Kohinaa kitkarengasmerkinnöistä

Anonyymi-ap

Olen ajanut vuodesta 1998 kitkarenkailla ympäri vuoden, ilman ongelmia.

Rengaskauppa ei käy, keksitäänpä uusi rahastuskeino ja vaaditaan vuoristomerkki.

Olen vain yhden kerran elämäni aikaa joutunut rengasratsiaan.
On minulle rengasratsia sattunut siis 1 / 18 250 todennäköisyydellä.

Voisin kuvitella että seurauksena on sakko, kannattaako asian takia stressata ja vaihtaa renkaat ennenaikaisesti?

Olen onnistunut liikkumaan 18 250 päivää ilman onnettomuuksia, parannako todennäköisyyttäni vaihtamalla nykykitkat, jotka siis ovat pohjoismaisiin oloihin tarkoitetut, uudella merkinnällä oleviin?

17

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei mene autosi katsastuksesta läpi ainakaan talvella ja mitä sanoo vakuutusyhtiö jos ajat kolarin talvella korvaako.?...

      • Anonyymi

        Katsastan autoni kesällä.
        Siis vakuutusyhtiö ei ole koskaan korvannut kolareitani 1/18 250 ajopäivä suhteella.
        Paremmat renkaat ovat turvallisemmat, varmaankin jossain vaiheessa hankin renkaat joissa on vuoristomerkintä.
        Saattaa nykyisissäkin olla onhan minulla pohjoismaiset kitkat. Jaa on mulla yhdessä autossa GY ultragip nastat menossa loppuun
        Varmuuden vuoksi en vaihda renkaita.


    • Anonyymi

      Kyllä paremmat renkaat ovat turvallisemmat.
      Tuo sinun perustelu on mitä typerin.

    • Anonyymi

      Vedä henkeä ja käy autolla. Jos sinulla on pohjoismaiset kitkat, niin sitten sinulla on tuo merkintäkin. Mainitun merkkipykälän säätämisestä on jo neljä vuotta ja tehtaat ovat käyttäneet merkkiä jo paljon kaemmin!

    • Anonyymi

      Eiköhän tuo "uusi" merkki löydy kaikista pohjoismaisista kitkarenkaista, mutta ei noista keski-euroopan liukureista ja joistain kinkeistä.

    • Anonyymi

      näyttää noi ahmedit ajavan kesät talvet nastarenkailla

      ei kai niitä kukaan valvo enää

      • Anonyymi

        Ja miten liittyy asiaan?

        Menisit kuitenkin kouluun oppimaan kirjoittamisen jaloa taitoa.


    • Anonyymi

      Näyttää tuo symboli olleen jo noin kymmenen vuotta sitten alle laitetuissa Michelin Crossclimatessakin. Tuo rengas näyttää melkein kesärenkaalta. Kakkosautossamme on Hankookin keskieuroopan kitkat ja siinäkin näkyy olevan tuo kaivattu lumihiutale. Siinä mielessä en näe ongelmaa.

      Nastarenkaassa ei ilmeisesti vaadita jakossakaan tuota 3pmsf symbolia?

      • Anonyymi

        Onhan niitä lumihiutaleita ollut renkaissa jo kauan M+S merkinnän lisäksi, niin minullakin keski-euroopan kitkoissa. Mutta kun se ei enää riitä ensi vuonna. Pitää olla kolmihuippuisen vuoren kuva ja sen sisällä lumihiutale. Vasta se on se 3PMSF-merkintä (3PeakMountainSnowFlake) joka pitää löytyä talvirenkaasta.


    • Anonyymi

      Jokainen omalla tavallaan mutta kehumaan en alkaisi.

    • Anonyymi

      Hauskoja nämä setämiehet jotka eivät ymmärrä ja hyväksy mitään uutta ja kaikki on heidän mielestään vain pelkkää rahastusta. Tyhmähän sinä olet.

      • Anonyymi

        Setämiehellä ei ole velkaa eikä renkaat hotellissa, kitkat ne olla pitää.


    • Anonyymi

      Kitkarenkaat on vaarallisia jo 4 vuoden kohdalla!

      • Anonyymi

        Kaksi talvea työmatkaa, sitten kiireesti vaihtoon.


      • Anonyymi

        Jos ajaa ympäri vuoden kitkarenkailla, on ne loppu jo ennen neljää vuotta. Keski-Euroopan kitkat voi kestää pidempäänkin (riippuen vuotuisesta ajomäärästä).


    • Anonyymi

      Köyhyys ei ole ilo.

    • Anonyymi

      Avaukseen voi sanoa, että ei tuossa kitkarenkailla ympärivuoden ajamisella ainakaan mitään säästä, sillä kitkat kuluu aika nopeasti kesällä ja todellisuudessa ajaa silloin lähes aina huonolla rengastuksella. Ei se kerro mitään turvallisuudesta vaikka joku yksittäinen apina ajaa kitkoilla kesälläkin ja kertoo pärjäävänsä, mutta kun ne renkaat eivät ole lähellekään yhtä turvalliset kesällä. Vähän sama jos kertoisi, että turvavyöt on turhat kun en ole kertaakaan ajanut kolaria ja sama koskee vakuutuksia jne...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe