Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä.
Vastaukset 53
- Anonyymi
perusti Suomeen 40 ens.hell. srk.
- Anonyymi
Wikipedia
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17]- Anonyymi
Tehkää samoin siellä luttereissa !
- Anonyymi
Ensimmäiset kasteet ja liikkeen vakiintuminen
Olsen-Smidtin ohjauksessa yhä useammat omaksuivat aikuiskasteen näkemyksen. Helluntaiherätyksen ensimmäiset kasteet järjestettiin vuonna 1912 helluntaiherätyksen kesäjuhlilla Lempäälässä vuonna 1912. Lempäälän juhlilla puhuivat Gerhard Olsen-Smidt, Pekka Brofeldt sekä yhdysvaltalainen pastrori J. H. King.[10]
Helluntaiherätyksen ensimmäinen yhteinen laulukirja koottiin 1912. Herra tulee -laulukirjassa oli 35 norjan kielestä käännettyä laulua. Pekka Brofeltin ja Olsen-Smidtin kokoama Helluntailauluja ilmestyi jouluna 1912, siinä oli 152 laulua. 1918 ilmestyneessä toisessa painoksessa lauluja oli jo 214.- Anonyymi
Gerhard Olsen-Smidt palasi laittomasti Suomeen saarnaamaan vuonna 1930, mutta hänet karkotettiin uudelleen.[17]
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gerhard Olsen-Smidt palasi laittomasti Suomeen saarnaamaan vuonna 1930, mutta hänet karkotettiin uudelleen.[17]
Monien mielestä helluntailaiset ja muut kasteenuusijat pitäisi karkottaa Amerikkaan mistä ovat tulleetkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monien mielestä helluntailaiset ja muut kasteenuusijat pitäisi karkottaa Amerikkaan mistä ovat tulleetkin.
Helluntailaisuus on Amerikasta tuotu vieraslaji Kristinuskon sekaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkovauvakaste pitää kieltää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkovauvakaste pitää kieltää!
uudestikastettu on taas vauvojensa lumoissa
- Anonyymi
Kaikkia uskontoja niitä on pitänyt tänne Suomeen tuodakin sieltä Jenkkilästä.
- Anonyymi
Antikristilliset voimat aloitti rajun kristittyjen käännytyskampanjan erilasiiin Amerikanlahkoihin 1900-luvun alussa.
Käännyttäminen aloitetaan kristityn uskon ja kasteen vähättelyllä ja mitätöimisellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antikristilliset voimat aloitti rajun kristittyjen käännytyskampanjan erilasiiin Amerikanlahkoihin 1900-luvun alussa.
Käännyttäminen aloitetaan kristityn uskon ja kasteen vähättelyllä ja mitätöimisellä.Jeesus ja Matteus varoittaa uskoon käännyttämisestä.
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.
"Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette. " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ja Matteus varoittaa uskoon käännyttämisestä.
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.
"Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette. "2. Kor. 11:13
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2. Kor. 11:13
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.Mitäsne luterilaiset papit edustaa jotka eivät usko mihinkään jopa ateisteja on osa, osa agnostikkoja ja lähes kaikki uudestisyntymättömiä tavpille opetettuja fariseuksia !
Edustaako ne jaetta 15 vaiko ensimmäistä ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäsne luterilaiset papit edustaa jotka eivät usko mihinkään jopa ateisteja on osa, osa agnostikkoja ja lähes kaikki uudestisyntymättömiä tavpille opetettuja fariseuksia !
Edustaako ne jaetta 15 vaiko ensimmäistä ?Pappiskoulutuksessa ei ole ainuttakaan tullut koskaan uskoon vähäinenkin on mennyt suunnilleen kaikilta.
Eli mitä virkaa sellaisella porukalla on joka ei osaa ainuttakaan sielua opastaa taivaan ovelle !@ - Anonyymi
Älä muuya viserrä !
Jybin on suomalainen junttikanza osannut rellestää ihan lutterinkin opeilla ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ja Matteus varoittaa uskoon käännyttämisestä.
"Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette. "Helluntailaiset ovat tulleet uskoon.
Luterilaiset eivät!
Hebrealaiskirje:
4:3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset ovat tulleet uskoon.
Luterilaiset eivät!
Hebrealaiskirje:
4:3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta astiTyperä yleistys! Molemmissa seurakunnissa on uskovia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset eivät!
Hebrealaiskirje:
4:3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta astiAsusinkatu oli punaisten lyhtyjen katu. Ei siellä ollut yhtään oikeata kristitttyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Typerä yleistys! Molemmissa seurakunnissa on uskovia
Joo ero on siinä että luttereissakin voi olla uskovia, helluntaissa ei olee muita kuin uskovia.
Eikä sinne pääse ilman omakoht uskoontuloa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ero on siinä että luttereissakin voi olla uskovia, helluntaissa ei olee muita kuin uskovia.
Eikä sinne pääse ilman omakoht uskoontuloa.Helluntaissa on paljon muutakin kuin uskovia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset eivät!
Hebrealaiskirje:
4:3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta astiHelluntaialaiset ovat saatanan uskossa ja omia ja saatanan tekoja tekevät!
Raamatun mukaan: Heidän teoistaan te heidät tunnette!
Helluntailaiset toimivat samalla tavalla kuin saatanan palvelijat ja rikkovat Uskovien Luterilaisten avioliiot ja perheet!
Juuri noin saatana eli helluntailaiset toimivat! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset eivät!
Hebrealaiskirje:
4:3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta astiKyllä Helluntailaisten uskon kohteena on saatana!
saatanan palvojat sekä helluntailaiset toimivat samoin !
helluntailaisille on tärkeää, että kokoontumisissa " henki liikkuu" se mikä se henki on ei helluntailaisia kiinnosta!
- Anonyymi
Onko Gerhard of Finland aloittajan isoisä?
- Anonyymi
Jenkkilän harhaopeilla käännyttämällä ihminen saadaan tulemaan hyvinkin nopeasti uskoon.
Villitsevä hurmoshenki voi jopa kaataa ihmisen selälleen ja suusta voi tulla epämääräistä molotusta ja vaahtoa.- Anonyymi
Oireet sopivat hyvin luterilaiseen juoppokulttuuriin.
Yksin viimekevään vappua varten suomal ostivat kaks miljoonaa litraa noita kaato jamolotusjuomia!
Kasteen armossa toki.
- Anonyymi
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.
- Anonyymi
Jumalaton hypnoositaikuri ei tiedä mitään aiheesta.
- Anonyymi
Kuuluisat "kaatajat" käyttää surutta (vailla lääketieteen koulutusta) saksalaisen lääkärin Mesmerin kehittämää hypnoosin sovellusta kaataa ihmisiä nurin kokouksissa, Menetelmää kutsutaan "Mesmerismiksi".
- Anonyymi
Samanlaisia kieroja menetelmiä uskoon käännyttämisessä käytettiin hyväksi
jo Raamatun aikaan.
Sitä tarkoittaa sana "lumoojat"
Biblia 1776
Ap. t. 19:13
Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samanlaisia kieroja menetelmiä uskoon käännyttämisessä käytettiin hyväksi
jo Raamatun aikaan.
Sitä tarkoittaa sana "lumoojat"
Biblia 1776
Ap. t. 19:13
Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.Jenkkilahkoissa ei kaihdeta mitään konstia saada ihminen tulemaan heidän harhaoppisiin uskoihinsa.
Ammattitaikurit ja sirkusalan ammattilaisia naurattaa lahkosaarnaajien käyttämät keinot, koska he tietävät, mistä niissä on kysymys kun ihmistä taivutellaan ja johdatellaan tekemään se uskonratkaisu lahkon opettamalla tavalla.
- Anonyymi
Meijän kylällä kaappihomot ovat helluntalaisissa. Pitäähän näillä olioilla joku suojakerho olla että voivat heteroita esittää.
- Anonyymi
HARHAANJOHTAJAT vahvassa uskossa Terho Miettinen / Raija Pelli
Kertoo hyvin noista tempuista joita helluntain lahkossa tehdään!
Terho Miettinen on itse entinen helluntailainen
Todella hyvin "maallisia" temppuja uskon lahkojen tilaisuuksissa käytetään, että saadaan ihmiset sopivaan fiilikseen!- Anonyymi
Luterilaisen näkemys Niilo Ylivainion parantamisista.
https://www.seurakuntalainen.fi/blogit/ihmeet-ja-ihmeparantumiset/
- Anonyymi
Ylivainiolla oli suunnitelma, kun hän pyysi helluntailaistaustaisen lääkärin todistamaan väitöskirjassaan hänen kokouksissaan väittämäänsä 1304 paranemisihmettä todeksi.
Ylivainio ei käsittänyt, että tieteellinen totuus on eri asia kuin halkojen totuus, pelkkä asian todeksi julistaminen.
Lääkäri teki väitöskirjan, tutki kaikki tapaukset, eikä yhtään oikeata parantumisihmetta todettu.
Yliopiston väitöstilaisuuden turvatoimia piti lisätä väitöstilaisuuden takia.- Anonyymi
Ylivainion puoskarointi ihmisten vakavilla sairauksilla loppui Espanjassa.
Paha äkkikuolema vain 61-vuotiaana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylivainion puoskarointi ihmisten vakavilla sairauksilla loppui Espanjassa.
Paha äkkikuolema vain 61-vuotiaana.15 v. myöhemmin kaksi helluntailaista Hirsilä ja Maanselkä tekivät toisen laajan selvityksen helluntailaisten uusista väitteistä tapahtuneista ihmeparanemisista.
Sen tutkimuksen lopputulos oli ihan samanlainen. Kukaan helluntailainen ei ollut parantunut ihmeellisesti yhtään mistään.
- Anonyymi
Helluntailaisuus on henkivalta, väärien oppien sekamelska, paha eksytys ja heresia, jonka jumalattomat miehet perusti ja organisoi lahkoliikkeeksi sekä Amerikassa että Suomessa 1900-luvun alussa.
- Anonyymi
Monesko kerta se on, kun kopioit tuon saman herjan?
Helpottaako se tuskaasi?
- Anonyymi
Me tiedämme!
Homous ja Helluntailaisuus kuuluvat yhteen!
Ei ole toista ilman toista!
Kummatkin kivoja ulkomaan tuliaisia! - Anonyymi
Oliko niin, että Gerhard vei sinulta puolison?
- Anonyymi
Ketkään eivät valehtele niin paljon kuin helluntailaiset!
Kukaan helluntailainen ei ole koskaan kertonut millainen oli helluntailaisten tulo Suomeen!
Wikipedia myös toteaa, että helluntailaiset haluavat salata Olsen Smidt toiminnan hell seurakuntien Suomeen tulossa ja haluavat puhua toisesta hell vaikuttajasta!
helluntailaiset valehtelee ja herjaten kiroaa sitten sanoo uhrille SINÄ OLET NIIN HERKKÄ - Anonyymi
Tämä on tietysti hell sairastuneille vaikea ymmärtää, mutta tuo mistä kirjoitetaan
tapahtui 1925 eli noin sata vuotta sitten
Kauhajoen helluntailaiset aikovat järjestää Ladossaan Juhlat muistaen Suomen hell liikkeen esnimmäistä Marttyyria Olsen Smidith vankilatuomiosta ja karkoituksesta
100 vuotta 2025
Edit Hammar on luvannut tulla esiintymään kyseiseen Juhlaan. Edit luvannut tuoda mukanaan ystäviään!
- Anonyymi
Helluntailaisten kannattaisi olla rehellisiä ja tunnustaa, että kuuluisat miehimykset on sen lahkon perustaneet ja sille opit vahvistaneet.
Helluntailaiset eivät ole osoittaneet mitään katumusta lahkonsa perustajien toiminnan puolesta.
3. Moos. 26:40
Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan. - Anonyymi
Kirkkoherran kirjasta voi lukea mitä vilunkia hän on harjoittanut.
Pakkovauvakaste ei auta kirkkoherraakaan!
https://www.is.fi/viihde/art-2000010276500.html - Anonyymi
Tom of Finland ?
- Anonyymi
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17]
- Anonyymi
Jakautuminen seurakuntakäsityksen pohjalta
Helluntailaisten mielipiteitä jakanut ehtoolliskysymys ratkaistiin eräässä kastekokouksessa Betel-kirkossa Iso Roobertinkadulla. Olsen-Smidt kysyi: ”Emmekö tahdokin kulkea siinäkin sanaan luottaen, että vain kastetuille uskoville kuuluu ehtoollinen?” Kädennostolla koko joukko hyväksyi esityksen. Tämä oli ensimmäinen julkinen tilaisuus, jossa asia tuli esille. Helluntailaiset jakaantuivat 1920 ehtoolliskysymyksen vuoksi helluntaiystäviin ja helluntaiseurakuntiin.[19] - Anonyymi
Gerhard Olsen-Smidt työskenteli helluntaiherätyksen eteen vuoden 1911 lopusta lähtien.[8] Entinen Pelastusarmeijan upseeri oli tutustunut Yhdysvalloissa helluntaiherätykseen ja kokenut henkikasteen, minkä vuoksi tämä oli jättänyt Pelastusarmeijan.
Mikä hyöty siitä "henkikasteesta" oli?- Anonyymi
Puhuiko Olseni kielillä?
- Anonyymi
Kaikkia uskontoja niitä on tänne Suomeen tuotukin. Parempi kun olisivat pitäneet sen helluntailaisuuden lahkon siellä Amerikassa, missä se on perustettukin.
- Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
💋 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://us4.fun/kissgirl?18290855
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1681036
- 60832
- 86800
Mitä luulet
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?72737- 46663
Vielä hyvinvointitalosta
Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko77606- 62599
- 28575
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su35575Luule ja ajattele minusta
mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅46569