Miksi luterilaiset tarvitsevat ehtoollisen jakajaksi papin?

Anonyymi-ap

Raamatun uskovat nauttivat ehtoollista kodeissa keskenään.

89

395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on vain kirkon monopolia.

      • Niin, pappeus on yleinen.


      • Anonyymi
        VihiKoira kirjoitti:

        Niin, pappeus on yleinen.

        ...........leipäpappeja.........


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        🍑 ­­­N­­­y­­m­­f­­o­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18274289

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Se on kirkon valtaa,

      • Anonyymi

        Miten muka kirkon valta näkyy nyky-Suomessa? Osallistuu Pride-marssiin ja nuoleskelee vähemmistöjä ja siunaa niiden syntejä.


    • Koska Sakramenttien jakaminen kuuluu saarnanvirkaan ja kuuluu seurakunnan paimenelle.

      • Anonyymi

        Sakramentit on kirkon keksintö. Raamattu ei sellaisista puhu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sakramentit on kirkon keksintö. Raamattu ei sellaisista puhu.

        Höpö, höpö, Raamatusta löytyy mm. kolmiyhteinen Jumala, kasteen armo ja on siellä taatusti myös sakramentti, vaikka itse sanoja ei esiinny. Niiden avulla opetetaan Raamattua. Sakramentti tarkoittaa, Jumalan sanaa ja asetusta, Joissa on maallinen aine ja Jumalan sana. Esim. Jeesus asetti kasteen tässä:
        Matt.28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". Edelleen: Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Kastekäskyssä on myös kolmiyhteinen Jumala. Kasteen armo on mm. tässä: Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?" Edelleen: "...kasteessa te olette herätetyt, uskon kautta, jonka Jumala vaikuttaa" (Kol.2:12).


      • Anonyymi
        Luterilainen kirjoitti:

        Höpö, höpö, Raamatusta löytyy mm. kolmiyhteinen Jumala, kasteen armo ja on siellä taatusti myös sakramentti, vaikka itse sanoja ei esiinny. Niiden avulla opetetaan Raamattua. Sakramentti tarkoittaa, Jumalan sanaa ja asetusta, Joissa on maallinen aine ja Jumalan sana. Esim. Jeesus asetti kasteen tässä:
        Matt.28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". Edelleen: Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Kastekäskyssä on myös kolmiyhteinen Jumala. Kasteen armo on mm. tässä: Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?" Edelleen: "...kasteessa te olette herätetyt, uskon kautta, jonka Jumala vaikuttaa" (Kol.2:12).

        Voitko ketoa missä kohtaan esiintyy sana sakramentti ja pappi ne toimittamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko ketoa missä kohtaan esiintyy sana sakramentti ja pappi ne toimittamassa.

        Voitko opetella kirjoittamaan ensin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voitko ketoa missä kohtaan esiintyy sana sakramentti ja pappi ne toimittamassa.

        Jo lähetyskäskyssä Jeesus antoi kastekäskyn omille opetuslapsilleen: Jeesus antaa lähetyskäskyn Galileassa

        Matt.28:16 Mutta ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Kun he näkivät hänet, he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Jeesus tuli heidän luokseen, puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heidät pitämään kaiken, minkä olen käskenyt teidän pitää. Katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti. Aamen."


      • Anonyymi
        Luterilainen kirjoitti:

        Jo lähetyskäskyssä Jeesus antoi kastekäskyn omille opetuslapsilleen: Jeesus antaa lähetyskäskyn Galileassa

        Matt.28:16 Mutta ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Kun he näkivät hänet, he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Jeesus tuli heidän luokseen, puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heidät pitämään kaiken, minkä olen käskenyt teidän pitää. Katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti. Aamen."

        Ei sanaakaan sakramentistä, kirkosta tai papista,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sakramentit on kirkon keksintö. Raamattu ei sellaisista puhu.

        Miten voit sanoa että Raamattu ei puhu? Ethän ole edes lukenut Raamattua. Jeesus meni kasteelle ja perusti ehtoollisen sakramentin. Katolinen kirkko löysi muillekin perusteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voit sanoa että Raamattu ei puhu? Ethän ole edes lukenut Raamattua. Jeesus meni kasteelle ja perusti ehtoollisen sakramentin. Katolinen kirkko löysi muillekin perusteet.

        Sakramentti on taikameno, "pyhä toimitus". Perua mitralaisuudesta, kuten lähes kaikki se, millaisena kristinuskoon liitettävä useimmissa sen lahkoissa ilmenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sakramentit on kirkon keksintö. Raamattu ei sellaisista puhu.

        Onko ortodoksikirkon sakramentti avioliitosta vain kirkon keksintö? Sittenhän ortodoksikirkko voi luopua siihen vetoamiseen ja alkaa vihkiä sanaa sukupuolta olevia?


    • Niin kyllä kotonakin jos seuroja pidetään, sakramentit raamatussa toimitti ja toimittaa nytkin seurakunnan paimen. Muutenhan touhu menee villiksi, eikä ole edes mikään sakramentti, ja vähintään hyvin epävarma.

      • Anonyymi

        Raamattu ei puhu mitään sakramenteista saatikka, että pappi niitä toimittaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei puhu mitään sakramenteista saatikka, että pappi niitä toimittaisi.

        Sinun ei tarvitse kuulua kirkkoon eikä käydä ehtoolliselle jos et usko. Minä uskon ja käyn. Mikä tässä on se ongelma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei puhu mitään sakramenteista saatikka, että pappi niitä toimittaisi.

        Sinä saat ihan rauhassa perustaa oman kirkkokuntasi joka noudattaa Raamattua juuri niin yksisilmäisen kirjaimellisesti kuin haluat. Kokeile ensin kuitenkin Lähetyshiippakuntaa, joka on sieltä kaikkein tiukimmasta ja Raamatullisimmasta päästä. Siellä ei ole naispappeja eikä homovihkimyksiä ja mielestäni nämäkin asiat pitää ottaa huomioon. Jos nämä eivät sovi sinun pirtaan niin onko kohtuullista tai johdonmukaista kritisoida oppeja sakramenteista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei puhu mitään sakramenteista saatikka, että pappi niitä toimittaisi.

        Yleistä tietoa lukijoillekin hyvin lyhyesti:
        Ehtoollinen on Jeesuksen asettama yhteysateria, kuten varmaan tietänet. Sen muoto ja sanat ovat varsin tarkkaan otettu Jeesuksen viimeiseltä aterialta, yhteys-ja muistoaterialta. "Ehtoollinen" on kirkon sakramentti, suomen kielessä myös pyhä toimitus, jonka alkuna ja esikuvana on juurikin tuo Jeesuksen esimerkki palvella toisia ja perustuu jo juutalaisuuteenkin, olihan Jeesus ja opetuslapset juutalaista alkuperää. Jeesus on itse käskenyt seuraajiaan nauttimaan leipää ja viiniä hänen muistokseen. Ehtoollinen on yhteyden, ilon ja kiitoksen ateria. Pappi lausuu asetussanat, siunaa ehtoollisaineet ja tekee ristinmerkin niiden päälle.
        ----

        Eriseurat ja lahkot halventavat yhteysaterian merkityksen ja arvon selityksillään, jotka eivät perustu Jeesuksen viimeisen aterian meritykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleistä tietoa lukijoillekin hyvin lyhyesti:
        Ehtoollinen on Jeesuksen asettama yhteysateria, kuten varmaan tietänet. Sen muoto ja sanat ovat varsin tarkkaan otettu Jeesuksen viimeiseltä aterialta, yhteys-ja muistoaterialta. "Ehtoollinen" on kirkon sakramentti, suomen kielessä myös pyhä toimitus, jonka alkuna ja esikuvana on juurikin tuo Jeesuksen esimerkki palvella toisia ja perustuu jo juutalaisuuteenkin, olihan Jeesus ja opetuslapset juutalaista alkuperää. Jeesus on itse käskenyt seuraajiaan nauttimaan leipää ja viiniä hänen muistokseen. Ehtoollinen on yhteyden, ilon ja kiitoksen ateria. Pappi lausuu asetussanat, siunaa ehtoollisaineet ja tekee ristinmerkin niiden päälle.
        ----

        Eriseurat ja lahkot halventavat yhteysaterian merkityksen ja arvon selityksillään, jotka eivät perustu Jeesuksen viimeisen aterian meritykseen.

        Ei mitään sakramenttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään sakramenttia.

        Eihän sinulla tietenkään mitään sakramenttia olekaan. Mikään ei ole sinulle pyhää. Olet syntinen ihminen.


    • Anonyymi

      Kirkon keksimää taikauskoa että vain papit voisivat jakaa ehtoollista. Siihen ei ole Raamatussa yhtäkään perustetta.

      • Tämä on Raamatun sanaa kasteen sakramentissa. Sana antaa kasteessa mitä lupaakin: Matt.2:38 Pietari sanoi heille: "Muuttakaa mielenne ja tulkoon jokainen teistä kastetuksi Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksiantamiseksi, niin saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu, myös kaikille kaukana oleville, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." Valtavaa kasteen evankeliumia. Sana antaa mitä lupaakin kasteessa.


      • Anonyymi
        Luterilainen kirjoitti:

        Tämä on Raamatun sanaa kasteen sakramentissa. Sana antaa kasteessa mitä lupaakin: Matt.2:38 Pietari sanoi heille: "Muuttakaa mielenne ja tulkoon jokainen teistä kastetuksi Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksiantamiseksi, niin saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu, myös kaikille kaukana oleville, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." Valtavaa kasteen evankeliumia. Sana antaa mitä lupaakin kasteessa.

        Missä se sana sakramentti oli?
        Kannatat muuten homojen vihkimistä avioliittoon kirkossa, eikö?


    • Anonyymi

      ehtoollinen annetaan , alttarilla ,

      "Sillä lihan sielu on veressä ja minä olen sen teille antanut ALTTARILLE , että se
      tuottaisi teille sovituksen ; sillä veri tuottaa sovituksen , koska sielu on siinä."
      3 Moos: 17: 11

      • Anonyymi

        Voisiko hieman ajatella mitä kirjoittelet?

        Vai kaadetaanko lut kirkossa ehtoollisviini alttarille? Eikös Jeesus käskenyt JUOMAAN sitä Hänen kuolemansa muistoksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko hieman ajatella mitä kirjoittelet?

        Vai kaadetaanko lut kirkossa ehtoollisviini alttarille? Eikös Jeesus käskenyt JUOMAAN sitä Hänen kuolemansa muistoksi?

        >"minä olen sen teille antanut alttarille" 3 Moos: 17: 11 = Jumalan sanaa

        >"alttarille antanut"<

        alttarille kokoonnutaan yhteiseen ehtoolliseen , ja alttarilla ANNETAAN , yhteisestä
        leivästä ja maljasta Herran Pyhä ehtoollinen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >"minä olen sen teille antanut alttarille" 3 Moos: 17: 11 = Jumalan sanaa

        >"alttarille antanut"<

        alttarille kokoonnutaan yhteiseen ehtoolliseen , ja alttarilla ANNETAAN , yhteisestä
        leivästä ja maljasta Herran Pyhä ehtoollinen."

        Vai että ALTTARILLE annetaan teidän leipänne ja viininne?
        Ompa outoa.

        Miten ne osallistujat nuolevat sen alttarilta? Oletkohan täysillä matkassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että ALTTARILLE annetaan teidän leipänne ja viininne?
        Ompa outoa.

        Miten ne osallistujat nuolevat sen alttarilta? Oletkohan täysillä matkassa?

        herjaat Jumalan Sanaa , ja koetat olla Jumalan Sanaa viisaampi , kommenttisi on pelkkää saivartelua ,

        JOKAINEN tietää , että ehtoollinen nautitaan MALJASTA , joka annetaan alttarilla,
        "tämä malja on uusi liitto minun veressäni" Luuk: 22: 20


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        herjaat Jumalan Sanaa , ja koetat olla Jumalan Sanaa viisaampi , kommenttisi on pelkkää saivartelua ,

        JOKAINEN tietää , että ehtoollinen nautitaan MALJASTA , joka annetaan alttarilla,
        "tämä malja on uusi liitto minun veressäni" Luuk: 22: 20

        Ei se ole herjausta, kun korjaa sinun tyhmiä väitteitäsi.
        Ehtoollista voidaan antaa ILMAN ALTTARIAKIN! Ja ilman pappia.

        Alkuseurakunta kokoontui ehtoollisen viettoon KODEISSA, eikä pappien läsnäolosta ollut mitään kuusaa:
        Ap 2
        "Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella, kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole herjausta, kun korjaa sinun tyhmiä väitteitäsi.
        Ehtoollista voidaan antaa ILMAN ALTTARIAKIN! Ja ilman pappia.

        Alkuseurakunta kokoontui ehtoollisen viettoon KODEISSA, eikä pappien läsnäolosta ollut mitään kuusaa:
        Ap 2
        "Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella, kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa."

        raamattu:
        "Eikö ole kirjoitettu : `Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen
        rukoushuoneeksi" Mark: 11: 17

        myös Vanhan liiton aikana oli , pyhäköt , Herran huone,
        "Ja hän saapui Nasaretiin , jossa hänet oli kasvatettu , ja meni tapansa mukaan
        sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan" Luuk: 4: 16
        > "Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole herjausta, kun korjaa sinun tyhmiä väitteitäsi.
        Ehtoollista voidaan antaa ILMAN ALTTARIAKIN! Ja ilman pappia.

        Alkuseurakunta kokoontui ehtoollisen viettoon KODEISSA, eikä pappien läsnäolosta ollut mitään kuusaa:
        Ap 2
        "Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella, kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa."

        kristilliset kirkoissa , voidaan viedä ja viedään myös koteihin ehtoollinen pyydettäessä , onhan paljon henkilöitä , jotka ei , esim , liikuntarajoitteiset tai jonkin muun sairauden vuoksi eivät pääse kulkeen kirkkoon .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >"minä olen sen teille antanut alttarille" 3 Moos: 17: 11 = Jumalan sanaa

        >"alttarille antanut"<

        alttarille kokoonnutaan yhteiseen ehtoolliseen , ja alttarilla ANNETAAN , yhteisestä
        leivästä ja maljasta Herran Pyhä ehtoollinen."

        meni pois ja hirttäytyi =Jumalan sanaa (Matt. 27:5)
        Mene ja tee sinä samoin = Jumalan sanaa (Luuk. 10:37)
        Minkä teet, se tee pian = Jumalan sanaa (Joh. 13:27)


    • Anonyymi

      Ennen vanhaa papiksi pääsivät sellaiset miehet, jotka jaksoivat lukea. Sitä pidettiin ihan akateemisena hommana. Kun pappeja sitten alkoi tulla monille paikkakunnille, niin tokihan heille tarvittiin virallisia työtehtäviä.

      Tuosta akateemisesta statuksesta haluan sanoa, että on hassua, että teologiaa opiskellaan vielä nykyäänkin ihan yliopistossa. Joku kirkon järjestämä parin kuukauden seminaari kyllä pätevöittäisi papiksi tavallisen lukion läpäisseen toljakkeen.

    • Anonyymi

      Aloittaja on helluntailainen pilkkaaja: "Miksi luterilaiset? Miksi, miksi, miksi...?". Älykkään ihmisen ei tarvitse kysellä ja tyhmistä kyselijöistä ei pidä piitata.

      Hän heille tyypillisesti pätkii Raamatun sanaa: sen minkä sanoo, se kyllä voi olla suoraa lainausta Raamatusta, mutta ovelasti jättävät osan asiaan oleellisesti kuuluvista asioista pois.

      Jeesus oli oman joukkonsa nk. vanhin / opettaja / rabbi. Juutalaisen sapatti-illallisen siunaa aina pappi tai joukon vanhin. Kristityt eivät vietä juutalaista sapattia, mutta tietyt asiat ovat siirtyneet kristinuskoon, eivät kuitenkaan samoissa merkityksissä kuin juutalaisuudessa.

      Vaikka kristityt kyllä nauttivat HPE:n keskenään, niin kuitenkin omien tapojensa mukaan. Juutalaisuuteen on aina kuulunut pappeus.

      1. Piet. 5:8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.

    • Anonyymi

      raamattu ei kokonaisuudessaan avaudu pelkästään MATKIMALLA mitä / miten Apostolit teki , eikä missään ole raamatussa kirjoitettu , "seuratkaa apostoleja , vaan Jeesus sanoo Raamatussa:

      "Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22

      "Eikö ole kirjoitettu: "Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen
      rukoushuoneeksi" Mark: 11: 17
      "Minun huoneeni" , on Uuden liiton temppeli , > kirkot (kyrieke > "Herralle
      kuuluva")

      • Anonyymi

        "raamattu ei kokonaisuudessaan avaudu pelkästään MATKIMALLA mitä / miten Apostolit teki , eikä missään ole raamatussa kirjoitettu , "seuratkaa apostoleja ,???

        Raamattu KEHOITTA seuraamaan apostolien esimerkkiä.
        1. Kor 11
        "Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta. Kiitän teitä siitä, että aina muistatte ja noudatatte niitä opetuksia, jotka olen välittänyt teille."

        Jumala kutsuu seurakunnan työntekijät, apostolit, opettajat, profeetat jne, eikä missään vaadita yliopistotutkintoa, joka oli katolisen kirkon keksintö, kun papeille haluttiin enemmän valtaa ja auktoriteettia.
        Alkuseurakunta kokoontui aluksi temppelissä, sitten kodeissa ja vasta 200 jKr alettiin rakentamaan komeita kirkkorakennuksia, joilla pyrittiin osoittamaan kirkon valtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "raamattu ei kokonaisuudessaan avaudu pelkästään MATKIMALLA mitä / miten Apostolit teki , eikä missään ole raamatussa kirjoitettu , "seuratkaa apostoleja ,???

        Raamattu KEHOITTA seuraamaan apostolien esimerkkiä.
        1. Kor 11
        "Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta. Kiitän teitä siitä, että aina muistatte ja noudatatte niitä opetuksia, jotka olen välittänyt teille."

        Jumala kutsuu seurakunnan työntekijät, apostolit, opettajat, profeetat jne, eikä missään vaadita yliopistotutkintoa, joka oli katolisen kirkon keksintö, kun papeille haluttiin enemmän valtaa ja auktoriteettia.
        Alkuseurakunta kokoontui aluksi temppelissä, sitten kodeissa ja vasta 200 jKr alettiin rakentamaan komeita kirkkorakennuksia, joilla pyrittiin osoittamaan kirkon valtaa.

        ei ne Apostolitkaan loputtomasti kodeissa kokoontunut , sanoohan Jeesus raamatussa:

        "MINUN huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi" Mark: 11: 7
        ei Apostolit kukaan omaa kotiaan ominut "Herran huoneeksi"

        kristinuskon historia antaa kyllä tietoa kirkkojen synnystä.


    • Anonyymi

      Syynä voi olla se, että jos kaikki toimii omalla tavallaan, niin pikku hiljaa alkaa m kaikenlaista uutta kansanuskomusta hiipiä mukaan toimituksiin.

    • Ja on edelleen nautittu ehtoollinen kodeissa.

    • Anonyymi

      Jeesus tosiaan muistutti että AINA kun syötti ateriaa niin muistakaa minua! Ei siihen pappia tarvita ja sitäpaitsi eiväthän liberaalit papit edes enää usko Jeesukseen, he uskovat homottamisiin ja wokettamisiin.

      • Anonyymi

        >>>"aina kun syötte ateriaa"<<<


        "joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta , syö ja juo tuomioksensa"
        1 Kor: 11

        Herran ehtoollinen Pyhitetään , eikä ole sama kuin muu syöminen tai juominen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"aina kun syötte ateriaa"<<<


        "joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta , syö ja juo tuomioksensa"
        1 Kor: 11

        Herran ehtoollinen Pyhitetään , eikä ole sama kuin muu syöminen tai juominen.

        Pappiko sen vain voi pyhittää ?

        Eikö jokainen uudestisyntynyt ole kelvollinen siunaamaan ateriansa ja pyhittämään sen vai vainko papilla on Pyhä Henki hah !

        kyllä s e on sekasotku kun uskonnollisuus vallitsee j a sen mukana suurenluokan tietämättömyys!

        suurin osa lutterilaisista ei tiedä yhtään mitään mistään raamatun asiasta.

        ainut uskonnollinen osa hänessä on rituaalit ja kirkon pakkoveron maksaminen.


    • Anonyymi

      Papin asemaa on liioiteltu. Itse en ottaisi ehtoollista naispapin tai homopapin antamana vaikka oltaisiin kirkossakin. Karistaisin pölyt kengistäni ja jatkaisin matkaa muualle, johonkin todella kristilliseen kirkkoon ja aitoa uskoa toteuttavaan messuun.

      • Anonyymi

        En minäkään ota.


    • Anonyymi

      Pappien monopoli.

    • Anonyymi

      ON MAKUASIA JA MAKUASIOISTA EI SOVI KIISTELLÄ,
      LUETAA VAIN NIINKUIN KIRJOITETTU ON.

    • Anonyymi

      IHMINEN ON VALLANNUT, MUILTA ELÄIMILTÄ MAAPALLON JA PÄÄSSYT LISÄÄNTYMÄÄN. PILANNUT ILMASTON JA LUONNON JA TAPPELEE NYT KESKENÄÄN ENTISTÄ ENEMPI, KUTEN ON TEHNYT KAUTTA AIKAIN.
      KEHITTÄNYT JOUKKOTUHOASEET, SOVELTANUT LUONNON LUOMAA OMIIN TARKOITUKSIIN LUONNON EHDOILLA, ELÄMÄÄ JA KUOLEMAA.

      • Anonyymi

        Juu, näinhän se on. Ihmisellä on vihollisia, toinen ihminen.
        -työnantajalla on ay-liike ja SAK
        -DIKTAAKTORILLA ON VALTAA HAAVEILEVA
        -oikeistolla on vasemmistolaiset
        Toisin sanoen:
        on kitka voima joka vastustaa ja pitää paikallaan, aina on jokin vastavoima, muutenhan ne kaikki menisi vituksi


    • Anonyymi

      Ko. tapa juontaa katolisuudesta, mistä luterilainen kirkko irtosi, mutta vei mukanaan monia katolisia perinnäissääntöjä, jotka eivät ole Raamatun mukaisia. Katolisen harhaopin mukaan vain pappi pystyy muuttamaan leivän lihaksi ja viinin vereksi, joita sitten syödään.

      • Jeesus asetti ehtoollisen uskoville muistoateriaksi ja yhteydeksi itseensä, ei siinä pappeja tarvittu.


      • Anonyymi
        VihiKoira kirjoitti:

        Jeesus asetti ehtoollisen uskoville muistoateriaksi ja yhteydeksi itseensä, ei siinä pappeja tarvittu.

        kristilliset kirkot:

        "Eikö ole kirjoitettu : Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi"
        Mark: 11: 17

        Vanhan liiton aikana oli temppelit > temppeliuhrit (esikuvana) , metsäkyyhkyset
        uhrattavaksi ,
        Uuden liiton kirkot ,
        "Jumalan Karitsa , joka pois ottaa maailman synnin" Joh: 1
        "Ja hän on meidän syntiemme sovitus , eikä ainoastaan meidän , vaan myös koko
        MAAILMAN syntien." 1 Joh: 2: 2


      • Anonyymi
        VihiKoira kirjoitti:

        Jeesus asetti ehtoollisen uskoville muistoateriaksi ja yhteydeksi itseensä, ei siinä pappeja tarvittu.

        Aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamen!

        Vanhan liiton temppelipalvelukset , > uhrit , ESIKUVANA,

        "Sitten pappi uhratkoon syntiuhrin ja toimittakoon puhdistettavalle sovituksen"
        3 Moos: 14: 19

        Samoin myös uudessa liitossa ,
        > pappi jakaa ehtoollisen , >syntien anteeksisaamiseksi" Matt: 26: 28


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanhan liiton temppelipalvelukset , > uhrit , ESIKUVANA,

        "Sitten pappi uhratkoon syntiuhrin ja toimittakoon puhdistettavalle sovituksen"
        3 Moos: 14: 19

        Samoin myös uudessa liitossa ,
        > pappi jakaa ehtoollisen , >syntien anteeksisaamiseksi" Matt: 26: 28

        Jeesuksen uhri ei tarvitse pappeja!


      • Anonyymi
        VihiKoira kirjoitti:

        Jeesuksen uhri ei tarvitse pappeja!

        Ei. Mutta seurakunnan paimenia seurakunta tarvitsee


      • Anonyymi
        VihiKoira kirjoitti:

        Jeesuksen uhri ei tarvitse pappeja!

        Raamattu kertoo toisin , mutta eihän helluntailaiset oikeesti ole raamattua edes tutkineet.

        helluntailaisen "tutkiminen" > korvasyyhyyn , se uppoo sellaiselle , joka ei "kirjoituksia" tunne.
        "te eksytte , kun ette tunne kirjoituksia, ETTEKÄ Jumalan voimaa" Matt: 22: 29

        Jeesus tunsi "kirjoitukset" , eikä mitään Uutta testamenttia ollut vielä olemassakaan.
        Jeesus siis vetosi "kirjoituksiin" , jotka helluntailainen hylkää ja kieltää .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Mutta seurakunnan paimenia seurakunta tarvitsee

        Aloitus ei ymmärtääkseni käsittele sitä aihetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kertoo toisin , mutta eihän helluntailaiset oikeesti ole raamattua edes tutkineet.

        helluntailaisen "tutkiminen" > korvasyyhyyn , se uppoo sellaiselle , joka ei "kirjoituksia" tunne.
        "te eksytte , kun ette tunne kirjoituksia, ETTEKÄ Jumalan voimaa" Matt: 22: 29

        Jeesus tunsi "kirjoitukset" , eikä mitään Uutta testamenttia ollut vielä olemassakaan.
        Jeesus siis vetosi "kirjoituksiin" , jotka helluntailainen hylkää ja kieltää .

        Pappeus ja uhraaminen jäi VT:hen kun Jeesus antoi kertakaikkisen uhrin mihin ei pappeja tarvittu.
        Temppelin esirippu repesi ja ihmisillä on sen jälkeen suora yhteys taivaaseen. Pappeja ei tarvita enää välimiehiksi.
        VT:n uhrit olivat vain esikuvaa Jeesuksen uhrista.


      • Anonyymi
        VihiKoira kirjoitti:

        Pappeus ja uhraaminen jäi VT:hen kun Jeesus antoi kertakaikkisen uhrin mihin ei pappeja tarvittu.
        Temppelin esirippu repesi ja ihmisillä on sen jälkeen suora yhteys taivaaseen. Pappeja ei tarvita enää välimiehiksi.
        VT:n uhrit olivat vain esikuvaa Jeesuksen uhrista.

        Tuossa olet tismalleen oikeassa! Seurakunnan paimenestahan käytetään nimitystä pappi, vaikka se ei sanan alkuperäinen merkitys olekaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa olet tismalleen oikeassa! Seurakunnan paimenestahan käytetään nimitystä pappi, vaikka se ei sanan alkuperäinen merkitys olekaan.

        Kirkossa on palkkapapit.


      • Anonyymi
        VihiKoira kirjoitti:

        Kirkossa on palkkapapit.

        helluntailaisuudessa ne palkka-paimenet on , älä väitä , etteikä lahkosaarnaajat ajele mersullaan vieläpä ympäri -ämpäri pitkin maaanteitä kaupungista toiseen , eikä riitäkään . välillä täytyy päästä lentoteitse sinne Ömerikan -mantereille vähän konferensseihin ,

        "kun te kierrätte meret ja mantereet , tehdäksenne yhden KÄÄNNYNNÄISEN , ja kun joku
        on siksi tullut , teette hänestä helvetin lapsen , kahta vertaa pahemman kuin te itse olette:"
        Matt: 23: 15


      • Anonyymi
        VihiKoira kirjoitti:

        Kirkossa on palkkapapit.

        helluntailaisuudessa vaaditaan vähintään rikosrekisteri henkilöltä , joka saa jakaa ehtoollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuudessa vaaditaan vähintään rikosrekisteri henkilöltä , joka saa jakaa ehtoollista.

        Toisaalta noissa piireissä se ei ole ongelma. Vaikeampaa on löytää helluntailainen jolla ei ole rikosrekisteriä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta noissa piireissä se ei ole ongelma. Vaikeampaa on löytää helluntailainen jolla ei ole rikosrekisteriä.

        No, on siellä joitakin. Yleensä ovat syntyneet kyseiseen liikkeeseen. He kylläkin ovat vähemmistö ja usein hyvinkin joviaaleja ihmisiä. Heissä harvoin tapaa homoista paasaavaa kastekiivailijaa.

        Vaikka onhan tuossa sanomassasi totuusperää . Hyvin usein noilla löytyy haisevat jäljet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuudessa ne palkka-paimenet on , älä väitä , etteikä lahkosaarnaajat ajele mersullaan vieläpä ympäri -ämpäri pitkin maaanteitä kaupungista toiseen , eikä riitäkään . välillä täytyy päästä lentoteitse sinne Ömerikan -mantereille vähän konferensseihin ,

        "kun te kierrätte meret ja mantereet , tehdäksenne yhden KÄÄNNYNNÄISEN , ja kun joku
        on siksi tullut , teette hänestä helvetin lapsen , kahta vertaa pahemman kuin te itse olette:"
        Matt: 23: 15

        Ymmärtääkseni tämä palsta käsittelee luterilaisuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta noissa piireissä se ei ole ongelma. Vaikeampaa on löytää helluntailainen jolla ei ole rikosrekisteriä.

        Miksi sinulla on kova tarve mustamaalata hellareita ja valehdella heistä?


      • Anonyymi
        VihiKoira kirjoitti:

        Jeesuksen uhri ei tarvitse pappeja!

        kristilliset kirkot on Uuden liiton temppeli, myös Jeesus meni sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

        "Ja hän saapui Nasaretiin , jossa hänet oli kasvatettu , ja meni tapansa mukaan
        sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan." Luuk: 4: 16

        Jeesus nousi synagoogassa LUKEMAAN . (kirjoituksia)


      • VihiKoira kirjoitti:

        Miksi sinulla on kova tarve mustamaalata hellareita ja valehdella heistä?

        No onhan tuossa hiukan totuusperääkin. Useimmat jotain päihdeongelmaisia ja entisiä rikollisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        kristilliset kirkot on Uuden liiton temppeli, myös Jeesus meni sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

        "Ja hän saapui Nasaretiin , jossa hänet oli kasvatettu , ja meni tapansa mukaan
        sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan." Luuk: 4: 16

        Jeesus nousi synagoogassa LUKEMAAN . (kirjoituksia)

        Synagogan rabbi kutsui tosiaan maallikkoja lukemaan kuten tässä tapauksessa Jeesuksen,


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No onhan tuossa hiukan totuusperääkin. Useimmat jotain päihdeongelmaisia ja entisiä rikollisia.

        Tästä näkisin mielelläni jonkun tutkimuksen.
        Mutta se on varmasti totta, että kun rikollinen tulee uskoon se tapahtuu usemmiten herätysliikkeen kautta.


      • VihiKoira kirjoitti:

        Tästä näkisin mielelläni jonkun tutkimuksen.
        Mutta se on varmasti totta, että kun rikollinen tulee uskoon se tapahtuu usemmiten herätysliikkeen kautta.

        Mitä tuota tutkimaan kun itsekin myönnät ilmiön olemassa olon.
        Eikä sinä mitään hyvähän se on jos ihminen korjaa tapansa.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Mitä tuota tutkimaan kun itsekin myönnät ilmiön olemassa olon.
        Eikä sinä mitään hyvähän se on jos ihminen korjaa tapansa.

        Myös homot tulevat uskoon.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Mitä tuota tutkimaan kun itsekin myönnät ilmiön olemassa olon.
        Eikä sinä mitään hyvähän se on jos ihminen korjaa tapansa.

        Se, että sinä niin väität ei tee kummastakaan asiasta totta. Mutta ihmetyttää, mikä saa sinut toimintaan noin.


    • Kovin nuukasti jakavat sitä ehtoollisviiniä, pullon tai pari jos saisi, niin kävisin kirkossa.

      • Anonyymi

        Hyvälaatuista.
        Tanniinin maku inhottaa meikäläistä.


      • Anonyymi

        Ei voida antaa enempää muuten herätysliikkeiden juopot olisi riesana.


    • Niin mutta on se kumma kuinka teitä kalvaa se mitä kirkoissa tehdään.
      Jakaisitte vaan siellä kotonanne sitä ranskanpullaa ja rypälemehua kaikessa rauhassa ja antaisitte kirkon tehdä oman tavan mukaan.

      • Anonyymi

        Mutta kun lut kirkko ei hyväksy mitään yksityistä ehtoollisenviettoa kodeissa.
        Pitää olla liperit mukana. Ja kolehtihaavi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun lut kirkko ei hyväksy mitään yksityistä ehtoollisenviettoa kodeissa.
        Pitää olla liperit mukana. Ja kolehtihaavi.

        Saatana voi naamioitua.
        Jumalalle pyhitettyyn tilaan hän ei voi tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun lut kirkko ei hyväksy mitään yksityistä ehtoollisenviettoa kodeissa.
        Pitää olla liperit mukana. Ja kolehtihaavi.

        Ehtoollinen on seurakunnan ateria. Sitä voidaan pitää myös kodeissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehtoollinen on seurakunnan ateria. Sitä voidaan pitää myös kodeissa

        Jos kastevettä joku pyhä mies on käynyt pirskottamassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun lut kirkko ei hyväksy mitään yksityistä ehtoollisenviettoa kodeissa.
        Pitää olla liperit mukana. Ja kolehtihaavi.

        No mutta eihän teikäläiset kirkkoon kuulu,


    • Anonyymi

      Rahastusta.
      Kirkon maksavina jäseninä saa organisaatio tuloja.

    • Anonyymi

      Miksi tarvitaan pappi antamaan kaste?
      Miksi piispalla on hiippalakki?

      • Anonyymi

        Sarvet kyetään piilottamaan lakin alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sarvet kyetään piilottamaan lakin alle.

        Jeesuskin tokaisi lopun ajoista:

        Ensimmäiset tulevat viimeisiksi, viimeiset ensimmäisiksi.

        KD:n jäsenet, ottakaa onkeenne!
        Ja muut hurskastelijat, esim. omaisuuksien kartuttajat!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe