Lakkoja tulee kun syksy koittaa ja suot suoltavat satoaan. Ensin on suomuurain, sitten hilla ja lopuksi yleislakko. Foliohatussani on reikä enkä voi vastaanottaa varisparven sanomaa. Älkää hyvät ihmiset ampuko elättivariksia, nekin kuuluvat luontoon.
Peljätkää kansa, oi peljätkää, kun Idän suuri karhu karjahtelee. Mutta raskaat lukijat, nyt on taas päivittäisen kulttuuripläjäyksenne aika.
Leo Tolstoi
Venäläinen kirjailija. Syntyjään aristokraatti. Opiskeli hetken kieliä ja lakia. Vietti myrskyisää seurapiirielämää Moskovassa. Värväytyi pelivelkojen takia armeijaan. Otti osaa Krimin sotaan. Palasi kirjailijasalonkeihin ja teki kaksi Euroopan matkaa, vakuuttui länsimaiden rappiosta. Vetäytyi sukutilalleen, omistautui kirjalliselle toiminnalle ja maatyöläisten olojen parantamiseen. Nai 34-vuotiaana hovilääkärinsä 18-vuotiaan tyttären, sai tämän kanssa 13 lasta. Kielsi vanhoilla päivillään koko kirjallisen tuotantonsa lukuun ottamatta muutamaa novellia. Yritti elättää itsensä suutarina. Karkasi 82-vuotiaana kotoa ryhtyäkseen kierteleväksi askeetikoksi ja kuoli keuhkokuumeeseen. (Lähde: Kirjaelisa.fi)
Ole ja elä kuin Tolstoi !
Paheksu Orpoa ja Purraa !
Nauvo on Lounaisrannikon helmi !
Syö leipäsi hitaasti, riittää pidemmäksi aikaa !
Hajotkaa pahvit, hajotkaa !
Usva laskeutuu Suomeni ylle, mutta missä on Orpon yhteiskuntamoraali ?
10
196
Vastaukset
- Anonyymi
Höhlä, ei se ole usva vaan utva.
- Anonyymi
Martti vaatii kommunistina isoja lakkoja. Ketä nekin muita hyödyntää kuin ay-johtajia ja SAK jossa 70 ns "johtajaa. Martin työhistoria olla kommunistina yhteiskuntaa vastaan.
Kuten yleensä työnlaistajilla.Ei täällä ole mitään kommunisteja muualla kuin navettarotan selkäytimessä. Tiedät hyvin, että lakoilla vastustetaan hallituksen yhteiskuntarauhan hajottamispyrkimyksiä ajamalla käärmettä piippuun eli Orbanin hallinnon kaltaista diktatorista hallintoa tasa-arvon kustannuksella. Minäpä voin vaikka kertoakin työ- ja opiskeluhistoriastani, jos maltat lukea.
Synnyin kuulaana talviaamuna tammikuussa 1958. Vaikka se oli vaiheikas tapahtuma, en siitä mitään muista. Sinun syntymähetkestäni tiedän sen, ettei se ollut sinulle erityisen mieluisa. Panit hanttiin minkä voit ja viimeisenä konstina yritit hirttäytyä omaan napanuoraasi, sillä vaistosit, että se oli elämäsi viimeinen fyysinen kontakti mihinkään inhimilliseen.
Kansakoulua kävin sen 4 luokkaa Vallilan kansakoulussa Helsingissä. Koska olin yrittäjäperheen vesa, sain tehdä töitä kesäisin ja koulutyön lomassa aina 14 vuotiaasta asti. Tiedän tiedän, että itse juoksentelit laitumella sitä palkintosonnia karkuun ja leikit kanaa istuen orrella. Kyläkoulusi oli kaksiluokkainen jonka jälkeen oletkin sitten vaan lojunut, haissut ja lojunut.
Kävin lukiota työn ohessa ja sain niin hyvän lukiotodistuksen että ihan itseänikin hirvittää se läjä kymppejä, vai mitä ne oli... Tämä kaikki sujui verkalleen, sillä muu toiminta kuten harrastukset riipivät ajastani leijonanosan. Tiedän tiedän, että leijona söi lähestulkoon koko sinun osasi eväistä, vai kissako se oli, oli miten oli, mutta siis ruipelona vartuit ainoana ilonasi lämmin pankko.
Sittemmin kävin tekua ja kauppaopistoa, mutta veijarielämä kuljetti minua jos mihin suuntaan ja keskenhän ne jäi. Töitä tein koko ajan, rahaa hankin ja tuhlasin. Juu. Ulkomaassakin käväisin, mutta siitä en nyt kerskaa, ettet vallan vajoa häpeääsi kun itse et ole siellä käynyt. Niin, ulkomaa on paikka missä puhutaan ulkomaan kieltä. Jos ehtisin, opettaisin sitä sinullekin.
Valmistuin LTKK:sta vuonna 2000 ja olen edesmenneen Musti-koiranikin kunnioittama Energiatekniikan Diplomi-insinööri. 2000-luvulla olen kuitenkin etupäässä vältellyt työntekoa, en rahan pelosta vaan muista syistä. Yhteiskunnallista hyvää tuottava järjestötoiminta ja harrastukset ovat ohjanneet tiimalasini hiekanjuoksua mutta jotain sentään olen akateemisen urani aikakin tehnyt: Tutkijana LTY:ssä, Yliaktuaarina Tilastokeskuksessa, sekä IT-alan ohjelmistojen sisällöntuottajana Syklissä, lähinnä Ympäristöministeriön tarpeisiin. Niin ja Tutkijana TKK:n suojissa. Valmistumisen jälkeisiä työvuosia kertyi rapiat 6, ei sen enempää. Loppu aika, siis valtaosa ajasta, onkin sitten mennyt antoisaan elämäntapainkkarieloon. 1996 petti terveys ja lopetin työt, siirryin ensin sairas- ja sittemmin vanhuuseläkkeelle. Rajuimmat työvuoteni tein nuoruudessa, mutta siihen aikaan niistä ei kertynyt eläkettä. Tuloni ovat nyt 500 työeläke ja 500 kansaneläke. Olen tyytyväinen tulotasooni ja sen määrähän on ollut pitkälti oma valintani elämäni ruusuisilla poluilla. Sinulle tiedoksi, että akateeminen on sellainen persoona, joka on lukenut monta kirjaa, tentiskellyt taajaan ja tehnyt lopputyön höyryämältään alalta. Niin ja saanut tutkintotodistuksen. Tiedän tiedän, että sait tekaistuksi sen pahvisen kuttaperkkapäällysteisen kiikkustoolin, mutta ei se ole mikään lopputyö. Ei ole.
Auvoisaa viikkoa sinulle natsi. Minä en ole kommunisti. Jos kuitenkin sanot minua kommunistiksi, sanon sinua natsiksi. Molemmathan ovat demokraattisesti valittujen puolueiden ilmentymiä.Environment kirjoitti:
Ei täällä ole mitään kommunisteja muualla kuin navettarotan selkäytimessä. Tiedät hyvin, että lakoilla vastustetaan hallituksen yhteiskuntarauhan hajottamispyrkimyksiä ajamalla käärmettä piippuun eli Orbanin hallinnon kaltaista diktatorista hallintoa tasa-arvon kustannuksella. Minäpä voin vaikka kertoakin työ- ja opiskeluhistoriastani, jos maltat lukea.
Synnyin kuulaana talviaamuna tammikuussa 1958. Vaikka se oli vaiheikas tapahtuma, en siitä mitään muista. Sinun syntymähetkestäni tiedän sen, ettei se ollut sinulle erityisen mieluisa. Panit hanttiin minkä voit ja viimeisenä konstina yritit hirttäytyä omaan napanuoraasi, sillä vaistosit, että se oli elämäsi viimeinen fyysinen kontakti mihinkään inhimilliseen.
Kansakoulua kävin sen 4 luokkaa Vallilan kansakoulussa Helsingissä. Koska olin yrittäjäperheen vesa, sain tehdä töitä kesäisin ja koulutyön lomassa aina 14 vuotiaasta asti. Tiedän tiedän, että itse juoksentelit laitumella sitä palkintosonnia karkuun ja leikit kanaa istuen orrella. Kyläkoulusi oli kaksiluokkainen jonka jälkeen oletkin sitten vaan lojunut, haissut ja lojunut.
Kävin lukiota työn ohessa ja sain niin hyvän lukiotodistuksen että ihan itseänikin hirvittää se läjä kymppejä, vai mitä ne oli... Tämä kaikki sujui verkalleen, sillä muu toiminta kuten harrastukset riipivät ajastani leijonanosan. Tiedän tiedän, että leijona söi lähestulkoon koko sinun osasi eväistä, vai kissako se oli, oli miten oli, mutta siis ruipelona vartuit ainoana ilonasi lämmin pankko.
Sittemmin kävin tekua ja kauppaopistoa, mutta veijarielämä kuljetti minua jos mihin suuntaan ja keskenhän ne jäi. Töitä tein koko ajan, rahaa hankin ja tuhlasin. Juu. Ulkomaassakin käväisin, mutta siitä en nyt kerskaa, ettet vallan vajoa häpeääsi kun itse et ole siellä käynyt. Niin, ulkomaa on paikka missä puhutaan ulkomaan kieltä. Jos ehtisin, opettaisin sitä sinullekin.
Valmistuin LTKK:sta vuonna 2000 ja olen edesmenneen Musti-koiranikin kunnioittama Energiatekniikan Diplomi-insinööri. 2000-luvulla olen kuitenkin etupäässä vältellyt työntekoa, en rahan pelosta vaan muista syistä. Yhteiskunnallista hyvää tuottava järjestötoiminta ja harrastukset ovat ohjanneet tiimalasini hiekanjuoksua mutta jotain sentään olen akateemisen urani aikakin tehnyt: Tutkijana LTY:ssä, Yliaktuaarina Tilastokeskuksessa, sekä IT-alan ohjelmistojen sisällöntuottajana Syklissä, lähinnä Ympäristöministeriön tarpeisiin. Niin ja Tutkijana TKK:n suojissa. Valmistumisen jälkeisiä työvuosia kertyi rapiat 6, ei sen enempää. Loppu aika, siis valtaosa ajasta, onkin sitten mennyt antoisaan elämäntapainkkarieloon. 1996 petti terveys ja lopetin työt, siirryin ensin sairas- ja sittemmin vanhuuseläkkeelle. Rajuimmat työvuoteni tein nuoruudessa, mutta siihen aikaan niistä ei kertynyt eläkettä. Tuloni ovat nyt 500 työeläke ja 500 kansaneläke. Olen tyytyväinen tulotasooni ja sen määrähän on ollut pitkälti oma valintani elämäni ruusuisilla poluilla. Sinulle tiedoksi, että akateeminen on sellainen persoona, joka on lukenut monta kirjaa, tentiskellyt taajaan ja tehnyt lopputyön höyryämältään alalta. Niin ja saanut tutkintotodistuksen. Tiedän tiedän, että sait tekaistuksi sen pahvisen kuttaperkkapäällysteisen kiikkustoolin, mutta ei se ole mikään lopputyö. Ei ole.
Auvoisaa viikkoa sinulle natsi. Minä en ole kommunisti. Jos kuitenkin sanot minua kommunistiksi, sanon sinua natsiksi. Molemmathan ovat demokraattisesti valittujen puolueiden ilmentymiä.Kirjoittamani piti, että 2016 petti terveys ja lopetin työt :-)
- Anonyymi
Trum sanoo "lakkoilkaa, älkää heiltä odottako tukea". Kai kommunistit sitten maata hoitaa.
- Anonyymi
Environment kirjoitti:
Onko tämä Trum sinun siskosi ? Niin epäilinkin.
Minäkin jäin ihmettelemään että mitä tuo torvi taas mölyääkään ?
"Trum sanoo "lakkoilkaa, älkää heiltä odottako tukea". Kai kommunistit sitten maata hoitaa."
Oliskohan divarissa kaheli-suomi sanakirjaa.
- Anonyymi
Hyvä aloittaja! Kyselepä sen moraalin perään AY-liikkeeltä!
Ei tarvitse kysellä, sillä siellä, ay-liikkeissä, riittää ymmärrystä myös kaikille vähävaraisille joita hallitus nyt yrittää ruoskia. Ruttokin on pikkunuha verrattuna Orpon hallituksen riistopolitiikkaan. Suomi ei ole vielä Orbanin Unkari ja pitäkäämme huoli, ettei näin käy jatkossakaan.
- Anonyymi
Environment kirjoitti:
Ei tarvitse kysellä, sillä siellä, ay-liikkeissä, riittää ymmärrystä myös kaikille vähävaraisille joita hallitus nyt yrittää ruoskia. Ruttokin on pikkunuha verrattuna Orpon hallituksen riistopolitiikkaan. Suomi ei ole vielä Orbanin Unkari ja pitäkäämme huoli, ettei näin käy jatkossakaan.
Mukavan miehen maineessa olevan Orpon moraali on osoittautunut todella matalaksi.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta703530Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1483433Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463312- 532759
- 312013
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘301942- 481676
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401655Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä931616- 391390