Viime vuonna maahan tuli muualta 720000 ihmistä. Se on länsiraja joka vuotaa ei itäraja

Anonyymi-ap

Vaasassa on sen verran asukkaita. Jollain ne on elätettävä joten hallitus ottaa työttömiltä. Sitä saa mitä tilaa.

20

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hirvittämä määrä "työvoimapulanpaikkaajia", mutta silti työvoimapula ei hellitä ja samalla työttömyys kasvaa ja sosiaalimenot ja kelahuijaukset kasvaa 🤣

    • Anonyymi

      On hirvee työvoimapula mutta tuttuni ei silti löydä töitä. Missä vika.

      • Anonyymi

        Tuttusi ei ole käynyt kouluja eikä uudelleenkouluttautunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttusi ei ole käynyt kouluja eikä uudelleenkouluttautunut.

        Kävi kyllä peruskoulun ja myös uudelleenkouluttautui käymällä kymppiluokan.


    • Anonyymi

      Kummallista, ei siitä kirjoiteta joka päivä iltalehdessä.

      • Anonyymi

        Suomi on Mongolia kaikilla mittareilla tämän hulluuden keskellä.


    • Anonyymi

      Montako sataatuhatta tarvitaan jotta työvoimapula helpottaa.

    • Anonyymi

      Tuttavan turkkilainen kaveri talsi läpi euroopan ilman passia (4vkoa) ja tuli haaparannalta suomeen tuossa ennen vuoden vaihdetta, tuli siksi noin kun ei ollut saanut viisumia. No joskus viikko sitten ne oli menneet poliisiasemalle ja se oli sieltä saanut jonkun lapun joka oikeuttaa olemaan suomessa ja kuulemma helsingistä saa sitten turkin konsulaatista passin. 3kk päästä saa tehdä töitä jne. Heillä on tuttavan kanssa reilu vuoden ikänen lapsi mutta voiko tämä olla totta näin ????

      Suomeen voi vaan talsia kuka vaan ja saa luvan olla kun menee vaan asemalla käymään.....täh?

      • Anonyymi

        Voisi se noin mennäkin.
        Joka tapauksessa itärajan kautta pyrkineet maahan tuljat ovat välineellistettyä maahanmuuttoa ja se on Suomi joka ne välineellistää.
        Verrattuna muiden rajojen kautta tulleisiin kymmeniin ja kymmeniin tuhansiin itärajalta on tullut pisara ja niitäkään ei olisi tarvinnut ottaa.
        Mutta ne haluttiin tekosyyksi rajan sulkemiseen.
        Koko toimenpide on järjetön kuten sen perustelutkin. Mutta nykyisessä maailmassa juuri sen takia on uskottavaa että sitä on ollut järjestelemässä jokin läntinen läntinen taho.
        Vaikka joku suomalainenkin toimija.


    • Anonyymi

      Onneksi ns. vapaan tappamisen aika lähestyy. Aseita ja ammuksia on onneksi varastot täynnä.

      • Anonyymi

        Tuskin maltan odottaa...


    • Anonyymi

      Ei ole ihme että rahat ei riitä.

    • Anonyymi

      Työvoimapula on siis ohi.

    • Me suomalaiset olemme olleet saamattomia lasten tekijöitä.
      Onneksi on noita tulijoita paikkaamassa tätä saamattomuuttamme.
      Terveisin komen muksun isä.

    • Anonyymi

      Juu näin on, mutta muutamasta pyöräilijästä itärajalla tehtiin aivan hirveä haloo, koska propaganda ja huomionohjaus.

    • Anonyymi

      On kasvanut Vaasakin vauhdilla, 720 tuhatta asukasta!

      • Anonyymi

        Itsekin tuota ihmettelin, mutta jos siihen on laskettu kaikki russakkaa suurempi eläimistö. Asuuhan niitä elukoita kaupungeissakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekin tuota ihmettelin, mutta jos siihen on laskettu kaikki russakkaa suurempi eläimistö. Asuuhan niitä elukoita kaupungeissakin.

        Vaasassa on kantasuomalaiset pieni vähemmistö. Valtaosa Vaasan väedtöstä on joko rantaruotsalaisa tai mashanmuuttajia. Sen näkee hyvin katukuvassakin.


    • Anonyymi

      Suomi halutaan "kansainvälistää". Punavihreät tukee kantasuomalaisten hävittämistä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe