Kaskovakuutus autoon ja kilometrit.

Anonyymi-ap

Hei.
Kun tekee autovakuutuksen vakuutusyhtiöille, niin yhtiöt kysyy kuinka paljon tulee vuodessa kilometrejä ajoneuvolle.
Yhtiöt eivät kysy sitä paljonko ajoneuvossa on kilometrejä mittarissa kun sovitaan vakuutuksesta.
Esimerkiksi voisin ilmoittaa että ajoneuvolla ajetaan 10000 kilometriä vuodessa, mutta ajankin 30000 km.
Saan vakuutuksen huomattavasti halvemmalla 10000 km kanssa verrattavissa 30000 km.
Jos ajoneuvolle tapahtuu jotain niin millä vakuutusyhtiö todistaa että olen ajanut yli 10000 km.

5

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikös katsastuksissa kirjata ajetut kilometrit ylös.

      Vakuutusyhtiötä voi tietenkin yrittää huijata. Se onnistuu tai sitten ei. Ja jos ei onnistukaan, niin sitten…. Niin…

      • Anonyymi

        Ei se katsastus kilometrit mitään meinaa jos vaihdat vakuutuksen myöhemmin.
        Esim 3 kk myöhemmin.
        Kaikillahan on vakuutukset autorahoituksen/autoliikkeen kautta joka meinaa sitä että sinä
        olet ajoneuvon haltia.
        Sellainen joka omistaa ajoneuvon niin se meinaa jotain vakuutusten kanssa.


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😍 ­­­N­y­­m­f­­­o­­m­­a­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18271416

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      >>Saan vakuutuksen huomattavasti halvemmalla 10000 km kanssa verrattavissa 30000 km.>>

      Kasko-vakuutuksesta kai tässä on kyse? Kerro mikä se hintaero noiden kahden km-lukeman välillä on, oman vanhan mielikuvani mukaan ero ei olisi kovin suuri,

      Jos hintaero on 500 € vuodessa, kilometrien ilmoittamista kannattaa fundeerata. Jos on 120 € vuodessa, niin kannattaako autoilun kaikenlaisten kulujen ohessa tuohon rahaan takertua liikaa kiinni?

    • Anonyymi

      Morjensta.
      Ifistä tuli vastaus kyseiseen asiaan, eli kannattaa olla tarkkana.

      Verkkokaupassa ei taideta kysyä mittarilukemaa, totta. Asiakaspalvelussa kysymme kun asioidaan puhelimitse.

      Traficomin tiedoista kyllä selviää milloin auton omistajuus on alkanut ja auton katsastuksen yhteydessä myös mittarilukema tallentuu Traficomin tietoihin. Autojen mittarilukema on aina luettavissa ECU:sta (Engine control unit) eli suomennettuna moottorin keskusyksiköstä.

      Jos auton mittarilukemaa olisi esim. "pyöritetty" ja myyty pienemmillä ajokilometreillä, niin Ecusta näkee aina auton todelliset kilometrit.

      Ystävällisin terveisin
      Jukka
      If Asiakaspalvelu

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe