NATO-jäsenyys, DCA ja sotilasvala

Nato-jäsenyys, isäntämaasopimus ja DCA-sopimukset merkitsevät minulle Suomen itsenäisyyden päättymistä myös ulkopolitiikassa ja puolustuksessa. Koska veraan valtion sotilaat on päästetty vapaasti maahamme, olen sitä mieltä ettei sotilasvala enää velvoita. Tässä perusteet. 

Suomi hakeutui Ukrainan sodasta alkaneen valtaisan propagandamyllytyksen seurauksena NATO:n jäseneksi osaksi USA:n kontrolloimaa etupiiriä. Mielestäni päätös perustui virheelliseen, sotapropagandan turvottamaan ja tunnepitoiseen tilanneanalyysiin tilanteessa, jossa Suomeen ei kohdistunut todellista sotilaallista uhkaa, joka olisi pakottanut meidät luopumaan lopustakin itsenäisuudestämme. Pelkoa ja heikkoutta tuntien maamme päätti sitoa itsensä ja alueensa USA:n tavoitteiden ja etujen edistämiseen. Lisäksi Suomi päätti olla paavimpi kuin paavi itse solmimalla lisäksi DCA sopimuksen suoraan Yhdysvaltojen kanssa. NATO maista ainoastaan osa on sitonut itsensä näin tiukasti Yhdysvaltoihin ja sen intresseihin. Näillä päätöksillä annoimme maaperämme ja sotilasalueemme vieraan vallan sotavoiman käyttöön osaksi USA:n yli 700:n ulkomaisen sotilastukikohdan verkostoa, jota se käyttää etujensa vahtimiseen ja varmistamiseen kaikkialla maailmassa, ja joilla se pyrkii kontrolloimaan ja patoamaan kilpailijoitansa sotilaallisesti ja kaupallisesti. 

NATO jäsenyys merkitsee huimaa muutosta Suomen ulkopolitiikalle - itsenäisen ulkopolitiikan loppua. Vaikka NATO on perustettu Neuvostoliiton vastaiseksi puolustusliitoksi, on se viime vuosikymmeninä profiloitunut USA-keskeisen maailmanjärjestyksen työrukkaseksi maailman kriiseissä (Afganistan, Irak, Libya jne). Tämä johtuu tietysti USA:n valtavasta sotilaallisesta ja taloudellis-poliittisesta painovoimasta NATO:ssa, joka mahdollistaa sen "omistajan oikeuden". USA myös edellyttää suojelun kohteilta samanmielisyyttä ja tukea sen maailmanpoliittisia tavoitteita kohtaan. Suomen kannalta tämä tarkoittaa sitä, että jatkossa myötäilemme USA:n ulkopolitiikkaa, riippumatta minkä maan se tai sen ydinkumppanit haluavat seuraavaksi nujertaa, saarrostaa, pommittaa tai valloittaa, ja että osallistumme näihin operaatioihin omaa sotavoimaamme käyttämällä. Näitä rikkomuksia tulemme katsomaan sormiemme läpi samalla, kun keskitymme sanktioimaan ja paheksumaan USA:n määrittämien kilpailijoiden, kuten Kiinan tekemisiä. Nämä operaatiot tullaan tietysti naamioimaan vapaaehtoisen solidaarisuuden ja oikeamielisyyden huntuun, mutta todellisuudessa kyseessä on omien ulkopoliittisten kannanottojemme ja päätöstemme mukauttaminen voimakkaan toimijan toivomaan suuntaan omat etumme ohittaen - siis uus-suomettuminen. Ensimmäiset selvät merkit suomettumisesta ovat jo näkyvissä esimerkiksi Yhdysvaltojen johdolla tehdyssä päätöksessämme lopettaa Palestiinan pakolaisleireistä huolehtivan YK-järjestön UNRWA:n rahoitus juuri suurimman hädän hetkellä. Päätös tehtiin tutkimatta ja välittömästi Israelin väitettyä, että 12 henkilöä UNRWA:n 10000:sta Gazassa toimivasta työntekijästä olisi ollut tekemisissä Hamasin hyökkäyksen kanssa. Israel ei esittänyt mitään perusteita väitteille ja UNRWA irtisanoi heti suurimman osan mainituista henkilöistä. Todellinen peruste on, että se auttaa Isrealia Gazan ja Hamasin murskaamisessa.

...JATKUU...

23

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitkällinen pohjustus, pahoittelut. Mutta tämän kaiken seurauksena olen alkanut pohtia oman sotilasvalani sisältöä ja isäänmaan puolustamisen perusteita. 
      Suomen sotilasvalassa sanotaan: "Minä tahdon kaikkialla ja kaikissa tilanteissa, rauhan ja sodan aikana puolustaa isänmaani koskemattomuutta, sen laillista valtiojärjestystä sekä valtakunnan laillista esivaltaa. Jos havaitsen tai saan tietää jotakin olevan tekeillä laillisen esivallan kukistamiseksi tai maan valtiojärjestyksen kumoamiseksi, tahdon sen viipymättä viranomaisille ilmoittaa." 

      Olen hyvin isänmaallinen mies, joten jos itsenäisessä Suomessa olisi tullut liikekannallepano estämään venäläisten hyökkäys maahan, olisin lähtenyt heti puolustamaan. Tai jos nyt tulisi käsky lähteä estämään amerikkalaisten tunkeutuminen maahan, lähtisin heti sitä suorittamaan. Mutta miten voin puolustaa ISÄNMAAN KOSKEMATTOMUUTTA KAIKISSA TILANTEISSA, jos oma valtiovalta pyytää vieraan sotavoiman miehittämään maatamme? Kattaako "koskemattomuutta kaikissa tilanteissa" myös sen? Pitääkö minun tässä tilanteessa kantaa vastuu päättäjiemme vastuuttomasta, epäisänmaallisesta politiikasta, jolla Suomi on ajettu kahden maailman suurimman ydinasevaltion vihamieliseen etulinjaan, USA:n hegemoniaa pönkittäviin tulevaisuuden sotiin, ja jonka myötä Suomen ulkopoliittinen liikkumavara ja sotilaallisen koskemattomuus, itsemääräämisoikeus, lopullisesti päättyi? 

      Koska sotilasvala nimenomaan sanoo, että minun pitää KAIKISSA TILANTEISSA PUOLUSTAA ISÄNMAAN KOSKEMATTOMUUTTA, olisi minun nyt sitten varmaankin ryhdyttävä aseelliseen vastarintaan omaa hallitusta ja maahan kohta tulevia amerikkalaisia joukkoja vastaan. Toisaalta siinä sanotaan, että minun pitäisi noudattaa lakia. Kaksi lausetta ristiriidassa. 

      Tästä syystä katson, että sotilasvala ei velvoita minua enää. Minun velvollisuuteni lakkasi näihin päätöksiin. 

      Olen suuttunut ja pettynyt isieni verisesti kamppaileman itsenäisyyden luovuttamisesta taistelutta. Se tehtiin ilman todellista uhkaa, pelolle antautumalla. Suomen alentaminen aikoinaan miehitettyjen maiden joukkoon, itä-euroopalaisten USA:n selän takaa räksyttäjien seuraan, maamme ja maaperämme sotkeminen USA:n likaiseen suurvaltapeliin on kaikessa konfliktin hakuisuudessaan niin epäisänmaallinen ja pelkurimainen liike, ja niin kaukana omasta näkemyksestäni vastuullisesta politiikasta, että en aio missään tapauksessa osallistua sen seurauksena syntyviin konflikteihin. Jatkossa tämän itsenäisyyteen kykenemättömän maan puolustuksen voi hoitaa hallituksen tilauksen mukaisesti Texasin Joe.
      Siitäpä syystä toivonkin teiltä samoin tuntevilta keskustelua miten aiotte toimia omalta osaltanne. Tiedän, että voisin irtisanoutua reservistä mutta en aio myöskään sivarikursseille mennä, olenhan armeijan käynyt. Sotilaspassi ja sotilastunniste tekisi mieli hävittää, mutta toisaalta olisi hyvä tehdä se jotenkin enemmän kantaaottavammalla tavalla kuin roskiin laittamalla. Kertokaa mitä olette tehneet tai mitä pitäisi tehdä.

      Ja te joiden mielestä olen Putinin kätyri tai muuten vaan huono ihminen. En ole. Pyydän teitä jättäytymään tästä keskustelusta ulkopuolelle ja säästämään haukkunne muille. Minä olen omilla aivoillani ajatteleva, rehellinen, armeijan käynyt, työssäkäyvä, isänmaallinen suomalainen mies, jonka mielestä Suomi luovutti itsenäisyytensä ja itsensä ilman, että meitä edes uhattiin. Valitettavasti lopullisesti, koska NATO:n myötä asevelvollisuusarmeija tulee tiensä päähän ja sotavoimamme muovataan toimimaan osana liittouman joukkoja ympäri maailmaa, ei enää itsenäisenä toimijana. 

      Itsenäisen Suomen muistoa kunnioittaen 1917-2023.

      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        💋 ­N­y­­m­­f­­­o­­­m­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18262466

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      No niin, pakkohan se oli virkansa puolesta päivystävän ryssätrollin suunsa avata😒

      • Pyysin teitä sivusta huutelijoita pysymään tästä keskustelusta pois. Jos et kykene mitenkään kommentoimaan kirjoitukseni sisältöö, niin voisitko siirtyä muihin aiheisiin?


      • Anonyymi
        TeppoTu kirjoitti:

        Pyysin teitä sivusta huutelijoita pysymään tästä keskustelusta pois. Jos et kykene mitenkään kommentoimaan kirjoitukseni sisältöö, niin voisitko siirtyä muihin aiheisiin?

        Itse et ole mitenkään kommentoinut sellaisia asioita kuin Turun Ruskea Talo, hevosen B-vitamiini, omat asiapaperit, Vehmaan liittokokous, hyljeryhtiset ruputalkkarit, Tapio-viina tms. Joten olet väärällä palstalla. Täällä puhutaan isänmaallisuudesta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sotilasvalan tarkoitus on varusmiehen henkinen sitouttaminen maanpuolustuksen perinteisiin. Minkäänlaista oikeudellista sitovuutta ei sotilasvalalla kuitenkaan ole.

      Reservistä kieltäytyminen on kaikkina aikoina jokaisen ihmisoikeus.

      https://eroa-armeijasta.fi/

      • Anonyymi

        Onneksi noista eronneista ja aseistakieltäytyjistä on kattavat listat, joille lienee käyttöä mahdollisen sodan syttyessä. Ainakaan minä en………🪓


      • Mutta miten tehdä se ilman, että tarvitsee mennä mihinkään sivaripalvelukseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi noista eronneista ja aseistakieltäytyjistä on kattavat listat, joille lienee käyttöä mahdollisen sodan syttyessä. Ainakaan minä en………🪓

        Joo enkös pyytänyt teitä idiootteja pysymään poissa tästä keskustelusta. Voit ihan rauhassa olla USA:n naimapatjana ja siivoilemassa jälkiä. Minä en. Suomi ei ole enää itsenäinen maa.


      • TeppoTu kirjoitti:

        Joo enkös pyytänyt teitä idiootteja pysymään poissa tästä keskustelusta. Voit ihan rauhassa olla USA:n naimapatjana ja siivoilemassa jälkiä. Minä en. Suomi ei ole enää itsenäinen maa.

        Henkilöön menevät epäsuora uhkauksesi kertoo lähinnä täydellisestä kyvyttömyydestäsi käsitellä mitenkään älyllisesti kirjoitukseni sisältöä. Joten parempi sinulle pysyä vaan hiljaa.


      • Anonyymi
        TeppoTu kirjoitti:

        Mutta miten tehdä se ilman, että tarvitsee mennä mihinkään sivaripalvelukseen?

        Riippuu iästä.
        Jos reservinkieltäytyjä on yli 50-vuotias, hän kuuluu varareserviin, mutta voi hakea siirtoa siviilipalvelun lisävarantoon. Asia tapahtuu lähettämällä siviilipalvelushakemus lähimpään PV:n aluetoimistoon, josta seuraa sotilasarvon menettäminen ja siirto siviilipalveluskeskuksen rekisteriin. Siviilipalveluskeskus kirjaa hakijan suoraan siviilipalvelun lisävarantoon, eikä kutsua täydennyspalvelukseen tule.

        Jos reservistä kieltäytyjä on alle 50-vuotias, silloin hänellä ei lain mukaan ole muuta mahdollisuutta kuin lähettää täydennyspalvelushakemus.
        Täydennyspalvelus on mahdollista suorittaa myös muualla kuin kuuntelemalla rauhanluentoja Lapinjärven siviilipalveluskeskuksessa. Vaihtoehtoista täydennyspalveluskoulutusta tarjoavat ainakin Merenkulun turvallisuuskoulutuskeskus Meriturva Lohjalla, Pelastusopisto Kuopiossa ja Turvallisuuskeskus Porissa.

        Täydennyspalveluksesta voi yrittää kieltäytyä mutta siitä yleensä seuraa oikeudenkäynti ja sakkotuomio.
        Lisätietoa täydennyspalveluksesta kieltäytymisestä:
        https://akl-web.fi/fi/reservinkieltaytyminen/kieltaytyminen-taydennyspalveluksesta

        Mahdollisuus on toki antaa asian vain olla ja sitten mahdollisen sota-tai poikkeustilan tullen kokeilla onneaan totaalikieltäytyjänä, josta ainakin puolustustilalain voimassa ollessa seuraa ehdoton vankeustuomio.


      • Anonyymi
        TeppoTu kirjoitti:

        Mutta miten tehdä se ilman, että tarvitsee mennä mihinkään sivaripalvelukseen?

        Paperit vetämään ja jättää menemättä sinne täydennyspalvelukseen.
        Henkilö on käytännössä jo reservistä eronnut kun puolustusvoimien aluetoimisto on määrännyt hänet siviilipalvelusvelvolliseksi.


    • Anonyymi

      Avaus perustuu täydelliseen asiantuntemattomuuteen.
      Lajissaan huippusuoritus.

      • Anonyymi

        Avaus oli erittäin hyvä ja monille silmiä avaiseva. Sinun ehkä kannattaisi mennä bilettämään Sannan kanssa Pariisiin ja twerkata hänen kanssaan kuten jo saimme nähdä. Tai hae vaikka lastenhoitajaksi Mäntyniemeen.


    • Anonyymi

      Avaus on erittäin hyvä selon teko nykyisestä tilanteesta!

      Mielestäni pitäisi tavalla tai toisella välttämättä saada julkista keskustelua aikaan näistä aiheista. Tätä kammottavaa vallan siirtoa pois suomalaisilta ei ole kommentoitu juurikaan julkisesti.

      On kauheaa, että asiat tuodaan vain ikään kuin annettuina. Kansa vain katseella hiljaa seuraa.

      • Anonyymi

        Suomalaiset ovat alistuvaa kansaa. Missä suomalaisten raja kulkee, kun mitta on täysi.


    • Anonyymi

      Taysin samaa mieltä aloittajan kanssa. Tämä on todella surullista. Muutama sata päättäjää, anglosaksisen lehdistön tarkan valvonnan alla, on tehnyt päätökset Suomen itsenäisyyden lopettamisesta. Tämä kaikki naamioitiin Venäjän vakavaan uhkakuvan saattelemana.
      Olen myös siitä täysin samaa mieltä, että ennen suomen natojäsenyyttä tehdyt sotilasvalat, eivät enään ole päteviä, eivätkä todellisuudessa edes lain voimaisia.
      Mitäs sitten pitäisi tehdä. Tässä tilanteessa ei nykylehdistö anna mahdollisuutta vaihtaa lähes koko eduskunnan edustajia, eli niitä kaikkia jotka äänestivät Naton - liittymisen puolesta, ja ovat vastuuvelvollisia suomen itsenäisyyden lakkauttamisesta.
      Lähes ainoaksi tieksi, tulee joku uuden puolueen perustaminen, jonka tehtäävänä olisi naton vastaisen kansanliikkeen nostaminen, jonka myötä, voitaisiin vähentää niiden kansanedustajien määrää, jotka ovat tämän suomen itsenäisyyden "myynneet".

      • Anonyymi

        Uutta puoluetta ei tarvitse perustaa; Kansalaisliitto, Suomen kommunistinen puolue ja Vapauden liitto ovat kaikki sotilaallista liittoutumista ja Natoa vastustavia puolueita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uutta puoluetta ei tarvitse perustaa; Kansalaisliitto, Suomen kommunistinen puolue ja Vapauden liitto ovat kaikki sotilaallista liittoutumista ja Natoa vastustavia puolueita.

        Niin ne kolme puoluetta Natoa vastustavat. Voivat aivan vapaasti vastustaakin, mutta ovat niin mitättömän pieniä puolueita, että heidän vastustamisellaan ei ole mitään merkitystä.

        Demokraattisessa vapaassa valtiossa on asiaankuuluvaa, että voi kaikkea vastustaa jos niin tahtoo.


    • Anonyymi

      Ei kaikki ole samanlaisia kanssasi. Puhu vain omasta puolestasi, mutta me emme ole kiinnostuneita sun sekoilustasi!

      • Anonyymi

        Suomi ei ole enää itsenäinen. Sellaista on turhaa mainostaa. Itsenäisyyspäivä on pelkkää teennäistä paskaa kun Natoon Sale meidät liitti ilman kansanäänestystä minkä hän lupasi suureen ääneen. Hänen viimeinen puheensakin Schwabin juoksupojan kruunajaisissa oli kyllä sellaista skeidaa ettei paremmasta väliä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi ei ole enää itsenäinen. Sellaista on turhaa mainostaa. Itsenäisyyspäivä on pelkkää teennäistä paskaa kun Natoon Sale meidät liitti ilman kansanäänestystä minkä hän lupasi suureen ääneen. Hänen viimeinen puheensakin Schwabin juoksupojan kruunajaisissa oli kyllä sellaista skeidaa ettei paremmasta väliä!

        Suomi on paljon itsenäisempi nyt kuin se oli vuosina 1945-1991.
        Voimme vapaasti valita presidenttimme ja hallituksemme sen mukaan minkä äänestystulos näyttää. Näin ei ollut mainittuina vuosina.
        Natoakin voi jokainen vastustaa jos niin mieli tekee.

        Älä Niinistöä syytä Natoon liittymisestä. Kansan enemmistö sinne tahtoi, kun se todellisuus valkeni minkälainen roistovaltio Venäjä on.

        Etkö ole nähnyt kuinka ukrainalaisia siviilejä tapetaan ohjuksilla ja tuhotaan heidän kotejaan. Kyllä tämän todellisuuden näkeminen herätti suomalaiset haluamaan Natoon liittymistä.

        Putin on ylivoimaisesti paras Naton puolestapuhuja, vaikkakin on niin tyhmä, että ei sitä itse huomaa.

        En vain ole kuullut kenenkään kolmestakymmenestä Natoon ennen Suomea liittyneestä valtiosta valittelevan, että heidän itsenäisyytensä on "teennäistä paskaa,"
        Jos tiedät sellaisen valtion Natossa olevan, niin kerro siitä meille tietämättömille.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3227
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1375
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    Aihe