"Vitun lesta!"

Anonyymi-ap

Viisi poikaa. Neljä pitää kiinni, jokainen yhdestä raajastani. Viides työntää lumipalloa suuhuni ja tiuskaisee: "Vitun lesta!" Herään haukkoen henkeä enkä saa enää unta. Vuodet ovat vierineet, mutta menneisyys muistuttelee itsestään.

39

685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suurin osa vl-piireissä kasvaneista lienee ollut enemmän tai vähemmän koulukiusattuja. Osa toki myös kiusaajia, mutta määrällinen ylivoima on yleensä ollut ei-vl:illa, joitain Pohjanmaan vl-alueita ehkä lukuunottamatta.

      • Anonyymi

        Tai sitten itse kiusaajia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten itse kiusaajia

        eli puhutko henkivalloista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli puhutko henkivalloista?

        joo ja siitä noidasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo ja siitä noidasta

        no siitä ainaki


    • Anonyymi

      Nykyäänkin jatkuu myös aikuisten vl:ien kiusaaminen, esim. täällä keskusteluissa.

      • Anonyymi

        Totta. Kiusaajilla lienee taustalla narsistinen tunnevaje. Eivät ole saaneet tarpeeksi hyväksyntää ja kiusaavat siksi muita. Vl:t ovat helppo kohde, kun eivät ole toivottamassa ulkopuolisia taivaaseen ilman parannuksentekoa. Kiusaajat eivät saa siis kaipaamaansa hyväksyntää vl:ilta. Tämä sattuu kiusaajien hyväksyntää vaille jääneeseen psyykeen ja purkautuu jatkuvana ja määrätietoisena vl:ten panetteluna ja muuna kiusaamisena. Paradoksaalista kyllä, (vl-)taivaan ovet eivät aukene, vaikka miten rumasti kirjoittavat, vaikka sitä niillä kirjoituksilla alitajuisesti haetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Kiusaajilla lienee taustalla narsistinen tunnevaje. Eivät ole saaneet tarpeeksi hyväksyntää ja kiusaavat siksi muita. Vl:t ovat helppo kohde, kun eivät ole toivottamassa ulkopuolisia taivaaseen ilman parannuksentekoa. Kiusaajat eivät saa siis kaipaamaansa hyväksyntää vl:ilta. Tämä sattuu kiusaajien hyväksyntää vaille jääneeseen psyykeen ja purkautuu jatkuvana ja määrätietoisena vl:ten panetteluna ja muuna kiusaamisena. Paradoksaalista kyllä, (vl-)taivaan ovet eivät aukene, vaikka miten rumasti kirjoittavat, vaikka sitä niillä kirjoituksilla alitajuisesti haetaan.

        Melkoinen astronautti olet jos taivaaseen menet,

        Oikeasti sinua kiusaa omatunto, kun kuitenkin sisimmässäsi tajuatvl-opin saatanallisuuden.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Melkoinen astronautti olet jos taivaaseen menet,

        Oikeasti sinua kiusaa omatunto, kun kuitenkin sisimmässäsi tajuatvl-opin saatanallisuuden.

        Kirjoituksesi eivät helpota oloasi, vaan pelkästään pahentavat. Yritä päästä terapiaan, olisit todella sen tarpeessa. Sinä voit olla mitä mieltä haluat taivaskelpoisuudestani, meillä on onneksi uskonvapaus maassamme. Mielipiteesi ei hetkauta minua suuntaan eikä toiseen, harmittaako? Minullakin on käsitykseni sinun uskostasi, mutta ei tarvetta kirjoitella päivästä toiseen sen "saatanallisuudesta". Usko on lahjaa vain eikä ole tarvetta parjata jatkuvasti niitä, jotka eivät lahjaa halua vastaanottaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksesi eivät helpota oloasi, vaan pelkästään pahentavat. Yritä päästä terapiaan, olisit todella sen tarpeessa. Sinä voit olla mitä mieltä haluat taivaskelpoisuudestani, meillä on onneksi uskonvapaus maassamme. Mielipiteesi ei hetkauta minua suuntaan eikä toiseen, harmittaako? Minullakin on käsitykseni sinun uskostasi, mutta ei tarvetta kirjoitella päivästä toiseen sen "saatanallisuudesta". Usko on lahjaa vain eikä ole tarvetta parjata jatkuvasti niitä, jotka eivät lahjaa halua vastaanottaa.

        Saanko valita itse oloni ja olotilani?

        Usko, usko ja usko. Mihin uskot?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Saanko valita itse oloni ja olotilani?

        Usko, usko ja usko. Mihin uskot?

        Kirjoitustesi otsakkeet vilisevät demoneita ja saatanoita, mikä antaa olotilastasi todella huolestuttavan kuvan.

        Minun hengellinen uskoni kiteytyy apostoliseen uskontunnustukseen: Isään Jumalaan, luojaan, Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen, lunastajaan, ja Pyhään Henkeen, pyhittäjään.

        Usko(t) ja mielenterveydelliset ongelmat on syytä pitää toisistaan erillään. Terveellä (jollain tavalla) uskovalla ihmisellä ei demonit jatkuvasti vilise silmissä, vaikka niiden olemassaoloon uskoisikin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitustesi otsakkeet vilisevät demoneita ja saatanoita, mikä antaa olotilastasi todella huolestuttavan kuvan.

        Minun hengellinen uskoni kiteytyy apostoliseen uskontunnustukseen: Isään Jumalaan, luojaan, Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen, lunastajaan, ja Pyhään Henkeen, pyhittäjään.

        Usko(t) ja mielenterveydelliset ongelmat on syytä pitää toisistaan erillään. Terveellä (jollain tavalla) uskovalla ihmisellä ei demonit jatkuvasti vilise silmissä, vaikka niiden olemassaoloon uskoisikin.

        Uskotko ihmisuskon kohteeseen, puutteelliseen käsitykseen pelastumisesta.

        Tuossa lyhyessäkin lanseeraamisessa laita itse lisäsi, jotka eivät ole Raamatun mukaisia, miksi et uskon Raamatun sanomaan.

        Katsotaanpa tuota ohmisuskoasi;

        Minä uskon Jumalaan,
        Isään, Kaikkivaltiaaseen, * Onko Isä kaikkivaltias; Mitä Jeesus siihen sanoo? Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Vahvistus Dan, 7;14.

        taivaan ja maan Luojaan,* Joh 1; 3; 3Kaikki syntyi Sanan (Sana on Jeesus) voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.

        ja Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, * Tässä on jo Raamatun mukaisuutta.
        joka sikisi Pyhästä Hengestä,
        syntyi neitsyt Mariasta,
        kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
        ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
        astui alas tuonelaan,
        nousi kolmantena päivänä kuolleista,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
        ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,

        * Mikä on suhteesi Ihmisen Taivaaseen nousuun, josta useat seurakunnat vaahtoavat?
        UT sanookin Jeesuksen sanoneen; Joh. 3:13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.

        Käykö tämä sinulle?

        ja Pyhään Henkeen,
        pyhän yhteisen seurakunnan,* Mikä on se Pyhä yhteinen seurakunta, minulle se on Jeesuksen seuraajat, ja Heitä löytyy Suomestakin.
        pyhäin yhteyden,
        syntien anteeksiantamisen,* Tämähän molempien, Idän ja Lännen kirkon yhteinen juttu, tehdä lapsesta veromerkki vanhempien lahkoon. Voitko mainita, kuka Raamatussa toiselle synnit jakeli anteeksi, Jeesuksen lisäksi. Hän ainoastaan antaa synnin ihmisille hartaassa rukouksissa anteeksi.
        ruumiin ylösnousemisen* Mitä se Sinulle tarkoittaa, - nousta mistä ja mihin? Minulle se on nousta tuomiolle, Pyhät palkkatuomiolle, pahat tulimereen, kunhan se aktivoituu.
        ja iankaikkisen elämän.** Niin, missä se vietetään mieleistäsi? Ilmestys sen kertoo selviten 1;1-6, eli Uudessa Jerusalemissa, joka on myös nimeltään Jumalan Valtakunta.

        Löydätkö osaltasi muuta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitustesi otsakkeet vilisevät demoneita ja saatanoita, mikä antaa olotilastasi todella huolestuttavan kuvan.

        Minun hengellinen uskoni kiteytyy apostoliseen uskontunnustukseen: Isään Jumalaan, luojaan, Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen, lunastajaan, ja Pyhään Henkeen, pyhittäjään.

        Usko(t) ja mielenterveydelliset ongelmat on syytä pitää toisistaan erillään. Terveellä (jollain tavalla) uskovalla ihmisellä ei demonit jatkuvasti vilise silmissä, vaikka niiden olemassaoloon uskoisikin.

        Tulihan se sieltä viimein -mielenterveydellisiin ongelmiin viittaus ☺
        Mutta sanoit sen niin kiltisti ja fiksusti, että herätit sympatiani.
        Liekö sekin mielestäsi jo mt-ongelman ilmentymä?

        Herättelen nukkuvaa herätysliikettä ja se vaatii kovia sanoja. Ja se ei tarkoita että vihaisin vl-uskovia.

        Saat täyden uskon-ja omantunnonvapauden minulta, mielen voi kääntää vain Jumala(Jeesus nyt)

        Siunausta päivääsi ja kiitos kommenteistasi!


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Uskotko ihmisuskon kohteeseen, puutteelliseen käsitykseen pelastumisesta.

        Tuossa lyhyessäkin lanseeraamisessa laita itse lisäsi, jotka eivät ole Raamatun mukaisia, miksi et uskon Raamatun sanomaan.

        Katsotaanpa tuota ohmisuskoasi;

        Minä uskon Jumalaan,
        Isään, Kaikkivaltiaaseen, * Onko Isä kaikkivaltias; Mitä Jeesus siihen sanoo? Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Vahvistus Dan, 7;14.

        taivaan ja maan Luojaan,* Joh 1; 3; 3Kaikki syntyi Sanan (Sana on Jeesus) voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.

        ja Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, * Tässä on jo Raamatun mukaisuutta.
        joka sikisi Pyhästä Hengestä,
        syntyi neitsyt Mariasta,
        kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
        ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
        astui alas tuonelaan,
        nousi kolmantena päivänä kuolleista,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
        ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,

        * Mikä on suhteesi Ihmisen Taivaaseen nousuun, josta useat seurakunnat vaahtoavat?
        UT sanookin Jeesuksen sanoneen; Joh. 3:13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.

        Käykö tämä sinulle?

        ja Pyhään Henkeen,
        pyhän yhteisen seurakunnan,* Mikä on se Pyhä yhteinen seurakunta, minulle se on Jeesuksen seuraajat, ja Heitä löytyy Suomestakin.
        pyhäin yhteyden,
        syntien anteeksiantamisen,* Tämähän molempien, Idän ja Lännen kirkon yhteinen juttu, tehdä lapsesta veromerkki vanhempien lahkoon. Voitko mainita, kuka Raamatussa toiselle synnit jakeli anteeksi, Jeesuksen lisäksi. Hän ainoastaan antaa synnin ihmisille hartaassa rukouksissa anteeksi.
        ruumiin ylösnousemisen* Mitä se Sinulle tarkoittaa, - nousta mistä ja mihin? Minulle se on nousta tuomiolle, Pyhät palkkatuomiolle, pahat tulimereen, kunhan se aktivoituu.
        ja iankaikkisen elämän.** Niin, missä se vietetään mieleistäsi? Ilmestys sen kertoo selviten 1;1-6, eli Uudessa Jerusalemissa, joka on myös nimeltään Jumalan Valtakunta.

        Löydätkö osaltasi muuta?

        Jumalan kaikkivaltiudesta: ""Minä olen A ja O, alku ja loppu"*, sanoo Herra Jumala, hän, joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias." (Ilm. 1:8.) Apostolinen uskontunnustus perustuu Raamattuun. Se, että Jeesus Kristus oli ja on Isänsä valtuuttama ja lähettämä, ei muuta Jumalan kaikkivaltiutta. "Kaikki valta taivaassa ja maan päällä". -> "Maan päällä" voi viitata mm. siihen, että Jeesus Kristus Pyhän Henkensä kautta maan päällä seurakunnassaan (Kristuksen ruumiissa) antaa syntejä anteeksi. Kristuksen työ maan päällä jatkuu Pyhän Hengen työnä hänen seurakunnassaan.

        Taivas on kristityn määränpää: "Juoksen kohti maalia saavuttaakseni voittajan palkinnon, pääsyn taivaaseen. Sinne Jumala kutsuu Kristuksen Jeesuksen omat." (Fil. 3:14.)

        Pyhä yhteinen seurakunta on Jeesuksen Kristuksen omat.

        Tässä julistetaan synnit anteeksi: "Tietäkää siis, veljet: hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi" (Apt. 13:38).


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tulihan se sieltä viimein -mielenterveydellisiin ongelmiin viittaus ☺
        Mutta sanoit sen niin kiltisti ja fiksusti, että herätit sympatiani.
        Liekö sekin mielestäsi jo mt-ongelman ilmentymä?

        Herättelen nukkuvaa herätysliikettä ja se vaatii kovia sanoja. Ja se ei tarkoita että vihaisin vl-uskovia.

        Saat täyden uskon-ja omantunnonvapauden minulta, mielen voi kääntää vain Jumala(Jeesus nyt)

        Siunausta päivääsi ja kiitos kommenteistasi!

        Kyllä tuo viestisi on fiksu niiden sopimattomien viestien puolustelua lukuun ottamatta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan kaikkivaltiudesta: ""Minä olen A ja O, alku ja loppu"*, sanoo Herra Jumala, hän, joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias." (Ilm. 1:8.) Apostolinen uskontunnustus perustuu Raamattuun. Se, että Jeesus Kristus oli ja on Isänsä valtuuttama ja lähettämä, ei muuta Jumalan kaikkivaltiutta. "Kaikki valta taivaassa ja maan päällä". -> "Maan päällä" voi viitata mm. siihen, että Jeesus Kristus Pyhän Henkensä kautta maan päällä seurakunnassaan (Kristuksen ruumiissa) antaa syntejä anteeksi. Kristuksen työ maan päällä jatkuu Pyhän Hengen työnä hänen seurakunnassaan.

        Taivas on kristityn määränpää: "Juoksen kohti maalia saavuttaakseni voittajan palkinnon, pääsyn taivaaseen. Sinne Jumala kutsuu Kristuksen Jeesuksen omat." (Fil. 3:14.)

        Pyhä yhteinen seurakunta on Jeesuksen Kristuksen omat.

        Tässä julistetaan synnit anteeksi: "Tietäkää siis, veljet: hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi" (Apt. 13:38).

        Miksi sitten Jumalan Valtakunta tulee Jerusalemiin;

        Ilm21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan kaikkivaltiudesta: ""Minä olen A ja O, alku ja loppu"*, sanoo Herra Jumala, hän, joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias." (Ilm. 1:8.) Apostolinen uskontunnustus perustuu Raamattuun. Se, että Jeesus Kristus oli ja on Isänsä valtuuttama ja lähettämä, ei muuta Jumalan kaikkivaltiutta. "Kaikki valta taivaassa ja maan päällä". -> "Maan päällä" voi viitata mm. siihen, että Jeesus Kristus Pyhän Henkensä kautta maan päällä seurakunnassaan (Kristuksen ruumiissa) antaa syntejä anteeksi. Kristuksen työ maan päällä jatkuu Pyhän Hengen työnä hänen seurakunnassaan.

        Taivas on kristityn määränpää: "Juoksen kohti maalia saavuttaakseni voittajan palkinnon, pääsyn taivaaseen. Sinne Jumala kutsuu Kristuksen Jeesuksen omat." (Fil. 3:14.)

        Pyhä yhteinen seurakunta on Jeesuksen Kristuksen omat.

        Tässä julistetaan synnit anteeksi: "Tietäkää siis, veljet: hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi" (Apt. 13:38).

        Kerro missä se oheistuu Raamattuun, pakanoiden tekemiä kaikki.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi sitten Jumalan Valtakunta tulee Jerusalemiin;

        Ilm21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Luuk. 17:20

        Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Melkoinen astronautti olet jos taivaaseen menet,

        Oikeasti sinua kiusaa omatunto, kun kuitenkin sisimmässäsi tajuatvl-opin saatanallisuuden.

        Meet sekin jos pimahat enne helvettii


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Melkoinen astronautti olet jos taivaaseen menet,

        Oikeasti sinua kiusaa omatunto, kun kuitenkin sisimmässäsi tajuatvl-opin saatanallisuuden.

        Astraali-tomaatti pääse mihin vain vaikka luotoon tai parmesaani juustoon


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tulihan se sieltä viimein -mielenterveydellisiin ongelmiin viittaus ☺
        Mutta sanoit sen niin kiltisti ja fiksusti, että herätit sympatiani.
        Liekö sekin mielestäsi jo mt-ongelman ilmentymä?

        Herättelen nukkuvaa herätysliikettä ja se vaatii kovia sanoja. Ja se ei tarkoita että vihaisin vl-uskovia.

        Saat täyden uskon-ja omantunnonvapauden minulta, mielen voi kääntää vain Jumala(Jeesus nyt)

        Siunausta päivääsi ja kiitos kommenteistasi!

        Voitko siunata minua vai oletko erin-pura maalaisia


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi sitten Jumalan Valtakunta tulee Jerusalemiin;

        Ilm21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Miten niin Jumalan valtakunta tulee Jerusalemiin? Tuossa puhutaan Uudesta Jerusalemista, joka lasketaan alas taivaasta; ei tästä meidän nykyisestä Maa-planeetastamme ja siellä sijaitsevasta Jerusalem-nimisestä kaupungista. Huomaa sanat: ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet. Kyseessä on siis maailmanlopun jälkeinen "aika", paratiisi, jota toisaalla Raamatussa kutsutaan taivaaksi. Tuo ei ole ristiriidassa edellisessä viestissä lainatun Paavalin jakeen kanssa, kun luettu vain ymmärretään oikein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luuk. 17:20

        Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla

        Eikö?
        Se on Raamatun mukaan 10% isompi mitä EU, lue Hes 48.
        Seillä ei naida, eikä kukaan enää kuole, ei tule lapsia, ja yksi Puu keskellä. samoin joki.

        Korkeus on sama, kun sivut, ja voit lukea ne siletä, jakeet 16.18


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin Jumalan valtakunta tulee Jerusalemiin? Tuossa puhutaan Uudesta Jerusalemista, joka lasketaan alas taivaasta; ei tästä meidän nykyisestä Maa-planeetastamme ja siellä sijaitsevasta Jerusalem-nimisestä kaupungista. Huomaa sanat: ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet. Kyseessä on siis maailmanlopun jälkeinen "aika", paratiisi, jota toisaalla Raamatussa kutsutaan taivaaksi. Tuo ei ole ristiriidassa edellisessä viestissä lainatun Paavalin jakeen kanssa, kun luettu vain ymmärretään oikein.

        Laskeutumalla.

        Lue ne mitat, isompi mitä Eu, joten Uusihan se on.

        Lue nyt missä se tehtiin; Ilm 21;
        '1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".

        Kaiken tämän Jumala valmisti Taivaassa ollessaan.

        Jos katsot miten ensimmäinen maa oli kadonnut, se poltettiin Jerusalemia lukuun ottamatta enkelien toimesta.

        Lue lisää Ilm ( muuten eikö sinulla ole Raamattua

        Ilm. 8:7 Ensimmäinen enkeli puhalsi torveensa. Silloin tuli rakeita ja tulenlieskoja ja niiden seassa verta, ja ne iskivät maahan. Kolmannes maasta paloi, kolmannes puista paloi, ja samoin paloi kaikki vihanta ruoho.

        Ilm 8;8Toinen enkeli puhalsi torveensa. Silloin syöksyi mereen jokin, mikä oli suuri kuin vuori ja liekehti tulta. Kolmannes merestä muuttui vereksi,

        Ilm. 8:9 kolmannes meressä elävistä eläimistä kuoli ja kolmannes laivoista tuhoutui.

        Ilm. 8:11 Tähden nimi oli Koiruoho. Kolmannes vesistä muuttui karvaaksi kuin koiruoho, ja monet ihmiset kuolivat vedestä, koska se oli tullut myrkylliseksi

        Näin muu alue meni asumiskelvottomaksi, mutta te sekulaarithan olette turvassa lähiavaruudessa, lue Rikas mies ja Lasarus.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Laskeutumalla.

        Lue ne mitat, isompi mitä Eu, joten Uusihan se on.

        Lue nyt missä se tehtiin; Ilm 21;
        '1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".

        Kaiken tämän Jumala valmisti Taivaassa ollessaan.

        Jos katsot miten ensimmäinen maa oli kadonnut, se poltettiin Jerusalemia lukuun ottamatta enkelien toimesta.

        Lue lisää Ilm ( muuten eikö sinulla ole Raamattua

        Ilm. 8:7 Ensimmäinen enkeli puhalsi torveensa. Silloin tuli rakeita ja tulenlieskoja ja niiden seassa verta, ja ne iskivät maahan. Kolmannes maasta paloi, kolmannes puista paloi, ja samoin paloi kaikki vihanta ruoho.

        Ilm 8;8Toinen enkeli puhalsi torveensa. Silloin syöksyi mereen jokin, mikä oli suuri kuin vuori ja liekehti tulta. Kolmannes merestä muuttui vereksi,

        Ilm. 8:9 kolmannes meressä elävistä eläimistä kuoli ja kolmannes laivoista tuhoutui.

        Ilm. 8:11 Tähden nimi oli Koiruoho. Kolmannes vesistä muuttui karvaaksi kuin koiruoho, ja monet ihmiset kuolivat vedestä, koska se oli tullut myrkylliseksi

        Näin muu alue meni asumiskelvottomaksi, mutta te sekulaarithan olette turvassa lähiavaruudessa, lue Rikas mies ja Lasarus.

        Mistä saat käsityksen, että muu maa poltetaan, mutta Jerusalem säästetään? Lainaamassasi kohdassa Ilm. 8:7 ei sanota niin

        Tuo Ilm. 8:8-9 on mielenkiintoinen. Tulee mieleen valtava meteoriitti. Sitä en osaa sanoa, että millainen ydinräjähdys pitäisi olla noin massiivisiin tuhoihin. Voi se tosin olla kokonaan metaforaakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä saat käsityksen, että muu maa poltetaan, mutta Jerusalem säästetään? Lainaamassasi kohdassa Ilm. 8:7 ei sanota niin

        Tuo Ilm. 8:8-9 on mielenkiintoinen. Tulee mieleen valtava meteoriitti. Sitä en osaa sanoa, että millainen ydinräjähdys pitäisi olla noin massiivisiin tuhoihin. Voi se tosin olla kokonaan metaforaakin.

        Panin vain pari esimerkkiä "tuhon enkeleistä" ja kun avaat Raamatun, vaikka -92 on liitteet lisäapunasi.

        Mitä ottaisit metaforan ja mihin sen asettaisit?

        Joka tapauksessa, jos luet pidemmälle, 2/3 maapallosta tuhotaan saasteisena, eikä merta enää ole.

        Jäljelle jää vain reilun EU;N kokoinen Jumalan Valtakunta, Uusi Jerusalem.

        Mitä muuten suuremmalla jäisi merkitykseksi.

        Valtavasta meteoriitista ei Jumala puhu, mutta puhuu jo Lootissa; Luuk. 17:29 Mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, taivaasta satoi tulta ja tulikiveä, ja se tuhosi heidät kaikki.

        Juud 7; 7 Niin kävi myös Sodoman ja Gomorran ja muiden sen seudun kaupunkien, jotka samalla tavoin antautuivat siveettömyyden ja luonnonvastaisten himojen valtaan: niiden saama rangaistus on varoittava esimerkki, joka muistuttaa ikuisesta tulesta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Panin vain pari esimerkkiä "tuhon enkeleistä" ja kun avaat Raamatun, vaikka -92 on liitteet lisäapunasi.

        Mitä ottaisit metaforan ja mihin sen asettaisit?

        Joka tapauksessa, jos luet pidemmälle, 2/3 maapallosta tuhotaan saasteisena, eikä merta enää ole.

        Jäljelle jää vain reilun EU;N kokoinen Jumalan Valtakunta, Uusi Jerusalem.

        Mitä muuten suuremmalla jäisi merkitykseksi.

        Valtavasta meteoriitista ei Jumala puhu, mutta puhuu jo Lootissa; Luuk. 17:29 Mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, taivaasta satoi tulta ja tulikiveä, ja se tuhosi heidät kaikki.

        Juud 7; 7 Niin kävi myös Sodoman ja Gomorran ja muiden sen seudun kaupunkien, jotka samalla tavoin antautuivat siveettömyyden ja luonnonvastaisten himojen valtaan: niiden saama rangaistus on varoittava esimerkki, joka muistuttaa ikuisesta tulesta.

        Sodoman on todettu tuhoutuneen tulivuorenpurkauksesta, joten tulta ja tulikiveä tosiaan satoi. Valtava meteori olisi suuri kuin vuori ja liekehtisi ilmavastuksen vaikutuksesta, aiheuttaisi valtavan tsunamin jne.

        Maapallosta 29 % on maata ja 71 % merta, joten jos kolmanneskin (33 %) jäisi, se olisi kyllä huikeasti EU:ta suurempi alue - suurempi kuin koko nykyinen yhteenlaskettu maa-alue. Perustunevatkohan laskelmasi Ilm. 21. luvussa mainittuihin antiikin mittoihin?

        Joka tapauksessa Ilm. 8 kertoo maailmanloppua edeltävistä tapahtumista, kun taas Ilm. 21 kertoo ajasta, jolloin ensimmäinen maa ja ensimmäinen taivas ovat jo kadonneet. Eivät ne kertomukset toki etene puhtaan krolonologisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sodoman on todettu tuhoutuneen tulivuorenpurkauksesta, joten tulta ja tulikiveä tosiaan satoi. Valtava meteori olisi suuri kuin vuori ja liekehtisi ilmavastuksen vaikutuksesta, aiheuttaisi valtavan tsunamin jne.

        Maapallosta 29 % on maata ja 71 % merta, joten jos kolmanneskin (33 %) jäisi, se olisi kyllä huikeasti EU:ta suurempi alue - suurempi kuin koko nykyinen yhteenlaskettu maa-alue. Perustunevatkohan laskelmasi Ilm. 21. luvussa mainittuihin antiikin mittoihin?

        Joka tapauksessa Ilm. 8 kertoo maailmanloppua edeltävistä tapahtumista, kun taas Ilm. 21 kertoo ajasta, jolloin ensimmäinen maa ja ensimmäinen taivas ovat jo kadonneet. Eivät ne kertomukset toki etene puhtaan krolonologisesti.

        Todettuko? Kuka totesi?

        Menettelytapa ei ratkaise, ainustaan Jumalan olemus asiassa.

        Ei ole kysymys siitä, vaan siitä Miten Raamattu sen sanoo, lue vaikka Hes 48;16-18.

        Tarkennatko tuota Ilm kasia, ja mihin perustuu Uuden Jerusalemin laskeutumisen ajankohta mielestäsi?

        Jos on Raamatun mukainen, pan ne kansiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä saat käsityksen, että muu maa poltetaan, mutta Jerusalem säästetään? Lainaamassasi kohdassa Ilm. 8:7 ei sanota niin

        Tuo Ilm. 8:8-9 on mielenkiintoinen. Tulee mieleen valtava meteoriitti. Sitä en osaa sanoa, että millainen ydinräjähdys pitäisi olla noin massiivisiin tuhoihin. Voi se tosin olla kokonaan metaforaakin.

        Israelissa on ohjussuoja. Oliko jopa 3tasoa?

        Ydinohjukset ei pääse perille asti toisinsanoen. Mitä et käsitä?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Todettuko? Kuka totesi?

        Menettelytapa ei ratkaise, ainustaan Jumalan olemus asiassa.

        Ei ole kysymys siitä, vaan siitä Miten Raamattu sen sanoo, lue vaikka Hes 48;16-18.

        Tarkennatko tuota Ilm kasia, ja mihin perustuu Uuden Jerusalemin laskeutumisen ajankohta mielestäsi?

        Jos on Raamatun mukainen, pan ne kansiin.

        Sehä laskeutu taivaasta kun Jeesus teki parannuksen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Israelissa on ohjussuoja. Oliko jopa 3tasoa?

        Ydinohjukset ei pääse perille asti toisinsanoen. Mitä et käsitä?

        Jopa Hamasin raketteja pääsee läpi puhumattakaan Saddamin Scud-ohjuksista Persianlahden sodan aikana. Täydellinen ohjuskilpi on haave vain. Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen kanssa, että ainakaan täällä lainatuissa raamatunkohdissa ei puhuta mitään siitä, että muu maa tuhottaisiin ja laajennettu Jerusalem jäisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sehä laskeutu taivaasta kun Jeesus teki parannuksen

        Nyt kannattaa jopa häpyä palstalta, jos väittää, että Kaikkivaltiaan pitää tehdä parannus, mutta pane kuitenkin joku jae näkyviin?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Todettuko? Kuka totesi?

        Menettelytapa ei ratkaise, ainustaan Jumalan olemus asiassa.

        Ei ole kysymys siitä, vaan siitä Miten Raamattu sen sanoo, lue vaikka Hes 48;16-18.

        Tarkennatko tuota Ilm kasia, ja mihin perustuu Uuden Jerusalemin laskeutumisen ajankohta mielestäsi?

        Jos on Raamatun mukainen, pan ne kansiin.

        Itse asiassa selitys Sodoman ja Gomorran tuhoon taisi kuitenkin olla meteoriitti: https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008342916.html.

        Ilm. 20 lopussa on on viimeinen tuomio ja heti sen jälkeen Ilm. 21 alussa todetaan: ensimmäinen maa ja ensimmäinen taivas katosivat. Ts. tapahtui maailmanloppu. Ensimmäisen maan katoamisen jälkeen tapahtuu Uuden Jerusalemin laskeutuminen yms. Ei siis nykyiseen Jerusalemiin, ei nykyiseen maahan, vaan taivaalliseen paratiisiin. Uusi Jerusalem on se sama taivas, johon pääsyä Paavali tavoitteli ja johon Kristuksen Jeesuksen omat kerran pääsevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa selitys Sodoman ja Gomorran tuhoon taisi kuitenkin olla meteoriitti: https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008342916.html.

        Ilm. 20 lopussa on on viimeinen tuomio ja heti sen jälkeen Ilm. 21 alussa todetaan: ensimmäinen maa ja ensimmäinen taivas katosivat. Ts. tapahtui maailmanloppu. Ensimmäisen maan katoamisen jälkeen tapahtuu Uuden Jerusalemin laskeutuminen yms. Ei siis nykyiseen Jerusalemiin, ei nykyiseen maahan, vaan taivaalliseen paratiisiin. Uusi Jerusalem on se sama taivas, johon pääsyä Paavali tavoitteli ja johon Kristuksen Jeesuksen omat kerran pääsevät.

        Maha-napa??? Maamaahanaa Eli Rahaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa selitys Sodoman ja Gomorran tuhoon taisi kuitenkin olla meteoriitti: https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008342916.html.

        Ilm. 20 lopussa on on viimeinen tuomio ja heti sen jälkeen Ilm. 21 alussa todetaan: ensimmäinen maa ja ensimmäinen taivas katosivat. Ts. tapahtui maailmanloppu. Ensimmäisen maan katoamisen jälkeen tapahtuu Uuden Jerusalemin laskeutuminen yms. Ei siis nykyiseen Jerusalemiin, ei nykyiseen maahan, vaan taivaalliseen paratiisiin. Uusi Jerusalem on se sama taivas, johon pääsyä Paavali tavoitteli ja johon Kristuksen Jeesuksen omat kerran pääsevät.

        Ei ne vielä ole kadonnet, mutta katoavat "pinnallisesti" silloin kun Enkelit sen hävittävä trumpetteineen asumiskelvottomaksi, ja merta ei enää ole.

        Tämä tapahtuu hieman ennen sitä, kun Jumala tulee maan päälle, Taivaassa valmistamansa Uuden Jerusalemin kanssa.

        Tämä On se todellinen Jumalan Valtakunta.

        Ilm 21;2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Sinne tulee myös Kaikki Israelin Pyhät, hallitsemaan, 144000, sekä Uudestisyntyneet ihmiset, ja Jumalan Valtakunnan "henkilökunta, Isä, Poika, Henki sekä heidän enkelinä.

        Luonnollisesti kaikki Kastetut upottamalla.

        Myös; Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".

        Tästä en kerennyt koskaan kuulla Lut Kirkossa.

        Kaikki henkiruumissa.


    • Unia vaan tuppaa olemaan oli lesta tai ei.

      • Anonyymi

        Minäkin näen niitä vaikken ole lesta


    • Anonyymi

      Tuo on ihan uskonnonvalintakysymys!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2569
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      203
      2318
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2262
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      176
      1762
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1288
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1233
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe