https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010238004.html
"Syyhytartunnat ovat lisääntyneet Helsingin seudulla räjähdysmäisesti, kertoo Helsingin Sanomat.
Ylilääkärin mukaan tilanne on samanlainen muuallakin Suomessa.
Syyhyn aiheuttaa syyhypunkki, joka leviää läheisen ihokosketuksen kautta. Syyhyn tunnistaa erittäin voimakkaasta kutinasta ja ihottumasta. Tyypillisiä paikkoja syyhyihottumalle ovat sormenvälit, ranteet, nivuset ja taipeet. Syyhy voi levitä esimerkiksi kouluissa ja päivähoitopaikoissa.
Tarkkaa syytä syyhyn yleistymiseen ei ole tiedossa, sanoi ihotautien- ja allergologian erikoislääkäri Elina Heikkilä Mehiläisen tiedotteessa viime kesäkuussa."
Kyllä syyhyn leviämisen suurin syy on ihmisten kättely, jota korna aikana satiin hillittyä, mutta koornan jälkeen ihmiset ovat alkaneet taas kätellä.
Kättely levittää syyhyä, koska tyypilllisiä paikkoja syyhyihottumalle ovat käden alueet ja syyhypunkin munat leviää kättelyssä.
Ei ole siis epäkohteliasta olla kättelemättä, koska kättelystä voi saada ikävän vaivan.
Kättely on huono tapa, levittäää syyhyä
13
189
Vastaukset
- Anonyymi
Maahanmuutto on rikkaus ❤️
- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18276742
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Maahanmuuton rikkautta, kommariylläpitäjä! :)
- Anonyymi
Pakoloispennuissa havaittu paljon syyhyä päiväkodeissa......miksi yleensä on laitettu samaan päiväkotiin pakoloiskersoja? Järjetöntä!
- Anonyymi
Se on muutenkin omituinen tapa.
- Anonyymi
Tyhjästä ilmaantunut vuoden 2015 jälkeen Siihen sen kummempaa syytä.
- Anonyymi
Afrikkalaisperäistähän punkin alkuperä on , kosketus altistuneen koskemiin paikkoihin riittää .
- Anonyymi
sebu tynkky ollut hiljaa tovin? onkohan afrviikan tuonti alkanu kutittaa perässäkin?
- Anonyymi
Ahmed ei aina muista pestä käsiään
- Anonyymi
olen ihmetellut aina kättelyä ja korona aikana se väheni mut taas nousussa? miksi toisten likaisia käsiä pitää "kätellä" ??
joskus yks nuorena torjui kättelyni kun hänellä oli ollut flunssaa juuri
no siitähkin tajuaa..
ne vetää käteen myös käsillään, kaivaa nenää ym. ties mitä - Anonyymi
Joudutaanko sen leviämissyystä johtuen syyhykin luokittelemaan "ominaisuudeksi josta ei ole haittaa kenellekään".
- Anonyymi
Ihmeelliseksi on nykymaailma muuttunut. Luteet ja syyhyt riesana, eivät menneisyyteen jääneetkään. Korona myös.
Tautitilastot Suomessa sen kun rumentuu. Kuinka on mahdollista kaiken valistuksen jälkeen? Muualta tulleetko syynä siihen? Kalliiksi tulee. - Anonyymi
Jätevesianalyysistä on havaittu, että POLIO on palannut. Ainakin Tampereen seudulle.
Paluusyy sellainen "josta ei ole haittaa kenellekään".
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265