On laskettu, että ns. tunnin juna tulee maksamaan ainakin puolitoista miljardia. Yleensä kaikki suunnitelmat ovat ylittyneet toteutuneena reilusti, niin varmaan tämänkin. Lisäksi moni perhe menettää sen radan alta kotinsa. Miksi tällaisena aikana ,jolloin kaikesta yritetään nyhjäistä säästöjen nimissä, kansalaisten pienistäkin tuloista ???
Ei voi muuta päätellä, kuin että Orpo haluaa ikuisesti mainittavan ko. tunnin junaa Orpon junana, ja tietysti halusta miellyttää kotipaikkalaisiaan turkulaisia. Siis nyt kyllä tuntuu, että on Orpon oma etu kyseessä. Kaikki tämä vain herrasväen (hyväosaisten) nautinnonhalun takia, ja muutaman minuutin matka-ajan säästön takia!
Jos se toteutuu, niin se muistetaan kyllä ikuisesti, mutta ei niin, kuin Orpo luulee, vaan nykyisen hallituksen epäoikeudenmukaisuutena.
Onko turha Turun tunnin juna Orpolle pakkomielle, vaikka se veisi leivän suusta pienituloiselta?
12
273
Vastaukset
- Anonyymi
Nosto, aloituksessa on paljon asiaa!
- Anonyymi
Ja mikä karmeinta, orpo aikoo kyniä suuren osan hinnasta köyhiltä radanvarsikunnilta. Ainoat oikeat maksajat olisivat Helsinki ja Turku varsinkin siinä tapauksessa, että ne olisivat myös ainoat pysähtymisasemat.
Todennäköisempi turku-radan hinta on oleva noin 3 mrd. euroa. SIIS RADASTA, JOTA KUKAAN EI TOSISSAAN TARVITSE!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mikä karmeinta, orpo aikoo kyniä suuren osan hinnasta köyhiltä radanvarsikunnilta. Ainoat oikeat maksajat olisivat Helsinki ja Turku varsinkin siinä tapauksessa, että ne olisivat myös ainoat pysähtymisasemat.
Todennäköisempi turku-radan hinta on oleva noin 3 mrd. euroa. SIIS RADASTA, JOTA KUKAAN EI TOSISSAAN TARVITSE!!!!Ja höpsis, maksakoon Turku yksinään sen junan! Ei meitä helsinkiläisiä pidä siitä rokottaa että yks Orpo sellasta haluaa kotikonnuilleen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mikä karmeinta, orpo aikoo kyniä suuren osan hinnasta köyhiltä radanvarsikunnilta. Ainoat oikeat maksajat olisivat Helsinki ja Turku varsinkin siinä tapauksessa, että ne olisivat myös ainoat pysähtymisasemat.
Todennäköisempi turku-radan hinta on oleva noin 3 mrd. euroa. SIIS RADASTA, JOTA KUKAAN EI TOSISSAAN TARVITSE!!!!Valtiovaraintarkastusvirasto pitää neljän miljardin tunnin juna hanketta liian kalliina ja tarpeettomana nykyisessä taloustilanteessa.
- Anonyymi
One
- Anonyymi
KOITTAKAA MUISTAA KOK ORPO ON HULLU 100 % HULLU JA KOKOOMUS YLEENSÄKKIN NATO KIIMASIA SOTA HULLUJA NYT HE VAATIMASSA JOKA KYLÄÄN ASE AMPUMARATA JOKAISEN TULEE OSATA AMPUA. HERÄÄ KYSYMYS OLEMMEKO SOTAAN LÄHÖSSÄ KUN PÖLJÄ PALSTERNAKKA SANO KUIVAMUONA EVÄISTÄ NYT PITÄÄ OSATA AMPUA NYT PIKASESTI NAVALNIT MUUTAMILLE SOTAA LIETSOVILLE HULLUILLE.
- Anonyymi
Kokoomus tekee "arvojensa" mukaista politiikkaa piittaamatta epäinhimillisistä toimeentulon heikennyksistä pienituloisilta.
Mutta ahneella on p. . . . . . . loppu, siitä on jo merkkejä! - Anonyymi
Tuo tunnin juna kuuluu Orpon suunnitelmaan myydä VR yksityiselle. Ensin kunnostetaan verorahoilla rataa ja sitten myydään kavereille halvalla.
- Anonyymi
Orpon lempilapsi tämä tunnin juna Turkuun. Päätoksen jälkeen Kokoomuksen kannatus on tiedon jälkeen 8-11%. Hyvä Orpo! 😁
- Anonyymi
Ei niitten kannatus laske vaikka mitä tekis. Se kostautuu hallituskumppaneille.
- Anonyymi
Onko rautatien uudesta linjauksesta tehty alkeellisintakaan ympäristövaikutusten arviointia?
Kuinka monta luonnonsuojelualuetta tai liito-oravan reittiä se matkallaan halkaisisi? Onko rataprojekti saanut jonkinlaisen erityisvapauden kaikista ympäristösuojelullisista näkökohdista? Miksi ja kenen päätöksellä? - Anonyymi
Tuo hanke on täysin älytön. Ai niin, se onkin Turku ja Turun tauti tunaroivine päättäjineen.
Länsirata (ent. Tunnin juna). Lähijunaliikenne. Kaksoisraiteen rakentaminen Kupittaan ja rautatieaseman välille siltoineen ja uusine laitureineen ratapihalle. Raitiotie. Haaveissa vainko oot mun?
Kiskofiaskoihin voitaneen lisätä vielä rantaradan jatkuvat ongelmat ja junamotti, joka katkaisee raideliikenteen Helsinkiin neljänä seuraavana kesänä.
Miksi junailu ei onnistu Turussa ja Turulta? Länsirata on ollut Turun kaupungin ja maakuntaliiton edunvalvonnan ykköshanke. Raitsikkaa on suunniteltu jo vuosikaudet ja suunnittelu jatkuu ainakin ensi vuoden lopulle asti. Huonosti junailtu tai ainakin se, junailu, vie liian kauan aikaa.
Kiskojen ongelmat ovat oikeastaan samaa vyyhtiä. Rantaradan liikenne takkuaa, koska rata on huonossa kunnossa. Väyläviraston mukaan sitä on pikaisesti korjattava ainakin 80 miljoonalla eurolla. Tämä on vasta alkua. Remontin hinta nousisi ainakin satoihin miljooniin. Rantarata ei siltikään nopeutuisi sitäkään vähään, mitä Länsiradan eduksi on laskettu. Toisen raiteen hinta olisikin sitten jo 2,2 miljardia euroa eli Länsiradan mittaluokkaa. Kannattaako siis vanhaan investoida vai rakentaa uusi rataosuus Salon ja Lohjan välille?
Turun ja Helsingin välistä rataliikennettä ei voida jättää nykytolalle, vaikka itäsuomalaiset kuinka mutristelisivat.
Tuorein takaisku on ratapihan ja kaksoisraiteen kustannusten räjähtäminen 67 miljoonasta eurosta ensin 108 miljoonaan euroon ja sitten 172 miljoonaan euroon. Turku joutuu maksamaan myös lisäkuluista puolet.
Kustannusnousu on täysin tolkuton, vaikka kuinka otettaisiin huomioon sota Ukrainassa, inflaatio tai muut kulkutaudit ja heinäsirkat. Jokin on mennyt kustannuslaskennassa pahasti pieleen ja sormi sojottaa kohti Väylävirastoa, valtion virastoa. Kuka ei tiennyt, että Aurajokirantaan ”on vaikea rakentaa”? Jopa Loimaan Erkkikin tiesi.
Vastuunkantajia ei ole näkynyt. Oma kysymyksensä on se, miksi Turun kaupunki on allekirjoittanut paperin, jossa piikki on auki.
https://www.aamuset.fi/artikkeli/6249146
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427105
- 323978
- 503428
- 412978
- 172756
- 372248
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472157- 432112