Muutenkin kristinuskoon ei kuulu mikään syntien luetteleminen, VAAN ISLAMIIN. PUHUTTE KORAANIN KÄSITYKSESTÄ SEKÄ JUUTALAISTEN KÄSITYKSESTÄ.

        Jeesuksessa Kristuksessa ei ole mitään kadotustuomiota vaan VOITTO kaikista vihollisista. Mukaan lukien kaikki korkeakin enkelit ja Jumalan Pojat. Olemme kristittyinä päteviä tuomitsemaan enkeleitäkin.

        Lukekaa nyt Raamattunne suosiolla ja unohtakaa riitely muita kristittyjä vastaan.
        Profetioita saa kyllä kritisoida mutta miksi lyötte veljiä päin nököä muissa asioissa?

        Jumalan valtakunta tulee 2028 ja JT esittää että se tuo kaikille ruokaa, terveyden yms. Onko tämä profetia oikea vai merkitseekö Jumalan valtakunta PANTEISTISEN GAIA patsaan murkaamista hienoksi tomuksi niin että Ranskan vallankumous, USA ja tekninen sivilisaatio ottaa voiton paratiisin ennallistamisesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin soopaa! Ei viimeisellä tuomiolla luetella mitään syntejä vaan jaetaan pukkeihin ja lampaisiin. Muutenkin kristinuskoon ei kuulu mikään syntien luetteleminen, VAAN ISLAMIIN. PUHUTTE KORAANIN KÄSITYKSESTÄ SEKÄ JUUTALAISTEN KÄSITYKSESTÄ.

        Jeesuksessa Kristuksessa ei ole mitään kadotustuomiota vaan VOITTO kaikista vihollisista. Mukaan lukien kaikki korkeakin enkelit ja Jumalan Pojat. Olemme kristittyinä päteviä tuomitsemaan enkeleitäkin.

        Lukekaa nyt Raamattunne suosiolla ja unohtakaa riitely muita kristittyjä vastaan.
        Profetioita saa kyllä kritisoida mutta miksi lyötte veljiä päin nököä muissa asioissa?

        Jumalan valtakunta tulee 2028 ja JT esittää että se tuo kaikille ruokaa, terveyden yms. Onko tämä profetia oikea vai merkitseekö Jumalan valtakunta PANTEISTISEN GAIA patsaan murkaamista hienoksi tomuksi niin että Ranskan vallankumous, USA ja tekninen sivilisaatio ottaa voiton paratiisin ennallistamisesta?

        Kritisoikaa JT esittämiä profetioita. Se on raamatun mukaista.

        Aikalaskelmia ei tarvitse kritisoida. Ne on melko hyvät. Vaikka on käytetty vain 360 vuoden aionia , vaikka todellisuudessa aionin pituus on 1 päivä viiva 1000 vuotta väliltä mikä tahansa aikamäärä.

        Itse käytän 490 vuoden aionia. Se on kansan aioni kun taas 360 vuotta on aateliston ja hallitsijoiden aioni.


    • Aivan. On luettava raamattua ja ymmärettävä siitä olennainen. Mikäkö on olennaista? No tietysti Peräilma.

    • Anonyymi

      Hyvä aloitus

      • Anonyymi

        Raamatunmukainen


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2118
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      267
      1963
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      62
      1496
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      115
      1336
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1248
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      128
      1184
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      960
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      927
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      857
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      841
    Aihe