Ajatushautomo Institute for the Study of War (ISW) kirjoittaa raportissaan, että Venäjällä on ”kyky toteuttaa hyökkäyksiä milloin ja missä se haluaa”.
Raportissa sanotaan, että Venäjä pystyy todennäköisesti määrittelemään Ukrainan tulevien operaatioiden ajan, paikan ja laajuuden. Venäjän etulyöntiasema antaa Ukrainalle mahdollisuuden toimia vain puolustuksellisesti eikä hyökkäyksellisesti.
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi varoitti viikonloppuna Venäjän uudesta hyökkäyksestä toukokuun lopussa. Ukrainan sotaveteraani Masi Nayem kertoi Saksan yleisradioyhtiö Deutsche Wellelle, että hän näkee Ukrainan valtion romahtamisen riskin suurena.
– Tämä ei ole pieni riski. On todennäköistä, että jo toukokuussa sinun on suunniteltava asettautumista toiseen maahan, jos olet patriootti, koska venäläisten kanssa ei ole mahdollista elää, hän sanoi.
Asiasta uutisoi Expressen.
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/isw-ryssland-kan-gora-vad-de-vill-var-de-vill/
Tätä se Yhdysvaltain, Naton ja EU:n "Tuemme Ukrainaa niin kauan.." sitten tarkoitti vai? Tämän heikkoudenosoituksen jälkeen Venäjä, Kiina, Pohjois-Korea ja Iran sekä erilaiset terroristijärjestöt tekeväyt mitä lystääävät.
Ukrainalainen veteraani: Ukraina voi olla JO toukokuussa venäläinen
8
192
Vastaukset
- Anonyymi
Yhdysvaltain edustajainhuoneen puhemies Mike Johnson on Putlerin oikea käsi, joka osoittaa "EI" Ukrainalle lännestä, harmaa taustaeminenssi itse Donald Trump.
- Anonyymi
Kremlin rosvokoplan vahvimmat jäsenet itsensä pääroiston Putlerin jälkeen.
- Anonyymi
Mites ne Tsekin maailmalta löytämät 800 000 tykistöammusta 1,5 miljardilla eurolla, joko on ostettu ja menossa Ukrainaan urheiden ukrojen puolustautumiseen, vai oliko tämäkin lännen petosta?
- Anonyymi
”..vai oliko tämäkin lännen petosta?”
Ukrainan resurssit ja tavoite ”rajalle 1991” eivät sovi toisilleen.
Ei lännen petos vaan Kiovan lapsellinen politiikka on Ukrainan ongelma. - Anonyymi
Jotenkin outo kuvio koko homma.
Ettei vaan oli jonkun paikallisen sarmasteen vedätys, johon epätoivoinen EU lankeaa ihan suinpäin :/
"Joo me tuoda teille huva ammus ku te vaan lähettä meille raha ensi.. special price for you, vain 1,5 miljardi.."
- Anonyymi
Venäjällä on ollut alueellisia vaatimuksia vain Ukrainalle eikä muille.
Moskova ei hyökkää minne vaan, mutta sillä on kyky torjua muiden hyökkäyksiä. - Anonyymi
Venäjä voittaa aina
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082