Haluan syrjäytyä

Anonyymi-ap

Ala-asteikäisenä olen jo hyvin vahvasti ilmaissut lasten psykiatrisella poliklinikkalla, että en pidä muista ihmisistä, haluan olla yksin, enkä halua lähteä ulos tai tavata ketään vapaaehtoisesti. Harrastukset lopetin heti kuin äiti antoi periksi ja polikliniikalla käynnin lopetin yläasteella omasta tahdosta. Toiselle asteelle mentäessä valitsin sellainen lukion minne tiesin ettei kukaan tuttu ole tulossa. Lukiossa tarkoituksella irtauduin muista enkä edes yrittänyt löytää ystäviä. Myös esim. wanhat ja penkkarit jäivät käymättä. Nyt olen lukion viimeisellä lukulomalla. Tuntuu onneliselta olla ns irrallaan yhteiskunnasta, ei tarvitse nähdä ketään tai tehdä mitään. Minulla ei ole mitään kiinnostunut työn tekoon eikä ole unelmia tai haaveita. En halua olla osa yhteiskuntaa tai ihmiskuntaa.

11

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaakin pysyä tiukasti valitsemallaan tiellä niin varmistaa kurjuuden.

    • Anonyymi

      En koe tätä kurjana vaan nimenomaan iloisena asiana.

    • Jokainen mielensä mukaan. Nyt mulla on sellanen vaihe. sillä erotuksella että on unelmia ja haaveita.

    • Anonyymi

      Kaikella kunnioituksella, olisi mielenkiintoista tietää vähän enemmän MIKSI tunnet näin ihmisiä ja yhteiskuntaa kohtaan, koska se ei todellakaan ole mitenkään pahaa tai kurjaa vaan selkeä selvä merkki siitä, ettet pidä jostain tässä maailmassa (valitsen ennemmin tuota sanaa kuin yhteiskuntaa) ja mielestäni nimenomaan SINÄ olet tärkeä, koska voit jakaa ajatuksiasi meidän kanssa ja kertoa syyn, niin monet oppisivat jotain uutta.
      Itsekin tuntenut samalla tavalla.
      Jos uskallan kysyä, onko maailman tilanne se mikä masentaa ihan hirvittävästi (niin kuin tiedämme että loputtomasti nuoria tuntee samalla tavalla)?

    • Anonyymi

      Ymmärrän todella hyvin vaikka olenkin työelämän toisesta päästä ja kokenut yhtä sun toista.
      Mutta 40 kymppisenä huomaa että on syrjäytynyt muista ikätovereista jo joskus 30 senä kun erosi kihlatusta jonka kanssa oikein omakotitalokin ja useimmista kavereista , kun erot jakaa muttei juuri yhdistä ja ystäviä ei koskaan ollutkaan.

      Ehkä kun niillä perheet, mummut ja vaarit , asuntovelat ja tenavat siitä maailmasta yksinäinen miesihminen putoaa pois ja kun seurustelukumppania etsiessä lapsettomuus on jotenkin tabu tai vahvasti kyseenalaistavaa.

      Monet ovat jo toisella kierroksella laatimassa uutta perhettä ja uusia velkoja , itse ei vittu voi kiinnostaa, kerta riitti.

      50 ikäisenä sinkkuna ei haluakaan kuulua sukuunsa eikä serkkujuhliin eikä ainakaan mihinkään työpaikan synttärit kaffeille, ei luokkakokouksiin, koska ei ole komeaa ammattia , koulutusta , menestystä , perhettä, omakotitaloakaan tehnyt, mökkiä ei ole eikä juuri mitään muutakaan, käyn vain töissä.

      Baarista saan kyllä komeana tupakoimattomana vatsattomana seuraa seksiinkin mutta kun kertoo että elää vain rivarikaksiossa eikä ole todellakaan purjevenettä tai jotain upeaa omaisuutta alkaa 50; sen naisen kiinnostus laskea ja vatsakkaammatkin saavat mahdollisuuden

      Sitä alkaa myös välttämään niitä kontakteja niihin joilla sitä on eli ei todellakaan kiinnosta mennä kylään jonkun mökille tai isolle veneelle partyihin kun itse ei ole voinut tarjota mitään vastaavaa takaisin, ei paripulloa giniä ole mitään.

      Yhtenä varmaan oli jo 2004 vuonna kun toiset työpaikassanin sai lainaa pankista tuosta vaan 150 000€ ,
      niin minä vain maalaiskunnan kaksioon joten pankkisuhteetkin jäi siihen tai ainakin lainaaminen pankista.

      • Anonyymi

        Jos yksinäisellä ihmisellä on jo aikoja sitten hankittu kaksio, niin muuta ei tarvita.
        Siinä on edullinen vastike eikä remonttien osuuskaan nouse kovin suureksi.
        Itse asiassa pitää olla tyytyväinen, siis pirun tyytyväinen siihen mitä on onnistunut
        hankkimaan itselleen ja niissä puitteissa on hyvä asustella.
        Voihan sitä harrastusten kautta saada seuraa pidemmäksikin aikaa.


    • Anonyymi

      Tuossa on kyllä ideaa. Suurin osa ihmisistähän on aivottomia sopuleita, kuten esim tämänkin palstan kirjoituksista näkee. Typerysten kanssa seurustelu ei kannata, koska seura tekee kaltaisekseen. Työllä jos tarkoitetaan jonkun toisen alaisena palkattuna tekemistä, niin sehän on yksi varmimpia köyhyysloukkuja. Kannattaa tosiaan välttää.

      • Anonyymi

        Mutta sinnikkäällä säästämisellä voi palkansaajakin kerätä itselleen sievoisen omaisuuden.
        Laita kalja sekä tupakkarahat toiselle tilille, niin kerääntyy huomattavia summia.


    • Anonyymi

      Tuo on luonnollinen primitiivinen tarve. Moni muukin haluaisi vetäytyä pois vapauteen ilman yhteiskuntaa. Joku tekeekin niin, mutta sitten Poliisi hakee: Kadonnut 30-vuotias mies, välttelee toisia ihmisiä, ei pysty huolehtimaan itsestä. - Ei varmaan pystykään, kuka muka pystyisi yksin.

      • Anonyymi

        Vaikka olisi mikä tilanne, niin kannattaa varautua myös pitkälle tulevaisuuteen
        hankkimalla esim. se pieni edullinen asunto, missä voi olla työelämän
        jälkeenkin vähillä kustannuksilla. Pitkällä juoksulla se on palkitsevaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka olisi mikä tilanne, niin kannattaa varautua myös pitkälle tulevaisuuteen
        hankkimalla esim. se pieni edullinen asunto, missä voi olla työelämän
        jälkeenkin vähillä kustannuksilla. Pitkällä juoksulla se on palkitsevaa.

        Ihmiset ei älyä suunnitella tulevaisuutta yhtään vaan elävät kuukausi kerrallaan
        tuhlaten aina saamansa tilin. Pitää asettaa itselleen lyhyen ajan sekä pitkän
        ajan tavoitteita ja pysyä tiukasti niissä päämäärätavoitteisesti.
        Näin sitä saa jo melko nuorena itselleen oman asunnon, missä on vähäiset kulut.
        Sitä vasta vanhemmalla iällä tajuaa, että tärkeintä ei ole hankkia suurempia
        ansioita vaan pitää kulunsa kurissa, sillä siitä on hyötyä koko loppuelämän.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe