Suomen ja Venäjän pääministerien neuvottelujen jälkeen Venajä ilmoitti yksiselitteisesti:
"Ilmatilaloukkaukset loppuvat."
Näin tämä vähäpätöinen, mutta "eräiden suomalaisten tahojen" keinotekoisesti suurentelema kysymys on hoidettu pois päiväjärjestyksestä.
Harmittava juttu "eräille suomalaisille tahoille". Nyt täytyy keksiä uusia juttuja suomalaisten pelottelemiseksi Venäjän karhulla. Varmaan niitä pian keksitäänkin - onhan "eräiden suomalaisten tahojen" hinku Natoon ylen suuri. Yleinen mielipide pitäisi saada käännettyä 180 astetta. Nyt meneillään olevan pääministerien kohtaamisen leppoisa ilmapiiri on harmillinen takaisku tälle pyrkimykselle.
Kumma juttu, vaikka Vanhanen hoiti asian niin kuin ne hyvien naapurusten välillä pitääkin, "eräiden suomalaisten tahojen" pitää käännellä ja väännellä myönteistä lopputulosta varsin ikävään tyyliin.
Vanhanen selvitti tilanteen
12
439
Vastaukset
- vätyksen potkija
Mannertenvälinen nahjus sai kuvaannollisesti keskisormea Venäjän pääministeriltä Moskovassa.
Maito-Matti uikuttelut kuitattiin kylmästi hymyillen, että Maito-Matti "vähän dramatisoi tilannetta".
Tällainen "osaava" KEPUlainen pääministeri meillä nyt on. Ettei vain Maito-Matilta huijattu jotain Suomelle kuuluvaa tällä vierailulla... Tunnetustihan kielitaito ja neuvotteluosaaminen eivät ole Vanhasen vahvoja puolia. Kirjoituksesi oli oivallinen, tulee ihan vanhat "hyvät" ajat mieleen. Silloinkin esim. NL:n ja Tshekkoslovakian kommunistipuoleen edustajat saattoivat jo kesällä 1968 sanoa, että Prahan kaduilla mellastaneet huligaanit on saatu kuriin ja että tilannetta vain ylidramatisoitiin, kun Prahan kaduille apuun tulleet mutta kuitenkin sinne jotenkin tahattomasti eksyneet venäläispanssarit eivät toiste enää loukkaa Tsehkkoslovakian maaperää, jos tshekit osaavat itse hoidella huligaaninsa.
Voisi olla muuten mukava nähdä, miten Venäjällä vähäteltäisiin asiaa, jos Suomen ilmavoimien koneet kymmenkunta kertaa vahingossa eksyisivät naapurin ilmatilaan. Veikkaan, että ampuisivat muutaman alas ihan todistusaineoistoiksi, ettei jäisi epäselvyyttä kenen ilmatilassa on lennetty.
Venäjän suhteet pitävät olla tietenkin kunnossa, mutta nyt EU:n jäsenenä Suomen asema näiden naapuruston suhteissa on ihan toinen kuin silloin, kun NL:n suurlähettiläs Stepanov ilmoitti hymy-Eikalle Vantaan lentoasemalla, että venäläiset Migit lennätetään tänne hoitamaan yksi lentokonekaappusasia loppuun sillä tavalla, ettei kaappareista sen jälkeen ole enää mitään harmia tässä elämässä. Ja sielunvalellukseenhan venäläiset eivät silloin ainakaan virallisesti uskoneet.- Totuudentuoja
Heh-heh, paraskin puhuja.
Etkö huomaa, kuinka itse dramatisoit tilannetta hysteerisen ikäneidon tyyliin?
Muistuu mieleen kuinka Matias Rust hieman "loukkasi" Neuvostoliiton ilmatilaa ja laskeutui kaikessa rauhassa Punaiselle torille.
Ajat ovat toiset, maailma muuttuu, meidän on muututtava sen mukana.
- JormaKKorhonen
..."totuutta" tännekään joka päivä kehdata enää tuoda. Jo tuo "hyvät naapurukset"-sana tuo niin elävästi mieleen ne ajat "kekkoslovakiassa", kun aina jokaisen tapaamisen yhteydessä annettiin samat obligatoriset hymistykset, joille kansan enemmistö hymyili vinosti, mutta kepulaisiin ne menivät täydestä, ja näkyvät siellä edelleen elävän va voivan hyvin. Mutta minä voin pahoin tuollaista lukiessani. Yäk, yäk!
- Totuudentuoja
Suomi ja Venäjä ovat hyviä naapuruksia - parempia kuin ehkä koskaan aikaisemmin.
Miksi pitäisi ärhennellä?
Venäjä on muun muassa juuri nousemassa Suomen suurimmaksi kauppakumppaniksi. Se on hyvän naapurisovun tulosta. - JormaKKorhonen
Totuudentuoja kirjoitti:
Suomi ja Venäjä ovat hyviä naapuruksia - parempia kuin ehkä koskaan aikaisemmin.
Miksi pitäisi ärhennellä?
Venäjä on muun muassa juuri nousemassa Suomen suurimmaksi kauppakumppaniksi. Se on hyvän naapurisovun tulosta....ei käyttäydy sillä tavalla kuin Venäjä/Neuvostoliitto/Venäjä on aina Suomea kohtaan käyttäytynyt. Lämpimintä naapuruutta se osoitti syksyllä 1939 - suorastaan kuumaa, jota minä en koskaan unohda, eivätkä unohda muutkaan kuin hyväuskoiset hölmöt.
Äläkä ala puhua minulle ainakaan, että Venäjähän Suomelle antoi autonomiankin, sillä minä olen historianharrastaja ja tiedän sen. Mutta tiedän aivan liian paljon muuta siitä naapurista.
Niin kauan kuin Suomi on ollut jotenkin itsensä tiedostava kansakunta, noin 700-800 vuotta, kaikki sotamme on käyty itäänpäin, emmekä yhtäkään niistä ole itse aloittaneet. Äläkä ala puhua jatkosodasta, sillä sen luonteen sanoo jo nimi - se oli jatkoa sodalle, jossa jouduimme oikeudettoman hyökkäyksen kohteeksi. Niin, on yksi sota käyty myös pohjoiseen päin, se oli Lapin sota saksalaisia vastaan, ja NL:n pakottamana sekin.
Vaikka kuinka sympatiseeraisin venäläisiä - jota ihan aidosti usein teen - heidän valtioonsa en luota koskaan palaneen puupennin vertaa. Siksi Natoon ja kiireesti! - ---Mutta..
minun täytyy sanoa, että sinä olet myöhässä!
Mutta vaikka sinä olisit ollut ajoissakin paikalla, niin se ei olisi vaikuttanut mitenkään tehtyyn päätökseen. - Totuudentuoja
JormaKKorhonen kirjoitti:
...ei käyttäydy sillä tavalla kuin Venäjä/Neuvostoliitto/Venäjä on aina Suomea kohtaan käyttäytynyt. Lämpimintä naapuruutta se osoitti syksyllä 1939 - suorastaan kuumaa, jota minä en koskaan unohda, eivätkä unohda muutkaan kuin hyväuskoiset hölmöt.
Äläkä ala puhua minulle ainakaan, että Venäjähän Suomelle antoi autonomiankin, sillä minä olen historianharrastaja ja tiedän sen. Mutta tiedän aivan liian paljon muuta siitä naapurista.
Niin kauan kuin Suomi on ollut jotenkin itsensä tiedostava kansakunta, noin 700-800 vuotta, kaikki sotamme on käyty itäänpäin, emmekä yhtäkään niistä ole itse aloittaneet. Äläkä ala puhua jatkosodasta, sillä sen luonteen sanoo jo nimi - se oli jatkoa sodalle, jossa jouduimme oikeudettoman hyökkäyksen kohteeksi. Niin, on yksi sota käyty myös pohjoiseen päin, se oli Lapin sota saksalaisia vastaan, ja NL:n pakottamana sekin.
Vaikka kuinka sympatiseeraisin venäläisiä - jota ihan aidosti usein teen - heidän valtioonsa en luota koskaan palaneen puupennin vertaa. Siksi Natoon ja kiireesti!ja kuulunee historian saitille. Naton suhteen Suomella on sama ongelma kuin Ruotsilla:
Kansa ei halua!
Ruotsi ja Suomi liittynevät (jos ja kun) Natoon samaihin aikoihin, ehkä jopa samanaikaisesti. Paljon pitää vettä virrata Vantaassa, ennen kuin kuin maailmankirjat ovat kääntyneet siihen asentoon, että sekä Ruotsin ja Suomen kansat ovat muuttunet Nato-myönteisiksi. Kuten tunnettua, Natoonhan liitytään kansanäänestyksen kautta.
- Wiljami
Vai Venäjä ilmaisi yksiselitteisesti "loukkaukset loppuvat". Missäs noin on lukenut? Laitappa linkki, niin voimme tarkastella sitä lähemmin.
Uutisissa näyttää lukevan, että Venäjä ei ottanut virallista kantaa. Siis, se tarkoittaa että Venäjä vastaa ENTÄ SITTEN? Matti meni sanomaan suorat sanat ja venäjä vastaa ENTÄ SITTEN?
Siitähän voisi saada hauskan sketsin telkkariin... vai onkohan sellainen joskus 1970-luvulla jo esitetty...
Tässäpä se uutinen:
"Fradkov: Alueloukkauksia dramatisoitu
Julkaistu 07.06.2005 05:51 (päivitetty 15:54)
Matti Vanhanen
Pääministeri Matti Vanhanen tapasi venäläiskollegansa Moskovan lähistöllä.
Venäjän pääministeri Mihail Fradkov ei ole ottanut Moskovassa virallista kantaa Suomen ilmatilanloukkauksiin. Fradkovin mielestä keskustelua on osittain dramatisoitu. Pääministeri Matti Vanhanen tapasi venäläiskollegansa Moskovan lähistöllä.
Fradkovin mukaan pääministerit valmistelevat maiden presidenttien tapaamista. Tämä järjestetään joko elokuun lopulla tai heinäkuussa.
- Se, että maidemme välillä on paljon kysymyksiä, kertoo siitä, että poliittisten ja taloudellisten suhteiden määrä on kasvussa, mainitsi pääministeri Vanhanen ennen neuvottelujen alkamista.
Ennen lähtöään Vanhanen sai tuoreet kolmen kuukauden tilastot siitä, millaisessa kasvussa Venäjän-kauppa on."
Wiljami- Totuudentuoja
Siirrä katsettasi n. 1 cm ylemmäksi copypastaamasi uutisen otsikkoon. Voin tässä kertoa mitä tulet näkemään:
Voiko asiaa yksiselitteisemmin ilmaista? - Wiljami
Totuudentuoja kirjoitti:
Siirrä katsettasi n. 1 cm ylemmäksi copypastaamasi uutisen otsikkoon. Voin tässä kertoa mitä tulet näkemään:
Voiko asiaa yksiselitteisemmin ilmaista?..."Alueloukkauksia dramatisoitu". Ja sitten siinä lukee, että venäjä ei nähnyt tarpeelliseksi ottaa virallista kantaa.
"Alueloukkauksia dramatisoitu" tarkoittaa tosiaankin, että venäjän poliittinen johto vähättelee tapahtunutta ja pitää suomalaisia hysteerisinä. Ja toisaalta virallisen kannan antamatta jättäminen tarkoittaa, että venäjä sanoo: "EVVK, ENTÄ SITTEN ja PAINUKAAPA KOTIINNE".
Sellaiset terveiset Matti venäjältä sai. Muuten: taisinpa kirjoittaa muutama päivä sitten, että Matilla tullaan pyyhkimään pöytää ja NÄIN TODELLA KÄVI.
Wiljami
- mesoavat
Koklipiläiset "(kepuliKorhonen, mielipideroskapankki,ja pikkuWiljami) , nämä natisevat narisevat"vanhatpiiat" ylidramatisoivat kaikessa esiintymisissään ja vastauksissaan.
Näin vanhapiikakin joka odotti, että joku tulis ja ottaisi hänet, yli tramatisoi kaikkea sitä mikä hänen ympärillään tapahtui.
Toivoi lopulta olevansa, edes altavastaajan asemassa hetekan lailla .
Jos sen päällä ei enään kukaan makaa, niin kuitenkin ruoste tulee ja raiskaa sen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901955
- 1131053
- 1091025
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20747- 52694
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä30611ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482