Jokaisella ihmisellä on perustieto Jumalasta

Jokaisella ihmisellä on perustieto Jumalasta, joka synnyttää niin syvän vakaumuksen elämän tarkoituksesta, että ateistitkin usein ajattelevat, puhuvat ja toimivat ikään kuin elämällä olisi tarkoitus osana kaikkikäsittävää suunnitelmaa. Bethany Heywood löysi väitöskirjassaan todisteita siitä, että ateistit ovat peitetysti taipuvaisia uskomaan, että elämällä on tarkoitus ja suunnitelma. Heywoodin empiirisessä tutkimuksessa kaksi kolmasosaa ateisteista antoi ainakin yhden vastauksen, joka kertoi sisäistyneestä uskosta että “kaikki tapahtuu tiettyä tarkoitusta varten”. Uskovien ja ei-uskovien vastauksissa oli ainoastaan tilastollisesti merkityksetön ero suhteessa kysymykseen, ajattelivatko he elämän merkittävien tapahtumien tapahtuneen jotakin tarkoitusta varten. Miksi naturalisti ei pysty irrottautumaan vakaumuksesta, että elämällä on tarkoitus, vaikka tämä vakaumus on riippuvainen jumaluskosta? Johtuuko se siitä, että tämä vakaumus heijastelee tietoa, jota hän ei voi olla tietämättä? Kognitiivisen uskontotieteen mukaan ihminen luonnostaan uskoo, että maailmalla on järjellinen Luoja. Ihminen ei voi olla tietämättä perustavia totuuksia Jumalasta.

Jumala ei tarvitse meitä, mutta me tarvitsemme Jumalaa.

54

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Arto777 tekee sitä minkä osaa eli valehtelee.

      Bethany Heywoodin tutkimus kertoi KULTTUURIN VAIKUTUKSESTA myös ateistien ajatteluun ja Heywood pitää käsitystä elämän tarkoituksesta ajatusvinoumana (englanniksi "bias"). MITÄÄN VIITTEITÄ synnynnäiseen tarkoituksen etsimiseen tai jumaluskoon ei tutkimuksessa väitetä olevan.

      Heywoodin tutkimuksen otsikko on:
      “Meant to be”: how religious beliefs and cultural religiosity affect the implicit bias to think teleologically"
      Suomeksi siis:
      "Tarkoitettu olemaan": miten uskonnolliset vakaumukset ja KULTTUURINEN USKONNOLLISUUS vaikuttavat teleologisen (päämäärähakuiseen) ajattelun implisiittiseen PUOLUELLISUUTEEN"

      Totuutta ei tarvitse perustella valehtelemalla. Arto777 ei osaa perustella omia uskomuksiaan MILLÄÄN MUULLA TAVALLA kuin valehtelemalla.

      • Anonyymi

        No Artohan kopsaa mistä tahansa edes tajuamatta kopsaamiaan juttuja. Hänen oma ulosantinsa riittää siihen, että hän väittää Jumalan kallistelevan maapalloa vuosittain saadakseen aikaan vuodenajat ja siihen, että D-vitamiini syntyy auringossa ja tulee sieltä valon mukana maahan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No Artohan kopsaa mistä tahansa edes tajuamatta kopsaamiaan juttuja. Hänen oma ulosantinsa riittää siihen, että hän väittää Jumalan kallistelevan maapalloa vuosittain saadakseen aikaan vuodenajat ja siihen, että D-vitamiini syntyy auringossa ja tulee sieltä valon mukana maahan...

        Arto on varoittava esimerkki siitä miten alas ihmisen moraali vajoaa uskoontulon myötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arto on varoittava esimerkki siitä miten alas ihmisen moraali vajoaa uskoontulon myötä.

        Puhut soopaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut soopaa!

        Voisitko perustella väitteesi?


      • KENELLE KRISTUS ANTOI TAIVASTEN VALTAKUNNAN AVAIMET?
        Raamatun mukaan taivaisten valtakunnan avaimet tarkoittavat synneistä päästöä eli päästöavainta, jolla avataan pääsy taivasten valtakuntaan, ja synteihin sitomista eli sideavainta, jolla sinne pääsy suljetaan.
        Päästöavain on käytössä, kun katuvalle syntiselle julistetaan evankeliumia, annetaan synnit anteeksi Kristuksen tähden ja avataan uskon kautta pääsy Kristuksen seurakuntaan. Sideavain on käytössä, kun katumattomalle julistetaan lakia, sidotaan hänet syntiinsä ja suljetaan seurakunnan ulkoisesta yhteydestä, että hän kääntyisi ja tekisi parannuksen.
        Nämä avaimet eli tämän vallan Kristus on antanut uskovilleen eli seurakunnalleen, jonka jäsenet käyttävät sitä julistessaan Jumalan sanaa. Erityisesti avaimia on määrä käyttää Kristuksen tahdon mukaan julkisesti paikallisseurakunnissa ja Pyhän Hengen niihin seurakunnan valinnan (Apt. 6:2-5; 14:23; 2 Kor. 8:19) kautta asettamien viranhaltijoiden, kaitsijoiden ja paimenten sananpalveluksen kautta.
        ”Totisesti minä [Jeesus] sanon teille [opetuslapsille]: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.
        Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa. Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.”” (Matt. 18:18–20)
        ”Niin Jeesus sanoi heille [opetuslapsille] jälleen: ”Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät.“
        Ja tämän sanottuaan hän [Jeesus] puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille:
        ”Ottakaa Pyhä Henki. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt.“” (Joh. 20:22–23)
        "Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut." (Ap. t. 20:28)
        "Vanhimpia teidän joukossanne minä [Pietari] siis kehoitan, minä, joka myös olen vanhin ja Kristuksen kärsimysten todistaja ja osallinen myös siihen kirkkauteen, joka vastedes on ilmestyvä:
        kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta, ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina, niin te, ylipaimenen ilmestyessä, saatte kirkkauden kuihtumattoman seppeleen." (1. Piet. 5:1–4)
        "Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut. [--]
        Älköön siis kukaan kerskatko ihmisistä; sillä kaikki on teidän, teidän on Paavali ja Apollos ja Keefas [Pietari], teidän on maailma ja elämä ja kuolema, nykyiset ja tulevaiset, kaikki on teidän." (1 Kor. 3:5, 21–22)
        "Mutta te [Jumalan sanan kautta uudestisyntyneet] olette “valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja”, joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa" (1 Piet. 2:9)
        "Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen." (Ilm. 1:5–6)


      • Valehtelijat ovat heitä, jotka eivät uskalla esiintyä omalla nimellä.


        Kumpaan haluat? Taivaaseen? Tai helvettiin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No Artohan kopsaa mistä tahansa edes tajuamatta kopsaamiaan juttuja. Hänen oma ulosantinsa riittää siihen, että hän väittää Jumalan kallistelevan maapalloa vuosittain saadakseen aikaan vuodenajat ja siihen, että D-vitamiini syntyy auringossa ja tulee sieltä valon mukana maahan...

        "että D-vitamiini syntyy auringossa ja tulee sieltä valon mukana maahan..."

        Ei ole vielä tullut höpöltä omaa versiota asiasta. Jään kai kuolemaan asti sitä odottamaan.

        Joka tapauksessa on fakta, että saamme auringosta D vitamiinia.



        Et myöskään ole vielä selittänyt sen kuinka maa voi kiertää aurinkoa elliptisen muotoista ringiä ilman ohjaavaa vaikutusta. Tuotakin minä jään odottamaan kuolemaan asti. Onneksi emme mene kuoleman jälkeen samaan paikkaa. Kun höpölle on jo varattuna paikka helvetin ikuisessa tulessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arto on varoittava esimerkki siitä miten alas ihmisen moraali vajoaa uskoontulon myötä.

        Kuinka korkealla on sinun moraali?

        Minulla on suurempi mitä sinulla on.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "että D-vitamiini syntyy auringossa ja tulee sieltä valon mukana maahan..."

        Ei ole vielä tullut höpöltä omaa versiota asiasta. Jään kai kuolemaan asti sitä odottamaan.

        Joka tapauksessa on fakta, että saamme auringosta D vitamiinia.



        Et myöskään ole vielä selittänyt sen kuinka maa voi kiertää aurinkoa elliptisen muotoista ringiä ilman ohjaavaa vaikutusta. Tuotakin minä jään odottamaan kuolemaan asti. Onneksi emme mene kuoleman jälkeen samaan paikkaa. Kun höpölle on jo varattuna paikka helvetin ikuisessa tulessa.

        Hyvin yksinkertaista. Normaalijärkinen ihminen ymmärtää, ettei Auringosta tule d-vitamiinia, vaan sen valon ansiosta sitä syntyy ihossa. Ja
        D vitamiinia saa myös purkista.
        Maata ohjaa radallaan Auringon painovoima, niin kuin kaikkia muitakin planeettoja. Siinä sinulle tietoja, eikä tarvitse kuolemaan asti odottaa. 👌👌👌


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "että D-vitamiini syntyy auringossa ja tulee sieltä valon mukana maahan..."

        Ei ole vielä tullut höpöltä omaa versiota asiasta. Jään kai kuolemaan asti sitä odottamaan.

        Joka tapauksessa on fakta, että saamme auringosta D vitamiinia.



        Et myöskään ole vielä selittänyt sen kuinka maa voi kiertää aurinkoa elliptisen muotoista ringiä ilman ohjaavaa vaikutusta. Tuotakin minä jään odottamaan kuolemaan asti. Onneksi emme mene kuoleman jälkeen samaan paikkaa. Kun höpölle on jo varattuna paikka helvetin ikuisessa tulessa.

        Jos olisit käynyt apukoulun sijasta peruskoulun, nuokin asiat olisivat sinulle aivan selviä.

        Auringossa ei voi syntyä D-vitamiinia, koska se ei pysyisi kasassa n. 6000 asteen lämpötilassa eikä se vois tulla sieltä valonnopeudella maahan, koska D-vitamiinimolekyylillä on lepomassa. Silloin sen massa muuttuisi sen kulkiessa valonnopeudella suhteellisuusteorian mukaisesti äärettömäksi.

        D-vitamiinin synnyn voit helposti selvittää itsellesi, jos osaat googlettaa.

        Maapallon liike auringon ympäri selittyy aivan fysiikan peruslaeilla. Siinä on kysymys gravitaation ja kineettisen energian yhteisvaikutuksesta. Kun olen yliopistossa opiskellut mm. elektronien liikkeiden laskemista, noin yksinkertaisia asioita en vaivaudu tuon tarkemmin selittämään.

        Olet henkisesti sairas kun toivot kanssasi eri mieltä oleville ikuista kidutusta helvetissä. Olet lukenut Raamattusi huonosti. Siellä sanotaan mm.

        Matteus 7:1-2
        "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi; sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan."

        Arto siis tullaan Raamatun mukaan tuomitsemaan helvetin tuleen.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Kuinka korkealla on sinun moraali?

        Minulla on suurempi mitä sinulla on.

        Minun moraalini ei salli kenenkään laittamista helvetin tuleen tai ihmisten luokittelemista näiden sukupuolisen suuntautumisen mukaan. Ateisteilla ja agnostikoilla on tutkitusti korkeampi moraali kuin uskovaisilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko perustella väitteesi?

        Arto ei puhu soopaa!
        Mormoonit eksyttää!


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "että D-vitamiini syntyy auringossa ja tulee sieltä valon mukana maahan..."

        Ei ole vielä tullut höpöltä omaa versiota asiasta. Jään kai kuolemaan asti sitä odottamaan.

        Joka tapauksessa on fakta, että saamme auringosta D vitamiinia.



        Et myöskään ole vielä selittänyt sen kuinka maa voi kiertää aurinkoa elliptisen muotoista ringiä ilman ohjaavaa vaikutusta. Tuotakin minä jään odottamaan kuolemaan asti. Onneksi emme mene kuoleman jälkeen samaan paikkaa. Kun höpölle on jo varattuna paikka helvetin ikuisessa tulessa.

        Raamatun pariin D-vitamiinin sössöttäjä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin yksinkertaista. Normaalijärkinen ihminen ymmärtää, ettei Auringosta tule d-vitamiinia, vaan sen valon ansiosta sitä syntyy ihossa. Ja
        D vitamiinia saa myös purkista.
        Maata ohjaa radallaan Auringon painovoima, niin kuin kaikkia muitakin planeettoja. Siinä sinulle tietoja, eikä tarvitse kuolemaan asti odottaa. 👌👌👌

        Koska alkaa Raamatun sana kiinnostamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisit käynyt apukoulun sijasta peruskoulun, nuokin asiat olisivat sinulle aivan selviä.

        Auringossa ei voi syntyä D-vitamiinia, koska se ei pysyisi kasassa n. 6000 asteen lämpötilassa eikä se vois tulla sieltä valonnopeudella maahan, koska D-vitamiinimolekyylillä on lepomassa. Silloin sen massa muuttuisi sen kulkiessa valonnopeudella suhteellisuusteorian mukaisesti äärettömäksi.

        D-vitamiinin synnyn voit helposti selvittää itsellesi, jos osaat googlettaa.

        Maapallon liike auringon ympäri selittyy aivan fysiikan peruslaeilla. Siinä on kysymys gravitaation ja kineettisen energian yhteisvaikutuksesta. Kun olen yliopistossa opiskellut mm. elektronien liikkeiden laskemista, noin yksinkertaisia asioita en vaivaudu tuon tarkemmin selittämään.

        Olet henkisesti sairas kun toivot kanssasi eri mieltä oleville ikuista kidutusta helvetissä. Olet lukenut Raamattusi huonosti. Siellä sanotaan mm.

        Matteus 7:1-2
        "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi; sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan."

        Arto siis tullaan Raamatun mukaan tuomitsemaan helvetin tuleen.

        Lahkot pitää tuomita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun moraalini ei salli kenenkään laittamista helvetin tuleen tai ihmisten luokittelemista näiden sukupuolisen suuntautumisen mukaan. Ateisteilla ja agnostikoilla on tutkitusti korkeampi moraali kuin uskovaisilla.

        Luulosairaus ei pelasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkot pitää tuomita!

        No siiten sinut tuomitaan samalla mitalla millä tuomitset lahkot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulosairaus ei pelasta!

        Et siis pelastu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun pariin D-vitamiinin sössöttäjä!

        Raamatusta i löydy tukea Arto D-vitamiinhölmöilyille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska alkaa Raamatun sana kiinnostamaan?

        NO mitä Raamatussa sanotaan D-vitamiinista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin yksinkertaista. Normaalijärkinen ihminen ymmärtää, ettei Auringosta tule d-vitamiinia, vaan sen valon ansiosta sitä syntyy ihossa. Ja
        D vitamiinia saa myös purkista.
        Maata ohjaa radallaan Auringon painovoima, niin kuin kaikkia muitakin planeettoja. Siinä sinulle tietoja, eikä tarvitse kuolemaan asti odottaa. 👌👌👌

        Nyt höpön valheet kumotaan totaalisesti.

        Mies söi liikaa D-vitamiinia – kuoli
        89-vuotias mies oli syönyt D-vitamiinilisää useiden kuukausien ajan.

        Eli ihmisessä ei ole itsessään D-vitamiinia, kun se on vieras aine, koska siihen voi kuolla, kun liikaa syö. Auringosta otettuna ihmisen keho säätelee ettemme saa liikaa. Jumala on ollut ja on viisas, kun on luonut meille tuollaisen mekanismin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siiten sinut tuomitaan samalla mitalla millä tuomitset lahkot.

        Ihan sama. Minä en tuomitse minkään lahkon jäseniä helvetin tuleen. Minä toivon jokaiselle eheytymistä ja tervehtymistä sairaista kuvitelmistaan.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Nyt höpön valheet kumotaan totaalisesti.

        Mies söi liikaa D-vitamiinia – kuoli
        89-vuotias mies oli syönyt D-vitamiinilisää useiden kuukausien ajan.

        Eli ihmisessä ei ole itsessään D-vitamiinia, kun se on vieras aine, koska siihen voi kuolla, kun liikaa syö. Auringosta otettuna ihmisen keho säätelee ettemme saa liikaa. Jumala on ollut ja on viisas, kun on luonut meille tuollaisen mekanismin.

        Arto, mistä se D-vitamiini tuli, jonka mies söi? Sinun mukaasihan sitä syntyy vain auringossa.

        Arton mielestä on siis turvallista oleskella rajattomasti auringonpaisteessa?

        Annat hengenvaarallisia ohjeita!


      • Meneekö höpö huomenna tuonne?

        Jotka eivät luota Raamatun sanomaan eivät ole Kristittyjä.

        Jumala on kieltänyt homouden useassa kohtaa Raamattua.

        Onko Jumala perunut sen minkä on kerran sanonut.


      • "Totuutta ei tarvitse perustella valehtelemalla. Arto777 ei osaa perustella omia uskomuksiaan MILLÄÄN MUULLA TAVALLA kuin valehtelemalla."

        Minä puhun vain ja ainoastaan totta. Suuri valehtelija on höpö ei uskalla esittäytyä. Sellainen henkilö valehtelee, joka ei uskalla antaa omaa nimeä eikä edes kuvaa julki.

        Koska höpö on vastannut esitettyihin kysymyksiin? Ei koskaan. Aina höpö vaan vaatii toisilta linkkejä ja kuvia ja muita. Mutta ei koskaan itse laita ei edes lapsensa "haamu todistusta" eikä sitä että hän olisi opiskellut yliopistossa. Hän valehtelee, että on oppinut kaksi vuotiaana lukemaan ja kolme vuotiaana kirjoittamaan. Jos olisi ollut totta tuolla olisi jo päässyt eri tiedotusvälineisiin koko maailmassa.

        Minä en usko höpö enkä pelkää sitä. Minä uskon Jumalaa ja pelkään ainoastaan Jumalaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arto on varoittava esimerkki siitä miten alas ihmisen moraali vajoaa uskoontulon myötä.

        Minulla on vahva moraali toisin mitä on pakana höpöllä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhut soopaa!

        Joo höpö puhuu ja kirjoittaa vain paskaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhut soopaa!

        Päivi Räsänen:
        "Piispainkokouksen käsittelyyn tuleva pohjaesitys on harhautus, ei kompromissi. Tultuaan hyväksytyksi ehdotus ajaisi kirkon tilanteeseen, jossa sillä olisi kaksi keskenään ristiriidassa olevaa rinnakkaista ”vaihtoehtoista totuutta”. Homoparien vihkiminen olisi yhtä aikaa sekä oikein että väärin. On hölynpölyä uskotella, että kirkon yhtenäisyyttä vahvistettaisiin sillä, että ”olemme yksimielisiä siitä, että olemme erimielisiä”. Raamattu ei ole tässä ”sekä – että”, vaan selkeä: samaa sukupuolta olevien suhteet ovat syntiä. Kirkolla on vain yksi totuus. Lisäksi tämä sekasikiö kompromissi on silmänlumetta, sillä esityksen lopuksi käy ilmi, että seurakunnat velvoitettaisiin toteuttamaan vain Raamatun opetuksen vastainen näkemys, jonka perusteella homopareille taataan vihkimys kirkossa ja tämä tulisi kirkkoherran vastuulle. Entä jos seurakuntalaiset ja kirkkoherra haluaisivatkin pitäytyä Raamatun opetukseen avioliitosta vain miehen ja naisen välisenä? Käsite kompromissista paljastuu tässä silkaksi harhautukseksi.
        Tämä esitys ei yhdistäisi vaan hajottaisi kirkon. Jos tällainen menisi läpi, suuret joukot joutuisivat miettimään, voiko Raamatun hylänneen kirkon jäsen enää olla. Tämä kysymys on todella vakava myös minulle.
        Piispainkokouksen pohjaesityksessä väitetään virheellisesti, että kirkko pysyy Kristuksen kirkkona riippumatta sen avioliittonäkemyksestä ja -käytännöistä. Suosittelen piispoja lukemaan kokouksensa aluksi apostoli Paavalin vakavan varoituksen 1 Kor. 6:9-11: ”Älkää eksykö!” Tässä ei ole kysymys vain avioliitosta vaan myös ihmisten pelastumisesta Jumalan valtakuntaan. Me kaikki olemme yhtä arvokkaita, mutta syntisiä ja siksi armoa, Jeesusta tarvitsevia."



      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Meneekö höpö huomenna tuonne?

        Jotka eivät luota Raamatun sanomaan eivät ole Kristittyjä.

        Jumala on kieltänyt homouden useassa kohtaa Raamattua.

        Onko Jumala perunut sen minkä on kerran sanonut.

        Etkö Arto tajua, että Raamattu on osaksi vastaavien hörhöjen kuin sinä kirjoittama? Homousfobia oli tuolloin yleistä. Nykyisin vain kaikkein hörhöimmät ovat homousfoobikoita.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Totuutta ei tarvitse perustella valehtelemalla. Arto777 ei osaa perustella omia uskomuksiaan MILLÄÄN MUULLA TAVALLA kuin valehtelemalla."

        Minä puhun vain ja ainoastaan totta. Suuri valehtelija on höpö ei uskalla esittäytyä. Sellainen henkilö valehtelee, joka ei uskalla antaa omaa nimeä eikä edes kuvaa julki.

        Koska höpö on vastannut esitettyihin kysymyksiin? Ei koskaan. Aina höpö vaan vaatii toisilta linkkejä ja kuvia ja muita. Mutta ei koskaan itse laita ei edes lapsensa "haamu todistusta" eikä sitä että hän olisi opiskellut yliopistossa. Hän valehtelee, että on oppinut kaksi vuotiaana lukemaan ja kolme vuotiaana kirjoittamaan. Jos olisi ollut totta tuolla olisi jo päässyt eri tiedotusvälineisiin koko maailmassa.

        Minä en usko höpö enkä pelkää sitä. Minä uskon Jumalaa ja pelkään ainoastaan Jumalaa.

        Suojelen omaisiani hörhöiltä, jotka mm. lähettävät minut helvetin tuleen. Jos sinä omalla nimelläsi munaat itsesi ja samalla saatat perheenjäsenesi häpeään homousfobiallasi ja D-vitamiinisekoiluillasi on toki sinun valintasi.

        En ole väittänyt oppineeni 2-vuotiaana lukemaan vaan (itsenäisesti ilman opetusta) vasta nelivuotiaana. Kolme lastani sen sijaan ovat oppineet jo 3-vuotiaina opettamatta.

        Enhän minä voisi laittaa lasteni todistuksia muutoin kuin esim. Facebookin kautta, mutta silloinhan paljastaisin heidän henkilöllisyytensä. Sama pätee tietysti myös omiin todistuksiini.

        Laita sinä keski-tai peruskoulun todistuksesi, joista selviäisi, että olet käynyt jonkin muun kuin apukoulun. Ihmeellistä se olisi, jos olisit käynyt normaalin koulun, mutta luulisit, että D-vitamiini syntyy auringossa ja että Jumala kallistelee maapalloa vuosittain saadakseen aikaan vuodenajat.


        Sinulla on siis homousfobian lisäksi Jumalafobia. Pelkäät olemattomia uhkia.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Minulla on vahva moraali toisin mitä on pakana höpöllä

        No eipä todellakaan ole vahva, kun toivot osan ihmisitä joutuvan ikuiseen kidutukseen! Et ole Putleria parempi moraaliltasi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🔞 ­­­N­­y­­m­f­­o­m­­a­­­a­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Jos ei saa tietoa Jumalasta varhain pyhäkoulussa, kirjoista, tuttavilta tai muualta voi lapsen elämää kuitenkin sävyttää vihan yms. tunteet.

      Turhautuminen epäoikeudenmukaisuuteen tai pikkulasten satukirjoihin joita tuputetaan nostavat vihaa pintaan.

      Maailmanhistoriassa on monia Tsingish Khanin kaltaisia Jumalan ruoskia tai inkvisitioita osoituksena siitä että on jääty lapsuuden vihan tunteiden valtaan ja puuttuu TIETO JA TUNTEMUS JUMALASTA JA HÄNEN LÄHETTILÄÄSTÄÄN.

      Jumalan ja Jeesuksen tuntemista ei voi koskaan hankkia liikaa. Se on ikuinen tehtävä.

      • Anonyymi

        Riippuu ihan siitä, että mitä opetetaan. Jos opetetaan, että homot, kasvissyöjät, vasenkätiset, buddhalaiset, ym. joutuvat ikuiseen helvetin tuleen, silloin opetus menee pahasti pieleen.

        Lapsille pitää opettaa lähimmäisenrakkautta aivan kuten monet uskovaisetkin tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu ihan siitä, että mitä opetetaan. Jos opetetaan, että homot, kasvissyöjät, vasenkätiset, buddhalaiset, ym. joutuvat ikuiseen helvetin tuleen, silloin opetus menee pahasti pieleen.

        Lapsille pitää opettaa lähimmäisenrakkautta aivan kuten monet uskovaisetkin tekevät.

        Väärin!
        Pitää opettaa sitä mitä Raamatussa sanotaan, vain se pelastaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin!
        Pitää opettaa sitä mitä Raamatussa sanotaan, vain se pelastaa!

        VÄÄRIN! Ei pidä opettaa kuten Raamatussa, että miesten kanssa makaavat miehet ja sapatinrikkojat pitää kivittää kuoliaiksi.

        Raamattu kehottaa törkeisiin rikoksiin!


      • Anonyymi

        Totta,!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VÄÄRIN! Ei pidä opettaa kuten Raamatussa, että miesten kanssa makaavat miehet ja sapatinrikkojat pitää kivittää kuoliaiksi.

        Raamattu kehottaa törkeisiin rikoksiin!

        Jumala lopettaa homot ajallaan, se loppuu 100 %


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala lopettaa homot ajallaan, se loppuu 100 %

        Onpa sinulla psykopaattinen Jumala. Mutta ihmisen jumalakuva onkin usein projektio ihmisestä itsestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu ihan siitä, että mitä opetetaan. Jos opetetaan, että homot, kasvissyöjät, vasenkätiset, buddhalaiset, ym. joutuvat ikuiseen helvetin tuleen, silloin opetus menee pahasti pieleen.

        Lapsille pitää opettaa lähimmäisenrakkautta aivan kuten monet uskovaisetkin tekevät.

        Kyse on aina ihmisen ja eläimen välisestä valtakamppailusta jossa lähimmäisen rakkaus on sivuseikka. Heenok opetti Nooalle ja Nooa Aabrahamille kuinka tulee käyttää lakeja ja moraalinormeja elukoiden kukistamiseen.
        Se ei onnistunut vaan elukat pääsi valtaan.
        Sen jälkeen on yritetty keinoa jos toistakin elukoiden hillintään. Eräs psykiatrien käyttämä keino on elukoiden etenkin psykopaattien lahjominen. Heille järjestetään kädestä pitäen kaikki palvelut. Raamatun mukaan tuo sota on ikuinen. Useimmiten elukat ovat voitolla.

        Lähimmäisen rakkaus on ihmisten välinen luonnollinen tila. Mutta Jumala Baabelin tornilla sekoitti ja hajoitti ihmiset elukoiden keskelle joten vaikea on hajallaan tuo lähimmäisen rakkaus. Sota elukoita vastaan on kyllä melkein hävitty tilanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on aina ihmisen ja eläimen välisestä valtakamppailusta jossa lähimmäisen rakkaus on sivuseikka. Heenok opetti Nooalle ja Nooa Aabrahamille kuinka tulee käyttää lakeja ja moraalinormeja elukoiden kukistamiseen.
        Se ei onnistunut vaan elukat pääsi valtaan.
        Sen jälkeen on yritetty keinoa jos toistakin elukoiden hillintään. Eräs psykiatrien käyttämä keino on elukoiden etenkin psykopaattien lahjominen. Heille järjestetään kädestä pitäen kaikki palvelut. Raamatun mukaan tuo sota on ikuinen. Useimmiten elukat ovat voitolla.

        Lähimmäisen rakkaus on ihmisten välinen luonnollinen tila. Mutta Jumala Baabelin tornilla sekoitti ja hajoitti ihmiset elukoiden keskelle joten vaikea on hajallaan tuo lähimmäisen rakkaus. Sota elukoita vastaan on kyllä melkein hävitty tilanne.

        Muista ottaa ne lääkkeet päivittäin.


    • Anonyymi

      D-vitamiinin aktiivista D3-muotoa syntyy ihossa auringon UVB-säteilyn vaikutuksesta. Ravinnossa D3-vitamiinia saadaan kalasta, vitaminoiduista nestemäisistä maitovalmisteista ja ravintorasvoista. D-vitamiinia tarvitaan mm. luuston terveyteen ja immuunipuolustukseen.

      • Anonyymi

        Arto on eri mieltä.


    • Anonyymi

      Niinpä.
      Yläkouluikäisen pitäisi käsittää että jumalassa kyse on kansansadun hahmosta.

    • Anonyymi

      Pitää uskoa oikein ja oikeaan persoonaan, eli Jeesuksen Kristukseen. Mormoonella om kirstinuskon vastainen usonto ja siksi eivät ole uudestisyntyneet. Tässä opastusta miten voi pelastua. https://www.youtube.com/watch?v=xOnGVrMu3Bw

    • Anonyymi

      Tietoa on jalostettu ja tiivistetty liikaa.

      Perustieto Jumalasta on 12 suurella jokilaaksolla ja 12 pienehköllä maailmaa matkaavalla kauppiaskansalla. Intia, Egypti, Kiina etc.

      Se tieto mikä meillä on on pyramidin kärjen eli huipun kapea-alainen näyte kaikesta mahdollisesta perustiedosta. Ollaan laiskoja tutkimaan tosi perustaa ja köyhiä maksamaan oppirahoja saatavilla olevasta tiedosta.

      Me ollaan surkuteltavassa asemassa. Tai toisaalta taakkojamme on vähennetty minimiin.

    • Anonyymi

      Ihmisten kesken ei ole voittajia. Kivaa iltaa.

    • Anonyymi

      Arto, olet oikeassa, se on meille sisäänrakennettu, se pitää vaan ottaa käyttöön myös ateistien!

      • Anonyymi

        Ih,osellä on myötäsyntyinen tarve uskoa korkeampaan voimaan, jonka kokee hyväksi ja tukivpilariksi elämän vaikeuksissa. Usko kuolemanjälkeiseen elämään on ollut kädellisillä jo kivikaudella hautalöytöjen perusteella. Hautoihin on aseteltu mukaan tarvikkeita tuonpuoleista elämää varten, tai heidät on puettu kunnioittavasti taljoihin ja asetettu kauniiseen lepoasentoon.
        Kiinasta löytyneestä hautamuistomerkkialueesta löytyi satoja sotisovassa seisovia patsaita sekä hevosineen päivineen haudatut vaunut, joissa hallitsijan jäänteet . . ..
        Ei tähän korkeampaan voimaan uskovalla tarvitse olla erityistä uskontoa tai tietoa pyhistä kirjoituksista, ihminen voi vai tuntea lapsesta saakka olevansa suojeluksessa.

        Eräs luonnontutkija kertoi joutuneensa lapsena yöpymään metsässä suuren kuusen katveessa, ja hänen lähelleen tallusti karhu, joka viipyi pojan lähellä pitkään. Poika nukkui rauhallisen yön, koska uskoi karhun suojelevan häntä metsän vaaroilta, ja siitä lähtien karhu on ollut hänen totemieläimensä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2868
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2164
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe