Öljynvaihto väli

Anonyymi-ap

Kuinka usein öljyt pitäisi vaihtaa
Mun autoon luki nyt että 21400 km jälkeen tai 245 päivän kuluttua

Miks näin pitkät vaihtovälit ???

9

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Öljyvaihto väli riippuu autosta, käytetystä öljystä, ajotavasta ja autonvalmistajan ilmoittamasta vaihtovälistä.

      Jos ajetaan 8000km vuoteen, niin ehdottomasti öljynvaihto joka vuosi.
      Jos ajetaan 28 000km vuodessa, niin silloin öljynvaihtoväli voi olla 28 000km.
      Jos ajetaan 21 000km kahteen vuoteen, niin kannattaa vaihtaa öljyt kerran vuodessa.

      Jos ajelee luokitusten mukaisilla öljyillä, niin huoltoväliä voi pitää valmistajan ilmoittamalla välillä.
      Jos ajelee halvalla öljyllä, joka ei täytä pitkän vaihtovälin luokituksia, niin sitten öljynvaihto kerran vuodessa tai 15 000km välein, kumpi ensin saavutetaan.

      • Anonyymi

        "Jos ajetaan 8000km vuoteen, niin ehdottomasti öljynvaihto joka vuosi."

        Kanadassa, Suomea muistuttavissa olosuhteissa, tehtiin testi. Öljyillä ajettiin vähän mutta niitä pidettiin moottorissa kaksi vuotta.

        Ennen testiä ja testin jälkeen tehtiin öljylle laboratoriotutkimus.

        Oliko öljyssä vikaa kahden vuoden jälkeen? Ei ollut. Öljyssä ei ollut vettä eikä mitään muutakaan siihen kuulumatonta.

        Joten vuoden vaihtoväli on aivan turha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos ajetaan 8000km vuoteen, niin ehdottomasti öljynvaihto joka vuosi."

        Kanadassa, Suomea muistuttavissa olosuhteissa, tehtiin testi. Öljyillä ajettiin vähän mutta niitä pidettiin moottorissa kaksi vuotta.

        Ennen testiä ja testin jälkeen tehtiin öljylle laboratoriotutkimus.

        Oliko öljyssä vikaa kahden vuoden jälkeen? Ei ollut. Öljyssä ei ollut vettä eikä mitään muutakaan siihen kuulumatonta.

        Joten vuoden vaihtoväli on aivan turha.

        Project farm testasi samaa. Ei ollut vettä ylivuotisessa öljyssä.


      • Anonyymi

        Paitsi ettei kannata ajella huonommilla öljyillä, ei varsinkaan väärällä luokituksella, sanoo järkikin.


    • Anonyymi

      max 15000km ja syy on selvä moottorit tahtoo karstoittua noilla ll ohjelmilla. valmistajien öljysuositukset ei aina kyllä ole mikään tae että ajat hyvällä öljyllä. En missään tapauksessa ajaisi 30000km samoilla öljyillä ja suodattimella en! 15000km MAX! Toyota on fiksu tehdas kun vaihtaa öljyt sopivan usein. 30000 tai pidempi on hyvin harvoissa korostan hyvin harvoissa tapauksissa oikeasti kestävä ratkaisu ja persustuu vain itsekyyteen / rahanhimoon että kyllä se takuu ajan kestää ja muut ei kiinnosta.

      • Anonyymi

        Tyhmää ja väärää uskoa.


    • Anonyymi

      Minulla on nykyisessä autossa huoltovälinä 25.000 km/2 vuotta. SItä olen noudattanut, ja hyvin tuo näyttää riittävän. EIköhän valmistaja parhaiten tiedä, mitä tekemänsä tuote kestää.

      • Anonyymi

        "EIköhän valmistaja parhaiten tiedä, mitä tekemänsä tuote kestää."

        Varmasti tietää.

        Mutta kriteerinä ei taidakaan olla kesto, vaan käytön huolettomuus. Kun öljynvaihtoväli venytetään tuplaan siitä, mikä on oikeasti järkevä, saadaan ensimmäiselle omistajalla mukava fiilis kun autoa ei tarvitse huollattaa yhtenään. Mainostamalla tuota huollon vähäistä tarvetta, saadaan kenties enemmän uusia autoja myytyä, joka taitaa olla se valmistajan tarkoitus, myydä uusia autoja.

        Tuo sitten kostautuu toisen tai kolmannen omistajan kohdalla kun autolla on ajettu 150tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "EIköhän valmistaja parhaiten tiedä, mitä tekemänsä tuote kestää."

        Varmasti tietää.

        Mutta kriteerinä ei taidakaan olla kesto, vaan käytön huolettomuus. Kun öljynvaihtoväli venytetään tuplaan siitä, mikä on oikeasti järkevä, saadaan ensimmäiselle omistajalla mukava fiilis kun autoa ei tarvitse huollattaa yhtenään. Mainostamalla tuota huollon vähäistä tarvetta, saadaan kenties enemmän uusia autoja myytyä, joka taitaa olla se valmistajan tarkoitus, myydä uusia autoja.

        Tuo sitten kostautuu toisen tai kolmannen omistajan kohdalla kun autolla on ajettu 150tkm.

        Minulla tulee tuo 150.000 km täyteen jo ensimmäisenä omistajana. Huollot teetän valmistajan ilmoittamin välein, ja se on riittänyt. Mitäpä se mnulle kuuluu, miten kolmas tai neljäs omistaja autolle tekee. Ostaisi uudemman, jos vanha ei kelpaa sellaisenaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9766
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2857
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2647
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1468
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe