Ovatko kristityt Pedon ajassa? Ilmestyskirja. ( Osa G) 08-02-2024

Anonyymi-ap

Ovatko kristityt Pedon ajassa? Ilmestyskirja. ( Osa G) 08-02-2024



Tämä on osa G aiheessa ja teemassa, jossa tutkinnan alla on Ilmestyskirjan asia: PETO, pedon merkki. Edellisten osien 1-F linkit aloituksen liitteenä.


1) Kristityt ja ”pedon aika” ?
-------------------------------------

Tämä kysymys on ollut monen väittelyn ja tulkinnan kohteena. Kuka milloinkin on asialla ollut, on esittänyt ja selittänyt niin ja näin. Kun joku on vaikkapa yli 50 vuotta taivastietä tallannut, on voinut nähdä ja kuulla joka sortin ”oppi-isiä”, sanan selittäjiä, tulkitsijoita. Joka lähtöön!


2) Ilmestyskirja (ja Sana) viitekehyksenä ja ylimpänä auktoriteettina!
-----------------------------------------------------------------------------------


On todettava jälleen kerran, että tämäkään aloitus ( kuten yleensä, muutkaan) ei edusta mitään oppisuuntaa, tulkintoja ja ihmisten näkemyksiä.

Jo hyvin kauan sitten aloittajana tein selkeän päätöksen, että olkoon kysymys mikä tahansa, annan Jumalalle kunnian olla auktoriteettiasemassa. Ylimpänä ”mielipiteen” (!) määrittäjänä! Jeesuksen opetuksen mukaan:
• ” Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa. ”
• ” Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. ” ( Joh 16:13-15)


3) Rankka aihe ja (ahdistustakin) synnyttävä kysymys?
------------------------------------------------------------------

Koska tunnettua on, - ihminen hyvin mielellään torjuu ikäviä asioita ja näkymiä. Se on tullut näkyviin tässä (Ilmestyskirjan) ”peto-asiassa”! Siksi on paljon ollut väitteitä, että kristittyjen ei tarvitsisi olla tuossa ”pedon” hallinta-ajassa? Selityksiä on ollut, sitä ja tätä.

Useimpien ”selittäjien” taustalla on ollut ilmeinen pelko? Kukapa nyt tahtoisi olla vaikeuksien, jopa vainojen tilanteessa?
- Jopa Herramme Jeesuskin koki suurta ahdinkoa, Getsemanessa, tietoisena edessä olevasta! Hän rukoili:
• ” Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja, ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niin kuin sinä.” ( Matt 26:39)

Ja juurikin siksi, että vaikeat asiat ovat pelottavia, moni tekee kuin pupujussi, joka pani päänsä pensaaseen. No, metsästäjä kyllä näkee pupun töpöhännän, ja sitten….

Aloitus jatkuu..


.

21

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Ovatko kristityt pedon ajassa... 08-02-2024


      4) Kuka auttaa ja miten - kun on pahimmat kriisit?
      ------------------------------------------------------------------

      Mutta jokaisen uskovan on hyvä muistaa, että kukaan ei ole aivan YKSIN ahdingoissa! Mitä pahempi on tilanne, sen visummin Jumala tahtoo auttaa!

      Kirjoitan tätä myös kokemusperäisellä tasolla.
      Jumala voi viedä voittoon mitä kauheimmista koetuksista, kärsimyksistä ja kuin ”helvetin” ja paholaisen tuliahjoista! Oikeastaan vasta sellaisissa Jumalan olemus ja apu kirkastuu!

      Voimia annetaan sen mukaan kuin tarvis on? Kyllä. Mitä vaikeampia ovat haasteet, sen selvemmin Jumalan apu – jopa ihmeet – ovat käsillä! Siksi? Jos tahtoo oppia voittajaksi, ei pidä paeta, kun Jumala antaa koetuksia!

      Kun Herramme Jeesus oli maailmankaikkeuden kaikkein rankimmassa koetuksessa. Eikä ketään lähellä? Kolme lähintä kaveria? Kuorsata posmottivat, kun Jeesus taisteli! ( Matt 26:36-45) Hän jä yksin. Yksin. . Silloin tuli apua:

      • ”Niin hänelle ilmestyi taivaasta enkeli, joka vahvisti häntä.” (Luukas 22:43)

      Siis? Jos ja kun uskovakin, jää niin YKSIN - ettei ole ”ketään” - missään kuulolla, tarttumassa käteen? Kukaan ei ymmärrä tuskaa, koetusten kurimuksia? Kaikki pakenevat… Kuka jää? Kuka auttaa?

      - HÄN – joka on kaiken edeltä kokenut! Hän ei unohda, ei missaa ketään, joka Hänestä kiinni pitää! ( Ps 91:14-15) Pimeässä loista Ikuinen Valo, Jeesus! Hän on lähellä!

      - Ja, jos – kun - uskova tällaisen ”tulikokeen” käy läpi? Mitä sen perästä? Hän kasvaa kiinni Herraan! Terveellä tavalla ”irti ihmisistä”. Ihmispelosta, orjuuttavista tekijöistä. Herra on A ja O, alku ja loppu. Kuningasten Kuningas ja Herrain Herra…..

      Aloitus jatkuu..

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🍒 ­N­­y­­m­f­­o­m­a­­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Ovatko kristityt Pedon ajassa? Ilmestyskirja. ( Osa G) 08-02-2024



      5) Tulevat kysymykset ”pedon vallan” tiimellyksessä?
      -------------------------------------------------------------------


      Kuten Ilmestyskirjan sanat informoivat, ”peto” saa valtakautensa alussa ( Ilmestyskirja 13:1---)

      ”se saa vallan” joka ulottuu totaalisella ja globaalilla tasolla ( yli kansojen).

      Pedon valtakausi ( 42 kk) alkaa rajusti. Pilkkaaminen on totaalista. Jumalan pilkkaaminen, uskovien pilkkaaminen, jopa taivaassa asuvien pilkkaaminen. Samalla se luvan sotia ”uskovia” vastaan. Peto (Ilme 13:1-10) ja toinen ”peto” ( Ilm 13:11-18). Ne edustavat pahinta pahuuden ja paholaisen agendaa, mitä koskaan on ihmiskunta kohdannut!

      • ”Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta. ” ( Ilm 13:5-6)

      • ”Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat.”

      • ” Ja sille annettiin valta käydä sotaa PYHIÄ vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.” ( Ilm 13:7)

      Tuo Sanan kohta selvästi lausuu, että joukossa on ”pyhiä” - eli Jumalan ja Jeesuksen uskovia.

      Tässä vaiheessa näyttää tapahtuvan kuitenkin jako kahteen leiriin? Ne jotka kumartavat petoa, ja jotka eivät kumarra?

      • ”Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta. ” (Ilm 13:8)

      • ” Jos kenellä on korva, hän kuulkoon. Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on PYHIEN kärsivällisyys ja usko.” ( Ilm 13:9-10)

      Siis? Pyhiä – Jumalan ihmisiä - on tuossa vaiheessa areenalla! Emme mitenkään voi kumota noita sanoja. Eikä siihen ole lupaa! Jeesus on antanut varoituksen sanan Ilmestyskirjaa koskien:

      • ”Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
      • - ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.” ( Ilm 22:18-19)


      6) Miten on pyhien; kristittyjen asia ja asema jatkossa?
      -------------------------------------------------------------------

      Kun ”pedon” valtakausi käynnistyy, se jakaa ihmiset kahteen leiriin:

      A) Jotka kumartavat pedon valtaa, jotka ottavat sen ”merkin” käteensä tai otsaansa!

      B) Jotka eivät kumarra, eivätkä suostu ottamaan ”pedon merkkiä”!

      Tämä on äärimmäinen tilanne. Ei voi enää olla ”harmaalla, neutraalilla” tasolla. On valittava, joko
      ”peto” ( paholaisen valta)
      taikka Jumalan valtakunta, jossa kumarretaan Häntä!

      Tämä ”jakolinja” tekee sen, että ”pyhät” - eli Jumalan kansalaiset - ovat missä? Mitä on tapahtunut niille, jotka eivät ota ”pedon merkkiä”? Kysytään suurta kärsivällisyyttä!

      • ”Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.”

      • ”Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä." ( Ilm 14:9-13)

      Vaikka taistelu tulee olemaan tuima ja tulinen! Uskoa koetellaan äärimmilleen. Siis uskollisuutta Herralle! - niin taistelut päättyvät voittoon ja lepoon. Niille, jotka loppuun saakka pysyvät kiinni Herrassa!

      Olkaa siunatut te kaikki sisaret ja veljet Herrassa!
      T. Aloittaja

      (Aiheen käsittely jatkuu...)

    • Anonyymi

      Kyllä tulevat olemaan. Eihän muuten varoitettasi ottamasta "pedon merkkiä"!!

    • Anonyymi

      Väärää ja sekavaa opetusta on tarjottu koskien "pedon merkkiä".

      Ei ole kunnioitettu Ilmestyskirjan sanoja! On sepitetty omia tulkintoja, milloin milläkin perusteella! Sellaiset ovat sekoittaneet monen kristityn pään niin, ettei Sanan Valo enää pääse valaisemaan! Eräs tunnettu harhaoppi on, että
      "pedon merkki" olisi sunnuntai!

      Se on täyttä harhaa. Ei mitään tukea ja todistetta Raamatusta!

      Pedon merkki on "merkki" eikä mikään viikonpäivä!


      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18247172/pedon-merkki--ei-ole-sunnuntai!--ilmestyskirjan-13--lukua--(-osa--d)

      • Anonyymi

        Pitää kirjoituksista lukea, mikä se merkki on.
        Taannoin hokasin, että kas, kas, meille on pakanoille jätetty hyvä huomointipaikka tämä Herran kansa- joilla se merkki- otsassa ja kiedottu käsivarteen myös- laittaa löytämään Raamatunpaikan, mistä se merkki - jonka Raamattu itse selittää on kotoisin.

        Kyllä pakanoilla surraa kaikenlaiset merkit kussakin ajassa. Milloin se on huoneen nurkassa - ja tuon tarinan aika oli historissa, kun uskovaisuus kohtasi radion. Olipa pedonmerkkiä, kun ääni kuuluu nurkasta. Jeesusksen tulo on lähellä jne.
        Siihen kuului tässä lähempänä viivakoodit, ja kas, kun nekin on jo historiaan vaipuvaa tavaraa.
        Sitten sirutetaan.. siru siru siru..... Mutta, jätetään Raamatun itsensä kertoma asia syrjään.

        Mutta, tätähän se ihmisen raadollisuus on. ...... muistan erään saarnamiehen, kun hän Ilmestyskirjaa tulkitsi, vanha sotaratsu. Kaikenlaiset raamatun lentävät saivat nykyajan hävittäjä tarinat elämään, mitä siihen aikaan oli. Mutta, se on helepppua, kun mielikuvitukselle on kiintopisteistä ajasta, ja kun siihen suolataan sopivat tarinat, niin johan usko kertoo hienoja mielikuvituslentoja korvimme..... Miksi? Koska olemme niin kiinnostunteita kaltaisista jutuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää kirjoituksista lukea, mikä se merkki on.
        Taannoin hokasin, että kas, kas, meille on pakanoille jätetty hyvä huomointipaikka tämä Herran kansa- joilla se merkki- otsassa ja kiedottu käsivarteen myös- laittaa löytämään Raamatunpaikan, mistä se merkki - jonka Raamattu itse selittää on kotoisin.

        Kyllä pakanoilla surraa kaikenlaiset merkit kussakin ajassa. Milloin se on huoneen nurkassa - ja tuon tarinan aika oli historissa, kun uskovaisuus kohtasi radion. Olipa pedonmerkkiä, kun ääni kuuluu nurkasta. Jeesusksen tulo on lähellä jne.
        Siihen kuului tässä lähempänä viivakoodit, ja kas, kun nekin on jo historiaan vaipuvaa tavaraa.
        Sitten sirutetaan.. siru siru siru..... Mutta, jätetään Raamatun itsensä kertoma asia syrjään.

        Mutta, tätähän se ihmisen raadollisuus on. ...... muistan erään saarnamiehen, kun hän Ilmestyskirjaa tulkitsi, vanha sotaratsu. Kaikenlaiset raamatun lentävät saivat nykyajan hävittäjä tarinat elämään, mitä siihen aikaan oli. Mutta, se on helepppua, kun mielikuvitukselle on kiintopisteistä ajasta, ja kun siihen suolataan sopivat tarinat, niin johan usko kertoo hienoja mielikuvituslentoja korvimme..... Miksi? Koska olemme niin kiinnostunteita kaltaisista jutuista.

        Adventisti ylifariseus_1:sen hyvin ymmärrettävää hänen kirjoituksensa. Sunnuntai pedonmerkki: Pedon muuttama lepopäivä on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen, kuin se on ollut katolisen vallan tunnusmerkki, eli alusta asti.
        Tuomioiden julistaminen on eri asia kuin merkin aikaansaaminen paavin toimesta keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.

        1234567---


    • Raamattu kertoo selvästi, että uskovat ovat siinä vaikeassa ajassa ja vielä antikristuksen aikaan.

      • Anonyymi

        Niin. Pahimmassa vaiheess ( vihan) ei kristityistä näy mainintaa Ilmestyskirjassa.

        Miksi? Ja missä he ovat?

        Toki monet surmansa saaneina pedon vainoissa...


    • Anonyymi

      Pedon valtakunta on kymmen maata joista kolmea antikristus hallitsee. Ei siis mikään globaali valtakunta.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa.

        Pitää paikkansa. Näin lukee Raamatussa.


    • Anonyymi

      Ilmestyskirja on pätevä auktoriteetti. Lukee näin:


      • ”Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta. ” ( Ilm 13:5-6)

      • ”Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat.”

      • ” Ja sille annettiin valta käydä sotaa PYHIÄ vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.” ( Ilm 13:7)


      Siis?

      Kaikki sukunnnat,
      kansat
      kielet
      ja kansanheimot!

      Siis kaikki.

      Ei kannata yrittää vesittää Raamatun sanaa!

      "kaikki heimot, kansat. kielet ja maat". ( Ilm 13:7 KR1992)

    • Anonyymi

      Toki on rankkaa ja vaikeaa kohdata joitakin asioita...

      • Anonyymi

        Sitä vartebn Jeesus käski valvoa ja rukoilla!


      • Anonyymi

        On Sanassa sekin, että osa otetaan pois, eikä joudu kokemaan sitä:

        Ilm. 3:10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.

        Laajemmin:

        7 Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa:
        8 Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.
        9 Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
        10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
        11 Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
        12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
        13 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On Sanassa sekin, että osa otetaan pois, eikä joudu kokemaan sitä:

        Ilm. 3:10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.

        Laajemmin:

        7 Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa:
        8 Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.
        9 Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
        10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
        11 Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
        12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
        13 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'

        Toki tuo voi tarkoittaa myös sitä, että Herra vie johonkin turvaan.

        Siis samaan tyylin kuin tässä kerrotaan:

        1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.
        2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
        3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?

        4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
        5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
        6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

        Siis Herra piilotti 7000 miestä, vaikka Elias kuvitteli olleensa ainoa ja yksin.


    • Anonyymi

      Se on sanottu selvästi Ilmestyskirjassa, että peto sotii pyhiä vastaan, ja heitä tapetaan.

    • Anonyymi

      Raamattu / Paavali kertoo asian selvästi 2 Tess 2 luvussa:

      Siellä Paavali jo 2000v. sitten kertoi sen, mitä ensin pitää tapahtua.

      2. Tessalonikalaiskirje 2
      1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
      2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.

      !!!
      3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
      4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
      !!!

      5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
      6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
      7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,

      !!!
      8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
      !!!

      9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
      10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
      11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

      Eli mitä siis pitää ENSIN toteutua ?

      1) Temppelin pitää olla pystyssä, eli kolmannen temppelin pitää olla pystyssä !

      2) Sillä muutenhan ei kadotuksen lapsi eli antikristus voi sinne asettua ja siellä julistautua Jumalaksi !

      3) Kadotuksen lapsen pitää olla siis ilmestynyt ja asettunut temppeliin ja julistautua Jumalaksi ja sitten toteutuu Jeesuksen tulemus ja tulee Jeesus Öljymäelle ja tuhoaa kadotuksen lapsen !

      En voi käsittää sitä, että yhä vain uskovien oma henkilökohtainen Raamatun tuntemus on näin heikkoa ja yhä sinkoillaan sinne ja tänne ja uskotaan ihan mitä vain, vaikka nämä asiat on noin selvästi Paavali jo 2000v. sitten sanonut !

      Luetaan se aloitus vielä, sillä sen jo pitäisi herättää asioita tutkimaan:

      1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,

      2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.

      !!!
      3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
      4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
      !!!

      Ja vasta siis Herran tulemuksessa temmataan morsian yläilmoihin Herraa vastaan.

      15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
      16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
      17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
      18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

      Eli Herran tulemuksen alussa tapahtuu ylöstempaus, ja vasta sitten Herra tuhoaa kadotuksen lapsen, eli antikristuksen ja Herra astuu Öljymäelle ja vapahtaa Israelin kansan jäännöksen ja Öljymäki halkeaa ja Israelin kansan jäännös pääsee sitä kautta pakoon Googin joukkoja.

      Eli asiat on kyllä kerrottu Raamatussa, mutta kuka sitä on lukenut ja tutkinut Pyhän Hengen opetuksessa ?

    • Anonyymi

      Ilmestyskirja on pätevä auktoriteetti. Lukee näin:


      • ”Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta. ” ( Ilm 13:5-6)

      • ”Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat.”

      • ” Ja sille annettiin valta käydä sotaa PYHIÄ vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.” ( Ilm 13:7)


      Siis?

      Kaikki sukunnnat,
      kansat
      kielet
      ja kansanheimot!

      Siis kaikki.

      Ei kannata yrittää vesittää Raamatun sanaa!

      "kaikki heimot, kansat. kielet ja maat". ( Ilm 13:7 KR1992)

    • Anonyymi

      helluntailaiset ovat petoja muita Kristittyjä kohtaan ja haluavat rikko ainakin Luterilaisten Jeesuksen omien avioliitot!

      helluntailaiset toimivat saatanan voimassa, ja tekevät ihmeitä kuten Raamattu kertoo!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      273
      2760
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      210
      1771
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1482
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1231
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1176
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      237
      1086
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1022
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      953
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      75
      851
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      750
    Aihe