Kuinka kovaa ajaisit

Gallupisti

Jos nopeusrajoitukset poistettaisiin, mikä olisi ajonopeutesi kuivalla kesäkelillä normaaliliikenteessä

A:nykyisellä 100 alueella

B: moottoritiellä.

Eikä nyt elvistellä, vaan miettikää ihan oikeasti.

Itse vastaan A: 110-120 kmh, B: 130 - 140 kmh.

64

2841

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Rat

      Njaa... Satasen alueita on kovin erilaisia... Sanoisin että:
      a) 100-130
      b) 120-150

      Satasen nopeus moottoritiellä on järjetön. 120 riittää minulle normaaliliikenteessä ihan hyvin, useimmat kun eivät näemmä uskalla ajaa juuri yli satasta... Menen meinaan yleensä ohi ja nopeasti vaikka rajoitusten mukaan ajelenkin. Ehkä ihmiset eivät osaa huomioida mittarivirhettä.

      • tilanne...

        joka on aika yleinen teillämme että sieltä metsiköstä tulee kuumaa lihaa n. 400-500kg just tuulilasin kohdalle kuin pikajuna !

        Hirvi yleensä kiihdyttää vaan vauhtia tielle tullessaan !

        Mietippä urpo pikkasen amismatikalla paljonko autosi kulkee 150kmh:n nopeudessa ennen kuin ehdit edes hipaista jarrupoljinta ? Keskimääräinen reakointiaika on n. 0.5 sekuntia ja toinen mokoma menee vähintään ennen kuin jalkasi on edes lähelläkään poljinta !

        Se matka on järkyttävästi pidempi kuin ajaessasi esim. 100kmh:n nopeudella !

        Toivottavasti KAIKKI jotka rintakaarella haaveilevat yli 120kmh:n nopeuksista laillisesti joutuvat hirvikolariin ! Toivon todella !


      • Auto- Antero
        tilanne... kirjoitti:

        joka on aika yleinen teillämme että sieltä metsiköstä tulee kuumaa lihaa n. 400-500kg just tuulilasin kohdalle kuin pikajuna !

        Hirvi yleensä kiihdyttää vaan vauhtia tielle tullessaan !

        Mietippä urpo pikkasen amismatikalla paljonko autosi kulkee 150kmh:n nopeudessa ennen kuin ehdit edes hipaista jarrupoljinta ? Keskimääräinen reakointiaika on n. 0.5 sekuntia ja toinen mokoma menee vähintään ennen kuin jalkasi on edes lähelläkään poljinta !

        Se matka on järkyttävästi pidempi kuin ajaessasi esim. 100kmh:n nopeudella !

        Toivottavasti KAIKKI jotka rintakaarella haaveilevat yli 120kmh:n nopeuksista laillisesti joutuvat hirvikolariin ! Toivon todella !

        RUAHAHAHAHA mikä PEELO!!!!!! Ai ei saa edes haaveilla? Saatko nautintoa verimössöksi menneistä eläimistä/ihmisistä?
        Oletko koskaan kuullut hirviaidasta?

        Minä ajelen loistoautollani rintakaarella, juuri niin kovaa kuin haluan.
        Joskus ovat hirvetkin yrittäneet minua estää, mutta väistin niitä eteenpäin.
        Loistoautoni turbomoottori antaa paremman potkun eteenpäin, kuin jarrut toiseen suuntaan...

        Tiedätkö matikallasi paljonko auto kulkee, kun on 280km/h mittarissa???? Minun loistoautoni kulkee silloin täysillä


      • libo...
        tilanne... kirjoitti:

        joka on aika yleinen teillämme että sieltä metsiköstä tulee kuumaa lihaa n. 400-500kg just tuulilasin kohdalle kuin pikajuna !

        Hirvi yleensä kiihdyttää vaan vauhtia tielle tullessaan !

        Mietippä urpo pikkasen amismatikalla paljonko autosi kulkee 150kmh:n nopeudessa ennen kuin ehdit edes hipaista jarrupoljinta ? Keskimääräinen reakointiaika on n. 0.5 sekuntia ja toinen mokoma menee vähintään ennen kuin jalkasi on edes lähelläkään poljinta !

        Se matka on järkyttävästi pidempi kuin ajaessasi esim. 100kmh:n nopeudella !

        Toivottavasti KAIKKI jotka rintakaarella haaveilevat yli 120kmh:n nopeuksista laillisesti joutuvat hirvikolariin ! Toivon todella !

        Eli myös minun mielestä 120 kmh on ehdoton katto tänne takapajulaan !

        Lisää valvontakameroita ... tai niiden koteloita sillä juur ne ovat se peloite näille japskisporttibujakasa hemmoille !
        Eihän niissä plootissa tartte olla kameroita kuin murto-osassa , ei luulis 2x2 metrin kyltin tekeminen (automaattinen liikenteen valvonta , poliisi) ja jonkun plootan pystyttäminen olevan kallis urakka tielaitokselle ?

        Kyllä muuten nopeudet ja onnettomuudet tippuis , verratkaapa vaikka rantsila-oulu välin onenttomuustilastoja ennen kameroita ja niiden asennuksen jälkeen , ero on valtava !


      • sulla loistoautossa
        Auto- Antero kirjoitti:

        RUAHAHAHAHA mikä PEELO!!!!!! Ai ei saa edes haaveilla? Saatko nautintoa verimössöksi menneistä eläimistä/ihmisistä?
        Oletko koskaan kuullut hirviaidasta?

        Minä ajelen loistoautollani rintakaarella, juuri niin kovaa kuin haluan.
        Joskus ovat hirvetkin yrittäneet minua estää, mutta väistin niitä eteenpäin.
        Loistoautoni turbomoottori antaa paremman potkun eteenpäin, kuin jarrut toiseen suuntaan...

        Tiedätkö matikallasi paljonko auto kulkee, kun on 280km/h mittarissa???? Minun loistoautoni kulkee silloin täysillä

        jos kerran hidastuvuus on huonompi kuin kiihtyvyys.


      • The Rat
        tilanne... kirjoitti:

        joka on aika yleinen teillämme että sieltä metsiköstä tulee kuumaa lihaa n. 400-500kg just tuulilasin kohdalle kuin pikajuna !

        Hirvi yleensä kiihdyttää vaan vauhtia tielle tullessaan !

        Mietippä urpo pikkasen amismatikalla paljonko autosi kulkee 150kmh:n nopeudessa ennen kuin ehdit edes hipaista jarrupoljinta ? Keskimääräinen reakointiaika on n. 0.5 sekuntia ja toinen mokoma menee vähintään ennen kuin jalkasi on edes lähelläkään poljinta !

        Se matka on järkyttävästi pidempi kuin ajaessasi esim. 100kmh:n nopeudella !

        Toivottavasti KAIKKI jotka rintakaarella haaveilevat yli 120kmh:n nopeuksista laillisesti joutuvat hirvikolariin ! Toivon todella !

        Katsotaanpa...

        Moottoritiellä näkyvyys sivuille taitaa olla luokkaa 30 metriä, ainakin siellä missä ei hirviaitaa/vastaavaa ole. Eteenpäin näkyvyyttä lienee ainakin pari kilometriä.

        Kauankos minulla menee kahden kilometrin ajamiseen vauhdilla 150 km/h? Hmm... Juu... Menisikö 40 sekuntia? Tämä siis jos hirvi on näkyvillä.

        Entäpä jos hirvi on piilossa siellä metsässä, sanotaan 30 metrin päässä tieltä. Oletan että se tulee sieltä kunnon ryminällä, vaikkapa 20 km/h. 30 metrin matkaan menisi tällöin noin 6 sekuntia.

        Jos ei kuudessa sekunnissa ehdi väistöliikettä paitsi tekemään, myös suunnittelemaan kunnolla, on jossain jotain vikaa ja kortin voisi ottaa pois muutoinkin.

        Ja jos hirvi on valmiiksi tiellä ja sitä ei vain näe... No. Toivon totisesti että te sokeat, reagointikyvyttömät ihmiset joudutte siihen hirvikolariin ja kuolette pois vaarantamasta liikennettä!


      • vai niin
        libo... kirjoitti:

        Eli myös minun mielestä 120 kmh on ehdoton katto tänne takapajulaan !

        Lisää valvontakameroita ... tai niiden koteloita sillä juur ne ovat se peloite näille japskisporttibujakasa hemmoille !
        Eihän niissä plootissa tartte olla kameroita kuin murto-osassa , ei luulis 2x2 metrin kyltin tekeminen (automaattinen liikenteen valvonta , poliisi) ja jonkun plootan pystyttäminen olevan kallis urakka tielaitokselle ?

        Kyllä muuten nopeudet ja onnettomuudet tippuis , verratkaapa vaikka rantsila-oulu välin onenttomuustilastoja ennen kameroita ja niiden asennuksen jälkeen , ero on valtava !

        120 on motarilla naurettavan pieni nopeus hyvissä oloissa.

        oulun suunnalla ajetaankin ihan päättömästi, ei kai sitä tartte silti koko suomeen soveltaa.


      • Anonyymi
        tilanne... kirjoitti:

        joka on aika yleinen teillämme että sieltä metsiköstä tulee kuumaa lihaa n. 400-500kg just tuulilasin kohdalle kuin pikajuna !

        Hirvi yleensä kiihdyttää vaan vauhtia tielle tullessaan !

        Mietippä urpo pikkasen amismatikalla paljonko autosi kulkee 150kmh:n nopeudessa ennen kuin ehdit edes hipaista jarrupoljinta ? Keskimääräinen reakointiaika on n. 0.5 sekuntia ja toinen mokoma menee vähintään ennen kuin jalkasi on edes lähelläkään poljinta !

        Se matka on järkyttävästi pidempi kuin ajaessasi esim. 100kmh:n nopeudella !

        Toivottavasti KAIKKI jotka rintakaarella haaveilevat yli 120kmh:n nopeuksista laillisesti joutuvat hirvikolariin ! Toivon todella !

        Olis ihanaa vetää johonkin routavaurio kuoppaan 500km/h!


      • Anonyymi
        tilanne... kirjoitti:

        joka on aika yleinen teillämme että sieltä metsiköstä tulee kuumaa lihaa n. 400-500kg just tuulilasin kohdalle kuin pikajuna !

        Hirvi yleensä kiihdyttää vaan vauhtia tielle tullessaan !

        Mietippä urpo pikkasen amismatikalla paljonko autosi kulkee 150kmh:n nopeudessa ennen kuin ehdit edes hipaista jarrupoljinta ? Keskimääräinen reakointiaika on n. 0.5 sekuntia ja toinen mokoma menee vähintään ennen kuin jalkasi on edes lähelläkään poljinta !

        Se matka on järkyttävästi pidempi kuin ajaessasi esim. 100kmh:n nopeudella !

        Toivottavasti KAIKKI jotka rintakaarella haaveilevat yli 120kmh:n nopeuksista laillisesti joutuvat hirvikolariin ! Toivon todella !

        Kirjoittajan on syytä jäädä kotiin pelkotilojensa kanssa.


    • turvallinen kuljettaja

      Samoin kuin nyt;

      A: ~120
      B: ~130

    • t.bone

      Sama kuin nykyäänkin. Hyvin pitkälle kuten itsekin vastasit eli A: 110-120 kmh, B: 130 - 140 kmh

      tietenkin aina olosuhteet huomioon ottaen.

    • Tane_k

      Minäkin ajaisin
      A: 110-120
      B: 120-140

      Jälkimmäinen riippuu vähän kiireestä. Auton kulutus tahtoo kasvaa nopeuden kasvaessa, joten sen vuoksi en nostaisi moottoritienopeutta välttämättä paljoakaan.

    • H.Kosonen

      Suunilleen samat lukemat kuin itselläsi.

    • P.O.P

      A ja B) Luultavasti A:ssa 100-110 km/h ja B:ssä 120-130 km/h, mutta molemmissa varmaan välillä tulisi otettua kovempia nopeuksia eli ehkä A:ssa 120 km/h ja B:ssä sitten 150 km/h ->

    • 12qwerty

      Kai sitä pitäis vähä kattoa mikä nyt millekin tielle sattuu ja kuinkapaljo on liikennettä.

      Normaalilla tiellä varmaan jotain 100-140km/h ja motarilla varmaan sen 140-230km/h, tietenkin riippuen tiestä ja liikenteestä.

    • Kimmo

      Itse aja(isi)n n. 60-70 km/h, viitosvaihteella kevyellä kaasulla. Polttoaineen kulutus jää käsittämättömän pieneksi.

    • kuin ennen

      aivan samoin kuin tähänkin asti. Todellista nopeutta n. 85-90 motarilla. 80 alueella todellista 81-82 km.

      • Toni

        Miksi käytät moottoriteitä jos ajat samaa vauhtia 80-rajoituksellakin? Tätä en juuri käsitä miksi pitää olla muiden tukkeena aivan tahallisesti vaikka voisi samaa vauhtia ajaa nopeudelle sopivampaakin tietä pitkin. Huoh...


      • olen
        Toni kirjoitti:

        Miksi käytät moottoriteitä jos ajat samaa vauhtia 80-rajoituksellakin? Tätä en juuri käsitä miksi pitää olla muiden tukkeena aivan tahallisesti vaikka voisi samaa vauhtia ajaa nopeudelle sopivampaakin tietä pitkin. Huoh...

        Olen tätä monesti ihmetellyt että minkä takia ihmiset ajelevat moottoritiellä sitä 80km/h?

        Varsinkin kun ajelee Helsinki-Tampere moottoritietä niin monia tulee vastaan perä edellä jotka köröttelevät tätä 80 km/h. Miksi kyseiset eivät aja "vanhaa" kolmostietä joka kulkee siinä vieressä ja jossa on rajoitukset heille sopivalla tasolla sama koskee myös karavaanareita ja muita jotka kuskaavat kärryä perässä


      • Toni
        olen kirjoitti:

        Olen tätä monesti ihmetellyt että minkä takia ihmiset ajelevat moottoritiellä sitä 80km/h?

        Varsinkin kun ajelee Helsinki-Tampere moottoritietä niin monia tulee vastaan perä edellä jotka köröttelevät tätä 80 km/h. Miksi kyseiset eivät aja "vanhaa" kolmostietä joka kulkee siinä vieressä ja jossa on rajoitukset heille sopivalla tasolla sama koskee myös karavaanareita ja muita jotka kuskaavat kärryä perässä

        Juuri näin. Sama homma nelostiellä. Varsinkin ruuhkahuippuina käsittämätöntä.


      • samoin
        Toni kirjoitti:

        Miksi käytät moottoriteitä jos ajat samaa vauhtia 80-rajoituksellakin? Tätä en juuri käsitä miksi pitää olla muiden tukkeena aivan tahallisesti vaikka voisi samaa vauhtia ajaa nopeudelle sopivampaakin tietä pitkin. Huoh...

        kuin miksi sinun ja muiden kaltaistesi pitää olla siellä samaan aikaan kuin minä. Pääsisin paljon vähemmällä päänvaivalla kun ette olisi koko ajan perässä kiinni.

        aina sama juttu, en ymmärrä, koittakaa nyt tajuta että olette siellä häiritsemässä minua. Ajakaa vaikka yöllä niin olette vähemmän häiriöksi.


      • driver

        Moottoritiellä ajat selvästi alle nopeusrajoituksen ja sitten 80:n alueella ajat ylinopeutta. Pitäisikö hieman muuttaa asennetta?


    • kuin nyt

      A: 90km/h
      B: 100km/h

    • Hanaa !

      1) 200 km/h
      2) 250 km/h. Kovempaa ajaisin, jos ei olisi rajoitinta.

      • ei rajoitinta

        Ei ole iso homma poistaa se rajoitin.


    • sinivilkku

      A. 110-130km/h

      B. 130-150km/h

      Niin ja tosiaan, nämä nopeudet hyvällä kelillä ja muun liikenteen niin salliessa.

    • Driver

      A: 100-150
      B: 150-250

      Tietenkin tien kunto, näkyvyys ja liikenteen määrä vaikuttaa nopeuteen. Nämä nopeudet siis kuivalla kesäkelillä.

      • ---

        Hohhoijaa. Ajaisitko Stop-merkistä läpi jos varmuudella et saisi sakkoa?


      • Tane_k
        --- kirjoitti:

        Hohhoijaa. Ajaisitko Stop-merkistä läpi jos varmuudella et saisi sakkoa?

        Opettelepa lukemaan ja käy sitten lukemassa tuo keskustelun aloittanut viesti.

        Nimim. Ajaisitko risteyksen läpi pysähtymättä, jos siitä poistettaisiin stop-merkki?


    • ajaisin...

      Jos ei olisi ylinopeuksia, ei kai polliisi voisi huomautella hitaammin ajaviakaan.

      Siis satasen alueella viittä-kuuttakymppiä ja moottoritiellä samoin.
      Maksimissaan näin.

      Comprendo?

    • Oldschool

      A: n. 80-130 km/h
      B: n. 150-170 km/h

      • kuin silloin, kun näitä järjenvastaisia rajoituksia ei vielä ollut. Eli yleensä 20 km/h kovempaa kuin nykyrajoitukset. Siis yleensä; riippuu monista tekijöistä. Turvallisuuskin siinä paranisi, mutta sehän ei olekaan poliisivaltiossa minkään arvoinen tekijä.


    • Auto- Antero

      Ajaisin edelleen kuten haluan. Muutosta nykyiseen ei tulisi, paitsi ettei tarvitsisi haistattaa pakokaasuja kyrpänaamoille.

      Se olisikin helpottavaa, sillä oikeasti vituttaa ajaa joka kerta karkuun. Tekisivät pellet jotain muuta, kuin kyttäisivät liikennettä. Ottaisivat vaikka rosvoja kiinni!

    • Donna

      A 100-120, riippuen tietenkin muista olosuhteista.
      B 120-160, ja sama kuin A:ssa (ja riippuu myös autosta...)

    • älykäs

      A ja B sama nopeus 95-98 km/h

      • Äijälä

        rekkaa moottoritiellä tai, kun joku ajaa liian lähellä perässä. Silloinhan vauhtia pudotettava jo turvallisuudenkin vuoksi ainakin 5 km/h pienemmäksi. Ja luonnollisesti lätäkön tai oravan takia on tehtävä turvallinen lukkojarrutus, koska kyseessä on aito hätätilanne.


      • Toni

        noille nopeuksille olisi muitakin teitä kuin moottoritiet


      • jt.

        A: n 130-150 km/h
        b: n 170-200 km/h
        aika usein noita tulee käytettyä nykyisinkin.


    • tulee

      tässä: A) 180-230 B) 200-320

    • citruuna

      Riippuu autosta, jos nykyinen Citroen C3 1,4 ja nykyiset bensahinnat (itse maksan) niin:

      A)110-115 kmt(mittarinopeus)

      B)130-135 (mittarinopeus)

      Jos alla olisi taas kovakulkuinen pirssi eikä rahalla mitään väliä niin:

      A)160 kmt

      B)200-250 kmt riippuen kiireen määrästä

    • Ansku

      A. 80 kmt

      B. 90 kmt

    • MinäTaas

      A. 60-145 km/h.

      B. 60-180 km/h.

      Ihan tosi, en todellakaan aio kyntää kummensenttistä adventtisohjoa moottoritielläkään yli kuuttakymppiä, vaikka saisi ajaa talla pohjassa. Tälläinen sohjotilanne on koettu. Heti mentiin kaiteeseen kun kyytiläiset eivät malttaneet hidasta vauhtianai vaan ekassa liitymässä vaihdettiin kuskia ja seuraava nosti vauhdin kahdeksaankymppiin. Onneksi oli pieni törmäyskulma (ja ne kaiteet), joten henkilövahingoilta vältyttiin. Eikä onneksi ollut minun autoni! Riippuu todella paljon kelistä ja liikennetilanteesta muutenkin.

      • silmä käteen

        Lue se alkuperäinen viesti.


    • JagV12

      Hieman tilanteen mukaan tietysti,mutta suurinpiirtein:
      A:100-120 km/h
      B:130-150 km/h

    • Gallupisti

      Tästähän tuli asiallisempi ketju kuin odotin.

      Auto-Anterolla on henkinen inkontinenssi ja pari muutakin vastaavanlaista tapausta vastaili.

      Ja niin on kuin aattelinkin. Ei ne vauhdit mitenkään huimasti kasvaisi, vaikka rajoituksia löysennettäisiinkin.

      Aina on tietty henkilöitä, jotka eivät rajoituksista piittaa, nehän on vain lainkuuliaisia ihmisiä varten.

    • AJH

      Liikenteen salliessa ehkä pari-kolme kymppiä kovempaa siellä missä ei ole risteyksiä ja näkyvyys on hyvä. Edellyttäen tietysti, että tiessä ei ole pahoja uria, asvaltti on suhteellisen tasainen ja sää ei ole liian tuulinen. Muuten mukavuus kärsii.

      • Anonyymi

        Kesällä voisi ajella 200 . . 360 km/h riippuen tiestä. Talvella nopeutta voisi olla 120 . . 250 km/h. Näillä nopeuksilla liian lähellä ajavien määrä vähenee mukavasti. Toki talvella jos tie on sula 300 km/ h ja yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesällä voisi ajella 200 . . 360 km/h riippuen tiestä. Talvella nopeutta voisi olla 120 . . 250 km/h. Näillä nopeuksilla liian lähellä ajavien määrä vähenee mukavasti. Toki talvella jos tie on sula 300 km/ h ja yli.

        Kesällä 300...560 km/h ja talvella 190...340 km/h. Tee sitten tilaa kun parempi kuski lähestyy m


    • Hattulaan:::

      Noin 108,2 keskinoppeuvella, mutta B Bolognasta - Venicee pistäsin menee 162,4 km/h.

      Jotta tämmönen tappaus tälläkertoo......

    • Heikki Hidas

      olisi minun vauhtini ja bensaa kuluisi 6,2l sataselle, Volvo S70 automaattivaihde.

      Aika on ainoa asia, josta minulla ei ole pulaa!

      • oikeamielisesti

        säästää, ja ihan itse!! Upeeta!!! Hellanlettassentään, oikea autoilija!!! Huuu


    • pedaali.

      hyvä galluppi!

      A: riippuen tietenkin mutkaisuudesta ja näkyvyydestä, mutta jotain 120-130km/h

      B: Tarvontiellä ei paljoo yli 140km/h viiti ajaa, mutta noilla uusilla jotain 150km/h on hyvä

    • Anonyymi

      Vapaiden nopeuksien aikaan oli maanteillä se sopiva nopeus 90-110 km/h. Moottoritiellä pari kymppiä nopeammin. Nykyisin kallis polttoaine pitää huolen, ettei edes nykyautoilla halua ajaa kovempaa.

    • Anonyymi

      Olisi nautinto vetää johonkin routavauriokuoppaan250km/h

      • Anonyymi

        Norjalaiset ajavat Kilpisjärventiellä vähintään 200 km/h ja yli kesällä. Ovat ajaneet pahoihin routavaurioihin ja heittoihin. Matka on keskeytynyt kun öljypohja on hajonnut. Norjalaisilla ei ole järkeä ajonopeuksien suhteen.


    • Anonyymi

      Maantiellä 80 -90 km h.
      Moottoritiellä 90 - 100. Kmh.
      Nämä lukemat saisi olla liikennemerkeissäkin.
      Kaikilta ylinopeutta ajavilta kortti pois vuodeksi. Törkeiltä ylityksiltä lisäksi autokoulu käytävä kokonaan uudestaan.

    • Anonyymi

      Mitä ne Saksassa ajavat .. samallalailla kait sitten. No ehkä säästäisin bensakuluja ja ajaisin rauhallisemmin.

    • Anonyymi

      Jos nimim. rotta olisi vastaamassa, kaikki edelläajavat olisivat etanoita.
      Ohi vain ohimosuonet pullistellen vaikkei näkyvyyttä olisi.
      Noh. Sillähän karsiutuisi liikenteestä pahimmat höyrypäät:)

    • Anonyymi

      Jos tädillä olisi kivekset, niin täti olisi setä. Turhaa spekulointia.

    • Anonyymi

      Eipä nuo nopeudet paljoa ole muuttuneet sitten vapaiden nopeuksien 70-luvun alussa. Hyvillä teillä ajettiin hieman kovempaa, jos ei ollut liikennettä tai huonoa keliä. Pikkuteillä ajetaan nykyisin paljon hiljempaa, rajoitusten mukaan. Motarilla se 130 oli hyvä matkavauhti, suuremmilla nopeuksilla alkoivat autojen ominaisuudet tulla vastaan, nykyisin kova kulutus.

    • Anonyymi

      A) 140 jatkuvana
      B) 170-180 jatkuvana

    • Anonyymi

      Kohtuulliset arviot on, kannatan samaa.

    • Anonyymi

      A: tilanteen mukaan 100-160
      b: tilanteen mukaan 100-160

    • Anonyymi

      Ensin pitäisi tietää mitä avaaja tarkoittaa "normaalilla" liikenteellä.
      Eli suomeksi, kysymyksen asettelu on täysin perseestä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      75
      4752
    2. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1547
    3. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      39
      1524
    4. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      53
      1243
    5. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      66
      1169
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      990
    7. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      115
      987
    8. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      91
      914
    9. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      50
      810
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      59
      778
    Aihe