Paavali oli valenasiiri

Anonyymi-ap

Paavali oli valenasiiri ja esiintyi raivoraittiina. Ei uudessa liitossa enää ollut nasiirilupausta.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][ [4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]

26

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saarn. 9:7

      Syö siis leipäsi iloiten ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo kauan sitten Jumala on hyväksynyt nuo tekosi. [Saarn. 2:24+]

      Jes. 1:22

      Sinun hopeasi on mustunut, jalo viinisi on vedellä laimennettu.

      Mehujen käyttö ehtoollisella on Jeesuksen veren pilkkaamista.

      • Anonyymi

        Kaikki tulee Jumalan kädestä

        Saarn.2: 24 Vaivannäkönsä keskellä ihmisellä ei ole muuta onnea kuin syödä ja juoda ja nauttia elämän iloista. Minä huomasin, että myös tämä tulee Jumalan kädestä. [Saarn. 3:13, 5:17-19, 8:15, 9:7]

        Matt. 11:19

        Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.


      • Anonyymi
        UUSI

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        😋 ­­N­y­­­m­­­f­­o­­­m­­a­­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18254589

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      "Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*.

      Nasiirin hiusten leikkaushan tarkoitti Jumalan siunauksen ja voiman menettämistä.

      Johannes Kastaja oli viimeinen nasiiri, ei Paavali.

    • Anonyymi

      Mehu = ehtoollisviinin korvike.

      Lahkolaisuus = kristinuskon imitaatio.

      Helluntailaisuus = uususkonnollisuus ja väkevähenkinen eksytys.

    • Anonyymi

      >>>Paavali oli valenasiiri ja esiintyi raivoraittiina. Ei uudessa liitossa enää ollut nasiirilupausta.<<<

      Uudessa liitossa on voimassa nasiirilupaus, jos sellaisen haluaa tehdä. Apostolien teot kertovat, että Paavalin lisäksi neljä muutakin kristittyä olivat tehneet nasiirilupauksen.

      Ap.t 21:23 "Tee neuvomme mukaan: Täällä on neljä miestä, jotka ovat antaneet uhrilupauksen.
      24 Ota heidät mukaasi, puhdistaudu yhdessä heidän kanssaan ja maksa heidän puolestaan, että he voivat leikkauttaa tukkansa. Siitä kaikki ymmärtävät, että sinusta levitetyissä puheissa ei ole mitään perää vaan sinäkin pidät kiinni laista ja elät sen mukaisesti.
      ----
      26 Paavali otti miehet mukaansa ja puhdistautui seuraavana päivänä heidän kanssaan. Sitten hän meni temppeliin ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumisaikansa päättyisi ja kunkin puolesta suoritettaisiin uhri.
      ---
      24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
      ---
      17 "Oltuani vuosikausia poissa tulin nyt tuomaan kansalleni rahalahjaa ja toimittamaan uhreja.
      18 Juuri näissä tehtävissä minä temppelissä olin, kun eräät Aasiasta tulleet juutalaiset tapasivat minut. Olin puhdistautunut, väkeä ei ollut koolla eikä mellakasta tietoakaan.
      ---
      25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

      Uudessa liitossa voi myös ottaa ympärileikkauksen, jos sellaisen haluaa, kuten otti kreikkalainen Timoteus. Silloin sai mennä temppeliin.

      Ap.t 16:3 Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän. Näin hän teki niiden seutujen juutalaisten tähden, sillä kaikki tiesivät, että Timoteuksen isä oli kreikkalainen.

      Uudessa liitossa on voimassa sama laki kuin vanhassa liitossa.

      Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
      19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
      20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

      • Anonyymi

        Paavali ei kaihtanut valehtelemista, jos tarkoitus oli hyvä.

        Paaval oli ensimmäinen Jesuiitta. Tarkoitus pyhittää keinot.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Paavali oli myös ensimmäinen Mormooni.

        Hyväksyi kuolleitten puolesta tehtävät ns. sijaiskasteet.

        1. Kor. 15:29

        Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

        -92 käännös ja Svenska Bibeln 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan valheellinen ja epärehellinen, eikä se ihmisen perusluonne muutu miksikään, päinvastoin pahenee iän myötä

        Paavali: " Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?


      • Anonyymi

        Jeesus ei eläissään vihkinyt ketään nasiiriksi.

        Jeesus valitsi itse omat oikeat apostolit itselleen. Ei Jeesuksen oikeat apostolit mitään nasiirilupausta tehneet.

        Joh. 15:16

        Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte.

        Paavali ei kuulu joukkoon.

        Ilm. 21:14

        Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.


    • Anonyymi

      Pyhä Henki poistui temppelistä Jeesuksen kuollessa ja sinne tempeeliin meni tilalle Saatana tekemään niitä uuden liiton Nasiirilupauksia Paavalin ja kumppanien kanssa.

      Joh. 14:30

      En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

      Luuk. 10:18

      Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.

      • Anonyymi

        Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

        Saatana teki identiteettivarkauden ja esiintyy nyt Jeesuksena.


    • Anonyymi

      Nasiirin hiusten leikkaus tarkoitti Simpsomin tapauksen mukaisesti voimien ja siunauksen menettämistä, sokaistumista ja joutumista pyörittämään myllynkiviä.

    • Anonyymi

      Helluntailaisilta puuttuu syvellisempi Raamatun tuntemus.
      Sen kyllä huomaa.
      Lahkolaiset pärjäävät uskossaan muutamalla Raamatun jakeella.
      Vahvaa ruokaa eivät tyhmät neitsyet edes halua.

    • Anonyymi

      Helluntailaisten opit perustuu tarkoituksella asiayhteydestä irrotettujen jakeiden tai jakeiden puolikkaiden hokemiseen.

      Helluntailaiset haalivat puhujia vaikka pimeästä Afrikasta poppamiehiä puhumaan sitä, mitä halutaankin kuulla.

      Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
      ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.

      • Anonyymi

        Nigerian pastorikin heilutteli kädessään kuolintodistusta ja kertoi heränneensä kuolleista lahkon kokoksessa. Porukka huusi aameniaan ja halleeluujaa -huutojaan ihan vilisti.

        Yksi järkevä ihminen älysi katsoa tuota paperia ja selvisi, että kuollut olikin tuon pastorin serkku, jonka nimi oli hyvin samanlainen.


    • Anonyymi

      Paavali oli Uuden- ja Vanhanliiton taitekohdassa. Hän joutui "puhdistamaan" itsensä, koska siellä oli sellaisia, joilla oli kai joku lupaus täytettävänä.

      • Anonyymi

        1.Moos.17

        Ymärileikkaus on ikuisen liiton tunnusmerkki. Ei sitä tarvi mitenkään perua eikä uudistaa.

        Ikuinen liitto Jumalan kanssa syntyi jo ympärileikkauksessa.


        12 Kahdeksantena päivänä syntymästä ympärileikattakoon jokainen poikalapsi sukupolvesta toiseen. Ympärileikattakoon kaikki talossasi syntyneet orjat samoin kuin heimoosi kuulumattomat orjat, jotka itsellesi ostat,
        13 siis jokainen talossasi syntynyt tai rahalla ostamasi orja. Näin te kannatte ruumiissanne merkkiä siitä, että minun tekemäni liitto on ikuinen.
        14 Mutta jokainen ympärileikkaamaton poistettakoon kansansa parista. Hän on rikkonut liiton."

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.Moos.17

        Ymärileikkaus on ikuisen liiton tunnusmerkki. Ei sitä tarvi mitenkään perua eikä uudistaa.

        Ikuinen liitto Jumalan kanssa syntyi jo ympärileikkauksessa.


        12 Kahdeksantena päivänä syntymästä ympärileikattakoon jokainen poikalapsi sukupolvesta toiseen. Ympärileikattakoon kaikki talossasi syntyneet orjat samoin kuin heimoosi kuulumattomat orjat, jotka itsellesi ostat,
        13 siis jokainen talossasi syntynyt tai rahalla ostamasi orja. Näin te kannatte ruumiissanne merkkiä siitä, että minun tekemäni liitto on ikuinen.
        14 Mutta jokainen ympärileikkaamaton poistettakoon kansansa parista. Hän on rikkonut liiton."

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Paavali opetti väärin, että Juutalaisten olisi pitänyt luopua ympärileikkauksesta.

        Jeesus varoitti kuolemansa jälkeen ilmestyvistä Paavalin kaltaisista eksyttäjistä, jotka ovat heti valittujen eli juutalaisten uskon kimpussa.

        Matt.24:24 " Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."


      • Anonyymi

        Kuinka ihminen voi itse itsensä puhdistaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka ihminen voi itse itsensä puhdistaa?

        Helluntailaiset kieltää jyrkästi, että kasteessa Jumala pesee synnit pois!

        Ap. t. 22:16

        Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'


    • Anonyymi

      Jumalan kanssa pääsee liittoon sekä ympärileikkauksen että kasteen kautta.

      Liittoja on voimassa yhtä aikaa useita erilaisia. Eivät ne kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan.

      • Anonyymi

        Monet eivät edes tiedä sitä Juutalaisten käytäntöä. että paljon ennen Jeesuksen aikaa vanhan liiton aikana sotaorvot tyttölapset kastettiinn Jumalan liiton jäseniksi. Pojat tietenkin ympärileikattiin. Molemmat tavat, kaste ja ympärileikaus liiton jäseneksi pääsemiseksi oli käytössä jo silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet eivät edes tiedä sitä Juutalaisten käytäntöä. että paljon ennen Jeesuksen aikaa vanhan liiton aikana sotaorvot tyttölapset kastettiinn Jumalan liiton jäseniksi. Pojat tietenkin ympärileikattiin. Molemmat tavat, kaste ja ympärileikaus liiton jäseneksi pääsemiseksi oli käytössä jo silloin.

        >>>"tyttölapset"

        "kaksi kyyhkysenpoikasta"
        3 Moos: 12: 5-7


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"tyttölapset"

        "kaksi kyyhkysenpoikasta"
        3 Moos: 12: 5-7

        Kyllä uhrattiin "kaksi kyyhkysenpoikasta, koski Juutalaisia tyttöjä liiton jäseneksi pääsemiseksi.
        Pojat ympärileikattiin, sekä Juutalaiset että orjat ja heidän pojat, vaikka eivät olleet Juutalaisia. Muuten lapsi ei päässyt liiton jäseneksi Jumalan lasten joukkoon.

        Sotaorvot muun maalaiset tytöt tarkoitti ei-juutalaisia tyttöjä, heille tehtiin kaste liiton jäseneksi.
        Sitä kutsuttiin proselyyttikasteeksi. Se on vanha kaste, mitä varten se pesoastia oli siellä temppelissä.

        2. Moos. 40:7

        Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.

        Todella hyvä kastekirja on esim. Immo Aattolainen: Ovatko uudestikastajat oikeassa.

        Lue, jos jostain saat käsiisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä uhrattiin "kaksi kyyhkysenpoikasta, koski Juutalaisia tyttöjä liiton jäseneksi pääsemiseksi.
        Pojat ympärileikattiin, sekä Juutalaiset että orjat ja heidän pojat, vaikka eivät olleet Juutalaisia. Muuten lapsi ei päässyt liiton jäseneksi Jumalan lasten joukkoon.

        Sotaorvot muun maalaiset tytöt tarkoitti ei-juutalaisia tyttöjä, heille tehtiin kaste liiton jäseneksi.
        Sitä kutsuttiin proselyyttikasteeksi. Se on vanha kaste, mitä varten se pesoastia oli siellä temppelissä.

        2. Moos. 40:7

        Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.

        Todella hyvä kastekirja on esim. Immo Aattolainen: Ovatko uudestikastajat oikeassa.

        Lue, jos jostain saat käsiisi.

        noh, uudesikastetta ei tietenkään voi olla , senhän sanoo jo järkikin , muutenhan se olisi
        sama , että ympärileikkaus uudelleen tai kaksi kyyhkysenpoikasta uudelleen . . .


    • Anonyymi

      Juutalaisilla oli erilaisia kastealtaita ja tapoja käytössä, mutta kaikkiin niihin liittyi aina veden osuus mukaan.

      Kahluuallas oli Punaisen meren ylityksen kasteen muistoksi tehtävä kaste, jossa koko perhe lapset sylissä kahlasivat altaan päästä päähän.

      Pesoastia, kiinteä vesiastia, kaste valelemalla tai vettä vihmomalla tai priiskoittamalla usean ihmisen päälle.

      Mikve-pesu oli ainoa, missä mentiin sinne veteen kokonaan katseilta piiloon pesemään niitä lihan saastaisuuksia yhdynnän ja kuukautisten jälkeen.

      Erilaisia lähteitä, kuten Siiloan lammikko, johon piti mennä veteen ja enkeli tuli paikalle ja ensimmäinen, joka meni vesialtaaseen parani kaiksita sairauksisa.
      Sairaus on synnin vertauskuva. Mutta ei sekään ihme tapahtunut ilman vettä.

    • Anonyymi

      Jerusalemin kristityt halusivat mielistellä juutalaisia ja saivat Paavalin ympäripuhuttua menemään temppeliin uhraamaan. Paavali halusi olla juutalaiselle juutalainen ja kreikkalaiselle kreikkalainen, jotta voittaisi ihmisiä kristukselle. Tämä ei ollut hyvä idea, mutta todennäköisesti tämä meni Jeesuksen suunnitelmien mukaan!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe