JEESUS ASETTI UUDEN LIITON!

Anonyymi-ap

Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.”
Luuk 22:20

19

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uusi liitto Jeesuksen Golgatan ristin veressä.

      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        💋 ­­N­­­y­­m­­f­­o­­­m­a­­a­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Parempi liitto!

      • Anonyymi

        Paperiliitto on se parempi liitto!


    • Anonyymi

      Myös hengen liitto. Ilman Henkeä, ilman pelastuksen sinettiä ei ole pelastusta.

      • Anonyymi

        Tottakai!


    • Anonyymi

      Olihan sillä liitto aasinkin kanssa.

    • Anonyymi

      Liittoja on monnelaisia ja ne voi olla voimassa yhtä aikaa. On vanhempia ja uudempia liittoja.

      Liitot eivät kumoa toisiaan, vaan täyidentävät toisiaan.

      Matt. 5:17

      "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]

      Matt. 5:18

      Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

    • Anonyymi

      Ympärileikkauksen liitto Juutalaisille on ikuinen liitto. Ei sitä ole kumottu heille. Eikä Juutalaisille tule väittää, että nyt ympärileikkaus on mitätöntä.
      Liito on ikuinen ja se on voimassa sukupolvesta sukupolveen, iankaikkisesti. Jumala ei sanaansa peru eikä muuta.

      1. Moos. 17:13

      Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.

    • Anonyymi

      Jumala antoi oman Henkensä ihmisen sisimpään vanhan liiton aikana ihan samalla tavalla kuin se tapahtuu nykyisin kasteessa, mistä alkaa uusi liitto.

      Hes. 36:27

      "Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun KÄSKYJENI mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

      Apt.2:38
      Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Sillä teille ja teidän lapslle tämä lupaus on tarkoitettu.

      Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost .For the promise is unto you, and to your children,
      this untoward generation.

      • Anonyymi

        Lakien ja käskyjen noudattaminen on merkkki siitä, että ihmisellä on oikea Pyhä Henki.

        Hes. 36:27

        "Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun KÄSKYJENI mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lakien ja käskyjen noudattaminen on merkkki siitä, että ihmisellä on oikea Pyhä Henki.

        Hes. 36:27

        "Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun KÄSKYJENI mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.


    • Anonyymi

      Jumala on salattu Jumala, ihminen ei näe Jumalaa. Kun ihminen noudattaa Jumalan lakeja ja käskyjä, niin sitten Jeesus ilmestyy ihmiselle.

      Ei Jeesusta oteta suoraan vastaan ja napata sisälle ja oteta vastaan kuten pesäpallossa napataan pallo räpylään.

      Jumala toimii ihmisen elämässä oman aikataulunsa ja tahtonsa mukaisesti.

      Joh. 14:21

      Joka on OTTANUT VASTAAN minun KÄSKYNI ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan JA MINÄ ILMAISEN HÄNELLE ITSENI."

      Jesaja sanoo vielä rohkeammin: -- Ne, jotka eivät minua etsineet, ovat minut löytäneet, olen ilmaissut itseni niille, jotka eivät minua kysyneet."

    • Anonyymi

      Jutuistanne saa käsityksen että jumalakin on ympärileikattu.
      Onko näin?

      • Anonyymi

        Jeesus oli ihan tavallinen Juutalaispoika.

        Jumala on erikseen.

        1. Tim. 6:16

        Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.


    • Anonyymi

      Hepr. 10:16

      "Tämä on se LIITTO, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen LAKINI heidän SYDÄMIINSÄ ja kirjoitan ne heidän mieleensä";

      Tätä se sydämen usko tarkoittaa !

    • Anonyymi

      Heb 9:15

      Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.

      • Anonyymi

        Ensimmäisen liiton aikaisista rikkomuksista oli käytössä anteekianto ja eläinuhrit, jotka hoiti sovituksen synneistä.

        Esim. syntyneistä tytöistä uhrattiin heti kaksi kyyhkysen poikasta syntiuhriksi liiton jäseneksi pääsemistä varten.
        Pojat ymärileikattiin 8 pv. ikäisenä syntien sovitukseksi ja liiton jäsenkesi pääsemiseksi.
        Kyllä se liitto oli ikuinen liitto.

        Ilman verenvuodatusta ei ole sovitusta vanhan liiton aikanakaan.

        Eläinuhrit vaihtui Jeesuksen ihmisuhriin.

        Jos olisi löytynyt yksikin synnitön ihminen veriuhriksi, niin Jeesuksen ei olisi tarvinnut tulla tänne ollenkaan.

        Uuden liiton jäsenyys alkaa kasteesta Jeesuksen opetuslapseksi.

        Muutoin lait ovat samat ja ovat voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.

        Eläinuhrit vaihtui ihmisuhriin, mutta lait pysyvät samoina.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäisen liiton aikaisista rikkomuksista oli käytössä anteekianto ja eläinuhrit, jotka hoiti sovituksen synneistä.

        Esim. syntyneistä tytöistä uhrattiin heti kaksi kyyhkysen poikasta syntiuhriksi liiton jäseneksi pääsemistä varten.
        Pojat ymärileikattiin 8 pv. ikäisenä syntien sovitukseksi ja liiton jäsenkesi pääsemiseksi.
        Kyllä se liitto oli ikuinen liitto.

        Ilman verenvuodatusta ei ole sovitusta vanhan liiton aikanakaan.

        Eläinuhrit vaihtui Jeesuksen ihmisuhriin.

        Jos olisi löytynyt yksikin synnitön ihminen veriuhriksi, niin Jeesuksen ei olisi tarvinnut tulla tänne ollenkaan.

        Uuden liiton jäsenyys alkaa kasteesta Jeesuksen opetuslapseksi.

        Muutoin lait ovat samat ja ovat voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.

        Eläinuhrit vaihtui ihmisuhriin, mutta lait pysyvät samoina.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.

        >>>"veriliitto"<<<

        "Sillä lihan sielu on veressä ja minä olen sen teille antanut ALTTARILLE, että se tuottaisi
        sovituksen ; sillä veri tuottaa sovituksen , koska sielu on siinä."
        Moos: 17: 11

        kristillinen ehtoollinen , annetaan , ALTTARILLA , ei sitä Jeesuksen verta , ilmaan
        housen huudeta .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5196
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1897
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1588
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1197
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe