Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Poiminta terveestä opetuksesta mm. Paavalin pistimestä

Anonyymi-ap

>10:31 kommentoija: ”Paavalin käsien alle meneminen saattoi ihmisen osalliseksi Paavalin synneistä. 1. Tim. 5:22 Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.”<

# Osuikohan tuo halkaisukirves nyt pölkyn viereen?

Ihminen voi tulla Jumalan silmissä syylliseksi syntiin myös siten, että on halukkaasti tekemisissä väärintekijöiden kanssa, hyväksyen heidän väärintekonsa tai salaamalla heidän käytöksensä, niin ettei seurakunta tiedä siitä, eikä siten voi toimia suojautuakseen väärintekijöiden vaikutukselta.

Esim. Pslm.50 ”Jumala sanoo: Jos sinä näet varkaan, niin sinä mielistyt häneen, ja sinä pidät yhtä avionrikkojain kanssa. Sinä päästät suusi puhumaan pahaa, ja sinun kielesi punoo petosta. Näitä sinä teet, ja minäkö olisin vaiti? Luuletko, että minä olen sinun kaltaisesi?” 2.joh.11 mukaan sellainen ”joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.”

Siksi Paavali varoitti Timoteusta tulemasta ”osalliseksi toisten synteihin”. Koska sitä edeltävien sanojen, että ”Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle”, täytyy tietenkin viitata Timoteukselle annettuun valtuuteen nimittää seurakuntiin sellaisia valvojia, jotka täyttävät Raamatun normit riittävässä määrin.

Esim. häntä kiellettiin nimittämästä vastuutehtävään 1.tim.3 mukaan ”äsken kääntynyttä, jottei sellainen ”paisuisi” ylpeydestä. Ja jos Timoteus ei noudattaisi tätä ohjetta, hän tulisi osavastuuseen kaikesta siitä väärästä, mitä sellainen leuhkaksi turvonnut ehkä tekisi.#
-
>10:31 kommentoija: ”Room. 7:20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.”<

# Huomaatko, että tämä pitää paikkansa myös sinusta? Sinua varmaan ilahduttaa ymmärtää, että jopa Paavalillakin oli tuo ongelma, siitä riippumatta, että oli kaikille esimerkkinä siitä, miten kristityn tulee olla kaikessa nuhteeton.

Mikä on luotettava selitys tähän ongelmaan? Mistä synnistä Paavali puhui? Miten hän itse valaisi tätä näennäistä ristiriitaa?

Kirjeessään roomalaisille Paavali oli jo aikaisemmin kirjoittanut Ro.5 ”Niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet. Kuolema on hallinnut Aadamista asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam.”

Siis tuo syy synnynnäiseen epätäydellisyyteen aikaansaa kaikille haasteen pysyä rehellisenä. Nykyään teologit evoluutioteorian vaikutuksesta eivät enää halua puhua ”perisynnistä” eli Aadamilta peritystä synnistä. Mutta vielä 100 vuotta sitten kaikki Raamatun selitysteokset sanoivat, että ”Aadam tahrasi tekemällään synnillä ja sen seurauksilla koko ihmiskunnan hänen jälkeensä.”#
-
>10:31 kommentoija: ”2. Kor. 12:8 Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.”<

# Jos haluat kääntää Raamattua, eikö kannattaisi opiskella, mikä ero on sanoilla "hän" ja "se"?

2. Kor. 12:8 KRK-38 ”Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.” Huomaa, että ei sanota ”hän” vaan ”se”, ts. ”se”, eli terveyshaitta, ei henkipersoona eli "hän", joka muka olisi vallannut Paavalin!#

54

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä varsinkin:
      #Jos haluat kääntää Raamattua, eikö kannattaisi opiskella, mikä ero on sanoilla "hän" ja "se"?

      2. Kor. 12:8 KRK-38 ”Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.” Huomaa, että ei sanota ”hän” vaan ”se”, ts. ”se”, eli terveyshaitta, ei henkipersoona eli "hän", joka muka olisi vallannut Paavalin!#

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😍 ­N­­y­m­­f­o­m­­a­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18274738

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Paavalin synti oli ylpeys.
      Uskovallakin voi olla vaara ylpistyä saati Paavalilla joka ei ollut ainoastaan uskova vaan Jeesuksen Kristuksen ilmoituksen esilletuoja, jonka Kristus valitsi.
      Sadatmiljoonat kristityt ovat ammentaneet Paavalin kirjoittaman uudenliiton ja teksti on ällistyttävän hyvää ja ihmeellistä viisaudellaan.
      Monille vaikeita kuten laki ja armo, mutta senkin aukaisuun tarvitaan Pyhää Henkeä.
      Sitten kun aukeaa niin wau kuinka upeaa.
      Ei siis ihme jos Paavalilla on meinannut ylpeys nousta sillä varmasti on ymmärtänyt asian tärkeyden ja millä paikalla hän on.

      • Anonyymi

        Siksi pistintä lihaan tarvittiin, ettei ylpeilisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksi pistintä lihaan tarvittiin, ettei ylpeilisi.

        Siinä juuri ydin.Jumala salli jonkun ns lamautuksen osuvan jotta mies on nöyrä ja tekee tehtävänsä ja nousee taivaankotiin.
        Loppu oli kuolema teloittamalla tod.näk. ja näinollen mies on siellä taivaassa aikanaan loistamassa kirkkaana.


    • Anonyymi

      Paavalin saama Saatanan enkeli on henkiolento "hän". Kaikki niin hyvät kuin pahat enkelit ovat palvelukseen lähetettyjä henkiä.

      Pahoja enkeleitä kutsutaan demoneiksi. Eikä demoneilla ole mitään fyysistä ruumista, eikä puisia tikkuja ja pistimiä, joilla se Paavalia tökki takapuoleen, kuten kohta usein naurahtaen ohitetaan.

      Saatanan enkelistä käytetään vain vertauskuvallisesti ilmaisua "pistin", vaikka kyse on Saatanan demonista.

      King James -käännöksen mukaan oikein "The messenger of Satan" -niminen demoni.

      Biblia 1776
      "Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin Saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi."

      King James
      "And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in The flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure."

      Ei se mikään mykkä henki ollut, joka Paavalia piti kahleissa koko lopun elämän ajan ja vei lopulta Roomaan, jossa Paavali koki pahan äkkikuoleman.


      Biblia 1776

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

      • Anonyymi

        Saatanan enkeli laittoi Paavalin valehtelemaan, eikä Paavali pitänyt sitä edes syntinä.

        -92
        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Svenska Bibeln 1917
        Kääntää, että Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen..."min lögnaktighet".., kyse ei ollut siis mistään yhdestä retorisesta valheen lipsahduksesta, kuten kohta usein halutaan peitellä ja nopeasti ohittaa.

        Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?


      • Anonyymi

        Ettei sinulla nyt vaan olisi uuslukutaidottomuutta? Toinen vaihtoehto on, että sinä tarkoitushakuisesti vääristelet Raamattua. Tiedätkö, että sellainen on synti?

        #2. Kor. 12:8 KRK-38 ”Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.” Huomaa, että ei sanota ”hän” vaan ”se”, ts. ”se”, eli terveyshaitta, ei henkipersoona eli "hän", joka muka olisi vallannut Paavalin!#

        Huomaa: SE, ei hän.


      • Hyvin sekoitit taas asian.Sehän on tehtäväsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettei sinulla nyt vaan olisi uuslukutaidottomuutta? Toinen vaihtoehto on, että sinä tarkoitushakuisesti vääristelet Raamattua. Tiedätkö, että sellainen on synti?

        #2. Kor. 12:8 KRK-38 ”Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.” Huomaa, että ei sanota ”hän” vaan ”se”, ts. ”se”, eli terveyshaitta, ei henkipersoona eli "hän", joka muka olisi vallannut Paavalin!#

        Huomaa: SE, ei hän.

        Asiat pitää ymmärtää asioina, ei ne pilkun paikat ja pronominit asioita ratkaise. Turha niillä on kikkailla.


      • Anonyymi

        Pistin on se, ei hän.
        Se laitettiin lihaan, ei henkeen.
        Älä siis valehtele.
        Paavali oli Jumalan apostoli.
        Älä vääristele.
        Älä valehtele.
        Ne ovat syntejä.
        Synnin harjoittajan pitää tehdä parannus, jos haluaa iankaikkiseen elämään.
        Tee siis parannus.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Hyvin sekoitit taas asian.Sehän on tehtäväsi.

        Se on hänellä kroonistunut synti, jota hän hellii varoituksista huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiat pitää ymmärtää asioina, ei ne pilkun paikat ja pronominit asioita ratkaise. Turha niillä on kikkailla.

        Välillä asioihin pitää syventyä syvemmin ja tarkemmin, ettei ajautuisi harhateille.
        Väärä reitinvalinta johtaa eksyksiin.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Hyvin sekoitit taas asian.Sehän on tehtäväsi.

        Aivan. Saatana vaikuttaa valheen kaikella voimalla ja lisäksi käyttää siinä jumalattomia ihmisiä välikappaleenaan hämmentääkseen kristillistä kenttää. Mutta, me olemme voittajia, koska olemme voittajan, Jeesuksen Kristuksen omia.


    • Anonyymi

      Ihan samalla tavalla kuningas Saul sai Saatanan enkelin asuvaiseksi koko lopun elämän ajaksi.

      1. Sam. 16:14

      Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

      • Anonyymi

        Sotket kaksi eri henkilöä.
        Se on sama kuin minä sanoisin, että kaikki Teuvot ovat samanlaisia eksyttäjiä ja harhaanjohtajia.


    • Anonyymi

      Paavali oli fyysisesti vahva, demonin saaminen vain lisäsi miehen voimia.
      Ei heikentänyt, kuten usein annetaan ymmärtää.

      Paavali harrasti juoksua ja nyrkkeilyä. Oli vaaralinen mies.

      Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

      1. Kor. 9:26

      Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

      Eikä siihen aikaan käytetty edes mitään nykkeilyhanskoja!

    • Anonyymi

      King James -käännöksen mukaan Paavalin saama Saatanan enkeli oli oikein
      "The messenger of Satan" -niminen demoni.
      Saatanan viestintäpäällikkö, korkea-arvoinen demoni.

      Enkelit ja demonit on jaettu kristillisessä perinteessä seuraavasti:
      Demonit:

      * Psoudothei tai valejumalat, jotka haluaisivat tulla palvotuiksi jumalina. Näihin kuuluu Jeesusta erämaassa kiusannut demoni, joka lupasi kaikenlaista, mikäli Jeesus kumartuisi maahan ja palvelisi häntä. Heidän ruhtinaansa on Beelzebub.
      * Mendariorum tai valehtelun henget. Nämä yrittävät pettää ihmisiä ennustuksilla ja heidän ruhtinaansa on Python.
      * Iniquitatis tai vihan tiehyet (Vessels of Anger) ovat kaikkien syntisten tapojen (wicked arts) takana. Heidän ruhtinaansa on Belial.
      * Revengers of wickedness eli pahuuden kostajat. Heidän ruhtinaansa on Asmodeus.
      * Prestigiators eli arvovaltaiset, jotka matkivat ihmeitä ja magiaa palvelemalla viettelevät ihmisiä. Heidän ruhtinaansa on Saatana.
      * Arial powers eli ilman henget tuovat ruttoa ja aiheuttavat ukkosta. Heidän ruhtinaansa on Marizim.
      * Furies eli raivot kylvävät epäonnea, sotaa ja tuhoa. Heidän ruhtinaansa on Abaddon.
      * Criminators (en keksi hyvää suomennosta) ovat parjaajia ja panettelijoita. Heidän ruhtinaansa on Astaroth.
      * Temptators eli viekottelijat. Tämä luokka käsittää myös kaikki pahat henget joita ei lueta kuuluviksi muihin luokkiin. Edustavat kaikenlaista himoitsemista. Heidän ruhtinaansa on Mammon.

      • Anonyymi

        Pavalin saama Saatanan enkeli "The messenger of Satan" kuuluisi lähinnä tuohon demonien ryhmään:

        * Prestigiators eli arvovaltaiset, jotka matkivat ihmeitä ja magiaa palvelemalla viettelevät ihmisiä. Heidän ruhtinaansa on Saatana.


    • Anonyymi

      Kyllä Jumala jää hopealle demonien kanssa. Ei mitään mahdollisuuksia tuollaisen armeijan kanssa. Ei vaikka liittoutuisi Naton kanssa.

      Täällä vaikuttaa tuo demoni:

      * Criminators (en keksi hyvää suomennosta) ovat parjaajia ja panettelijoita. Heidän ruhtinaansa on Astaroth.

      Jumala on kyllä lyöty täysin kanveesiin, demonit saavat murskavoiton.

      • Anonyymi

        Joh. 14:30

        En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
        Luuk. 10:18

        Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama. [

        Jeesuksen kuollessa Saatana meni temppelin kaikkein pyhimpään osaan ja julisti itsensä Jumalaksi ja otti nimekseen "Jeesus".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 14:30

        En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
        Luuk. 10:18

        Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama. [

        Jeesuksen kuollessa Saatana meni temppelin kaikkein pyhimpään osaan ja julisti itsensä Jumalaksi ja otti nimekseen "Jeesus".

        Mark. 13:6

        Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.


      • Anonyymi

        Salli minun nauraa! 😂😂😂😂😂
        Vai Jumala jää kakkoseksi!


      • Anonyymi

        Toivottavasti tuo oli sarkasmia!
        Jos ei ollut, sanon, että nyt tuo demonien palvonta on saanut teillä demonien ihailijoilla uuden, käsittämättömän tragikoomisen vaiheen.


    • Anonyymi

      Enkelit:

      * Serafi tarkoittaa palavaa liekkiä, tulta tai sytyttäjää. (Jes 6:2): "Hänen yläpuolellaan seisoivat serafit, joilla oli kuusi siipeä kullakin: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella verhosivat ruumiinsa ja kahdella lensivät." Serafit ovat kaikista enkeleistä Jumalaa lähimpinä ja niiden tarkoitus on ylistää häntä.
      * Kerubit (Hes. 1:5-12): "Niillä oli ihmisen muoto, ja kullakin neljä siipeä... Niiden kasvot olivat kuin ihmisen kasvot, mutta oikealla puolella oli leijonan kasvot ja vasemmalla härän ja vielä niillä oli kotkan kasvot... Kullakin olennolla oli kaksi siipeä ylhäällä levällään, niin että ne koskettivat toistensa siipiä, ja kahdella siivellä ne peittivät vartalonsa." Kerubit ovat pyhien paikkojen vertijoita ja Jumalan ilmestymisen ja läsnäolon vertauskuvia.
      * Valtaistuimet (Hes. 1:16-21): "Kaikki neljä pyörää olivat toistensa kaltaiset, ja ne välkehtivät kuin olisivt krysoliitista tehdyt. Niissä oli kuin pyörä ristikkäin toisen kanssa... Pyörät olivat korkeat, pelottavat, jokaisen keskus välkehti kauttaaltaan (tai: jokaisen kehä oli täynnä välkehtiviä silmiä)." Valtaistumet innoittavat ihmisiä rakastamaan, palvelemaan ja toteuttamaan Jumalan tahtoa.
      * Herruudet valvovat alempiarvoisia enkeleitä ja ovat avuksi silloin kun ihminen yrittää vapautua eripuraisuudesta ja kaikesta mikä kahlitsee hänet maahan ja maalliseen.
      * Vallat ovat joidenkin käsitysten mukaan keskeisessä roolissa enkelten ja demonien välisessä taistelussa. Vallat kuvaavat myös inhimillisen järjen rajoituksia mutta toisaalta myös mahdollisuuksia. Ne ovat mukana myös silloin kun ihmeitä tapahtuu.
      * Voimat antavat ihmisille jumalaista voimaa, joka ei koskaan katoa, vaan nostaa ihmistä koko ajan lähemmäksi Jumalaa.
      * Hallitukset ovat kansojen ja suurten kaupunkien suojelijoita. Ne myös auttavat ihmisiä toimimaan Jumalan työtovereina.
      * Arkkienkeleitä on Raamatun mukaan seitsemän ja kaksi niistä on mainittu siellä (Mikael ja Gabriel) ja yksi Apokryfikirjoissa (Rafael). Arkkienkelit painavat ihmissieluun jumalallisen leiman joka valaisee ihmisen ymmärrystä.
      * Enkelit toimivat suojelusenkeleinä, sanansaattajina ja ihmisten ilmestyksissä. Niiden tehtävänä on ihmisten suojeleminen ja ohjaaminen.

    • Anonyymi

      "pistin" on pelkkä vertauskuva Paavalin Saamasta henkiolennosta, Saatanan enkelistä, joka tekee pahaa ja syntiä.

      Pistin sanaa on käytetty kuvaamaan erilaisia asioita.

      1. Kor. 15:56 "Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki."

      Ei ihme ollenkaan,että monet yrittävät haudata Jumalan lait, koska silloin ei olisi mitään syntiäkään.

      • Anonyymi

        Ei se pelkkä uskominen ja Jeesustelu ihmistä pelasta, ellei hän noudata Jumalan käskyjä.

        1. Joh. 3:4

        Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se pelkkä uskominen ja Jeesustelu ihmistä pelasta, ellei hän noudata Jumalan käskyjä.

        1. Joh. 3:4

        Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.


      • Uudessa liitossa ei ole syntiä, koska synnin ja kuolemanlaki on poissa, ellei tahallaan elä synnissä niin, että joutuu tuomiolle .


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Uudessa liitossa ei ole syntiä, koska synnin ja kuolemanlaki on poissa, ellei tahallaan elä synnissä niin, että joutuu tuomiolle .

        Johannes ja Jeesus on kanssasi eri mieltä.

        1. Joh. 3:4

        Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Matt. 5:18

        Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.


    • Anonyymi

      Edes Jeesus ei kutsu itseään miksikään "Hyvikseksi", kuten kun harhaoppinen lahkolainen tekee.

      Luuk. 18:19

      Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä,
      paitsi Jumala yksin.

      • Anonyymi

        Me Hyvis on hyvis Jeesuksessa, ei itsessään, samoin kuin Raamatussa kutsutaan sovitettuja ja vanhurskaita ihmisiä pyhiksi, koska he ovat pyhiä Jeesuksessa.
        Ymmärsitkö?
        Jos et, se on sinulle häpeäksi, koska et ymmärrä Raamatun perusasioita.


    • Anonyymi

      Saatanan demoni eli Saatanan enkeli oli se "pistin". Elävä olento, Paavalin uusi henkiopas, joka oli lähetysmatkoilla Paavalin mukana jatkuvasti. Ensimmäinen paikka vaikuttaisi olevan Korinto, missä Paavali sekoili ja puhui hurmoskielillä samalla tavalla kuin siellä ollut Delfoin oraakkeli.

      Biblia 1776 kääntää oikein "hän"

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että HÄN läksis minusta.

      "Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin Saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi."

      And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

      Thayer's Greek Lexicon

      Sana


      Translitteroitu


      Strongin koodi

      σαταν


      Satan sat-an'


      4566

      Sanan tausta


      Sanaluokka

      of Hebrew origin 07854 שטן, cf 4567


      subst. (name, mask.)

      King James Version käännökset sanasta

      AV-Satan 1

      Merkitys

      1) adversary (one who opposes another in purpose or act), the name given to

      1a) the prince of evil spirits, the inveterate adversary of God and Christ

      1a1) he incites apostasy from God and to sin

      1a2) circumventing men by his wiles

      1a3) the worshippers of idols are said to be under his control

      1a4) by his demons he is able to take possession of men and inflict them with diseases

      1a5) by God's assistance he is overcome

      1a6) on Christ's return from heaven he will be bound with chains for a thousand years, but when the thousand years are finished he will walk the earth in yet greater power, but shortly after will be given over to eternal punishment

      1b) a Satan-like man

      • Anonyymi

        Paavalille kävi itselle juuri näin, mitä toisille toivoi tapahtuvan.

        1.Kor.5:5 tuo mies on luovutettava Saatanalle ja niin annettava hänen ruumiinsa tuhoutua, jotta hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

        "Joista on Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen Saatanan haltuun antanut, että he tulisivat kuritetuksi enempi pilkkaamasta."

        "Näin on käynyt Hymenaiokselle ja Aleksandrokselle. Olen luovuttanut heidät Saatanan kuritettaviksi, jotta he oppisivat olemaan pilkkaamatta Jumalaa. "

        Ei ihmisellä ole valtaa ketään heitellä Saatanan haltuun.

        Jeesus: tehkää toiselle niin kuin haluasitte heidän tekevän teille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalille kävi itselle juuri näin, mitä toisille toivoi tapahtuvan.

        1.Kor.5:5 tuo mies on luovutettava Saatanalle ja niin annettava hänen ruumiinsa tuhoutua, jotta hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

        "Joista on Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen Saatanan haltuun antanut, että he tulisivat kuritetuksi enempi pilkkaamasta."

        "Näin on käynyt Hymenaiokselle ja Aleksandrokselle. Olen luovuttanut heidät Saatanan kuritettaviksi, jotta he oppisivat olemaan pilkkaamatta Jumalaa. "

        Ei ihmisellä ole valtaa ketään heitellä Saatanan haltuun.

        Jeesus: tehkää toiselle niin kuin haluasitte heidän tekevän teille.

        Paavalin saama Saatanan demoni oli koko ajan Paavalin mukana lähetysmatkoilla ja lopuksi vei hänet Roomaan, jossa tappoi Paavalin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin saama Saatanan demoni oli koko ajan Paavalin mukana lähetysmatkoilla ja lopuksi vei hänet Roomaan, jossa tappoi Paavalin.

        Jumala heitti Paavalin Saatanan haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi ja antoi Saatanan demonin tappaa hänet Roomassa.

        Kuningas Saulin ja Saulus Tarsolaisen kohtalo oli ihan samanlainen.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Jumala ei katso henkilöön, eikä jaa kunniataan ihmisen kesken.

        Job 4:18

        Katso, palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja.


      • Anonyymi

        Jälleen valhetta, valhetta vain latelet.
        Valehtelu on synti.
        Valehtelijat eivät peri taivasten vsltakuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin saama Saatanan demoni oli koko ajan Paavalin mukana lähetysmatkoilla ja lopuksi vei hänet Roomaan, jossa tappoi Paavalin.

        Mikä on äärilahkosi nimi?
        Mikään kristillinen lahko se ei ainakaan ole, eikä Suomen Ev.lut. kirkossa ainakaan opeteta moista roskaa.


    • Anonyymi

      Näkökulmasta todellakin näyttää olevan kiinni, miten eri tavalla saman kohdan voi tulkita:

      ”Etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.” (2 Kor. 12:7.)

      ”Kuinka vaikeata Jumalan onkaan pitää meitä nöyrinä. Tarvitaan niin vähän tekemään meitä suuriksi; mutta usein tarvitaan paljon pitämään meitä pieninä. Vieläpä Jumalan antama siunaus, ihana kokemus, erikoinen armo, voi tehdä meidät ylpeiksi. Ja kun voimme ylpeillä sillä, mikä on armoa, osoittaa se parhaiten, miten turmeltu meidän luontomme on.

      Mutta Jumala ei hylkää meitä. Hän hoitaa meitä armollaan ja viisaudellaan. Hän tarttuu toisinaan kovakouraisesti meihin. Itse saatanankin on oltava hänen aseenaan nöyryyttämässä meitä. Hän antaa meidän tuntea heikkoutemme ja mitättömyytemme, ja vaikkakin rukoilemme vapautusta siitä, hän antaa nöyryytyksen jatkua. Sillä sen kautta hän tahtoo ajtaa meille todellisen siunauksen: armon. Niin, ja hän tahtoo näyttää meille, että hänen armossaan on meille kyllin. Ja että vain ollessasi heikko, olet väkevä. Sen tähden: älä masennu, vaikka pistin vaivaa sinua. Sen täytyy tapahtua, jotta pysyisit pienenä.”

      -Fredrik Wisløf

      • Anonyymi

        -hengellistä runoutta tuollaiset Wislofin vuodatukset.

        Saatanan enkeli laittoi Paavalin valehtelemaan, eikä mies pitänyt sitä edes syntinä.

        Juudas oli apostoli, jolla oli erikoistehtävä.

        Paavali oli apostoli, jolla oli erikoistehtävä.

        Väkevän eksytyksen siemenien kirjoittaminen sinne totuuden sekaan kirjoituksiin.
        Jonkunhan se piti tehdä, eihän se Jumalan lähettämä lopun ajan väkevä eksytys muuten mikään väkevä olisi, jos joku ei olisi saanut sitä tehtäväkseen sinne Raamattuun kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -hengellistä runoutta tuollaiset Wislofin vuodatukset.

        Saatanan enkeli laittoi Paavalin valehtelemaan, eikä mies pitänyt sitä edes syntinä.

        Juudas oli apostoli, jolla oli erikoistehtävä.

        Paavali oli apostoli, jolla oli erikoistehtävä.

        Väkevän eksytyksen siemenien kirjoittaminen sinne totuuden sekaan kirjoituksiin.
        Jonkunhan se piti tehdä, eihän se Jumalan lähettämä lopun ajan väkevä eksytys muuten mikään väkevä olisi, jos joku ei olisi saanut sitä tehtäväkseen sinne Raamattuun kirjoittaa.

        Paavali puhui itsestään käyttäen passiivia ja kolmatta persoonaa "tunnen muuan miehen"...

        2. Tess. 2:11

        "Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen"..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali puhui itsestään käyttäen passiivia ja kolmatta persoonaa "tunnen muuan miehen"...

        2. Tess. 2:11

        "Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen"..

        Roomalaisille Paavali kehuu valehtelevansa tarvittaessa, eikä pidä sitä edes kovin pahana asiana, kun tarkoitus on hyvä.

        Tarkoitus pyhittää keinot, meinasi Paavali. (=Jesuiittojen tunnuslause)

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Roomalaisille Paavali kehuu valehtelevansa tarvittaessa, eikä pidä sitä edes kovin pahana asiana, kun tarkoitus on hyvä.

        Tarkoitus pyhittää keinot, meinasi Paavali. (=Jesuiittojen tunnuslause)

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        On arvioitu, että Paavalin puheista 80% on täyttä totta, mutta sinne sekaan on laitettu sitä valhetta 20%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On arvioitu, että Paavalin puheista 80% on täyttä totta, mutta sinne sekaan on laitettu sitä valhetta 20%.

        Kaikki Paavalin puheet tuleekin verrata oikeiden Karitsan apostoleiden, Jeesuksen ja VT:n profeettojen ja Jumalan puheisiin "Herra sanoi...ja mikäli Paavalin opit ovat ristiriitaisia niiden kanssa, niin Paavalin opit kannattaa laittaa silloin hyllylle.

        Raamattu kehottaakin: Tutkikaa kaikki ja pitäkää vain se, mikä on hyvä ja oikein.

        KR/33/38
        Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
        -92
        Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa. [Joh. 5:39]
        Biblia 776
        Sillä he olivat jalompaa sukua kuin ne, jotka Tessalonikassa olivat, ja ottivat juuri mielellänsä sanan vastaan ja tutkivat joka päivä Raamatuita, jos ne niin olisivat.

        1. Joh. 4:1

        Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

        Matt. 24:23

        Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.

        Matt. 24:26

        Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

        Mark. 13:21

        Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko.

        Joh. 10:37

        Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.

        Erityisesti pitää varoa niitä, jotka puhuvat pelkästä maailmanlopusta ja ylöstempauksista "aika on lähellä".

        Luuk. 21:8

        Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Roomalaisille Paavali kehuu valehtelevansa tarvittaessa, eikä pidä sitä edes kovin pahana asiana, kun tarkoitus on hyvä.

        Tarkoitus pyhittää keinot, meinasi Paavali. (=Jesuiittojen tunnuslause)

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        NIMI ”Jesuiitta” tulee latinalaisesta ’Jeesusta’ merkitsevästä sanasta Jesuita.


    • Paavali siis oli Jumalan ohjauksessa ja ylpeyden vaaran takia Jumala salli tämän erikoisen toimenpiteen, että huippumies Paavali ei ylpistyisi.
      Tämä ylpeyden synti ei ole ihan pieni asia tässä maailmassa.
      Se ja kateus on uskovien piirissä valitettavan yleistä ja nuo sotkee pahoin seurakuntiakin.
      Siksi täytyy rukoilla, että jokainen tajuaa paikkansa eikä luule itse itsestään liikoja kun kaiken antaa kuitenkin Jumala ja me olemme työmiehiä ja naisia .

      • Anonyymi

        Paavalin omia peitetarinoita tunteista ja tuntemuksista puhumiset ja selitykset.

        Paavalin saama Saatanan enkeli on paha demoni, joka oli koko ajan Paavalin mukana lopun elämän ajan, eikä lähtenyt pois, vaikka kuinka sitä pyyteli ja rukoili.


    • Anonyymi

      Raamatun kertomuksia ei pidä vain toistella jakeita kopioimalla. Ilman, että asioita tutkitaan, onko asia niin kuin on annettu ymmärtää.

      Raamatussa se totuus on kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen. Se on sinne kätketty ja se pitää tutkimalla sieltä löytää. Raamatussa totuus ja valhe on sekaisin.

      Käärme pitää heti paratiisissa oman herätyskokouksensa, jonka nainen uskoo täysin, kun käärme julistaa, että mitään perisyntiä ei ole olemassakaan, syökää vaan ihan vapaasti kaikista paratiisin puista. Jumala ainoastaan pelottelee teitä perisynnillä.

      Jobin väärämieliset ystävät saavat sivukaupalla palstatilaa. Saatana puhuu Jeesuksen kanssa kirjoituksien mukaisesti jne.

      Markuksen evankeliumin loppu on täysin tuntemattoman kulkumiehen vuodatusta, mikä on satojen vuosien perästä kirjoitettu ja lisätty evankeliumin pidentämiseksi.

      Asiasta on huomautus ja varoitus v-92 painoksessa Mark.16:9 kohdalla

      Jeesus ilmestyy lähimmilleen
      9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.

      [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

    • Anonyymi

      Raamatun teksteihin on tehty ihmismielen mukaisia lisäyksiä ja kompromisseja kirkolliskokuksissa, jotka ei perustu alkuperäisiin kaikista vanhmpiin löydettyihin kirjoituksiin eli kirjakääröihin.

      Siksi kaikista uusimmat käännökset sisältävät myös viimeksi löydettyjen kirjakääröjen mukaiset kohdat.

      -92 painoksessa on ansiokkaasti tehty selventäviä huomautuksia, mihin viittaukset perustuvat.

      Esim.
      Mitään hoviherran uskontunnustusta ei mainita kasteen edellä. Ne on pelkkiä lisäyksiä, joita on tehty sopimusen mukaisesti jälkikäteen.

      Veden löytyminen erämaasta mahdollisti syntisen hoviherran kastamisen.

      Apt.8
      36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
      37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]

      KR33/38
      Ko. jae Apt.8:37 hoviherran uskontunnustuksesa ennen kastetta on ihan oikein jätetty kokonaan pois.

    • Anonyymi

      Paavalilla oli melkoinen pistin housuissaan!

      • Anonyymi

        Paavali oli paha mies, kotoisin nykyisen Turkin alueelta mistä toi ne talibaanien opit, naisten alistamiset seurkuntaan ja Raamattuun. Se oppi uppoaa niihin setämiehiin täydellisesti.

        Ilm. 9:10

        Niillä oli pyrstö ja pistin kuin skorpioneilla, ja pyrstöllään ne saivat tehdä ihmisille pahaa viiden kuukauden ajan.

        Paavali uhkasi keritä naisilta karvat pois, jos eivät tottele häntä. Ja varmaan sitä tekikin, Paavali sekoili Korintossa ihan perusteellisesti. Puhui Delfoin oraakkelin tavoin hurmoskielillä "glossolaliaa" saamansa demonin vaikutuskesta.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        1. Kor. 11:6

        Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli paha mies, kotoisin nykyisen Turkin alueelta mistä toi ne talibaanien opit, naisten alistamiset seurkuntaan ja Raamattuun. Se oppi uppoaa niihin setämiehiin täydellisesti.

        Ilm. 9:10

        Niillä oli pyrstö ja pistin kuin skorpioneilla, ja pyrstöllään ne saivat tehdä ihmisille pahaa viiden kuukauden ajan.

        Paavali uhkasi keritä naisilta karvat pois, jos eivät tottele häntä. Ja varmaan sitä tekikin, Paavali sekoili Korintossa ihan perusteellisesti. Puhui Delfoin oraakkelin tavoin hurmoskielillä "glossolaliaa" saamansa demonin vaikutuskesta.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        1. Kor. 11:6

        Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

        Paavali vaati naisia pitämän kasvot peittävää burkaa ja huntua jatkuvasti. Nainen ei saanut edes puhua seurakunnassa, vaan piti olla ihan hiljaa. Nehän on saatanasta selllaiset Paavalin opit peräisin.

        Jeesus ei alistanut naisia Paavalin tavoin, eikä kerinnyt naisten hiuksia missään vaiheessa.

        Joh. 12:3

        Maria otti täyden pullon aitoa, hyvin kallista nardusöljyä, voiteli Jeesuksen jalat ja kuivasi ne hiuksillaan. Koko huone tuli täyteen voiteen tuoksua.


    • Anonyymi

      "pistin" on Saatanan enkelistä käytetty synonyymi, mikä tarkoittaa Saatanan enkeliä, mikä on henkioento eli demoni. King James käännöksen mukaan "The messenger of Satan" -niminen demoni.

      2. Kor. 12:7

      Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin Saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

    • Anonyymi

      Ei ketään ihmistä, ei edes Paavalia pidä valheilla puolustella.

      Usein selitetään, että Paavali kärsi jostain fyysisestä heikkoudesta.

      Mutta eihän se pidä paikkaansa ollenkaan.

      Paavali oli hyvässä kunnossa, voimakas ja vaarallinen mies.
      Harrasti taistelulajeja.

      Fil. 3:4 "vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,"

      1. Kor. 9:26

      "Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan."

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2005
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1420
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1327
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      13
      1285
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe