1 Kor 1:18
Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme,
36
418
Vastaukset
- Anonyymi
1 Kor 1:21
Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,- Anonyymi
1 Kor 1:22
koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1 Kor 1:22
koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,1 Kor 1:23
me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1 Kor 1:23
me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,1 Kor 1:24
mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1 Kor 1:23
me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
- Anonyymi
1 Kor 2:14
Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. - Anonyymi
Biblia 1776
Sillä se puhe rististä on niille hulluus, jotka kadotetaan; mutta meille, jotka autuaaksi tulemme, on se Jumalan voima. - Anonyymi
Ty talet om korset är visserligen en dårskap för dem som gå förlorade, men för oss som bliva frälsta är det en Guds kraft.
Sverige 1917 - Anonyymi
For the preaching of the cross is to them that perish foolishness; but unto us which are saved it is the power of God.
King James 1789 - Anonyymi
Miten voi oman pojan tapattaminen olla maailmankaikkeuden arvokkain teko!
Se on sairasta.- Anonyymi
Tuskinpa kukaan tervepäinen tuollaisiin tarinoihin uskookaan. Voi olla että kyseinen kapinallinen on ristiinnaulittu kahden muun rikollisen kanssa. Ne on kuolleet ja haudattu, ja se siitä.
- Anonyymi
Hullutukset ei ketään pelasta,
Sananl. 1:22
"Kuinka kauan te tyhmät hellitte tyhmyyttänne, pitkäänkö, kerskujat, kerskutte, hullut vihaatte tietoa?
Jeesuksesta käytetty nimi Logos tarkoittaa järkeä ja viisautta ja tietoa.
2. Tim. 1:7
Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman, rakkauden ja terveen harkinnan hengen.
-----
Paavali riehui Korintossa hurmoshenkien voimasta ja puhui sekavia hurmoskieliä samalla tavalla kuin siellä vaikuttanut Delfoin oraakkeli. Erityiset selittäjät yrittivät muuttaa hurmoskielistä järjetöntä puhetta ymmärrettävään muotoon
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.- Anonyymi
Sinulla näyttäisi olevan hyvin skitsofreninen suhtautuminen apostoli Paavaliin. Mistähän johtunee? Arvelen, että olet pettynyt uskonelämääsi ja ihmissuhteisiisi hengellisellä kentällä perin juurin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla näyttäisi olevan hyvin skitsofreninen suhtautuminen apostoli Paavaliin. Mistähän johtunee? Arvelen, että olet pettynyt uskonelämääsi ja ihmissuhteisiisi hengellisellä kentällä perin juurin.
Näin on.
- Anonyymi
Johannes ja Timoteus oli harvoja, jotka säilytti terveen uskon loppuun asti.
Nuori Timoteus oli kolmannen polven kristitty ja lapsena kasteessa saanut Jeesuksen Totuuden Hengen. Alkuseurakunnan hajottua omaan mahdottomuuteensa Timoteuksesta tuli Katolisen kirkon pappi.
Alkukielen mukaan Timoteus oli vauvasta "brephos" alkaen tiennyt totuuden.
2. Tim. 3:15
Olet myös jo lapsesta asti tuntenut pyhät kirjoitukset, jotka voivat antaa sinulle viisautta, niin että pelastut uskomalla Kristukseen Jeesukseen.
King James
And that from a child thou hast known the holy scriptures, which are able to make thee wise unto salvation through faith which is in Christ Jesus.
βρεφος
brephos bref'-os
1025
Sanan tausta
Sanaluokka
of uncertain affin.
subst. (neut.)
King James Version käännökset sanasta
AV-babe 5, child 1, infant 1, young child 1
Merkitys
1) an unborn child, embryo, a foetus
2) a new-born child, an infant, a babe- Anonyymi
Tecxtus Receptus
και οτι απο βρεφους τα ιερα γραμματα οιδας τα δυναμενα σε σοφισαι εις σωτηριαν δια πιστεως της εν χριστω ιησου - Anonyymi
Timoteus ja Paavali olivat hyvin läheisiä työtovereita. Timoteus oli Paavalin oikea käsi evankeliumin eteenpäinviemisessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Timoteus ja Paavali olivat hyvin läheisiä työtovereita. Timoteus oli Paavalin oikea käsi evankeliumin eteenpäinviemisessä.
Paavali oli paha mies, sai Saatanan demonin "hän", uuden henkioppaan, jota ei otettu pois.
Paavalia ei pidä jäljitellä.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli paha mies, sai Saatanan demonin "hän", uuden henkioppaan, jota ei otettu pois.
Paavalia ei pidä jäljitellä.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.Pietari varoitti vääntelemästä Paavalin kirjeitä. Teet sen omaksi kadotukseksi.
Jumala on antanut armon ajan. Nyt et käytä sitä oikein, vaan väärin.
- Anonyymi
Allah on suuri ja Mohammed hänen profeettansa.
- Anonyymi
Kuinka suuri?
- Anonyymi
Paavali oli murhaamassa Stefanusta, ja ties kuinka monta muuta?
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.- Anonyymi
Jos olet lukenut Raamattua, tietänet, että Paavali sai syntinsä anteeksi ja Jeesus lähetti hänet julistamaan evankeliumia. Lue apostolien tekoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet lukenut Raamattua, tietänet, että Paavali sai syntinsä anteeksi ja Jeesus lähetti hänet julistamaan evankeliumia. Lue apostolien tekoja.
Satukirjalla ei ole mitään todistusarvoa, kai sinäkin sen verran käsität:😁
- Anonyymi
Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
- Anonyymi
Mitä ihmettä siellä pelastus-nimisessä paikassa tehdään?!
Siellä käsittääkseni ollaan ikuisuus. Tekeminen takuulla loppuu jo ensimmäisen sadan vuoden jälkeen.
Pyöritelläänkö peukaloita siitä eteenpäin? - Anonyymi
Ylistetään Herraa!
Etkö sitäkään tiennyt! - Anonyymi
Eikö Herra kyllästy jatkuviin ylistyksiin?
Toisaalta sanonta: kehu lisää, tuntuu niin hyvälle, voi taivaassa saada toisenlaisen kaiun.- Anonyymi
Dementoitunut ukko valtaistuimella ei osaa muuta kuin kuunnella ylistyksiä loputtomasti.
- Anonyymi
JEHOVAN-TODISTAIEN RAAMATUSSA EI OLE RISTIÄ. SIITTÄ VOI ITSE KUKIN PÄÄTELLÄ LOPUT
- Anonyymi
Siinä on pelastus, Jeesuksen ristin kuolemassa ja ylösnousemuksessa.
- Anonyymi
Taasko sinä poloinen olet jossain suonsilmässä rypemässä?
- Anonyymi
Jos jotain on rokotettu puihin naulattuna 2000 vuotta sitten, niin mitä jumalaista siinä on?
Ei mitään. - Anonyymi
Ennenvanhaan tappaminen ja verellä mässääminen oli viihdettä. Silloin ei ollut televisiota eikä elokuvia.
- Anonyymi
Kyllähän fanaattisimmat uskikset vielä nykyäänkin kaiholla muistelee Jeesuksensa ristiinnaulitsemista ja ns. sovitusveren vuodattamista.
- Anonyymi
Silloin piti mennä katsomaan kun Roomalaiset heittivät kristittyjä leijonille areenalla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2956797Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652069- 1751797
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151277- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691180Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71156RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j531057Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411031Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982