Eipä hätää.
Tässä kansanmies selittää ymmärrettävästi teille avaruustiedettä:
https://www.youtube.com/watch?v=KeP2hWjfoww
Menevätkö avaruuden nopeudet yli käsityskykynne..?
14
396
Vastaukset
- Anonyymi
Ovathan nuo nopeudet sellaisia joita on kerrottu.
Jos niitä ei usko niin tyhmäksi haukutaan.- Anonyymi
Koska se on tyhmä jos ei ymmärrä, ei kannata suuttua totuuksista.
- Anonyymi
Jos tulkinta punasiirtymän
Ja nopeuden korrelaatiosta
Pitää paikkansa, niin etäisimmät
Kohteet, kvasaarit, etääntyvät
Meistä lähes valon nopeudella.
Voiko tuo olla totta?- Anonyymi
Entäs vihreä-ja ruskiasiirtymät?
Ne vasta kovia on. "Voiko tuo olla totta?"
Voi olla eikä fysiikassa ole mitään mikä kieltäisi sen.
Valonnopeus on "raja" lähinnä verrattuna vieressä oleviin kohteisiin ja niiden liikkeeseen.- Anonyymi
Ei pidä paikkansa, ne etääntyvät YLIVALON nopeudella. Sehän on todettu tieteessäkin ajatsitten.
- Anonyymi
Kiitos kysymästä, ei mene, koska olen korkeasti kouluttautunut.
Mites itse?
ps. en katsonut videota. - Anonyymi
Raketit jotka menevät ISS:lle täytyy saavuttaa 27 000 km:n tuntinopeus.
Siihen käytetään rakettibensaa jonka koostumus on ankarasti suojeltu salaisuus.
Muutenhan pöljät käyttäisivät sitä autoissaan jotka sitten kulkisivat ainaskin viittäsataa.- Anonyymi
Tuolla paukkubensalla päästään vieläkin suurempiin nopeuksiin kunhan raketit pääsevät pois ilmakehästä.
Viimeisten tutkimusten mukaan ilmakehä ulottuu Kuuhun asti joskin hieman ohentuneena. - Anonyymi
Et sitten osaa käyttää edes hakukoneita, koska rakettien polttoaine EI todellakaan ole mikään salaisuus.
Esim. pelkkä kuukkelin haku antaa jo tietoa "Tyypillisesti raketeissa käytetään nykyisin ajoaineina kerosiinia ja nestehappea, jotka palaessaan tuottavat hiilidioksidia ja vesihöyryä. Usein raketeissa käytetään myös kiinteää polttoainetta, muovimaista mössöä, missä on paljon alumiinia."
Tuolta lisää... https://fi.wikipedia.org/wiki/Ajoaine_(raketti) - Anonyymi
Itse asiassa tavallinen bensa on todella ytyä ainetta. Jos halutaan vielä lisää tehoa, tarvitaan jotain paljon happea sisältävää kisapolttoainetta, esim. nitrometaania mutta se jo sulattaakin moottorin pilalle muutamassa sekunnissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa tavallinen bensa on todella ytyä ainetta. Jos halutaan vielä lisää tehoa, tarvitaan jotain paljon happea sisältävää kisapolttoainetta, esim. nitrometaania mutta se jo sulattaakin moottorin pilalle muutamassa sekunnissa
Tuo sulaminen riippuu täysin millainen moottori on.
Rakateissa ei ole mäntäkoneita.
- Anonyymi
Käsitän kaikki ja vieläpä salaman nopeasti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11536Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras911450Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221031Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva182877Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2767Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42721- 101718
Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks28718- 7684
- 60673