Eipä hätää.
Tässä kansanmies selittää ymmärrettävästi teille avaruustiedettä:
https://www.youtube.com/watch?v=KeP2hWjfoww
Menevätkö avaruuden nopeudet yli käsityskykynne..?
14
403
Vastaukset
- Anonyymi
Ovathan nuo nopeudet sellaisia joita on kerrottu.
Jos niitä ei usko niin tyhmäksi haukutaan.- Anonyymi
Koska se on tyhmä jos ei ymmärrä, ei kannata suuttua totuuksista.
- Anonyymi
Jos tulkinta punasiirtymän
Ja nopeuden korrelaatiosta
Pitää paikkansa, niin etäisimmät
Kohteet, kvasaarit, etääntyvät
Meistä lähes valon nopeudella.
Voiko tuo olla totta?- Anonyymi
Entäs vihreä-ja ruskiasiirtymät?
Ne vasta kovia on. "Voiko tuo olla totta?"
Voi olla eikä fysiikassa ole mitään mikä kieltäisi sen.
Valonnopeus on "raja" lähinnä verrattuna vieressä oleviin kohteisiin ja niiden liikkeeseen.- Anonyymi
Ei pidä paikkansa, ne etääntyvät YLIVALON nopeudella. Sehän on todettu tieteessäkin ajatsitten.
- Anonyymi
Kiitos kysymästä, ei mene, koska olen korkeasti kouluttautunut.
Mites itse?
ps. en katsonut videota. - Anonyymi
Raketit jotka menevät ISS:lle täytyy saavuttaa 27 000 km:n tuntinopeus.
Siihen käytetään rakettibensaa jonka koostumus on ankarasti suojeltu salaisuus.
Muutenhan pöljät käyttäisivät sitä autoissaan jotka sitten kulkisivat ainaskin viittäsataa.- Anonyymi
Tuolla paukkubensalla päästään vieläkin suurempiin nopeuksiin kunhan raketit pääsevät pois ilmakehästä.
Viimeisten tutkimusten mukaan ilmakehä ulottuu Kuuhun asti joskin hieman ohentuneena. - Anonyymi
Et sitten osaa käyttää edes hakukoneita, koska rakettien polttoaine EI todellakaan ole mikään salaisuus.
Esim. pelkkä kuukkelin haku antaa jo tietoa "Tyypillisesti raketeissa käytetään nykyisin ajoaineina kerosiinia ja nestehappea, jotka palaessaan tuottavat hiilidioksidia ja vesihöyryä. Usein raketeissa käytetään myös kiinteää polttoainetta, muovimaista mössöä, missä on paljon alumiinia."
Tuolta lisää... https://fi.wikipedia.org/wiki/Ajoaine_(raketti) - Anonyymi
Itse asiassa tavallinen bensa on todella ytyä ainetta. Jos halutaan vielä lisää tehoa, tarvitaan jotain paljon happea sisältävää kisapolttoainetta, esim. nitrometaania mutta se jo sulattaakin moottorin pilalle muutamassa sekunnissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa tavallinen bensa on todella ytyä ainetta. Jos halutaan vielä lisää tehoa, tarvitaan jotain paljon happea sisältävää kisapolttoainetta, esim. nitrometaania mutta se jo sulattaakin moottorin pilalle muutamassa sekunnissa
Tuo sulaminen riippuu täysin millainen moottori on.
Rakateissa ei ole mäntäkoneita.
- Anonyymi
Käsitän kaikki ja vieläpä salaman nopeasti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673
