Happy Olive

Anonyymi-ap

Ensinnäkin täytyy antaa tunnustusta hyvin tehdystä brändi- ja somemarkkinoinnista. On mahtavaa, kun joku onnistuu. Itsekin tilasin Happy Oliven tuotetta ja totesin oliiviöljyn hyvän makuiseksi. Toimitusaika oli kyllä pitkä: noin 3 viikkoa.

Kuluttajana kuitenkin petyin hintaan, kenellä on varaa maksaa lähemmäksi 100 euroa/kk oliiviöljystä? Menin siihen halpaan itsekin, että uskoin markkinointia, että nyt on kyseessä paljon laadukkaampi oliiviöljy kuin muut ja innosta hehkuen odotin toimistusta, jotta ko öljy saapuisi ja pääsisin nauttimaan sen terveyshyödyistä hyvän maun lisäksi.

Kunnes: eräänä päivänä ostin läheisestä hyvin varustellusta kaupasta toisen kreetalaisen luomu extra virgin öljyn, joka maksoi 11,39 euroa pullo (saman kokoinen kuin Happy Olive). Tein perheen ja ystävien kanssa makutestejä, kukaan ei kyennyt sanomaan mitään eroa maussa, aivan yhtä hyvän makuisia olivat.

Suosittelen muitakin testaamaan, sillä en oikein usko, että kovalla hinnalla myyty Happy Olive on sen kummoisempaa kuin muutkaan laadukkaan oliviöljyt. Se mikä minua eniten häiritsee on, että sanotaan, että tuotto menee suoraan tuottajille, kun minusta tuntuu, että hinta on niin korkea, että joku kyllä vetää nyt välistä?

Happy Olive olisin valmis tilaamaan jatkossakin, jos hinta tulee alemmaksi, mutta en näe mitään järkeä tilata ja odottaa oliiviöljyä, kun lähikaupasta löydän edullisemmin ihan saman makuisen hedelmäisin raikkaan öljyn.

Vedetäänkö meitä kuluttajia nyt höplästä? Olisi hyvä, että jokin puolueeton asiantuntija testaisi öljyn laadun ja samalla tehtäisiin vertaileva tutkimus markkinoiden muihin öljyihin.

Somemarkkinointi on tätä päivää ja suosittelen kaikille varovaisuutta ihan kaikessa mitä tuotteita sen kautta myydään.

10

4858

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tämä, olen itse miettinyt samaa. Luulen, että katteet ovat aika korkeat heillä ja en tykkää tämän Merjab tavasta dissata muita ja tarjota ainoan oikean paikan ostaa . Mielestäni hän on hyvin ylimielinen näissä ”tarinoissaan”. Lisäksi huomasin nyt, että poistavat kaikki kommentit, mitkä ovat kriittisiä, jotta sivulla on vain näiyä ylistäviä kommentteja.

Pelkkä markkinointi ja ylimielinen asenne on syy, miksi en tilaa ja hinta, mikä on mielestäni kyllä jo liikaa.

Mitä öljyä ostit, mitä vertailit? Olisin kiinnostunut ostamaan jotain toista.

• Anonyymi

Eipä kuulu öljyä, puoli vuotta odottanut. Myöskään viesteihin ei vastata. Huijaustahan tämä on, olikin aivan liian suloinen pikku tarhakiska.

• Et ehkä odottanut saavasi vastausta täällä netin syövereissä. Mutta tällainen palaute on meille kaikkein arvokkainta, sillä toimintanne ympärille muodostuneen vahvan yhteisön sisältä sitä ei suurennuslasillakaan löydy kuten toinen kommentoija oli huomannut. Negatiivisia kommentteja emme ikipäivänä poistaisi, niitä ei vain tule. Muutama on jo epäillyt, että kommentoijat postauksissamme ovat botteja 😊. Siksi tartumme heti tähän.

Ensinnäkin, hinta. Se on korkea. Meidän öljymme on ollut ihan alusta lähtien markettitavaraa arvokkaampaa, ja sen päälle viimeisen puolentoista vuoden aikana hinnat yleisesti ovat nousseet yli 130 % pienten satojen vuoksi. Asiasta on uutisoitu laajasti myös Suomessa ja meidän Merja oli syksyllä asiaan liittyen Ylen haastateltavana. Lisäsimme silloin myös sivuillemme kokonaan uuden osion josta hintakehitystä on voinut seurata.

Myös meitä on harmittanut korottaa öljymme hintaa, mutta samalla olemme olleet liikuttuneita siitä kuinka moni on kertonut pysyvänsä happy olivelaisena maksoi mitä maksoi. Tiedostamme silti täysin, ettei kaikilla ole näillä hinnoilla varaa oliiviöljyä käyttää vaikka kuinka haluaisikin. Samalla nykyinen tilanne on johtanut siihen, että hintaero meidän öljymme ja tavallisen markettitavaran välillä on kaventunut markettiöljyjen hinnan noustessa myös reilusti. Nyt ero on joitakin euroja litraa kohden.

Tästä päästäänkin asiaan, jota myös itse pohdit: Mitä eroa meidän öljyllämme on markettitavaraan nähden, eli miksi se muutama lisäeuro litraa kohden kannattaa maksaa?

-Tämä öljy on tuoretta. Otamme joka syksy vastaan ennakkotilauksia uudelle sadolle, ja niiden turvin varaamme viljelijöiltä sen määrän tuoretta öljyä jonka vuodessa tulemme myymään ennen seuraavaa sadonkorjuuta. Tässä ei ole siis loraustakaan aikaisempien satokausien tavaraa, ainoastaan uutta satoa. Markettiöljyt sen sijaan ovat usein sekoituksia eri satokausista. Oliiviöljy on tuoretuote eikä se parane vanhenemalla, joten mitä tuoreempaa öljy on sen parempi. Sadonkorjuun aikaan ensimmäiset ennakkotilaajat saavat kauttamme tuoreen öljyn n. 10 päivässä siitä kun sadonkorjuu on ylipäätään edes alkanut.

-Tämä öljy on aitoa. Sellaista kuin viljelijät itsekin varaavat omille perheilleen. Monet markettiöljyt ovat sekoituksia paitsi aikaisemmista sadoista, myös keskenään aivan erilaatuisista eristä joita Välimeren alueella tankkerilaivoilla ja -autoilla kuljetetaan ristiin rastiin. Tämä oli myös se perimmäinen syy miksi Happy Oliven perustimme. Ollessaan oliivinviljelijä itse Merjaa kyseinen epärehellinen lotraus kismitti, muttei suoraa myyntiväylää ollut silloin olemassa. Nyt tähän projektiin osallistuvien viljelijöiden sadon parhaimmisto ei enää päädy Italiaan lotrattavaksi heikkolaatuisiin eriin esimerkiksi Espanjasta tai Pohjois-Afrikasta, vaan se matkaa suoraan tilaajille tuoreena ja täysin lotraamattomana.

-Tämä öljy on early harvestia. Oliivit korjataan siis puolikypsinä aivan sadonkorjuun alussa, jolloin ne on vielä pieniä ja vihertäviä. Silloin öljyä saadaan vähemmän oliivimarjaa kohden, mutta se on ominaisuuksiltaan aivan erilaista. Early harvest -öljy on voimakkaan ruohoista, tuoksu on kuin kesäisen vastaleikatun nurmikon, kun taas myöhemmin korjatun sadon osalta ominaisuudet eivät ole yhtä vahvat mutta öljyä saadaan määrällisesti enemmän. Siksi siis early harvest -öljy on arvokkaampaa.

-Tämä öljy on vastapullotettua. Erottamon tankkiin vuodeksi varaamaamme määrää ei suinkaan pulloteta kerralla, vaan pienissä erissä menekin mukaan. Silloin se ei pääse hapettumaan, kun jakelemme varastollemme Tampereelle saapuneet kuormat nopeasti verkkokaupan tilauksina eteenpäin. Hapettuminen tarkoittaa samaa kuin öljyn laadun heikkeneminen. Kuukausia keskusvarastoissa ja sen jälkeen viikkoja markettien hyllyillä loisteputkien alla myyntihetkeä odottavan öljyn laatu pääsee heikkenemään nopeammin.

-Tämä öljy tulee pienen alueen tutuilta viljelijöiltä, seitsemän kilometrin säteeltä oliiviöljyerottamosta. Merja asuu edelleen puolet vuodesta samalla alueella Kreetalla ja on aina sadonkorjuun aikaan läsnä kun meidän öljyymme satoa korjataan ja kun ensimmäiset kirkkaan vihreät erät erottamon putkesta valuvat. Silloin sitä maistellaan yhdessä paikalla olevien viljelijöiden kanssa.

-Tämä öljy on käsityötä, ei koneellista tehotuotantoa. Oliivinkorjuu ja kaikki työvaiheet tarhoilla tehdään käsin, niihin ei koneilla edes pääsisi vaikeasta maastosta johtuen. Sen sijaan monet markettiöljyt tulevat valtavilta tehotarhoilta (intensiivitarhoilta) pääasiassa Iberian niemimaalta, joissa korjuu hoidetaan koneellisesti ajamalla pensaan korkuisten puiden päältä ja matka lähimpään suurerottamoon voi kestää jopa tunteja.

Tässä muutamia keskeisimpiä eroja tämän meidän myyntikanavamme ja supermarkettitavaran välillä! Vielä tarkemmin olemme kertoneet öljystämme täällä: https://www.happyolive.fi/early-harvest

Toivottavasti onnistuimme vastaamaan huoliisi.

-Joni (ja Merja)

Saa myös olla suoraan yhteydessä jos siltä tuntuu.

• Anonyymi

Tyyristä on...Kymmenkertainen hinta pitäisi näkyä jossain muuallakin kuin kukkarossa!!!Enkä tullut tuosta vakuuttuneeksi,että happyolive olisi sen parempaa kuin esim Espanjalainen.Olen itse vieraillut sikäläisillä tiloilla ja päässyt sen hyvään makuun.Nyt sai ystävältä teidän pullonne ja syömättä/juomatta jää.Niin kitkerän makuista ja möhnäistä (kylmänä).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyyristä on...Kymmenkertainen hinta pitäisi näkyä jossain muuallakin kuin kukkarossa!!!Enkä tullut tuosta vakuuttuneeksi,että happyolive olisi sen parempaa kuin esim Espanjalainen.Olen itse vieraillut sikäläisillä tiloilla ja päässyt sen hyvään makuun.Nyt sai ystävältä teidän pullonne ja syömättä/juomatta jää.Niin kitkerän makuista ja möhnäistä (kylmänä).

Ethän säilytä öljyä jääkaapissa?

• Olen käynyt Kreetalla muutamassa oliiviöljypuristamossa, jossa näkee koko prosessin oliivesta öljyksi! Siksi käytän mielelläni aitoa kreetalaista oliiviöljyä ruoanlaittoon ja salaatteihin. On hintansa arvoista. Tilaan Happy olivea! Nyt olleet huonot oliivien sadot, joten se vaikuttaa hintaan
      Monet Extra virgin oliiviöljyt , Italiasta, Espanjasta voivat olla eri öljyjen sekoituksia ts. huijausta. Tv näytti kerran ohjelman huijatuista elintarvikkeista, joissa mm oliiviöljyn sekoituksista. Tankkiauto haki öljyä Turkista ja vei Espanjaan, jossa sekoitettiin johonkin öljyyn ja pullon kylkeen etiketti : spanish ekstra virgin oil.

• Anonyymi

Happy Olivella olen saanut kolestrolin laskemaan. Suosittelen.

Sini

• Anonyymi

juuru korkkasimme ekan HappuOlive pullon ja on ihanaa öljyä! kiitos🥰

• Anonyymi

Juuri saapui muutama pullo uuden sadon öljyä ja maku on aivan uskomaton. Ostin vertailuksi kalleinta öljyä mitä kaupasta saa ja tämä päihittää sen mennen tullen. Toki kaupan öljy on myös hyvää ja kirvelee kurkussa, mutta se on lähes mautonta. Happy Oliven öljyssä todellakin maistuu tuore ruoho, kuten kuvaavat. Hintaero marketteihin on perusteltu. Lähtökohtaisesti maksaisin vaikka 20e/l enemmän, kunhan varmistun paremmasta laadusta. Vastaavasti maksan myös luomuruoasta tietoisesti reilusti enemmän, koska kyse on terveydestä. Jättäkää ne limpparit, keksit ja suklaat hyllyyn, niin jää rahaa laaturuokaan!:)

• Anonyymi

Miten ihmeessä sulla maksaa öljy 100€/kk? Itse tilasin 3l hintaan hieman alle 74€, sisältäen postikulut. Laskin, että hintaero aiemmin käyttämääni Bertollin mietion oliiviöljyyn on tuossa 3l määrässä tällä hetkellä viitisen euroa, että en voi hintaa kalliina pitää.

Nyt haluan ihan terveyteni ja hyvinvoinnin takia siirtyä suosimaan extra virgin öljyä. Makuun siis pitää hieman totutella, mutta onneksi pidän jo valmiiksi voimakkaista mauista.

Hain siis tänään tuon kanisterin matkahuollosta ja äsken maistoin ekan kerran. Maku on minusta voimakas mutta kuitenkin samalla raikas. Nyt menen paistamaan kasviksia siinä!

Vielä vinkkinä Happy Olivelle, meille kunnolisten öljyjen uusille ystäville kannattaa siihen saatekirjeeseen lisätä säilytysihje. Sitä minäkin lähdin googlaamaan ja sitä kautta eksyin tänne.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2525
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      100
      896
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66