Herätysliikkeet on pahasta

Anonyymi-ap

Herätykset on pahasta. Niissä paholainen aiheuttaa riitoja ja sekaannusta kristittyjen joukkoon perustamalla lahkoja ja eriseuroja. Gal.5 lahkot ja eriseurat.

Raamatussa sana "herätys" tarkoittaa sitä, kun Jumala kristillisessä yhdessä kasteessa herättää perisynnin vuoksi kuolleessa hengellisessä tilassa olevan ihmisen henkiin liittämällä ihmisen sielun kasteessa Kristuksen ruumiin jäseneksi.

Perisynti: "Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette" hengellinen kuolema tuli kaikkien ihmisten osaksi jo paratiisin syntiinlankeemuksessa.

62

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Room. 9:8

      Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        ❤️ ­­N­­­y­­m­f­o­­m­a­a­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Jos herätys on oppisi mukaista:

      >> Raamatussa sana "herätys" tarkoittaa sitä, kun Jumala kristillisessä yhdessä kasteessa herättää perisynnin vuoksi kuolleessa hengellisessä tilassa olevan ihmisen henkiin liittämällä ihmisen sielun kasteessa Kristuksen ruumiin jäseneksi. >>

      Jos oppisi pitäisi paikkansa, niin tämä kansakunta ei olisi hylännyt Jeesusta Kristusta Herranaan ja syntiensä sovittajana.

      Ei kukaan Jumalan lapsi Jeesuksessa Kristuksessa saata Herraa Jeesusta kieltää.

      Mikä Kristuksen ruumis se sellainen olisi, että jäsenet kieltävät olevansa osa sitä.

      Suomihan on luopumuksen kärkimaita, uskovia, Jeesuksessa Kristuksessa olevia, tässä kansassa on vain hyvin vähän, pieni vähemmistö.

      Eikä mikään herännyt kansa kieltäisi ruokarukousta päiväkodeissa, esikouluissa, kouluissa. Ei myöskään Jeesuksesta puhumisen tai laulamisen.

      Jos herätys olisi oppisi muaista, niin kansan luopumus osoittaa, että oppisi ei pidä paikkansa.

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Jumalan sana on totuus. Ei mitkään gallupit ja tilastot.

        Jumala näkee ihmisen sydämeen, jonne ihminen ei näe.

        Room. 9:18

        Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.

        Jes. 45:15

        Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja.


        Helluntailailaiet ovat lahkolaisia, kuten oli aikanaan Fariseukset, jotka julistivat itse itsensä tosiuskovaisiksi ja vanhurskaiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan sana on totuus. Ei mitkään gallupit ja tilastot.

        Jumala näkee ihmisen sydämeen, jonne ihminen ei näe.

        Room. 9:18

        Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.

        Jes. 45:15

        Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja.


        Helluntailailaiet ovat lahkolaisia, kuten oli aikanaan Fariseukset, jotka julistivat itse itsensä tosiuskovaisiksi ja vanhurskaiksi.

        Kyllä se, mikä on ihmisen sydämessä tulee julki.

        Jeesus sanoo: "Sydämen kyllyydestä suu puhuu".

        Ja se mikä sieltä suusta puheena tulee, hyvin harvalla se on todistus sydämessä olevasta Pyhästä Hengestä.

        Ja ei kukaan Pyhässä Hengessä oleva kysyttäessä salaa Jeesusta.

        14 Vaan vaikka saisittekin kärsiä vanhurskauden tähden, olette kuitenkin autuaita. "Mutta älkää antako heidän pelkonsa peljättää itseänne, älkääkä hämmästykö",
        15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
        16 pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat. ( 1Piet 3)

        Eihän meillä olisi evankeliumiakaan, jos evankeliumi Herrasta Jeesuksesta olisi salassa pidetty.

        Usko tulee yhä kuulemisesta ja uskoon tullut ei häpeä Herraansa Jeesusta Kristusta.

        Onhan heti helluntaina uskoon tulleet 3000 sielua sen jotenkin ilmaiseet.

        Eikä uskovia Jeesuksen pyhiä olisi löydetty yhtään, jos he olisivat pitäneet uskonsa salassa.

        Uskovaisethan tunnistettiin juuri siitä:

        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)

        Jeesuksen pyhät eivät salaa uskoaan.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se, mikä on ihmisen sydämessä tulee julki.

        Jeesus sanoo: "Sydämen kyllyydestä suu puhuu".

        Ja se mikä sieltä suusta puheena tulee, hyvin harvalla se on todistus sydämessä olevasta Pyhästä Hengestä.

        Ja ei kukaan Pyhässä Hengessä oleva kysyttäessä salaa Jeesusta.

        14 Vaan vaikka saisittekin kärsiä vanhurskauden tähden, olette kuitenkin autuaita. "Mutta älkää antako heidän pelkonsa peljättää itseänne, älkääkä hämmästykö",
        15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
        16 pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat. ( 1Piet 3)

        Eihän meillä olisi evankeliumiakaan, jos evankeliumi Herrasta Jeesuksesta olisi salassa pidetty.

        Usko tulee yhä kuulemisesta ja uskoon tullut ei häpeä Herraansa Jeesusta Kristusta.

        Onhan heti helluntaina uskoon tulleet 3000 sielua sen jotenkin ilmaiseet.

        Eikä uskovia Jeesuksen pyhiä olisi löydetty yhtään, jos he olisivat pitäneet uskonsa salassa.

        Uskovaisethan tunnistettiin juuri siitä:

        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)

        Jeesuksen pyhät eivät salaa uskoaan.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        MItäs muitakaan nämä on kuin helluntailaisia

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Helluntailaiset kieltää Jumalan lait ja asetukset, seuraavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. Ja kaikki tehdään "Jeesuksen nimesssä"

        Raamattu varoitta näistä "Jeesustelijoista".

        "Monta tulee minun nimessäni ja eksyttävät monta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MItäs muitakaan nämä on kuin helluntailaisia

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Helluntailaiset kieltää Jumalan lait ja asetukset, seuraavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. Ja kaikki tehdään "Jeesuksen nimesssä"

        Raamattu varoitta näistä "Jeesustelijoista".

        "Monta tulee minun nimessäni ja eksyttävät monta.

        Varmaan ovatkin osaltaan juuri heitä, jotka turvautuvat omavanhurskauden tavoittelemiseen lain kautta.

        Rinnakkainen tekstikohta paljastaa, että kysymys on Jeesuksen aikalaisista, siis juutalaisista.

        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
        25 Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
        26 Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
        27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'
        28 Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos. ( Luuk 13)

        Kuten tästä voimme sen lukea:

        "Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'."

        He ovat siis aikalaisia, jotka vaikka saivat nähdä Jeesuksen, Hänen tekemiään ihmeitä, olivat mukana ruokintaihmeissä, mutta silti eivät uskoneet Jeesukseen.

        Siitä Jeesuksen todistus, Joh 6.

        26 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ette te minua sentähden etsi, että olette nähneet tunnustekoja, vaan sentähden, että saitte syödä niitä leipiä ja tulitte ravituiksi.
        27 Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
        ..
        35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
        36 Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
        37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
        38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
        39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
        40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

        Vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittana voi saada syntinsä anteeksi, Pyhän Hengen ja iankaikkisen elämän Kristuksessa.

        Se on Jumalan tahto.

        Ei silloin auta selitykset, kun tuo aika tulee.

        On ihan turha selittää, kuten rikas nuorukainen "kaikkia käskyjä olen noudattanut", ilman uskoa Jeesukseen ihminen jää tuon oven väärälle puolelle.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Kylläpä pakkovauvakastettu aloitta sotii taas kristittyjen oppia vastaan.
      Pysyisi vain siellä kuolleessa sateenkaariseurakunnassaan valheopettajan

      • Anonyymi

        Kylläpäs uudestikastettu on taas vauvojensa lumoissa

        Mene sinne sateenkaarimessuun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpäs uudestikastettu on taas vauvojensa lumoissa

        Mene sinne sateenkaarimessuun

        Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin. Helluntaipalstalla rikotaan avoimesti Suomen lakeja ja pilkataan Jumalaa ja vainotaan helluntailaisia ja levitetään valheita anabaptisteista, joita helluntailaiset ovat.


    • Anonyymi

      Aloitus on Raamatullinen totuus.

      Room.5 "Sillä yhden ihmisen tottelemattomuuden teon seurauksena kaikki ihmiset tulivat syntisiksi ja kadotustuomion alaisiksi."

      Kadotustuomio tarkoittaa sitä, että perisyntisen ihmisen elämä päättyy kokonaan fyysiseen kuolemaan, jollei häntä ole kasteessa liitetty Krituksen ikuisesti elävään ruumiiseen eli ylösnousemusruumiiseen. Nyt ei ole mitään kadotustuomiota niilä, jotka ovat kasteessa Kristukseen liitettyjä.

      Room. 6:4

      Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.

      • Anonyymi

        Kristillinen, alkuperäinen Yksi kaste Kristuksen verensuojaan on tallessa enää vanhoissa Kristillisissä kirkoissa. [*ei lahkoissa]

        Room.6:3 " Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa."


      • Anonyymi

        On kommentissasi Raamatun ilmoitustakin, mutta nyt noista jakeista ei käy ilmi, keistä on kysymys.

        Esim. Roomalaiskirjeen 5. luvun alussa on tekstikohta, joka sinun tulisi huomioida.

        1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo. ( Room 5)

        Kysymys on uskoon tulleista, uskosta vanhurskaiksi tulleista.

        Raamatullista totuutta ei ole, jos sensuroidaan oman opin vuoksi Raamatun ilmoitusta.

        Ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen ei voi saada syntejään anteeksi.

        Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

        Jotta ihminen voisi elää uutta elämää Kristuksessa, niin hänen pitäsi antaa itsensä Kristuksen valaisemaksi.

        14 Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
        15 Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
        16 ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
        17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
        18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
        19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
        20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
        ( Ef 5)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Helluntailiike on tänne 100 v. sitten Amerikasta tuotu harhaoppinen lahkoliike. Paha eksytys ja heresia. Homppelimiehet henkineen oli asialla kun se liike tänne installoitiin oikean Kristinuskon sekaan.

    • Raamatussa sana "herätys" tarkoittaa sitä, kun Jumala kristillisessä yhdessä kasteessa herättää perisynnin vuoksi kuolleessa hengellisessä tilassa olevan Putinin henkiin liittämällä Putinin sielun kasteessa Kristuksen ruumiin jäseneksi.
      😄😄😄😄😄

      • Anonyymi

        Jumala voi vetää kasteessa antamansa Hengen kyllä ihmisestä pois.

        Room. 9:18

        Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.


    • Raamatussa sana "herätys" tarkoittaa sitä, kun Jumala kristillisessä yhdessä kasteessa herättää perisynnin vuoksi kuolleessa hengellisessä tilassa olevan Putinin henkiin liittämällä Putinin sielun kasteessa Kristuksen ruumiin jäseneksi.
      😄😄😄😄😄

      • Anonyymi

        Murhamiehessä ei ole ikuista elämää, joka hänessä pysyisi.

        Room. 9:18

        Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.


    • Anonyymi

      Helvettikään ei herätä koko kansaa.

    • Anonyymi

      " kasteessa, jossa te olette herätetyt yhdessä hänen kanssaan"

      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."

      Perisynnin vuoksi hengellisesti kuollut sielu herätetään henkiin Kristillisessä kasteessa. (ei lahkokasteessa, mikä on pelkkä vesikaste)

      • Anonyymi

        Ei se kaste ilman uskoa ( Henki ) auta.

        Pyhä Henki annetaan uskosta.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen sukson puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se kaste ilman uskoa ( Henki ) auta.

        Pyhä Henki annetaan uskosta.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen sukson puolesta.

        Usko Toivonen

        Uskosta ja kasteesta


    • Anonyymi

      Satusetä on taas kirjaillut uusvanhan röyhtäisyn naurettavilla kastehöpinöillä ja selityksillä.

      Eikö se järkipahanen edes sano mitään kun suomalaisia on 500 vuotta sakramentoitu ja temputettu ja jumalattomuus alkaa olla käsinkosketeltavaa ja joka paikasta silmille hyppäävää!

      Ja nämä ei kun veivaa kasteen mukajotaintekevää voi sokeuden paksua usvaa @@

      • Anonyymi

        Saastanen sodomiittikäkätys kitisee taas tuskaansa

        Ei tuo kastehopero tajua mistään mitään. Jumalattomuus lisääntyy kun näitä Amerikan lahkoja tänne lappaa
        Ja nämä veivaa jotain symboleja voi sokeuden määrä !!!


    • Anonyymi

      Jaak. 2:20

      Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

      Helluntailaisten uskonopit on Amerikkalaisen homon Charles Fox Parhamin käsialaa.

      Pyhä Henki annetaan Kristittyjen kasteessa, mitä helluntailaiset eivät tunne ollenkaan.

      • Anonyymi

        No, sinä uskot kasteeseen.

        Jeesus kuitenkin ilmoittaa, että Pyhän Hengen saavat ne, jotka uskovat Häneen.

        37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
        38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. ( Joh 7)

        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
        45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" ( Apt 10)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, sinä uskot kasteeseen.

        Jeesus kuitenkin ilmoittaa, että Pyhän Hengen saavat ne, jotka uskovat Häneen.

        37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
        38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. ( Joh 7)

        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
        45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" ( Apt 10)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Usko Toivoselle tiedoksi , että Apostolisena aikana kansalla oli olemassa jo
        Vanhan liiton ympärileikkauksen liitto , joka "iankaikkiseksi liitoksi" 1 Moos: 17: 12-14

        MEILLÄ ei ole vuonna 2000 mitään liittoa , ennekuin kasteessa
        "pukeudutaan Kristukseen",
        "Kristuksen ympärileikkauksella ollen haudattuina hänen kanssaan , kasteessa"
        Kol: 2

        Siitä Paavali opettaa , "jos ympärileikkautatte itsenne , niin Kristus ei ole oleva teille
        miksikään hyödyksi"
        Vanhan liiton ympärileikkauksen liitto ollut Aadamista alkaen , koko ihmiskunnan
        historian , heille kokonainen elämänmullistus ollut , että luopua Vanhan liiton käskyistä
        ja uskoa "ainoastaan Kristukseen".


    • Anonyymi

      Helluntailaisuus toi homoseksuaalisuuden kristillisyyteen.

      Sekä Parhami että Olseni oli kuuluisia homoseksuaaleja, jotka vietiin vankilaan sodomiasta.

    • Anonyymi

      Wikipedia

      Norjalainen Gerhard Olsen-Smidt työskenteli helluntaiherätyksen eteen vuoden 1911 lopusta lähtien.[8] Entinen Pelastusarmeijan upseeri oli tutustunut Yhdysvalloissa helluntaiherätykseen ja kokenut henkikasteen.

      Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä.
      Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]

      • Anonyymi

        Helluntaiherätyksen ensimmäinen yhteinen laulukirja koottiin 1912. Herra tulee -laulukirjassa oli 35 norjan kielestä käännettyä laulua. Pekka Brofeltin ja Olsen-Smidtin kokoama Helluntailauluja ilmestyi jouluna 1912, siinä oli 152 laulua. 1918 ilmestyneessä toisessa painoksessa lauluja oli jo 214.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaiherätyksen ensimmäinen yhteinen laulukirja koottiin 1912. Herra tulee -laulukirjassa oli 35 norjan kielestä käännettyä laulua. Pekka Brofeltin ja Olsen-Smidtin kokoama Helluntailauluja ilmestyi jouluna 1912, siinä oli 152 laulua. 1918 ilmestyneessä toisessa painoksessa lauluja oli jo 214.

        Helluntailaisten mielipiteitä jakanut ehtoolliskysymys ratkaistiin eräässä kastekokouksessa Betel-kirkossa Iso Roobertinkadulla. Kokouksessa olivat muun muassa Olsen-Smidt ja Väinö Plafer, Eino I. Manninen, Vilho Pylkkänen ja useita muita. Olsen-Smidt kysyi: ”Emmekö tahdokin kulkea siinäkin sanaan luottaen, että vain kastetuille uskoville kuuluu ehtoollinen?” Kädennostolla koko joukko hyväksyi esityksen. Tämä oli ensimmäinen julkinen tilaisuus, jossa asia tuli esille. Helluntailaiset jakaantuivat 1920 ehtoolliskysymyksen vuoksi helluntaiystäviin ja helluntaiseurakuntiin.[19]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten mielipiteitä jakanut ehtoolliskysymys ratkaistiin eräässä kastekokouksessa Betel-kirkossa Iso Roobertinkadulla. Kokouksessa olivat muun muassa Olsen-Smidt ja Väinö Plafer, Eino I. Manninen, Vilho Pylkkänen ja useita muita. Olsen-Smidt kysyi: ”Emmekö tahdokin kulkea siinäkin sanaan luottaen, että vain kastetuille uskoville kuuluu ehtoollinen?” Kädennostolla koko joukko hyväksyi esityksen. Tämä oli ensimmäinen julkinen tilaisuus, jossa asia tuli esille. Helluntailaiset jakaantuivat 1920 ehtoolliskysymyksen vuoksi helluntaiystäviin ja helluntaiseurakuntiin.[19]

        Huom.! "uskovien" kaste ja "uskovien" ehtoollinen ?

        Matt. 23:5

        Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi.

        Raamattu puhuu kylläkin syntisten kasteesta ja syntisten ehtoollisesta.


    • Anonyymi

      Apt.2:38

      " Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta SYNTINNE annettaisiin anteeksi. SILLOIN te saatte lahjaksi
      Pyhän Hengen. Sillä teille ja teidän LAPSILLE tämä lupaus on annettu."

      Ensin kaste syntien anteeksisaamiseksi ja sydämen puhdistamiseksi ja vasta sitten sinne voidaan vuodattaa Pyhän Hengen lahja kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.

      • Anonyymi

        Helluntailaisuus on paha harhaoppi, heresia. Se kieltää Raamatun perustotuudet.

        "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Ps.51:7

        Ps. 58:4

        Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.


    • Anonyymi

      Tämän ajan herätysliikkeet ovat juuri niitä lahkoja ja eriseuroja, kuten helluntailaisuus, joista Gal.5 varoittaa.

      "Sillä lihan teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT..eivät peri Jumalan valtakuntaa.

      • Anonyymi

        Luterilaisia lahkoja on 30 kpl yksi niistä on Luther Säätiö.


    • Anonyymi

      Ketkä sitten ovat oikeassa uskossa ?

      • Anonyymi

        Helluntailaiset ovat viekkaiden hurmoshenkien vallassa. Niihin syntyy addiktio.Pitää saada aina vaan voimakkaimpia hurmoskokemuksia ja lahkosaarnaajien perässä tulee matkustettua pitkiä matkoja tankkaamassa lisää sitä henkeä, mikä viskoo ihmisiä nurin selälleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset ovat viekkaiden hurmoshenkien vallassa. Niihin syntyy addiktio.Pitää saada aina vaan voimakkaimpia hurmoskokemuksia ja lahkosaarnaajien perässä tulee matkustettua pitkiä matkoja tankkaamassa lisää sitä henkeä, mikä viskoo ihmisiä nurin selälleen.

        Ketkä sitten ovat oikeassa uskossa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketkä sitten ovat oikeassa uskossa ?

        Saatanakin puhui kirjoituksien mukaan.

        Mutta niihin helluntailaisten villitseviin hurmoshenkiin ei pidä sotkeentua,, ne on saatanasta, mikä siellä ihmisiä sitoo ja tekee asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanakin puhui kirjoituksien mukaan.

        Mutta niihin helluntailaisten villitseviin hurmoshenkiin ei pidä sotkeentua,, ne on saatanasta, mikä siellä ihmisiä sitoo ja tekee asioita.

        Luterilaisissa rienaajissa on villitsevät henget! Yhä utopistisempia juttuja ja valheita suolletaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisissa rienaajissa on villitsevät henget! Yhä utopistisempia juttuja ja valheita suolletaan!

        Anteeksi tarkoitin helluntailaisia rienaajia!


      • Anonyymi

        Niinkuin alussa ollut on nyt on ja aina iiiankaikkiseta, iiiankaikkiseen, AAAMEN, AAAmen.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset ovat viekkaiden hurmoshenkien vallassa. Niihin syntyy addiktio.Pitää saada aina vaan voimakkaimpia hurmoskokemuksia ja lahkosaarnaajien perässä tulee matkustettua pitkiä matkoja tankkaamassa lisää sitä henkeä, mikä viskoo ihmisiä nurin selälleen.

        aamen ja lopulta porukkaa jo seisoo navetan katolla luutineen ja kaffipannuineen !

        mitähän hurmosta he mahtavat odottaa, olisko liukas katto paras sen antaja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aamen ja lopulta porukkaa jo seisoo navetan katolla luutineen ja kaffipannuineen !

        mitähän hurmosta he mahtavat odottaa, olisko liukas katto paras sen antaja!

        Eipä ole vaikeaa arvata kuka tuon viestin kirjoitti


    • Anonyymi

      Uskonpuhdistus ja Luther olivat samalla logiikalla sitten myös pahasta. Usko ei ole vaipoissa lillumista. Se on kasvamista armossa ja Kristuksen tuntemisessa. Jos uskonyhteisö ei tarjoa siihen eväitä, niin ne haetaan luonnollisesti muualta. Kasvaminen ei aiheuta eriseuraisuutta ja riitoja. Ne ovat aina kasvamattomuuden merkki.

      • Anonyymi

        helluntailainen ei tunne edes kristinuskon historiaa , ja kuvittelee , että Lutherin jälkeen vasta on annettu kaikille kaste , ikäryhmästä riippumatta.

        >"Vainotut kristityt Rooman katkombeissa kastoivat lapsensa heti kristityiksi ja hakkasivat
        kallioon:
        1. lapsen syntymäpäivän
        2. kastepäivän
        3. kuolinpäivän
        jotka on vielä tänä päivänäkin nähtävissä.

        helluntailaiset voisivat tutkia kristinuskon historiaa Lutherista taaksepäin . silloin ,
        - tiedät , enemmän ja luulet vähemmän-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailainen ei tunne edes kristinuskon historiaa , ja kuvittelee , että Lutherin jälkeen vasta on annettu kaikille kaste , ikäryhmästä riippumatta.

        >"Vainotut kristityt Rooman katkombeissa kastoivat lapsensa heti kristityiksi ja hakkasivat
        kallioon:
        1. lapsen syntymäpäivän
        2. kastepäivän
        3. kuolinpäivän
        jotka on vielä tänä päivänäkin nähtävissä.

        helluntailaiset voisivat tutkia kristinuskon historiaa Lutherista taaksepäin . silloin ,
        - tiedät , enemmän ja luulet vähemmän-

        Voi joko olet tehnyt saman vuokraluukun seiniin, toki seuraat katakombin väkeä opiss ja elossa !


    • Anonyymi

      Nettiaika on paljastanut helluntailiikkeen perustajat koviksi homomiehiksi, jotka vietiin vankilaan sodomiasta. On se melkoista liberaaliteologiaa.

      • Anonyymi

        Onnekkaasti lutterin väki jatkaa parhamin sekoiluja ja marssii iloisesti laulun tahtiin... yksi pieni parhami kun marssi näin, lippuja heilutellen etiäppäin, kooska natka oli piitkä niin, pyysihän mukaan yhden mnmnhnm kaverin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnekkaasti lutterin väki jatkaa parhamin sekoiluja ja marssii iloisesti laulun tahtiin... yksi pieni parhami kun marssi näin, lippuja heilutellen etiäppäin, kooska natka oli piitkä niin, pyysihän mukaan yhden mnmnhnm kaverin.

        Parhamin väki se on


    • Anonyymi

      Se se on pahasta, ettei tehdä parannusta ja sitten jäädään siitä riitelemään

      • Anonyymi

        Riitaisampaa sakkia saa etsiä, kuin ovat nuo lahkojen perustamat herätysliikkeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riitaisampaa sakkia saa etsiä, kuin ovat nuo lahkojen perustamat herätysliikkeet.

        Kuten Luther Säätiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten Luther Säätiö.

        Luther vainosi Juutalaisia.
        Tiesitkö, kenenkä oppeja Hitler käytti murhatessaan Juutalaisia.


    • Anonyymi

      Hengellinen kuolema ja perisynti ovat eri asiioita.
      Perisyntiä ei ole olemassakaan.

      perinnäissääntö

      Mark. 7:
      6.. ..'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on kaukana minusta.
      7. Turhaan he palvelevat minua opettaen oppejaan, ihmisten käskyjä.'
      8. Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä."
      9. Vielä hän sanoi: "Hyvinpä te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.

      Mark.7:
      13. Näin te teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne, jota te opetatte. Ja paljon muutakin samanlaista te teette."

      Pakanat saavat Pyhän Hengen ennen kastetta.
      Apt.10:
      42. Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi.
      43. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
      44. Kun Pietari vielä tätä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka olivat sanaa kuulemassa.
      45. Kaikki ne uskovat, jotka olivat ympärileikattuja ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoiden päälle,
      46. sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari sanoi:
      47. "Ei kai kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"
      48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimessä. Sitten he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

      • Anonyymi

        Ef.1:
        13. Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki,
        14. joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.


    • Anonyymi

      Aloitukselle; mitä sydämestäsi tulee ulos.

      Jeesus sanoi
      Mark.7:
      20. Ja hän jatkoi: "Ihmisen saastuttaa se, mikä tulee hänestä ulos.
      21. Sisältä, ihmisen sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
      22. aviorikokset, ahnehtimiset, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuopuus, jumalanpilkka, ylpeys ja mielettömyys.
      23. Kaikki tämä paha lähtee sisältä ja saastuttaa ihmisen."

    • Anonyymi

      Ja taas p#edofiil# tapaus hellareissa. Maksetut viulut nimisen yhtyeen solisti, Ossi Mäki-Reini on väitetysti koristellut tuntemaansa pikkutyttöä. Olisiko ollut sukujuhla tai jokin muu Hengellinen musiikki ei ole kovinkaan suosiossa tänäpäivänä. Varsinkin kun sottaavat niin paljon. Suviseuroillakin. Mutta mikäs keissi tää maksettujen viulujen miesjäsenen pedofilia rikos on? Saako kristityt laulajat maata kehdossa niinkuin aikuisen kanssa, ja tehdä rahaa musiikilla?

    • Anonyymi

      roppakantaa aloitaja- Älä viitti kylvää paskaa palstalle. Olet menettänyt aikaa sitten uskottavuuden.
      ....
      Jaa katsotaan linkki ja kääntäkää puhe, niin, että sanoitatte kristillisyyden tilalle.

      https://areena.yle.fi/podcastit/1-67952568

      • Anonyymi

        Kaikilla palstoilla,joku työllistää ja maksaa koska jaksaa.


    • Anonyymi

      Pentecostalismi, Parhamilaisuus eli Helluntaialisuus olisi saanut jäädä sinne Amerikkaan. Se on vieras henki ja uskonto tänne, heresia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe