Kela, sote yms yhteiskunnan kuljetukset ovat kilpailtu niin surkeiksi ettei niitä aina viitsi ajaa.
Esimerkiksi kuljetus kestää 30min ja hinta 11e ja provisiot pois vielä.
Tarjouksen tehneellä pitäisi olla omat autot hoitamassa kuljetuksia. Systeemi on mätä. Lupaavat toisten puolesta ajaa alihintaan ja vedetään välistä vielä oma osuus.
Kyytien hinnoittelu
27
650
Vastaukset
- Anonyymi
Ei se ole hullu, joka pyytää, vaan se, joka maksaa.
Toki, jos apukoulun todistuksessa on uskonto 10, laskento 4, voi varautua kasakan nauruun….- Anonyymi
Kyllä se on hullu kuka pyytää eli julkisen sektorin vastuuttomat virkailijat ja muu roskaväki. Halvalla saa koululaiset, vanhukset ja vammaiset raiskareiden ja varkaiden kuljetettavaksi.
Ehkä sinun mielestä on mukavaa, jos lapsia käytetään hyväksi koulukuljetuksissa. Se on halpojen ajojen seuraus. Kaikkien mielestä se ei ole mukavaa. - Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18273122
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Niin siinä käy kun eri miehet tekee tarjoukset ja eri miehet sen työn.
- Anonyymi
Minkä ihmeen takia tekee alihankinta-sopimuksen kukaan kilpailutuksen voittaneen kanssa, jos hinta ei kannata?
Sopimusvapaus olemassa, jos huono sopimus, niin ei sitoudu sellaiseen eikä aja ollenkaan ajoja. Ei kukaan pakota, ajaa vaan itse maksavia asiakkaita 24/7
IHME INISIJÖITÄ TAKSIKUSKIT, HAMEKANGASTA PITÄISI OSTAA NEIDEILLE- Anonyymi
Tilaajavastuusopimus jää noudattamatta.
Terveisin Kaisa ja hame - Anonyymi
No pakko on. Muuten ei saa ajaa muitakaan kuljetuksia.
Kyydit pitäisi voida tulla useasta keskuksesta samaan aikaan. Näin syntyisi kilpailua ja liian edulliset kyydit jäisi kokonaan ajamatta.
Hintojen polkijat joutuisivat vadtuuseen.
Palkkoja ei valvota ollenkaan. Kuljettajia käytetään hyväksi tällä hetkellä.
Ilmainen työ lisääntyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No pakko on. Muuten ei saa ajaa muitakaan kuljetuksia.
Kyydit pitäisi voida tulla useasta keskuksesta samaan aikaan. Näin syntyisi kilpailua ja liian edulliset kyydit jäisi kokonaan ajamatta.
Hintojen polkijat joutuisivat vadtuuseen.
Palkkoja ei valvota ollenkaan. Kuljettajia käytetään hyväksi tällä hetkellä.
Ilmainen työ lisääntyy.Mikä pakko sun sinne välitysfirman papereihin on nimiä kirjoittaa. Kyllä mummot yms. selväjärkiset osaa soittaa kuljettajalle suoraan jos heille sellaisen vaihtoehdon antaa. Tätä samaa laulua kuulen joka kerta, kun istun takapenkillä.
- Anonyymi
Miksi ei voi kuulua useaan välitysyhtiöön samaan aikaan?? Tämän se idea oli kun ala vapautui. Nyt keskukset sopumuksillaan ovat sulkeneet koko alan kilpailulta.
- Anonyymi
Voi kuulua niin moneen välitysyhtiöön kuin haluaa. Sitä ei voi kukaan rajoittaa. Ei varsinkaan keskukset, koska heidän palkkalistoilla ei ole kuljettajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kuulua niin moneen välitysyhtiöön kuin haluaa. Sitä ei voi kukaan rajoittaa. Ei varsinkaan keskukset, koska heidän palkkalistoilla ei ole kuljettajia.
Meillä on auto teipattuna oman keskuksen logoilla ja muita kuljetuksia ei saa ajaa.
Eikä muita sovelluksia saa käyttää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on auto teipattuna oman keskuksen logoilla ja muita kuljetuksia ei saa ajaa.
Eikä muita sovelluksia saa käyttää.Lain mukaan kilpailua ei saa rajoittaa. Typeriä sääntöjä voi keksi vaikka kuinka paljon. Joku typerys niitä voi noudattaakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on auto teipattuna oman keskuksen logoilla ja muita kuljetuksia ei saa ajaa.
Eikä muita sovelluksia saa käyttää.Voi miten vanhanaikaista, mulla 5 eri ajovälitystä. Kokoajan keikkaa pukkaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on auto teipattuna oman keskuksen logoilla ja muita kuljetuksia ei saa ajaa.
Eikä muita sovelluksia saa käyttää.En keksi mitään syytä, miksi menisin jonkin aluetaksin rengiksi välitykseen.
1. Saa paskat semelit ja välityskulut, 300-400 euroa / kk ja sen lisäksi yli 10 % provikkaa keskukselle jokaisesta kyydistä.
2.Pääsee "päivystämään" kannattamattomina aikoina
3. Pääsee leikkimään jännillä säännöillä, joita välityskeskus keksii kyytien jakamiseen ja autojen sijoitteluun.
4. Voi liittyä mihin välityksiin tahansa eikä tarvitse laittaa typeriä teippejä ja mainoksia, joista ei saa mitään rahaa
Parempi kannattavuus pienemmällä työmäärällä ja säilyy yrittäjän vapaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi miten vanhanaikaista, mulla 5 eri ajovälitystä. Kokoajan keikkaa pukkaa...
Uberin kyytejä ajaneena tiedän, että keikkaa tosiaan saattaa pukata ihan nonstoppina, mutta niistä saatava raha jää aika ohueksi. Mikäs siinä jos rakastaa ajamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uberin kyytejä ajaneena tiedän, että keikkaa tosiaan saattaa pukata ihan nonstoppina, mutta niistä saatava raha jää aika ohueksi. Mikäs siinä jos rakastaa ajamista.
Miten se aluetaksin semeliin tuleva kela-ajo tai keikka eroaa Uuberistä? Nouseeko kannattavuus heti toiseen tasoon, kun maksetaan aluetaksille 15 pinnaa provikkaa ja kiinteitä kuluja useita satasia kuukaudessa? Vai kannattaako ennemmin seisottaa autoa tolpalla ja valittaa, kun ei niin ole kannattavia ajoa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi miten vanhanaikaista, mulla 5 eri ajovälitystä. Kokoajan keikkaa pukkaa...
Kojelauta täynnä kännyköitä mutta ei navigaattoria, jolla löytäisi osoitteen kysymättä asiakkaalta!!
- Anonyymi
Heh...nahkatakki on käsittänyt kilpailutus termin ihan omalla tavallaan.
- Anonyymi
Esimerkiksi jokainen pyhäpäivä kuljettajat ajavat ilman palkanlisiä vaikka sopimukset ovat voimassa.
Tilaajavastuusopimuksessa asiat on luvattu ja palkkalakia on noudettava.
Luotettava kumppani palvelu on irvikuva. Maksetaan siitä että asiat ovat kunnossa ja kukaan ei valvo.
Kvv ei tee mitään.
Taksiala on munaton kusetus ala jossa huijataan kuljetusten tilaajia ja maksajia. - Anonyymi
Myyntimiesautonkuljettaja on kautta aikain ollut harvinainen nisäkäslaji.
- Anonyymi
Mutta mayfairia voi lukea osaamatta kieltä senttiäkään.
- Anonyymi
Osa ajoista on kannattamattomia sen takia ei ole aina autojakaan niitä ajamaan.
Nämä hintatarjoukset ovat tehneet yhtiöt jotka ainoastaan välittävät näitä kuljetuksia, sopimusautoilijoiden pitäisi tehdä työtä tappiolla..
Tähän on tultu, keikkaa on mutta ei viitsi ajaa ilmaiseksi.
Hyvin hinnoitelluille kuljetuksille löytyy auto aina, oli kyyti pitkä tai lyhyt.- Anonyymi
Niinpä. Siinä mielessä nää entiset ulakeskukset eli nykyiset välitysyhtiöt eivät eroa Uber,Yango tai Bolt alustafirmoista, vaan pyrkivät kasvattamaan volyymia halvoilla hinnoilla. Heille on käytännössä ihan sama ajaako se taksi yhden keikan kympillä, vai kymmenen kaikkaa euron kappale, kun saavat saman rahan.
- Anonyymi
Tuota, kun keskus/välitysyhtiö X on osallistunut esim. kilpailuun Kela kyydeistä, on luonnollista, että kaikki voittaneen keskuksen brändin alla ajavat autot ajavat myös yhtiön voittamia Kela kyytejä (en ota kantaa hintoihin), muistan elävästi, kuinka Uudellamaalla toimivan suuren keskuksen yrittäjät suorastaan vaativat Kela kyytejä takaisin hinnalla millä hyvänsä. Nyt niitä ei sitten haluttaisi ajaakaan!
"Nämä hintatarjoukset ovat tehneet yhtiöt jotka ainoastaan välittävät näitä kuljetuksia, sopimusautoilijoiden pitäisi tehdä työtä tappiolla.."
Tuo loppu pitäisi olla näin: "sopimusautoilijoiden pitää tehdä työtä tappiolla", koska heidän on ne sopimusten mukaan hoidettava. Piste! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota, kun keskus/välitysyhtiö X on osallistunut esim. kilpailuun Kela kyydeistä, on luonnollista, että kaikki voittaneen keskuksen brändin alla ajavat autot ajavat myös yhtiön voittamia Kela kyytejä (en ota kantaa hintoihin), muistan elävästi, kuinka Uudellamaalla toimivan suuren keskuksen yrittäjät suorastaan vaativat Kela kyytejä takaisin hinnalla millä hyvänsä. Nyt niitä ei sitten haluttaisi ajaakaan!
"Nämä hintatarjoukset ovat tehneet yhtiöt jotka ainoastaan välittävät näitä kuljetuksia, sopimusautoilijoiden pitäisi tehdä työtä tappiolla.."
Tuo loppu pitäisi olla näin: "sopimusautoilijoiden pitää tehdä työtä tappiolla", koska heidän on ne sopimusten mukaan hoidettava. Piste!Tuskin kukaan on vaatinut "hinnalla millä hyvänsä" päästä ajamaan Kelakyytejä. Itse näen nuo Kela sopimukset niin, että joku taho ( välitysyhtiö) on luvannut, että minä ( yksityinen liikenteenharjoittaja) ajan Kelan kyytejä hintaan, joka ei ole ollut minun päätettävissäni.
- Anonyymi
Perinteinen taksi on reilumpi autoilijaa kohtaan kuin nämä kansainväliset alustatalouden toimijat, Ne on suunniteltu niin että putoat jossakin vaiheessa pois välityksestä, pisteytyksen takia ja taas kehään uutta yrittäjää yrittämään. Raakaa epäinhimillistä peliä tällaisessa pienessä maassa, yrittäjä jää hetkessä tyhjän päälle velkoineen.
- Anonyymi
ootko taxi kuski
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384208- 892049
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152021Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi611661Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541472Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341437VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1021352- 741246
- 981171
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181080