Kian laatu tietyissä paikoissa arveluttaa

Anonyymi-ap

Heti ensimmäinen huomio oston jälkeen oli kun menin autoa tankkaamaan. Tankin korkki kiinni semmoisessa ohuessa ja heiluvassa muoviputken varressa ja kun korkin väänsin kiinni rasahdus ja putken heiluminen säikäytti että nytkö se perkele halkesi? Moista rakennetta en ole ennen tavannut missään heti tuli mieleen joku kiinan rihkama että miten on edes uskallettu tehdä noin heppoinen rakenne paikkaan joka on jatkuvasti käytössä siis aina kun tankkaa. Mitenhän lie kestää kovilla pakkasilla kun menee tankkaamaan jää nähtäväksi.

Toinen seikka jarrut tuntuu keräävän lunta ja jäätä joka aamu ollu jäässä ja liikkeelle lähdetään ensin pienen suostuttelun jälkeen ja sitten pamauksen kera kun palat irtoaa levystä.

Kolmas seikka olin lähdössä kauppaan pakkasta pari kolme astetta auto ilman lämmitystä tietenkin käyntiin noin pikku pakkasilla oli yllätys melkoinen kun auto röpötti kuin särkymispisteessä olisi ja ääriolosuhteissa. Huh huh ei ensivaikutelma anna kovin luotettavaa kuvaa. Edellisen auton joka muuten oli saksalaine n laitoin monesti -15 -18 asteellakin käyntiin ja samantien ajoon ja ei mitään kone kävi pehmeästi kuin kesällä.

Kia on kyllä oikein asiallisen näköinen ja muuten tykkään kyllä mutta en ole tottunut tuollaisiin epäkohtiin aiemmin. Ehkä ensikokemukset sitten antaa viisautta tulevaisuuteen kun on vähän enemmän tullut auto tutuksi. Taidan ajaa talvella 98oktaanisella ja tilata viimasuojat ainakin.

14

440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä nyt tuohon korkkiin sanoisi.? Itse otin sen langan pois korkin ympäriltä kun haittaa irrotusta,mitä varten lie laitettu .?onhan luukussa korkille oma paikka mihin laittaa tankkauksen ajaksi..no entä se napsahdus...korkki kyllä pysyy kiinni vaikkei hampaat irvessä väännä kiinni ja odota napsahdusta.....pesun jälkeen kuivaan tankin luukun sisältä kun sinne män vettä pestessä...syksyllä voitelen saranat ja sen tapin joka lukitsee luukun joko silkonirasvalla tai aseöljyllä...

      • Anonyymi

        Se lanka ja sen vaatima pyörivä osa ei kyllä toimi talvella kun sää vaihtelee siinä nollan ympärillä. Vesi jäätyy siihen ja se prkle ei pyöri se langan kiinnitysosa kun kierrät korkkia auki tai kiinni. Monesti pitänyt sormet verillä hakata sitä jäätä rikki siitä mekanismista.
        EU:n vaatimuksesta tosin se lanka on varmasti muissakin merkeissä, en tiedä miten toteutettu muissa.


    • Anonyymi

      Rupubrändi kia. Ostettiin kun sai ison auton pienen saksalaisen hinnalla. Ominaisuudet ei ole lähelläkään saksalaisia. Laatu melko kehnoa monilta osin. Mutta tilaa on eikä maksanut paljoa.

      • Anonyymi

        Puhu pukille...no kerroppa mikä on hyvä merkki ja malli niin gookletan sulle tyyppiviat ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhu pukille...no kerroppa mikä on hyvä merkki ja malli niin gookletan sulle tyyppiviat ...

        Kaikissa autoissa on tyyppivikoja, on niitä Kiassakin. Itsellä on kokemusta yhden 11 vuotistaipaleen verran Cee'distä ja sinä aikana tuli tutuksi niin lukuisat tyyppiviat kuin myös paalaukseen johtavat viat, jotka eivät välttämättä ole tyyppivikoja, mutta omalle kohdalle sattuneita kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa autoissa on tyyppivikoja, on niitä Kiassakin. Itsellä on kokemusta yhden 11 vuotistaipaleen verran Cee'distä ja sinä aikana tuli tutuksi niin lukuisat tyyppiviat kuin myös paalaukseen johtavat viat, jotka eivät välttämättä ole tyyppivikoja, mutta omalle kohdalle sattuneita kuitenkin.

        paskat niissä mitään vikoja ole..300.000 menee että heilahtaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        paskat niissä mitään vikoja ole..300.000 menee että heilahtaa...

        Oma kottero ainakin olisi vaatinut 170 000 km kohdalla kampiakselin tiivisteen vaihdon, joka merkkiliikkeessä olisi maksanut koko auton arvon. Samaan aikaan olisi tarvittu myös uusi kytkin ja pyörien suuntaus, eli hintalappua enemmän kuin auton arvo.
        Tuo pyörien suuntaustarve vaikutti myös siltä, että alustassa oli sen verran väsähtäneitä osia, että pelkällä suuntauksella ei olisi selvitty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma kottero ainakin olisi vaatinut 170 000 km kohdalla kampiakselin tiivisteen vaihdon, joka merkkiliikkeessä olisi maksanut koko auton arvon. Samaan aikaan olisi tarvittu myös uusi kytkin ja pyörien suuntaus, eli hintalappua enemmän kuin auton arvo.
        Tuo pyörien suuntaustarve vaikutti myös siltä, että alustassa oli sen verran väsähtäneitä osia, että pelkällä suuntauksella ei olisi selvitty.

        Voe hyvää päivää....tuo on ihan normaalia nykyään kaikissa merkeissä......joissain merkeissä 5000 menee että heilahtaa remonttiin...etulamppu saattaa maksaa jo yksistään 3000€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voe hyvää päivää....tuo on ihan normaalia nykyään kaikissa merkeissä......joissain merkeissä 5000 menee että heilahtaa remonttiin...etulamppu saattaa maksaa jo yksistään 3000€

        Mutta tarkoittaa se myös sitä, että pitkä takuu ei välttämättä takaa sitä, etteikö auto päätyisi kuitenkin paaliin lyhyt takuista aiemmin. Kalliit viat ja niiden "tyyppivika"-aste +10 vuotiaissa autoissa ratkaisevat lopulta sen mikä auton laatu tai sen puute.


    • Anonyymi

      150 tkm ja repsahtaa.
      Ei näitä halpisautoja ole tarkoitettu käytettäväksi "isältä pojalle".

    • Anonyymi

      kyllä, isältä pajalle.

      • Anonyymi

        sanoi audi klonkswagen dsg hypridi paska automaatti


    • Anonyymi

      "150 tkm ja repsahtaa."

      Jos ajaa 15tkm/vuosi, se on 10 vuotta.

      Ajoin 1.2 TSI Octavialla 140 tkm, vähän alle 12 vuodessa. Ja vaihdoin 2v/20tkm ajettuun Ceed sw Kiaan...

    • Anonyymi

      Hyundai osti konkurssikypsän Kian 90 luvun lopulla. Hyundai alkoi Kian laatua parantamaan. Mun puolesta saisi olla vain Hyundai merkki kaikissa Kia autoissakin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe